PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: jetsf w Lipiec 26, 2008, 15:58:53
-
Propozycja dla nocnegoMarka, aby ponownie założyć i przykleić wątek - z propozycjami, babolami i niedoróbkami, które zgłaszaliśmy, a w AM 5.1 pozostały nadal nie uwzględnione. Jak się da to na czerwono, aby cały wątek "krzyczał"
1) Brak możliwości równoległego zainstalowania AM na dużym PC w ramach jednej licencji.
Przypomnę, że godziliśmy się nawet na niepełną funkcjonalność takiej dodatkowej instalki. Dla mnie SKANDAL !
Przychodzi mi do głowy taka refleksja. Teoretycznie użytkownicy i konsumenci mają ogromną siłę i moc sprawczą - mogącą nawet najpotężniejszą firmę doprowadzić do bankructwa. Szkoda, że w praktyce okazuje się to mrzonką.
2) Przysłowiowy już pasek postępu - nadal w pozycji pionowej (znowu trzeba grzebać w ustawieniach)
-
Mimo mojej prośby którą napisałem do supportu przed jeszcze betą 1 AM 5.1
Brak wszystkich numerów budynków na ulicy Robotniczej we Wrocławiu i to w dodatku ważnym miejscu Wrocławia bo jest tam sporo hurtowni i wiele samochodów ciężarowych w to miejsce przyjeżdża i rozładowuje towar itd. a budynki są ponumerowane chaotycznie więc trudno po tym terenie się poruszać, pomijam fakt, że ul. Robotnicza to praktycznie centrum Wrocławia.
MAZUT
-
Pojeździłem trochę z AM 5.1 oto zauważone babole:
1.Komputer pokładowy zlicza dystans w trybie demo.
Przy okazji mam propozycję funkcjonalności uśpienia/zamrożenia komputera. Jak mam 2 przeplatające się zadania to do śledzenia przebiegu potrzeba kartki papieru.....
2.Nadal występują "pływające" punkty via na pasku postępu trasy.
Definiujemy trasę krótką około 6 kilometrów. Na około 500 metrów przed końcem wstawiam punkt via. Wsiadam w samochód i jadę. Na około kilometr przed końcem trasy i około 500 metrów przed punktem via zjeżdżam z trasy. Po re-kalkulacji mam 2 błędy: a - flagi nad punktem via i końca trasy mają nowe odległości (500 metrów i 1 kilometr zamiast 5,5 km i 6 km); b - punkt via zmienia położenia na właśnie te 500 metrów od początku trasy. Czyli pasek postępu pokazuje, że punkt via minąłem te 5 kilometrów temu. Co czyni informację z paska postępu bezużyteczną.
3.Punkt samochód wstawia się w "lewych" momentach.
Dane o podłączeniu do zasilania AM bierze z flagi ładowania baterii co skutkuje błędnym umiejscowieniem punktu "samochód" w przypadku przegrzania i odcięcia przez system operacyjny ładowania baterii. Co ciekawe sam system operacyjny "wie" że PDA nadal jest podpięty do zasilania. Można się o tym przekonać ustawiając różny poziom świecenia wyświetlacza w zależności od tego czy działamy z baterii czy z zasilania zewnętrznego.
4.Strzałka manewru
W trybie 3d przy skali manx (1 km) nadal nie widać na mapie strzałki najbliższego manewru. A wystarczy zmienić JEDEN wpis pliku konfiguracyjnym........ Zgłaszane 3 miesiące temu do supportu ale..... wykracza poza ramy pojmowania....
5.Kolejny manewr
No to w zasadzie nie błąd ale mam swoje przemyślenia co do tej opcji. Gdyby istniał asystent pasa ruchu to opcja jest zbędna. Asystenta się pewnie nie doczekamy prędko. Natomiast na już można zmienić drugi komunikat głosowy do postaci trzeciego komunikatu w przypadku manewrów łączonych. Tzn. "Trzymaj się prawego pasa, potem trzymaj się lewego pasa" już w czasie drugiego komunikatu. Da to czas na ustawienie się na właściwym pasie.
-
Dzisiaj jechałem z Będzina do miejscowości o nazwie "Żarki Letnisko". Wybrałem "na oko" drogę
prowadzącą do stacji kolejowej. Jakież było moje zdziwienie, gdy AM 5.1 poprowadziła mnie w ślepą
ulicę, a potem kazała jechać mi przez kładkę dla pieszych, na rzece. Była to dla AM normalna droga.
Ale załóżmy że to zła kategoryzacja dróg na mapie i niech się AM upiecze. Ale gdy zawróciłem i już
za pomocą telefonu do znajomych ustaliłem jak tam się jedzie, AM po kolejnym "zjechaniu" z tej
bezsensownej trasy wyświetliła komunikat "Nie można przeliczyć trasy" - coś w tym stylu. Po naciśnięciu
OK, znów to samo... Pomogło wyjście z AM, skasowanie trasy i wyznaczenie jej od nowa.
-
Czy automapa mogłaby ukrywać sama komunikaty wyświetlane przez PDA? Cholera czasami bierze jak pół ekranu zajmuje info o przegrzanej baterii albo jej niskim poziomie.
