Skąd takie wyznaczanie trasy

  • 31 Odpowiedzi
  • 11305 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline rgr

  • *****
  • 1045
Skąd takie wyznaczanie trasy
« dnia: Sierpień 06, 2012, 16:55:51 »
Obrazek 1: trasa wyznaczona prawidłowo (tzn. logicznie)
Obrazek 2: ale wystarczy przesunąć punkt Start znacznie dalej, a musimy jechać wokoło

(Wrocław, Małopanewska, stacja Shell)


To nie tablica ogłoszeń !

*

Offline sserafin

  • ****
  • 751
  • Płeć: Mężczyzna
  • GPX są wokół Nas ;)
    • profil na facebook
  • Sprzęt: SGS4 GT-i9505 AndL501-no brand
Odp: Skąd takie wyznaczanie trasy
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 06, 2012, 20:38:16 »
z ustawień w AM:
  • jakie drogi pomijasz?
    czy korzystasz z cudownych danych smart routs?
Nawigacja na drodze i nawigacja w górach :)
https://www.facebook.com/SerafinExpedition
-----------------------------------------------------
kiedyś: MIOP350, MODECOM MX2, ALGA PRIMA AN-5050 HD BT, MODECOM MX3, MODECOM SX7

*

Offline rgr

  • *****
  • 1045
Odp: Skąd takie wyznaczanie trasy
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 06, 2012, 23:01:59 »
Żadnych nie pomijam. sr włączone ale to bez znaczenia.
To nie tablica ogłoszeń !

*

Offline pR0SiAczek

  • ***
  • 286
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD / Neo V / BBZ10
Odp: Skąd takie wyznaczanie trasy
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 07, 2012, 08:16:52 »
Żadnych nie pomijam. sr włączone ale to bez znaczenia.
Rozwiązanie zagadki tkwi w opcji "unikaj zawracania". AM widzi podwójny skręt w lewo jako manewr zawracania :/
W związku z tym "zawracaniem" są kolejne kwiatki na Shellu ;) Ustaw start na N51.07.21.79 E16.59.14.31; koniec na N51.07.22.51 E16.59.16.61. Wyznacz trasę. A teraz start na N51.07.22.36, a koniec bez zmian I co? :O
ps. żeby tylko takie pierdołki nam się przytrafiały z AM na pokładzie :)
« Ostatnia zmiana: Sierpień 07, 2012, 09:15:39 wysłana przez pR0SiAczek »

*

Smerfik

Odp: Skąd takie wyznaczanie trasy
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 07, 2012, 09:23:50 »
Rozwiązanie zagadki tkwi w opcji "unikaj zawracania". AM widzi podwójny skręt w lewo jako manewr zawracania :/
Z tego też powodu od jakiegoś czasu mam dla unikania zawracania ustawione "0". I jest cacy. Łatwa i przy ustawieniu na "zero" potrafi robić w/w niespodzianki.

*

Offline Sygma

  • ****
  • 603
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 5
Odp: Skąd takie wyznaczanie trasy
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 07, 2012, 09:40:22 »
Rozwiązanie zagadki tkwi w opcji "unikaj zawracania". AM widzi podwójny skręt w lewo jako manewr zawracania :/
ale potem prowadzi i robi potrójny skręt w lewo
- Michał, dlaczego używasz AutoMapy ?
- Bo nie potrafię zpiracić innego programu do nawigacji..

*

Offline msz1959

  • ****
  • 569
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD/AM6.15 EU, iP4/iAM5.0, NavigonEU+TL
Odp: Skąd takie wyznaczanie trasy
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 07, 2012, 10:11:45 »
bo potrójny skręt w lewo to ... skręt w prawo a nie zawracanie  :E

*

Offline pR0SiAczek

  • ***
  • 286
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD / Neo V / BBZ10
Odp: Skąd takie wyznaczanie trasy
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 07, 2012, 16:46:11 »
Rozwiązanie zagadki tkwi w opcji "unikaj zawracania". AM widzi podwójny skręt w lewo jako manewr zawracania :/
ale potem prowadzi i robi potrójny skręt w lewo

Myślę, że chodzi o odległość tych manewrów od siebie i kategorię drogi.

*

Offline rgr

  • *****
  • 1045
Odp: Skąd takie wyznaczanie trasy
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 07, 2012, 17:13:48 »
nocnyMarek i prosiaczek zgadli (prawie).
Rzeczywiście chodzi o wykrywanie takiego manewru jako zawracania.

