Trasy z wykorzystaniem danych SR kontra trasy modelowane profilem prędkości - które lepsze?

  • 161 Odpowiedzi
  • 36885 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline Karski

  • *
  • 66
  • Płeć: Mężczyzna
    • Skórki i inne dodatki spoza standardu do AutoMapy
  • Sprzęt: Call me Iggy
@Karski - sprawdziłem kilka startów o różnych porach. Na powyższej trasie na trasie z Lublina od Mielca prowadzi prościutko do Tarnowa.
A dalej? Za Tarnów? Wbij np. "Tuchów" lub "Ciężkowice"...
Jak wtedy usiłuje manewrować przed Lisią Górą, żeby go ominąć?  :laugh:

A co przed Mielcem? Każdy, kto choć raz był w Stalowej Woli w sobotę wie, że akurat w ten dzień Stalową Wolę trzeba omijać szerokim łukiem, bo w soboty w centrum miasta jest gigantyczne targowisko. Zjeżdżają się tam ludziska z całej okolicy, więc cała Stalowa Wola jest znacznie gorzej przejezdna, niż każdego innego dnia.
« Ostatnia zmiana: Maj 19, 2011, 16:15:54 wysłana przez Karski »
Pozdrawiam i zapraszam

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
prognozy jakie masz? w sensie że z którego?

u mnie (na słabych danych) z 21.04.2011r robi trasę (której nie znam) wg mnie dość sensownie... Aczkolwiek nie omija newralgicznej wg Ciebie Stalowej Woli

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
... Skoro SR zimą czy wczesną wiosną roztopach nie wyznacza tej trasy, znaczy że są doły i ludzie wolno jeżdżą. Dlatego trasa nie jest konkurencyjna względem innych. Dziury załatane - prędkości wzrastają, SR wyznacza ją jako szybką. Cała interpretacja :)...
I interpretacja błędna.
SR nie uwzględnia pór roku i okresów specjalnych (np. wakacje, gdzie ruch w miastach jest mniejszy). Od tego jest LD.
Żeby się w tym upewnić, onegdaj zapytałem dokładnie o to support i dostałem taką właśnie odpowiedź.
A cała ta sytuacja to zbieg okoliczności i nic więcej.
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
A zatem na 100% mylicie się, Ty i support :mrgreen:

SR opiera się na danych z pojazdów. Owszem nie ma czegoś takiego jak SR zimowy, ale prędkości osiągane w zimie są zdecydowanie niższe od tych z lata.

Jeśli masz wątpliwości zapytaj support czemu ETA oparta na SR z miasta X do miasta Y w zimie po tej samej trasie zajmowała np 2h43min a teraz zajmuje 2h11min.

Jeśli masz możliwość postaw sobie AM6.7 tam dane SR są grudniowe. Sprawdź ETA pomiędzy dwoma punktami oddalonymi od siebie o powiedzmy 200-300km. Potem sprawdź na AM6.8.1 z wgrzanymi danymi bo te ostatnie są spartolone. Na 100% czas przejazdu będzie o wiele krótszy (zakładam że przebieg trasy będzie ten sam) jeśli trasy będą się różnić przebiegiem wstaw punkty "przez" tak aby trasa była dokładnie taka sama.
« Ostatnia zmiana: Maj 19, 2011, 17:24:03 wysłana przez jachraniak »

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
A zatem na 100% mylicie się, Ty i support :mrgreen:
No teraz to mnie rozwaliłeś kompletnie  :E

Nawet nie podejmę dyskusji, skoro wiesz lepiej od supportu  :mrgreen:
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Moim zdaniem też nie ma o czym dyskutować  :mrgreen:

*

Offline Karski

  • *
  • 66
  • Płeć: Mężczyzna
    • Skórki i inne dodatki spoza standardu do AutoMapy
  • Sprzęt: Call me Iggy
prognozy jakie masz? w sensie że z którego?
Ostatnie z 10 maja. A ten 3 obrazek z ominięciem Tarnowa, który prezentujesz jest clou całej imprezy. To jest droga dla samochodów terenowych, lub kierowców z zacięciem do off-roadów. Wiele odcinków tej proponowanej drogi spokojnie może robić za odcinek specjalny w każdym rajdzie. Ponadto optymalna pod względem czasu przejazdu i odległości trasa do Tuchowa liczy 234 km.

