Trasy z wykorzystaniem danych SR kontra trasy modelowane profilem prędkości - które lepsze?

  • 161 Odpowiedzi
  • 36905 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Nie uważasz, że łatwym, optymalnym, krótkim i szybkim rozwiązaniem jest trasa:
Warszawa - Płońsk - Sierpc - Brodnica -Grudziądz - Kościerzyna - Lębork - Łeba

Tak Bilunia jest jak piszesz tyle tylko że:

Szybka dokładnie taka jest
Optymalna dokładnie taka jest
Krótka dokładnie taka jest
Łatwa prowadzi jak napisał nMarek...

Oczywiście trasa oparta na SR a nie na Profilu... Bo bym zapomniał dodać ten istotny fakt  :)

start 15. z minutami
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 26, 2011, 15:13:48 wysłana przez jachraniak »

*

Bilunia

Tak Bilunia jest jak piszesz tyle tylko że:
Szybka dokładnie taka jest
Optymalna dokładnie taka jest
Krótka dokładnie taka jest
Łatwa prowadzi jak napisał nMarek...
Oczywiście trasa oparta na SR a nie na Profilu... Bo bym zapomniał dodać ten istotny fakt  :)
Powinieneś zauważyć, że nie pisałem o trasach wyznaczanych przez szklane kule (bez znaczenia - Twoją, czy moją), a o trasie, której przebieg wyznacza rozsądek, ew. rozumek (jak wolisz).
Nie rozumiem, skąd u Ciebie tak wysoki poziom alergii na "profile". Może po prostu kiedyś ustaw, przetestuj ... Bo jak tu mówić o smaku czekolady, jeżeli się jej nie skosztowało. Nie spodziewam się, by tego typu doświadczenie Cię nawróciło na obiektywne oceny, ale może chociaż na odrobinę refleksji ?
Dla jasności - u mnie (profilowo), łatwa też prowadzi 7-ką, natomiast pozostałe trzy - jak podałem wyżej  :proud:.
To wszystko przy wyłączonych płatnych.
Natomiast teraz Cię zaskoczę przebiegiem tras z włączonym moim profilem i z włączonymi płatnymi, SR i LD wyłączone.
Możesz to potraktować jako moją reklamówkę. :proud:
Jak ktoś się bardziej "wpatrzy", to zauważy nawet różnicę pomiędzy szybką, a optymalną (m.in. Lębork) :proud:

« Ostatnia zmiana: Kwiecień 27, 2011, 13:45:48 wysłana przez Bilunia »

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Powinieneś zauważyć, że nie pisałem o trasach wyznaczanych przez szklane kule (bez znaczenia - Twoją, czy moją), a o trasie, której przebieg wyznacza rozsądek, ew. rozumek (jak wolisz).
Widzę bardzo słuszny porządek logiczny w powyższym zdaniu... Najpierw , co prawda w nawiasie, wymieniasz mnie a potem siebie,  następnie przechodzimy do tras i zachowując porządek pierwszej części zdania wynika że: ja = rozsądek, Ty = rozumek  :mrgreen:

Nie rozumiem, skąd u Ciebie tak wysoki poziom alergii na "profile". Może po prostu kiedyś ustaw, przetestuj ... Bo jak tu mówić o smaku czekolady, jeżeli się jej nie skosztowało. Nie spodziewam się, by tego typu doświadczenie Cię nawróciło na obiektywne oceny, ale może chociaż na odrobinę refleksji ?
Dla jasności - u mnie (profilowo), łatwa też prowadzi 7-ką, natomiast pozostałe trzy - jak podałem wyżej  :proud:.

Bilunia, chodzi o to, że od jakiegoś już czasu mamy SR, który nie jest gadżetem, a stanowi o działaniu programu. Nie sprowadzam profilu do roli jaką przypisałeś SR, uważam jednak że to skamielina, pozostałość po tym, co było dawno temu bo nie było wówczas lepszych możliwości. Oczywiście na liczydłach można wszystko dobrze policzyć. Robiono to przez wieki. Tyle, że minęły te czasy i dziś liczenie na liczydle to ciekawostka. Podobnie jest profilem. Oczywiście trasa wg profilu będzie dobra, pod warunkiem że ktoś naprawdę umie tego używać, ma czas na dłubanie, i nie chce postępu. Ja stawiam na postęp, nawet obarczony błędami wieku dziecięcego, choć nauczyłem się kiedyś korzystać z liczydeł (profilu).

