Poprawione mapy Łódź i Polska v3_r

  • 166 Odpowiedzi
  • 27266 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline ajed

  • ******
  • 6004
  • Płeć: Mężczyzna
    • Strona prywatna
  • Sprzęt: iPhone 4s, iPad 2
Poprawione mapy Łódź i Polska v3_r
« Odpowiedź #90 dnia: Styczeń 02, 2006, 18:00:29 »
Zacznę od końca :)

Wiem, że mapy TomToma nie są większę od tych z AM, biorąc pod uwage ich wilekość. No ale wybacz. Mam ładować prawie 500 MB softu aby dojechać do punktu oddzielonego o jakieś 2 km  :shock: I to tyle. O tym, że pocket się grzeje działajac pod Tomem nie słyszałem. Może i dobrze, bo to bzdura :!: Poza tym wybuliłem niedawno 600 zł na AM, i nie zamierzam dawać kolejnych 900 zł za TTN gdy potrzebuję go na jeden wyjazd. A AM EU powinna być tańsza (na to liczę). Nie wiem tylko, czy będzie zawierać mapy Czech.

Na moją pozytywną ocenę AM wpływa to, że nie mam absolutnie żadnychy problemów z jej funkcjonowaniem. Nie wiesza się, nie szuka sygnału GPS (znaczy szuka lae dosłownie chwilkę), jak znajdzie to nie gubi! To niewątpliwie wpływa na moją pozytywną, czy też Twoją negatywną opinię.

To, że ludzie krytykujący AM nie spotykają się ze zrozumieniem wcale mnie nie dziwi. Nie wynika to z chęci gloryfikacji AM, ale z podejścia nowych użytkowników AM, którzy nie mając pojęcia, po co jest nawigacja krytykują na potęgę AM, a że to szajs, bo na osiedlu gdzie mieszkaja liczącym 200 mieszkańców brakuje 2 iulic, a to znowu, że ich dom jest po drugiej stronie ulicy no i przede wszystkim, że AM jest zbyt droga a powinna być tańsza (a w jakiś 60 % piszą to ludzie używający pirata). Wygłaszając takie argumenty, na prawdę cieżko się spotkać się z pozytywną opnią.

Poprawione mapy Łódź i Polska v3_r
« Odpowiedź #91 dnia: Styczeń 02, 2006, 19:26:13 »
Cytat: "ajed"
Na moją pozytywną ocenę AM wpływa to, że nie mam absolutnie żadnychy problemów z jej funkcjonowaniem.

Ja jestem wręcz przekonany, że tak ma większość userów.

Ale ktoś, kto nie ma kłopotów z AM rzadko o niej pisuje bo i po co ? ( pomijam wojowników  :wink:  ) częściej pisują ci którzy mają problemy. To oczywiste. Tak jest z każdym produktem. Nawet z człowiekiem  :lol: Pamiętacie jeden z meczów Jerzego Dudka ? Grał świetnie, ale w 92 minucie puścił głupią bramkę. Przez wiele tygodni ciągle to rozpamiętywano. Śmiechu było co niemiara. To, że przedtem bronił świetnie, jakoś było mniej istotne  :wink:

AM to soft. Na dodatek pracujący pod WIN i każdy rozsądny człowiek ma świadomość, że to co prawda nie musi, ale może się wyłożyć !!
Dlatego od czasu jak pojawiły się takie możliwości - zwłaszcza dla osób technicznych inaczej (patrz: moja żona) - polecam miłośnikom nawigacji samochodowej urządzenia dedykowane, których na całe szczęście wybór jest już przeolbrzymi. Tu już jest prawdziwa konkurencja ! Jak dobrze pogooglować, to człowiek aż oczy przeciera ze zdumienia ile "marek" dedykowanej nawigacji GPS jest już w sprzedaży w Polsce. I to w najróżniejszych przedziałach cenowych.

Pewnie, że jak ktoś potrzebuje na codzień pocketa. Nosi go zawsze przy sobie i nie boi się ewentualnych niespodzianek z softem to śmiało może PDA wykorzystać w nawigacji. Jednak dla statystycznego Kowalskiego TomTomGo, Garmin czy inny wynalazek to chyba najlepszy pomysł.

Poprawione mapy Łódź i Polska v3_r
« Odpowiedź #92 dnia: Styczeń 02, 2006, 20:08:04 »
hmm to i ja dożuce swoje 3 grosze
po 1. Szum medialny wokuł AM jest to jak najbardziej. Przykłady? Prosze bardzo. Zaczeło się jakieś 1,5 roku temu (notabene może wcześniej ale od wtedy zaczołem śledzić PPC) testem programów nawigacyjnych w Komputer Świecie w którym to AM zdeklasowała rywali (z tego co pamietam uzyskała 2 razy wieksza note od programu na 2 miejscu). Potem pałeczke przejeły inne czasopisma (wiekszosci nie pamiętam ale była też wzmianka w Playboy i CKM (o PPC oraz Automapie)). Potem przyszedł czas na TV i zaczeło sie od TVN24 nastepnie TVN TURBO i TVN STYLE przy czym w wiekszości tych programów nie pokazywano innego programu czy nawet rozwiązania niz PPC z AM
po 2 Pozdrawiam pana od stron warezowych który chyba zatrzymał się pare miesiecy temu (choć może to te strony) bo AM w wersji pirackiej ukazała się w dniu 24.12.2005 w wersji 3.9.3.2 z mapami v3r (linków dawać nie będe co najwyżej do potwierdzenia komuś zaufanemu (np: adminowi))
po 3 wyliczeniia kosztu nawigacji AM są raczej błędne bo mojego ojca kosztowały 1700zł (jeszcze do tego rozłożone na 10 rat - dokładnie Acer N35 +AM XL)
po 4 choć to sprawa sporna to sądze że AM jest najlepszym programem do nawigacji dlaczego? fakt stwierdzam to po sprawdzeniu 2 programow (ale ponoc TTN jest najlepszy a to o nim właśnie mowa, pierwszym jest AM) TTN -wyznaczenie trasy w dowolny punkt jest dość kłopotliwe bo jak znaleść np. Parking pod Wielką Sową (Góra w Górach Sowich) AM radzi sobie doskonale i nie ma najmniejszych problemów. Widok 3D - nie dziekuje bo na nim nic nie widać Pochylcie sobie PPC uzyskacie ten sam efekt (no może nie ten sam ale podobny). No i na koniec dokładność map: po krótkiej (jakies 40km) przejażdzce po Czechach stwierdzam, że fatalna (50% drug nie bylo) A jednostki gramina cuż jeśli można by wgrać mapy sztabowe (takie ja do oziego) to może by się zbliżył do PPC (ps. mam całą Polske i pare innych krajów w sztabówkach z plikami *.map)

