Porażka AM w teście Motoru

  • 78 Odpowiedzi
  • 23494 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline jagga68

  • **
  • 187
  • Sprzęt: NR460 + AM EU, Nokia E52 + Ovi Maps, HTC Desire S
Odp: Porażka AM w teście Motoru
« Odpowiedź #30 dnia: Grudzień 06, 2011, 20:04:14 »
W dobie AM'Traffic widziałbym to tak - więcej przedziałów prędkości - tak jak ma to NE (załączniki) /ciach
Niekoniecznie. Przy okazji beta tesów NE 7.1, który ma wprowadzić warstwę traffic widoczną podczas nawigacji, raczej pojawiają się głosy o zmniejszeniu liczby kolorów "traffic'owych".

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: Porażka AM w teście Motoru
« Odpowiedź #31 dnia: Grudzień 06, 2011, 20:05:10 »
na 100%
Zabezpieczyli się skurczybyki... Wyłączyli zasilanie główne i awaryjne w serwerowni LD, a żeby mieć pewność zrobili jeszcze wystawkę  :mrgreen:

O człowieku NE, który jest kretem w zespole AM i ciągle psuje algorytm też nie zapomiajmy  :E

*

q1w2

Odp: Porażka AM w teście Motoru
« Odpowiedź #32 dnia: Grudzień 06, 2011, 21:00:13 »
na 100%
Zabezpieczyli się skurczybyki... Wyłączyli zasilanie główne i awaryjne w serwerowni LD, a żeby mieć pewność zrobili jeszcze wystawkę  :mrgreen:

O człowieku NE, który jest kretem w zespole AM i ciągle psuje algorytm też nie zapomiajmy  :E
Bez jaj. Trochę chyba przeginasz ....
Wszyscy (większość) zawsze bronii "super algorytmów" AutoMapy, jej super danych SR, a teraz, kiedy z króla spadł ręcznik i się obnażył, wszyscy zobaczyli prawdę.
Tu nie ma co szukać wytłumaczeń, czy serwery działały, czy nie. Zobaczyliśmy nagiego króla z wszystkimi jego .....
Trochę obiektywizmu nam chyba nie zaszkodzi - dla naszego (użytkowników) dobra. :proud:
To raczej AQ powinien nam tłumaczyć, dlaczego się stało, jak się stało, a nie my szukać producentowi wytłumaczeń. :mysli:
« Ostatnia zmiana: Grudzień 06, 2011, 21:02:49 wysłana przez q1w2 »

*

Offline ycbo

  • ****
  • 810
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 11 Pro
Odp: Porażka AM w teście Motoru
« Odpowiedź #33 dnia: Grudzień 06, 2011, 21:10:40 »
q1w2 napisał :Trochę obiektywizmu nam chyba nie zaszkodzi.
Obiektywizmu to głównie brakuje temu żałosnemu blogowi na garnuszku NE, artykuły do których dałem linki wyżej.
Nie mam nic przeciwko testowaniu, porównywaniu ocenianiu, ale muszę mieć choć odrobinę zaufania do testerów.

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Porażka AM w teście Motoru
« Odpowiedź #34 dnia: Grudzień 06, 2011, 21:22:10 »
Obawiam się, że póki sami się nie skrzykniemy, to o rzetelym teście możemy tylko pomarzyć ...
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline hipeck

  • **
  • 212
Odp: Porażka AM w teście Motoru
« Odpowiedź #35 dnia: Grudzień 06, 2011, 21:25:33 »
g1 - nie ma co ukrywać, po opadnięciu ręcznika ptaszek okazał się malutki, koliberek prawie :grin:  pozdr

