Projekt PKP - ostrzeganie o przejazdach w nawigacjach, czyżby AM?

  • 49 Odpowiedzi
  • 11269 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline matmic

  • ****
  • 583
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mateusz Miciński
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S21 Ultra
Witajcie,
dosłownie przed chwilą (o 16:00) w pewnej stacji radiowej słyszałem info, że PKP współpracuje z producentami nawigacji GPS.
Ich zadaniem jest wprowadzić do programu informacji o wszystkich przejazdach, o których nawigacja ma skutecznie ostrzegać.
Klienci już tego lata będę mogli z tego korzystać.

Takie coś podano.
Jestem ciekaw, czy AM wprowadzi to rozwiązanie? Tym bardziej, że Aqurat jest znany z takich nietypowych współpracy.

Co o tym sądzicie?
Samsung Galaxy S21 Ultra
Microsoft Surface Pro 6

*

Offline leuon

  • *
  • 80
Odp: Projekt PKP - ostrzeganie o przejazdach w nawigacjach, czyżby AM?
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 11, 2009, 16:08:18 »
I to jest słuszna koncepcja.

Chociaż biorąc pod uwagę liczbę jednostek nawigacyjnych oraz ich brak w np. traktorach, nie spodziewałbym się zmniejszenia ilości wypadków na przejazdach.

*

Offline akubit

  • Ekspert GPS
  • ******
  • 4001
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Vivo Plus, Huawei Honor 6
Odp: Projekt PKP - ostrzeganie o przejazdach w nawigacjach, czyżby AM?
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 11, 2009, 16:20:05 »
Coś chyba jest z tą AM, tym bardziej, że ostatnio przy synchronizacji otrzymywałem:

Cytuj
Kategoria zablokowana na nowe punkty (odłożono):
* Przejazd kolejowy [2]

 ???

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Projekt PKP - ostrzeganie o przejazdach w nawigacjach, czyżby AM?
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 11, 2009, 16:40:25 »
Ta blokada nie ma nic do rzeczy, to kategoria nadrzędna, pusta,
wszystkie punkty są w podkategoriach (strzeżone i niestrzeżone) i tam możesz je dodawać.

MZ takie ostrzeganie nie przyniesie prawie żadnych efektów.
13 tys. POI, jeśli nawigacja będzie ostrzegać przed każdym, to przy tak wielkiej ich ilości
mózg szybko się uodporni na ten bodziec, potraktuje go jako bodziec nieistotny i przestanie reagować.
To tak jak z mieszkaniem przy przystanku czy blisko dzwonicy, z początku pisk hamulców czy dźwięk dzwonu
nie daje spać, a po pewnym czasie narażony na wielokrotne działanie tego samego bodźca dżwiękowego
przestaje go słyszeć, wręcz w ogóle go nie zauważa ...
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: Projekt PKP - ostrzeganie o przejazdach w nawigacjach, czyżby AM?
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 11, 2009, 18:05:30 »
[...ciahc...]MZ takie ostrzeganie nie przyniesie prawie żadnych efektów.
13 tys. POI, jeśli nawigacja będzie ostrzegać przed każdym, to przy tak wielkiej ich ilości
mózg szybko się uodporni na ten bodziec, potraktuje go jako bodziec nieistotny i przestanie reagować.[...ciach...]

Przecież nie będziesz przejeżdżał codziennie przez te 13 000 przejazdów.  :O  :E
Tak jak np. dziś. Poleciałem sobie Lublin - Rzeszów - Lublin. Przejazdów kolejowych na trasie 2 czy 3 (w jedną stronę). I tak mniej kilka razy niż fotoradarów.  :wink:
Myślę, że to krok w dobrym kierunku - będzie jedna kompletna, dobrze zlokalizowana na mapach kategoria.
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline akubit

  • Ekspert GPS
  • ******
  • 4001
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Vivo Plus, Huawei Honor 6
Odp: Projekt PKP - ostrzeganie o przejazdach w nawigacjach, czyżby AM?
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 11, 2009, 19:10:42 »
Ta blokada nie ma nic do rzeczy, to kategoria nadrzędna, pusta,
wszystkie punkty są w podkategoriach (strzeżone i niestrzeżone) i tam możesz je dodawać.

