Propozycje, babole i niedoróbki już zgłaszane i nadal nie uwzględnione w AM 5.1

  • 69 Odpowiedzi
  • 20657 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline jetsf

  • ***
  • 365
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Omnia 2,WM6.5, AM6.12.EU, BT-Q1000XT, GS2 ws 4.0.4
Propozycja dla nocnegoMarka, aby ponownie założyć i przykleić wątek - z propozycjami, babolami i niedoróbkami, które zgłaszaliśmy, a w AM 5.1 pozostały nadal nie uwzględnione. Jak się da to na czerwono, aby cały wątek "krzyczał"

1) Brak możliwości równoległego zainstalowania AM na dużym PC w ramach jednej licencji.
    Przypomnę, że godziliśmy się nawet na niepełną funkcjonalność takiej dodatkowej instalki. Dla mnie SKANDAL !
   
    Przychodzi mi do głowy taka refleksja. Teoretycznie użytkownicy i konsumenci mają ogromną siłę i moc sprawczą - mogącą nawet  najpotężniejszą firmę doprowadzić do bankructwa. Szkoda, że w praktyce okazuje się to mrzonką.

2) Przysłowiowy już pasek postępu - nadal w pozycji pionowej (znowu trzeba grzebać w ustawieniach)
« Ostatnia zmiana: Lipiec 27, 2008, 12:08:43 wysłana przez jetsf »

*

Offline MAZUT

  • 11
 Mimo mojej prośby którą napisałem do supportu przed jeszcze betą 1 AM 5.1
Brak wszystkich numerów budynków na ulicy Robotniczej we Wrocławiu i to w dodatku ważnym miejscu Wrocławia bo jest tam sporo hurtowni i wiele samochodów ciężarowych w to miejsce przyjeżdża i rozładowuje towar itd. a budynki są ponumerowane chaotycznie więc trudno po tym terenie się poruszać, pomijam fakt, że ul. Robotnicza to praktycznie centrum Wrocławia.


       MAZUT

*

Offline VanB

  • *
  • 96
  • Sprzęt: MDA Vario III / V
Pojeździłem trochę z AM 5.1 oto zauważone babole:

1.Komputer pokładowy zlicza dystans w trybie demo.
Przy okazji mam propozycję funkcjonalności uśpienia/zamrożenia komputera. Jak mam 2 przeplatające się zadania to do śledzenia przebiegu potrzeba kartki papieru.....

2.Nadal występują "pływające" punkty via na pasku postępu trasy.
Definiujemy trasę krótką około 6 kilometrów. Na około 500 metrów przed końcem wstawiam punkt via. Wsiadam w samochód i jadę. Na około kilometr przed końcem trasy i około 500 metrów przed punktem via zjeżdżam z trasy. Po re-kalkulacji mam 2 błędy: a - flagi nad punktem via i końca trasy mają nowe odległości (500 metrów i 1 kilometr zamiast 5,5 km i 6 km); b - punkt via zmienia położenia na właśnie te 500 metrów od początku trasy. Czyli pasek postępu pokazuje, że punkt via minąłem te 5 kilometrów temu. Co czyni informację z paska postępu bezużyteczną.

3.Punkt samochód wstawia się w "lewych" momentach.
Dane o podłączeniu do zasilania AM bierze z flagi ładowania baterii co skutkuje błędnym umiejscowieniem punktu "samochód" w przypadku przegrzania i odcięcia przez system operacyjny ładowania baterii. Co ciekawe sam system operacyjny "wie" że PDA nadal jest podpięty do zasilania. Można się o tym przekonać ustawiając różny poziom świecenia wyświetlacza w zależności od tego czy działamy z baterii czy z zasilania zewnętrznego.

4.Strzałka manewru
W trybie 3d przy skali manx (1 km) nadal nie widać na mapie strzałki najbliższego manewru. A wystarczy zmienić JEDEN wpis pliku konfiguracyjnym........ Zgłaszane 3 miesiące temu do supportu ale..... wykracza poza ramy pojmowania....

