PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: radoskur w Styczeń 26, 2006, 11:29:26
-
Witam, wiem że gdzieś kiedyś był ten temat ale jakoś minął bez większego echa. Proponuję odświeżyć temat a nawet podkleić żeby producent widział czego użytkownicy sobie życzą. Ja zaczne jako pierwszy :-)
1. Wyłączenie komunikatu powitalnego (z tego co już wiemy będzie opcja wyłączenia)
2. Wyszukiwanie po kodach pocztowych
3. trzecie okienko w polu wyszukiwania (Miejscowość, ulica, nr domu coś ala Mapa Map)
4. Zauważyłem że dużo ludzi którym sprzedaje navi mają problemy z wyznaczeniem trasy do mniejszych miast gdzie podane są tylko nazwy ulic. Bez sensu jest że jak wpisze się ulice to jedyną możliwością jest POKAŻ NA MAPIE. Powinna byc również dostępna opcja Koniec, Start=GPS i domyślnie prowadzić na środek danej ulicy a nie podwójne klikanie (najpierw pokaz ulice a potem celowanie palcem w część zaznaczonej ulicy).
5. Płynna regulacja głośności (tak jak w Tomtomie, funkcja bardzo przydatna dla Palmtopo-telefonów gdy ktoś jescze uzywa zestawu głośnomówiącego. W automapie jak dam na głośność małą to podczas telefonu nie słyszę prawie rozmówcy. A przy dużej głośności jest za głośno i występuje "sprzężenie" mikrofonu z głosnikiem - taki głosny pisk - więc w obydwóch przypadkach nie da się rozmawiać przez telefon za pomocą zestawu głośnomówiącego)
6. Duża klawiatura w trybie poziomym (teraz jest zwykła palmtopowa - nie nadająca się do obsługi palcem)
7. Unikanie dróg płatnych
8. Prezentacja trasy (Demo) tak jak w tomtom
To chyab na tyle. Piszcie co Wy byście chcieli. Pozdrawiam
-
chcielibysmy...
(1) wiekszej szybkosci w wyznaczaniu i przeliczaniu trasy
(2) klawiatury QWERTY
(3) zlikwidowania aktualnego algorytmy trasy przełajowej
(4) wbudowania static navigation
(5) dotykowego (palcem) menu
(6) zredukowania ilosci komunikatow 'o zjechaniu z trasy' na prostej drodze...(http://www.emotikony.friko.pl/emots/2/czytaj.gif)
-
Witam, wiem że gdzieś kiedyś był ten temat ale jakoś minął bez większego echa. Proponuję odświeżyć temat a nawet podkleić żeby producent widział czego użytkownicy sobie życzą. Ja zaczne jako pierwszy :-)
Było i to nie raz...
1. Wyłączenie komunikatu powitalnego (z tego co już wiemy będzie opcja wyłączenia)
Za
2. Wyszukiwanie po kodach pocztowych
Przeciw.
To może jest dobre dla firm spedycyjnych. Szkoda czasu - para w gwizdek. 18 kodów pocztowych na 250-tysięczny Radom, jeden kod pocztowy na 50-tysięczne Starachowice czy Ostrowiec Świętokrzyski, to tylko nieliczne, znane mi przykłady.
TomTom stosuje to tylko dla UK i Holandii a i tak słychać ciągłe narzekania brytyjczyków.
3. trzecie okienko w polu wyszukiwania (Miejscowość, ulica, nr domu coś ala Mapa Map)
Przecież są wszystkie trzy.
4. Zauważyłem że dużo ludzi którym sprzedaje navi mają problemy z wyznaczeniem trasy do mniejszych miast gdzie podane są tylko nazwy ulic. Bez sensu jest że jak wpisze się ulice to jedyną możliwością jest POKAŻ NA MAPIE. Powinna byc również dostępna opcja Koniec, Start=GPS i domyślnie prowadzić na środek danej ulicy a nie podwójne klikanie (najpierw pokaz ulice a potem celowanie palcem w część zaznaczonej ulicy).
W zasadzie - ZA (dodałbym tutaj skrzyżowania).
5. Płynna regulacja głośności (tak jak w Tomtomie, funkcja bardzo przydatna dla Palmtopo-telefonów gdy ktoś jescze uzywa zestawu głośnomówiącego. W automapie jak dam na głośność małą to podczas telefonu nie słyszę prawie rozmówcy. A przy dużej głośności jest za głośno i występuje "sprzężenie" mikrofonu z głosnikiem - taki głosny pisk - więc w obydwóch przypadkach nie da się rozmawiać przez telefon za pomocą zestawu głośnomówiącego)
Przecież jest płynna.
6. Duża klawiatura w trybie poziomym (teraz jest zwykła palmtopowa - nie nadająca się do obsługi palcem)
Jest duża, ale mniejsza niż w trybie portrait. Można byłoby powiększyć.
7. Unikanie dróg płatnych
Za.
8. Prezentacja trasy (Demo) tak jak w tomtom
Za
(1) wiekszej szybkosci w wyznaczaniu i przeliczaniu trasy
Za.
(2) klawiatury QWERTY
Za
(3) zlikwidowania aktualnego algorytmy trasy przełajowej
Przeciw, skoro już jest. Tylko nazwać ją lotnicza, or so, a dołożyć faktyczny przełaj.
(4) wbudowania static navigation
A co z odbiornikami z innym chipsetem, niż SiRF? Chociaż da się chyba stworzyć taki algorytm na poziomie NMEA...?
(5) dotykowego (palcem) menu
Jest. W trybie nawigacji. Ale chyba przydałby się także w trybie statyczym.
(6) zredukowania ilosci komunikatow 'o zjechaniu z trasy' na prostej drodze
One wynikają z błędów w mapach.
Albo należałoby ustawić "głębokość" zjazdu, od którego program wchodzi w tryb przeliczania trasy (jak w MapieMap), albo... wydać precyzyjne mapy.
Ja swoje zapisałem tu:
http://www.pdaclub.pl/forum/viewtopic.php?p=159111&highlight=#159111
Przytoczę (usunąłem jedną pozycję, bo jest już):
Z funkcji występujących w innym sofcie, w AM brak (bardzo):
- dynamicznego sortowania listy poszukiwanych obiektów (zmieniającego wynik sortowania wraz z kolejno wprowadzanymi literami),
- synchronizacji z Outlookiem,
- widoku 3D (ma być w AM 4),
- traffic info (j.w.),
- unikania przepraw promowych i płatnych autostrad,
- trasy pieszej/rowerowej i 4x4 (przełajowej ale omijającej obiekty na mapie, nie lotniczej)
- ustalania prędkości dla poszczególnych kategorii dróg (w TTN5 też zniknęło) dla lepszego wyliczania ETA,
- listy ostatnio wybieranych (zapisanych) celów podróży.
Z funkcji których brak nie jest dotkliwy:
- omiń kolejne via (punkt pośredni trasy),
- ETA/km dla najbliższego via,
- itinerer (rozpiska trasy wg. kolejnych manewrów) - nie korzystałem, wyświetlałem kilka razy tylko z ciekawości - choć niektórym ułatwia edycję trasy,
- trasa alternatywna (nigdy mi żadna nie pasowała i tak trzeba było wyznaczać trasę pożądaną przy pomocy punktów via),
- unikaj obszaru (prostokąt rysowany na mapie/planie),
- lokalizacja skrzyżowań dróg/ulic jako cel podróży (na kilkaset tysięcy przejechanych km z GPS może przydała mi się raz lub dwa, a i to wyłącznie dlatego, że ktoś koniecznie chciał się ze mną w takim miejscu spotkać),
- algorytm mleczarza/komiwojażera (występuje dla PPC/WM chyba tylko w Que Garmina) - optymalizacja trasy i kolejności odwiedzania dla wpisanych punktów pośrednich trasy (vias),
- status GPS - albo jest dobry odbiornik z prawidłową recepcją sygnału, albo jest kicha z sygnałem i naoczne tego potwierdzenie na osobnym ekranie niczego nie zmieni,
- TTS, czyli text-to-speech - wymowa polskich nazw ulic przez komputer byłaby zbyt ryzykowna (już sobie wyobrażam ja mój PDA każe mi skręcić w ulicę, która nosi dumną nazwę: Dwudziestego Pierwszego Praskiego Pułku Piechoty imienia Dzieci Warszawy - horror),
- voice command/operation, sterowanie głosem (w dwóch telefonach z profesjonalnymi zestawami głośnomówiącymi nie udawało mi się używać tego w czasie jazdy z minimalnym choćby poziomem satysfakcji, nie widzę powodów, dla których miałoby się to udać z PDA).
-
](1) wiekszej szybkosci w wyznaczaniu i przeliczaniu trasy
Za.
Za
Za
Za
Za
...
WoW, i to tak bez zadnych konsultacji politycznych...(http://www.emotikony.friko.pl/emots/piwo.GIF)
-
No były już takie tematy. Ja tylko jedno - możliwość zmiany priorytetu wybranej drogi (podwyższenia lub obniżenia) - w związku z tym o czym mówicie - czyli mało aktualnymi mapami szczególnie na niższych kategoriach dróg - przydałoby się mieć możliwość samemu sobie poprawić kategorię (priorytet) drogi. Nijak inaczej nie mogę zmusić AM, żeby jadąc z jednego kierunku pojechała główną drogą, a z innego tą mniej główną, ale szybszą/krótszą. Tak bym sobie dociągnął priorytet tej mniej głównej do tej główniejszej i decydowałaby odległość, a tak jak jest teraz, zawsze wyznacza po głównej...
-
No ręczne ustawienia priotytetów rozwiązałoby większość moich problemów.
Ze swojej strony chciałbym np. żeby skala trasy zależała głównie od prędkości z jaką się poruszam, a nie od odległości od manewru. No chyba, że tak gdzieś można ustawić, a ja jestem za leniwy żeby przeczytać instrukcję.
Miłoby było, gdyby dodano np. podział na teren zabudowany i niezabudowany. Przydałoby się to przy wyliczaniu ETA. I to nie chodzi nawet o dokładność co do 1cm granic administracyjnych i o każdą pipidówkę w kraju.
-
7. Unikanie dróg płatnych
W Polsce nie dowykonania bez dodania rodzaju pojazdu, bo:
- autostrady - płatne dla osobowych, bezpłatne dla większości ciężarowych (winiety)
- DK - bezpłatne dla osobowych, płatne dla ciężarowych
Ja dodałbym jeszcze jedno:
- możliwości wyznaczania własnych preferencji odnosnie używanych dróg przy wyznaczaniu tras (jak w Que :D)
- opcja unikania autostrad (bo dla niektórych są one płatne, a dla innych nie)
- opcja zawracania
- dodanie profilu pojazdu (pieszy, rower, osobowy, ciężarówka itd, jak w Que)
- opcja unikania dróg nieutwardzonych
-
Ja bym jeszcze dodał:
- dynamiczne "dopisywanie/sugerowanie" wpisywanej nazwy miasta, ulicy
- naniesienie siatki kilometrowej dróg (numer kilometra drogi na którym się znajdujemy) w zależności od skali co 1 km, 5 km, 10km.
- zmiana algorytmu wytyczania trasy - wbrew pozorom wiele jest przypadków, że nie wytycza najkrótszej ani najszybszej tylko jakąś "zadaną" programem (służę przykładami)
- zlikwidowanie odcinków "fabrycznie zablokowanych" które dziś uniemożliwiają nawigację, choć są przejezdne (ulice osiedlowe)
- zauważenie, że w ciągu Al. Jerozolimskich w Warszawie DAJE SIĘ PRZEJECHAĆ WIADUKTEM NAD RONDEM!!