Pewnie tak jest jak piszesz. Tylko skąd do diabła można pamiętać, że to scalona kategoria? Żadnej informacji przy wprowadzaniu POI o tym nie ma. A ja nie pamiętam, które kategorie scaliłem, a które nie. To szerszy problem, bo ludzie scalają wiele kategorii.


MZ takie ostrzeganie nie przyniesie prawie żadnych efektów.
13 tys. POI, jeśli nawigacja będzie ostrzegać przed każdym, to przy tak wielkiej ich ilości
mózg szybko się uodporni na ten bodziec, potraktuje go jako bodziec nieistotny i przestanie reagować.
To tak jak z mieszkaniem przy przystanku czy blisko dzwonicy, z początku pisk hamulców czy dźwięk dzwonu
nie daje spać, a po pewnym czasie narażony na wielokrotne działanie tego samego bodźca dżwiękowego
przestaje go słyszeć, wręcz w ogóle go nie zauważa ...

Coś w tym na pewno jest, ale mimo wszystko wolę mieć takie dodatkowe ostrzeżenie. Bo w końcu przejeżdżając przez te 13 tys. przejazdów też nasz umysł w końcu się do widoku znaków ostrzegających i samych przejazdów przyzwyczaja  :P  i dodatkowy bodziec dźwiękowy może czasem życie uratować.

*

Offline DzerY

  • 47
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Ace---HTC HD---MioMoov 330
Odp: Projekt PKP - ostrzeganie o przejazdach w nawigacjach, czyżby AM?
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 11, 2009, 20:11:28 »
Sadzę, że praktycznie każdy przejazd kolejowy jest - lub może być - na tyle niebezpieczny, że zasługuje sobie na dodatkowe zwrócenie uwagi. Dość często słyszy się o wypadkach na przejazdach a to z braku uwagi kierowców a to z powodu głębokiego snu pani czuwającej nad szlabanami.
"Boso ale w ostrogach"

*

Offline RUKAT

  • *****
  • 2388
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: POCO X3 NFC
Odp: Projekt PKP - ostrzeganie o przejazdach w nawigacjach, czyżby AM?
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 11, 2009, 21:18:01 »
Myślę że to nic nie da (w sęsie poprawy bezpieczeństwa )  Więcej jak 20 lat jeżdżę samochodem i nie pamiętam takiej sytuacji żebym nie zauważył na czas przejazdu ,pewnie jest to możliwe ale mnie nie trafiło . Zdarzało się że przejechałem bez zatrzymania i bez zachowania ostrożności (czego się teraz wstydzę  :oops:  byłem młody i głupi * ) ale było to zrobione przez głupotę i nonszalancję a nie dla tego że nie widziałem przejazdu . Także  mało by takie ostrzeganie pomogło  :-|


* teraz już nie jestem młody  :E 
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy ;o)

*

Offline JaMi

  • ****
  • 563
  • Sprzęt: obecnie HTC x7500, SE X1 XPERIA, Larki 43.0 50.1
Odp: Projekt PKP - ostrzeganie o przejazdach w nawigacjach, czyżby AM?
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 11, 2009, 23:19:01 »
Myślę że to nic nie da (w sęsie poprawy bezpieczeństwa )  Więcej jak 20 lat jeżdżę samochodem i nie pamiętam takiej sytuacji żebym nie zauważył na czas przejazdu ,pewnie jest to możliwe ale mnie nie trafiło . Zdarzało się że przejechałem bez zatrzymania i bez zachowania ostrożności (czego się teraz wstydzę  :oops:  byłem młody i głupi * ) ale było to zrobione przez głupotę i nonszalancję a nie dla tego że nie widziałem przejazdu . Także  mało by takie ostrzeganie pomogło  :-|