5.Kolejny manewr
No to w zasadzie nie błąd ale mam swoje przemyślenia co do tej opcji. Gdyby istniał asystent pasa ruchu to opcja jest zbędna. Asystenta się pewnie nie doczekamy prędko. Natomiast na już można zmienić drugi komunikat głosowy do postaci trzeciego komunikatu w przypadku manewrów łączonych. Tzn. "Trzymaj się prawego pasa, potem trzymaj się lewego pasa" już w czasie drugiego komunikatu. Da to czas na ustawienie się na właściwym pasie.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 29, 2008, 11:33:37 wysłana przez VanB »

*

Offline twinsen

  • ****
  • 528
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: FS Pocket Loox n560, Samsung i9000 Galaxy S
Dzisiaj jechałem z Będzina do miejscowości o nazwie "Żarki Letnisko". Wybrałem "na oko" drogę
prowadzącą do stacji kolejowej. Jakież było moje zdziwienie, gdy AM 5.1 poprowadziła mnie w ślepą
ulicę, a potem kazała jechać mi przez kładkę dla pieszych, na rzece. Była to dla AM normalna droga.
Ale załóżmy że to zła kategoryzacja dróg na mapie i niech się AM upiecze. Ale gdy zawróciłem i już
za pomocą telefonu do znajomych ustaliłem jak tam się jedzie, AM po kolejnym "zjechaniu" z tej
bezsensownej trasy wyświetliła komunikat "Nie można przeliczyć trasy" - coś w tym stylu. Po naciśnięciu
OK, znów to samo... Pomogło wyjście z AM, skasowanie trasy i wyznaczenie jej od nowa.
--
twinsen

Czy automapa mogłaby ukrywać sama komunikaty wyświetlane przez PDA? Cholera czasami bierze jak pół ekranu zajmuje info o przegrzanej baterii albo jej niskim poziomie.

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Nie mogłaby.
Napisane: 30-07-2008, 19:08:46
Jeśli zobowiążesz się pokrywać wszelkie koszty ewentualnych roszczeń z tytułu szkód
spowodowanych niedopuszczeniem przez producenta programu do wyświetlenia się krytycznego komunikatu systemowego, to kto wie? Poza zobowiązaniem jeszcze pewnie jakaś kaucja będzie niezbędna ...  :mrgreen:
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

No ale to można dodać w opcjach checkbox "Ukrywaj komunikaty systemowe po x sekundach (czas do ustalenia przez użytkownika)" z klauzulą, że użytkownik robi to na własną odpowiedzialność. Ew. przypisać klawisz sprzętowy do zamknięcia takiego komunikatu, łatwiej mi przycisnąć klawisz, niż celować palcem w punkt na ekranie (chyba że już jest taka opcja) :). Generalnie to czy mój palm się po tym sfajczy czy nie to już jakby moja broszka i do nikogo nie będę miał pretensji ;)

*

Offline tadzik99

  • 36
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: NavRoad VIVO S (poprzednio NR 430BT, VIVO Plus)
Witam
Dzisiaj zauważyłem ciekawy objaw.
Jechałem wiaduktem (górą) pod którym biegnie inna droga (krzyzują się pod kątem 90st). Pod wiaduktem na dolnej jezdni stoi fotoradar.
AM ostrzega o nim w czasie jazdy górą.
Pozdr
tadzik

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Nic w tym dziwnego, współrzędne fotoradaru nie mają wysokości,
więc program nie wie, że ten radar jest 'piętro niżej'.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline Wiceq

  • **
  • 121
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 6S PLUS (iAM)
Do listy baboli dorzucam program Miplosync, który jest jedną wielką niedoróbką, a niestety innej metody pobierania poi z miplo już nie ma. Może ze swej strony Aquart zrobi w końcu coś z tym bublem, by skończyły się m.in. takie efekty jak poniżej, zawieszające system na dobre, a w najlepszym razie na kilka, kilkanaście minut. Ten program zawłaszcza więcej zasobów systemowych niż kilka kopii TT uruchomionych na raz! A w końcu płacimy za AM i w ramach tej płatności obiecano nam dostęp do poi z miplo.



