Trasy z wykorzystaniem danych SR kontra trasy modelowane profilem prędkości - które lepsze?

  • 161 Odpowiedzi
  • 37016 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline klasyczny

  • *
  • 71
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Galaxy Note, aAM 1.4.1 (1209 PL)
Konrad4x...zamęczysz mnie dzisiaj.  :wink: Tyś gorszy niż moja żonka. :D
Wkleję jeszcze po staremu: trasa szybka/optymalna i trasa łatwa. Nad krótką będę pracował i może mnie się uda ją w tzw pionie postawić. Pozdrawiam.
Stan.

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Z profilami jest za dużo zabawy - mnie już się odechciało. Co aktualizacja danych (via AM'Center) to profile trzeba przeglądać i modyfikować (jeśli oczywiście chcemy mieć ETA w miarę realny).
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Konrad4x

Z profilami jest za dużo zabawy - mnie już się odechciało. Co aktualizacja danych (via AM'Center) to profile trzeba przeglądać i modyfikować (jeśli oczywiście chcemy mieć ETA w miarę realny).

Może zadam teraz idiotyczne pytanie, jeżeli używałeś profilu, a zakładam, że przy SR na off , to po co aktualizowałeś sie przez AMCenter ?

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Pytanie nie idiotyczne ale założenie błędne.
SR + własnoręcznie skomponowane profile prędkości bardzo fajnie dawał radę omijać cyklicznie korkujące się miejsca w miastach a poza miastem nie ciągała mnie AM dziwnymi wojewódzkimi drogami (jeśli to nie miało sensu).
Oczywiście 100% skuteczności żadna metoda nie daje.
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Konrad4x

teraz wszystko jasne  :)

Kolego Klasyczny, już nie będę cie męczył tymi zrzutami, bo jak sam widzisz są one mało czytelne. Pewnie Bilunia robi nam te obrazki z AM zainstalowanej na komputerze, stąd są tak dobrej jakości.
« Ostatnia zmiana: Maj 03, 2011, 14:50:41 wysłana przez Konrad4x »

*

Offline klasyczny

  • *
  • 71
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Galaxy Note, aAM 1.4.1 (1209 PL)
SR + własnoręcznie skomponowane profile prędkości bardzo fajnie dawał radę omijać cyklicznie korkujące się miejsca w miastach a poza miastem nie ciągała mnie AM dziwnymi wojewódzkimi drogami (jeśli to nie miało sensu).

Ochkarol, jeżeli można. Bo się pogubiłem. Pisałeś, że już się znudziło Tobie dobieranie do każdej aktualizacji AM'Center nowych profili prędkości. Dobrze zrozumiałem? Czyli nie stosujesz już profili tak? Jeżeli tak, to zgodziłeś się tym samym na jazdę dziwnymi drogami wojewódzkimi. Unikając oczywiście korków bo stosujesz SR. Jakie są Twe odczucia? Czy warto było profile zamienić na te dziwne drogi? Chciałbym to wiedzieć, bo chcę znaleźć coś uniwersalnego. Wiem, ze to będzie trudne, ale próbować zawsze trzeba prawda?
Stan.

Połączone: [time]Maj 03, 2011, 14:59:45[/time]
Ale jak widzisz Konrad, chciałem. Przykro mi. Ale i tak dzięki za pomoc. Być może, że jest jakaś metoda aby z takiego urządzenia co ja mam wydobyć znacznie więcej niż sądzę. ja na chwilę obecną nie znam takiej metody. Ale może inni wiedzą w tej materii więcej.
Stan.


Połączone: Maj 03, 2011, 15:14:08
Przepraszam. Te dwa zdania na górze są cytatem z wypowiedzi Ochkarol.
Stan.
« Ostatnia zmiana: Maj 03, 2011, 15:14:08 wysłana przez klasyczny »

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Ochkarol, jeżeli można. Bo się pogubiłem.
Można ;)  :ok:

Pisałeś, że już się znudziło Tobie dobieranie do każdej aktualizacji AM'Center nowych profili prędkości. Dobrze zrozumiałem? Czyli nie stosujesz już profili tak?
Dwa razy tak  :ok:

Jeżeli tak, to zgodziłeś się tym samym na jazdę dziwnymi drogami wojewódzkimi. Unikając oczywiście korków bo stosujesz SR. Jakie są Twe odczucia?
Generalnie jestem obecnie w takiej sytuacji, że jeżdżę znanymi mi trasami (ok 2500 km miesięcznie) więc wiem gdzie korki mogą być a gdzie trzeba olać "propozycje" AM.