*

Offline bazi22

  • ****
  • 913
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad NR411 | iPhone 3GS 16GB
Poprawione mapy Łódź i Polska v3_r
« Odpowiedź #93 dnia: Styczeń 02, 2006, 21:13:12 »
Cytat: "thunderbolt2"

 A jednostki gramina cuż jeśli można by wgrać mapy sztabowe (takie ja do oziego) to może by się zbliżył do PPC (ps. mam całą Polske i pare innych krajów w sztabówkach z plikami *.map)


Zeby korzystać z takich map na mapowych odbiornikach Garmina, możesz skorzystać z jednego z wielu automatów wektoryzujących - otrzymasz w ten sposób mapę jednowarstową, która w przeciwieństwie do Oziego można dowolnie powiekszać.

Tylko mi nie mów że Ozi i skany nadają się do nawigacji. Poza tym chyba nie masz pojęcia o ofercie garmina:
- ma on i PPC, na których można uruchomić i AM i Oziego
- Odbiorniki na BT - AM i Ozi pójdzie
- odbiorniki dedykowane o ktorych Ty myślisz.

AM jest lepsza od GPMapy/Que na PPC z trzech powodów:
- jest po polsku cała (menu, komunikaty)
- bardziej Windowsowska i cukierkowa
- możliwość wgruwania dowolnej ilości PU z m.in. poi.mobilne.net

Mapy AM 3r i GPMapy 4.0 są równie dobre
Bartek Chyba :: bazi22
Dell X30=>HTC Wizard=>HTC Hermes=>iPhone 3GS

Poprawione mapy Łódź i Polska v3_r
« Odpowiedź #94 dnia: Styczeń 02, 2006, 21:44:56 »
Cytat: "bazi22"
AM jest lepsza od GPMapy/Que na PPC z trzech powodów:
............
- możliwość wgruwania dowolnej ilości PU z m.in. poi.mobilne.net


No ! Niezupełnie. To nie jest cecha mapy a softu. A tu na każdy odbiornik inny soft / inny Firmware. Są przecież samochodowe odbiorniki Garmina obsługujące POI w takim rozumieniu jak to rozumieją użytkownicy AM. Jest także soft o nazwie POI Loader obsługujący właśnie POI.

Odrębnym zagadnieniem jest tylko to, czy któryś z upgradów aplikacji QUE pozwoli używać POI Loadera na PPC. Ja mam nadzieję, że tak.
Na razie przekonwertowane POI mobilne można używać w wersji "waypoint". No ale waypointy w QUE nie gadają  :cry:

Poprawione mapy Łódź i Polska v3_r
« Odpowiedź #95 dnia: Styczeń 02, 2006, 23:01:12 »
Cytat: "bazi22"
Zeby korzystać z takich map na mapowych odbiornikach Garmina, możesz skorzystać z jednego z wielu automatów wektoryzujących - otrzymasz w ten sposób mapę jednowarstową, która w przeciwieństwie do Oziego można dowolnie powiekszać.

Przecież Ozi potrafi bez najmniejszego problemu pomniejszać i powiekszać (chyba, że jest jakieś ograniczenie ale ja o nim nie wiem). Poza tym te mapy co mam sa tak duże ze powiekszać nie trzeba.
Cytat: "bazi22"
Tylko mi nie mów że Ozi i skany nadają się do nawigacji.

hmm może nie jest to program niczym automapa ale jezdzić czy chodzić się z nim da (o dziwo nawet jeśli wyjdzie sie poza arkusz to sam przerzuca na następny o ile jest wgrany). Nie zastapi AM ale w tej funkcji sprawuje sie nader dobrze. I do nawigacji po górach sie jak najbardziej nadaje. Szkoda tylko, że jeden arkusz zajmuje około 6mb :)

Poprawione mapy Łódź i Polska v3_r
« Odpowiedź #96 dnia: Styczeń 02, 2006, 23:50:36 »
Cytat: "thunderbolt2"
I do nawigacji po górach sie jak najbardziej nadaje. Szkoda tylko, że jeden arkusz zajmuje około 6mb :)

Ciepło, ciepło. Jeszcze parę wad i dojrzejesz do zakupu odbiornika outdorowego.  :wink:

Właśnie przed chwilą pisałem na pl.rec.gps coś w takim stylu:

Moja filozofia przygotowania ekwipunku jest prosta.
Jeżeli coś ma być podwójne to niech to będzie piwo  :lol:  :lol:

Dwie puszki piwa w plecaku to rozumiem, ale dwie mapy ?
Po kiego diabła mam nosić mapę papierową + jej kopię
którą to kopię będę zmuszony oglądać przez "mysie okienko"  :wink:

A nie lepiej mieć dwie różne rzeczy: porządną mapę papierową
+ porządny GPS
:wink:

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Poprawione mapy Łódź i Polska v3_r
« Odpowiedź #97 dnia: Styczeń 03, 2006, 08:15:19 »
Nie da się uczestniczyć w tym wątku "z doskoku".
Wyjdziesz człowieku na chwilę, potem odeśpisz ze dwie godzinki wcześniejsze "długie, nocne Polaków rozmowy", a tu już lawina postów.

No, ale to przecież nasz żywioł. ;)

Zatem, po kolei.

