Porażka AM w teście Motoru

  • 78 Odpowiedzi
  • 23501 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline hipeck

  • **
  • 212
Odp: Porażka AM w teście Motoru
« Odpowiedź #60 dnia: Grudzień 07, 2011, 21:24:49 »
W założeniach testu mieli jechać zgodnie z przepisami. Odliczając wypadek /systemy live powinny go zlokalizować i wyznaczyć objazd, bo taka ich rola/ to i tak jest różnica ok 1 godz. Pewnie, że jeden test nie jest miarodajny, ale zajawka w umysłach zostaje.  pozdr

*

Offline Sygma

  • ****
  • 603
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 5
Odp: Porażka AM w teście Motoru
« Odpowiedź #61 dnia: Grudzień 07, 2011, 21:32:11 »
wynik może być realny
już 3 razy zdarzyło mi się, że np. nie jadąc autostradą dojechałem szybciej niż ktoś, kto nią jechał do tego samego miejsca
- Michał, dlaczego używasz AutoMapy ?
- Bo nie potrafię zpiracić innego programu do nawigacji..

Odp: Porażka AM w teście Motoru
« Odpowiedź #62 dnia: Grudzień 08, 2011, 10:36:15 »
Jeśli ma się pecha to na przebijaniu się z granicy Łodzi od strony Łowicza do Pabianic spokojnie można stracić niestety półtorej godziny i to jest fakt. Tak samo w Warszawie w godzinach szczytu.

*

Offline izaw

  • *****
  • 1165
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Porażka AM w teście Motoru
« Odpowiedź #63 dnia: Grudzień 08, 2011, 11:39:40 »
Pech to dane LD? Nie zdarzyło mi się tak długo jechać. Może gdyby był wypadek, ale ja nie używam LD.

*

Offline Visitor

  • **
  • 172
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: MDA I, MDA Compact IV, HTC HD2, Galaxy S4
Odp: Porażka AM w teście Motoru
« Odpowiedź #64 dnia: Grudzień 08, 2011, 11:50:31 »
Wstrząsnął straszliwie mną ten test... Do tego stopnia, że kupiłem "Motor", przeczytałem artykuł i od rana sprawdzam znane mi trasy  :wink:

korkosfera.pl vs targeo.pl

jak by to ten, tego... korkosfera.pl górą  :-|

Oczywiście mam świadomość że mapy na targeo są lekko do tyłu, ale mimo wszystko, to coś nieprawdopodobnego jak się podciągnęli w NE...


Ja poszedłem krok dalej i zainstalowałem NE. Pierwsze wrażenie - koszmarnie nieergonomiczna, ale nic to - ważne żeby spełniała swoją funkcję. I tutaj niemiłe zaskoczenie. Okazało się, że mapy w NE nie pokrywają się z tymi na korkosfera.pl! Testowałem w Krakowie i nie było dróg w okolicy, w której mieszkam, a które powstały co najmniej 3 lata temu... Biorąc to pod uwagę zastanawiam się, czy przynajmniej algorytm wyznaczania tras jest ten sam...

W AM mapy w programie też nie pokrywają się z tymi dostępnymi na Targeo.pl, tutaj jednak jest to różnica na plus dla programu.

Odp: Porażka AM w teście Motoru
« Odpowiedź #65 dnia: Grudzień 08, 2011, 12:03:04 »
W NaviExpert zastosowane mapy to Imagis + własne poprawki, w przypadku korkosfery (wersja Beta!) jak dobrze pamiętam stosowane są google maps.

*

Offline morette

  • ****
  • 630
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC HD2 hypnosis V.12_3.14_F; Samsung Galaxy S III
Odp: Porażka AM w teście Motoru
« Odpowiedź #66 dnia: Grudzień 08, 2011, 12:28:16 »
a ja jeszcze dodam a raczej zapytam się : W AM i Targeo mamy dane live oraz prognozy i widać to czy w AM czy Targeo.
W Korkosferze nie mamy takich rozróżnień i tu nasuwa się pytanie: mają tak dobre źródełka i przynajmniej w 60% odzwierciedlają sytuacje prezentowaną jak i w NE ??
Auto Mapa 6.10.0(1714)/Europe 1206  włączone korzystanie z LD
Android Auto Mapa - Samsung Galaxy S III