Pozdrawiam
W.

*

Offline voyager

  • **
  • 120
  • Płeć: Mężczyzna
  • Hey! It compiles! Ship it!
  • Sprzęt: MIO P560 +AM 6.11e  PL ; TF101; i8260 + AM 1.4.2
No ale to można dodać w opcjach checkbox "Ukrywaj komunikaty systemowe po x sekundach (czas do ustalenia przez użytkownika)" z klauzulą, że użytkownik robi to na własną odpowiedzialność. Ew. przypisać klawisz sprzętowy do zamknięcia takiego komunikatu, łatwiej mi przycisnąć klawisz, niż celować palcem w punkt na ekranie (chyba że już jest taka opcja) :). Generalnie to czy mój palm się po tym sfajczy czy nie to już jakby moja broszka i do nikogo nie będę miał pretensji ;)

Nie da rady, bo komunikaty systemowe nie są kontrolowane w żaden sposób przez aplikacje kliencką.
Musiałbyś podmienić parę bibliotek systemowych, a znalazło by się ich trochę. Wątpię, czy producent AM
byłby skłonny generować zmienione biblioteki do wszelkiego sprzętu, na którym AM chodzi, nie wspominając,
że owych bibliotek teoretycznie nie wolno modyfikować (licencja MS).
 

*

Offline voyager

  • **
  • 120
  • Płeć: Mężczyzna
  • Hey! It compiles! Ship it!
  • Sprzęt: MIO P560 +AM 6.11e  PL ; TF101; i8260 + AM 1.4.2
Po zmianie kolorystyki dróg to ja się nie dziwie dlaczego AM ma taki czy inny routing (oryginalne kolory nie dają
pełnej informacji). G* na wejściu, to i g* na wyjściu.

Jak do tego dodamy artefakty samego algorytmu, to Panowie, składamy lusterka i zygzakiem do celu, mimo że
istnieje o wiele prostsza droga.

Trochę nie mam czasu, ale w zasadzie to trzeba by każdą ulice  (a nawet jej odcinki) w AM poprawnie poklasyfikować.
Nie wspomnie, że i klasyfikacja zastosowana w AM nie pozwala w pełni sklasyfikować dostępnych dróg, no może
po za tymi głównymi.
Pytanie tylko, czy mają to robić zapaleńcy, czy jednak producent programu. Za coś biorą te forse.

Nie wiem, czy żeście zauważyli, ale zarówno czas fiksacji GPS, jak i płynność ruchu mapy znacznie się pogorszyła
w stosunku do 4.5.x. Zmiana wersji na 5.x wcale nie wyszła programowi na dobre.

Kolejny kwiatek to sławetne POI. Obecnie też nie jest jakoś szczególnie dobrze, bo pliki powielają informacje,
choć widać powolny postęp z formatu na format. Oczywiście nadal nie ma możliwści przypisania kodu pocztowego
do POI.

*

Offline twinsen

  • ****
  • 528
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: FS Pocket Loox n560, Samsung i9000 Galaxy S
Do listy baboli dorzucam program Miplosync, który jest jedną wielką niedoróbką

Potwierdzam. Wygląda to tak, jakby programiści Miplo nie za bardzo potrafili programować w API Windowsa
i rysowali swoje okienka graficznie na ekranie bez zachowania jakichkolwiek priorytetów, focusu.
W myśl zasady, że ma działać a nie wyglądać. Tylko, że dopiero po napisaniu do nich listu dowiedziałem się,
że błąd 1047 to o ile dobrze pamiętam, brak połączenia z internetem  :O (zawiesiło mi się połączenie WiFi
i tak pół dnia nie wiedziałem o co chodzi) :S
--
twinsen

*

Offline VanB

  • *
  • 96
  • Sprzęt: MDA Vario III / V
Mam babola nie zgłaszanego i jakby nowego w 5.1

AM gubi punkty VIA.