Czy warto było profile zamienić na te dziwne drogi?
Pewnie jeśli znowu zacznę jeździć po trasach, którymi nie jeżdżę cyklicznie (a jest szansa) to zacznę się bawić profilami.
Bo profilem można nieco zwiększyć priorytet dla autostrad, ekspresówek, dróg międzynarodowych i krajowych (między tymi ostatnimi dwoma nie bardzo widzę istotną różnicę) a to - jak do tej pory - dawało mi pozytywne rezultaty.
A może popróbuję trasy łatwej?
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline JD-MM

  • *****
  • 1145
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: SGS6 SM-G920F
Opiszę swoje wrażenia. Co prawda na co dzień używam SR+LD (mam szczęście bo jeszcze nie wprowadziły mnie w maliny), ale zdarza mi się testować profile.
Na 'moich trasach' usunięcie plików/wyłączenie SR + profil a la'Bilunia wyznacza dla mnie trasy trochę bez sensu, natomiast z SR+ profil Biluni wyznacza całkiem dobrze, a czasem idealnie. Przy dłuższych trasach czasem trzeba się podeprzeć jednym 'Przez', ale generalnie dla mnie jest OK.
Do omijania korków bardzo dobrze się sprawdza (polecam), a mało się o niej pisze funkcja 'Objazd'.
 
« Ostatnia zmiana: Maj 03, 2011, 15:51:45 wysłana przez JD-MM »

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Chcieliście się bawić w porównywanie tras, więc dostarczam materiału.
Zapomniałem wyłączyć przerwy w trasie, a mam ustawione 5min/3h,
więc od podanych czasów powinniście odjąć po 10 minut.
Do dyskusji 'która lepsiejsza' się nie właczę, bo słabo znam tamte rejony.
Wszystkie trasy zamieściłem na 1 screenie, bo tak łatwiej je porównać.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline klasyczny

  • *
  • 71
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Galaxy Note, aAM 1.4.1 (1209 PL)
Ochkarol, fantastyczna odpowiedź.  :ok: Rzeczowa, treściwa i konkretna. O taką mi chodziło. Zachęciła mnie ona do.....no dobrze, napiszę to: może w chwili wolnej...dam się skusić na eksperymenty. Od 5 maja urlop. Dam znać z pokonanej trasy. Co prawda trasa prosta bo kierunek Toruń i tylko ok. 150 ale to zawsze coś. Pozdrawiam.
St

*

Konrad4x

Chcieliście się bawić w porównywanie tras, więc dostarczam materiału.

No no nieźle to wygląda, ale przyznaję, że jestem za cienki, żeby zrobić dokładną analizę porównawczą , Dla mnie oba "modele" tras są do zaakceptowania. Poczekajmy na kolegę, który jest na festynie, a który tę zabawę zaproponował. On z pewnością analizę zrobi  :ok:

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
... Co prawda trasa prosta bo kierunek Toruń ...
A propos Torunia i SR to poczytaj o skutkach jego działania w Toruniu właśnie, w tym wątku.
Co prawda działo się to już dawno ale pięknie obrazuje prawidłowe działanie SR.
Oczywiście wówczas zaufałem AM i nie żałowałem.
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline klasyczny