Nawiasem mówiąc nie pamiętam Tarnowa, który byłby na tej trasie tak zakorkowany, by ryzykować manewr ominięcia ta drogą. Przez Tarnów leci tędy szeroka 2-pasmówka. Dodatkowo od ponad roku przejazd na Tuchów został przebudowany, że to czysta przyjemność jechać przez miasto.

A w szczegółach to u mnie ten odcinek wygląda tak - w okolicach Zaczarnia i od Ładnej w dół zaczyna się offroad z mnóstwem zakrętów, więc duuuużo lepiej, łatwiej, szybciej i przyjemniej jest jechać przez centrum Tarnowa:
« Ostatnia zmiana: Maj 19, 2011, 19:19:51 wysłana przez Karski »
Pozdrawiam i zapraszam

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Ostatnie z 10 maja. A ten 3 obrazek z ominięciem Tarnowa, który prezentujesz jest clou całej imprezy. To jest droga dla samochodów terenowych, lub kierowców z zacięciem do off-roadów.

Znakiem tego, na odcinku pomiędzy miejscowościami Ładna i Tuchów rozgrywane są bardzo często wyścigi pojazdów terenowych... Zaś pomiędzy Tarnowemi Tuchowem jeżdżą chyba wozami konnymi z LD... Dlaczego? Zrzuty powinny wyjaśnić.

« Ostatnia zmiana: Maj 19, 2011, 19:43:57 wysłana przez jachraniak »

*

Offline Karski

  • *
  • 66
  • Płeć: Mężczyzna
    • Skórki i inne dodatki spoza standardu do AutoMapy
  • Sprzęt: Call me Iggy
Jak pamiętam wersja mapy 6.6.2 w Tarnowie miała jeszcze ciekawszą opcję przejazdu - prawdopodobnie przez złą kategoryzację dróg.
Zamiast jechać prosto w dół, w kierunku stacji Statoil (na rysunku), to właśnie prowadziła tak, jak widać. Teraz musiałem 2 punkty pośrednie wstawić, żeby tak wytyczyć trasę.
To właśnie ta droga prosto to jest piękna 2-pasmówka. Zresztą istniejąca od kilku lat co najmniej.
Pozdrawiam i zapraszam

*

Offline iceneon

  • ****
  • 995
  • Płeć: Mężczyzna
Właśnie, czytasz, piszesz, ale tak naprawdę nadal nie łapiesz istoty... Widać to po tym co powyżej zacytowane. Co prawda nie wprost, dlatego rozwinę. Skoro SR zimą czy wczesną wiosną roztopach nie wyznacza tej trasy, znaczy że są doły i ludzie wolno jeżdżą. Dlatego trasa nie jest konkurencyjna względem innych. Dziury załatane - prędkości wzrastają, SR wyznacza ją jako szybką. Cała interpretacja :)
Trasa (szybka) jest jednakowa niezależnie od pory roku z zimą włącznie, dlatego też ucieszyłem się gdy w AM pojawił się typ trasy "Łatwa" bo mogłem jej używać porą zimową beż żadnych korekt. Wniosek jest taki, że z SR jest nie do końca tak kolorowo.
« Ostatnia zmiana: Maj 19, 2011, 20:45:49 wysłana przez iceneon »

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
SR jako koncepcja jest bardzo dobra, szkoda że wykonanie, udostępniane dane nie idą w parze. Szczególnie ostatnie wydanie.

Tak czy inaczej z trasy 4h10min zrobiło Ci się 3h10min
Cytuj
szczęka mi opadła, bo rano (wyjazd 5:30) zyskałem 20 minut (zazwyczaj jechałem średnio 1h55min, a tą trasą 1h:35min), a z powrotem (11:30) około 40 minut (zazwyczaj trwało to 2h15min, a dziś 1h35min).
Skoro trasa także zimą tamtędy przebiega to oznacza, że w tym okresie prędkości średnie też są konkurencyjne...