-
Nie mogłaby.
Napisane: 30-07-2008, 19:08:46
Jeśli zobowiążesz się pokrywać wszelkie koszty ewentualnych roszczeń z tytułu szkód
spowodowanych niedopuszczeniem przez producenta programu do wyświetlenia się krytycznego komunikatu systemowego, to kto wie? Poza zobowiązaniem jeszcze pewnie jakaś kaucja będzie niezbędna ... :mrgreen:
-
No ale to można dodać w opcjach checkbox "Ukrywaj komunikaty systemowe po x sekundach (czas do ustalenia przez użytkownika)" z klauzulą, że użytkownik robi to na własną odpowiedzialność. Ew. przypisać klawisz sprzętowy do zamknięcia takiego komunikatu, łatwiej mi przycisnąć klawisz, niż celować palcem w punkt na ekranie (chyba że już jest taka opcja) :). Generalnie to czy mój palm się po tym sfajczy czy nie to już jakby moja broszka i do nikogo nie będę miał pretensji ;)
-
Witam
Dzisiaj zauważyłem ciekawy objaw.
Jechałem wiaduktem (górą) pod którym biegnie inna droga (krzyzują się pod kątem 90st). Pod wiaduktem na dolnej jezdni stoi fotoradar.
AM ostrzega o nim w czasie jazdy górą.
Pozdr
tadzik
-
Nic w tym dziwnego, współrzędne fotoradaru nie mają wysokości,
więc program nie wie, że ten radar jest 'piętro niżej'.
-
Do listy baboli dorzucam program Miplosync, który jest jedną wielką niedoróbką, a niestety innej metody pobierania poi z miplo już nie ma. Może ze swej strony Aquart zrobi w końcu coś z tym bublem, by skończyły się m.in. takie efekty jak poniżej, zawieszające system na dobre, a w najlepszym razie na kilka, kilkanaście minut. Ten program zawłaszcza więcej zasobów systemowych niż kilka kopii TT uruchomionych na raz! A w końcu płacimy za AM i w ramach tej płatności obiecano nam dostęp do poi z miplo.
(http://195.205.42.201/miplo.png)
Pozdrawiam
W.
-
No ale to można dodać w opcjach checkbox "Ukrywaj komunikaty systemowe po x sekundach (czas do ustalenia przez użytkownika)" z klauzulą, że użytkownik robi to na własną odpowiedzialność. Ew. przypisać klawisz sprzętowy do zamknięcia takiego komunikatu, łatwiej mi przycisnąć klawisz, niż celować palcem w punkt na ekranie (chyba że już jest taka opcja) :). Generalnie to czy mój palm się po tym sfajczy czy nie to już jakby moja broszka i do nikogo nie będę miał pretensji ;)
Nie da rady, bo komunikaty systemowe nie są kontrolowane w żaden sposób przez aplikacje kliencką.
Musiałbyś podmienić parę bibliotek systemowych, a znalazło by się ich trochę. Wątpię, czy producent AM
byłby skłonny generować zmienione biblioteki do wszelkiego sprzętu, na którym AM chodzi, nie wspominając,
że owych bibliotek teoretycznie nie wolno modyfikować (licencja MS).
-
Po zmianie kolorystyki dróg to ja się nie dziwie dlaczego AM ma taki czy inny routing (oryginalne kolory nie dają
pełnej informacji). G* na wejściu, to i g* na wyjściu.
Jak do tego dodamy artefakty samego algorytmu, to Panowie, składamy lusterka i zygzakiem do celu, mimo że
istnieje o wiele prostsza droga.
Trochę nie mam czasu, ale w zasadzie to trzeba by każdą ulice (a nawet jej odcinki) w AM poprawnie poklasyfikować.
Nie wspomnie, że i klasyfikacja zastosowana w AM nie pozwala w pełni sklasyfikować dostępnych dróg, no może
po za tymi głównymi.
Pytanie tylko, czy mają to robić zapaleńcy, czy jednak producent programu. Za coś biorą te forse.
Nie wiem, czy żeście zauważyli, ale zarówno czas fiksacji GPS, jak i płynność ruchu mapy znacznie się pogorszyła
w stosunku do 4.5.x. Zmiana wersji na 5.x wcale nie wyszła programowi na dobre.
Kolejny kwiatek to sławetne POI. Obecnie też nie jest jakoś szczególnie dobrze, bo pliki powielają informacje,
choć widać powolny postęp z formatu na format. Oczywiście nadal nie ma możliwści przypisania kodu pocztowego
do POI.
-
Do listy baboli dorzucam program Miplosync, który jest jedną wielką niedoróbką
Potwierdzam. Wygląda to tak, jakby programiści Miplo nie za bardzo potrafili programować w API Windowsa
i rysowali swoje okienka graficznie na ekranie bez zachowania jakichkolwiek priorytetów, focusu.
W myśl zasady, że ma działać a nie wyglądać. Tylko, że dopiero po napisaniu do nich listu dowiedziałem się,
że błąd 1047 to o ile dobrze pamiętam, brak połączenia z internetem :O (zawiesiło mi się połączenie WiFi
i tak pół dnia nie wiedziałem o co chodzi) :S
-
Mam babola nie zgłaszanego i jakby nowego w 5.1
AM gubi punkty VIA.