*

Bilunia

Oczywiście trasa wg profilu będzie dobra, pod warunkiem że ktoś naprawdę umie tego używać, ma czas na dłubanie
Wydaje mi się, że umiem tego używać :). Na brak czasu, również nie narzekam :proud:

Ja stawiam na postęp
Ja też. Nie chodzę z dzidą.
Jednak postęp, musi oznaczać coś lepszego, doskonalszego i sprawdzonego.
Przecież zanim odpalono Gagarina, była Biełka i Striełka. Ja po prostu nie chcę być psem na którym robi się eksperymenty :proud:, któremu na dodatek wyłączono przycisk "kapsuły ratunkowej" :D (wł/wył SR)
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 27, 2011, 11:26:00 wysłana przez Bilunia »

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
No tak, Bilunia... ale kapsułą ratunkową nie jest "SR on/off", tylko....


"przez" i niestety częściej trzeba z tej kapsuły korzystać w przypadku profili (dobrze wiesz dlaczego) niż w przypadku SR. :mrgreen:

*

Offline izaw

  • *****
  • 1165
  • Płeć: Mężczyzna
Jakie są moje doświadczenia?

Jeżdżę głownie po mieście. Kiedyś używałem profili, ale znudziło mi się cyzelowanie parametrów. Poza tym, jak to w życiu: włożysz śmieci - otrzymasz śmieci. Piję tu do błędów kategoryzacji map.

Najpierw traktowałem SR jako ciekawostkę. I w wieku niemowlęcym tylko można było się pośmiać. Prowadziła na główne trasy i związane z tym korki. Sam miód. Teraz zauważam, że bagaż danych zaczyna zmieniać filozofię nawigacji. Coraz częściej omija drogi główne, prowadząc tak jak ja. Nie jest to jeszcze wiek dojrzały, ale postęp jest zauważalny. Wg mnie doświadczenia kierowców i ich trasy zasłaniają powoli babole wynikające z błędów map. Jeszcze gdyby algorytmy programu były lepsze. Na pewno są coraz cięższe. Z wersji na wersję AM chodzi coraz toporniej. Dodam, że mimo powyższego jestem przeciwnikiem uszczęśliwiania ludzi na siłę. Wybór powinien być. Ostatecznie nie jest zakazana sprzedaż noży i żyletek, bo niektórzy się tną.

Nie mam doświadczeń z LD, bo sprzęt nie pozwala na dostęp do internetu. Może po wymianie...

*

Offline hipeck

  • **
  • 212
Nie spiesz się Izaw, na razie szkoda kasy :grin:  pozdr

*

Offline izaw

  • *****
  • 1165
  • Płeć: Mężczyzna
Nie spieszę się. Moja nie ma jeszcze dwóch lat i powinna jeszcze trochę posłużyć.  :mrgreen:

*

Offline overconscious

  • ***
  • 276
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Stary telefon na korbkę
No tak, Bilunia... ale kapsułą ratunkową nie jest "SR on/off", tylko....


"przez" i niestety częściej trzeba z tej kapsuły korzystać w przypadku profili (dobrze wiesz dlaczego) niż w przypadku SR. :mrgreen:

"przez" dzieli ci nieprzewidywalną trasę między dwoma punktami, na dwie trasy, które nadal pozostają nieprzewidywalne.

Nieprzewidywalne pozostają nawet w trakcie jazdy i tak naprawdę dowiesz się jak pojedziesz, dopiero po przejechaniu trasy (jak nagrasz ślad).

SmartRoutes wyłącza więc de facto funkcjonalność planowania (czy nawet podglądu) tras, a więc jest to krok wstecz.