* teraz już nie jestem młody  :E 

ja ostrzeganie o przejazdach mam wlaczone (POI z Miplo). Raz przydalo sie idealnie - zabimbalo i dobrze, bo przejechalbym przejazd nieswiadom, ze w ogole jest...

jestem za, przejazdow wiele na trasach nie ma, nic sie nie stanie, jak bedzie ostrzeganie.
wkurzaja mnie za to miejsca lapanek policyjnych, jest tego tyle, ze AM co chwile ostrzega, powieksza, przybliza....i tak w kolko. Przestalem na to reagowac, zgodnie z teoria Marka  :D

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Projekt PKP - ostrzeganie o przejazdach w nawigacjach, czyżby AM?
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 11, 2009, 23:41:31 »
jestem za, przejazdow wiele na trasach nie ma, nic sie nie stanie, jak bedzie ostrzeganie.
wkurzaja mnie za to miejsca lapanek policyjnych, jest tego tyle, ze AM co chwile ostrzega, powieksza, przybliza....

Już Cię wkurzają, a jest ich na Miplo niecałe 4700, a przejazdów byłoby prawie 3x więcej.

ps.
powiększanie z przybliżaniem możesz wyłaczyć
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline WWoytek

  • ***
  • 329
  • TomTom Go Mobile Android
  • Sprzęt: Xiaomi Redmi Note 4X
Odp: Projekt PKP - ostrzeganie o przejazdach w nawigacjach, czyżby AM?
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 12, 2009, 07:36:59 »
Jestem za :ok: i to dobry pomysł ze strony Twórców AM o ostrzeganiu o zbliżającym się przejeździe kolejowym SUPER!!! (w czasie mgły, takich którzy zaczynają przysypiać za kółkiem, lub trzymają za "kolanko" :proud:, a tak na marginesie to wydaje mi się że ta funkcja na pewno będzie ponieważ po synchronizacji z Miplo przejazdów kolejowych (miałem brak ostrzegania głosem - nie z mojej winy) ale po pewnej zmianie pliku 797.wav otrzymałem głos Mikołaja??? z AM mówiącego "przejazd kolejowy"
Pozdrawiam 
« Ostatnia zmiana: Luty 12, 2009, 09:48:43 wysłana przez WWoytek »
->>>----TomTom-Go-Mobile---->

*

Offline JaMi

  • ****
  • 563
  • Sprzęt: obecnie HTC x7500, SE X1 XPERIA, Larki 43.0 50.1
Odp: Projekt PKP - ostrzeganie o przejazdach w nawigacjach, czyżby AM?
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 12, 2009, 08:31:22 »
jestem za, przejazdow wiele na trasach nie ma, nic sie nie stanie, jak bedzie ostrzeganie.
wkurzaja mnie za to miejsca lapanek policyjnych, jest tego tyle, ze AM co chwile ostrzega, powieksza, przybliza....

Już Cię wkurzają, a jest ich na Miplo niecałe 4700, a przejazdów byłoby prawie 3x więcej.

ps.
powiększanie z przybliżaniem możesz wyłaczyć

jezdzac po drogach krajowych, niezbyt czesto trafiam na przejazdy kolejowe. Widocznie takimi drogami jezdze. A jak juz jade w rejon nieznany, drogami 2 lub 3 kategorii, przydaloby sie ostrzeganie o przejazdach

z radarami/suszarkami jest inaczej. Wystepuja wszedzie, co chwile, szczegolnie na drogach krajowych. Zastanawiam sie nad wylaczeniem przyblizania, bo i tak to nie ma sensu. Ikone widze bez przyblizania, moze mniej precyzyjnie.

*

Offline emisiu

  • Ekspert AutoMapa
  • *****
  • 2362
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Projekt PKP - ostrzeganie o przejazdach w nawigacjach, czyżby AM?
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 12, 2009, 09:34:50 »
Myślę że to nic nie da (w sęsie poprawy bezpieczeństwa )  Więcej jak 20 lat jeżdżę samochodem i nie pamiętam takiej sytuacji żebym nie zauważył na czas przejazdu ,pewnie jest to możliwe ale mnie nie trafiło.