*

Offline altroch

  • ****
  • 667
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Modecom WinCE 6.0/AM 6.xx, SGS3, SG Note3
Odp: Porażka AM w teście Motoru
« Odpowiedź #67 dnia: Grudzień 08, 2011, 12:29:55 »
Też zainstalowałem darmową 7-mio dniową wersję NE. Ergonomia - można się przyzwyczaić, w miarę szybko sprawnie poruszałem się w programie. Routing - tu mam wątpliwości, testowałem we Wrocławiu na trasie z południa (Mokronos Dolny) do Mostu Grunwaldzkiego. AM zgodnie z moimi przyzwyczajeniami - Solskiego, Grabiszyńska, Sądowa, Krupnicza, pl. Dominikański, Most, czas ok 25 min (godz 9.00) (bez LD, aktualne SR). NE- zaskoczenie Węzeł Cesarzowicki na obwodnicę do A4 potem Karkonoska, Ślężna i dalej przez miasto, czas może podobny, ale 6 km dalej. W obcym mieście jadę i się nie zastanawiam, nawet nie wiem czy było optymalnie. Podsumowując taki test "jednotrasowy" niczego nie dowodzi a świadczy o nierzetelności testu.

Odp: Porażka AM w teście Motoru
« Odpowiedź #68 dnia: Grudzień 08, 2011, 14:58:06 »
NE- zaskoczenie Węzeł Cesarzowicki na obwodnicę do A4 potem Karkonoska, Ślężna i dalej przez miasto, czas może podobny, ale 6 km dalej. W obcym mieście jadę i się nie zastanawiam, nawet nie wiem czy było optymalnie. Podsumowując taki test "jednotrasowy" niczego nie dowodzi a świadczy o nierzetelności testu.
Test był raczej rzetelny. Wynik był efektem zbiegu okoliczności. Tak zresztą jest zawsze. Jedno natomiast jest pewne: NE z założenia nie wyznacza tras optymalnych, tzn. stanowiących kompromis między czasem jazdy a długością trasy. NE wyznacza trasy o najkrótszym czasie jazdy ignorując ich długość. Przykład z Wrocławia jest dobrym tego przykładem.

*

Offline altroch

  • ****
  • 667
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Modecom WinCE 6.0/AM 6.xx, SGS3, SG Note3
Odp: Porażka AM w teście Motoru
« Odpowiedź #69 dnia: Grudzień 08, 2011, 15:03:53 »
Może i rzetelny, ale dla jednej próbki. Dla jakiejkolwiek obróbki statystycznej zdarzeń losowych minimalna liczba próbek to 30.

*

Offline rgr

  • *****
  • 1045
Odp: Porażka AM w teście Motoru
« Odpowiedź #70 dnia: Grudzień 08, 2011, 15:55:55 »
Sprawdziłem w profilu B. :)

Trasa optymalna: tak jak Twoja.
Trasa szybka: z Grabiszyńskiej w Hallera, Wiśniową, lewoskręt w Ślężną, prosto do Pułaskiego, potem mam jakieś blokady na Pułaskiego (jest tam remont?), więc prowadzi Małachowskiego-Dąbrowskiego-Krasińskiego do Grunwaldzkiego.
Czas to 13-15 min :) .
To nie tablica ogłoszeń !

Odp: Porażka AM w teście Motoru
« Odpowiedź #71 dnia: Grudzień 08, 2011, 16:21:55 »
Dla jakiejkolwiek obróbki statystycznej zdarzeń losowych minimalna liczba próbek to 30.
A to jest nie do zrobienia. Dlatego do wyników porównań nawigacji na podstawie takich testów należy podchodzić z pewnym dystansem. Niemniej jednak nie ulega wątpliwości, że NE wyznaczyło trasę dobrze, a pozostałym się to nie udało.

*

Offline JR.Nysa

  • ****
  • 807
  • Płeć: Mężczyzna
  • AM 6.17 PL , TomTom Android 1.4
  • Sprzęt: BLOW50YBT , Samsung Galaxy S 4 - i9505 5.0.1
Odp: Porażka AM w teście Motoru
« Odpowiedź #72 dnia: Grudzień 08, 2011, 16:27:00 »
Dzisiaj miałem okazję przetestować NE na trasie  Nysa - Koziegłowy pod Myszkowem.  Jechałem z Nysy na A4 poźniej za Katowicami na S1/1. Zadna z nawigacji nie proponowała takiej trasy. AM w okolicach Kędzierzyna proponowała zjechać gdzieś na boczne drogi, NE też nie proponował wybranego przezemnie wariantu.
Co do ergonomii - NE to prymitywny program w dodatku zainstalowany w tel. z którego bardzo dużo rozmawiam w czasie jazdy dlatego dla mnie połączenie  telefonu i nawigacji to niestety pomyłka.
Dla osób które tel. traktują jak narzędzie pracy instalowany program nawigacyjny w telefonie niestety jest nie do przyjęcia! Przynajmniej dla mnie. 

