PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: rgr w Sierpień 06, 2012, 16:55:51
-
Obrazek 1: trasa wyznaczona prawidłowo (tzn. logicznie)
Obrazek 2: ale wystarczy przesunąć punkt Start znacznie dalej, a musimy jechać wokoło
(Wrocław, Małopanewska, stacja Shell)
(http://i47.tinypic.com/rhuyjm.png)
-
z ustawień w AM:
- jakie drogi pomijasz?
czy korzystasz z cudownych danych smart routs?
-
Żadnych nie pomijam. sr włączone ale to bez znaczenia.
-
Żadnych nie pomijam. sr włączone ale to bez znaczenia.
Rozwiązanie zagadki tkwi w opcji "unikaj zawracania". AM widzi podwójny skręt w lewo jako manewr zawracania :/
W związku z tym "zawracaniem" są kolejne kwiatki na Shellu ;) Ustaw start na N51.07.21.79 E16.59.14.31; koniec na N51.07.22.51 E16.59.16.61. Wyznacz trasę. A teraz start na N51.07.22.36, a koniec bez zmian I co? :O
ps. żeby tylko takie pierdołki nam się przytrafiały z AM na pokładzie :)
-
Rozwiązanie zagadki tkwi w opcji "unikaj zawracania". AM widzi podwójny skręt w lewo jako manewr zawracania :/
Z tego też powodu od jakiegoś czasu mam dla unikania zawracania ustawione "0". I jest cacy. Łatwa i przy ustawieniu na "zero" potrafi robić w/w niespodzianki.
-
Rozwiązanie zagadki tkwi w opcji "unikaj zawracania". AM widzi podwójny skręt w lewo jako manewr zawracania :/
ale potem prowadzi i robi potrójny skręt w lewo
-
bo potrójny skręt w lewo to ... skręt w prawo a nie zawracanie :E
-
Rozwiązanie zagadki tkwi w opcji "unikaj zawracania". AM widzi podwójny skręt w lewo jako manewr zawracania :/
ale potem prowadzi i robi potrójny skręt w lewo
Myślę, że chodzi o odległość tych manewrów od siebie i kategorię drogi.
-
nocnyMarek i prosiaczek zgadli (prawie).
Rzeczywiście chodzi o wykrywanie takiego manewru jako zawracania.
@Smerfik -- Twoje rozwiązanie jest marne :) . Oto co daje ustawienie zawracania na "0". Piękne, prawda? I jakie sensowne...
(http://i46.tinypic.com/30dl84w.png)
(Co ciekawe, tylko trasa łatwa wyznacza wówczas właściwą i sensowną drogę)
Połączone: Sierpień 07, 2012, 17:26:20
Rzeczywiście wykrywanie zawracania bazuje na odległości pomiędzy dwoma skrętami w lewo. Standardowo jest ustawione na 35m, co jest hmm chyba za dużo? (Kategorie dróg są pomijane)
Aby to zmieni na sensowne ustawienie należy w pliku navigator.settings (AutoMapa EU/Profiles/twój_profil/navigator.settings) zmienić linijkę:
MaxDistanceToTransformTurnsIntoTurnback=1
Ja zmieniłem sobie na 1, więc teoretycznie powinno wykluczyć tylko zawracanie na jednojezdniowych.
Wówczas przy ustawieniu "Nakładaj drogi aby uniknąć zawracania" na 1km, trasa wyznaczana jest już poprawnie.
(http://i47.tinypic.com/2cmx2y8.png)
-
@Smerfik -- Twoje rozwiązanie jest marne
Gdybym wiedział, że to quiz, to bym sobie odpuścił :O~
A tak poważniej. W tym przypadku oddziaływują też dane SR. Przy wyłączonym speeds, i pomijaniu zawracania "0", wszystkie typy trasy oprócz łatwej wyznaczają ten przypadek poprawnie.
Rozwiązania które sprawdzają się w jednym miejscu, niekoniecznie muszą się sprawdzić w innym :)
Poćwicz sobie :
Start: Poznań Selgros
Cel: Poznań, Starołęcka 9
Dla jasności - wszystkie elementy SR włączone :O~ (najnowsze). Pomijanie gruntowych utwardzonych.
Dodam, że po wjechaniu spod Selgrosu na Starołęcką, można bez problemu na najbliższych światłach zawrócić, tak jak to pokazuje zrzut z lewej. Dlaczego więc przy ustawieniu zawracania > zera, AM serwuje nam wycieczkę pod stację paliw Neste i parking Lidla?