Ja jeżdżę 30 lit, i niestety kilkakrotnie przejechałem niestrzeżony przejazd - raz była to mgła jak mleko, pozostałe przypadki to całkowity brak oznaczenia (złomiarze "pożyczyli" sobie oznakowanie).
W jednym z przypadków, towarowy przejechał po torach pól sekundy po tym jak ja z nich zjechałem.

*

Offline RUKAT

  • *****
  • 2388
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: POCO X3 NFC
Odp: Projekt PKP - ostrzeganie o przejazdach w nawigacjach, czyżby AM?
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 12, 2009, 11:57:44 »
OK zmieniam zdanie  :ok:  będzie to bardzo przydatne dla wielu kierowców , dla mnie nie zmieni nic  :)
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy ;o)

*

Offline emisiu

  • Ekspert AutoMapa
  • *****
  • 2362
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Projekt PKP - ostrzeganie o przejazdach w nawigacjach, czyżby AM?
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 12, 2009, 13:51:06 »
OK zmieniam zdanie  :ok:  będzie to bardzo przydatne dla wielu kierowców , dla mnie nie zmieni nic  :)

Z pewnością, szczególnie jak będzie jeszcze fajny dźwięk do tego - np. dźwięk takiego dzwonu ze starej amerykańskiej lokomotywy pociągu Panamerican.  :)
« Ostatnia zmiana: Luty 12, 2009, 20:32:47 wysłana przez emisiu »

Odp: Projekt PKP - ostrzeganie o przejazdach w nawigacjach, czyżby AM?
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 12, 2009, 14:06:30 »
Przecież takie przedsięwzięcie nie wymaga żadnej współpracy z producentami map. Wystarczy by PKP stworzyło odpowiednie pliki do poprania ze strony www w których będą zdefiniowane POI "Przejazdy kolejowe". Pobierasz plik, dogrywasz ikonkę i dźwięk i już po wszystkim.
W ten sposób teraz ze strony BP można pobrać odpowiedni plik POI z aktualnymi stacjami benzynowymi BP w podziale na kilka kategorii (myjnie, lpg, bary itp) i wcale BP nie musiało współpracować z producentami i rozgłaszać to przez radio. Zrobili plik, udostępniki na stronie i koniec.

PKP chętnie by zrobiło coć takiego tylko rękami innych firm. Niech producenci trudzą się lokalizowaniem i opisywaniem przejazdów, bo przecież PKP ma lewe ręce do tego by zdefiniować elementy własnej infrastruktury.

Pozatym jak często jeżdzę na jakiejś trasie to mogę sam sobie stworzyć taką kategorię w AM. Podczas pierwszej jazdy dodać do tej kategorii punkty i już mam ostrzeganie na terenie w którym się poruszam.

*

Offline czester

  • **
  • 152
  • Płeć: Mężczyzna
    • Bielizna Damska i Męska
  • Sprzęt: FS Loox n560
    HTC G1
    RA1.7
    Chromatic3.9
Odp: Projekt PKP - ostrzeganie o przejazdach w nawigacjach, czyżby AM?
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 12, 2009, 21:41:13 »
Sorry ale musze wtracic swoje 3 grosze. Moim zdaniem pkp powinna wziasc sie do roboty i w pierwszej kolejnosci zapewnic widocznosc dookola przejazdu gdyz przewaznie albo stoi prawie na torach budka straznika albo nie widac nic bo wszedzie sa krzaki. A wam to naprawde sie dziwie ze macie taki entuzjazm - skoro oznakowanie przejazdu poprzedza przewaznie znak A-9 lub A-10 nastepnie 3 znaki odleglosciowe G1-a G1-b i G1-c  i ewentualnie G-3 lub G-4 i co poniektorzy tego nie widza to naprawde nie wyobrazam sobie jak jezdzicie i jak patrzycie na reszte znaków.