*

Offline iceneon

  • ****
  • 995
  • Płeć: Mężczyzna
Skoro trasa także zimą tamtędy przebiega to oznacza, że w tym okresie prędkości średnie też są konkurencyjne...
Tak tak. Na ręcznym i z kolcami w oponach  :mrgreen:

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Daj spokój iceneon. Przecież on wie lepiej od producenta programu co to jest SmartRoutes.
Nie ma sensu tłumaczyć, że to nie dane sezonowe tylko bzdurne dane SR (jakich ostatnio jakoś więcej).
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline statler

  • **
  • 209
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Moto G6 Plus
Skoro trasa także zimą tamtędy przebiega to oznacza, że w tym okresie prędkości średnie też są konkurencyjne...
To oznacza, że zimą nie ma wystarczającej ilości danych dla tej/tych dróg, w związku z czym przy spadku przelotowości na DK czy DW, AM się wydaje że tamtędy będzie szybciej.
W grudniu z Cichego k. Chochołowa do Bukowiny Tatrzańskiej, AM też wyznaczyła szybką takimi drogami, które zimą nawet miejscowi omijają. Dokładnie nie pamiętam, ale wyglądało coś w tym guście:
http://mapa.targeo.pl/1_2105008,,2_2105043,#targeo-top
Pojechałem kawałek i gwarantuję Ci, że dużo szybciej przejechałem przez Zakopane, bo średnie prędkości ok. 10 km/h raczej nie były konkurencyjne  :mrgreen:
« Ostatnia zmiana: Maj 20, 2011, 12:24:41 wysłana przez statler »

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Weźcie przestańcie już z tą zimą  :D
Napiszę to po raz kolejny - dane SmartRoutes nie zawierają danych sezonowych.
Nie ma znaczenia czy to zima czy lato.

Byłoby to sprzeczne z ideą SmartRoutes.  :-|

Cytuj
SmartRoutes
... umożliwia prognozowanie jej rozwoju w zależności od pory dnia i godziny oraz dnia tygodnia.
i nic ponadto.

A że w kolejnych wydaniach danych są one inne (raz szybsze - innym razem wolniejsze) nie oznacza to, że w tych okresach tak szybko na tych odcinkach poruszać się można.
A że na tym konkretnym odcinku wyszło wolniej to tylko zbieg okoliczności.
I wg. Waszej teorii, na odcinku pomiędzy Gościeradowem a Annopolem w chwili obecnej na drogach leżą zwały śniegu (na pomarańczowo), podczas gdy po zimowych aktualizacjach SR było zielono-niebiesko.

Latem, na mojej "ulubionej trasie" też co wydanie SR miałem raz wolnej, raz szybciej. I co? Ma to znaczyć, że w sierpniu po krajówkach jeździ się szybciej?  :-| :O
« Ostatnia zmiana: Maj 20, 2011, 14:51:51 wysłana przez ochkarol »
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline statler

  • **
  • 209
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Moto G6 Plus
ochkarol, nigdzie się nie upieram, że SR zawiera dane sezonowe. Moim zdaniem brakuje mu jednak zdecydowanie danych dla dróg gorszej kategorii, stąd trasa bezproblemowa i szybsza latem, zimą okazuje się totalną pomyłką. No chyba, że ktoś cierpi na chroniczny brak adrenaliny  :E :mrgreen:
A już inną sprawą są wartości wzięte z sufitu, zaniżone albo zawyżone...

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
W ogóle dla mnie dywagacje odnośnie pór roku i prędkości na drogach są bez sensu.
Bo ile dni w ciągu zimy nawierzchnia dróg krajowych i wojewódzkich (a nawet i większości powiatowych) nie jest czarna? Kilka? Kilkanaście?
A jak droga jest "czarna" to nie widzę przeszkód, żeby nie móc po niej jeździć tak samo szybko jak w lecie.