*

Offline jerzu

  • *****
  • 1323
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mój profil na FB
  • Sprzęt: iPhone 7
Odp: Porażka AM w teście Motoru
« Odpowiedź #36 dnia: Grudzień 06, 2011, 21:53:34 »
Ma ktoś ten numer "Motoru" i może zeskanować ten artykuł? Bo sam jestem ciekaw, jaką to trasę wyznacza NE, że AM pozostaje 2h w tyle. Bo ostatnio wracałem z Łodzi, ul. Rymanowska na warszawski Ursynów via Rawa Mazowiecka i remontowana DK8, a zajęło mi to 3 godziny. A gdzie jeszcze półtorej godziny?
« Ostatnia zmiana: Grudzień 06, 2011, 21:58:38 wysłana przez jerzu »
Dariusz "jerzu" Niemczyński
Telefon - iPhone 7 & Moto G5
Tablet - Huawei Media Pad T5

*

Offline izaw

  • *****
  • 1165
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Porażka AM w teście Motoru
« Odpowiedź #37 dnia: Grudzień 06, 2011, 22:05:32 »
Ja jechałem z w-wy, Bema do Łodzi na Chojny ok 2:20. Trasa optymalna przez Żyrardów, Skierniewice, Brzeziny. Tylko, że to było w niedzielę wieczorem.

Rano do W-wy prowadziła przez Łowicz, Sochaczew i było kwadrans dłużej.

Odp: Porażka AM w teście Motoru
« Odpowiedź #38 dnia: Grudzień 06, 2011, 22:26:34 »

NE prowadził mniej więcej tak:
Warszawa-Wisłostrada-S8-ominięcie północą zakorkowanej okolicy Ożarowa Mazowieckiego- później środkiem pomiędzy Sochaczew/Żyrardów i Łowicz/Skierniewice- potem Stryków i do Łodzi

Wszystkie pozostałe stały w korku już w Warszawie, leciały 8mką katowicką, przed Żyrardowem 3 razy stały w korku (remonty i wypadek) i  praktycznie do poziomu Skierniewic dalej razem (gdzie AM odbiła właśnie na Skierniewice ale tam znowu trafia na korek związany z remontem) - za Skierniewicami kawałek wspólnie z NE ale potem odbija na południe na Brzeziny i potem do Łodzi.

Pozostałe nawigacje ciągną aż do Rawy Mazowieckiej po remontowanej katowickiej i potem odbicie na Brzeziny i Łódź .... z wyjątkiem rekordzisty Navigona który poleciał katowicką aż do Piotrkowa Trybunalskiego i potem odbił na północ na Łódź .....

Czyli najpierw kibel na wyjeździe z Warszawy, potem na "katowickiej" był zator spowodowany przez wypadek i tam straciły 60 minut na przejechanie 2 km a reszta to zatory spowodowane remontami.

O ile wypadek to zdarzenie incydentalne i mogły "nie załapać" o tyle remonty na katowickiej czy wyjazd z Wawy to "korki stałe", które można by ominąć...

Poniżej kilka kresek aby to zobrazować... sorry za jakość ... daleko mi do artysty ;-)

« Ostatnia zmiana: Grudzień 06, 2011, 22:44:09 wysłana przez algi »

*

Offline izaw

  • *****
  • 1165
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Porażka AM w teście Motoru
« Odpowiedź #39 dnia: Grudzień 07, 2011, 00:37:08 »
No to widać dlaczego NE było szybsze. Prowadziło po drogach o szerokości półtora samochodu. Drogi tam są niezłe (przynajmniej niektóre), puste ale wąziutkie. Jadąc kilkanaście minut i nie widząc samochodu człowiek zaczyna się dziwnie czuć.

Ale nie znając terenu nie wybrałbym się w takie zadupia.

Odp: Porażka AM w teście Motoru
« Odpowiedź #40 dnia: Grudzień 07, 2011, 07:53:49 »
Ale czyż nie po to są te wszystkie nawigacje, niezależnie od producenta, aby nam pomoc na tych terenach o których nie mamy pojęcia?