  • *
  • 71
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Galaxy Note, aAM 1.4.1 (1209 PL)
Melduję, że przeczytałem wątek "toruński"  :D Tak po prawdzie to zawsze tylko pisałem jaki program do nawigacji ja chciałbym mieć. Zawsze mnie cieszy, gdy ktoś jest z czegoś zadowolony. I tak jest też teraz. Cieszę się, że sprawdził się system SR+LD Tobie i innym. Ja mam inne preferencje. Ale podobało mi się to co napisał miedzio-TOLERANCJA- i niech każdy ma to co chce mieć. Myślę, że tego się warto trzymać. Aha, Ochkarol ja na urlop nie jadę "na szczęście" aż do samego Torunia. Po drodze jest inny kurort i tam się pewnie zatrzymam na jakiś czas. Chociaż Toruń kilka razy zaliczałem po drodze a teraz to już mniej bo narobili tych ...obwodnic tyle.....a to na Gdańsk, a to na Bydgoszcz. Czy autostrada od Torunia ma szanse być oddana do użytkowania do końca tego roku? Gdzieś czytałem, że mają się drogowcy sprężyć i oddać cały odcinek ok 62 km przed końcem 2011 roku. Czy jest to możliwe? Pozdrawiam.
Stan.

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
W Toruniu sprawdził się sam SR.
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline klasyczny

  • *
  • 71
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Galaxy Note, aAM 1.4.1 (1209 PL)
Ochkarol...skromny newbie przyjmuje z wielką pokorą pouczenie  :wink: :D :D
newbie Stan
P.S. Proszę Cie Ochkarol abyś, się nie gniewał na mnie. Lubię od czasu do czasu pożartować sobie z siebie.

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Bilunia

Chcieliście się bawić w porównywanie tras, więc dostarczam materiału.
Nie chcieliście się bawić, tylko chcieliśmy. Bo chyba każdy, kto zabrał głos, wziął udział w zabawie.
Nie zamierzam też porównywać "prac", czy ich krytykować, czy wychwalać - każdy ma szansę zrobić to sam. Nawiasem mówiąc, dawno nie widziałem tak spokojnej dyskusji w temacie "gadżetów" :wink:
nMarku
Pisałeś, że używasz profilu +SR, a  całość masz zestrojoną pod szybką jazdę. Po czasach przejazdu tego nie widzę - chyba gadżety Ci skorygowały Twój temperament :D do szybkiej jazdy.
Jeżeli chodzi o przebiegi tras, to najważniejsze, by były:
1- zróżnicowane - są.
2- przewidywalne - SR nie daje gwarancji, że to z czym ruszysz, będzie stałe do końca jazdy (nawet bez LD)
3- by czas wskazywany przez ETA był w miarę przybliżony do rzeczywistości - jest. Jednak żeby to uzyskać przy Twoim wariancie (profil + SR), "cyferki" musiałeś zestroić pod "Porche" :proud:

Dodaniem profilu do SR, skorygowałeś dane zawarte w "statystyce" (uzupełniając braki danych SR dla niektórych odcinków) - to widać.
Jedynym wariantem, który moim zdaniem zrobił Ci psikusa, to "szybka". O ile z jej górnym przebiegiem trudno polemizować, o tyle końcówka trasy,jest dla mnie nie do przyjęcia - tutaj widać ewidentnie negatywny wpływ gadżetów.
Mam nadzieję, że z tej wyjątkowo pokojowej (tym razem) dyskusji, każdy wyciągnie wnioski dla siebie.

Co do zestrojenia profilu przez kol. klasyczny, to nasuwa mi się jedno skojarzenie - TT. Kiedyś, na etapie 6.75 (jakoś tak) dostałem do analizy cyferki przypisane w jego routingu. Była tam straszna dziura pomiędzy głównymi,  a drugorzędnymi i miejskimi głównymi (odnosząc się do nazewnictwa AM. To powodowało, że jadąc z jednego końca miasta na drugi, wyciągało kierowcę na zewnątrz aglomeracji, by ją objechać i wprowadzić z przeciwnej strony.
W rejon Trójmiasta, czy na trasę np. z rejonu Świecia na Hel, raczej bym się nie wybrał z Twoim profilem - bo wydaje mi się, że wszystkie pozostałe warianty (oprócz krótkiej) wyciągną Cię na A1 i S-kę.

Miłych snów wszystkim życzę :ok:




*

Offline klasyczny

  • *
  • 71
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Galaxy Note, aAM 1.4.1 (1209 PL)
Tak Bilunia, dobrze myślisz. Trasy "ciągną" mnie na A1 i S. No ale to jest moim priorytetem aby tak jechać. Wiem też, że za jazdę autostradą trzeba zapłacić, chyba jak dobrze pamiętam ok. 17 złotych w jedną stronę. A Ty jakbyś pojechał?? W załączeniu pokazuję trasę szybką.