*

Offline altroch

  • ****
  • 667
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Modecom WinCE 6.0/AM 6.xx, SGS3, SG Note3
Odp: Porażka AM w teście Motoru
« Odpowiedź #73 dnia: Grudzień 08, 2011, 17:35:56 »
kasia76 - mam na myśli nie 30 jednoczesnych próbek na jednej trasie, tylko różne trasy, różne zdarzenia drogowe, w dłuższym okresie czasowym. Test jednostkowy jest dla mnie mało wiarygodny, były kiedyś testy gdzie AM wygrywała.

rgr - i jedna i druga trasa jest dla mnie do zaakceptowania, czas przejazdu trochę nierealny (jak się dobrze trafi to min. 20 min). Profili nie używam bo mi się nie chce ciągle zmieniać.

Odp: Porażka AM w teście Motoru
« Odpowiedź #74 dnia: Grudzień 08, 2011, 18:10:41 »
Test był raczej rzetelny. Wynik był efektem zbiegu okoliczności. Tak zresztą jest zawsze. Jedno natomiast jest pewne: NE z założenia nie wyznacza tras optymalnych, tzn. stanowiących kompromis między czasem jazdy a długością trasy. NE wyznacza trasy o najkrótszym czasie jazdy ignorując ich długość. Przykład z Wrocławia jest dobrym tego przykładem.

To już kwestia wyboru typu trasy.
W trybie "Najszybsza" rzeczywiście kryterium jest czas i tylko czas.
Tryb "Głównymi" to jak w starych nawigacjach przedtrafikowych Szybka (w przeciwieństwie do Krótkiej, która to jest "przyłożeniem linijki")
Tryb "Rekomendowana" stara się wpasować gdzieś po środku - czyli staramy się jechać w miarę głównymi dobrymi drogami (na tyle ile to możliwe) i ominąć zatory ale nie za wszelką cenę (np. dla zyskania 1 minuty)
Oczywiście "Krótka" to przyłożenie linijki a "Najkrótsza 4x4" to nawet gruntową przez pole....
"Eco" to jakiś kompromis pomiędzy długością a płynnością ruchu ale na pewno w tym trybie czas nie jest kryterium...

Jaki byśmy tryb nie wybrali, algorytmy zawsze da się jeszcze dopracować i NE nie jest tu wyjątkiem.

Ja najczęściej obserwuje brak danych/kiepski algorytm "odwołujący korek". Skoro większość została skierowana na objazdy to czasami korek już zniknął...

Połączone: Grudzień 08, 2011, 18:14:41
kasia76 - mam na myśli nie 30 jednoczesnych próbek na jednej trasie, tylko różne trasy, różne zdarzenia drogowe, w dłuższym okresie czasowym. Test jednostkowy jest dla mnie mało wiarygodny, były kiedyś testy gdzie AM wygrywała.

Im więcej testów, tym lepiej - tak więc każdy test w każdej gazecie mile widziany. A najlepiej jak dwóch kumpli jedzie w to samo miejsce - jeden z AM a drugi z NE (bądź innymi nawigacjami które wspierają trafik w Polsce).  Wtedy od razu widać kto pierwszy przyjechał :)
« Ostatnia zmiana: Grudzień 08, 2011, 18:14:41 wysłana przez algi »

*

Offline izaw

  • *****
  • 1165
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Porażka AM w teście Motoru
« Odpowiedź #75 dnia: Grudzień 08, 2011, 18:29:18 »
(...)
Ja najczęściej obserwuje brak danych/kiepski algorytm "odwołujący korek". Skoro większość została skierowana na objazdy to czasami korek już zniknął...
(...)
Nie przeceniaj dostępności/używalności technologi online. Zdecydowana większość kierowców z tego typu "udogodnień" nie korzysta, a część w ogóle z nawigacji.

*

Offline rgr

  • *****
  • 1045
Odp: Porażka AM w teście Motoru
« Odpowiedź #76 dnia: Grudzień 08, 2011, 18:33:46 »
rgr - i jedna i druga trasa jest dla mnie do zaakceptowania, czas przejazdu trochę nierealny (jak się dobrze trafi to min. 20 min). Profili nie używam bo mi się nie chce ciągle zmieniać.
A jechałeś kiedyś Hallera do Powstańców? Tam korki są takiej, że blokują nawet skrzyż. Hallera.Gajowicka. Druga trasa jest fatalna.
To nie tablica ogłoszeń !