Najważniejsze żeby mapa była aktualna :-)

Odp: Porażka AM w teście Motoru
« Odpowiedź #41 dnia: Grudzień 07, 2011, 10:12:38 »
No to widać dlaczego NE było szybsze. Prowadziło po drogach o szerokości półtora samochodu. Drogi tam są niezłe (przynajmniej niektóre), puste ale wąziutkie. Jadąc kilkanaście minut i nie widząc samochodu człowiek zaczyna się dziwnie czuć.

Ale nie znając terenu nie wybrałbym się w takie zadupia.
Zarzut do NE, że prowadził pustymi drogami! :shock:
Dla mnie bomba! :ok:

*

Offline tesbor

  • **
  • 242
  • Sprzęt: Galaxy sIII + Galaxy Note II
Odp: Porażka AM w teście Motoru
« Odpowiedź #42 dnia: Grudzień 07, 2011, 10:21:36 »
Jezeli NE prowadzil po drogach, ktore sa przejezdne tak, ze kierowca i auto sa cali to chyba jest OK!

Zreszta sam czas przjazdu NE i roznica czasu przejazdu NE vs. pozostale nawigacje pokazuje, ze drogi wytyczone przez NE wertepami raczej nie byly! Zastanawial bym sie nad trasa wytyczona przez NE w czasie nocnej podrozy lub w czasie zimy.

Odp: Porażka AM w teście Motoru
« Odpowiedź #43 dnia: Grudzień 07, 2011, 10:27:26 »
Zastanawial bym sie nad trasa wytyczona przez NE w czasie nocnej podrozy lub w czasie zimy.
Wtedy dajesz ustawienia trasy "Prowadź głównymi", a nawet jak chcesz wyłaczasz funkcję dynamicznego omijania korków. I tyle...

*

Offline emisiu

  • Ekspert AutoMapa
  • *****
  • 2362
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Porażka AM w teście Motoru
« Odpowiedź #44 dnia: Grudzień 07, 2011, 10:27:38 »
Niebieska droga, to dokładnie ta która całkiem niedawno opisałem na tym forum jako najszybsza możliwa trasa między Łodzią i Warszawą. Aż nie chce mi się wierzyć że jakakolwiek nawigacja jest w stanie wytyczyć dokładnie taką trasę. Czy może ktoś potwierdzić że NE rzeczywiście wyznacza taką trasę?
Ale proszę żeby nie był to kolega algi !!!

Odp: Porażka AM w teście Motoru
« Odpowiedź #45 dnia: Grudzień 07, 2011, 10:32:16 »
Niebieska droga, to dokładnie ta która całkiem niedawno opisałem na tym forum jako najszybsza możliwa trasa między Łodzią i Warszawą. Aż nie chce mi się wierzyć że jakakolwiek nawigacja jest w stanie wytyczyć dokładnie taką trasę. Czy może ktoś potwierdzić że NE rzeczywiście wyznacza taką trasę?
Ale proszę żeby nie był to kolega algi !!!
O tym odcinku nie mogę nic powiedzieć. Natomiast już wcześniej pisałem, że od kilku miesięcy korzystam z NE i prowadzi mnie prawie zawsze drogami które sam wcześniej wybierałem , żeby być szybciej ( o ile je znałem ) . Wpadki oczywiście są ale b.  rzadkie...

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: Porażka AM w teście Motoru
« Odpowiedź #46 dnia: Grudzień 07, 2011, 11:13:32 »
Wstrząsnął straszliwie mną ten test... Do tego stopnia, że kupiłem "Motor", przeczytałem artykuł i od rana sprawdzam znane mi trasy  :wink:

korkosfera.pl vs targeo.pl

jak by to ten, tego... korkosfera.pl górą  :-|

Oczywiście mam świadomość że mapy na targeo są lekko do tyłu, ale mimo wszystko, to coś nieprawdopodobnego jak się podciągnęli w NE...