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
O ile dobrze pamiętam odpowiedź z supportu a propos wpływu danych w profilach na SR to nie działa to metodą łatania dziur (bo dziur nie ma - jest albo SR albo dana wbudowana, i wcale nie ta z profilu - ).
Zmiana wartości w profilach dla danej kategorii drogi na wyższą powoduje, że podczas wytyczania routingu i wliczania ETA program również przelicza dane SR na wyższą wartość. Odbywa się to z jakimś przelicznikiem ale już się nie dowiedziałem, bo korespondencja zaczęła robić się niezrozumiała dla obydwu stron.

Zrób sobie mały teścik tak jak ja.
Ustawiłem 10km trasę na odcinku drogi (DK - główna), gdzie są dane SR i są one stałe na całym odcinku. Nie ma manewrów itp.
ETA dla wariantów:
1. bez SR i bez profili - ETA 7 min (średnia prędkość 85,72 km/h!!!)
2. bez SR i w profilu, dla kategorii "głowne" 80 km/h - ETA 6 min.
3. SR i bez profili - ETA 7 min (zbyt krótki odcinek, żeby była różnica)
4. SR i w profilu, dla kategorii "głowne" 80 km/h - ETA 6 min.
5. SR i w profilu, dla kategorii "głowne" 100 km/h - ETA 5 min.

Czasy bez SR i z nim są takie same, bo odcinek zbyt krótki ale widać, że profil nie "wypełnia dziur" ale rzutuje na dane SR również.
« Ostatnia zmiana: Maj 03, 2011, 22:27:30 wysłana przez ochkarol »
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Bilunia

Tak Bilunia, dobrze myślisz. Trasy "ciągną" mnie na A1 i S. No ale to jest moim priorytetem aby tak jechać. Wiem też, że za jazdę autostradą trzeba zapłacić, chyba jak dobrze pamiętam ok. 17 złotych w jedną stronę. A Ty jakbyś pojechał?? W załączeniu pokazuję trasę szybką.
Tą konkretną trasę (Świecie - Hel), chyba źle zaproponowałem jako przykład - tu raczej wszystkie trasy poprowadzą tak samo. Jedyną różnicę będzie stanowiło wł/wył płatnych. Nawet krótka niewiele zmieni :)
Ja nie to miałem na myśli, by negować Twoje priorytety, w tym finansowe, ale by zwrócić Ci uwagę na usztywnienie Twojego profilu, bez względu na typ trasy, jaki wybierzesz. Na pierwszy rzut oka podejrzewałem, że u Ciebie autostrady i S-ki, to będzie trzon dla wszystkich rodzajów tras (oprócz krótkiej). Ja układam profil tak, by mieć zróżnicowane propozycje przebiegu trasy (tam, gdzie jest to możliwe i logicznie uzasadnione), w zależności od wyboru typu trasy. I też nie zawsze się to udaje - czasami trzeba sięgnąć po jakiś "Przez - punkt" :).
To mam na myśli.
Nie wklepałem Twojego profilu, by sprawdzić to, co podejrzewam, ale wyznacz trasę z Westerplatte do Gdyni, a następną z Westerplatte do Rumii i popatrz na przebiegi - mogą (nie daję głowy) być ciekawe i raczej stałe w propozycjach niezależnie od typu trasy. Nie mówię oczywiście o krótkiej.
By było czytelniej, traska Westerplatte - Rumia z moim profilem:
Proszę zauważyć, że żadna z propozycji nie wpycha mnie w centrum Gdyni, a sczególnie na jej wylot w kierunku na Rumię (tubylcy więdzą o co chodzi, LD zapewne też wie :)) - to właśnie urok precyzyjnie dobranych "cyferek" w profilu.
I zapewniam, że te wszystkie obrazki (wcześniejsze też), są robione na tym samym ustawieniu profilu - bez żadnych kombinacji :proud:
http://z1.przeklej.pl/prze769/1425339f0020b51d4dc079f5/westerplatterumiaprofilbilunia.jpg

Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Maj 04, 2011, 00:20:28 wysłana przez Bilunia »

*

Zachu

[OT]
Czy autostrada od Torunia ma szanse być oddana do użytkowania do końca tego roku? Gdzieś czytałem, że mają się drogowcy sprężyć i oddać cały odcinek ok 62 km przed końcem 2011 roku. Czy jest to możliwe? Pozdrawiam.
Stan.
Takie są plany. http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=689744

*

Offline hipeck

  • **
  • 212
Bilunia, tylko, że krótka u Ciebie cuś najdłuższa :O   pozdr

*

Offline klasyczny

  • *
  • 71
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Galaxy Note, aAM 1.4.1 (1209 PL)
Bilunia, dziękuję za sugestie i uwagi które są bardzo cenne dla mnie. Ja też nie wiem czy moje profile tak do końca i wszędzie na każdej trasie się sprawdzą. Mam natomiast inny problem a mianowicie: napisałeś - cytuję"I zapewniam, że te wszystkie obrazki (wcześniejsze też), są robione na tym samym ustawieniu profilu - bez żadnych kombinacji". Nie rozumiem go. I proszę jeżeli możesz o wyjaśnienie tego co napisałeś bo ja chyba zrozumiałem to nie tak jak chciał autor. Bo ja wiem, że to tylko winny sie tłumaczy.  :grin: Pozdrawiam
Stan

*

Bilunia

Bilunia, tylko, że krótka u Ciebie cuś najdłuższa :O   pozdr
Ja nie jestem cudotwórcą - profil systematyzuje prędkości przypisane poszczególnym kategoriom. A Ty czego oczekiwałeś - że naprawi wszystkie babole routingowe, mapowe i programowe?
Nawiasem mówiąc, w tym konkretnym przypadku celowo na zrzutach zamieściłem odl/czas - by dać ludziom do myślenia. Elementy wbudowane w program (może mapę) w jakimś miejscu są na tyle zbabolone, że niejednokrotnie wyskakują tego typu "klocki". Tym razem już nie powinien zasłaniać się tłumaczeniem, że w krótkiej chodzi o czas, czy o odległość - bo ani jedno, ani drugie nie ma w tym przypadku oparcia w rzeczywistości :proud:
Przecież to nie pierwszy przypadek, gdzie krótka - nie jest krótką. Było już na forum opisywanych sporo przypadków, gdzie krótkie nie były krótkimi, a szybkie nie były szybkimi. Ale to nie ma nic wspólnego z osobistym profilem.
Jako dowód zrób sobie test i odpowiedz na pytanie:
 - jaką prędkość musisz przypisać do dróg międzynarodowych, czy głównych, by końcówka trasy Starogard Gd - Szklarska Por, przedstawionej tutaj:
http://pdaclub.pl/forum/automapa/trasy-z-wykorzystaniem-danych-sr-kontra-trasy-modelowane-profilem-predkosci-ktor/msg1484098/#msg1484098
od Legnicy prowadziła  nie serpentynkami i "wertepami", ale po ludzku DK przez Bolków?
Muszę przyznać, że się przyłożyłeś do analizy :ok:

Uwaga.
Ciekawe, czym wczoraj kierowali się "gadżeciarze" w tym rejonie (danymi SR, LD, czy rozumkiem). Ja za żadne skarby świata nie dałbym się  wczoraj ściągnąć w rejonie Bolkowa z 3-ki na serpentynki

Bilunia, ................ I proszę jeżeli możesz o wyjaśnienie tego co napisałeś bo ja chyba zrozumiałem to nie tak jak chciał autor. Bo ja wiem, że to tylko winny sie tłumaczy. 
Stan
Nie było w mojej uwadze żadnych podtekstów - zapewniam. :) Uwaga odnosiła się tylko do tego, co pokazałem na swoich obrazkach  B)
Więc jak napisałeś - nie będę się tłumaczył.
« Ostatnia zmiana: Maj 04, 2011, 09:57:12 wysłana przez Bilunia »

*

Offline klasyczny

  • *
  • 71
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Galaxy Note, aAM 1.4.1 (1209 PL)
ufffffff..i to mnie uspokoiło Bilunia, tak po prawdzie to byłem prawie pewien, że to ja coś źle pomyslalem  :ok:

*

Zachu

Najwieksi producenci z duzo wiekszym doswiadczeniem dotad nie wprowadzili u siebie takich patentow, wiec chyba cos jest na rzeczy, bo raczej nie podejrzewam tworcow AM o bardziej kreatywne myslenie od najbardziej znanych swiatowych liderow nawigacji.
Najwięksi wprowadzili. Te obce nazwy to producent AM wprowadza dla zmylenia?
Kreatywność AM sprowadza się do umieszczania świateł na skrzyżowaniach.