-
To nie był quiz :). Zorientowałem się później już po wysłaniu posta.
Z ustawianiem zawracania na "0" już wcześniej miałem przeboje, już od dawna wiem że to kiepskie rozwiązanie.
PS. Dane SR nie mają tu znaczenia.
-
@Smerfik -- Twoje rozwiązanie jest marne
(...) Dlaczego więc przy ustawieniu zawracania > zera, AM serwuje nam wycieczkę pod stację paliw Neste i parking Lidla?
Odpowiedziałeś sobie w pytaniu... Skoro masz zaznaczone, że zgadzasz się pogonić np. 1km więcej to tak właśnie Cię kieruje, by unikać zawracania.
-
Ja odpowiedź znałem, dlatego od dawna mam unikanie zawracania ustawione na "zero"... pomimo, że rgr uważa, że to marne rozwiązanie :O~
Poczekam, aż poda swoje :worried:, lub wymyśli na tę okoliczność lepsze rozwiązanie :proud:.
-
Być może jest tak jak twierdzi rgr 'zero' to marne rozwiązanie, ale ustawienie Smerfika jest w tej dyskusji skuteczne i nie powoduje takich przypadków jak na w/w przykładach.
-
Wyżej macie przykład co powoduje ustawienie zawracania na "zero".
Wklejam poniżej jeszcze raz (to nie jedyny przykład na błędy przy "zerze"). Jeżeli ktoś nie widzi -- AM nakazuje zawracać na skrzyżowaniu z drogą wewnętrzną, po to aby wjechać na stację drugim wjazdem.
PS. A rozwiązanie też podałem, jest nawet wytłuszczone!.
(http://i46.tinypic.com/30dl84w.png)
-
Poczekam, aż poda swoje :worried:, lub wymyśli na tę okoliczność lepsze rozwiązanie :proud:.
Przecież już podał, i to IMO lepsze rozwiązanie, słabowidzącym przypomnę, że zaproponował
zmianę parametru MaxDistanceToTransformTurnsIntoTurnback=35 na 1
Zmieniłem, nie aż tak radykalnie, bo na 15 i też AM przestała wydziwiać
bez potrzeby wyłączenia unikania zawracania, które daje mało ciekawe skutki uboczne.
-
bez potrzeby wyłączenia unikania zawracania, które daje mało ciekawe skutki uboczne.
Piszecie o marnym rozwiązaniu i skutkach ubocznych ostawienia unikania zawracania na "0"- chętnie poczytam, jakich, bo ja dotychczas ich nie stwierdziłem.
Co tak łopatologicznie oznacza parametr o którym piszecie ? Wstawiając cyferkę, dobrze rozumieć, czym ona "steruje".
-
bez potrzeby wyłączenia unikania zawracania, które daje mało ciekawe skutki uboczne.
Piszecie o marnym rozwiązaniu i skutkach ubocznych ostawienia unikania zawracania na "0"- chętnie poczytam, jakich, bo ja dotychczas ich nie stwierdziłem.
Co tak łopatologicznie oznacza parametr o którym piszecie ? Wstawiając cyferkę, dobrze rozumieć, czym ona "steruje".
Przecież to po angielsku napisane, nie po węgiersku... Przekonwertuję zatem parametr na polski: MaksDystansAbyZamienicSkretyWZawracanie. Czyli wszystkie manewry powtórzone na danym odcinku w metrach będą rozpoznawane jako manewr zawracania. Wartość zaproponowana przez nM wydaje się bliska rozsądkowi, ale ja nie unikałbym zawracania innego niż na "ekwilibrystyka pomiędzy jezdniami" lub "na trzy" (bardzo je lubię, ale bywa niewykonalne na wielu ruchliwych ulicach). I wpiszę sobie wartość 10. O efektach negatywnych poinformuję, o pozytywnych pewnie zapomnę napisać ;)
-
Piszecie o marnym rozwiązaniu i skutkach ubocznych ostawienia unikania zawracania na "0"- chętnie poczytam, jakich, bo ja dotychczas ich nie stwierdziłem.
Skoro nie przemawia do Ciebie obrazek rgra to mogę tylko popodziwiać Twój upór...
Tylko w czym? :mysli:
-
Piszecie o marnym rozwiązaniu i skutkach ubocznych ostawienia unikania zawracania na "0"- chętnie poczytam, jakich, bo ja dotychczas ich nie stwierdziłem.