SmartRoutes czyni trasy mniej komfortowymi, bo dla ominięcia utrudnień ruchu (czasem wirtualnych), trasa staje się bardziej skomplikowana, kręta, prowadzi po gorszych drogach, a czasem nawet po wertepach.

Np. jak jadę do roboty z jednego miasta do drugiego, to SmartRoutes wyznacza różne trasy o różnych porach (czasem przez miasto pośrednie).
I choć w żadnym przypadku nie doświadczam jakichś znaczących utrudnień drogowych, to jednak jest to mało komfortowe.
Z profilami Biluni, mam cały czas tą samą trasę, które jest jednocześnie najbardziej komfortowa (jakość dróg, brak przejazdu przez centrum miasta na trasie szybkiej, itp).

PS.
Nie krytykuję SmartRoutes (i LiveDrive) dla zasady, ale powinien być to dodatek dla kogoś kto generalnie zna drogę, a nawigację zabiera dla ominięcia utrudnień drogowych, np. jadąc po Katowicach lub Warszawie.

Dla kogoś kto kompletnie nie zna drogi, a chce prosto i komfortowo dojechać do celu, jest to często kłoda pod nogi.

*

Konrad4x

Zgadzam sie z przedmowca w 100% :ok: Faktycznie wprowadzenie SR lub SR+LD pozbawia nas praktycznie mozliwosci zaplanowania sobie trasy i to jest krok wstecz. Mysle, ze zgodzicie sie, ze teraz trasy staly sie nieprzewidywalne i obecnie jak system obliczy nam trase, zwlaszcza dluzsza koniecznym stalo sie jej przegladanie, a i to juz nie daje nam pewnosci, ze trasa sie nie zmieni w trakcie jazdy. Najwieksi producenci z duzo wiekszym doswiadczeniem dotad nie wprowadzili u siebie takich patentow, wiec chyba cos jest na rzeczy, bo raczej nie podejrzewam tworcow AM o bardziej kreatywne myslenie od najbardziej znanych swiatowych liderow nawigacji. Ja tez juz przeprosilem sie z tymi udogodnieniami i godzac sie na troszke gorzej wyliczane ETA jezdze na profilach predkosci.



Dobry pomysl z wydzieleniem takiego watku  :ok:
« Ostatnia zmiana: Maj 03, 2011, 06:54:31 wysłana przez Konrad4x »

*

Bilunia

Ciekawa traska.
Starogard Gd - Szklarska Por. (płatne - wyłączone)
Przerwy na trasie - 0' co 180 min więc podany czas (ETA), to sama jazda.(@Konrad4x  :wink:)
Po włączeniu płatnych, optymalna szybka i łatwa prowadzi A1, a dalej jak na zrzutach. Krótka - bez zmian
Można sobie porównać, jak to może wyglądać z profilem, a jak to wyznaczą "gadżety".
http://z1.przeklej.pl/prze1519/e2588e440014f7884dbdadf9/starogardszklarskaporzprofilem.jpg
« Ostatnia zmiana: Maj 03, 2011, 11:05:23 wysłana przez Bilunia »