-
działanie na smartphonach (qvga)
-
- naniesienie siatki kilometrowej dróg (numer kilometra drogi na którym się znajdujemy) w zależności od skali co 1 km, 5 km, 10km.
Zaaaa!
Jak i pewnie wszyscy z CBRadiami!
-
- zauważenie, że w ciągu Al. Jerozolimskich w Warszawie DAJE SIĘ PRZEJECHAĆ WIADUKTEM NAD RONDEM!!
No to mnie też irytuje. Identyczna sytuacja jest w Jankach. Muszę kiedyś sprawdzić np. w Łodzi na Włókniarzy czy to nie jest jakiś uniwersalny błąd.
-
Dodałbym jeszcze wprowadzenie opcji wybrania małomównej Basi, zamiast plotkary Jadzi. Komunikaty słowne się przydają, ale Jadzia gada zdecydowanie za dużo (i czasem bez sensu ;) )
-
- zauważenie, że w ciągu Al. Jerozolimskich w Warszawie DAJE SIĘ PRZEJECHAĆ WIADUKTEM NAD RONDEM!!
No to mnie też irytuje. Identyczna sytuacja jest w Jankach. Muszę kiedyś sprawdzić np. w Łodzi na Włókniarzy czy to nie jest jakiś uniwersalny błąd.
W Łodzi zdecydowanie Jadzia kieruje Cie "góra" jak jedzie sie po Włókniarzy prosto.
Piotr
-
.....a przy punkcie static nav dodałbym :
Płynne przeswanie mapy
Palmus
-
W Polsce nie dowykonania bez dodania rodzaju pojazdu, bo:
autostrady - płatne dla osobowych, bezpłatne dla większości ciężarowych (winiety)
DK - bezpłatne dla osobowych, płatne dla ciężarowych
Hmmmmmmm no i właśnie dlatego jadzia powinna ryknąć Opłata za przejazd i wtedy użytkownik ma do wybou tak lub nie. Przecierz on sam będzie wiedział czy chce jechać płatną autostrada czy nie.
A tak wogóle to powinni zrobić chociaż "zalążek" nawigacji dla samochodów ciężarowych (np. Trasa dla samochodów ciężarowych), która domyślnie omijała by drogi z zakazem wjazdu powyżej 3,5 tony i wyskością powyżej 3,5 metra. Na pewno w pewien w sposób ułatwiłoby to pracę (szególnie młodym kierowcom, którzy nie znają jeszcze dróg krajowych).
-
Moi
To może od razu trójwymiarowe obrysy budynków ;-)
Na serio
Ja bym proponował żeby w którymś miejscu wyświetlana była dozwolona prędkość na danej drodze lub jej odcinku.
Przynajmniej ta nominalna prędkość, bez uwzględniania czasowych zmian.
-
Na serio
Ja bym proponował żeby w którymś miejscu wyświetlana była dozwolona prędkość na danej drodze lub jej odcinku.
Przynajmniej ta nominalna prędkość, bez uwzględniania czasowych zmian.
"nominalna" predkosc dla aut osobowych to 50-60-90 (z pominieciem drog ekspresowych i autostrad)
-
Moi
To może od razu trójwymiarowe obrysy budynków ;-)
Jak mawia Premier: Yes! Yes! Yes! :lol:
Na serio
Ja bym proponował żeby w którymś miejscu wyświetlana była dozwolona prędkość na danej drodze lub jej odcinku.
Przynajmniej ta nominalna prędkość, bez uwzględniania czasowych zmian.
Nie wiem skąd taka niechęć do wyświetlania tych znaków przez producentów softu, bo informacje o ograniczeniach na danym odcinku są zaszyte w bazie danych mapowych dla większości głównych dróg europejskich i amerykańskich (i u Navteqa, i TeleAtlasa).
Tym bardziej, że np. "ordnungowcy" (ci raczej zachodni) lubią dość ściśle tego przestrzegać.
A mogłoby to tak ładnie (i przydatnie!) wyglądać na mapie, jak w MioMap v2 dla UK:
(http://www.radar-detectors.co.uk/images/mio_268_plus_pic5.jpg)
czy MN|5 Navigona dla USA:
(http://www.navigon.com/media/00098460.jpg)
-
Moi Właśnie o takim podawaniu prędkości mówiłem, wypatrzyłem je w jakiejś zachodniej nawigacji.
Lechupe Wszystko pięknie w teorii, ale nie zdarzyło Ci się nigdy wjechać w nieznanym mieście w jakąś uliczkę z ograniczeniem do np 30-40 km/h, kiedy nie zauważyłeś znaku (mogło ich być za dużo, zasłonięte gałęziami lub dostawczakiem, mogły być źle ustawione = zbyt wysoko, etc.) ???? O takie sytuacje mi chodzi.
-
Mnie wystarczy po prostu stabilność
-
Post usunięty jako wyraz protestu przeciw działaniom administracji na forum PDAclub.
http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=71713.0
-
nie wiem czy bylo:
- przezroczystosc wyznaczonej trasy - tak aby bylo wiadomo po jakiej drodze AM chce mnie poprowadzic.
-
Atomatyczna zmiana skali przy dojeżdzaniu do celu tak jak przed skrzyżowaniamu.
-
1 tryb... jak to kotś nazwał mleczarza :)
2 wyświetlanie ograniczenia predkości i ostrzeżenia po przekoczeniu (wyłączalne)
3 stabilnosc
4 mozna by dodac cos w stylu highway managera z palma. Czyli kiedy wymienic olej, ile pali itp.
5 Synchronizacja poi z komputerem (nie z www)
6 wbudowany player mp3 wma był by ekstra :)
7 widok 3D
8 moze wkoncu nie bedzie mi kazał wjeżdżać pod zakaz i pod prąd
9 automatyczne włączanie BT
10 zdrowia, szczescia, pomyślnosci
-
A kiedy bedzie wersja 4.0???
-
już niedługo (http://emots.wizja.net/emoty/cancan.gif)
ale nie ciesz sie zawczasu, powyzsze postulaty zostana spełnione dopiero w wersji 8... (http://emots.wizja.net/emoty/hahaha.gif)
-
Czy jest ktos (betatester, redaktor serwisu, itd.) kto moglby potwierdzic lub dowiedziec sie bezposrednio ktore z nowych proponowanych przez uzytkownikow funkcji, na 100% beda w AutoMapie 4.0?
Wiadomym jest ze bedzie widok 3D itd.
Moje pytanie kieruje do tych ktorzy rzeczywiscie moga przed oficjalnie oglosic wszystkie nowo dodane funkcje.
-
Czy jest ktos (betatester, redaktor serwisu, itd.) kto moglby potwierdzic lub dowiedziec sie bezposrednio ktore z nowych proponowanych przez uzytkownikow funkcji, na 100% beda w AutoMapie 4.0?
Wiadomym jest ze bedzie widok 3D itd.
Moje pytanie kieruje do tych ktorzy rzeczywiscie moga przed oficjalnie oglosic wszystkie nowo dodane funkcje.
Nawet jeśli są betatesterzy to nie mają prawa podać żadnych informacji, podpisywali taką umową - to jest tajemnica :!:
ps.A tak swoją drogą to wydaje mi się, że nie chcą "przeciekać" :lol:
-
Do szanownych kol. Adminów
Już jakiś czas temu wraz z kilkoma innymi członkami PDAC prosiłem kol. Kruszka o zmianę awataru, który jest po prostu wulgarny.
Choć minęło ileś czasu to widzę, że nie zrobił tego.
A ja nie mam ochoty oglądać tego typu "obrazków" przeglądając forum PDAC.
Nawet jeśli zgodnie z założeniem jest to prezentacja poglądów i/lub poziomu kol. Kruszka to niech je demonstruje gdzie indziej.
-
1 tryb... jak to kotś nazwał mleczarza :)
2 wyświetlanie ograniczenia predkości i ostrzeżenia po przekoczeniu (wyłączalne)
3 stabilnosc
4 mozna by dodac cos w stylu highway managera z palma. Czyli kiedy wymienic olej, ile pali itp.
5 Synchronizacja poi z komputerem (nie z www)
6 wbudowany player mp3 wma był by ekstra :)
7 widok 3D
8 moze wkoncu nie bedzie mi kazał wjeżdżać pod zakaz i pod prąd
9 automatyczne włączanie BT
10 zdrowia, szczescia, pomyślnosci
Ad 4. Zupełnie bez sensowne - przecoerz może się zdarzyć że nie zawsze będziesz miał ze sobą nawigację i nie naliczy Ci odpowiednich km aby powiadomić o zmianie oleju... Jak masz prawko to chyba uczyli jak sprawdzać stan oleju? Pozatym każdy producent auta jasno określa co ile km trzeba wymienić olej.
Ad 5. Juz dawno jest. Co za problem zapisać plik UAM na dysku a nastepnie przez ActivrSuync przenieść go do katalogu Automapa settings?
Aa 6. I może jesscze ekspres do kawy? PDA samo w sobie MP3 odtwarza i zapewne podczas jazdy samochodem uraczysz piękna jakość dzwięku wydobywającą się z monofonicznego głośniczka szerokopasmowego. Dzis juz prawie każdy ma Radio CD z odtwarzaniem MP3 w aucie wiec opcja jak najbardziej zbedna.
Ad 9. A nie ma ?
-
1 tryb... jak to kotś nazwał mleczarza :)
2 wyświetlanie ograniczenia predkości i ostrzeżenia po przekoczeniu (wyłączalne)
3 stabilnosc
4 mozna by dodac cos w stylu highway managera z palma. Czyli kiedy wymienic olej, ile pali itp.
5 Synchronizacja poi z komputerem (nie z www)
6 wbudowany player mp3 wma był by ekstra :)
7 widok 3D
8 moze wkoncu nie bedzie mi kazał wjeżdżać pod zakaz i pod prąd
9 automatyczne włączanie BT
10 zdrowia, szczescia, pomyślnosci
Ad 4. Zupełnie bez sensowne - przecoerz może się zdarzyć że nie zawsze będziesz miał ze sobą nawigację i nie naliczy Ci odpowiednich km aby powiadomić o zmianie oleju... Jak masz prawko to chyba uczyli jak sprawdzać stan oleju? Pozatym każdy producent auta jasno określa co ile km trzeba wymienić olej.
Ad 5. Juz dawno jest. Co za problem zapisać plik UAM na dysku a nastepnie przez ActivrSuync przenieść go do katalogu Automapa settings?
Aa 6. I może jesscze ekspres do kawy? PDA samo w sobie MP3 odtwarza i zapewne podczas jazdy samochodem uraczysz piękna jakość dzwięku wydobywającą się z monofonicznego głośniczka szerokopasmowego. Dzis juz prawie każdy ma Radio CD z odtwarzaniem MP3 w aucie wiec opcja jak najbardziej zbedna.
Ad 9. A nie ma ?
4. Widocznie nigdy nie używaleś highway managera. Mam sie producenta zapytać kiedy ostatnio zmieniałem olej, czy ocenic to organoleptycznie?. Pozatym w takim programie wpisujesz wszystko co wymieniasz i wlewasz. Dzieki temu możesz sprawdzić jakie są koszty czesci, paliwa, spalanie itp. Skoro uważasz ze to bezsensu to przecież nie musisz tego używać.
Km naliczy Ci zawsze bo podajesz przebieg z licznika przebiegu całkowitego.
Przeważnie ktoś kto użuwa automapy robi to w samochodzie Przynajmniej od czasu do czasu, a to wystarczy.
5. To nie jest synchronizacja tylko kopiowanie bez zadnej możliwości edycji.
6. "Każdy" to raczej ma podłaczony PDA do systamu audio i nie słucha Jadzi przez "monofoniczny głośniczek szerokopasmowy" który z szerokopasmowym nie ma nic wspólnego. Pozatym argument ze PDA ma wbudowany odtwarzacz jest po prostu głupi. Jeśli chcesz zmienić utwór lub zatrzymać to wyłączasz automape (3.9), zmieniasz w media playerze i znowu włączasz? Super :).