Tym sposobem moze by powolac komitet spolecznosciowy i wprowadzic wszystkie znaki drogowe jako poi i niech nawigacja ostrzega o wszystkim, a my w miedzyczasie bedziemy mogli prowadzac samochod robic duzo innych cennych rzeczy.
Pozdrawiam
Piotr

*

Offline JaMi

  • ****
  • 563
  • Sprzęt: obecnie HTC x7500, SE X1 XPERIA, Larki 43.0 50.1
Odp: Projekt PKP - ostrzeganie o przejazdach w nawigacjach, czyżby AM?
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 12, 2009, 21:54:10 »
Sorry ale musze wtracic swoje 3 grosze. Moim zdaniem pkp powinna wziasc sie do roboty i w pierwszej kolejnosci zapewnic widocznosc dookola przejazdu gdyz przewaznie albo stoi prawie na torach budka straznika albo nie widac nic bo wszedzie sa krzaki. A wam to naprawde sie dziwie ze macie taki entuzjazm - skoro oznakowanie przejazdu poprzedza przewaznie znak A-9 lub A-10 nastepnie 3 znaki odleglosciowe G1-a G1-b i G1-c  i ewentualnie G-3 lub G-4 i co poniektorzy tego nie widza to naprawde nie wyobrazam sobie jak jezdzicie i jak patrzycie na reszte znaków.

Tym sposobem moze by powolac komitet spolecznosciowy i wprowadzic wszystkie znaki drogowe jako poi i niech nawigacja ostrzega o wszystkim, a my w miedzyczasie bedziemy mogli prowadzac samochod robic duzo innych cennych rzeczy.

z calym szacunkiem, ale....albo jestes jeszcze bardzo mlody, albo nieomylny, nigdy nie zmeczony, nie zaabsorbowany zadnymi myslami w czasie jazdy autem itd itp....
moje 18 letnie doswiadczenie na drogach (bez wypadku jakby co) nauczylo mnie jednego - wszystko sie moze zdarzyc. Na pewno nie zapomne przypadku, gdy jadac 120 w nocy wyskoczylem zza zakretu na niestrzezony przejazd kolejowy, przed ktorym nie mialem szansy zatrzymac sie. Oczywiscie moj blad, ze nie jechalem 90. Oczywiscie moj blad, ze jechalem zmeczony (godzina 1 lub 2 w nocy). Oczywiscie moja blad, ze nie zauwazylem w pore znakow. Ale kurna w tamtym przypadku "bimbanie" AM naprawde by mnie pobudzilo  :P Nigdy nie mow nigdy

*

Offline RUKAT

  • *****
  • 2388
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: POCO X3 NFC
Odp: Projekt PKP - ostrzeganie o przejazdach w nawigacjach, czyżby AM?
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 12, 2009, 22:00:39 »
...... A wam to naprawde sie dziwie ze macie taki entuzjazm - skoro oznakowanie przejazdu poprzedza przewaznie znak A-9 lub A-10 nastepnie 3 znaki odleglosciowe G1-a G1-b i G1-c  i ewentualnie G-3 lub G-4 i co poniektorzy tego nie widza to naprawde nie wyobrazam sobie jak jezdzicie i jak patrzycie na reszte znaków.


No :ok: to przynajmniej wiem że nie tylko ja widzę że dojeżdżam do przejazdu  B)
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy ;o)

*

Offline czester

  • **
  • 152
  • Płeć: Mężczyzna
    • Bielizna Damska i Męska
  • Sprzęt: FS Loox n560
    HTC G1
    RA1.7
    Chromatic3.9
Odp: Projekt PKP - ostrzeganie o przejazdach w nawigacjach, czyżby AM?
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 12, 2009, 22:18:14 »
JaMi jutro 13 lutego przypada 5 rocznica smierci Janusza Kuliga ktory zginal na przejezdzie kolejowym - akurat temat na czasie. Co komu pisane tego nie wiemy, ale ja uwazam jedno akcja stop na przejezdzie kolejowym jest niepowazna wlasnie z powodow brakow widocznosci torow jak juz sie zatrzymasz. Nie twierdze ze zawsze ale czesto. Co z tego ze sie zatrzymam jak potem trzeba ruszac na wyczucie. Latwiej malym autkiem ale wiekszym z paroma tonami na sobie to potrzeba paru ladnych sekund i tak naprawde stajesz sie latwym celem pociagu :) niestety.

