Ustawianie, ustawianiem

Nie zapominajcie o tym że blokady w zdarzeniach pojawiają się via serwer LD, który ostatnio dostawał czkawki...
Panowie z "Motora" mogli mieć AM ze starym SR, nowych pobrać nie mogli, blokady w związku z tym, też mieli stare a serwer LD nie "pomógł" bo leżał i kwiczał. Pozbawieni całego oręża jechali na (starym) SR, nieuwzględniającym obecnej sytuacji i mogło się tak to skończyć. Sytuacja na drogach jest jak sieć naczyń połączonych... gdzieś się zatkał odpływ to wszyscy walą w inne ujścia a to powoduje korki...
Co do kategoryzacji - zapewne wielu strasznie się oburzy, ale mi by wystarczyły dwie kategorie;
1) równa
2) dziurawa (bardzo proste do zrobienia z pomocą miplo)
Bo po kiego groma te wszystkie inne kategorie? W sytuacji gdzie trasy mamy zdefiniowane następująco:
Szybka - liczy się czas
Łatwa - eliminacja skrętów w lewo i rond
Krótka - wiadomo
Optymalna - kompromis pomiędzy szybką i krótką.
Pytanie było retoryczne, bo
gdzie mamy trasę która potrzebuje kategoryzacji? Nie ma takiej... A to, że AM cały czas błądzi, wynika ze starego algorytmu z czasów sprzed AM'Traffic, gdzie kategorie rządziły... zupełnie bez sensu zresztą...
Nie ma tasy "głównymi"

nie ma...
za targeo:
problem jest bardzo skomplikowany (i dotyczy również AM) - na długich trasach preferowane są drogi o wyższej kategorii i to może powodować, że trasa szybka wcale nie jest najszybsza.
W dobie AM'Traffic widziałbym to tak - więcej przedziałów prędkości - tak jak ma to NE (załączniki) i routing oparty na założeniach, które Aqurat zdefiniował... To wszystko, nie trzeba złożonej kategoryzacji. Oczywiście jak ktoś ma życzenie pojechać "dziurawą" (zaptaszkować odpowiednią pozycję w menu) i zaoszczędzić czas, czy ilość kilometrów, a może ma samochód służbowy i zwyczajnie sie nie martwi zawieszeniem, proszę bardzo.
Wiadomo, im prostsze rozwiązanie tym pewniejsze, w chwili obecnej mamy hybrydę, a właściwie karykaturę... Znajdziemy szybszą od szybkiej, łatwiejszą od łatwej itp, itd. a to wszystko dzięki temu, że na routing ma wpływ kategoryzacja dróg.
SR nie jest przekombinowane... To AM nie potrafi dobrze korzystać z tych danych, bo już sami nie wiedzą na czym ma się opierać algorytm.