Jeśli był by wbudowany odtwarzacz można by obsługiwać z poziomu AM. Coś w stylu TomToma z Mortplayerem z skórką tomtom.
9. Wyobraź sobie, że nie.
-
1 tryb... jak to kotś nazwał mleczarza :)
2 wyświetlanie ograniczenia predkości i ostrzeżenia po przekoczeniu (wyłączalne)
3 stabilnosc
4 mozna by dodac cos w stylu highway managera z palma. Czyli kiedy wymienic olej, ile pali itp.
5 Synchronizacja poi z komputerem (nie z www)
6 wbudowany player mp3 wma był by ekstra :)
7 widok 3D
8 moze wkoncu nie bedzie mi kazał wjeżdżać pod zakaz i pod prąd
9 automatyczne włączanie BT
10 zdrowia, szczescia, pomyślnosci
Ad 4. Zupełnie bez sensowne - przecoerz może się zdarzyć że nie zawsze będziesz miał ze sobą nawigację i nie naliczy Ci odpowiednich km aby powiadomić o zmianie oleju... Jak masz prawko to chyba uczyli jak sprawdzać stan oleju? Pozatym każdy producent auta jasno określa co ile km trzeba wymienić olej.
Ad 5. Juz dawno jest. Co za problem zapisać plik UAM na dysku a nastepnie przez ActivrSuync przenieść go do katalogu Automapa settings?
Aa 6. I może jesscze ekspres do kawy? PDA samo w sobie MP3 odtwarza i zapewne podczas jazdy samochodem uraczysz piękna jakość dzwięku wydobywającą się z monofonicznego głośniczka szerokopasmowego. Dzis juz prawie każdy ma Radio CD z odtwarzaniem MP3 w aucie wiec opcja jak najbardziej zbedna.
Ad 9. A nie ma ?
4. Widocznie nigdy nie używaleś highway managera. Mam sie producenta zapytać kiedy ostatnio zmieniałem olej, czy ocenic to organoleptycznie?. Pozatym w takim programie wpisujesz wszystko co wymieniasz i wlewasz. Dzieki temu możesz sprawdzić jakie są koszty czesci, paliwa, spalanie itp. Skoro uważasz ze to bezsensu to przecież nie musisz tego używać.
Km naliczy Ci zawsze bo podajesz przebieg z licznika przebiegu całkowitego.
Przeważnie ktoś kto użuwa automapy robi to w samochodzie Przynajmniej od czasu do czasu, a to wystarczy.
5. To nie jest synchronizacja tylko kopiowanie bez zadnej możliwości edycji.
6. "Każdy" to raczej ma podłaczony PDA do systamu audio i nie słucha Jadzi przez "monofoniczny głośniczek szerokopasmowy" który z szerokopasmowym nie ma nic wspólnego. Pozatym argument ze PDA ma wbudowany odtwarzacz jest po prostu głupi. Jeśli chcesz zmienić utwór lub zatrzymać to wyłączasz automape (3.9), zmieniasz w media playerze i znowu włączasz? Super :).
Jeśli był by wbudowany odtwarzacz można by obsługiwać z poziomu AM. Coś w stylu TomToma z Mortplayerem z skórką tomtom.
9. Wyobraź sobie, że nie.
-
Wracając do (beta)testerów, IMO zdrowe przecieki są nawet wskazane i często są wręcz popełniane przez samego producenta. Sprawdzają się w sytuacji, gdy na runku konkurencja wypuszca nowy model, a producent testuje niemal ukończony produkt. Zdrowy przeciek ma spowodować, że klienci jeszcze chwilę poczekają z zakupem na "nasz" produkt.
Wydaje mi się, że właśnie zapowiedź 3D w AM 4.0 była informacją tego typu. Nie wiadomo kiedy, ale będzie :-)
-
Identycznym "przeciekiem" są "nowe wspaniałe mapy Polski i Europy wschodniej" dla Tom Toma. Ot zwykły marketing. Choć TTN posunął się dalej i ich nowe (jeszcze nie wydane) mapki są ponoć dostępne na Ośle. Ciekawe skąd :wink:
-
No właśnie o takich "przeciekach" mówiłem.
-
a mi by sie bardzo przydała funkcja obracania obrau z pionu do poziomu.
-
A nie ma w bieżącej wersji;-)))????Sprawdź.
Moja propozycja:
W widoku mapy 3D zrobić taki obraz dróg, który wskazywałby na róznice wysokości....
Palmus
-
Moja propozycja:
W widoku mapy 3D zrobić taki obraz dróg, który wskazywałby na róznice wysokości....
Palmus
Ciekawa propozycja. Jestem ZA.
Co prawda tryb "3D" o ktorym mowimy jest to nic innego jak przesniesienie plaszczyzny do trypu trojwiarowego, jednakze zastosowanie roznicy wzniesien nie powinno stanowic zbyt duzego problemu dla programistow.
PS.
Mozna by jeszcze dodac informacje o miejscach na drodze ktore nie sa czarnymi punktami, aczkolwiek sa specyficzne gdyz dochodzi na nich do wielu kolizji. (np.zakrety w ktorych kierowcy dosc czesto wpadaja w poslizg,etc.)
Pozdrawiam
-
Mozna by jeszcze dodac informacje o miejscach na drodze ktore nie sa czarnymi punktami, aczkolwiek sa specyficzne gdyz dochodzi na nich do wielu kolizji. (np.zakrety w ktorych kierowcy dosc czesto wpadaja w poslizg,etc.)
Pozdrawiam
Jak to sobie wyobrażasz??!!?? Nawet na prostej drodze w pewnych warunkach przy braku zdrowego rozsądku można wpaść w poślizg.
W ten sposób całość dróg powinna być zaznaczona jako niebezpieczna.
To chyba nie o to chodzi.
Jeszcze trochę, a zobaczę propozycję, żeby AM dowoziła nas najszybszą drogą do wyznaczonego punktu, podczas gdy kierowca będzie mógł pić piwko ;)
-
dobra dobra, to forum jest od polemiki, wyrazania pogladow, opinii , sugesti , wymieniania sie wiedza itd. a nie od zgryzliwych cwaniackich tekstow ktore, prosze zachowaj dla innych a nie dla mnie bo nic konstruktywnego nie wnosza poza napieta atmosfera.
-
Tekst po prostu wskazywał na konieczność (wyrażoną również uwagą umieszczoną na początku uruchamiania AM) zachowania rozsądku, którego sądząc po ostatnim twoim poście chyba braknie.
-
[...]
1. Wyłączenie komunikatu powitalnego (z tego co już wiemy będzie opcja wyłączenia)
[...]
Proponuję zrezygnować z tego komunikatu zupełnie!!! Po cóż dodawać kolejną opcję, która nic nie wnosi, a tylko zaciemniać będzie ekran z opcjami ?!?
Wyobraźcie sobie takie komunikaty w innych programach, np:
"Witam w programie mp3player, odtwarzacz gotowy do pracy" :wink:
Do tego jeszcze help - aby wyłączyć komunikat powitalny wejdź do menu takiego kliknij zakładkę owaką i odznacz odpowiednią pozycję. Można jeszcze np. dorzucić komunikat konfigurowalny bardziej zaawansowanie, np.: "Witam Cię [tu imię właściciela] w programie..." itp. itd., tylko po cóż to??? :wink:
-
Identycznym "przeciekiem" są "nowe wspaniałe mapy Polski i Europy wschodniej" dla Tom Toma. Ot zwykły marketing. Choć TTN posunął się dalej i ich nowe (jeszcze nie wydane) mapki są ponoć dostępne na Ośle. Ciekawe skąd :wink:
skad? Jestem przekonany, ze sa zgrane z tomtomgo. Nie sa ani wspaniale ani dokladniejsze jesli chodzi o Polske od ostatniego tomtom plusa, ale maja ogromna zalete ze poprostu sa, do tej pory ukraina, bulgaria i rumunia juz nie mowiac o chorwacji byly biala plama, na nawigacyjnych mapach. Szczegoly http://www.pdaclub.pl/forum/viewtopic.php?t=28516 .
pozdr
S
-
No nie do końca tak jest.
Mapy Chorwacji - ViaGPS Mireo, zupełnie przyzwoite, mapy Czech i Słowacji - Pocket Kim też niczego sobie.
Na pewno jak się je porówna do AM to widać pewne braki, ale.... najważniejsze, że są.
Nie natrafiłem (inna rzecz, że nie szukałem zbyt intensywnie bo mnie aż tak nie interesowały) na mapy Ukrainy, Bułgarii i Rumunii na PDA, za to Garminowe są. Ale są bo w końcu Moi je w swojej wyliczance pokazał.
-
Nie sa ani wspaniale ani dokladniejsze jesli chodzi o Polske od ostatniego tomtom plusa, ale maja ogromna zalete ze poprostu sa
Z tego co mi mówiono nie są to te same mapki, ale nie bedę dyskutował, gdyż nie byłem na Ośle i ich nie ściągałem, a tym samym nie widziałem. Wiem tylko, że są (jeśli chodzi o PL) dokładniejsze od ostatniego TTN+. Ale nie wiem, nie dyskutuję.
-
No nie do końca tak jest.
Mapy Chorwacji - ViaGPS Mireo, zupełnie przyzwoite, mapy Czech i Słowacji - Pocket Kim też niczego sobie.
Na pewno jak się je porówna do AM to widać pewne braki, ale.... najważniejsze, że są.
Nie natrafiłem (inna rzecz, że nie szukałem zbyt intensywnie bo mnie aż tak nie interesowały) na mapy Ukrainy, Bułgarii i Rumunii na PDA, za to Garminowe są. Ale są bo w końcu Moi je w swojej wyliczance pokazał.
to prawda ale, latwosc zakupu u nas programu viagps mireo nie jest taka sama jak tomtoma - to dla kogos kto chce byc legalny - a jak ktos bedzie chcial spiracic to zrobi to w obydwu przypadkach.
Co do map garmina to sa rowniez mongoli i maroka :) (mapcenter) tylko to sa mapy najczesciej nierouteowalne :( i przydatnosc ich w nawigacji jest znacznie mniejsza chociaz jest znacznie lepiej niz przy nawigacji "na papierze".
-
to prawda ale, latwosc zakupu u nas programu viagps mireo nie jest taka sama jak tomtoma - to dla kogos kto chce byc legalny - a jak ktos bedzie chcial spiracic to zrobi to w obydwu przypadkach.
Łatwość zakupu jest dokładnie taka sama.
Trzeba wejść na stronę, wybrać produkt, wysłać pieniądze, ściągnąć oprogramowanie i poczekać na klucz aktywacyjny.
Oprogramowanie ściąga się właśnie ze strony, a że jest go nie za dużo więc trwa to duuużooo krócej niż w wypadku TT.
Największy problem to oczywiście znaleźć produkt, a potem stronę, ale to już za większość "Moi & friends" załatwił.
-
Post usunięty jako wyraz protestu przeciw działaniom administracji na forum PDAclub.
http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=71713.0
-
4. Widocznie nigdy nie używaleś highway managera. Mam sie producenta zapytać kiedy ostatnio zmieniałem olej, czy ocenic to organoleptycznie?. Pozatym w takim programie wpisujesz wszystko co wymieniasz i wlewasz. Dzieki temu możesz sprawdzić jakie są koszty czesci, paliwa, spalanie itp. Skoro uważasz ze to bezsensu to przecież nie musisz tego używać.