Zastanawial bym sie nad trasa wytyczona przez NE w czasie nocnej podrozy lub w czasie zimy.
Wtedy dajesz ustawienia trasy "Prowadź głównymi", a nawet jak chcesz wyłaczasz funkcję dynamicznego omijania korków. I tyle...

Wtedy prędkości na zaśnieżonych odcinkach spadają i NE prowadzi tymi, które mają przewagę prędkości - to oczywiste...
« Ostatnia zmiana: Grudzień 07, 2011, 11:29:18 wysłana przez jachraniak »

*

Offline JD-MM

  • *****
  • 1145
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: SGS6 SM-G920F
Odp: Porażka AM w teście Motoru
« Odpowiedź #47 dnia: Grudzień 07, 2011, 12:34:37 »
No to widać dlaczego NE było szybsze. Prowadziło po drogach o szerokości półtora samochodu. Drogi tam są niezłe (przynajmniej niektóre), puste ale wąziutkie. Jadąc kilkanaście minut i nie widząc samochodu człowiek zaczyna się dziwnie czuć.

Ale nie znając terenu nie wybrałbym się w takie zadupia.

Już widzę krzyk na Forum jakimi to drogami prowadzi AM. Osobiście nie ma nic przeciwko takim drogom, często wymuszam taki przebieg.

*

q1w2

Odp: Porażka AM w teście Motoru
« Odpowiedź #48 dnia: Grudzień 07, 2011, 12:48:36 »
Już widzę krzyk na Forum jakimi to drogami prowadzi AM. Osobiście nie ma nic przeciwko takim drogom, często wymuszam taki przebieg.
Osobiście też nie mam nic przeciwko tym drogom "poniżej żółtej".
Jednak mając wybór pomiędzy typami tras, chciałbym widzieć rozsądną różnicę w ich routingu - szczególnie tym, bez LD. Niestety często tak nie jest, a jeżeli nawet, to alternatywa nie jest rozsądną alternatywą.
Rozumiem też, że krótka, czy "szybka" (w rozumieniu co niektórych) ma swoje "prawa". Ale w drogi gdzie nie mieszczą się dwie osobówki, to optymalna, a tym bardziej łatwa, nie powinny zaglądać. Mam tu (dla jasności) na myśli jazdę bez LD.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 07, 2011, 12:54:56 wysłana przez q1w2 »

Odp: Porażka AM w teście Motoru
« Odpowiedź #49 dnia: Grudzień 07, 2011, 12:52:01 »
Niebieska droga, to dokładnie ta która całkiem niedawno opisałem na tym forum jako najszybsza możliwa trasa między Łodzią i Warszawą. Aż nie chce mi się wierzyć że jakakolwiek nawigacja jest w stanie wytyczyć dokładnie taką trasę. Czy może ktoś potwierdzić że NE rzeczywiście wyznacza taką trasę?
Ale proszę żeby nie był to kolega algi !!!

Możesz sobie samemu przetestować na korkosfera.pl ale to beta i dane zapewne są lekko opóźnione tak jak i w Targeo.

Najpewniej to sobie zainstalować NE bo jest bezpłatny przez 7 dni a potem można wywalić, a zawsze tu bedzie test na serwerze produkcyjnym.

No sobie to chyba już zaufasz?

Btw żeby nie bylo niedomówień-nie jestem pracownikiem NE, ale jestem użytkownikiem NE od kilku lat - mam NE wykupionego prywatnie od ver.3 i zaczynałem na Nokii 6300 z zewnętrznym modułem GPS

*

Offline morette

  • ****
  • 630
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC HD2 hypnosis V.12_3.14_F; Samsung Galaxy S III
Odp: Porażka AM w teście Motoru
« Odpowiedź #50 dnia: Grudzień 07, 2011, 13:22:26 »
W NE a dokładnie w Korkosfera nie są zablokowane w Warszawie ul. Prosta, Świętokrzyska czy Grzybowska nie wiem jak to jest bezpośrednio w programie NE. Dodatkowo przeanalizowałem sobie blokady dróg na placu budowy Autostrady z Warszawy do Poznania i od Konotopy do Wysokości Grodziska Maz. wiele dróg w Korkosferze nie jest zablokowane. Ciekawe jak program NE tamtędy prowadzi??  Dodatkowo oznaczenie POI o robotach drogowych na trasie budowy autostrady ma oznaczenie końca prac 2013-09-05 czyli dużo dłużej ponad rok od planowanego oddania autostrady. Znalazłem i takie które to zakończenie mają w 2111 roku.