Opis jak wygenerować błąd.
Opcja auto startu GPS wyłączona.
Definiuję trasę punkt startu - punkty via - punkt końca. Punkty startu i końca nie są na tej samej drodze. Punkty via też. Wygenerowana trasa niegdzie się nie przecina. Punkt startu NIE leży na drodze tylko w "polu" do drogi jest jakieś 300 metrów.
Trasa wyznacza się bezbłędnie. Zadowolony z efektów zamykam AM z wyznaczoną trasą.
Wsiadam do auta odpalam AM. Trasa jest jak się patrzy. Klikam w zieloną ikonę w celu odpalenia GPS. Po złapaniu fixa AM przelicza trasę (po co ?) i ..... mam nową całkiem gołą trasę z punktem Startu i końca. A gdzie moje via?
-
Jestem po pierwszych dłuższych testach 5.1 na kwadratowym ekranie hp6915. Zauważyłem, że niestety nasilił się znacząco problem z nie znikaniem górnego paska systemowego windows, i jest on bardziej dokuczliwy niż w becie 5.1.
Teraz pasek nie tylko że nie znika, ale powoduje jeszcze na dodatek przesuniecie się w dół całego ekranu nawigacji, co w konsekwencji owocuje zniknięciem dolnych przycisków (w tym najważniejszego „Menu”.)
Czasami jednak pasek systemowy znika, ale niestety razem z nim przepada również „Pilot”, którego nie sposób później przywrócić. Pomaga wyłącznie i ponowne włączenie nawigacji.
Opisane powyżej efekty nie występują zawsze, ale na tyle często że korzystanie z AM 5.1 stało się na hp6915 bardzo meczące.
-
Brakuje mi w AM pewnej rzeczy - w przypadku wyznaczania trasy z załóżmy Norwegii do Hiszpanii AM pyta czy akceptować drogi płatne - chciałbym mieć możliwość wyeliminowania dróg płatnych w wybranym kraju a nie na całej trasie.
Pozdrawiam, Yankee
-
Jestem po pierwszych dłuższych testach 5.1 na kwadratowym ekranie hp6915. Zauważyłem, że niestety nasilił się znacząco problem z nie znikaniem górnego paska systemowego windows, i jest on bardziej dokuczliwy niż w becie 5.1.
Teraz pasek nie tylko że nie znika, ale powoduje jeszcze na dodatek przesuniecie się w dół całego ekranu nawigacji, co w konsekwencji owocuje zniknięciem dolnych przycisków (w tym najważniejszego „Menu”.)
Czasami jednak pasek systemowy znika, ale niestety razem z nim przepada również „Pilot”, którego nie sposób później przywrócić. Pomaga wyłącznie i ponowne włączenie nawigacji.
Opisane powyżej efekty nie występują zawsze, ale na tyle często że korzystanie z AM 5.1 stało się na hp6915 bardzo meczące.
Otrzymałem od supportu AM nową wersję AM (5.1.1.620.) do przetestowania pod katem opisanego powyżej problemu i muszę przyzna, że teraz program zachowuje się nienagannie pod tym względem.
-
5.Kolejny manewr
No to w zasadzie nie błąd ale mam swoje przemyślenia co do tej opcji. Gdyby istniał asystent pasa ruchu to opcja jest zbędna. Asystenta się pewnie nie doczekamy prędko. Natomiast na już można zmienić drugi komunikat głosowy do postaci trzeciego komunikatu w przypadku manewrów łączonych. Tzn. "Trzymaj się prawego pasa, potem trzymaj się lewego pasa" już w czasie drugiego komunikatu. Da to czas na ustawienie się na właściwym pasie.
Zmien parametr
MessageForNextNext=0
na
MessageForNextNext=1
w pliku navigator.settings
-
1. Wyszukiwanie po kodach pocztowych
2. Tryb samochodu ciężarowego (jakiś zalążek chociaż, wyznaczanie trasy na siłę tylko po drogach ekspresowych i krajowych, unikanie dróg lokalnych które najczęściej mają jakieś ograniczenia)
-
Wszystkie opisane do tej pory problemy dotyczą także mapy w wersji europejskiej.
Najbardziej irytujące jest to że na mapie znajdują się miejscowości których nie sposób odszukać poprzez wpisywanie nazwy. Podróżując przez Danię, Norwegię i Szwecję zdażyło mi sie to 6 (!) razy podczas dwutygodniowej wyprawy ktora miala miejsce miedzy 2-gim a 16-tym sierpnia tego roku. Korzystałem z wersji 5.1 (607). Podawanie miejscowości chyba mija się z celem bo domyślam się że jest to błąd dotyczący tysięcy punktów.
Druga sprawa to lista adresowa. Ktoś pisze poniżęj że nie ma ulicy czy numerów budynków np. we Wrocławiu. Jeśli spróbujecie wyszukać ulicy w miejscowościach poniżej 5 tyś. mieszkańców to w dużym stopniu jesteście skazani na porażkę. Przykład to Teresin koło Sochaczewa. Brak jest tam jakiejkolwiek nazwy ulicy. Natępny? Wieś Borki koło Olecka - miejscowść nie istnieje, następna ? - Czarny Las koło Grodzska - brak ulic, itd, itd, itd.
