Witam, wiem że gdzieś kiedyś był ten temat ale jakoś minął bez większego echa. Proponuję odświeżyć temat a nawet podkleić żeby producent widział czego użytkownicy sobie życzą. Ja zaczne jako pierwszy :-)
Było i to nie raz...
1. Wyłączenie komunikatu powitalnego (z tego co już wiemy będzie opcja wyłączenia)
Za
2. Wyszukiwanie po kodach pocztowych
Przeciw.
To może jest dobre dla firm spedycyjnych. Szkoda czasu - para w gwizdek. 18 kodów pocztowych na 250-tysięczny Radom, jeden kod pocztowy na 50-tysięczne Starachowice czy Ostrowiec Świętokrzyski, to tylko nieliczne, znane mi przykłady.
TomTom stosuje to tylko dla UK i Holandii a i tak słychać ciągłe narzekania brytyjczyków.
3. trzecie okienko w polu wyszukiwania (Miejscowość, ulica, nr domu coś ala Mapa Map)
Przecież są wszystkie trzy.
4. Zauważyłem że dużo ludzi którym sprzedaje navi mają problemy z wyznaczeniem trasy do mniejszych miast gdzie podane są tylko nazwy ulic. Bez sensu jest że jak wpisze się ulice to jedyną możliwością jest POKAŻ NA MAPIE. Powinna byc również dostępna opcja Koniec, Start=GPS i domyślnie prowadzić na środek danej ulicy a nie podwójne klikanie (najpierw pokaz ulice a potem celowanie palcem w część zaznaczonej ulicy).
W zasadzie - ZA (dodałbym tutaj skrzyżowania).
5. Płynna regulacja głośności (tak jak w Tomtomie, funkcja bardzo przydatna dla Palmtopo-telefonów gdy ktoś jescze uzywa zestawu głośnomówiącego. W automapie jak dam na głośność małą to podczas telefonu nie słyszę prawie rozmówcy. A przy dużej głośności jest za głośno i występuje "sprzężenie" mikrofonu z głosnikiem - taki głosny pisk - więc w obydwóch przypadkach nie da się rozmawiać przez telefon za pomocą zestawu głośnomówiącego)
Przecież jest płynna.
6. Duża klawiatura w trybie poziomym (teraz jest zwykła palmtopowa - nie nadająca się do obsługi palcem)
Jest duża, ale mniejsza niż w trybie portrait. Można byłoby powiększyć.
7. Unikanie dróg płatnych
Za.
8. Prezentacja trasy (Demo) tak jak w tomtom
Za
(1) wiekszej szybkosci w wyznaczaniu i przeliczaniu trasy
Za.
(2) klawiatury QWERTY
Za
(3) zlikwidowania aktualnego algorytmy trasy przełajowej
Przeciw, skoro już jest. Tylko nazwać ją lotnicza, or so, a dołożyć faktyczny przełaj.
(4) wbudowania static navigation
A co z odbiornikami z innym chipsetem, niż SiRF? Chociaż da się chyba stworzyć taki algorytm na poziomie NMEA...?
(5) dotykowego (palcem) menu
Jest. W trybie nawigacji. Ale chyba przydałby się także w trybie statyczym.
(6) zredukowania ilosci komunikatow 'o zjechaniu z trasy' na prostej drodze
One wynikają z błędów w mapach.
Albo należałoby ustawić "głębokość" zjazdu, od którego program wchodzi w tryb przeliczania trasy (jak w MapieMap), albo... wydać precyzyjne mapy.
Ja swoje zapisałem tu:
http://www.pdaclub.pl/forum/viewtopic.php?p=159111&highlight=#159111Przytoczę (usunąłem jedną pozycję, bo jest już):
Z funkcji występujących w innym sofcie, w AM brak (bardzo):
- dynamicznego sortowania listy poszukiwanych obiektów (zmieniającego wynik sortowania wraz z kolejno wprowadzanymi literami),
- synchronizacji z Outlookiem,
- widoku 3D (ma być w AM 4),
- traffic info (j.w.),
- unikania przepraw promowych i płatnych autostrad,
- trasy pieszej/rowerowej i 4x4 (przełajowej ale omijającej obiekty na mapie, nie lotniczej)
- ustalania prędkości dla poszczególnych kategorii dróg (w TTN5 też zniknęło) dla lepszego wyliczania ETA,
- listy ostatnio wybieranych (zapisanych) celów podróży.
Z funkcji których brak nie jest dotkliwy:
- omiń kolejne via (punkt pośredni trasy),
- ETA/km dla najbliższego via,
- itinerer (rozpiska trasy wg. kolejnych manewrów) - nie korzystałem, wyświetlałem kilka razy tylko z ciekawości - choć niektórym ułatwia edycję trasy,
- trasa alternatywna (nigdy mi żadna nie pasowała i tak trzeba było wyznaczać trasę pożądaną przy pomocy punktów via),
- unikaj obszaru (prostokąt rysowany na mapie/planie),
- lokalizacja skrzyżowań dróg/ulic jako cel podróży (na kilkaset tysięcy przejechanych km z GPS może przydała mi się raz lub dwa, a i to wyłącznie dlatego, że ktoś koniecznie chciał się ze mną w takim miejscu spotkać),
- algorytm mleczarza/komiwojażera (występuje dla PPC/WM chyba tylko w Que Garmina) - optymalizacja trasy i kolejności odwiedzania dla wpisanych punktów pośrednich trasy (vias),
- status GPS - albo jest dobry odbiornik z prawidłową recepcją sygnału, albo jest kicha z sygnałem i naoczne tego potwierdzenie na osobnym ekranie niczego nie zmieni,
- TTS, czyli text-to-speech - wymowa polskich nazw ulic przez komputer byłaby zbyt ryzykowna (już sobie wyobrażam ja mój PDA każe mi skręcić w ulicę, która nosi dumną nazwę: Dwudziestego Pierwszego Praskiego Pułku Piechoty imienia Dzieci Warszawy - horror),
- voice command/operation, sterowanie głosem (w dwóch telefonach z profesjonalnymi zestawami głośnomówiącymi nie udawało mi się używać tego w czasie jazdy z minimalnym choćby poziomem satysfakcji, nie widzę powodów, dla których miałoby się to udać z PDA).