@Smerfik -- Twoje rozwiązanie jest marne :) . Oto co daje ustawienie zawracania na "0". Piękne, prawda? I jakie sensowne...



(Co ciekawe, tylko trasa łatwa wyznacza wówczas właściwą i sensowną drogę)

Połączone: Sierpień 07, 2012, 17:26:20
Rzeczywiście wykrywanie zawracania bazuje na odległości pomiędzy dwoma skrętami w lewo. Standardowo jest ustawione na 35m, co jest hmm chyba za dużo? (Kategorie dróg są pomijane)

Aby to zmieni na sensowne ustawienie należy w pliku navigator.settings (AutoMapa EU/Profiles/twój_profil/navigator.settings) zmienić linijkę:
MaxDistanceToTransformTurnsIntoTurnback=1

Ja zmieniłem sobie na 1, więc teoretycznie powinno wykluczyć tylko zawracanie na jednojezdniowych.

Wówczas przy ustawieniu "Nakładaj drogi aby uniknąć zawracania" na 1km, trasa wyznaczana jest już poprawnie.

« Ostatnia zmiana: Sierpień 07, 2012, 17:26:23 wysłana przez rgr »
To nie tablica ogłoszeń !

*

Smerfik

Odp: Skąd takie wyznaczanie trasy
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 07, 2012, 17:54:46 »
@Smerfik -- Twoje rozwiązanie jest marne
Gdybym wiedział, że to quiz, to bym sobie odpuścił :O~
A tak poważniej. W tym przypadku oddziaływują też dane SR. Przy wyłączonym speeds, i pomijaniu zawracania "0", wszystkie typy trasy oprócz łatwej wyznaczają ten przypadek poprawnie.
Rozwiązania które sprawdzają się w jednym miejscu, niekoniecznie muszą się sprawdzić w innym :)
Poćwicz sobie :
Start: Poznań Selgros
Cel: Poznań, Starołęcka 9
Dla jasności - wszystkie elementy SR włączone :O~ (najnowsze). Pomijanie gruntowych utwardzonych.
Dodam, że po wjechaniu spod Selgrosu na Starołęcką, można bez problemu na najbliższych światłach zawrócić, tak jak to pokazuje zrzut z lewej. Dlaczego więc przy ustawieniu zawracania > zera, AM serwuje nam wycieczkę pod stację paliw Neste i parking Lidla?
« Ostatnia zmiana: Sierpień 07, 2012, 18:23:51 wysłana przez Smerfik »

*

Offline rgr

  • *****
  • 1045
Odp: Skąd takie wyznaczanie trasy
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 07, 2012, 18:27:14 »
To nie był quiz :). Zorientowałem się później już po wysłaniu posta.
Z ustawianiem zawracania na "0" już wcześniej miałem przeboje, już od dawna wiem że to kiepskie rozwiązanie.

PS. Dane SR nie mają tu znaczenia.
To nie tablica ogłoszeń !

*

Offline pR0SiAczek

  • ***
  • 286
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD / Neo V / BBZ10
Odp: Skąd takie wyznaczanie trasy
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 08, 2012, 10:48:22 »
@Smerfik -- Twoje rozwiązanie jest marne
(...) Dlaczego więc przy ustawieniu zawracania > zera, AM serwuje nam wycieczkę pod stację paliw Neste i parking Lidla?

Odpowiedziałeś sobie w pytaniu... Skoro masz zaznaczone, że zgadzasz się pogonić np. 1km więcej to tak właśnie Cię kieruje, by unikać zawracania.

*

Smerfik

Odp: Skąd takie wyznaczanie trasy
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 08, 2012, 11:39:01 »
Ja odpowiedź znałem, dlatego od dawna mam unikanie zawracania ustawione na "zero"... pomimo, że rgr uważa, że to marne rozwiązanie  :O~
Poczekam, aż poda swoje :worried:, lub wymyśli na tę okoliczność lepsze rozwiązanie :proud:.

*

Offline ycbo

  • ****
  • 810
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 11 Pro
Odp: Skąd takie wyznaczanie trasy
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 08, 2012, 12:18:46 »
Być może jest tak jak twierdzi rgr 'zero' to marne rozwiązanie, ale ustawienie Smerfika jest w tej dyskusji skuteczne i nie powoduje takich przypadków jak na w/w przykładach.

*

Offline rgr

  • *****
  • 1045
Odp: Skąd takie wyznaczanie trasy
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 08, 2012, 14:19:14 »
Wyżej macie przykład co powoduje ustawienie zawracania na "zero".
Wklejam poniżej jeszcze raz (to nie jedyny przykład na błędy przy "zerze"). Jeżeli ktoś nie widzi -- AM nakazuje zawracać na skrzyżowaniu z drogą wewnętrzną, po to aby wjechać na stację drugim wjazdem.