Poza tym uwazam ze naprawde kierowca powinien jednak byc skoncentrowany na jezdzie - a wlasnie obserwujac mlodych kierowcow to nieraz obserwuje ze jeszcze zbyt pewnie sie nie poruszaja po drodze ale juz przez komorke rozmawiaja czy czasem panie maluja paznokcie.

Ja nie bede nikomu zabranial czy chce miec powiadamiania czy nie - takie jest tylko moje zdanie - i jak zawsze uwazam ze sa inne rzeczy nad ktorymi tworcy programow powinni popracowac zamiast wlasnie takich tematow zastepczych.
Pozdrawiam
Piotr

*

Offline kocureq

  • *****
  • 1216
  • Płeć: Mężczyzna
    • Yet Another Tech Blog
  • Sprzęt: Samsung Galaxy Note, Galaxy S4
Odp: Projekt PKP - ostrzeganie o przejazdach w nawigacjach, czyżby AM?
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 13, 2009, 13:03:51 »
Ja bym chciał, aby te przejazdy były podzielone na "strzeżone" i "niestrzeżone" i ostrzeganie o tych drugich bym sobie włączył. Na głównych trasach ich nie ma, więc nie będą przeszkadzać, a na lokalnych się przyda.
Palm m505 -> Treo 650 -> Eten M700 -> HTC Touch Pro -> HTC HD2 -> Samsung Galaxy Note -> Samsung Galaxy S4

*

Offline mattoid

  • *
  • 59
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Asus A696 + WM5 + SDHC 4GB
Odp: Projekt PKP - ostrzeganie o przejazdach w nawigacjach, czyżby AM?
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 13, 2009, 23:11:34 »
Ja bym chciał, aby te przejazdy były podzielone na "strzeżone" i "niestrzeżone" i ostrzeganie o tych drugich bym sobie włączył. Na głównych trasach ich nie ma, więc nie będą przeszkadzać, a na lokalnych się przyda.

Ale przecież tak właśnie jest zrobione.

*

Offline emisiu

  • Ekspert AutoMapa
  • *****
  • 2362
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Projekt PKP - ostrzeganie o przejazdach w nawigacjach, czyżby AM?
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 16, 2009, 11:13:47 »
Witajcie,
dosłownie przed chwilą (o 16:00) w pewnej stacji radiowej słyszałem info, że PKP współpracuje z producentami nawigacji GPS.
Ich zadaniem jest wprowadzić do programu informacji o wszystkich przejazdach, o których nawigacja ma skutecznie ostrzegać.
Klienci już tego lata będę mogli z tego korzystać.

Takie coś podano.
Jestem ciekaw, czy AM wprowadzi to rozwiązanie? Tym bardziej, że Aqurat jest znany z takich nietypowych współpracy.

Co o tym sądzicie?

Wczoraj, dwuminutowy materiał na ten temat wyemitowała telewizja. Nie ukrywano, że chodzi o AM (przy okazji niezła reklama dla programu).

*

Offline plusfoto

  • ***
  • 329
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.plusfoto.pl
  • Sprzęt: MIO MOOV 500
Odp: Projekt PKP - ostrzeganie o przejazdach w nawigacjach, czyżby AM?
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 16, 2009, 15:28:20 »
...... A wam to naprawde sie dziwie ze macie taki entuzjazm - skoro oznakowanie przejazdu poprzedza przewaznie znak A-9 lub A-10 nastepnie 3 znaki odleglosciowe G1-a G1-b i G1-c  i ewentualnie G-3 lub G-4 i co poniektorzy tego nie widza to naprawde nie wyobrazam sobie jak jezdzicie i jak patrzycie na reszte znaków.