Planuje zrobienie dłuższego testu ściągniecie bezpłatnej 7 dniowej wersji i porównania jej na takich samych urządzeniach na dłuższej trasie. Zobaczymy co wtedy będzie.
Auto Mapa 6.10.0(1714)/Europe 1206  włączone korzystanie z LD
Android Auto Mapa - Samsung Galaxy S III

*

Offline RUKAT

  • *****
  • 2388
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: POCO X3 NFC
Odp: Porażka AM w teście Motoru
« Odpowiedź #51 dnia: Grudzień 07, 2011, 14:59:02 »
Koledzy. Wydaje Mi się że że w tej dyskusji mieszane są ze sobą dwie rzeczy: 1. Który program jest lepszy  2.Jakość testu przeprowadzonego przez "Motor".
Czy NE jest lepsze od AM   :-|  Być może tak ale na pewno nie można tego rozstrzygnąć na podstawie tego pojedynczego testu . Ciężko zapewnić przy pojedynczej próbie takie same warunki dla każdego badanego *  poza tym może być tak że z tą konkretną  jedną trasą któryś program poradzi sobie dużo lepiej niż inne . Jeśli ktoś jeździ z jakimś programem  potem zmieni na inny i znowu pojeździ dłuższy czas to może ocenić że ten jest lepszy od tamtego  ale  po jednej próbie to jest za duża rola przypadku (lub świadomego ustawienia testu pod klienta  :E ) w ocenie.

*Miałem kiedyś taki myk:  Woziłem faceta co poniedziałek na drugi koniec Warszawy . Jak wysiadł na miejscu 6:55 to wracałem 40min. do domu ale jak wysiadł 7:05 to powrót trwał 1,5h .   10 min zmieniało czas jazdy o prawie godzinę . Przy teście navi na tej trasie by te 10min. nieźle fałszowało wynik  B)
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy ;o)

Odp: Porażka AM w teście Motoru
« Odpowiedź #52 dnia: Grudzień 07, 2011, 18:13:30 »
Rukat - masz rację. Program jeden czy drugi - mają swoje wady i zalety. Dzięki temu każdy wybierze sobie co mu odpowiada a globalnie patrząc - konkurencja dla nas klientów jest dobra.

Co do samego testu - może dzięki temu że NE wybrał inną drogę to ominął wypadek (60 minut straty) - ale od czego trafik w innych nawigacjach? Pomińmy wypadek. Odejmijmy 60 minut od czasu każdej pozostałej nawigacji. I teraz pytanie - czy remontowana "katowicka" jest także "niewidoczna" dla trafiku/statystyk ruchu w pozostałych nawigacjach? Jeśli tak to coś tu nie do końca działa bo przecież remont i spowolnienia na "katowickiej" nie są "od wczoraj".

Zakładając że NE też nie widział wypadku to odejmując 60 minut od czasu każdej z pozostałych nawigacji - i tak mamy czas taki a nie inny.... A co jeśli NE "widział" wypadek? Tego niestety nie jesteśmy się w stanie dowiedzieć.

Wszystkim życzę, niezależnie od nawigacji jakiej używają, aby każda odmiana danych o ruchu i algorytmy omijania korków działały jak najlepiej.
A także jak najwięcej testów porównawczych różnych nawigacji aby "próbka" była bardziej reprezentatywna :)

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Porażka AM w teście Motoru
« Odpowiedź #53 dnia: Grudzień 07, 2011, 18:30:11 »
Cytat: algi
A co jeśli NE "widział" wypadek? Tego niestety nie jesteśmy się w stanie dowiedzieć.