Najpierw sprawa konkurencji w 2003 r. Nie ma co do tego wątpliwości, że w tym okresie funkcjonowały co najmniej cztery polskie programy (pięć z cMap) do nawigacji GPS. Nie opowiadajcie jakichś historii o elektronicznych atlasach, bo to zupełnie inny rodzaj softu, którego przykłady podawałem.
Do tego dochodziło sporo aplikacji nawigacyjnych osbługujących mapy rastrowe (np. OziCE, HandMap) oraz RoutePlanner TomToma, który główne drogi Polski wtedy zawierał.
Nie było kompletnej pustyni.
Nie ma znaczenia na jakich platformach te softy działały, bo stanowiły pomiędzy sobą konkurencję. Mówmy o nawigacji GPS jako segmencie rynku, w którym poszczególne platformy wzajemnie współzawodniczą. Czy im się to podoba, czy nie.
Dam prosty przykład - gdyby każde auto w roku 2003 było wyposażone we wbudowany system nawigacyjny zawierający dobrą mapę Polski, to kto kupiłby wtedy AutoMapę, GPMapę, Navigo czy eMapa? Odpowiem sam - nikt lub jednostki (hobbyści).
A przecież to zupełnie inna platforma, kompletnie nieporównywalna z PDA czy Garminem. Ale wycięłaby w pień jakiekolwiek próby wydania softu do nawigacji po Polsce, z góry skazując je na porażkę.
Nie możemy zatem, dla własnych erystycznych potrzeb, zawężać sprawy konkurencyjności a to do platformy, a to do routingu, a to do czegokolwiek innego.
Nawigacja GPS nie jest wyłącznie związana z autoroutingiem, tym bardziej z routingim wspomaganym głosem lub z prowadzeniem door-to-door. Jeśli soft pokazuje pozycję wg. GPS na przesuwającej się na ekranie mapie, to jest to nawigacja GPS. Koniec, kropka. Brak tu miejsca na falandyzację.

A że jedne programy mają takie dodatkowe ficzery, drugie zaś inne funcjonalności, to tylko kwestia przewagi jednych nad drugimi.
W przeciwnym razie zabrnęlibyśmy w dyskusję kiedy soft już jest programem do nawigacji, a kiedy jeszcze nie. Czy wyznaczający trasę, ale nie dający wskazówek (graficznych, dźwiękowych) co do manewrów jest OK, czy jeszcze nie? Czy wyznaczający trasę ale nie dokonujący re-routingu w przypadku zboczenia z kursu jest taki, czy jeszcze nie? Czy wyznaczający trasę, ale kompletnie nie biorący pod uwagę kierunkowości ulic, zakazów wjazdu, itp. restrykcji jest, czy nie? Czy wyznaczający trasę, ale bez żadnej kategoryzacji dróg (droga polna równoważna autostradzie) jest nawigacją GPS, czy nie? Czy wyznaczający trasę, ale nie pokazujący pozycji GPS, lub pokazujący pozycję ale nie wyznaczający trasy, itd., itp.

W tym sensie wszystkie wspominane tu programy konkurencję między sobą stanowiły. A że jedni wybrali drogę minimum, inni postawili na większą funkcjonalność, to sprawa tylko tych firm. Konsument się nie zastanawia, czy widoczna jakość produktu wynika z firmowych badań rynku, strategii marketingowej firmy, jej ograniczeń finansowych, sprawności zespołu, faktycznych doświadczeń poszczególnych członków ekipy lub tylko zapisanych w CV. Konsument ocenia czy pasuje mu ta funkcjonalność produktu za tę cenę, czy nie. Reszta go kompletnie nie interesuje.

Jeżeli ktoś dochodzi do wniosku, że potrzebna mu nawigacja GPS, bo dużo podróżuje i wkurzają go mapy papierowe przesłaniające przednią szybę i narażające na ciągłe przystanki dla sprawdzenia trasy lub na niebezpieczeństwo spowodowania wypadku z powodu konieczności równoległego obserwowania drogi i mapy, to nie interesuje go głównie platforma. Jemu pomoże dobre rozwiązanie zarówno na PalmOS, na PPC/WM, na Garminie, na Smartfonie, na BlackBerry, czy wreszcie zabudowany w kokpicie system, radio samochodowe+navi lub urządzenie GPS all-in-one. Ma tylko spełniać pożądaną funkcję za godziwą cenę.
Po takiej konstatacji człowiek ów przystępuje do wyboru upragnionego systemu. I tu właśnie zaczyna się aspekt konkurencyjności w tym segmencie rynku, który nie jest przecież ograniczony ani do pocketów, ani do "jakiegoś" routingu.

Idźmy teraz do samego routingu. Co to znaczy "doświadczenie z routingiem w sofcie nawigacyjnym"? Albo się ktoś zabiera do projektu i wie na co się porywa, zdając sobie sprawę z najbliższego choćby otoczenia konkurencyjnego i dysponuje odpowiednią do realizacji projektu ekipą, albo zatrudnia ludzi z łapanki lub castingu i wypuszcza takiż produkt, jak zatrudnieni ludzie.
No bo jakiż byłby tu wniosek - AutoMapa miała zerowe doświadczenie w sofcie do nawigacji i wyprodukowała soft+mapy z autoroutingiem, zaś Imagis potrzebował dwóch lat doświadczeń z nawigacją GPS po tylko, by przystosować swoje mapy do obcego softu z routingiem.
Albo ekipa jest sprawna i jakiekolwiek doświadczenie pomaga lub nie (bo nie istnieje) i tak produkt w pełni funkcjonalny szybko wychodzi na rynek, albo ekipa jest kulawa i proces budowy funkcjonalności trwa latami.
Mam dziwne wrażenie, że tzw. "doświadczenie z routingiem w sofcie nawigacyjnym" nie ma tu wiele do rzeczy, przynajmniej nie jest czynnikiem krytycznym. Jak widać można go nie mieć zupełnie.