Podsumowując, Auto Mapa to śmieć z dobrą oprawą graficzną. Moje sfrustowanie nie ma granic a progam popsuł mi skutecznie wakacje. Wydane pieniądze wyrzuciłem w błoto.
Pozdrawiam,
jerr
-
Powoli, znajduje małe miejscowości które wcześniej miały nazwane ulice (a czasem nawet szczątkowa numerację), a teraz ulicą poznikały nazwy (i oczywiście numeracje o ile były). :(
-
Najbardziej irytujące jest to że na mapie znajdują się miejscowości których nie sposób odszukać poprzez wpisywanie nazwy. Podróżując przez Danię, Norwegię i Szwecję zdażyło mi sie to 6 (!) razy podczas dwutygodniowej wyprawy ktora miala miejsce miedzy 2-gim a 16-tym sierpnia tego roku. Korzystałem z wersji 5.1 (607). Podawanie miejscowości chyba mija się z celem bo domyślam się że jest to błąd dotyczący tysięcy punktów.
Jeśli coś mija się z celem, to właśnie takie biadolenie bez grosza konkretów...
-
Jeśli coś mija się z celem, to właśnie takie biadolenie bez grosza konkretów...
Jak to, bez konkretów? Przecież pisze np., że nie ma w AM wsi Borki k/Olecka (gmina Świętajno):
(http://www.kubicki.pl/Borki.jpg)
-
A swoją drogą ciekawe wg jakich zasad AM sortuje miejscowości o tej samej nazwie i kategorii wielkości,
wynik wygląda na próbę losową, ale u mnie kolejność jest inna :ohreally:
I zawsze taka sama, zarówno na PC jak i PPC
-
Moja AM PC nie jest najnowszym wypasem. Licencja mi "wyszła" w lipcu i nie przedłużałem. Ale raczej z lenistwa, niż z przyczyn merytorycznych.
Więc listy wyników mogą się różnić.
MIPLO okrzepnie z nowym formatem POIs, pojawi się nowy UAM Edytor, będzie bodziec.
-
Nie wiem, jak to było w poprzednich wersjach, w AM 5.1.0 zauważyłem taki babolek:
Zdarza mi się czasem korzystać z AM z włączonym GPS i śledzeniem ale bez wyznaczonej trasy/nawigacji. Taka jazda z auto-atlasem wyświetlanym i dobrze widocznym. Ostatnio stanąłem w małej miejscowości, żona robiła zakupy, ja zauważyłem ikonkę "atrakcji turystycznej" - myślę sobie fajnie, może coś ciekawego. Puknąłem rysikiem a tu zamiast spodziewanego opisu "atrakcji" wyskoczył ekran do zmiany typu trasy (krótka, optymalna itp.) Zupełnie bez sensu, skoro żadnej trasy nie było. Musiałem dopiero wyłączyć śledzenie, żeby puknięcie na ikonce POI wyświetlało jej opis. Wydaje mi się, że tak nie powinno być.
-
No to może teraz ja. Automapa 5.1.1(618). Wyszukując w Olsztynie adresu np. Wyszyńskiego 8 wpisując kolejno: Olsztyn, Wyszyńskiego i 8 nie znajdziemy żądanego adresu. Dopiero wpisując Kardynała Stefana Wyszyńskiego będziemy mieli możliwość znaleźć dokładny adres. A przecież nie każdy wie kto to był Wyszynski i jak miał na imię. Jak dla mnie ewidentny babol.
pozdrawiam
fazzi
-
Jest bład na mapie, w rezultatach wyszukiwania "WYSZ" pojawiają się 2 różne nazwy ulicy:
Wyszyńskiego Stefana, kard
Kardynała Stefana Wyszyńskiego
Ta pierwsza jest rzekomo kawałkiem jednej nitki tej drugiej i nie ma do niej przypisanej numeracji
bo akurat na tym odcinku nie ma żadnych budynków.
Błąd z gatunku drobnych, ale jak najbardziej nadających się do zgłoszenia do supportu AM
-
Na razie nie mam jak sprawdzić - ale na 99% :) pewnie nadal nie poprawili śladu DK94 we Wrocławiu - powinna iść przez Armii Krajowej i dalej przez Klecińską a nie jak zawsze przez centrum Wrocka
-
Propozycja dla nocnegoMarka, aby ponownie założyć i przykleić wątek - z propozycjami, babolami i niedoróbkami, które zgłaszaliśmy, a w AM 5.1 pozostały nadal nie uwzględnione. Jak się da to na czerwono, aby cały wątek "krzyczał"
1) Brak możliwości równoległego zainstalowania AM na dużym PC w ramach jednej licencji.
Przypomnę, że godziliśmy się nawet na niepełną funkcjonalność takiej dodatkowej instalki. Dla mnie SKANDAL !(...)
To rzeczywiście jest bardzo duży minus AM, i zarazem plus u Garmina - wygoda opracowywania tras na PC, dzięki ich MapSource ( http://www.garmin.pl/tech/index.php?mod=news&cID=258&ct=article ) jest olbrzymia.