*

Offline klasyczny

  • *
  • 71
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Galaxy Note, aAM 1.4.1 (1209 PL)
Witam serdecznie.
Pozwoliłem sobie dołączyć do grona użytkowników, którzy posługują się profilami prędkości. W tym miejscu dodam bardzo ważny dopisek: tam gdzie można, proszę wstawić adnotację „według mnie”. Wiem, że bardzo zaryzykowałem, być może, że popełniłem wielkie fo pa, bo w opinii niektórych clubowiczów ja, jako ta „małpa” :shock: dostałem brzytwę, którą nie da się ukryć, użyłem (akurat ja uważam, że ona jest od tego aby jej używać) i wykasowałem dwa pliki (speeds i events) wprowadzając równocześnie do programu AM wersja 6.8.1 następujące prędkości dla tras:
wszystkie -150,
autostrady -102,
ekspresowe -95,
międzynarodowe -57,
główne -47,
drugorzędne -41,
miejskie główne -33,
miejskie -25.
I o dziwo, nie pochlastałem się. Na tych profilach, w trasie szybkiej byłem w Szydłowcu oraz w Szczecinie (start Łódź) i szczęśliwe wróciłem bardzo zadowolony, bo w obydwu wyjazdach droga super a w tym ostatnim przypadku:
autostrada przejechana cała,
przejechana S3, (ukłon w stronę AM, że ta nowa droga jest w programie),
faktyczny czas jazdy ok. 5 godzin z ogonkiem (ale dla mnie on akurat nie ma znaczenia), średnia prędkość ok. 92 km/h,
jazda bez żadnych nieplanowanych nakazów zjazdu w celu zaliczenia MOP,
może z raz pojawiła się plansza „ROZGLĄDAM SIĘ”-ale traktuję to, jako incydent.
Ktoś może napisać, że na tej trasie nie da się inaczej pojechać. Ja odpowiem, że da, da się inaczej pojechać i bez profili ustawionych „pod siebie” kierowany byłbym inaczej, bo na ten przykład wcześniej bym musiał zjechać z autostrady.
I to tak z grubsza tyle. Aha, jeszcze coś-pozostałe ustawienia AM poza drobnymi modyfikacjami w zasadzie standardowe, interfejs inny niż fabryczny i dopasowany do moich oczu, funkcja „kompensuj opóźnienie sygnału”- brak, nieużywana, bo akurat w tym modelu jest tak, że jak jestem według nawigacji 50 metrów przed manewrem to w rzeczywistości jest tyle samo ( no dobrze..z dokładnością „+” „-” kilku metrów, przecież nie latam z taśmą mierniczą przed samochodem i nie mierzę tego aż tak precyzyjne). Wgrane POI to radary, niektóre stacje benzynowe i bankomaty.
Specjalne podziękowania dla Moderatora nocnyMarek-nie widziałem jak wykonywać zrzuty ekranowe z mego Mio Moov- po Twojej instrukcji jak to czynić już wiem. Dzięki.
Oczywiście ważna uwaga: nie wiem jak na innych modelach urządzeń będą sprawdzać się moje ustawienia i dlatego nie biorę na siebie odpowiedzialności za ewentualne późniejsze złe działanie programu AutoMapa na tych urządzeniach. Jak zwykle serdecznie pozdrawiam.
Stan.

*

Konrad4x

Bardzo sympatyczna wypowiedz kolegi. Masz racje, zeby dodawac tam gdzie mozna dopisek wg mnie. A powiedz, czy masz doswiadczenia z profilem Bilunia. Pytam o to, gdyz Bilunia  jest w tym temacie doswiadczonym uzytkownikiem, wiec ciekawi mnie czy probowales jezdzic z jego ustawieniami i jezeli tak, to co o nich sadzisz ?

Klasyczny, czy mozesz wkleic zrzuty ekranow na twoich ustawieniach trasy Bilunia, czyli Stargard Gdanski - Szklarska Poreba dla kazdego typu tras ?
« Ostatnia zmiana: Maj 03, 2011, 10:40:05 wysłana przez Konrad4x »