Chciałbym tu silnie jedną rzecz wyjaśnić i uczynię to boldem.
Zdaję sobie sprawę, że można byłoby odnieść wrażenie iż staram się zdyskredytować w jakiś sposób zespół Imagisu. Nic bardziej  błędnego! Nie znam osobiście nikogo z tej ekipy (z AM zresztą tak samo), ale mam pełny szacunek do tego co zrobili i robią. Rozmawiałem kilkakrotnie przez telefon z pracownikami Imagisu na temat GPMapy czy MapyMap i zawsze byłem pod wrażeniem ich kompetencji. Podobne mam obserwacje w stosunku do osób związanych z produkcją map Imagisu, a udzielających się na Forum Garmina. Wysoko również cenię GPMapę (MapyMap jeszcze nie znam), czemu wielokrotnie dawałem tu publicznie wyraz.
No, to o co mi chodzi? Ano, wyłącznie o to, aby nie obciążać AutoMapy winą za to, że była pierwsza, że miała doświadczenie (co jak widać jest nieprawdą), że poszła szerszą drogą, która zdecydowała o jej pozycji rynkowej, że wybrała PPC, że zrobiła autorouting od razu. Jeśli mamy to rozpatrywać w jakichkolwiek kategoriach, to nie zarzutów lecz odwagi.
Chcę podkreślić, że debiut projektu pt. AutoMapa był przedsięwzięciem cholernie ryzykownym, z czego dziś sobie nikt już chyba nie zdaje sprawy. Ekipa AM to ryzyko podjęła, w przeciwieństwie do firm, które wybrały "inną" drogę. Nie można dziś czynić jej z tego powodu zarzutów.
Ja osobiście głeboko ją za to podziwiam.

Kolejna sprawa, czyli stały punkt programu, o kryptonimie "wielbłąd".
Stale się muszę tłumaczyć, przy okazji każdego "awanturniczego" wątku, że nie uważam AutoMapy za produkt doskonały. Nie uważam jej nawet za produkt satysfakcjonująco dobry. Ale jej niedomogi są w większości klasycznymi ułomnościami absolutnie każdego softu do nawigacji. Są produkty znacznie od niej lepsze, stabilniejsze, bardziej funkcjonalne, ale jest dużo więcej znacznie od niej gorszych.
Przećwiczyłem osobiście mnóstwo softu do nawigacji, a domu mam trzy półki kserokopii lub wydruków instrukcji obsługi do chyba wszystkich liczących się na świecie programów. Niektóre mają po kilka lat, inne są jeszcze ciepłe. Wiem zatem co to jest nawigacja samochodowa i jakie są jej wady i zalety. Przejechałem z nawigacją już setki tysięcy kilometrów.

Z ciekawością zawsze wysłuchuję informacji o błędach map i bugach w sofcie AutoMapy. Z dwóch powodów. Pierwszy jest taki,  że zawsze dążę do tego, by ten błąd wyeliminować.  Zaś drugi wypływa z ciekawości badawczej - co mogło ten błąd spowodować, wywołać? Obie sfery zresztą się zazębiają.
Jest absolutnym kłamstwem, że usiłuję zaprzeczać komunikowanym błędom. Jeśli błąd jest ulotny, trudno powtarzalny/odtwarzalny, to staram się szukać potwierdzenia. Jeśli nie jestem w stanie zrozumieć zgłoszenia, drążę o szczegóły. Jeśli mam inną opinię, lub nie zauważam podobnego zjawiska, to o tym mówię. Jeśli zauważam - potwierdzam.
Natomiast jeśli ktoś robi awanturę z błachego powodu, to staram się sprowadzić go na ziemię. Fakt, nie zawsze umiejętnie, grzecznie, właściwie. Nobody's perfect. Ale nigdy pierwszy nie histeryzuję.

Jednego za to zawsze możecie być pewni. Kiedy ktokolwiek powie, że AutoMapa to do niczego nie nadające się guano - zawsze nazwę go wprost i publicznie dupkiem, lub dam mu to wyraźnie do zrozumienia.
Za dużo mam długoletnich, dobrych doświadczeń z użytkowania AM, w zbyt wielu sytuacjach mi pomogła, bym puszczał podobne insynuacje płazem.
Robię rocznie około 70-100 tys. km autem (czasem więcej). 60-70% z tych przejazdów jest wspomaganych AutoMapą. Po drogach głównych i po zadupiach, przez które być może był to pierwszy i jedyny przejazd samochodem w historii.
Tysiące razy częściej AM zaskakiwała mnie pozytywnie, niż miałem z nią doświadczeń niemiłych (a były takie nie raz i nie sto).
Więc jeśli gostek, który "se właśnie wgrał tom ałtomape" stwierdzi, że podobnego shitu nigdy nie widział, to mu zawsze odpowiem: boś prócz końskiego zadu nie widział nic więcej. Odstaw bat, zdejmij gumofilce, poczytaj trochę - dopiero potem pyskuj.

To tyle.
Nie bardzo chce mi się nadrabiać zaległości wątkowych i na przykład ustosunkowywać do banialuk typu: "Jeszcze z miesiac temu Moi tlumaczyl mi (dosc agresywnie) ze np. Handmap czy eMapa nie jest softwarem do nawigacji, bo nie ma routingu."
Po co? Wysyłam pacjenta od razu do lekarza. Chyba, że mi to pokaże w konkretnych cytatach. Wtedy pójdę sam.

*

Offline ajed

  • ******
  • 6004
  • Płeć: Mężczyzna
    • Strona prywatna
  • Sprzęt: iPhone 4s, iPad 2
Poprawione mapy Łódź i Polska v3_r
« Odpowiedź #98 dnia: Styczeń 03, 2006, 08:52:14 »
Cytat: "kwieto"
Kwestia filozofii ktora przyswiecala tworzeniu programu. Domyslam sie, ze zrobienie systemu ktory obsluguje wiele "pokawalkowanych" map jest nieco trudniejsze ze wzgledu na koniecznosc zaprojektowania przelaczania tudziez wyswietlania POI pomiedzy tymi mapami.
Z drugiej strony, jedna mapa pomaga na unikniecie duplikowania sie niektorych terenow (mapa ogolna ma jednak przynajmniej glowna siatke drog w miastach ktore maja osobne plany, wiec tereny te sa opisane "podwojnie") czyli na zmniejszenie objetosci calej mapy jako calosci.
TomTom pozwala na wprogramowanie "podregionow" (np. tylko Niemcy albo Austria i Szwajcaria), aczlkolwiek nie pamietam czy Polska byla tak wydzielona (chyba nie). Musialbym zerknac do plyty z instalacja

 Zgadzam się. Niestety Polska jest dostępna tylko w komplecie z Niemcami i Czechami, a jak dla mnie to przesada.

Cytat: "kwieto"
Zobaczymy. Ja powoli przestaje wierzyc w AM EU.
A w kazdym razie nie wierze w konkurencyjna cene. Jesli przy cenie TomToma na poziomie 700-800zl Automapa oferuje obecnie 600, to jest cokolwiek niekonkurencyjna. Nie sadze zarazem ze mapy Europy bedzie sprzedawac taniej niz wersje krajowa.