No naprawdę bez sensu... Nie wiesz co ile km musisz olej zmienić we własnym samochodzie? Wiadomo że w większosci aut benzynowych 15.000 km. Filtry raz na rok, płyny co 2-3 lata (zależy jakie)... Rachunki za benzyne i olej oraz naprawy też masz więc po co to wklepywać do programu na nowo skoro szybciej policzysz kalkulatorem.... To ma być program do nawigacji a nie księgowa...
Mam sie producenta zapytać kiedy ostatnio zmieniałem olej
Mocny jesteś skoro zapominasz o podstawowych sprawach na temat własnego auta... ja pamiętam kiedy zmieniłem, w dobrych serwisach dają naklejkę w okolicach wlewu do oleju z datą i przebiegiem km w dniu zmiany oleju oraz liczbę km przy której powinna nastąpić kolejna wymiana.
5. To nie jest synchronizacja tylko kopiowanie bez zadnej możliwości edycji.
Hmmmm tak czy siak raczej z tą prośbą trzeba się zwrócić do twórców AMIPOISYNC a nie do AM...
6. "Każdy" to raczej ma podłaczony PDA do systamu audio i nie słucha Jadzi przez "monofoniczny głośniczek szerokopasmowy" który z szerokopasmowym nie ma nic wspólnego. Pozatym argument ze PDA ma wbudowany odtwarzacz jest po prostu głupi. Jeśli chcesz zmienić utwór lub zatrzymać to wyłączasz automape (3.9), zmieniasz w media playerze i znowu włączasz? Super .
Jeśli był by wbudowany odtwarzacz można by obsługiwać z poziomu AM. Coś w stylu TomToma z Mortplayerem z skórką tomtom.
Jeśli uważasz że każdy to jestes w wielkim błedzie. W samym styczniu sprzedałem około 15 zestawów i nikt z moich klientów nawet nie pytał o podłaczenie do zestawu audio. Zreszta nie chodzi tylko o klientów, wielu moich przyjaciół używa PDA z GPS i też niemają. To samo pewnie się tyczy wielu użytkowników tego forum, wątpię żeby "prawie każdy" miał podłaczony PDA do systemu audio....
Teraz z drugiej beczki wiesz jaką dynamikę, odstęp sygnału od szumu oraz pasmo przenoszenia ma takie wyjście słuchawkowe w palmtopie? Co najwyżej mierną. Słuchanie muzyki z PDA na głośnikach samochodowych nie ma absolutnie żadnego sesnu... Nawet na rower czy motor moim zdaniem sie nie nadaje bo słuchacz jest odcięty słuchowo od rzeczywistości i nie mógł by przykładowo usłyszeć nadjeżdżającej karetki pogotowia.
Kolejnym argumentem przeciw było by zajęcie niepotrzebnej ilości pamięci i zapewne spowolnienie programu.
"monofoniczny głośniczek szerokopasmowy
Niskie tony gra głośnik niskotonowy lub subniskotonowy
wysokie gra wysokotonowy
W takim razie jak nazwać głośnik który musi przenieść cały zakres częstotliwości?? (oczywiście cały umieśćmy w "")
-
Zgodnie z obowiązującymi przepisami nie wolno w czasie prowadzenia samochodu lub innego pojazdu używać słuchawek na oboje uszu do słuchania czegokolwiek, w domyśle muzyki.
Stąd telefoniczne słuchawki typu handsfree są na jedno ucho, ponieważ uzytkownik MUSI mieć zapewniony kontakt z otoczeniem.
Z tego co pamiętam, w kilku sprawach dotyczących wypadków gdzie ktoś wpadł pod coś (samochód, tramwaj) jadąc np. na rowerze lub nawet idąc pieszo i słuchając w tym czasie muzyki przez słuchawki to było orzekane conajmniej współsprawstwo w zdarzeniu.
BTW od jakiegoś czasu ten topic z rzeczowej i konstruktywnej dyskusji chyba się zamienia w "a co by tu jeszcze, żeby tylko było" nie bacząc na sens, możliwości etc. A to już raczej Hyde Park, a nie biedna AM.
Tak się jakoś w historii dzieje, że urządzenia które mogą "wszystko" najczęściej nie mogą zbyt wiele "dobrze". Każdy "kombajn" jest gorszy od urządzenia/oprogramowania specjalistycznego. Więc po co?? AM ma POMÓC wytyczyć trasę i po niej nas przeprowadzić. Podkreślam jeszcze raz POMÓC. A nie zrobić za nas to czy tamto i jeszcze pamiętać, żeby "wziąć pigułkę".
Oczywiście można sobie zażyczyć, żeby AM również płaciła za nas rachunki w bankomacie obok którego przejachaliśmy (w końcu go zlokalizowała), sprawdzała czy mamy świeżą wędlinę w kanapkach do pracy itp itd. Tylko po raz kolejny pytam - po co??!!??
-
mozliwość na bieżąco (automagicznie) ścigania info o korkach, wypadkach, robotach drogowych na zasadzie czasowych POI z serwera WWW (oczywiście wymagane połaczenie w internetem via gprs/edge/umts)
-
A może tak cenę ciach o połowę !!! :D
W końcu jak będzie mniejsza cena więcej ludzi kupi i AM będzie się lepiej rozwijała więcej aktualizacji i zmian bo będzie na to kasiorka 8)
-
mozliwość na bieżąco (automagicznie) ścigania info o korkach, wypadkach, robotach drogowych na zasadzie czasowych POI z serwera WWW (oczywiście wymagane połaczenie w internetem via gprs/edge/umts)
Z do tej pory udostępnionych informacji wynika, że będzie to możliwe ze strony mobilne.net.
Więc postulat już nieaktualny.
-
Dlaczego o połowę? Moim zdaniem powinna kosztować równo 72 PLN !!! :D (4x18) Wtedy jeszcze więcej ludzi ją kupi i będzie się jeszcze lepiej rozwijała i będzie jeszcze więcej aktualizacji i zmian bo będzie jeszcze więcej kasiorki!!! 8)
-
Ja też chętnie dorzucę swoje 3 grosze. Byłoby fajnie, gdyby wpisanie tylko nazwy ulicy bez podawania miejscowości powodowało wskazanie tej ulicy w miejscowości w której aktualnie się znajdujemy. Gdy mam do zwiedzenia kilka adresów w mieście w którym jestem, wpisywanie po każdym wyłączeniu programu miejscowości + ulicy uważam za stratę czasu.
-
Z mojej praktyki - zrobiłem właśnie z AM 1400km przez weekend:
- przydałyby się opcje ustawiania maksymalnego i minimalnego zbliżenia w trybie zoomu automatycznego - osobiście wolałbym na auto mieć max nie skalę 700m, a 1000m, a min. móc ustawić sobie na np. 150m a nie jakieś megazoomy 40m do niczego mi niepotrzebne a tylko uniemożliwiające mi zobaczenie co jest za zakrętem.
- przydałoby się, aby AM nie sugerowała że jest gdzieś zakręt, jeśli de facto go nie ma - tzn. zakręt jest, ale nie ma żadnego skrzyżowania - ciągle jadę tą samą drogą i to, że następny zakręt będzie ciut ostrzejszy niż poprzednie nic nie zmienia - poza faktem że mam śledzić ograniczenia prędkości i znaki drogowe - odliczanie do zakrętu, którym i tak musze skręcić, bo i tak nie mam innej opcji jest bez sensu i rozprasza
- wprowadzenie dróg wielopoziomowych - bez sugerowania mi, że mam skręcić w lewo w następną drogę - gdy owa droga biegnie 20 metrów powyżej mojej - nie mam helikoptera :P
- analogiczna sytuacja w przypadku potrzeby zawrócenia na drodze z rozdzielonymi pasami ruchu i skrzyżowaniem wielopoziomowym - 18km w plecy przez takie sugestie miałem wczoraj - plus niepotrzebne rozpraszanie się na drodze szybkiego ruchu szukając jakichś sugerowanych zakrętów za 200m, 50m, teraz :P
-
na ebay.co.uk widziałem, ze są ostrzezenia o niskich mostach - mozna takie cos wprowadzic (np. dziury w drodze, spiacy policjant itp)
Pzdr
P.
PS. w TomTomie
-
- przydałoby się, aby AM nie sugerowała że jest gdzieś zakręt, jeśli de facto go nie ma - tzn. zakręt jest, ale nie ma żadnego skrzyżowania - ciągle jadę tą samą drogą i to, że następny zakręt będzie ciut ostrzejszy niż poprzednie nic nie zmienia - poza faktem że mam śledzić ograniczenia prędkości i znaki drogowe - odliczanie do zakrętu, którym i tak musze skręcić, bo i tak nie mam innej opcji jest bez sensu i rozprasza
Masz opcję wyłączania informacji o zakrętach
- wprowadzenie dróg wielopoziomowych - bez sugerowania mi, że mam skręcić w lewo w następną drogę - gdy owa droga biegnie 20 metrów powyżej mojej - nie mam helikoptera :P
To jaką Ty masz wersję AM, że każe Ci jeszcze skakać w wiaduktu??? Ja takie problemy pamiętam kiedy miałem jeszcze wersje 2.x.
-
- przydałyby się opcje ustawiania maksymalnego i minimalnego zbliżenia w trybie zoomu automatycznego - osobiście wolałbym na auto mieć max nie skalę 700m, a 1000m, a min. móc ustawić sobie na np. 150m a nie jakieś megazoomy 40m do niczego mi niepotrzebne a tylko uniemożliwiające mi zobaczenie co jest za zakrętem.
Automat, to automat - zwykle się go nie ustawia. Mnie, szczerze mówiąc, nie pasuje na stałe żadne ustawienie zoomu. To zależy od sytuacji na drodze. Natomiast regulowanie zoomu kalwiszami góra-dół jest bardzo użyteczne, sprawne i szybkie.
- przydałoby się, aby AM nie sugerowała że jest gdzieś zakręt, jeśli de facto go nie ma - tzn. zakręt jest, ale nie ma żadnego skrzyżowania - ciągle jadę tą samą drogą i to, że następny zakręt będzie ciut ostrzejszy niż poprzednie nic nie zmienia - poza faktem że mam śledzić ograniczenia prędkości i znaki drogowe - odliczanie do zakrętu, którym i tak musze skręcić, bo i tak nie mam innej opcji jest bez sensu i rozprasza
Wyłącz w ustawieniach informowanie o zakrętach, bo chyba nie ma gorszego ficzera w AM.
- wprowadzenie dróg wielopoziomowych - bez sugerowania mi, że mam skręcić w lewo w następną drogę - gdy owa droga biegnie 20 metrów powyżej mojej - nie mam helikoptera :P
To jest zaimplementowane. Mogą się zdarzać pojedyncze błędy, które trzeba zgłaszać Supportowi AM, aby zlikwidować je w kolejnej edycji map.
- analogiczna sytuacja w przypadku potrzeby zawrócenia na drodze z rozdzielonymi pasami ruchu i skrzyżowaniem wielopoziomowym - 18km w plecy przez takie sugestie miałem wczoraj - plus niepotrzebne rozpraszanie się na drodze szybkiego ruchu szukając jakichś sugerowanych zakrętów za 200m, 50m, teraz :P
A gdzie to było (to skrzyżowanie)?
-
na ebay.co.uk widziałem, ze są ostrzezenia o niskich mostach - mozna takie cos wprowadzic (np. dziury w drodze, spiacy policjant itp)
Chyba sobie żarty robisz ;-)
Żeby opisać wszystkie wiosenne dziury w drodze, nie starczyłoby nas wszystkich na forum, spisujących dziury 8 h dziennie :D :lol:
-
no moze z tymi dziurami to przesadziłem ;), ale informacje takie jak w tomtom plus services (korki na drodze itp przez gprs) to mogloby sie przyjac.