Uwględnienie zgłaszanych uwag, związanych z pracą "w terenie", wymaga "obróbki" informatycznej, a więc potrzeba czasu i nakładu środków.
Dopuszczenie instalacji równoległej na PC, wraz z możliwością zapisania trasy i wgrania jej do bazowego urządzenia GPS jest, praktycznie, tylko decyzją "polityczną".
Korzyści z takiego rozwiązania byłyby odczuwalne zarówno po stronie użytkowej jak i sprzedażowej.
ZRÓBCIE TO !!!!
-
Też wysoko cenię możliwość przeglądania mapy i wykonywania różnych operacji na PC-towej wersji. Zarówno AutoMapy, jak i GPMapy oraz innych MapSource'owych map. Jestem za podwójnym licencjonowaniem, choć nie widzę sensu w zubażaniu wersji PC. Zbędna, dodatkowa robota dla wydawcy.
Przyznam jednak, że nigdy nie wysyłałem z "blaszaka" tras ani do PPC/WM, ani do Garmina. Poza tą jedyną, testową/benchmarkową dla AM, która jest na moim serwerze.
-
Nie do końca pasuje do tego wątku, bo nie przypominam sobie by ktokolwiek już zgłaszał taki bug:
Wybranie funkcji 'Ukryj' z menu podręcznego dla dowolnego POI użytkownika (z opisem)
ma nieoczekiwany efekt uboczny - trwale kasuje opis tego punktu.
Może to jeszcze ktoś sprawdzić?
-
Nie, nie ma takiego efektu.
Edit
Ojej teraz sprawdziłem na 5.1.1. Rzeczywiście jest. Na 5.0.7 nie było... :O
-
Jak dla mnie, to brakuje kilku rzeczy:
1) "prowadź do" - np. najbliższego bankomatu lub wybranego POI
2) kiedyś bardzo ważna byłaby dla mnie opcja "prowadź do" - trasy E7
3) możliwość dokładniejszego wymuszenia trasy - możliwość wprowadzenia kilku punktów "przez" - jadąć z Karwii do Warszawy przez Malbork nie chciał mnie poprowadzić przez E7 (może opcja "przez" i numer trasy?)
Co myślicie o takich pomysłach ?
Pozdrawiam
-
Podczas wyjazdu na wakacje natknąłem się na 2 problemy (trasa Bielsko-Biała -> Nadarzyce (wielkopolskie) k/Bornego-Sulinowa, ok 14 pkt. "przez"):
1) Po zjechaniu np. na leśny parking czy stację paliw, dostaję komunikat "Jesteś poza trasą", w momencie powrotu na trasę, ta jest przeliczana od nowa i pasek postępu "głupieje" - pozycje punktów "przez" przestają się zgadzać z paskiem postępu trasy (pomijam już fakt, że pasek się resetuje i pokazuje postęp do celu od momentu powrotu na trasę, a nie od początku trasy, a przejechane punkty "przez" znikają).
2) Raz po dłuższym zatrzymaniu się na obiad (i uśpieniu PDA) zniknęły wszystkie punty "przez" (a taką ładną trasę sobie ułożyłem).
-
do Lorak1981
ad.1. Jak to nie ma, przecież jak wybierzesz Prowadź do-> POI i kategorię np.Apteki wtedy wyświetla Apteki w kolejności od najbliższej do dalszych. Można pod ikonką lornetki wybrać najbliższe, albo odległe o xxx km
-
@Lorak1981
ad.3 Punktów "przez " to możesz sobie ustawić ile chcesz i jeszcze kazać żeby zoptymalizowało trasę pomiędzy nimi
-
UWAGA, szukam wspólnika :wink: ... do testu,
chodzi o sprawdzenie następującej sytuacji: Prowadź do\Kontakty
i tu potrzebny jest kontakt niekompletny, tzn. z nazwą miasta ale bez ulicy,
Po wskazaniu takiego kontaktu wybrać jakąś funkcję z menu podręcznego
(Start, Przez punkt, Koniec, Pokaż na mapie ...)
wybranie dowolnej pozycji będzie skutkować komunikatem:
Ulica nie została odnaleziona
Po wciśnięciu OK otworzy się okno dialogowe w którym można uzupełnic adres.
Po uzupełnieniu adresu o conajmniej ulicę, można wybrać przycisk 'Prowadź do' albo guziczkiem z prawej
(kropka, kreska, kropka, kreska ....) wywołać menu podręczne a w tym menu wybrać 'Koniec'
I tu w końcu jest to miejsce, które mam na myśli B) program nie ustawia mi końca trasy,
tylko wychodzi do ekranu w którym jest miejsce na wpisanie kraju.
(Zwykle, acz nie zawsze ten sam efekt mam gdy zamiast 'Koniec' wybiorę 'Przez punkt' )
Ze wzgledu na wielokrotne modyfikacje plików konfiguracyjnych nie mam pewności,
czy to na pewno bug programu, czy może jednak kiedyś coś namieszałem w jakimś pliku
z takim własnie ubocznym skutkiem
Czy mógłby to ktoś sprawdzić i potwierdzić bądź zaprzeczyć?