Opis jak wygenerować błąd.
Opcja auto startu GPS wyłączona.

Definiuję trasę punkt startu - punkty via - punkt końca. Punkty startu i końca nie są na tej samej drodze. Punkty via też. Wygenerowana trasa niegdzie się nie przecina. Punkt startu NIE leży na drodze tylko w "polu" do drogi jest jakieś 300 metrów.

Trasa wyznacza się bezbłędnie. Zadowolony z efektów zamykam AM z wyznaczoną trasą.

Wsiadam do auta odpalam AM. Trasa jest jak się patrzy. Klikam w zieloną ikonę w celu odpalenia GPS. Po złapaniu fixa AM przelicza trasę (po co ?) i .....   mam nową całkiem gołą trasę z punktem Startu i końca. A gdzie moje via?

*

Offline emisiu

  • Ekspert AutoMapa
  • *****
  • 2362
  • Płeć: Mężczyzna
Jestem po pierwszych dłuższych testach 5.1 na kwadratowym ekranie hp6915. Zauważyłem, że niestety nasilił się znacząco problem z nie znikaniem górnego paska systemowego windows, i jest on bardziej dokuczliwy niż w becie 5.1.

Teraz pasek nie tylko że nie znika, ale powoduje jeszcze na dodatek przesuniecie się w dół całego ekranu nawigacji, co w konsekwencji owocuje zniknięciem dolnych przycisków (w tym najważniejszego „Menu”.)
Czasami jednak pasek systemowy znika, ale niestety razem z nim przepada również „Pilot”, którego nie sposób później przywrócić. Pomaga wyłącznie i ponowne włączenie nawigacji.

Opisane powyżej efekty nie występują zawsze, ale na tyle często że korzystanie z AM 5.1 stało się na hp6915 bardzo meczące.

*

Offline Yankee

  • ***
  • 256
  • Sprzęt: Samsung Galaxy Note II N7100
Brakuje mi w AM pewnej rzeczy - w przypadku wyznaczania trasy z załóżmy Norwegii do Hiszpanii AM pyta czy akceptować drogi płatne - chciałbym mieć możliwość wyeliminowania dróg płatnych w wybranym kraju a nie na całej trasie.

Pozdrawiam, Yankee

*

Offline emisiu

  • Ekspert AutoMapa
  • *****
  • 2362
  • Płeć: Mężczyzna
Jestem po pierwszych dłuższych testach 5.1 na kwadratowym ekranie hp6915. Zauważyłem, że niestety nasilił się znacząco problem z nie znikaniem górnego paska systemowego windows, i jest on bardziej dokuczliwy niż w becie 5.1.

Teraz pasek nie tylko że nie znika, ale powoduje jeszcze na dodatek przesuniecie się w dół całego ekranu nawigacji, co w konsekwencji owocuje zniknięciem dolnych przycisków (w tym najważniejszego „Menu”.)
Czasami jednak pasek systemowy znika, ale niestety razem z nim przepada również „Pilot”, którego nie sposób później przywrócić. Pomaga wyłącznie i ponowne włączenie nawigacji.

Opisane powyżej efekty nie występują zawsze, ale na tyle często że korzystanie z AM 5.1 stało się na hp6915 bardzo meczące.


Otrzymałem od supportu AM nową wersję AM (5.1.1.620.) do przetestowania pod katem opisanego powyżej problemu i muszę przyzna, że teraz program zachowuje się nienagannie pod tym względem.

*

Offline malypb

  • *
  • 84
  • Sprzęt: Samsung i780, Mio 550, NavRoad 430BT, Nokia 330, Nokia 500
5.Kolejny manewr
No to w zasadzie nie błąd ale mam swoje przemyślenia co do tej opcji. Gdyby istniał asystent pasa ruchu to opcja jest zbędna. Asystenta się pewnie nie doczekamy prędko. Natomiast na już można zmienić drugi komunikat głosowy do postaci trzeciego komunikatu w przypadku manewrów łączonych. Tzn. "Trzymaj się prawego pasa, potem trzymaj się lewego pasa" już w czasie drugiego komunikatu. Da to czas na ustawienie się na właściwym pasie.