Ja wierzę, tylko nie znam ceny. Znając rynek nie sądzę aby AM pozwoliła sobie na taką kalkulację ceny - XL=600 zł + EU=600zł, bo wtedy faktycznie to żadna konkurencją względem TTN, zwłaszcza przy rosnącym pokryciu Polski. Jak to mówią nasi bracia pożywiom - uwidziom

Cytat: "kwieto"

Bo, patrzac na ceny i mozliwosci towarow konkurencji (TomTom czy GPMapa) cena AM wydaje sie byc mocno wygorowana. Kiedys robilem na tym forum wyliczanke ile w mojej opinii powinna kosztowac AutoMapa i dlaczego akurat tyle. Obecna cena AutoMapy jest jeszcze powyzej tego poziomu, aczkolwiek przyznaje ze stopniowo sie do niego zbliza :")


I to jest właśnie coś co mnie strasznie wkurza :evil:
Jak tak świetnie kalkulujesz ceny, to mam propozycje, weź kredyt w banku załóż firmę "Kwieto-Map" i zrób konkurencyjny program do nawigacji ustalajac jego cenę na skalkulowanym przez Ciebie poziomie.

A póki co mamy gospodarkę wolnorynkową (może nie zauważyłeś :?:) i cenę towaru ustala rynek.
A tak na marginesie, to moim zdaniem Porsche jest zbyt drogi, ja cene tego samochodu skalkulowałem na 48.250 zł, i tyle powinien kosztować. Bo za większą kwotę mógłbym sobie kupić np. Skodę Octavię, która ma silnik tam gdzie powinna (z przodu), ma większy bagażnik i pomieści 5 osób. No i jak to skomentujesz?

Cytat: "kwieto"

Nie skazuj ludzi zaocznie. Nie wiesz kto pisze i kto sie zali wiec poki nie masz tej informacji warto by przyjac zasade "domniemania niewinnosci".

Nie skazuję. Co do domniemania niewinności najpierw poczytaj na tn temat, potem podyskutujemy, bo na razie nie ma o czym (nie masz pojecia o czym piszesz).


Cytat: "kwieto"

Moze wystarczylaby minimalna chec zrozumienia racji tych co narzekaja?
Oczywiscie, nie wszystkie narzekania sa uzasadnione.
Ale jesli zgloszenia takie jak kociokwik z drogami w Lodzi, czy rozwiazywanie problemow za pomoca "wycinania" felernej drogi komentowane sa jako "narzekania ze na osiedlu na 200 mieszkancow nie ma dwoch ulic", to mysle ze to nie z narzekajacymi na problemy jest cos nie w porzadku...


Zawsze wszyscy okazują zrozumienie dla tych co narzekają, jeśli tylko są to narzekania uzasadnione :!:

I mój komentarz dotyczący "narzekania na osiedlu na 200 mieszkancow nie ma dwoch ulic" nie dotyczył błedów zgłoszonych w tym wątku, ale ogólnej charaktersytyki najczęściej komentowanych błedów. Nie przypominam sobie, żeby ktokolwiek niepochlebnie zareagował na zgłoszone błedy w mapach Łodzi :!:

*

MILOOO

Poprawione mapy Łódź i Polska v3_r
« Odpowiedź #99 dnia: Styczeń 03, 2006, 11:39:34 »
Stare polskie przysłowie mówi: "Jak Bóg chce kogoś ukarać to mu rozum odbiera."

Cytat: "Moi"

Jednego za to zawsze możecie być pewni. Kiedy ktokolwiek powie, że AutoMapa to do niczego nie nadające się guano - zawsze nazwę go wprost i publicznie dupkiem, lub dam mu to wyraźnie do zrozumienia.
Za dużo mam długoletnich, dobrych doświadczeń z użytkowania AM, w zbyt wielu sytuacjach mi pomogła, bym puszczał podobne insynuacje płazem.

[...]
Więc jeśli gostek, który "se właśnie wgrał tom ałtomape" stwierdzi, że podobnego shitu nigdy nie widział, to mu zawsze odpowiem: boś prócz końskiego zadu nie widział nic więcej. Odstaw bat, zdejmij gumofilce, poczytaj trochę - dopiero potem pyskuj.


[...]
Po co? Wysyłam pacjenta od razu do lekarza. Chyba, że mi to pokaże w konkretnych cytatach. Wtedy pójdę sam.


Nikt, pisząc o błędach AM nie atakuje Ciebie personalnie. Niestety, o Tobie tak powiedzieć nie można. Twoja dyskusja wygląda tak, że jeśli nie możesz kogoś pokonać siłą argumentów to próbujesz argumentu siły. I niestety, tracisz przez to więcej, niż zyskałeś swoją wiedzą i doświadczeniem.

Więcej luzu i dystansu MOI, a życie stanie się i piękniejsze i łatwiejsze. Dla Ciebie i innych.

Dla Ciebie i pozostałych forumowiczów Wszystkiego Najlepszego w Nowym Roku 2006.

Miłosz

*

Offline ajed

  • ******
  • 6004
  • Płeć: Mężczyzna
    • Strona prywatna
  • Sprzęt: iPhone 4s, iPad 2
Poprawione mapy Łódź i Polska v3_r
« Odpowiedź #100 dnia: Styczeń 03, 2006, 11:43:42 »
Cytat: "kwieto"