Danych SR dla dróg drugo i trzeciorzędnych brakuje. I owszem.
I jeśli na drogach wojewódzkich jest tak samo zielono-niebiesko, jak na krajówkach to wystarczy jeden byk na trasie w danych SR (tak jak w opisywanym przeze mnie odcinku pomiędzy Gościeradowem a Annopolem) żeby AM zaczęła bez sensu ciągnąć na bok.
« Ostatnia zmiana: Maj 20, 2011, 23:46:50 wysłana przez ochkarol »
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline statler

  • **
  • 209
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Moto G6 Plus
Wracając do meritum. Na podstawie własnych doświadczeń uważam, że dane SR w okresie zimowym są opatrzone zbyt dużym marginesem błędu jak dla mnie. Jeżdżę osobówką, a nie jeepem z napędem na cztery koła.
Nie zamierzam się licytować z ochkarolem, ile dni drogi lokalne są czarne, a ile nie.

W określonych warunkach pogodowych korzystam z profilu, aby jechać drogą jak najwyższej kategorii. I to tyle ode mnie w tym temacie.

*

Konrad4x

W określonych warunkach pogodowych korzystam z profilu, aby jechać drogą jak najwyższej kategorii. I to tyle ode mnie w tym temacie.

I tak powinno być, chcesz SR jeździsz z SR, chcesz LD , jeżdzisz z LD+SR, chcesz profil, powinieneś móc wyłączyć z poziomu programu SR i używać profil. Jak będzie można to zrobić jak kiedyś z poziomu programu (wyłączyć SR), to wtedy każdy znajdzie w tym sofcie to co mu odpowiada. I wtedy będzie ok  :ok:

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
... Skoro SR zimą czy wczesną wiosną roztopach nie wyznacza tej trasy, znaczy że są doły i ludzie wolno jeżdżą. Dlatego trasa nie jest konkurencyjna względem innych. Dziury załatane - prędkości wzrastają, SR wyznacza ją jako szybką. Cała interpretacja :)...
I interpretacja błędna.
SR nie uwzględnia pór roku i okresów specjalnych (np. wakacje, gdzie ruch w miastach jest mniejszy). Od tego jest LD.
Żeby się w tym upewnić, onegdaj zapytałem dokładnie o to support i dostałem taką właśnie odpowiedź.
A cała ta sytuacja to zbieg okoliczności i nic więcej.

Widocznie zadałeś niewłaściwe pytanie...

A zatem na 100% mylicie się, Ty i support :mrgreen:
No teraz to mnie rozwaliłeś kompletnie  :E

Nawet nie podejmę dyskusji, skoro wiesz lepiej od supportu  :mrgreen:

... już myślałem, że nie tylko Ty się mylisz, ale i support.

Ale, że dalej trwałeś przy swoim, lekko mi przy tym dokuczająć

Daj spokój iceneon. Przecież on wie lepiej od producenta programu co to jest SmartRoutes.
Nie ma sensu tłumaczyć, że to nie dane sezonowe tylko bzdurne dane SR (jakich ostatnio jakoś więcej).

Weźcie przestańcie już z tą zimą  :D
Napiszę to po raz kolejny - dane SmartRoutes nie zawierają danych sezonowych.
Nie ma znaczenia czy to zima czy lato.

Byłoby to sprzeczne z ideą SmartRoutes.  :-|

Więc zadałem pytanie

Cytuj
> Mam następujące pytanie dotyczące SmartRoutes - a w szczególności
> kolejnych wydań tych danych. Małe wprowadzenie do tematu, pytanie na
> końcu.
>
> Przykład
>
> Trasa pomiędzy dwoma miastami centrum - centrum
>
> Powiedzmy Warszawa - Siedlce. 
>
> Wg najnowszych danych SR trasa zajmuje teraz ok 1h40min.
>
> Załóżmy, że przebieg trasy nie zmieni się przy kolejnych wydaniach SR
> w wyniku remontów, ruchu wahadłowego itp.
>
> Czy trasa wg SR wydanych w grudniu zajmie więcej czasu?
>
> Czy trasa wg SR wydanych w lipcu zajmie mniej czasu?
>
> Jeśli tak, do dlaczego?
>
> Chodzi mi o teorię wpływu ruchu drogowego na dane SR.
> Wiem, że pytania są banalne, ale chciałbym się upewnić.
>

na co otrzymałem następującą odpowiedź

Cytuj
Witamy,

Z uwagi na pogode, zimą jezdzi sie wyraznie wolniej i widac to tez w danych SmartRoutes. Uzytkownicy meldowali nam wiele miejsc w ktorych srednie predkosci zwiekszyly sie wyraznie po ustapieniu zimy.