*

Offline klasyczny

  • *
  • 71
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Galaxy Note, aAM 1.4.1 (1209 PL)
Konrad4x-ja napiszę tak: czytam to forum już od kilku lat. Znam profile prędkości, jakie używał Bilunia. Jakiś czas temu chyba na wersji 5x.. jeździłem na nich. Później, w miarę pojawiania się nowszych wersji profile te stawały nieaktualne i trzeba było je zmieniać i wtedy pewnie jak każdy zacząłem używać nowości. I wówczas kilka razy, podczas używania Am w obecności kole……(małe niedomówienie) i kolegów wstydziłem się. Dlaczego?? Ano, dlatego, że program kazał mi zjechać z puściutkiej autostrady i wjechać do Miejsca Obsługi Podróżnych. Aby po kilkudziesięciu metrach znów mnie na tą autostradę, z której zjechałem wprowadzić. Po sprawdzeniu w domu tego przypadku, okazało się, że wszystko jest ok. Właśnie na tym fragmencie, który przebiegał przez MOP prędkość „statystyczna” byłą wyższa niż na autostradzie. Pewnie Ci, co jechali autostradą zwalniali, aby wpuścić tych, co chcieli z MOP wjechać na nią. A z kolei Ci, co właśnie wyjeżdżali i chcieli wjechać na autostradę pędzili ostro, aby bezpiecznie tam wjechać. I tak jeszcze miałem w kilku przypadkach. Stąd też poszukiwałem czegoś takiego, co mnie dobrze będzie prowadziło. Dodam, aby było wszystko jasne, NIE ZAMIERZAM  REZYGNOWAĆ  Z AUTOMAPY. I TEŻ NIE KRYTYKUJĘ TYCH, CO UWAŻAJĄ INACZEJ NIŻ JA (tzn. że profile prędkości są beee). Przepraszam za używanie dużych liter.  I w ten sposób drogą takich przybliżeń ustaliłem sobie to, o czym napisałem w poprzednim poście i z tego korzystam. Nie wiem jak długo. Czas jak zwykle pokaże. Pozdrawiam.
Stan.

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Nie opowiadajcie bzdur, że SR pozbawia Was możliwości wytyczenia trasy! LiveDrive tak, ale nie sam SmartRoutes!
Przecież przy planowaniu trasy wybrać można planowaną datę i godzinę startu i jeśli w międzyczasie nie zaktualizujemy plików AM via AM'Center to trasa będzie wyglądała tak samo.

Inny problem to fakt, że dane SR są niekompletne. Chodzi o to, że nie pokrywają całej siatki dróg i przy planowaniu trasy AM prędkości dla dróg wojewódzkich i gorszych bierze z własnych, sztywnych danych - co czasem rzutuje na "dziwny" routing.
Brak skategoryzowania dojazdów do takich właśnie MOPów, zjazdów do stacji benzynowych, dojazdów do parkingów przed marketami itp jako drogi wewnętrzne, które nie byłyby brane w ogóle pod uwagę podczas planowania trasy.
« Ostatnia zmiana: Maj 03, 2011, 10:48:11 wysłana przez ochkarol »
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Konrad4x

Stan okey ja tez uzywam teraz profilu i rozumiem o co ci chodzi. W ostatnim poscie moim poprosilem cie o 4 obrazki na twoich ustawieniach. Mozesz je wkleic ?

Do OchKarol: owszem , jezeli ustawie date wyjazdu i godzine, to jest duza szansa, ze trasa sie nie zmieni. W tym jest tylko jeden drobny problem. A co jak wyjade np godzine pozniej lub wczesniej. Tu gwarancje trasy zaplanoanej trace. Czy dobrze kombinuje ?
« Ostatnia zmiana: Maj 03, 2011, 10:50:42 wysłana przez Konrad4x »

*

Offline klasyczny

  • *
  • 71
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Galaxy Note, aAM 1.4.1 (1209 PL)
Konrad4x- nie mogę spełnić Twej prośby. Nie znam takiego miasta Stargard Gdansk. Sorki.
Stan.

*

Konrad4x

Klasyczny, a juz bylo tak milo  :P A Starogard Gdanski znasz ?

*

Bilunia

Nie opowiadajcie bzdur, że SR pozbawia Was możliwości wytyczenia trasy! LiveDrive tak, ale nie sam SmartRoutes!
Przecież przy planowaniu trasy wybrać można planowaną datę i godzinę startu i jeśli w międzyczasie nie zaktualizujemy plików AM via AM'Center to trasa będzie wyglądała tak samo.
Trudno się nie zgodzić z tym, co napisałeś. Po uwzględnieniu elementów, o których wspomniał kol.Konrad4x, już nie będzie tak różowo jak piszesz. A co, jeżeli po drodze znajdziesz jakieś urocze miejsce, gdzie dzieciaki spędzą trochę czasu, żona zaprosi Cię na obiadek, .....?
Jednak zwróć uwagę na to, że poprawnie ułożony profil, potrafi ładnie zróżnicować przebieg trasy w zależności od wyboru typu trasy. Z wykorzystaniem SR, to już różnie bywa - większość typów prowadzi po tej samej "ścieżce". Powód? Zapewne brak kompletnych danych (SR) dla wszystkich odcinków dróg.
Podsumowując.
Na wbudowanych danych bez SR i wyłączonym profilu - nie da się jeździć.
Użytkownik sam musi zdecydować, który wariant wyznacza mu lepsze trasy
- z SR. czy z profilem.
Bo jazda z SR i profilem, to z kolei porażka dla ETA.