*

Offline altroch

  • ****
  • 667
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Modecom WinCE 6.0/AM 6.xx, SGS3, SG Note3
Odp: Porażka AM w teście Motoru
« Odpowiedź #77 dnia: Grudzień 08, 2011, 19:40:38 »
Jak nie było obwodnicy to była tragedia, teraz dużo lepiej.

*

Offline mourning

  • **
  • 221
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC TyTN II-Orange, HTC HD2,HTC One X
Odp: Porażka AM w teście Motoru
« Odpowiedź #78 dnia: Styczeń 20, 2012, 10:17:42 »

NE prowadził mniej więcej tak:
Warszawa-Wisłostrada-S8-ominięcie północą zakorkowanej okolicy Ożarowa Mazowieckiego- później środkiem pomiędzy Sochaczew/Żyrardów i Łowicz/Skierniewice- potem Stryków i do Łodzi

Wszystkie pozostałe stały w korku już w Warszawie, leciały 8mką katowicką, przed Żyrardowem 3 razy stały w korku (remonty i wypadek) i  praktycznie do poziomu Skierniewic dalej razem (gdzie AM odbiła właśnie na Skierniewice ale tam znowu trafia na korek związany z remontem) - za Skierniewicami kawałek wspólnie z NE ale potem odbija na południe na Brzeziny i potem do Łodzi.

Pozostałe nawigacje ciągną aż do Rawy Mazowieckiej po remontowanej katowickiej i potem odbicie na Brzeziny i Łódź .... z wyjątkiem rekordzisty Navigona który poleciał katowicką aż do Piotrkowa Trybunalskiego i potem odbił na północ na Łódź .....

Czyli najpierw kibel na wyjeździe z Warszawy, potem na "katowickiej" był zator spowodowany przez wypadek i tam straciły 60 minut na przejechanie 2 km a reszta to zatory spowodowane remontami.

O ile wypadek to zdarzenie incydentalne i mogły "nie załapać" o tyle remonty na katowickiej czy wyjazd z Wawy to "korki stałe", które można by ominąć...

Poniżej kilka kresek aby to zobrazować... sorry za jakość ... daleko mi do artysty ;-)

Sorry za odkopanie ale jak zobaczylem jak jest wyznaczona trasa AM to sie usmialem.Nie moglem sie powstrzymac zeby nie napisac.Ktos specjalnie dla AM wyznaczyl taka trase?Jestem z Skierniewic i znam troche te okolice i nigdy w zyciu bym taka trasa nie pojechal.Malo tego moja stara wersja AM 6.8.1 bez danych LD i SR wyznacza trase tak jak powinna czyli z Wawy katowicka do Huty Zawadzkiej(tam owszem zaczynaja sie remonty w strone Rawy Mazowieckiej i Czestochowy i mozna miec opoznienie 15-20 minut ale nigdy dluzej nie stalem jak wspomniane 20 minut),potem z Huty na Skierniewice i spokojnie mozna nadrobic z 5-10 minut bo droga jest o dobrej nawierzchni(czesto tylko w Wyczesniaku lubia stac misiaki),potem z Skierniewic (nie wiem kiedy byl robiony test ale od dluzszego czasu nie ma wiekszych remontow w miescie a i o zadnym wypadku ktory by zatrzymal ruch nie slyszalem tak wiec spokojnie przejezdza sie przez miasto) na Jezow,Brzeziny i do Lodzi.Na trasie Jezow-Lodz jesli nie ma powazniejszego wypadku to mozna nawet w ciagu dnia ten odcinek spokojnie pokonac w 40 minut.Wyznaczanie trasy przez Belchow,Lyszkowice a pozniej znowu na Brzeziny czyli w ciagu budowy autostrady to od razu widac ze ktos specjalnie wyznaczyl ta trase zeby trafiac na remonty i zeby jechac dluzej.Powiem ze swojego doswiadczenia ze przez rok jezdzilem do pracy z Skierniewic do Warszawy(Huta Zawadzka,trasa katowicka,Raszyn,Torunska i to byl poczatek remontow jak Mostostal remontowal fragment katowickiej) na Zeran i nigdy dluzej nie jechalem jak 2 godziny(jakies 93km).Zazwyczaj udawalo mi to w 1,5 godziny.Z skierniewic do Lodzi tez czesto jezdze na uczelnie i maksymalnie przy remontach jak byly w Lodzi to tez 2 godziny a standardowo 1,2.