Ps. czekam, kiedy AM wyjdzie na smartphone ;)
Pzdr
Paweł
-
...
8. Prezentacja trasy (Demo) tak jak w tomtom
To chyab na tyle. Piszcie co Wy byście chcieli. Pozdrawiam
Osobiście dodałbym bardzo ciekawą funkcję jaka jest w TomTom. Mianowicie po wyznaczeniu trasy jest możliwośc znalezienia punków (normalnie jak w automacie w odległoście od punktu po lini prostej) oraz znalezienia punktów najbliżej po planowanej trasie. Z tym, że są np punkty zaznaczone na zielono zaraz przy trasie (stacja przy drodze), na żółto te troszkę dalej (jak były jakieś takie większe parkingi przy autostradzie to czasem tak były zaznaczane, albo jak trzeba było zjechać chyba do 200 300 metrów z trasy, oraz na omarańczowo w większej odległości, ale nadal w korytarzu trasy, oraz te nie po drodze ;) . W ten sposób mamy ładnie posegregowane punkty i wiadomo np. że za 50 km jest stacja zaraz przy drodze, a za 30 troszkę dalej od drogi. W dotychczasowym sposobie prezentacie POI w AM wiemy że punkt jest w odległości np 20 km, ale może być to 20 km w prawo, lewo lub też kompletnie w drugą stronę..
-
Jeśli Automapa dołożyłaby w tym roku (na co pewnie wszyscy liczą) adresację w kilkunastu - kilkudziesięciu miastach (większych i mniejszych) to mogliby wreszcie zrezygnować ze sprzedarzy AM Miasto. Zamiast tego mogliby by zrobić AM Region lub Województwo. Wtedy na pewno też mniejszy bałagan przy wgrywaniu map by był. Mapa Polska 50k zawierałaby drogi + nazwy ulic i miast a np mapa Lubuskie zawierałaby adresację wszystkich miast w lubuskim (np powyzej 50 tys mieszkańców na początek).
-
A kiedy ta cud mapa w wersji 4.O będzie dostępna i czy w ogóle ?, bo jak na razie to te wszystkie posty są troche na wyrost.
-
ja tylko czekam mozliwosci dzialania na smartphonach :) qvga.
jak tak dalej bedzie to faktycznie duzo ludzi ktorzy zastanawiaja sie nad zakupem, albo wstrzymuja sie wybiora Tom Toma. Aktualnie jestem w fazie zakupu wiekszej karty i GPS'a. jezeli skompletuje sobie sprzet i nie bedzie AM 4.0 to moj wybor padnie na Tom Toma, a szkoda, bo wolalbym wesprzec rodzima produkcje.
-
Wyłącz w ustawieniach informowanie o zakrętach, bo chyba nie ma gorszego ficzera w AM.
W Kotlinie Kłodzkiej bardzo przydatna funkcja :) Szczególnie gdy nawierzchnia składa się ze śniegu, a Ty masz z górki.
-
Chciałbym dorzucić swoje pięć groszy do dyskusji o automacie.
Otóż moim skromnym zdaniem, przypatrując się trudom z jakimi powstają kolejne wersje AM, nie ma możliwości, by udało się AM dogonić wiodące programy nawigacyjne z mapami zachodniej europy.
Zamiast tracić czas i energię na wyważanie otwartych drzwi, mogli by się skoncentrować na stworzeniu dobrych map europy wschodniej. Przynajmniej części dostępniejszej do podróży.
Na pewno , przynajmniej na razie byli by mocną konkurencją dla TT i Destinatota i tu by mogli zrobić „kasę”
A tak, jak to u nas bywa cała para pójdzie w gwizdek.
-
Niektóre z postulatów przedpiśców popieram, inne nie... A od siebie dorzucam modyfikację obsługi zablokowanych odcinków... A dokładniej dodanie możliwości podania daty ważności danej blokady... Nie wiem w sumie jak w innych miastach ale w Krakowie Zarząd Dróg podaje przewidywany termin zakończenia remontu - można by sobie dodać blokadę z datą ważności i mieć swięty spokój... Potem blokada sobie wygasa... remont się kończy i AM wyznacza nam już poprawną trasę...
-
Dodaje stan naładowania baterii PDA na ekranie Automapy!!!
-
A kiedy ta cud mapa w wersji 4.O będzie dostępna i czy w ogóle ?, bo jak na razie to te wszystkie posty są troche na wyrost.
Będzie. Wczoraj napisałem maila do AM i w odpowiedzi pisali że AM4.0 jest prawie na ukończeniu ale cały czas trwają prace nad dokładnością mapy Europy.
-
"prawie" robi wielką różnicę :lol:
-
Będzie. Wczoraj napisałem maila do AM i w odpowiedzi pisali że AM4.0 jest prawie na ukończeniu ale cały czas trwają prace nad dokładnością mapy Europy.
Pewnie bedzie tak samo jak wersja na Symbiana. Dzwonilem, pytalem prawie 2 lata temu. Odpowiedziano mi, ze "do 6 miesiecy powinna sie ukazac (...) prace trwaja". O ile sie nie myle, nie ma do dzisiaj.
Ale .... ja im życzę powodzenia, jeśli nic się nie zmieni, nie kupię AM ponownie. Aaaaa i to pożeranie pamięci !!!! eh szkoda gadac ...
-
Szanowni Koledzy (Koleżanki, też), czy nie uważacie, że ten wątek powinien być wreszcie zamknięty, a przynajmniej powinien mieć zmieniony tytuł. "Propozycje rozwojowe Automapy 4.0" - przecież to jest śmieszne...!!! Szanowny Zespół AM, ma te Wasze wszystkie propozycje, wiecie....gdzie??? AM nie może (lub nie chce :?: ) zrobić istotnych poprawek do istniejącego programu i map, a Wy oczekujecie rozwiązań na miarę science fiction...
Wydano bardzo piekne mapy w formacie VGA i przy tej okazji pojawiły się błędy, których nie było. Pisałem do supportu AM w tej sprawie, wytykając te ewidentne babole i zapewne wielu z Was też, i co? Jest już prawie kwiecień i brak jakichkolwiek poprawek. A jak pracuje sam program? - Żenada!
Automapa powstała parę lat temu, dla Polski i nadal pozostawia wiele do życzenia..., a co dopiero z Europą ?
Nie możecie doczekać się AM w wydaniu dla Europy !?
Oj! Żebyście się nie zawiedli...
Ja osobiście, nie tęsknię za kolejnym "pasztetem" upieczonym przez AM, bo mogę domyślać się (obym się mylił!), ile bedzie problemów :(
Są byki w Polsce i polskich miastach, a co będzie w Europie ? Ech!
A kiedy ta cud mapa w wersji 4.O będzie dostępna i czy w ogóle ?, bo jak na razie to te wszystkie posty są troche na wyrost.
Będzie. Wczoraj napisałem maila do AM i w odpowiedzi pisali że AM4.0 jest prawie na ukończeniu ale cały czas trwają prace nad dokładnością mapy Europy.
Taaak?! Żeby się nie okazało, że jadąc z AM do Paryża, dojedzie się do Amsterdamu :wink: :wink:
I tym pesymistycznym akcentem, pozdrawiam wszystkich.
-
Mniej się boję o mapy Europy, bo te AM musi dostać gotowe. Przecież sobie sama nie zrobi.
Teraz boję się tylko "jeszcze bardziej ulepszonej obsługi pamięci".
Reszta to jest pikuś...
-
Ja się biłem z myślami czy przedłużać subskrypcję czy nie. Werdykt - olałem ich jak oni nas. Możliwość subskrypcji upłynęla bezpowrotnie 24.03.06, ale jakoś nie żałuję.
-
Hmmm Miejmy nadzieje że posty te czytaja też producenci innych rodzimych aplikacji. Może wcześniej pojawi się MapaMap 3.0 lub NAVIGO 2, które spełnią chociaż część naszych oczekiwań :-)
-
szkoda że nie powstanie jakaś firma pozbiera ze wszystkich produktów najlepsze cechy i wyda bezkonkurencyjny produkt.
-
szkoda że nie powstanie jakaś firma pozbiera ze wszystkich produktów najlepsze cechy i wyda bezkonkurencyjny produkt.
No popatrz, to zupełnie jak z PDA ;)
-
Mniej się boję o mapy Europy, bo te AM musi dostać gotowe. Przecież sobie sama nie zrobi.
Czyżby Adamie? Fakt, że wyjściowe mapy pewnie dostaną, ale muszą je dostosować do potrzeb ich programu, a tu jest duże pole do... sknocenia!
Analogiczna sytuacja - ostatnie mapy AM w wersji QVGA były bardziej dopracowane "graficznie", niż mapy VGA. Do dzisiejszego dnia "kłuje" mnie w oczy ulica w mojej dzielnicy, która znacząco odstaje od stanu faktycznego, a w poprzedniej wersji była OK! Z czego to się wzięło???
Z przerobienia formatu, zmienił się kształt ulicy? :shock: Czegoś tu nie rozumiem... Było tego więcej, ale już mnie to znudziło wyszukiwanie i kolekcjonowanie tych błędów, a posty do supportu AM, po awarii poczty, poszły w niepamięć.
Teraz boję się tylko "jeszcze bardziej ulepszonej obsługi pamięci".
Reszta to jest pikuś...
Wolę nie myśleć o obsłudze pamięci, no chyba, że zastosują jakiś nowatorski algorytm....... :wink: :wink: :wink:
A czy reszta będzie pikusiem, to też się okaże.
Pozdrawiam.
-
Do dzisiejszego dnia "kłuje" mnie w oczy ulica w mojej dzielnicy, która znacząco odstaje od stanu faktycznego, a w poprzedniej wersji była OK!
Dlatego m.in. jestem bardziej spokojny o mapy Europy. Ja już tu na Forum chadzałem dobrowolnie do psychiatry w poszukiwaniu "znikniętego" ronda w Barlinku.
Sądzę, że jeśli dane mapowe będą OK, to sam algorytm ich obsługi trudno będzie schrzanić.
Teraz boję się tylko "jeszcze bardziej ulepszonej obsługi pamięci".Reszta to jest pikuś...
Wolę nie myśleć o obsłudze pamięci, no chyba, że zastosują jakiś nowatorski algorytm....... :wink: :wink: :wink: A czy reszta będzie pikusiem, to też się okaże.
W ogóle nie wiadomo jak będą podzielone mapy (jeśli będą), jak będzie z ich ewentualnym przełączaniem, jak z kompilacją, kompresją, POI, itd.
Jedno jest pewne - kolejnego eksperymentu z obsługą pamięci nie przeżyję.
-
Niby AM 4 prawie mamy, a mi przyszedł do głowy jeszcze 1 pomysł.(może do AM 4.1) ;-))
Mam POi ograniczone do pewnego obszaru. Owe POI znajdują sie np. w 4 plikach.
Chciałbym, żeby opuszczajac w terenie określony współrzednymi prostokąt, AM automatycznie wczytywała kolejny plik z POI.
O!
Palmus
-
Możesz "przyszyć" plik uam do planu miasta.
Cytat z intrukcji:
Łączenie pliku z Punktami Uzytkownika z mapa
Wybranie z menu Punktów Uzytkownika opcji Przywiaz do mapy pozwala na polaczenie aktualnie otwartego pliku z Punktami Uzytkownika z konkretna mapa. Plik ten otrzymuje wtedy taka sama nazwe jak mapa i rozszerzenie *.uam, a przy wczytaniu mapy zostaje równiez automatycznie wczytany.
-
Ok, to wiem, tylko,że mój prostokąt obejmuje duży teren (1/4 Polski, a więc kilka miast z planami)
A co z pozostałymi mieścinami?