Dlatego tak: srednie predkosci zmieniaja sie w zaleznosci od pory roku. Oczywiscie nastepuje to z pewnym opoznieniem, ale regularne aktualizowanie danych SmartRoutes przez AM Center pomoze je zminimalizowac.

Pozdrowienia / Regards / Mit freundlichen Gruessen AutoMapa


To jak - uwzględniają?...
« Ostatnia zmiana: Maj 27, 2011, 11:13:52 wysłana przez jachraniak »

Napiszę to po raz kolejny - dane SmartRoutes nie zawierają danych sezonowych.
Cytuj
SmartRoutes
... umożliwia prognozowanie jej rozwoju w zależności od pory dnia i godziny oraz dnia tygodnia.
i nic ponadto.
Troszkę selektywne to cytowanie. W następnym akapicie tekstu z http://www.automapa.pl/?PEI=10866&article_id=230564 czytamy: AutoMapa, uwzględniając prognozy, dopasowane do pory dnia i miesiąca umożliwia jeszcze sprawniejsze pokonywanie korków i innych utrudnień drogowych.

Sezonowość tkwi zatem nie tylko w dniach tygodnia ale także - choć być może  ułomnie - w porze roku.

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Troszkę selektywne to cytowanie.
Nie cytowałem artykułu, tylko definicję SmartRoutes.
http://www.automapa.pl/?PEI=210436&lng=PL.

Połączone: [time]Maj 27, 2011, 12:46:17[/time]
Widocznie zadałeś niewłaściwe pytanie...
Pytanie zadałem właściwe (w okolicach wakacji, bo akurat była tutaj podobna dyskusja). Tylko z tego co piszesz zmieniła się ideologia SR bez jakiejkolwiek informacji na ten temat.

To jak - uwzględniają?...
Z tego co odpisali Tobie wynika, ze tak.
W takim razie przepraszam. Wynikało to z nieinformowania o zmianie definicji SmartRoutes przez Aqurat na swojej stronie http://www.automapa.pl/?PEI=210436&lng=PL - gdzie jest SR zdefiniowany .

A podsumowując uważam to za duży błąd.
Bo użytkownik, któremu skończy się wazność licencji w zimie będzie jeździł na "zimowym trafficu" cały rok - bez sensu.
Bardzo dobrym rozwiązaniem było tak, jak było do tej pory. Dane SR nie były sezonowe a wszelkie odstępstwa od wieloletniej praktyki leżały w gestii LiveDrive (bez czego spokojnie da się jeździć nawet i zimą z niesezonowym SR).
« Ostatnia zmiana: Maj 27, 2011, 12:46:43 wysłana przez ochkarol »
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Przeprosiny przyjęte  :ok:



Wiesz ochkarol, wcale nie uważam żeby w istocie działania SR coś się zmieniło, natomiast rzeczywiście opis niekoniecznie oddaje w 100% zasadę działania. Więc chyba miałeś racje pisząc:

Cytuj
Przecież on wie lepiej od producenta programu co to jest SmartRoutes.

I idę o zakład, że tak było zawsze, nie było to napisane wprost, ale to jest właśnie istota SR.




Gdy ktoś przestaje przedłużać subskrypcję pozostaje jeden jedyny możliwy ratunek - Profilunia  :mrgreen:

*

Offline Miedzio

  • ***
  • 492
  • Płeć: Mężczyzna
A podsumowując uważam to za duży błąd.
Bo użytkownik, któremu skończy się wazność licencji w zimie będzie jeździł na "zimowym trafficu" cały rok - bez sensu.
Bardzo dobrym rozwiązaniem było tak, jak było do tej pory. Dane SR nie były sezonowe a wszelkie odstępstwa od wieloletniej praktyki leżały w gestii LiveDrive (bez czego spokojnie da się jeździć nawet i zimą z niesezonowym SR).