PS. A rozwiązanie też podałem, jest nawet wytłuszczone!.


To nie tablica ogłoszeń !

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Skąd takie wyznaczanie trasy
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 08, 2012, 14:31:21 »
Poczekam, aż poda swoje :worried:, lub wymyśli na tę okoliczność lepsze rozwiązanie :proud:.
Przecież już podał, i to IMO lepsze rozwiązanie, słabowidzącym przypomnę, że zaproponował
zmianę parametru MaxDistanceToTransformTurnsIntoTurnback=35 na 1
Zmieniłem, nie aż tak radykalnie, bo na 15 i też AM przestała wydziwiać
bez potrzeby wyłączenia unikania zawracania, które daje mało ciekawe skutki uboczne.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Smerfik

Odp: Skąd takie wyznaczanie trasy
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 08, 2012, 19:39:48 »
bez potrzeby wyłączenia unikania zawracania, które daje mało ciekawe skutki uboczne.
Piszecie o marnym rozwiązaniu i skutkach ubocznych ostawienia unikania zawracania na "0"- chętnie poczytam, jakich, bo ja dotychczas ich nie stwierdziłem.
Co tak łopatologicznie oznacza parametr o którym piszecie ? Wstawiając cyferkę, dobrze rozumieć, czym ona "steruje".
« Ostatnia zmiana: Sierpień 08, 2012, 19:45:13 wysłana przez Smerfik »

*

Offline pR0SiAczek

  • ***
  • 286
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD / Neo V / BBZ10
Odp: Skąd takie wyznaczanie trasy
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 08, 2012, 20:09:27 »
bez potrzeby wyłączenia unikania zawracania, które daje mało ciekawe skutki uboczne.
Piszecie o marnym rozwiązaniu i skutkach ubocznych ostawienia unikania zawracania na "0"- chętnie poczytam, jakich, bo ja dotychczas ich nie stwierdziłem.
Co tak łopatologicznie oznacza parametr o którym piszecie ? Wstawiając cyferkę, dobrze rozumieć, czym ona "steruje".

Przecież to po angielsku napisane, nie po węgiersku... Przekonwertuję zatem parametr na polski: MaksDystansAbyZamienicSkretyWZawracanie. Czyli wszystkie manewry powtórzone na danym odcinku w metrach będą rozpoznawane jako manewr zawracania. Wartość zaproponowana przez nM wydaje się bliska rozsądkowi, ale ja nie unikałbym zawracania innego niż na "ekwilibrystyka pomiędzy jezdniami" lub "na trzy" (bardzo je lubię, ale bywa niewykonalne na wielu ruchliwych ulicach). I wpiszę sobie wartość 10. O efektach negatywnych poinformuję, o pozytywnych pewnie zapomnę napisać ;)

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: Skąd takie wyznaczanie trasy
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 15, 2012, 01:29:49 »
Piszecie o marnym rozwiązaniu i skutkach ubocznych ostawienia unikania zawracania na "0"- chętnie poczytam, jakich, bo ja dotychczas ich nie stwierdziłem.
Skoro nie przemawia do Ciebie obrazek rgra to mogę tylko popodziwiać Twój upór...
Tylko w czym?  :mysli:
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Smerfik

Odp: Skąd takie wyznaczanie trasy
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 15, 2012, 18:01:27 »
Piszecie o marnym rozwiązaniu i skutkach ubocznych ostawienia unikania zawracania na "0"- chętnie poczytam, jakich, bo ja dotychczas ich nie stwierdziłem.
Skoro nie przemawia do Ciebie obrazek rgra to mogę tylko popodziwiać Twój upór...
Tylko w czym?  :mysli:
@ ochkarol
Zanim następnym razem coś napiszesz o uporze, to nie kieruj się tym co widzisz na obrazkach, tylko przetestuj konkretne przykłady.
1- zobacz, jak wygląda routing na poszczególnych typach trasy w odniesieniu do przykładu rgr (dojazd do stacji Shell). To, że się wyeliminowało dziwną "cofkę" na szybkiej, nie oznacza, że na pozostałych typach trasy będzie OK ... bo nie jest.
2- zobacz co zmieni rozwiązanie rgr
Cytuj
MaxDistanceToTransformTurnsIntoTurnback=35 na 1
w odniesieniu do przykładu z Selgrosem, który pokazałem wyżej:
http://pdaclub.pl/forum/automapa/skad-takie-wyznaczanie-trasy/msg1592005/#msg1592005
Pomyślnej łamigłówki