-
Przy "Prowadź do" jest OK - przechodzi do ustawień trasy i włącza GPS, by wyznaczyć lokalizację startową. (x2)*
Przy "Punkt przez" - zapętla się na Kraj(Polska)/Enter/Punkt przez/Kraj(Polska)/Enter/Punkt przez... (x2)*
*(x2) - ilośc powtórzeń na dwóch różnych, niekompletnych adresach.
-
Dzięki, w takim razie zgłoszenie już idzie do supportu.
-
pytanie ???
"kiedy wreszcie bedzie można tworzyc własne mapy obszarów"...
, których automapa nie oferuje (np. Islandii czy grenlandii) gdy próbuje zapisac slad lub Poi program informuje mnie ża punkt jest poza obszarem mapy i :S
... garmin współpracujac z Googleearth proponuje już to od dawna.
:-| może i nam właściciel automapy stworzy podobny soft :ok:
-
Zdaje się, że problem był już sygnalizowany dawno temu (chyba w 5.0.1), ale jak dotąd nie widzę rozwiązania. Otóż przy wyznaczaniu trasy przebiegającej przez drogi płatne, po zaptaszeniu "Omijaj drogi płatne" i kliknięciu na "Przelicz", ponownie pojawia sę dialog "Omijaj drogi płatne" i tak kilka-kilkanaście razy.
Co ciekawe teraz próbując "na sucho" wszystko działa w porządku, ale w trakcie jazdy (a właściwie postoju np na światłach) przez dłuższy czas nie udaje mi się wyznaczyć trasy. Gdy do tego dochodzi jeszcze jakiś punkt "przez" (np. cała modyfikacja to właśnie dodanie punktu "przez") a trasa jest długa (ponad 100 km), wyznaczenie trasy staje się praktycznie niemożliwe.
-
No tak, to ja walczyłem z tym tematem razem z supportem, i choć wydawało mi się już rozwiązaliśmy ten problem, to teraz potwierdzam Twoje spostrzeżenia. Poprzednio testy robiłem tylko na sucho, nie przyszło mi do głowy testować tego w trasie.
-
Zauważyłem, że w POI\Wyświetlanie w menu wyskakującym po stuknięciu w nazwę kategorii
mam trwale nieaktywne 2 górne ikony: Edytuj i Kasuj, też tak macie?
-
Tak. Tylko dostępne "Wbudowane" i "Użytkownika" :(
Ale właściwie to po co tutaj "Edytuj" i "Usuń"?
Edit:
Już wiem po co :oops:
Pamiętam (chyba), że w jakiejś wcześniejszej wersji, kategorie usuwało się i edytowało w menu Zarządzanie
-
Właściwie to po nic ... konia z rzędem temu co sam wpadnie na to, że kasowanie i edycję nazw kategorii
przeprowadza się w tym miejscu, a nie w POI\Zarządzanie, a tak dennie jest to umiejscowione już od czasów AM4.0 :S
Napisane: 24-09-2008, 23:52:34
Okazuje się, że te ikony są nieaktywne dla kategorii POI z Miplo,
własne kategorie można edytować i usuwać,
niewykluczone więc, że nie jest to babol tylko celowa zmiana.
Tak czy inaczej babolem pozostaje dostęp do tych funkcji z tego miejsca menu.
-
Naprawili most Fordoński w Bydgoszczy a schrzanili gdzie indziej....
Popatrzcie na ul. Marynarki Polskiej w Gdańsku. Na odcinku od ul. Śnieżnej do Nowego Portu oba pasma tej ulicy mają kierunek na południe. Nie da się wyznaczyć prostej trasy np. od Klinicznej do Nowego Portu - każe jechać jakimiś kichami.....
-
Zgadza się i to jest jeszcze jeden powód żeby sie domagać możliwości zakładania blokad 1-kierunkowych
(samodzielnej zmiany kierunkowości dróg).
-
A'propos blokad. Jest jeszcze jedna niedogodność z tym związana. AM blokuje cały kawałek co czasami powoduje niemożność osiągnięcia lokalizacji, która jest na zablokowanym kawałku ale jest przed faktycznym miejscem blokady.
Np. +-----------------------------*-------------------------+ ,
gdzie + to skrzyżowania, * faktycznie miejsce nieprzejezdne, poza tym droga jest drożna dla ruchu.
-
Zgadza się i to jest jeszcze jeden powód żeby sie domagać możliwości zakładania blokad 1-kierunkowych
(samodzielnej zmiany kierunkowości dróg).
zgłosiłem im to jakiś czas temu (w Sopocie jest remont i AM się gubi jak się jeździ "pod prąd", bo przerobili jedną ulicę na dwu kierunkową, a w innej zmienili w ogóle kierunek jazdy) "Przekazaliśmy do odpowiedniego działu". Ciekawe czy coś się z tego urodzi.
Co do blokowania punktu - pytanie czy u Was też jest taki problem, że jak zablokujecie odcinek i wyznaczycie punkt docelowy/ pośredni na tym właśnie odcinku to AM w ogóle nie patrzy na to, że jest zablokowany?