A jak miał go widzieć skoro już na początku wybrał inną trasę?
Wiedział, że za godzinę będzie tam wypadek?
Rzetelny test w takich okolicznościach powinien być powtórzony.
Nawiasem mówiąc próbowałem wyznaczyć taką trasę jaką ponoć prowadziła AM.
Potrzebowałem 5 punków via, żeby wyglądała jak ta namalowana w gazecie,
a jak już zmusiłem AM tak przebiegającej trasy, to jej długość różniła się
od tej podanej w teście o 6 km.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline rgr

  • *****
  • 1045
Odp: Porażka AM w teście Motoru
« Odpowiedź #54 dnia: Grudzień 07, 2011, 18:35:27 »
A niech ktoś weźmie i sprawdzi w AM te trasy (trasę AM i trasę NE z testu) i porówna prognozowane czasy przez AM (w warunkach zbliżonych do testowych).

(Zrobiłbym to sam, ale lepiej by tambylec to zrobił)
To nie tablica ogłoszeń !

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Porażka AM w teście Motoru
« Odpowiedź #55 dnia: Grudzień 07, 2011, 18:39:17 »
A skąd weźmiesz te warunki? Nie podali ani dnia ani godziny wyjazdu.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline rgr

  • *****
  • 1045
Odp: Porażka AM w teście Motoru
« Odpowiedź #56 dnia: Grudzień 07, 2011, 18:53:03 »
PS. Jednak spróbowałem - wyznaczyła mi trasę podobną do NE (Błonie-Regów-Bolimów-Nieborów-Łyszkowice-Brzeziny). Musiałem wstawić punkt przez okolicę koło Wiskitki.

Czas tej trasy (na teraz) to 2:25h. Trasa szybka zaproponowana przez AM to 2:29h (taka jak w teście). Ogólnie różnice teoretyczne są minutowe.

Połączone: Grudzień 07, 2011, 18:55:00
A skąd weźmiesz te warunki? Nie podali ani dnia ani godziny wyjazdu.
Sprawdziłem dla teraz i dla jutra 8:46. Dla jutra było więcej o 10-15 minut dla tych tras.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 07, 2011, 18:55:00 wysłana przez rgr »
To nie tablica ogłoszeń !

*

Offline Sygma

  • ****
  • 603
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 5
Odp: Porażka AM w teście Motoru
« Odpowiedź #57 dnia: Grudzień 07, 2011, 20:53:45 »
No i pytanie:
Czy kierowcy jechali mega-zgodnie z przepisami..
czy tak "jak pozwala droga" ?

To dość istotne pytanie, bo na bocznych drogach można duuużo nadrobić (o ile są równe)  B)
- Michał, dlaczego używasz AutoMapy ?
- Bo nie potrafię zpiracić innego programu do nawigacji..

*

Offline studentk

  • ****
  • 505
  • Sprzęt: Motorola Defy, Samsung SGS, iPad
Odp: Porażka AM w teście Motoru
« Odpowiedź #58 dnia: Grudzień 07, 2011, 21:08:49 »
Pytanie, jak wyglądałyby czasy przejazdu jakby wypadek się nie wydarzył? Bo to jest chyba kluczowe, wypadek zdarzył się już po wyznaczeniu tras więc nie powinien być brany pod uwagę.

*

Offline tesbor

  • **
  • 242
  • Sprzęt: Galaxy sIII + Galaxy Note II
Odp: Porażka AM w teście Motoru
« Odpowiedź #59 dnia: Grudzień 07, 2011, 21:10:01 »
to fakt, na bocznych czasami zdarza mi sie jechac 12+0 km/h - praktycznie pusto!