Skomentuje to tak, ze masz pelne prawo do takiego a nie innego oszacowania ceny. Twoim priorytetem jest silnik z przodu, duzy bagaznik i mozliwosc przewozenia 5 osob. Z tej perspektywy Porshe jest drogim gadzetem, ktory nie jest wart swojej ceny. I masz pelne prawo (jako konsument) do takiej a nie innej wyceny tego produktu. Jesli Twoja ocena pokryje sie z zadaniami finansowymi producenta, dojdzie do zakupu. Jesli nie - kupisz Octavie ktora lepiej zaspokoi Twoje potrzeby.
Podobnie jest z AutoMapa - kwestia priorytetow ktore przyswiecaja Ci przy wyborze. Dla mnie mozliwosc Routingu nie jest az tyle warta by doplacac za nia 400-500zl (w porownaniu np. do HandMapa, ktory oferuje zblizona do AM dokladnosc map) z drugiej strony, nie mam ochoty placic za program ktory ma tylko i wylacznie mape Polski tyle samo lub prawie tyle samo co za programy ktore oferuja mi cala zachodnia Europe oraz przewiduja rozszerzenie zasiegu na wschod (GPMapa, TomTom).
Glowny atut AutoMapy (routowalnosc dokladnej mapy Polski) jest dla mnie malo istostny - tam gdzie potrzebuje routingu wystarczy (w Polsce - prawie) mi dokladnosc TomToma, natomiast tam gdzie jezdze bocznymi drogami routing nie jest mi wcale potrzebny - wystarczy ze bede mogl okreslic dokladna pozycje na mapie. A tutaj przewage maja programy takie jak OzzieExplorer czy HandMap (do ktorego istnieje darmowy modul pozwalajacy na zwektoryzowanie do formatu HM dowolnej zeskanowanej mapy - tym samym na zadupiach mam mozliwosc uzyskania nieporownywalnie wiekszej dokladnosci siatki drog niz w AM)
Z punktu wiec moich prywatnych preferencji i potrzeb cena AM jest IMO zbyt wysoka. Z drugiej strony, dla Ciebie moze to byc cena okazyjnie wrecz niska.
Obaj mamy identyczne prawo do swoich ocen wartosci tego programu.


No to się zgadzamy. Nie stać Cię - nie kupujesz, a nie utyskujesz, że za drogo i trzeba ukraść. I tyle.

Jak niepodlegloci będę bronił poglądu, że ludzie kradną programy nie z powodu ich ceny, ale z powodu mentalności!
Pamiętasz początek lat 90-tych? Gry po 250 zł, w całości po angielsku (za tyle kupiłem Warcraft II). Pisano wtedy - niech spolczają gry i obniżą ceny do jakiś 100- 150 zł, wtedy nie będzie piractwa! I co? Nowości po polsku za max 150 zł (srednio ok. 100 zł) i znów ta sama śpiewka - za drogo?

A teraz coś zabawnego. Jestem fanem (i szczęśliwym posiadaczem) gry Morrowind i Gothic (I i II). I co? Morrowind kosztuje 19,90 zł i mimo tego większość moich znajomych ma ją w wersji pirackiej! Gothic jeden to samo. Gothic II wraz z dodatkiem jest za 59,90 zł. I co ludzie kupują oryginał? A gdzie tam! Piractwo kwitnie. I naprawdę winne są ceny?
Powiesz, że to dość stare gry, ok. są też przykłady nowych - Earth 2160 - kosztuje 36 zł! Na każdym warezie, czy w każdej sieci P2P znajdziesz tę grę! Czemu? Bo jest na nią popyt! Pewnie producent powinien obniżyć cenę.

A jak kiedyś kupisz sobie Porshe to ja Ci je ukradnę, bo mnie nie stać, a powinno być tańsze, a ten wstrętny monopolista nie obniża cen!

Cena jest wypadkowa popytu i podaży - zgoda! Ale skoro ludzie płacą tyle za ten program (ja też zapłaciłem) to widocznie jest ustalona poprawnie. Firma się rozwija (widocznie ma zyski), nabywcy kupują , czego więcej chcieć? Aby więcej ludzi kupowało taki program? No pewnie, tylko, że to naiwne. Takie wyliczenia mniejsza cena = większy obrót = większy zysk, możesz robić na studiach (a i to tylko na I roku). Jest coś takiego jak nasycenie rynku, a rynek nawigacji na PPC wbrew pozorom jest dość płytki. Jasne rozwija się dynamicznie, ale póki co same PPC w skali spoleczeństwa należą do rzadkości, a GPS to zjawisko jeszcze rzadsze.

Cytat: "kwieto"
Pokaz mi w takim razie co mam poczytac.


Cokolwiek o domniemaniu niewinności, moze być komentarz do kpk, albo artykuł Stefańskiego w Prokuratura i Prawo (niestety nie znam numeru). Po prostu używasz tego pojęcia w sposób nieadekwatny.

A swoją drogą, żebyś wiedział jak często na konto w-mail podane w PDAClubie dostaję prośby o przesłanie Craka do AM, w zamian za np. TTN! Ponieważ pisze o AM i ludzie wiedzą, że jej używam wywodzą automatycznie wniosek, że mam wersje scrackowaną/ Ciekawe czemu :?: Pewnie przypadek  :wink:

I jeszcze jedno na tym forum - nikomu, nigdy nie zarzuciłe, że posiada piracką wersję jakiegokolwiekm programu póki sam się do tego nie przynał!

Swoje mogę myśleć, ale nigdy tego publicznie nie powiedziałem i nie kierowałem się tym przekonaniem (wróciliśmy do domniemania niewinności, bo na tym polega. Możesz myśleć co chcesz, bylebyś tego nie uzewnętrzniał w żaden sposób!)

Cytat: "kwieto"
Ten watek jest w koncu w kontekscie bledow dotyczacych Lodzi...


Ten wątek już dawno przestał dotyczyć Łodzi, a zszedł na bardziej ogólne dywagacje dotyczące Automapy, bo inaczej musielibyśmy wywieść, że piractwo bierze się z błędów w mapach Łodzi  :shock:

Poprawione mapy Łódź i Polska v3_r
« Odpowiedź #101 dnia: Styczeń 03, 2006, 14:03:50 »
Cytat: "kwieto"
Mozesz przyblizyc na czym polega problem?