@klasyczny
Koledze Konrad4x chodziło zapewne o trasę którą pokazałem wyżej Starogard Gd. - Szklarska Poręba (bo mi tam połknęło literkę)  :) Mam nową klawiaturę i czasami topornie chodzi (Shift też) :) , co zapewne zauważyłeś też wcześniej przy poręba  :)

« Ostatnia zmiana: Maj 03, 2011, 11:20:13 wysłana przez Bilunia »

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
owszem , jezeli ustawie date wyjazdu i godzine, to jest duza szansa, ze trasa sie nie zmieni.
Nie - duża szansa a nie zmieni się
W tym jest tylko jeden drobny problem. A co jak wyjade np godzine pozniej lub wczesniej. Tu gwarancje trasy zaplanowanej trasie. Czy dobrze kombinuje ?
W ten sposób można zdewaluować każdą funkcjonalność.
Ale nie ma co mieć pretensji, że AM z SR może co godzinę pokazywać inną trasę, bo od tego on jest.

Połączone: Maj 03, 2011, 11:39:41
... Z wykorzystaniem SR, to już różnie bywa - większość typów prowadzi po tej samej "ścieżce"...
Tak jak czytam, to trasa łatwa (jak na początek funkcjonalności) nawet całkiem, całkiem się sprawdza. Owszem babole się zdarzają (np. z Poznania do Lublina via Warszawa  :mrgreen: ) ale bez przesady.
« Ostatnia zmiana: Maj 03, 2011, 11:39:41 wysłana przez ochkarol »
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline klasyczny

  • *
  • 71
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Galaxy Note, aAM 1.4.1 (1209 PL)
OJ, no wiem, że chodziło o Starogard Gdański. Tak sobie tylko zażartowałem, aby troszkę rozładować atmosferę. No co?? Zawsze tacy poważni jesteście??? Eeeeeeeee...chyba nie. Konrad4x- daj mi troszkę czasu. Mam troszkę problemów z wykonaniem tych zrzutów. Ale tak na moje pierwsze wejrzenie to wyznaczone trasy są podobne. Ale są różnice. Trasa optymalna inaczej jest na odcinku Bydgoszcz/Śrem. Z Bydgoszczy przez Łabiszew/Żnin/Gniezno/Września/Środa/Śrem. Trasa Łatwa: Bydgoszcz/Żnin(5)/Gniezno/Poznań/Stęszew/Kościan/Leszno/Wschowa/Głogów/Polkowice/Legnica/Złotoryja. Trasa szybka według mnie taka sama jak optymalna. To tyle tak na szybko. Może kiedyś opanuję te zrzuty tak jak Wam to się udaje. No ale na chwilkę obecną okazuje się, że jeszcze tak do końca nie udaje mi się to. Pozdrawiam.
Stan.

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Cytat: Bilunia
Podsumowując.
Na wbudowanych danych bez SR i wyłączonym profilu - nie da się jeździć.
Bo jazda z SR i profilem, to z kolei porażka dla ETA.
Z pierwszym nie będę polemizował, od dawna nie jeżdżę z wyłączonym SR,
a obecnie jest to niedostępna opcja, nie będę sprawdzał czy faktycznie się nie da.
Ale druga teza jest zupełnie nieuzasadniona.
Owszem może być porażką jeśli się używa profilu przygotowanego
pod trasy bez SR, bo to jak użycie koła od wozu do samochodu.
Używam profilu prędkości razem z danymi SR i sprawdza mi się znakomicie,
ale ja go używam do podnoszenia, a nie obniżania prędkości,
bo jeżdżę szybciej niż statystyczny kierowca.