PS. Dla ułatwienia - po zastosowaniu unikania zawracania na "zero", rozwiązałem problem wyjazdu z Selgrosu dla wszystkich typów tras, oraz dojazdu do Shell (przykład rgr) dla wszystkich typów tras oprócz szybkiej.
Zastosowanie
Cytuj
MaxDistanceToTransformTurnsIntoTurnback=35 na 1
nie rozwiązało przykładu Selgrosu, a dodatkowo spartoliło dojazd do Shella na optymalnej, łatwej i krótkiej. Naprawiło tylko szybką

« Ostatnia zmiana: Sierpień 15, 2012, 18:06:45 wysłana przez Smerfik »

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Skąd takie wyznaczanie trasy
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpień 15, 2012, 21:18:21 »
Zastosowanie
Cytuj
MaxDistanceToTransformTurnsIntoTurnback=35 na 1
nie rozwiązało przykładu Selgrosu, a dodatkowo spartoliło dojazd do Shella na optymalnej, łatwej i krótkiej. Naprawiło tylko szybką
Ten argument nie ma dla mnie żadnego znaczenia.
Zawrócić/skręcić w miejscu w którym zawracać/skręcić można AM tego zrobić nie chce
to zdecydowanie, mniejszy problem niż szukanie miejsca do zawrócenia w sytuacji kiedy AM
wymyśli zawrotkę w miejscu w którym zawracanie jest niewykonalne, a przy wyłączonym unikaniu
takie numery jak na przykładzie poniżej zdarzają się niejednokrotnie.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Smerfik

Odp: Skąd takie wyznaczanie trasy
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpień 15, 2012, 21:37:36 »
takie numery jak na przykładzie poniżej zdarzają się niejednokrotnie.
Zgoda. Jednak zobacz, jak ten obrazek wygląda po ustawieniu zawracania na 1 i zastosowaniu waszego przepisu. Prawe kółko zostaje naprawione, a lewe i tak pozostaje bez zmian. Dopiero 2 km w unikaniu zawracania załatwia w tym przypadku sprawę.
Nie ma złotego środka na tego typu babole w programie. Kombinując w ten, czy inny sposób niweluje się jedne, pozostają, lub nawet powstają inne.
Po prostu trzeba o tych niuansach wiedzieć i być czujnym :ok:
Edit.
Ale jedno muszę przyznać - po ustawieniu unikania zawracania na "2" (a tak było chyba domyślnie ?) i zmniejszeniu w Waszym przepisie "35" na "30", wszystkie "moje" miejsca krytyczne, w tym "Selgros" i to, które pokazałeś wyżej, zostały naprawione.
Miejsce które pokazał rgr (Statoil) pomimo, że została naprawiona "zawrotka", to pojawiły się błędy w routingu zależnie od wybranego typu trasy.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 15, 2012, 22:23:40 wysłana przez Smerfik »

*

Offline rgr

  • *****
  • 1045
Odp: Skąd takie wyznaczanie trasy
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpień 27, 2012, 16:28:40 »
takie numery jak na przykładzie poniżej zdarzają się niejednokrotnie.
Zgoda. Jednak zobacz, jak ten obrazek wygląda po ustawieniu zawracania na 1 i zastosowaniu waszego przepisu. Prawe kółko zostaje naprawione, a lewe i tak pozostaje bez zmian. Dopiero 2 km w unikaniu zawracania załatwia w tym przypadku sprawę.
Ale to nie moja rada jest wadliwa, tylko zapewne jest błąd na mapie, który zezwala na zabroniony manewr. Zgłoś.
Cytuj
Ale jedno muszę przyznać - po ustawieniu unikania zawracania na "2" (a tak było chyba domyślnie ?) i zmniejszeniu w Waszym przepisie "35" na "30", wszystkie "moje" miejsca krytyczne, w tym "Selgros" i to, które pokazałeś wyżej, zostały naprawione.
Sprawdziłem na ustawieniu zawracania na "1". I wystarczyło -- efekt poniżej (to akurat Łatwa).

Cytuj
Miejsce które pokazał rgr (Statoil Shell! - edycja rgr ) pomimo, że została naprawiona "zawrotka", to pojawiły się błędy w routingu zależnie od wybranego typu trasy.
Coś bzdurzysz. Sprawdzałem wcześniej i było OK. Dzisiaj jeszcze raz sprawdziłem te miejsce, wszystkie trasy (włącznie z Łatwą) poprawnie wyznaczają dojazd do Shella. (Obrazek z poprawnym dojazdem jest już 2x w wątku, więc nie powielam).
To nie tablica ogłoszeń !