Palmus
-
A czy dałoby się ściągnąć z POI mobilne, zestaw gotowych plików do podłączenia do wszystkich planów miast, oraz plik z wszystkimi punktami na pozostałe miasta i Polskę ?
Np mam subskrypcję punktów z całej Polski, a potem przy synchronizacji sam mi dzieli na odpowiednie pliki i je ładuję do programu ?
-
Oczywiście, że dałoby się zrobić pliki z POI dla każdego planu szczegółowego, po to aby każdy z nich przyszyć do właściwego planu (właściwie: sam się przyszyje). To tylko kwestia wpisania właściwych współrzędnych dla zakresu.
Jednak nie zwalałbym tej roboty na administratorów serwisu, bo abstrahując od tego, że mają ciekawsze zajęcia, to nigdy nie dogodzą wszystkim/większości w odpowiednim zestawie kategorii. Ja np. potrzebuję zawsze Weterynarzy, bo wszędzie jeżdżę z psem. Jestem w takim wieku, że kategorie Agencje Towarzyskie i Leśne Ssaki są mi zbędne (choć jeszcze rzucić okiem z chęcią dam radę). Są ludzie nie trawiący fast-foodów, etc., etc.
Słowem - trza se samemu zrobić...
-
Jestem w takim wieku, że kategorie Agencje Towarzyskie i Leśne Ssaki są mi zbędne (choć jeszcze rzucić okiem z chęcią dam radę).
To rzucenie okiem to na Leśne Ssaki czy Agencje Towarzyskie :lol:
-
Jestem w takim wieku, że kategorie Agencje Towarzyskie i Leśne Ssaki są mi zbędne
Stary, to wrzucaj jeszcze APTEKI do PU, zawsze dobrze mieć Viagre pod ręką :lol: Mówią, że działa cuda.
-
To rzucenie okiem to na Leśne Ssaki czy Agencje Towarzyskie :lol:
Na obie. Póki Kaczory im się nie dobiorą do, nomen omen, d... :wink:
-
Stary, to wrzucaj jeszcze APTEKI do PU, zawsze dobrze mieć Viagre pod ręką :lol: Mówią, że działa cuda.
Ostatni zeżarłem wiadro i poszłem spać (jak radzi Bałtroczyk, było nie było polonista: jeśli blisko - to poszłem, jak daleko - poszedłem). :D
-
Mnie akurat weterynarze czy leśne ssaki nie interesują, ale po załadowaniu wszystkich stacji benzynowych, marketów, macdonaldsów itp, atrakcji turystycznych, policji, serwisów, bankomatów mam około 15000 punktów.
Fajnie by było gdyby to działało szybciej, i dało się ściągać konkretne paczki które się podłączą pod odpowiednie mapy. Oczywiście o ile to wogóle przyspieszy działanie programu. Chyba każdemu by się to przydało, a wystarczy raz skonfigurować w serwisie zakres współrzędnych dla każdego miasta. Zakładanie kilku loginów raczej nie jest wygodne.
Podobnie przydałby się porządny plik BAM dla płatnych dróg, bo te generowane na podstawie bramek na autostradach nie działają poprawnie i automapa wyznacza trasę po płatnym odcinku.
-
To może inny pomysł - na stronie "Moje konto", gdzie ustawia się koordynaty dla zakresu/obszaru, można byłoby dodać mechanizm automatycznego wprowadzania współrzędnych dla każdego planu szczegółowego (jakiś przyciski na liście dostępnych miast).
Myślę, że nie byłoby to takie trudne.
No, bo jak inaczej? Dla każdego miasta jakiś obowiązkowy zestaw kategorii? Nie dogodzisz...
-
Myślałem raczej o czymś takim, że jak się daje ściąganie, to program sprawdza czy współrzędne pobieranych punktów leżą w zakresie jakiegoś zdefiniowanego miasta i jeśli tak to je wrzuca do odpowiedniego pliku, jeśli nie to do pliku ogólnego, a potem ściągamy komplet plików.
Rozumiem że obecnie i tak sprawdza współrzędne pobieranych plików, skoro można pobierać tylko z pewnego obszaru. Więc wystarczyłoby to trochę rozbudować o obsługę poszczególnych miast i tworzenie kilku plików. Nie wiem tylko jak z obszarem przełączenia się plików, bo przecież granice planu miasta są nieregularnych kształtów a nie prostokątne.
-
Ale dlaczego budować skomplikowany mechanizm rozpoznawania "czy przypadkiem współrzędne nie leżą w obrębie jakiegoś planu" (tu faktycznie jest problem nieregularności kształtu planu), skoro sam użytkownik wie jaki to plan - przecież wprowadził jego współrzędne.
Trzeba byłoby używać rozbudowanego algorytmu tylko po to, by zapisać plik pod odpowiednią nazwą (np. Warszawa.uam). IMHO skórka nie warta wyprawki.
Co do samego przełączania się plików UAM, to następuje to automatycznie po przekroczeniu granicy mapy/planu.
-
Trzeba byłoby używać rozbudowanego algorytmu tylko po to, by zapisać plik pod odpowiednią nazwą (np. Warszawa.uam). IMHO skórka nie warta wyprawki.
Wcale nie takiego skomplikowanego - algorytm sprawdzający, czy punt leży wewnątrz danego obszaru nie jest trudny do zaimplementowania :)
Gdyby autorzy serwisu rozszerzyli w ten sposób jego funkcjonalność, to przyznaj, że byłoby to bardzo wygodne :) I nie musiałbyś mieć parunastu loginów.
A mając taki algorytm naturalnym jest udostępnienie predefiniowanych obszarów typu: miasta z AM, województwa czy też nawet możliwość zdefiniowania własnego wieloboku składającego się z N punktów. Ech, marzenia ;)
-
Pewnie, że chciałbym.
Upieram się jednak, że to nie takie proste. Chyba, że arbitralnie ustali się prostokąt dla każdego miasta i zaszyje w algorytmie sprawdzającym.
A co jeśli ktoś się pomyli we wpisywaniu współrzędnych o kilkanaście metrów? Jak ma się algorytm zachować? Jakiś komunikat? Odrzucić? Nie przyszywwać do planu? Przeszyć część POI do planu, pozostałe punkty do innego pliku UAM?
A ciągle mówimy o sytuacji, w której ktoś i tak wprowadza (z racjonalną premedytacją) jakieś współrzędne graniczne. Tu go zwalniamy z myślenia i pracy (a wcale nie jest to takie proste, wyznaczyć współrzędne dla planu miasta), zaś w chcemy go zastąpić w prostym nadawaniu nazwy zapisywanemu po ściągnięciu plikowi UAM?
Mówię to z pozycji praktyka, który wielokrotnie sporządzał różne pliki uam dla różnych obszarów. Wcześniej robiłem to nawet w Excelu.
O problemach na stykach mapa-plan szczegółowy mógłbym nieco opowiedzieć (np. Laski /te od niewidomych/ były kiedyś poza planem Warszawy, teraz są głęboko wewnątrz - a w Laskach jest fotoradar na 40 km/h), bo kilka razy się naciąłem.
-
Pewnie, że chciałbym.
Upieram się jednak, że to nie takie proste. Chyba, że arbitralnie ustali się prostokąt dla każdego miasta i zaszyje w algorytmie sprawdzającym.
A ja nadal twierdzę, że proste :) I wcale nie trzeba się ograniczać do prostokątów. Najprostszy algorytm to sprawdzenie czy wektor wyprowadzony z danego punktu przetnie krawędź wielokątu nieparzystą liczbę razy (Pierwszy z brzegu link z usenetu (http://groups.google.pl/group/pl.comp.lang.c/browse_thread/thread/f317dcb18213d959/60d6cb81993508a1))
A co jeśli ktoś się pomyli we wpisywaniu współrzędnych o kilkanaście metrów? Jak ma się algorytm zachować? Jakiś komunikat? Odrzucić? Nie przyszywwać do planu? Przeszyć część POI do planu, pozostałe punkty do innego pliku UAM?
Odrzucić. Granice miasta czy też granice województw są jasno wyznaczone, więc albo jesteśmy w obszarze albo nie :) Ew. wskazać, ile/jakie punkty zostały odrzucone z powodu współrzędnych leżących poza wskazanym obszarem.
A ciągle mówimy o sytuacji, w której ktoś i tak wprowadza (z racjonalną premedytacją) jakieś współrzędne graniczne. Tu go zwalniamy z myślenia i pracy (a wcale nie jest to takie proste, wyznaczyć współrzędne dla planu miasta),
Wyznaczenie tych współrzędnych to jest praca jednorazowa - ktoś musi zdobyć takie dane, pewnie wydziały geodezji tym dysponują. Wtedy można by je umieścić w postaci gotowych opcji do wyboru w formularzu, np.:
Ogranicz pobierane punty do obszaru:
(x) dany punkt: N: [ ], E: [ ]
( ) miasto Wrocław
( ) miasto Warszawa
( ) (...)
( ) województwo Wielkopolskie
( ) województwo Mazowieckie
( ) (...)
( ) dany wielokąt o [ 3] wierzchołkach [dalej>]
Można też jeszcze bardziej sprawę uprościć, żeby nie obciążać serwera - mając gotowy algorytm można np. co godzinę generować gotowe listy (wyświetlanych na www) punktów zawierających się w danym obszarze.
-
A ja nadal twierdzę, że proste :) I wcale nie trzeba się ograniczać do prostokątów. Najprostszy algorytm to sprawdzenie czy wektor wyprowadzony z danego punktu przetnie krawędź wielokątu nieparzystą liczbę razy (Pierwszy z brzegu link z usenetu (http://groups.google.pl/group/pl.comp.lang.c/browse_thread/thread/f317dcb18213d959/60d6cb81993508a1))
Po lekturze linku poddaję się. Faktycznie, to bardzo prosty algorytm. :shock:
Wyobrażasz sobie serwer, który wytrzyma badanie nim milionów punktów przewalanych przez poi.mobilne.net dziennie?
A co jeśli ktoś się pomyli we wpisywaniu współrzędnych o kilkanaście metrów? Jak ma się algorytm zachować? Jakiś komunikat? Odrzucić? Nie przyszywwać do planu? Przeszyć część POI do planu, pozostałe punkty do innego pliku UAM?
Odrzucić. Granice miasta czy też granice województw są jasno wyznaczone, więc albo jesteśmy w obszarze albo nie :) Ew. wskazać, ile/jakie punkty zostały odrzucone z powodu współrzędnych leżących poza wskazanym obszarem.
Zaraz, ale kto wskazuje wreszcie ten obszar? Jeśli ja wskazuję obszar wykraczający poza granicę planu szczegółowego, to jakim prawem algorytm ma mi cokolwiek odrzucać?
Ciągle powracam do tezy, nawet uwzględniając "nasz algorytm", że już lepiej dodać opcję "Ściągnij Ulubione z zakresu planu szczegółowego miasta x". Niech będzie w formie wielokąta.
Bo co jeśli chcę zrobić download POI dla Warszawy i okolicy, powiedzmy 10 km od granic planu, i nie przyszywać ich do planu, tylko mieć w pliku np. RejonWarszawy.uam? Algorytm ściągnie mi Warszawę, a resztę odrzuci sądząc, że się pomyliłem wyznaczając obszar?
Chyba, że zaczniemy mnożyć opcje i/lub relaye pytanie-odpowiedź.
Najprostsze rozwiązania są najlepsze. Będę się nadal upierał....