No :ok: to przynajmniej wiem że nie tylko ja widzę że dojeżdżam do przejazdu  B)

Oj napewno jest nas więcej a tą opcję należy poprostu traktować jako kwiatek do kożucha - czasem faktycznie pobudzający

*

Offline emisiu

  • Ekspert AutoMapa
  • *****
  • 2362
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Projekt PKP - ostrzeganie o przejazdach w nawigacjach, czyżby AM?
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 16, 2009, 20:02:34 »
PKP, robi swoje - a co z przejazdami wąskotorówek i kolejek "Kompani Buraczanych" i cukrowni, nie należących do PKP?
Sam znam takie przejazdy, które nie są i nigdy nie były oznakowane, a raz (dwa razy) do roku przejeżdża nimi pociąg.

*

Offline kocureq

  • *****
  • 1216
  • Płeć: Mężczyzna
    • Yet Another Tech Blog
  • Sprzęt: Samsung Galaxy Note, Galaxy S4
Odp: Projekt PKP - ostrzeganie o przejazdach w nawigacjach, czyżby AM?
« Odpowiedź #25 dnia: Luty 16, 2009, 20:51:41 »
Ale przecież tak właśnie jest zrobione.
No to super! Właśnie zasubskrybowałem przejazdy niestrzeżone :)
Palm m505 -> Treo 650 -> Eten M700 -> HTC Touch Pro -> HTC HD2 -> Samsung Galaxy Note -> Samsung Galaxy S4

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: Projekt PKP - ostrzeganie o przejazdach w nawigacjach, czyżby AM?
« Odpowiedź #26 dnia: Luty 16, 2009, 23:22:06 »
PKP, robi swoje - a co z przejazdami wąskotorówek i kolejek "Kompani Buraczanych" i cukrowni, nie należących do PKP?
Sam znam takie przejazdy, które nie są i nigdy nie były oznakowane, a raz (dwa razy) do roku przejeżdża nimi pociąg.

I tu się Miplo może przydać.
Choć przy przejazdach "Kampanii Buraczanych" itp praktyka (a może przepisy  :shock:) jest taka, że zanim wjedzie na drogę publiczną lokomotywa to na ten przejazd wychodzi człowiek z np. chorągiewką i zatrzymuje ruch.
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline stefanekmac

  • **
  • 124
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: keiser+navroad 460
Odp: Projekt PKP - ostrzeganie o przejazdach w nawigacjach, czyżby AM?
« Odpowiedź #27 dnia: Luty 17, 2009, 09:53:57 »
Tak dla młodych np Czestera.Wiecie nie zawsze były i będą zimy bez śniegu.Jak spadnie te 40-50 cm i płóg je odgarnie albo wiatr zwieje to guzik widać te znaki odległościowe przed przejazdem ,a ten krzyż też bywa zalepiony na biało i guzik go widać.Jeżdżę od 1973 roku i kilka razy widziałem cuda na przejazdach pkp.
To samo z pikietażem -też nie widać w ogóle słupków nie mówiąc o odczycie km.
sagem,nokia 3210,nokia 6320,nokia 6310,nokian70.mdaII,nokiae66.mda IIIkeiser.

Odp: Projekt PKP - ostrzeganie o przejazdach w nawigacjach, czyżby AM?
« Odpowiedź #28 dnia: Luty 17, 2009, 20:38:42 »
Witam,

Do "emisiu": ja jeżdżę 14 lat i nigdy nie zdażyło mi się przegapić przejazdu, w różnych warunkach (mgła, śnieżyca, burza) i na "obcych" drogach (są te przejazdy dostatecznie oznakowane i nie wierzę że "złomiarze" ukradli wszystkie znaki informujące o przejeździe). Jeżeli mam ww warunki na drodze, to prędkość dostosowuję do tych właśnie warunków, żeby w porę zauważyć znaki!