Cytat: Konrad4x
A co jak wyjade np godzine pozniej lub wczesniej. Tu gwarancje trasy zaplanoanej trace.
Dzień i godzina wyjazdu są istotnymi warunkami tej 'gwarancji'.
Jak nie spełniasz warunków, to nie ma gwarancji. Jasne?
Chcesz mieć  gwarancję, to sprawdź jaka będzie trasa po przesunięciu o tę godzinę.

AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Bilunia

Może kiedyś opanuję te zrzuty tak jak Wam to się udaje
Spokojnie - nie piekarnia. Lepiej powoli a dokładnie.
Jak się uporasz, to proponuję wklejkę pod moimi zrzutami (na początku Twojej wypowiedzi - łatwiej będzie porównać przebieg tras. Może ja "kupię" coś od Ciebie, lub Ty ode mnie?  :) :proud:
Bo jak sądzę, kol. Konrad4x, chyba chodziło o porównanie naszych koncepcji :) (będzie miał  "w kupie")
Pozdrawiam

*

Konrad4x

W tym jest tylko jeden drobny problem. A co jak wyjade np godzine pozniej lub wczesniej. Tu gwarancje trasy zaplanowanej trasie. Czy dobrze kombinuje ?
W ten sposób można zdewaluować każdą funkcjonalność.
Ale nie ma co mieć pretensji, że AM z SR może co godzinę pokazywać inną trasę, bo od tego on jest.
Mi nie chodziło w tym zdaniu o krytykę SR, bo ja podobnie do Bilunia uważam, że użytkownik sam podejmuje decyzję czy jeżdzić z SR ze wszystkimi ewentualnymi "atrakcjami", czy na profilu prędkości z wyłączonym SR. Ja zapisałem się świadomie do tego drugiego obozu, gdyż zaskakiwanie juz mi się znudziło. Może to wynika z mojego wieku, ale wolę przewidywalność  :wink:

do klasycznego: ja myslałem, że ty tak złośliwie mnie złapałeś za literówkę. Sorki, może gdybyś dał na końcu uśmieszka to bym się zorientował.  :ok:
« Ostatnia zmiana: Maj 03, 2011, 12:00:10 wysłana przez Konrad4x »

*

Bilunia

Używam profilu prędkości razem z danymi SR i sprawdza mi się znakomicie
No to przyłącz się do zabawy - warunki podane, zrzucik mile widziany.
.... może kupimy coś od Ciebie? :)
Tymczasem oddalam się na festyn :proud:

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Może to wynika z mojego wieku, ale wolę przewidywalność  :wink:
Teoretycznie masz rację - ale każdy kij ma dwa końce i Twoja przewidywalność ogranicza się do trasy przejazdu (bez względu na czas).
Ale oczywiście - Twoja wola  :ok:
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Konrad4x

Cytat: Konrad4x
A co jak wyjade np godzine pozniej lub wczesniej. Tu gwarancje trasy zaplanoanej trace.
Dzień i godzina wyjazdu są istotnymi warunkami tej 'gwarancji'.
Jak nie spełniasz warunków, to nie ma gwarancji. Jasne?

jasne jasne  :D :ok:

Połączone: Maj 03, 2011, 12:10:49
Może to wynika z mojego wieku, ale wolę przewidywalność  :wink:
Teoretycznie masz rację - ale każdy kij ma dwa końce i Twoja przewidywalność ogranicza się do trasy przejazdu (bez względu na czas).
Ale oczywiście - Twoja wola  :ok:
ochKarol trafiłeś ze mną tu w 10-tkę  :ok: :ok: Moja przewidywalność ogranicza się do trasy przejazdu i czas tu dla mnie nie jest najważniejszy, a z tego co się zorientowałem to dla SR czas jest priorytetem i tu sie z SR-em "ideologicznie" różnimy.  :proud:
« Ostatnia zmiana: Maj 03, 2011, 12:10:49 wysłana przez Konrad4x »

*

Offline jerzu

  • *****
  • 1323
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mój profil na FB
  • Sprzęt: iPhone 7
Inny problem to fakt, że dane SR są niekompletne. Chodzi o to, że nie pokrywają całej siatki dróg i przy planowaniu trasy AM prędkości dla dróg wojewódzkich i gorszych bierze z własnych, sztywnych danych - co czasem rzutuje na "dziwny" routing.