*

Smerfik

Odp: Skąd takie wyznaczanie trasy
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpień 27, 2012, 18:17:10 »
Coś bzdurzysz. Sprawdzałem wcześniej i było OK. Dzisiaj jeszcze raz sprawdziłem te miejsce, wszystkie trasy (włącznie z Łatwą) poprawnie wyznaczają dojazd do Shella. (Obrazek z poprawnym dojazdem jest już 2x w wątku, więc nie powielam).
Racz zwrócić uwagę, że Twoje przykłady nie prowadzą do stacji paliw, ale koniec jest gdzie indziej. Dlatego odniosłem się w mojej wypowiedzi do Twojego przykładu, ale z zaznaczeniem, że koniec ustawiłem na stacji ... i teraz sobie popatrz.... żeby nie było, że ktoś bzdurzy :shock:

*

Offline rgr

  • *****
  • 1045
Odp: Skąd takie wyznaczanie trasy
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpień 27, 2012, 18:29:42 »
Właśnie dziś sprawdzałem z wyznaczaniem do ikony POI Shella. I działało identycznie jak tutaj, tyle że trasa kończyła się wcześniej.



PS. Tak nawiasem to stacja jest tam gdzie koniec trasy, a nie POI (na miplo jest błąd) -- ale to akurat tutaj bez znaczenia.
To nie tablica ogłoszeń !

Odp: Skąd takie wyznaczanie trasy
« Odpowiedź #25 dnia: Sierpień 27, 2012, 21:55:13 »
Jechałem ostatnio z Salzburga do Szczecina i ustawiłem na trasę w AM 6.10d na "optymalną". Ku mojemu zdziwieniu zamiast na Ring Berlin poprowadziła trasę przez dzielnicę Berlina -Schöneberg gdzie zmuszony byłem jechać z prędkością 30, 50 KM/h. Czy ktoś wie dlaczego?

*

Offline rgr

  • *****
  • 1045
Odp: Skąd takie wyznaczanie trasy
« Odpowiedź #26 dnia: Sierpień 28, 2012, 00:21:08 »
Widocznie była krótsza. Gdzie masz suwak trasy optymalnej?
To nie tablica ogłoszeń !

*

Offline pR0SiAczek

  • ***
  • 286
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD / Neo V / BBZ10
Odp: Skąd takie wyznaczanie trasy
« Odpowiedź #27 dnia: Sierpień 29, 2012, 21:56:45 »
Dziś nie patrząc dlaczego AM wymyśliła mi nietypową trasę pojechałem po sznurku na adres Lubno (66-450), Chrobrego 44a. Adres wskazany z dokładnością średnią, ale najdziwniejszy sposób dojazdu do adresu! U mnie w 6.11beta wyznacza przejazd do Nowe Dzieduszyce i dalej 4km z buta na "przełaj" mimo, że adres leży przy ulicy w Lubnie :O Nieźle się zdziwiłem dojeżdżając w las ;) Choć i tak mniej niż dojazd wyznaczony przez TT wprost przez las z Gorzowa na adres Wiejska, Nowiny Wielkie (66-450). Ni z gruchy ni z pietruchy z DW132 przykaz skrętu w lewo w leśną gęstwinę zaskoczył zupełnie ;)

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Skąd takie wyznaczanie trasy
« Odpowiedź #28 dnia: Sierpień 29, 2012, 22:19:14 »
Możesz wrzucić screena?
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline pR0SiAczek

  • ***
  • 286
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD / Neo V / BBZ10
Odp: Skąd takie wyznaczanie trasy
« Odpowiedź #29 dnia: Sierpień 29, 2012, 23:06:45 »
Możesz wrzucić screena?
@nM: Niestety nie mogę, bo po restarcie 30 minut po "wjeździe w las" AM wyznaczała "normalnie" tę trasę. W sumie to lepiej niż powielanie błędu. Niemniej w wolnej chwili zainstaluję sobie programik do zrzutów, żeby na bieżąco móc dokumentować moje "przygody z AM" ;) W targeo nie widzę, żadnych info, które byłyby źródłem takiego routingu... A mój chwilowy postój na parkingu pod kościołem w Baczynie ok. 14:45 pięknie w targeo widać, mimo że nie byłem jedynym źródełkiem w tym czasie