Do "czestera": zgadzam się z Tobą, że przejazdy są dobrze oznakowane; zgadzam się z Tobą, że PKP powinno poprawić widoczność na przejazdach dla kierowców i zgadzam się z Tobą, że idąc tym tokiem rozumowania trzeba stworzyć kategorie np. ostrzegające o niebezpiecznych zakrętach, takich przed którymi stoi ograniczenie do "30", bo ktoś jadąc we mgle może tego znaku nie zauważyć... Ludzie! Nawigacja ma nam pomóc dojechać do celu, a nie myśleć za nas!
Na temat Kuliga patrz moje P.S. A może Kulig był zmęczony, senny, może gadał przez komórkę, może był "pod wpływem", media rozdmuchały temat, bo to znana postać. Media potrafią też zatuszować niektóre fakty - wiem, bo bliska mi osoba pracuje w PAP-ie i trochę znam środowisko dziennikarskie. Zobacz co się stało z tematem z tym słynnym dziennikarzem motoryzacyjnym co się rozbił Ferrari na Puławskiej w W-wie. Jak był wypadek, to wszystkie media o tym trąbiły, a jak już doszedł do siebie, to media nie trąbią o tym kto jest winny...

Do "JaMi": sam mówisz, że jachałeś za szybko, że byłeś zmęczony, że jechałeśw nocy (ograniczona widoczność). Skąd możesz wiedzieć (że akurat w tamtym przypadku), to "bimbanie" AM by Cię pobudziło? Przecież byłeś zmęczony... i nigdy wcześniej w takich sytuacjach AM Ci nie "bimbała"?

Do "stefanekmac": Te krzyże, to się chyba nazywają Krzyże św. Andrzeja. Są one charakterystyczne (jak kilka innych znaków drogowych, np. "stop", "ustąp pierwszeństwa przejazdu"), bo można je odzczytać "z drugiej strony", więc jak od właściwej strony są zaśnieżone, to po kształcie można je odczytać. A co do zaśnieżonych znaków informujących o zbliżaniu się do przejazdu: jak widzisz taki (jakikolwiek zaśnieżony znak - czytaj, jeżeli jest zaśnieżony, to generalnie warunki do jazdy są kiepskie) znak, to nie zapala Ci się "czerwona lampka"?

Do wszystkich: Powtórzę: Ludzie! Nawigacja ma nam pomóc dojechać do celu, a nie myśleć za nas!

P.S.
Mam wujka "kolejarza" i wiem, że oni też mają swoje "znaki kolejowe", np. ostrzegające, że zbliżają się do przejazdu z drogą... I np. podczas mgły zbliżając się do takiego przejazdu muszą ostrzeć kierowców włączając swój sygnał dźwiękowy. Ale też sobie zdaję sprawę, że wśród kolejarzy, jak i wśród kierowców są ludzie i ludzie... I tylko ludzie. Dlatego jest zasada "ograniczonego zaufania".

Pozdrawiam
Grzegorz

*

Offline RUKAT

  • *****
  • 2388
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: POCO X3 NFC
Odp: Projekt PKP - ostrzeganie o przejazdach w nawigacjach, czyżby AM?
« Odpowiedź #29 dnia: Luty 17, 2009, 21:13:06 »
Cała dyskusja o tym co AM powinna robić a co nie ,jest przez to że wszyscy wyłączają  komunikat ostrzegawczy w AM i nie pamiętają  że jest tam między innymi napisane:
 "AutoMapa nie zwalnia z obowiązku przestrzegania przepisów bezpieczeństwa prowadzenia pojazdu oraz przestrzegania znaków i przepisów drogowych. "
  B)


ps. AM to nie nawigacja. Nawigacją zajmuje się człowiek a AM to pomoc nawigacyjna

ps2. Jeszcze gorzej mają użytkownicy innej "nawigacji" : włączają AutoPilota i puszczają kierownicę  :E  :E :E
« Ostatnia zmiana: Luty 17, 2009, 21:24:17 wysłana przez RUKAT »
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy ;o)