A ciągle mówimy o sytuacji, w której ktoś i tak wprowadza (z racjonalną premedytacją) jakieś współrzędne graniczne. Tu go zwalniamy z myślenia i pracy (a wcale nie jest to takie proste, wyznaczyć współrzędne dla planu miasta),
Wyznaczenie tych współrzędnych to jest praca jednorazowa - ktoś musi zdobyć takie dane, pewnie wydziały geodezji tym dysponują. Wtedy można by je umieścić w postaci gotowych opcji do wyboru w formularzu, np.:
Ogranicz pobierane punty do obszaru:
(x) dany punkt: N: [ ], E: [ ]
( ) miasto Wrocław
( ) miasto Warszawa
( ) (...)
( ) województwo Wielkopolskie
( ) województwo Mazowieckie
( ) (...)
( ) dany wielokąt o [ 3] wierzchołkach [dalej>]
Ufff... Czyli jednak jest lista wyboru... Przynajmniej dla planów miast.
Tylko czemu dalej są wyłącznie województwa? A gdzie powiaty? A gdzie regiony turystyczne? A gdzie krainy geograficzne? A gdzie pasma górskie? A gdzie rejon zaopatrzenia firmy X? Itd., itp.
Każdy jest zainteresowany być może innym rodzajem obszaru.
Można też jeszcze bardziej sprawę uprościć, żeby nie obciążać serwera - mając gotowy algorytm można np. co godzinę generować gotowe listy (wyświetlanych na www) punktów zawierających się w danym obszarze.
A jakich, przepraszam, kategorii? Chyba, że zaczniemy generować garnitur ulubionych POI dla każdego z kilkunastu tysięcy użytkowników?
Już teraz ciężko zsynchronizowć własne, zwykle standardowe POI. Aż się boję myśleć o "komforcie użytkowania" serwisu po takich projektach...
A nie wspomnieliśmy jeszcze nawet słowem o synchronizowaniu przez AMPOISync wielu plików UAM, poprzyszywanych do różnych planów, zawierających POI tylko z określonych obszarów, które trzeba byłoby "w locie" badać znanym(?) nam algorytmem.
Byłoby fajnie mieć POI przywiązane automatycznie do planów szczegółowych AM. Tylko, że to utopia...
-
Po lekturze linku poddaję się. Faktycznie, to bardzo prosty algorytm. :shock:
Wyobrażasz sobie serwer, który wytrzyma badanie nim milionów punktów przewalanych przez poi.mobilne.net dziennie?
Chyba nie czytasz moich postów do końca ;)
Może nie co godzinę, ale raz na dobę można zapuścić w tle coś, co wydzieli zbiory punktów leżących w określonych obszarach. Czyli bierze wszystkie punkty z poi.mobilne.net i umieszcza w zależności od położenia w zbiorach 'wroclaw','warszawa','wielkopolska'...
A później wystarczy tylko wyświetlać punkty z danego zbioru, jeśli sobie tego zażyczy użytkownik. Nawet szybciej powinno to wszystko wtedy działać.
Takie grono.net codziennie wyznacza najkrótsze ścieżki między zarejestrowanymi użytkownikami. Też całkiem interesujący algorytm o sporej złożoności, a użytkowników mają blisko milion. I wyraźnie się da :)
Zaraz, ale kto wskazuje wreszcie ten obszar? Jeśli ja wskazuję obszar wykraczający poza granicę planu szczegółowego, to jakim prawem algorytm ma mi cokolwiek odrzucać?
Ty wskazujesz. W naszym idealnym przypadku masz możliwość skorzystania z już określonych obszarów (dla ułatwienia) lub wyznaczenia własnego przez wprowadzenie pewnej liczby współrzędnych będących wierzchołkami wielokąta ograniczającego interesujący Cię obszar.
Bo co jeśli chcę zrobić download POI dla Warszawy i okolicy, powiedzmy 10 km od granic planu, i nie przyszywać ich do planu, tylko mieć w pliku np. RejonWarszawy.uam? Algorytm ściągnie mi Warszawę, a resztę odrzuci sądząc, że się pomyliłem wyznaczając obszar?
A to już pierwsze mądre rozszerzenie tej funkcjonalności :)
Opcja mogłaby się nazywać "wyświetl punkty odległe o X km od granicy obszaru Y". Cała filozofia sprowadziłaby się tylko do przesunięcia punktów granicznych obszaru o odpowiednio obliczony wektor (w zależności od kąta który tworzą odcinki odchodzące od danego punktu-wierzchołka).
Ogólnie cała ta koncepcja jest ciekawym zajęciem dla matematyka lubiącego wektory :)
Ufff... Czyli jednak jest lista wyboru... Przynajmniej dla planów miast.
Tylko czemu dalej są wyłącznie województwa? A gdzie powiaty? A gdzie regiony turystyczne? A gdzie krainy geograficzne? A gdzie pasma górskie? A gdzie rejon zaopatrzenia firmy X? Itd., itp.
Każdy jest zainteresowany być może innym rodzajem obszaru.
Bo to tylko przykłady. Kolejnym rozwinięciem tej idei byłby katalog obszarów, gdzie każdy by mógł umieścić zdefiniowane przez siebie obszary. I miałbyś wtedy powiaty, regiony turystyczne, krainy, itd.
Mógłbyś wtedy sobie robić "ulubione obszary" i dla każdego z nich mieć osobny zestaw punktów. Ech, marzenia ;)
A jakich, przepraszam, kategorii? Chyba, że zaczniemy generować garnitur ulubionych POI dla każdego z kilkunastu tysięcy użytkowników?
Kategorie nie mają nic do rzeczy :)
Kategorie i obszary to dwa różne zbiory, do których mogą być przypisane punkty. Tyle tylko, że kategorie są rozłączne (w sensie jeden punkt może należeć tylko do jednej kategorii, za to może leżeć w wielu nakładających się obszarach.
Mając zaś wytyczone przypisania punktów do obszarów (co nam załatwił proces liczący wszystko raz na dobę) możemy w prosty sposób operować na tych zbiorach punktów. Każdy z nich będzie podzbiorem całego poi.mobilne.net, przez co operacje powinny nawet się wykonywać szybciej (sposób reprezentacji list punktów w bazie jest sprawą drugorzędną, choć gdyby to sprytnie rozwiązać, to taki podział powinien dać nawet spore zyski).
A nie wspomnieliśmy jeszcze nawet słowem o synchronizowaniu przez AMPOISync wielu plików UAM, poprzyszywanych do różnych planów, zawierających POI tylko z określonych obszarów, które trzeba byłoby "w locie" badać znanym(?) nam algorytmem.
Wystarczyłaby możliwość zapisywania zbiorów ulubionych punktów z danego obszaru pod własną nazwą i dalej już tak samo jak zawsze (synchronizacja, przywiązanie do mapy, etc.).
Uff, to nam twórczy pościk wyszedł :)
-
Granice miasta czy też granice województw są jasno wyznaczone, więc albo jesteśmy w obszarze albo nie :) Ew. wskazać, ile/jakie punkty zostały odrzucone z powodu współrzędnych leżących poza wskazanym obszarem.
Myślę że wystarczy wyklikać granicę na automapie. Przecież jest ona wyraźnie zaznaczona linią.
Pozatym co do odrzucania, to ja sobie wyobrażam tak, że dla uproszczenia ktoś np. tak jak teraz wyznacza większy kwadrat, ale algorytm sprawdza czy kolejne punkty są na terenie osobnego planu miasta, czy też poza nim. Jeśli na terenie miast to przypisuje je do miasta, jeśli poza to do mapy Polski. Wtedy nie traci się żadnych punktów a automapa załaduje je jak sę minie granice miasta. Oczywiście jak będzie inna możliwość wyboru obszaru to fajnie. Mnie akurat interesuje cała Polska, byle szybciej działała. Jeśli podział na punkty z mapy 50k i na poszczególne miasta pszyspieszy działanie programu, a jednocześnie wszystko bedzie działało tak samo jak teraz gdy wszystkie punkty są w jednym pliku to byłaby to bardzo dobra funkcjonalność.
-
powiedzie mi lopatologicznie nt.tego przywiazywania:
mam 2 pliki poi - jeden ogolny (Wszystkie), drugi (Moje) ograniczony do jednego miasta. czy jak go przywiaze do mapy Lodzi, drugi, ogolny tez bedzie sie ladowal?
-
A ja troszke z innej beczki.
Nie wiem czy juz byla ta propozycja, ale przydaloby sie podczas wyszukiwania adresu, zeby wartosc pola miasto, moglobyc ustawiona jakas domyslna, np Lodz, albo uzupelniane zgodnie z pozycja wskazywana przez GPS: http://gps.wroclaw.pl (http://gps.wroclaw.pl) (jestem w Lodzi, wyszukuje w Lodzi, jestem w Wawie to w wawie)
-
Squonk:
Ty decydujesz który plik UAM do jakiej mapy przywiązać.
Jeśli np. Moje.uam chcesz przywiązać do planu Łodzi, to zmieni się nazwa tego pliku na Lodz.uam i jak tylko wjedziesz do Łodzi, to będzie się on otwierał automatycznie. Ale tylko Lodz.uam, bo nie możesz otworzyć dwóch i więcej plików UAM naraz, chyba że dasz programowi ręcznie instrukcję "Dodaj z". Ale to nie jest de facto otwarcie drugiego pliku, tylko skopiowanie jego punktów do pliku bieżącego.
No właśnie, tu byłoby pole do popisu dla koderów - jak wyłączyć/usunąć z pliku ogólnego (zwykle o nazwie Wszystkie.uam) punty, które są zawarte w pliku/plikach UAM przyszytych do planów szczegółowych.
Wiadomo, że POI skupione są w dużych miastach, na pozostałym terenie jest raczej plaża. Ale te wielkomiejskie punkty "pompują" objętość pliku Wszystkie.uam, który mógłby obsługiwać mapę Polski z wyłączeniem planów szczegółowych. Można byłoby wtedy przechrzcić plik na Polska.uam i otwierałby się on automatycznie w momencie wyjazdu z miasta objętego planem.
Jak prześledzicie statystyki punktów, to np. w Warszawie jest ich ponad 4 tysiące, w Poznaniu prawie 2, w Łodzi i Gdańsku po tysiąc, itd.
Jeśli wykluczylibyśmy je z mapy Polski, to pewnie maksymalnie dowolny plik liczyłby ze 3-4 tysiące punktów.
Wracając do koncepcji Majkiego i Borysa.
Mój ostatni rzut na taśmę, w celu uproszczenia procedur i odciążenia serwera.
Do rekordu POI(PU) dodajmy pole. Byłoby przeznaczone na numer obszaru (miasto z planem szczegółowym) i wypełniane raz - w czasie dodawania punktu do bazy. To pole mogłoby nawet być trzycyfrowe, żeby można było zdefiniować do tysiąca obszarów.
Jeśli na serwerze byłyby zdefiniowane granice obszarów i zaimplementowany algorytm Borysa, to wykonywałby się on tylko raz. Potem byłoby już tylko sortowanie po "moim" polu, w sytuacji kiedy ktoś da dyspozycję "pobierz tylko z obszaru x".
Taka koncepcja pozwoliłaby także łatwo rozwiązać problem z wcześniejszego akapitu - wydzielenie punktów nie leżących na obszarach planów szczegółowych, by włączyć je do pliku dla mapy Polski.
-
Rudy,
mówisz o wyszukiwaniu nazw, czy POI/PU?
-
Witam
Uważam ,że przydała by się nowa kategoria w AM 4.x.Kategoria o ostrzeganiu przekroczenia szybkości na danym odcinku trasu/ulicy.
Jadąc 70 km/h a dozwolone jest 50 km/h AM ostrzegałaby ,ze przekroczyłem dozwoloną pedkośc.Coś takiego jak w Destinatorze tylko tam jest to bardzo uproszczone.
Oprócz ostrzegania głosowego powinna sie wyświetla ikona znaku ograniczającego prędkośc.Lokalizacja dowolna ale nie na zasadzie ikone POI tylko większy znak w np prawym górnym narożniku.