-
Witam. Bardzo brakuje mi jednej funkcji w AM. Gdy wyznaczam trase i nie ma numerów posesji wybieram zazwyczaj cala ulica. AM prowadzi na poczatek ulicy i niby fajnie ale robi sie problem w momencie gdy podjezdza sie do duzego skrzyzowania na ktorym brak tabliczek z nazwami. AM mowi ze jestem na mecie a ja stoje na srodku skrzyzowania i zastanawiam sie ktora ulica to moja. Czy byla by mozliwosc by AM podswietlala ta wlasciwa ulie?
-
Ostatnio na autostradzie do i z Poznania trochę poszalałem i AM się nie spisywała bo przy 160-170 zaczęła ciągle przeliczać trasę tak jakby nie nadążała trwało tak z 50km na szczęście droga była prosta ale obawiałem się przegapić zjazd.
Wcześniej zaczęła gadać jak najęta co 1 km czyli co 20s komunikat.
Nie wiem czy tylko mnie denerwuje skakanie Automapy przy zatrzymaniu się i na dodatek przeliczanie jak gdybym stał na przeciwnym paśmie.
Przydał by się jakiś szybki przycisk z postojem/stacją po drodze.
-
Ostatnio na autostradzie do i z Poznania trochę poszalałem i AM się nie spisywała bo przy 160-170 zaczęła ciągle przeliczać trasę tak jakby nie nadążała trwało tak z 50km na szczęście droga była prosta ale obawiałem się przegapić zjazd.
Wcześniej zaczęła gadać jak najęta co 1 km czyli co 20s komunikat.
Nie wiem czy tylko mnie denerwuje skakanie Automapy przy zatrzymaniu się i na dodatek przeliczanie jak gdybym stał na przeciwnym paśmie.
Niestety, ale opisujesz problemy jakie były w pirackie wersji 5.05 - obecna wersja takich problemów nie ma, a watek dotyczy AM 5.1.
-
Panowie pomocy B) .
Przejrzałem kilka wątków na ostatnich stronach i nie znalazłem takiego kłopotu.
Zmobilizowany wyjazdem do Grecji wreszcie przedłużyłem subskrypcję EU. Przesiadłem się z wersji 4.5.3 na 5.1.1
Niestety zarówno po deinstalacji 4.5.3 i instalacji 5.1.1, nadpisaniu 5.1.1 na 5.1.1 oraz finalnie trzeciego podejścia czyli deinstalacji 5.1.1 z poprzednimi plikami settings nadal po kilu/kilkunastu minutach następuje totalny freeze. Niezależnie jaką czynność ma AM. Czy nawiguje, czy tylko na balkonie pokazuje punkt. Co ciekawe dzisiaj zawiesiła się w trakcie nawigowania, ekran freeze - nic nie można nacisnąć ale UWAGA, Hołek nadal gadał, prawidłowo nawigując. Mam wszystkie ustawienia dafaultowe.
Po zwisie jedynym ratunkiem jet tylko soft reset.
Co to może być?
A, pomimo dwóch deinstalacji, w tym jednej teraz z plikami settings, w menu programy nadal mam tylko ikonę AM4, nie podmieniła się na AM5.
-
Panowie pomocy B) .
Przejrzałem kilka wątków na ostatnich stronach i nie znalazłem takiego kłopotu.
Zmobilizowany wyjazdem do Grecji wreszcie przedłużyłem subskrypcję EU. Przesiadłem się z wersji 4.5.3 na 5.1.1
Niestety zarówno po deinstalacji 4.5.3 i instalacji 5.1.1, nadpisaniu 5.1.1 na 5.1.1 oraz finalnie trzeciego podejścia czyli deinstalacji 5.1.1 z poprzednimi plikami settings nadal po kilu/kilkunastu minutach następuje totalny freeze. Niezależnie jaką czynność ma AM. Czy nawiguje, czy tylko na balkonie pokazuje punkt. Co ciekawe dzisiaj zawiesiła się w trakcie nawigowania, ekran freeze - nic nie można nacisnąć ale UWAGA, Hołek nadal gadał, prawidłowo nawigując. Mam wszystkie ustawienia dafaultowe.
Po zwisie jedynym ratunkiem jet tylko soft reset.
Co to może być?
A, pomimo dwóch deinstalacji, w tym jednej teraz z plikami settings, w menu programy nadal mam tylko ikonę AM4, nie podmieniła się na AM5.
To może zrób Hard reset i zainstaluj ponownie... a jak nie pomoże to wyślij zgłoszenie do supportu.
Pozdr
-
Autostrada A4 (zgłaszałem kiedyś już problem dziwnego polecenia skrętu w prawo z autostrady około wiaduktu przed węzłem Mikołowska). Jechałem wczoraj ponownie tą trasą tzn. od Gliwic w stronę Katowic, ale tym razem bez wyznaczania trasy. Okazuje się, że mniej więcej od zjazdu z ul. Stefana Batorego w Rudzie Śl. aż do Węzła Mikołowska AM przykleja auto do ... ulicy Oświęcimskiej, biegnącej równolegle do autostrady i przechodzącej później w ul Kochłowicką. Wydaje mi się to poważnym błędem i wyjaśnia skąd ten dziwny komunikat opisywany wcześniej.