W TTN ciężko jest wyznaczyć trase do miejsca które nie ma adresu w TTN jest miejsce gdzie znajduje sie ów wyżejwymieniony przezemnie parking lecz aby wyznaczyć droge  do niego należy:
1. Zaznaczyć miejsce
2. Dodać w tym miejscu PU
3. Wyznaczyc droge do PU
4. Po przejechaniu trasy punkt PU skasować
w AM wystarczy
1. Zaznaczyć punkt
2. Wyznaczyć trasie do niego
poprostu w AM jest to dużo łatwiejsze.
Jeśli istnieje jakiś prostszy sposób to ja go nie znam :(
Cytat: "kwieto"
Patrzac w ten sposob, nalezaloby powiedziec ze AM jest kompletnie do bani bo map Czech nie ma w ogole :"P

tu faktycznie racja ze to wina map a nie programu ale mimo wszystko aby drogi do przejścia granicznego nie było to skandal
Cytat: "kwieto"
Co smieszne, np. okolica w ktorej mieszkam (Warszawa) jest w TomTomie odwzorowana znacznie lepiej niz w AutoMapie (gdzie czesci drog na Mokotowie po prostu nie ma - przynajmniej nie bylo ich gdy korzystalem z AM, czyli na mapach v3n)

to niestety chyba te 23% przypada głównie na rejon stolicy bo mojego osiedla (jakies 2500 osób) wogule nawet nie ma.
Cytat: "GPS maniak"

A nie lepiej mieć dwie różne rzeczy: porządną mapę papierową
+ porządny GPS

hmm tu sie z toba zgodze jednak takie rozwiązanie w przypadku jazdy samochodem jest zupełnie nie praktyczne. więc w moim przypadku powinienem pewnie posiadać 2 odbiorniki Gps (jeden do jazdy samochodem a drugi do nawigacji w górach) niesty na takie rozwiązanie mnie nie stać (jeśli ktoś chce zostać sponsorem moge podać numer kąta) więc wybrałem najbardziej optymalne dla mnie rozwiązanie czyli PPC+AM+OZI

Poprawione mapy Łódź i Polska v3_r
« Odpowiedź #102 dnia: Styczeń 03, 2006, 14:35:37 »
Cytat: "Moi"
Nawigacja GPS nie jest wyłącznie związana z autoroutingiem, tym bardziej z routingim wspomaganym głosem lub z prowadzeniem door-to-door. Jeśli soft pokazuje pozycję wg. GPS na przesuwającej się na ekranie mapie, to jest to nawigacja GPS. Koniec, kropka. Brak tu miejsca na falandyzację.

Ładna defincjia. Podoba mi się.
Z ciekawości zapytam - a jaka jest Twoja definicja autonawigacji i czym to się różni od nawigacji ?

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Poprawione mapy Łódź i Polska v3_r
« Odpowiedź #103 dnia: Styczeń 03, 2006, 14:38:45 »
Cytat: "kwieto"
Jesli wiec esencja (tym co okresla dana rzecz jako te wlasnie rzecz) softu do nawigacji ma byc wyznaczanie trasy i nawigowanie glosowe, rozumie sie samo przez sie, ze programy tejze "esencji" pozbawione nie moga sie mienic programami do nawigacji.
Przynajmniej tak bylo wg Ciebie jeszcze w Listopadzie, co wynika z Twych wlasnych slow cytowanych powyzej.

I co chcesz mi znów wmówić, wybierając jedynie tę część definicji, która Ci pasuje? Podrążmy definicję do końca:

"Istota bytu - w filozofii jedno z nie do końca zdefiniowanych pojęć, które wszakże niosą ze sobą tak duży ładunek metaforyczny, że docierają do samej istoty tej dyscypliny.
Istota bytu ma być samym sednem rzeczy, ich prawdziwą naturą, wiedzą, która wydaje się być osiągalna, jeśli tylko jeszcze trochę wgłębimy się w poznanie świata. W prostszej wersji istota bytu to to, co sprawia, że byt jest taki jaki jest, albo że w ogóle jest."

Ty z definicji wbrałeś to, co nie jest wytłuszczone (zwracam uwagę na zastosowany tam spójnik logiczny).
Nie musisz mi dawać wykładni moich własnych słów. Ja wiem co powiedziałem, bo mimo wieku przytomność umysłu zachowuję.

Gdyby sięgać do jakiejkolwiek wykładni, to jest ona w mojej poprzedniej wypowiedzi, w akapitach o "ficzerach" programów nawigacyjnych.

Powtórzę więc swoją definicję: istota bytu to to, co sprawia, że byt jest taki jaki jest.

Jeśli czegoś nie pojmujesz do końca, to pytaj, a nie rozumuj "samo przez się".

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Poprawione mapy Łódź i Polska v3_r
« Odpowiedź #104 dnia: Styczeń 03, 2006, 14:45:12 »
Cytat: "GPS maniak"
Z ciekawości zapytam - a jaka jest Twoja definicja autonawigacji i czym to się różni od nawigacji ?

Niczym. Użyłem jako synonimu.

*

Offline ajed

  • ******
  • 6004
  • Płeć: Mężczyzna
    • Strona prywatna
  • Sprzęt: iPhone 4s, iPad 2
Poprawione mapy Łódź i Polska v3_r
« Odpowiedź #105 dnia: Styczeń 03, 2006, 14:58:10 »
Myślę, że zakończymy dyskusję ceny, bo do niczego nieprowadzi.

Przyczyny piractwa też, bo są złożone, a nie istnieją proste lekarstwa (tak jak sugerowałeś, że to wszystko przez cenę).

Co do rynku, to oczywiście masz rację w tym co piszesz i z tym nie polemizuję, bo po co. To są obiektywne prawa rynku, a z nimi nie dyskutuję.

Zrozum tylko jedno. Mówienie "produkt jest zbyt drogi i muszą obniżyć cenę" w sytuacji gdy znajduje on nabywców na rynku jest nieporozumieniem. To nie Ty wyznaczasz cenę. Zbyt drogi? No to nie kupujesz i szukasz substytucji (zarówno dalszej, jak i bliższej). A zatem jeden kupi atlas papierowy, a inny TTN. A trzeci siegnie po pirata, ale to już problem egzekwowania prawa.

Cytat: "kwieto"
Domniemaie niewinnosci IMO oznacza tyle, ze poki nie udowodnimy winy traktujemy dana osobe jak czlowieka niewinnego. I tyle sie domagam


Świetnie. Dokładnie o to chodzi, z naciskiem na "daną"!

Co do stwierdzenia "i tego się domagam" to troszkę przesadziłeś z użytym czasownikiem. A co domniemania niewinności, to możesz być pewnym, że zawsze i w stosunku do każdego je stosuję.

Cytat: "kwieto"
Zatem po samej ilosci maili z prosbami o kraki trudno jest cos wnioskowac na temat ilosci takich uzytkownikow na forum.