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Nawet nie tyle umieszczania co ich wizualizacji.
Informacje o lokalizacji świateł są zawarte w mapach Nawteq ...
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline Miedzio

  • ***
  • 492
  • Płeć: Mężczyzna
Uwaga.
Ciekawe, czym wczoraj kierowali się "gadżeciarze" w tym rejonie (danymi SR, LD, czy rozumkiem). Ja za żadne skarby świata nie dałbym się  wczoraj ściągnąć w rejonie Bolkowa z 3-ki na serpentynki

Czy tak bardzo przeszkadzaja Ci "gadzeciarze", ze z gory zakladasz, ze maja tylko malutki "rozumek" skoro moge myslec inaczej (i co za tym idzie przeciez blednie) niz Ty? Naprawde nie rozumiem tej wojny miedzy dwoma obozami. Po kij te epitety? Jeden lubi ogorki, drugi organisty corki. Na dzien dzisiejszy jest mozliwosc calkowitego wylaczenia SR i LD, wiec w tym wzgledzie nie widze problemu.

PS. Nie znam tych skrotow, ktore wczoraj proponowala AM, ale jak bede w okolicy, to chetnie je sprawdze, bo mam wrazenie, ze mocno przesadzasz. Pamietaj, ze droga krajowa byla zablokowana (jesli dobrze zrozumialem), wiec jazda objazdem - nawet bardzo powoli - dla kogos kto szanuje czas - jest lepsza, niz oczekiwanie niewiadomo ile na otwarcie drogi i na tym polega LD. Myle sie?

*

Bilunia

@Miedzio
Zauważ, że dotychczas dyskusja w tym temacie była prowadzona w rzeczowej i przyjaznej atmosferze. "Gadżeciarze" - o to chcesz rozpoczynać wojenkę? Gdybym napisał "Fani gadżetów", też byś wyciągał topory?
Racz też zauważyć, że określenie zostało obwarowane cudzysłowem. Więc raczej nie mam powodu do przeprosin.
Co do dyskusyjnego odcinka "zatoru" na 3-ce.... , a faktycznie - wyznaczenia trasy jego objazdu.
Zapewniam Cię, że są tam dosyć strome podjazdy i zjazdy, bardzo ostre zakręty, przejazdy przez mostki nad potoczkami. Na dodatek uwzględnij, że zdecydowana większość nie była na zimówkach (LD chyba tego nie uwaględnia :D) LD zapewne nie wziął też pod uwagę faktu, że na te dróżki, pług zawita w ostatniej kolejności.
To oczywiście moje opinie w tej kwestii, dodatkowo przywiązane do konkretnej sytuacji i konkretnego miejsca. Więc zakop topory, łyknij kawkę, przemyśl sprawę i daj sobie na luz. :proud:

*

Offline Miedzio

  • ***
  • 492
  • Płeć: Mężczyzna
Nie "gadzeciarze" jest tu nie na miejscu, ale "rozumek". Tyle tylko, ze Ty bardzo dobrze o tym wiesz i dlatego sie do tego nie odnosisz, odwracajac kota ogonem. Nikt nie oczekuje przeprosin, ale na miejscu byloby, zebys w ten sposob juz nie prowokowal.

Co do trudnosci tej trasy, to ani mnie, ani Ciebie tam wtedy nie bylo. Byl za to inny forumowicz i co zadziwiajace, ma on odmienne zdanie od Ciebie:

http://pdaclub.pl/forum/automapa/livedrive!-test-wyznaczania-trasy-zrzuty-komentarz/msg1484661/#msg1484661