Pozwole sobie sie nie zgodzic ;) Wydaje mi sie, ze istota wszelkiego rodzaju SR, LD, Trafficow itp. jest ich aktualnosc czyli rowniez wplyw "sezonowosci" na dane. Jezeli komus skonczylaby sie waznosc licencji to... powinien miec PROSTA mozliwosc wylaczenia SR, do ktorej Aqurat powinien powrocic w przyszlych wersjach programu.
« Ostatnia zmiana: Maj 27, 2011, 13:52:20 wysłana przez Miedzio »

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Pójdę dalej tropem Miedzio - wiadomo że żywotność SR to max 3-4tygodnie.

Jeśli AM ma do czynienia z SR starszymi niż te 30 dni powinna sama operować bez ich wykorzystania oczywiście informując usera, że trasa będzie kalkulowania bez wykorzystania SR.

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Wiesz ochkarol, wcale nie uważam żeby w istocie działania SR coś się zmieniło, natomiast rzeczywiście opis niekoniecznie oddaje w 100% zasadę działania ... I idę o zakład, że tak było zawsze, nie było to napisane wprost, ale to jest właśnie istota SR.
Nie jest to w tej chwili istotne ale odpowiedź supportu oraz wpisy na stronie Automapy sugerują, że jednak nie.
Gdy ktoś przestaje przedłużać subskrypcję pozostaje jeden jedyny możliwy ratunek - Profilunia  :mrgreen:
To też rzutuje źle na aplikację.
A co z osobami, które nie aktualizują danych SR i korzystają z A na zasadzie plug'n'play?
Takich osób jest bardzo duzo.

A poza tym sam wiesz, co potrafi zdziałać nieumiejętne grzebanie w profilach. Skutek może byc jeszcze gorszy jak ten "zimowy" routing.

Połączone: [time]Maj 27, 2011, 15:15:03[/time]
Wydaje mi sie, ze istota wszelkiego rodzaju SR, LD, Trafficow itp. jest ich aktualnosc czyli rowniez wplyw "sezonowosci" na dane.
SR nigdy nie będzie aktulany, bo to dane historyczne.
Mnie on się podobał w układzie jaki był do kiedyś (do kiedy?).
Dlaczego? Bo spokojnie nadawał się do jazdy i zimą i latem - był uniwersalny.
I połączenie takiego SR ze sprawnie działającym LD załatwiało sprawę sezonowych odstepstw od reguły.
 
Twierdzenie, że zimą kierowcy jeżdżą wolniej jest co najamniej nietrafione. Wszelkie statystyki (oprócz statystyk firmy Aqurat  :mrgreen: ) mówią jasno, ze kierowcy jeżdżą wolnie jedynie kilka dni po pogorszeniu się warunków drogowych.
Potem wszyscy zaczynają jeździć tak samo.

Jezeli komus skonczylaby sie waznosc licencji to... powinien miec PROSTA mozliwosc wylaczenia SR, do ktorej Aqurat powinien powrocic w przyszlych wersjach programu.
Taka możliwośc powinien mieć każdy użytkownik AM (oprócz piratów  :mrgreen::E

Połączone: Maj 27, 2011, 15:16:06
Pójdę dalej tropem Miedzio - wiadomo że żywotność SR to max 3-4tygodnie.
Skąd wiadomo?
« Ostatnia zmiana: Maj 27, 2011, 15:16:06 wysłana przez ochkarol »
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
To też rzutuje źle na aplikację.
A co z osobami, które nie aktualizują danych SR i korzystają z A na zasadzie plug'n'play?
Takich osób jest bardzo duzo.

Zgadzam się, jest to duży problem. Nie mam pojęcia jak Aqurat chce z tego wybrnąć. Chyba jedynym sensownym rozwiązaniem jest zaimplementowanie wszystkich możliwych synchronizacji do Automapy.
Pisałem o tym już jakiś czas temu...



« Ostatnia zmiana: Maj 27, 2011, 16:03:00 wysłana przez jachraniak »

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Dlatego uważam, że jedynym dobrym pomysłem jest nieimplementowanie sezonowych danych w gotowy produkt a dane SR powinny być takie, jakie miały być z początkowego założenia.