Zmien parametr
MessageForNextNext=0
na
MessageForNextNext=1

w pliku navigator.settings

*

Offline radoskur

  • *****
  • 1921
    • http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=414522
1. Wyszukiwanie po kodach pocztowych
2. Tryb samochodu ciężarowego (jakiś zalążek chociaż, wyznaczanie trasy na siłę tylko po drogach ekspresowych i krajowych, unikanie dróg lokalnych które najczęściej mają jakieś ograniczenia)

*

Offline jerr

  • 8
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Eten X800, AutoMapa ver.  6.1
Wszystkie opisane do tej pory problemy dotyczą także mapy w wersji europejskiej.
Najbardziej irytujące jest to że na mapie znajdują się miejscowości których nie sposób odszukać poprzez wpisywanie nazwy. Podróżując przez Danię, Norwegię i Szwecję zdażyło mi sie to 6 (!) razy podczas dwutygodniowej wyprawy ktora miala miejsce miedzy 2-gim a 16-tym sierpnia tego roku. Korzystałem z wersji 5.1 (607). Podawanie miejscowości chyba mija się z celem bo domyślam się że jest to błąd dotyczący tysięcy punktów.
Druga sprawa to lista adresowa. Ktoś pisze poniżęj że nie ma ulicy czy numerów budynków np. we Wrocławiu. Jeśli spróbujecie wyszukać ulicy w miejscowościach poniżej 5 tyś. mieszkańców to w dużym stopniu jesteście skazani na porażkę. Przykład to Teresin koło Sochaczewa. Brak jest tam jakiejkolwiek nazwy ulicy. Natępny? Wieś Borki koło Olecka - miejscowść nie istnieje, następna ? - Czarny Las koło Grodzska - brak ulic, itd, itd, itd.
Podsumowując, Auto Mapa to śmieć z dobrą oprawą graficzną. Moje sfrustowanie nie ma granic a progam popsuł mi skutecznie wakacje. Wydane pieniądze wyrzuciłem w błoto.

Pozdrawiam,
jerr
jerr

*

Offline emisiu

  • Ekspert AutoMapa
  • *****
  • 2362
  • Płeć: Mężczyzna
Powoli, znajduje małe miejscowości które wcześniej miały nazwane ulice (a czasem nawet szczątkowa numerację), a teraz ulicą poznikały nazwy (i oczywiście numeracje o ile były).  :(

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Cytat: jerr
Najbardziej irytujące jest to że na mapie znajdują się miejscowości których nie sposób odszukać poprzez wpisywanie nazwy. Podróżując przez Danię, Norwegię i Szwecję zdażyło mi sie to 6 (!) razy podczas dwutygodniowej wyprawy ktora miala miejsce miedzy 2-gim a 16-tym sierpnia tego roku. Korzystałem z wersji 5.1 (607). Podawanie miejscowości chyba mija się z celem bo domyślam się że jest to błąd dotyczący tysięcy punktów.

Jeśli coś mija się z celem, to właśnie takie biadolenie bez grosza konkretów...
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Jeśli coś mija się z celem, to właśnie takie biadolenie bez grosza konkretów...

Jak to, bez konkretów? Przecież pisze np., że nie ma w AM wsi Borki k/Olecka (gmina Świętajno):


*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
A swoją drogą ciekawe wg jakich zasad AM sortuje miejscowości o tej samej nazwie i kategorii wielkości,
wynik wygląda na próbę losową, ale u mnie kolejność jest inna  :ohreally:
I zawsze taka sama, zarówno na PC jak i PPC
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Moja AM PC nie jest najnowszym wypasem. Licencja mi "wyszła" w lipcu i nie przedłużałem. Ale raczej z lenistwa, niż z przyczyn merytorycznych.
Więc listy wyników mogą się różnić.
MIPLO okrzepnie z nowym formatem POIs, pojawi się nowy UAM Edytor, będzie bodziec.