Oto przykład;
(http://www.jaro.jawnet.pl/oop.jpg)
Jestem nawet za tym aby można już było to wprowadzic na poi.mobilne.net jako punkt uzytkownika.W niedługim czasie powstała by niezła baza danych gdzie i ile można jechac.
Kategoria Ograniczenia i 3-4 podkategorie ;30 ,40,70,80 km/h
Problem wtym ,ze jak dodamy jako PU to ostrzeganie bedzie przed punktem a nie za nim :( .Ale zawsze to coś
Pzdr
Jarek
-
To nie jest kategoria tylko funkcja będąca ewentualnie pochodną kategorii w której wprowadzane będą informacje o panujących ograniczeniach prędkości.
Będzie to taka sama funkcja/kategoria jak ostrzeganie o suszarkach.
Czy w mojej opinii - skuteczność niemal zerowa zważywszy na znakotwórstwo różnych służb (analog to coraz bardziej kreatywnych patroli policji).
Czekam, kiedy następne będą: ostrzeganie o kończącym się paliwie, o konieczności wymiany oleju, o imieninach znajomej mieszkającej w mijanej miejscowości.....
-
Czy w mojej opinii - skuteczność niemal zerowa zważywszy na znakotwórstwo różnych służb (analog to coraz bardziej kreatywnych patroli policji).
Źle mnie zrozumiałeś. Ja nie chce aby mnie ostrzegało,bo szaleje na drodze.Ja wolę aby komunikat/znak graficzny się wyświetlał bo czasami wjedziesz w obszar osiedla i jedziesz pszepisowo...do czasu...bo noga i tak z przyzwyczajenia dociska pedał gazu.Sam nawet sie nie zorientujesz kiedy na liczniku zamiast 40 jest 65.Ukryty fotoradar,suszarka ,szkoła,przedszkole,niebezpieczne skrzyżowanie.Tam gdzie faktycznie i słusznie te znaki są postawione,bo jakis powód musi byc.Po co jechac więcej niż dopuszczalna prędkośc a później płakac ,ze nie zauważyłem znaku??
A tak to zawsze komunikat dostaniesz ,że przekroczyłeś dozwoloną prędkośc.To trochę Cię wychamuje.Są to stałe punkty(prawie) a suszarki,fotoradary - ich lokalizacja się ciągle zmienia.Ile teraz punktów mamy w AM gdzie już żaden patrol nie stoi.
A pomyśl ile razy jedziesz ,AM ostrzega cię o radarze a Ty nie pamiętasz już ile tam było na znaku? 50? 70? a może 40?
I na koniec - wcale to nie musi byc funkcja,która bedzie działac zaraz po wł programu.Użytkownik sam może sobie ją aktywowac.
Inne przydatne:drogi powyżej 7t,10t
- drogi z ograniczoną wysokością(mosty,wiadukty)
Tobie ani mnie się taka funkcja nie przyda ale jeżdżący TIRowcy będą napewno zachwyceni.
Pzdr
Jarek
-
Rozumiem, ale zdania nie zmienię. Na szczęście wolno mi jeszcze je mieć ;)
Ten post od strony 1, a więc juz jakiś czas temu zaczął się jako skrzynka życzeń (choć i zażaleń). Oparty był w wiarę, że AM go będzie śledziła i wyłapie to co boli i co by grzało i biorąc pod uwagę, że piszą go nie tylko użytkownicy, ale wręcz maniacy AM to zrobi z tych pobożnych życzeń jak najwięcej, żeby dać ludziom nie tylko pozytek, ale i radość.
Na szczęście nadchodzi czas Wielkiej Premiery i wkrótce sie okaże w jakim stopniu AM jest produktem nie tylko rynkowym, ale prorynkowym, a w jakim jest to tylko i wyłącznie realizacja jakiejś tam koncepcji autorskiej ludzi z AM.
I wtedy albo wielu sie ucieszy, albo wielu już do końca rozczaruje i odpuści, bo ten król wielokrotnie już okazywał się być nagi.
A z tego co sie orientuję to nie ma i chyba nie będzie programu (nie tylko nawigacyjnego), który spełniałby oczekiwania WSZYSTKICH użytkowników na raz. Bo musielibyśmy Cray'a w etui nosić, a nie małe lub ciut większe PDA.
-
Przydałoby się dokładniejsze odwzorowanie granicy państwa.
Z tego co zaobserwowałem to na grzybach można skończyć do 1 km na Białorusi!
-
Źle mnie zrozumiałeś. Ja nie chce aby mnie ostrzegało,bo szaleje na drodze.Ja wolę aby komunikat/znak graficzny się wyświetlał bo czasami wjedziesz w obszar osiedla i jedziesz pszepisowo...do czasu...bo noga i tak z przyzwyczajenia dociska pedał gazu.Sam nawet sie nie zorientujesz kiedy na liczniku zamiast 40 jest 65.
Kup samochod ktory ma taka funkcje :"P
W moim aucie da sie ustawic max dozwolona predkosc, powyzej ktorej odzywa sie brzeczyk oraz wyswietla sie informacja o dopuszczalnej predkosci.
-
:D
Kup samochod ktory ma taka funkcje :"P
:D
Mam nadzieję,że to żart 8)
Samochód kosztuje ...tysięcy złotych a program pewnie ze 3 tys.
Jak myślisz ? Niezły interes aby mieć taką funkcje ? :)
-
:D Kup samochod ktory ma taka funkcje :"P
:D
Mam nadzieję,że to żart 8)
Samochód kosztuje ...tysięcy złotych a program pewnie ze 3 tys.
Hmmm, a potrzebny Ci ow program za 3 tys jesli nie masz samochodu?
Zwlaszcza z funkcja ostrzegania o przekroczonej predkosci? :"P
-
To ściągnij darmowy program Vitesse Limite (jest również wersja angielskoa), do tego dokup GPSGate, który rozdzieli ci sygnał GPSa na kilka portów i będziesz mógł uruchomic jednocześnie nawigację oraz WL na którym ustawisz sobie limit prędkości obowiązujący na danej kategorii dróg. Wyjdzie Ci zdecydowanie taniej niż kupowanie samochodu, o ile ci PDA pociągnie, ale powinien.
-
Ja mam jedną WIELKĄ propozycję!
Po prostu ją wydajcie.
.
-
Dziś w czasie jazdy doszedłem do wniosku, że skalowanie mapy w zależności od prędkości to jest jedna z tych funkcji które bezapelacyjnie być powinny. Wjeżdzam do miasta i muszę odrywać wzrok od drogi, żeby zrobić zbliżenie. Goopie i niebezpieczne.
-
Ja bym dodał jakieś inne oznaczenia obszaru zabudowanego (może inny kolor, albo ostrzeżenia przekroczenia 50-tki). Wiele razy zdarzyło mi się wyjechać z jakiejś miejscowości, dalej był las albo pola, wydawało mi się, że nie zauważyłem znaku końca obszaru zabudowanego, z tyłu mnie poganiają więc przyspieszam, a tu dopiero po jakimś czasie stoi ten znak. Przy naszej logice ustawiania znaków, byłaby to pożyteczna funkcja.
-
Jak do tej pory to większość funkcjonalności AM zawdzięcza użytkownikom wprowadzającym POI.
Kto będzie śledził zmiany administracyjne miejscowości??
AM?? Nie żartuj!! :)) :)) :))
Jak na razie nie dają rady wydać wersji 4 od 1,5 roku.
I pomału temat przestaje żyć, czego najlepszym dowodem jest twój post - pierwszy w tym topicu od 19 kwietnia tego roku. To też o czymś świadczy ]:>
-
i fajnie gdyby była możliwośc głosowego wybierania funkcji w AM a nie gmerania przy ekranie palcami :-)
-
a mnie najbardziej brakuje następujących funkcji:
- brak wyświetlania całej wyznaczonej trasy po jej wyliczeniu (nawet w małej skali w przypadku dalekich tras)
- brak możliwości wyświetlania POI w kierunku jazdy. Co mi po informacji, że najbliższa stacja BP znajduje się 14 km od mnie, skoro nie wiem, czy za mną, czy przede mną? Jak jadę trasą, to chcę wiedzieć tylko o tych, które są przede mną choćby na wyznaczonej przez AM trasie.
Marcin
-
...
- brak wyświetlania całej wyznaczonej trasy po jej wyliczeniu (nawet w małej skali w przypadku dalekich tras)
Ale taka opcja przecież jest. Ikona SKALA, przycisk CAŁA TRASA.
-
gadający Stuhr!
-
A ja bym prosił o synchronizację czsu systemowego z czasem GPS (tak jak w Garmin QUE)
-
[/quote]A ja poproszę Anne Przybylską :)[/quote]
to chyba nie na tym forum :))
-
Tia, pomarzyć fajna rzecz :proud: , tylko co na to żona by powiedziała :E . A ja poproszę tylko o jedno : Fizyczną obecność w dziale Automapa/ do pobrania ]:>
-
Mi wystarczy jedno: niech na Litośc Boską AM 4.0 będzie szybsza zwłaszcza w w wyznaczaniu i rekonfigurowaniu trasy.
Pozdrawiam
-
Mi wystarczy jedno: niech na Litośc Boską AM 4.0 będzie szybsza zwłaszcza w w wyznaczaniu i rekonfigurowaniu trasy.
Pozdrawiam
o tak, wolne g*** jest jak cholera, TT to przy nim błyskawica...
-
I niech w końcu granica pństwa będzie poprawna a nie tak jak teraz beznadziejnie zaproksymowana.
-
Niech wogóle wreszcie będzie dostępna
-
Czekam, kiedy następne będą: ostrzeganie o kończącym się paliwie, o konieczności wymiany oleju, o imieninach znajomej mieszkającej w mijanej miejscowości.....
Pomysł niegłupi ;)
Co prawda w nowszych modelach taka funkcja już istnieje(nawet mam to w swoim 11 letnim aucie)ale to ostatnie by się przydało. Jedziesz przez Kraków a tu komunikat:np. "RoNi ma imieniny!! Wproś się na balangę!!" I tak przez całą Polskę :)) :))
-
ja bym proponował:
1. Przy wytyczaniu trasy liste miejscowosci przez które pojedziemy i ile zostało do nich kilometrów.
2. w opcji zapisanych punktów jeśli pojawia się ono na mapie i nawigacja go identyfikuje powinna w rogu pojawiać się ikona na którą naciskamy i pojawia sie opis. Np. w przypadku suszarek czesto sa opisy a w przypadku jazdy normalnie ciężko jest nacisnąć na ikonkę.
-
ja bym proponował:
1. Przy wytyczaniu trasy liste miejscowosci przez które pojedziemy i ile zostało do nich kilometrów.
W Becie2 AM4 jest coś w tym stylu w opcji "Informacja i trasie", tj. są tam informacje ile jedziesz jakimi drogami, odległości narastająco do punktów pośrednich lub manewrów i jest b.dobra opcaja "odwróć trasę". Czyli jak w miejscowościach ustawisz pkt. pośrednie, to masz dokładnie to o co ci chodzi ;)
ja bym proponował:
2. w opcji zapisanych punktów jeśli pojawia się ono na mapie i nawigacja go identyfikuje powinna w rogu pojawiać się ikona na którą naciskamy i pojawia sie opis. Np. w przypadku suszarek czesto sa opisy a w przypadku jazdy normalnie ciężko jest nacisnąć na ikonkę.
To już w Becie jest - pojawia się na ekranie cały opis - np. adres i nr telefonu danego POI :)
-
A ja proszę o to, żeby kolory na mapie (kolor drogi, trasy, budynków), mogły być zmieniane za pomocą skórek.
Pozdrawiam
Ogre2000