Skoro nie przemawia do Ciebie obrazek rgra to mogę tylko popodziwiać Twój upór...
Tylko w czym? :mysli:
@ ochkarol
Zanim następnym razem coś napiszesz o uporze, to nie kieruj się tym co widzisz na obrazkach, tylko przetestuj konkretne przykłady.
1- zobacz, jak wygląda routing na poszczególnych typach trasy w odniesieniu do przykładu rgr (dojazd do stacji Shell). To, że się wyeliminowało dziwną "cofkę" na szybkiej, nie oznacza, że na pozostałych typach trasy będzie OK ... bo nie jest.
2- zobacz co zmieni rozwiązanie rgr MaxDistanceToTransformTurnsIntoTurnback=35 na 1
w odniesieniu do przykładu z Selgrosem, który pokazałem wyżej:
http://pdaclub.pl/forum/automapa/skad-takie-wyznaczanie-trasy/msg1592005/#msg1592005 (http://pdaclub.pl/forum/automapa/skad-takie-wyznaczanie-trasy/msg1592005/#msg1592005)
Pomyślnej łamigłówki
PS. Dla ułatwienia - po zastosowaniu unikania zawracania na "zero", rozwiązałem problem wyjazdu z Selgrosu dla wszystkich typów tras, oraz dojazdu do Shell (przykład rgr) dla wszystkich typów tras oprócz szybkiej.
Zastosowanie MaxDistanceToTransformTurnsIntoTurnback=35 na 1
nie rozwiązało przykładu Selgrosu, a dodatkowo spartoliło dojazd do Shella na optymalnej, łatwej i krótkiej. Naprawiło tylko szybką
-
Zastosowanie MaxDistanceToTransformTurnsIntoTurnback=35 na 1
nie rozwiązało przykładu Selgrosu, a dodatkowo spartoliło dojazd do Shella na optymalnej, łatwej i krótkiej. Naprawiło tylko szybką
Ten argument nie ma dla mnie żadnego znaczenia.
Zawrócić/skręcić w miejscu w którym zawracać/skręcić można AM tego zrobić nie chce
to zdecydowanie, mniejszy problem niż szukanie miejsca do zawrócenia w sytuacji kiedy AM
wymyśli zawrotkę w miejscu w którym zawracanie jest niewykonalne, a przy wyłączonym unikaniu
takie numery jak na przykładzie poniżej zdarzają się niejednokrotnie.
-
takie numery jak na przykładzie poniżej zdarzają się niejednokrotnie.
Zgoda. Jednak zobacz, jak ten obrazek wygląda po ustawieniu zawracania na 1 i zastosowaniu waszego przepisu. Prawe kółko zostaje naprawione, a lewe i tak pozostaje bez zmian. Dopiero 2 km w unikaniu zawracania załatwia w tym przypadku sprawę.
Nie ma złotego środka na tego typu babole w programie. Kombinując w ten, czy inny sposób niweluje się jedne, pozostają, lub nawet powstają inne.
Po prostu trzeba o tych niuansach wiedzieć i być czujnym :ok:
Edit.
Ale jedno muszę przyznać - po ustawieniu unikania zawracania na "2" (a tak było chyba domyślnie ?) i zmniejszeniu w Waszym przepisie "35" na "30", wszystkie "moje" miejsca krytyczne, w tym "Selgros" i to, które pokazałeś wyżej, zostały naprawione.
Miejsce które pokazał rgr (Statoil) pomimo, że została naprawiona "zawrotka", to pojawiły się błędy w routingu zależnie od wybranego typu trasy.
-
takie numery jak na przykładzie poniżej zdarzają się niejednokrotnie.
Zgoda. Jednak zobacz, jak ten obrazek wygląda po ustawieniu zawracania na 1 i zastosowaniu waszego przepisu. Prawe kółko zostaje naprawione, a lewe i tak pozostaje bez zmian. Dopiero 2 km w unikaniu zawracania załatwia w tym przypadku sprawę.
Ale to nie moja rada jest wadliwa, tylko zapewne jest błąd na mapie, który zezwala na zabroniony manewr. Zgłoś.
Ale jedno muszę przyznać - po ustawieniu unikania zawracania na "2" (a tak było chyba domyślnie ?) i zmniejszeniu w Waszym przepisie "35" na "30", wszystkie "moje" miejsca krytyczne, w tym "Selgros" i to, które pokazałeś wyżej, zostały naprawione.
Sprawdziłem na ustawieniu zawracania na "1". I wystarczyło -- efekt poniżej (to akurat Łatwa).