*

Offline msz1959

  • ****
  • 569
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD/AM6.15 EU, iP4/iAM5.0, NavigonEU+TL
Nie wiem, jak to było w poprzednich wersjach, w AM 5.1.0 zauważyłem taki babolek:
Zdarza mi się czasem korzystać z AM z włączonym GPS i śledzeniem ale bez wyznaczonej trasy/nawigacji. Taka jazda z auto-atlasem wyświetlanym i dobrze widocznym. Ostatnio stanąłem w małej miejscowości, żona robiła zakupy, ja zauważyłem ikonkę "atrakcji turystycznej" - myślę sobie fajnie, może coś ciekawego. Puknąłem rysikiem a tu zamiast spodziewanego opisu "atrakcji" wyskoczył ekran do zmiany typu trasy (krótka, optymalna itp.) Zupełnie bez sensu, skoro żadnej trasy nie było. Musiałem dopiero wyłączyć śledzenie, żeby puknięcie na ikonce POI wyświetlało jej opis. Wydaje mi się, że tak nie powinno być.

*

Offline fazzi

  • 11
No to może teraz ja. Automapa 5.1.1(618). Wyszukując w Olsztynie adresu np. Wyszyńskiego 8 wpisując kolejno: Olsztyn, Wyszyńskiego i 8 nie znajdziemy żądanego adresu. Dopiero wpisując Kardynała Stefana Wyszyńskiego będziemy mieli możliwość znaleźć dokładny adres. A przecież nie każdy wie kto to był Wyszynski i jak miał na imię. Jak dla mnie ewidentny babol.
pozdrawiam
fazzi

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Jest bład na mapie, w rezultatach wyszukiwania "WYSZ" pojawiają się 2 różne nazwy ulicy:
Wyszyńskiego Stefana, kard
Kardynała Stefana Wyszyńskiego

Ta pierwsza jest rzekomo kawałkiem jednej nitki tej drugiej i nie ma do niej przypisanej numeracji
bo akurat na tym odcinku nie ma żadnych budynków.
Błąd z gatunku drobnych, ale jak najbardziej nadających się do zgłoszenia do supportu AM
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

Na razie nie mam jak sprawdzić - ale na 99% :) pewnie  nadal nie poprawili śladu DK94 we Wrocławiu - powinna iść przez Armii Krajowej i dalej przez Klecińską a nie jak zawsze przez centrum Wrocka

*

Offline Rode

  • 15
  • Sprzęt: MiO 560, aktualna AM
Propozycja dla nocnegoMarka, aby ponownie założyć i przykleić wątek - z propozycjami, babolami i niedoróbkami, które zgłaszaliśmy, a w AM 5.1 pozostały nadal nie uwzględnione. Jak się da to na czerwono, aby cały wątek "krzyczał"

1) Brak możliwości równoległego zainstalowania AM na dużym PC w ramach jednej licencji.
    Przypomnę, że godziliśmy się nawet na niepełną funkcjonalność takiej dodatkowej instalki. Dla mnie SKANDAL !(...)
To rzeczywiście jest bardzo duży minus AM, i zarazem plus u Garmina - wygoda opracowywania tras na PC, dzięki ich MapSource ( http://www.garmin.pl/tech/index.php?mod=news&cID=258&ct=article ) jest olbrzymia.
Uwględnienie zgłaszanych uwag, związanych z pracą "w terenie", wymaga "obróbki" informatycznej, a więc potrzeba czasu i nakładu środków.
Dopuszczenie instalacji równoległej na PC, wraz z możliwością zapisania trasy i wgrania jej do bazowego urządzenia GPS jest, praktycznie, tylko decyzją "polityczną".
Korzyści z takiego rozwiązania byłyby odczuwalne zarówno po stronie użytkowej jak i sprzedażowej.
ZRÓBCIE TO !!!!