Drogi wojewódzkie chyba jednak mają dane SR. Przynajmniej tak to wynika z Targeo.
Dariusz "jerzu" Niemczyński
Telefon - iPhone 7 & Moto G5
Tablet - Huawei Media Pad T5

*

Offline klasyczny

  • *
  • 71
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Galaxy Note, aAM 1.4.1 (1209 PL)
Takie tam moje poobiednie a przed. ..piwne przemyślenia. Tak po prawdzie to ustawianie profili prędkości jest też na dłuższą metę nie do przyjęcia. Może powstać pytanie, dlaczego tak uważam? Mimo, że używam tego sposobu. Ano, dlatego, ze wprowadzając do programu moje profile prędkości to powoduję, że to ja prowadzę AutoMapę, aby dojechała tam gdzie ja chcę dojechać i w sposób, w jaki chciałbym tam dojechać. A przecież powinno być chyba zupełnie odwrotnie. To AutoMapa ma mnie doprowadzić do celu najlepszymi drogami. I tak, aby nie było za słodko to uważam, że SR (LD nie używam, bo nie pozwala mi na to moje urządzenie) też w obecnej wersji jest niezbyt dobre. Jeżeli SR ma mnie prowadzić krętymi drogami, po płytach, po progach zwalniających tylko po to, aby dojechać do celu w czasie zgodnym z ETA, no to ja mówię, że czas dojazdu jest dla mnie mało ważny. Dlatego dostrzegam tutaj dwie opcje. Zwolennicy i przeciwnicy czegoś tam. Jedni w różny nie zawsze parlamentarny sposób przekonują drugich do tego, że to oni mają słuszną rację. I na odwrót. I kto ma rację. Chyba to rozstrzygnie jak zwykle historia. A może pójść w tym kierunku, aby pogodzić obydwie strony? Przeczytałem w wypowiedzi nocnegoMarka, że używa i SR i profili. Może to jest właśnie ta droga? Co Wy na to? Pozdrawiam.
Stan.
Testowo wklejam zrzut. Proszę się nie śmiać jak będzie to test niezbyt udany.


Połączone: [time]Maj 03, 2011, 13:36:27[/time]
o kurde.....czyżby o to chodziło. :)
Konrad4x...dzieki :ok:

Połączone: Maj 03, 2011, 13:38:21
no ale nocnyMarek pokazał mi jak zrobić te zrzuty..też jeszcze raz dziękuję.
Stan
« Ostatnia zmiana: Maj 03, 2011, 13:38:21 wysłana przez klasyczny »

*

Konrad4x

...Jedni w różny nie zawsze parlamentarny sposób przekonują drugich do tego, że to oni mają słuszną rację. I na odwrót. I kto ma rację. Chyba to rozstrzygnie jak zwykle historia. A może pójść w tym kierunku, aby pogodzić obydwie strony? Przeczytałem w wypowiedzi nocnegoMarka, że używa i SR i profili. Może to jest właśnie ta droga? Co Wy na to?
Ja jestem za jak najlepszym i elastycznym rozwiązaniem. Bilunia zaprosił NocnegoMarka do zabawy zachęcając go do zamieszczenia zrzutów (trasy Bilunia) z jego ustawienia programu. Kto wie, może SR+profil to jest właśnie najlepsze rozwiązanie.

Klasyczny daj zrzuty z orientacji pionowej, bo będą czytelniejsze.
« Ostatnia zmiana: Maj 03, 2011, 13:57:18 wysłana przez Konrad4x »