Długo jeszcze będzie w użytku duży odsetek urządzeń nawigacyjnych z AM, które z powowdów różnych nie będą aktualizowane. I zaimplementowanie czegokolwiek do AM nie rozwiąże problemu, bo spora liczba urządzeń nie jest ani on-line ani nie jest "podpinana do żadnego kabelka".

Dane, które są dynamiczne (taki LD, zmiany sezonowe) powinn być dostępne jedynie dla urządzeń on-line, bo tylko w miarę stały dostęp do tych danych może uchronić program, przed korzystaniem z danych sezonowych poza sezonem.
 
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline Darkph

  • ***
  • 493
Mam nadzieję że się mylisz - tzn: w aktualizacjach danych SR są wysyłane dane statystyczne dla całego roku, z których program wykorzystuje dane dla bieżącego okresu. Aż nie chce mi się wierzyć że może być inaczej.

*

Offline Miedzio

  • ***
  • 492
  • Płeć: Mężczyzna

Wydaje mi sie, ze istota wszelkiego rodzaju SR, LD, Trafficow itp. jest ich aktualnosc czyli rowniez wplyw "sezonowosci" na dane.
SR nigdy nie będzie aktulany, bo to dane historyczne.

Tutaj odrobinke przesadziles. To jest urok/istota/rodzaj danych na ktorych opiera sie SR, a nie fakt, ze "SR nigdy nie bedzie aktualny". Idac ta droga AM tez nigdy nie bedzie aktualna, bo przeciez ostatnia wersja AM 6.8.1 ma juz chyba z 2 miesiace :P Co za historyczna, nieaktualna wersja :P

Twierdzenie, że zimą kierowcy jeżdżą wolniej jest co najamniej nietrafione. Wszelkie statystyki (oprócz statystyk firmy Aqurat  :mrgreen: ) mówią jasno, ze kierowcy jeżdżą wolnie jedynie kilka dni po pogorszeniu się warunków drogowych.
Potem wszyscy zaczynają jeździć tak samo.

Moze inaczej. Odejdzmy od tego czy jest zima czy nie, bo nie znam tych "wszelkich statystyk" ;) Chyba, ze chodzi o to, ze w wg. niektorych, wszelkie wypadki w tym kraju, spowodowane sa przez predkosc ;) Skupmy sie na tym jak daleko wstecz maja siegac dane statystyczne SR? Czy ma byc to:

Mam nadzieję że się mylisz - tzn: w aktualizacjach danych SR są wysyłane dane statystyczne dla całego roku, z których program wykorzystuje dane dla bieżącego okresu. Aż nie chce mi się wierzyć że może być inaczej.

Tu pojawia sie problem. Czy maja to byc bardzo usrednione dane (zawsze wyciagana srednia z calosci zebranych informacji-czyli co 2 tygodnie dodaje sie tylko nowe info do istniejacej sredniej, ktore z czasem juz wiele nie bedzie sie zmienialo), ktore cos niecos pokaza. Czy SR ma byc srednimi predkosciami, ale bardziej realnymi czyli srednia wyciagnieta np tylko z ostatniego miesiaca czy dwoch. Ta pierwsza wersja zapewne jest bezpieczniejsza i wspomagana dobrze dzialajacym LD moze dosc fajnie sie spisywac, ale to chyba nierealne, bo wtedy LD niejako musialoby dublowac SR w czasie rzeczywistym. Druga wersja moze wykazac sie wieksza skutecznoscia, ze wzgledu na "swiezosc" (przez rok czy dwa, wiele w przepustowosci drog moze sie zmienic, a jednak bardzo historyczne dane moga to wypaczac), a LD byloby tylko wykorzystywane do blokowaniu drog czy unikania nieplanowanych zatorow drogowych.

Zupelnie inny problem pojawia sie z cyklicznoscia swiet/dlugimi weekendami... ale wydaje mi sie, ze bez "inteligentnej" ingerencji czlowieka w te dane statystyczne, to nic dobrego z tego nie wyjdzie - bo ta cyklicznosc nie zawsze wypada w tym samym okresie i nie zawsze szczyt wyjazdow/powrotow przypada na ten sam dzien. Normalnie same problemy :)
« Ostatnia zmiana: Maj 27, 2011, 17:06:11 wysłana przez Miedzio »