-
....A, pomimo dwóch deinstalacji, w tym jednej teraz z plikami settings, w menu programy nadal mam tylko ikonę AM4, nie podmieniła się na AM5.
Też tak miałem. Musisz całkowicie odinstalować wersję 4 razem z wtyczką na today'u.
-
Twój kłopot dotyczył tylko wtyczki czy zawieszenia aplikacji, tzn. odinstalowanie (jak?) "today" spowodowało działanie ok aplikacji czy tylko po porstu zniknięcie ikony AM4 ?
Kurczę, myślałem, że uda mi się do końca życia z z x500 ominąć hard reset... A może jednak da się ?
-
Babol w wersji od 5.0.5 do 5.1.1: trasa Radom --> Kraków. AM wylicza trasę przez zakorkowane Kielce, a przecież jest piękna obwodnica kielecka. Po pojechaniu obwodnicą AM nie wylicza nowej trasy właśnie obwodnicą lecz przy każdej okazji każe zjeżdżać znów do Kielc. Nie ważne czy jest to trasa szybka, optymalna czy inna. Zawsze wylicza przez Kielce - żenada...
-
A to ciekawe, bo u mnie nie chce pchać się przez miasto i szybką oraz optymalną prowadzi obwodnicą.
-
Jak wyliczam trasę optymalną z Radomia do Krakowa to zawsze wytycza przez Kielce :/
-
Sprawdzałem w obu kierunkach na 3 wersjach programu i 2 wersjach map (0803 i 0806)
Zawsze trase szybka i optymalna była wyznaczana przez obwodnicę,
Nie mam pojęcia jak to robisz, że jest inaczej, może zablokowałeś sobie jakiś odcinek na obwodnicy?
-
U mnie też jest ok wersja 5.1.1 806 ,zresztą w sobotę jechałem tamtędy i wszystko gra .Pojadę również za 2 godz.to sprawdzę czy jest obwodnica :D Ale wyznacza prawidłowo przez obwodnicę :ok:
Pozdrawiam
-
Panowie pomocy B) .
Przejrzałem kilka wątków na ostatnich stronach i nie znalazłem takiego kłopotu.
Zmobilizowany wyjazdem do Grecji wreszcie przedłużyłem subskrypcję EU. Przesiadłem się z wersji 4.5.3 na 5.1.1
Niestety zarówno po deinstalacji 4.5.3 i instalacji 5.1.1, nadpisaniu 5.1.1 na 5.1.1 oraz finalnie trzeciego podejścia czyli deinstalacji 5.1.1 z poprzednimi plikami settings nadal po kilu/kilkunastu minutach następuje totalny freeze. Niezależnie jaką czynność ma AM. Czy nawiguje, czy tylko na balkonie pokazuje punkt. Co ciekawe dzisiaj zawiesiła się w trakcie nawigowania, ekran freeze - nic nie można nacisnąć ale UWAGA, Hołek nadal gadał, prawidłowo nawigując. Mam wszystkie ustawienia dafaultowe.
Po zwisie jedynym ratunkiem jet tylko soft reset.
Co to może być?
A, pomimo dwóch deinstalacji, w tym jednej teraz z plikami settings, w menu programy nadal mam tylko ikonę AM4, nie podmieniła się na AM5.
Wysłałem zgłoszenie do supportu, odpowiedziałem na 20 pytań... i dostałem zaproszenie do sprawdzenia BETY :P .
Na becie było to samo ale zaobserowoałem, że freeze następuje w momencie łapania fixa przez AM. Losowo zmieniałem opcje z tym związane - i trafiłem na 'synchronizuj czas z GPS' .
Aktywowanie tej opcji (a tak jest domyślnie) powodowało mój problem, przynajmniej na becie, nie wiem jak na mojej EU, bo teraz nie chce mi się znowu instalować EU, poczekam na 5.2 EU.
-
Witam, mam pytanie do kolegów z Warszawy. Czy żeby skręcić z ul. Puławskiej (jadąc w kierunku południowym) w prawo w ul. Poleczki, trzeba wywinąć taką woltę jak sugeruje AM ? :shock:
Czy też można po prostu pojechać widocznym łukiem ? Wybieram się tam za dwa dni...
AM 5.1.1 (618) PL 0806
-
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
No to niezła bzdura, oczywiście można (i tylko tak można) pojechać łukiem w prawo.
-
Tak też sobie kombinowałem, dziękuję za potwierdzenie.
Swoją drogą ciekawe, czy w AM 5.2 też tak jest.
-
W 5.2 jest OK.
-
Tak też sobie kombinowałem, dziękuję za potwierdzenie.
Swoją drogą ciekawe, czy w AM 5.2 też tak jest.
Witam w AM 5.2.0 646 jest normalnie :ok:
Pozdrawiam
-
A przy krótkiej dopiero wjeżdża do Kielc.
Podobnie przy wyznaczaniu trasy Łódź - Hel tylko trasa szybka omija Toruń. Moim skromnym zdaniem optymalna też powinna korzystać z obwodnic.