(http://i50.tinypic.com/2s1q74g.png)
Miejsce które pokazał rgr (Statoil Shell! - edycja rgr ) pomimo, że została naprawiona "zawrotka", to pojawiły się błędy w routingu zależnie od wybranego typu trasy.
Coś bzdurzysz. Sprawdzałem wcześniej i było OK. Dzisiaj jeszcze raz sprawdziłem te miejsce, wszystkie trasy (włącznie z Łatwą) poprawnie wyznaczają dojazd do Shella. (Obrazek z poprawnym dojazdem jest już 2x w wątku, więc nie powielam).
-
Coś bzdurzysz. Sprawdzałem wcześniej i było OK. Dzisiaj jeszcze raz sprawdziłem te miejsce, wszystkie trasy (włącznie z Łatwą) poprawnie wyznaczają dojazd do Shella. (Obrazek z poprawnym dojazdem jest już 2x w wątku, więc nie powielam).
Racz zwrócić uwagę, że Twoje przykłady nie prowadzą do stacji paliw, ale koniec jest gdzie indziej. Dlatego odniosłem się w mojej wypowiedzi do Twojego przykładu, ale z zaznaczeniem, że koniec ustawiłem na stacji ... i teraz sobie popatrz.... żeby nie było, że ktoś bzdurzy :shock:
-
Właśnie dziś sprawdzałem z wyznaczaniem do ikony POI Shella. I działało identycznie jak tutaj, tyle że trasa kończyła się wcześniej.
(http://i47.tinypic.com/2cmx2y8.png)
PS. Tak nawiasem to stacja jest tam gdzie koniec trasy, a nie POI (na miplo jest błąd) -- ale to akurat tutaj bez znaczenia.
-
Jechałem ostatnio z Salzburga do Szczecina i ustawiłem na trasę w AM 6.10d na "optymalną". Ku mojemu zdziwieniu zamiast na Ring Berlin poprowadziła trasę przez dzielnicę Berlina -Schöneberg gdzie zmuszony byłem jechać z prędkością 30, 50 KM/h. Czy ktoś wie dlaczego?
-
Widocznie była krótsza. Gdzie masz suwak trasy optymalnej?
-
Dziś nie patrząc dlaczego AM wymyśliła mi nietypową trasę pojechałem po sznurku na adres Lubno (66-450), Chrobrego 44a. Adres wskazany z dokładnością średnią, ale najdziwniejszy sposób dojazdu do adresu! U mnie w 6.11beta wyznacza przejazd do Nowe Dzieduszyce i dalej 4km z buta na "przełaj" mimo, że adres leży przy ulicy w Lubnie :O Nieźle się zdziwiłem dojeżdżając w las ;) Choć i tak mniej niż dojazd wyznaczony przez TT wprost przez las z Gorzowa na adres Wiejska, Nowiny Wielkie (66-450). Ni z gruchy ni z pietruchy z DW132 przykaz skrętu w lewo w leśną gęstwinę zaskoczył zupełnie ;)
-
Możesz wrzucić screena?
-
Możesz wrzucić screena?
@nM: Niestety nie mogę, bo po restarcie 30 minut po "wjeździe w las" AM wyznaczała "normalnie" tę trasę. W sumie to lepiej niż powielanie błędu. Niemniej w wolnej chwili zainstaluję sobie programik do zrzutów, żeby na bieżąco móc dokumentować moje "przygody z AM" ;) W targeo nie widzę, żadnych info, które byłyby źródłem takiego routingu... A mój chwilowy postój na parkingu pod kościołem w Baczynie ok. 14:45 pięknie w targeo widać, mimo że nie byłem jedynym źródełkiem w tym czasie
-
"OPtymalna" nie jest "Szybka" czy "Krótka" więc trochę coś nie tak, skoro prędkości są jak pisałem 30-50 km/h. Nie rozumiem pytania: "Gdzie masz suwak trasy optymalnej?" Ustawienia są w Typ trasy: Szybka-najkrótszy czas, Optymalna-balans między dłgością a czasem, Łatwa, Bezpieczna, Krótka-najkrótsza droga, Piesza, Terenowa. O jaki suwak pytasz?
-
Zapewne chodzi o"suwak" z menu -> ustawienia -> trasa i na samym dole pozycje "trasa optymalna jak:". Dzieki temu parametrowi balansujesz ustawienie trasy optymalnej miedzy trasa krotka, a szybka.