Nic nie pisałem o ilości użytkowników pirackich kopii AM na forum.

Cytat: "kwieto"
OK, jednak postawiles taki zarzut zbiorowo, sugerujac ze ci co marudza na cene sa w wiekszosci piratami. Ja marudze na cene a nie jestem piratem (po prostu nie uzywam AutoMapy). Jak to wytlumaczysz?


Nie postawiłem takiego zarzutu nikomu, ani zbiorowo ani indywidualnie. Moje stwierdzenie miało na celu jedynie wskazania, że często błedne działanie AM wynika z jej scrakowaia. I tyle. Nie sugerowałem, że Ci co marudzą na cenę, czy działanie programu są piratami!! Nigdy!!

Dokładnie w moim poście jest napisane "krytykują na potęgę AM, a że to szajs, bo na osiedlu gdzie mieszkaja liczącym 200 mieszkańców brakuje 2 iulic, a to znowu, że ich dom jest po drugiej stronie ulicy no i przede wszystkim, że AM jest zbyt droga a powinna być tańsza (a w jakiś 60 % piszą to ludzie używający pirata". A nie, że każdy kto marudzi na cenę jest piratem! Jeśli zrozumiałeś inaczej, to przepraszam.

Cytat: "kwieto"
Ja marudze na cene a nie jestem piratem (po prostu nie uzywam AutoMapy). Jak to wytlumaczysz?

Że masz wysoki poziom moralny i nie popeniasz przestępstwa tylko dlatego, że tak byłoby wygodniej. Albo, że tak nielubisz AM, że nie chcesz jej używać nawet jako pirata. Sam sobie wybierz. Osobiście sądzę, że jest to powód pierwszy.

Cytat: "kwieto"
Ten watek dotyczy narzekania na AM

I tu się zgodzę w 100 %.

Tylko przeczytaj cały watek jeszcze raz. Zauważysz, że zdominował go dyskusja między Adamem i Lechem oraz między nami. Choć nasza jest zdecydowanie spokojniejsza  8)

I na zakończenie.
Każde rzeczowe utyskiwanie na AM znajdzie u mnie zawsze pełne zrozumienie (zresztą sam narzekam). Nie lubię tylko pewnych rodzajów zarzutów i argumentów (o których już tu rozmawialiśmy) i te nie znajdują u mnie zrozumienia. Co oczywiście nie znaczy, że potępiam ludzi je wygłaszające. Ot po prostu nie biorę udziału w takich dyskusjach i tyle.
Od tego jest Moi :wink:

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Poprawione mapy Łódź i Polska v3_r
« Odpowiedź #106 dnia: Styczeń 03, 2006, 15:07:41 »
Cytat: "MILOOO"
Twoja dyskusja wygląda tak, że jeśli nie możesz kogoś pokonać siłą argumentów to próbujesz argumentu siły.


Możesz podać jakiś przykład? Czy też Cię pokarało...?

*

Offline ajed

  • ******
  • 6004
  • Płeć: Mężczyzna
    • Strona prywatna
  • Sprzęt: iPhone 4s, iPad 2
Poprawione mapy Łódź i Polska v3_r
« Odpowiedź #107 dnia: Styczeń 03, 2006, 16:03:10 »
Cytat: "kwieto"
Usprawiedliwie troche tych "narzekaczy" - czasem jest to kwestia umiejetnosci sformulowania mysli. Zadziwiajaco wielu ludzi ktorzy krytykuja cos, wyklada sie na pytaniu o podanie konkretnych - punkt po punkcie - przyczyn krytyki.
Czasem wynika to z pieniactwa, a czasem po prostu z tego ze osoba ktora to pisze robi to "na goraco" i w danej chwili argumenty merytoryczne zostaly przysloniete przez emocje. Co nie oznacza ze tych argumentow nie ma.


Owszem, zgodze się w 100 %. Jak żona pojechała (zgodnie ze wskazaniem mapy) ul. Chłodną, która jak się okazało nie istniała poza początkowym odcinkiem, czego pod śniegiem nie było widać, i urwała lotki od zderzaka przedniego, też byłem wściekły na AM.  I gdybym wtedy coś napisał anty, pewnie byłoby mało rzeczowe.

No to się dogadaliśmy, choć się na to nie zanosiło  :D

Poprawione mapy Łódź i Polska v3_r
« Odpowiedź #108 dnia: Styczeń 03, 2006, 16:18:51 »
Cytat: "Moi"
Cytat: "GPS maniak"
Z ciekawości zapytam - a jaka jest Twoja definicja autonawigacji i czym to się różni od nawigacji ?

Niczym. Użyłem jako synonimu.

Hmmm. To jak mam zrozumieć tę wypowiedź:

....Bronię AutoMapy z taką zajadłością, że podejrzewano mnie nawet o etat u nich. A ja robię to wyłącznie z tego powodu, że doceniam jej _codzienną_ przydatność. Czekałem na program do autonawigacji dla Polski przez kilka lat. Kiedy się już doczekałem ......
http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=artykul&group=pl.misc.samochody&aid=33596831

Jak to czekałem / doczekałem ? Czyżbyś jednak uważał że nie ma innych programów do autonawigacji ? Ale skoro kursor przesuwa się po mapie to chyba było co nieco przed AutoMapą ? Choćby Ozi_Ce czy cMap. A może to Twoim zdaniem nie są jednak programy do autonawigacji ? A może jednak Twoim zdaniem mapa dla GPS, a mapa do autonawigacji to dwa różne segmenty rynku ?

I dalej ......

..... Oczywiście, brak realnej konkurencji dla AutoMapy w tej niszy rynkowej (krajowej) także nie jest czynnikiem sprzyjającym dla uzyskania godziwej ceny dla nabywcy. Jest jednak sporo sygnałów, że ta sytuacja się zmieni......
http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=artykul&group=pl.misc.samochody&aid=33582048

Jak mam to rozumieć ?
Przecież wyraźnie napisałeś brak realnej konkurencji ... w tej niszy rynkowej (krajowej) ...... ta sytuacja się zmieni ?

A napisałeś to 19 listopada 2004r   W kilka dni przed premierą GPMapy 3.0 To kiedy w końcu była premiera GPMapy do autonawigacji ? Lipiec 2003 czy grudzień 2004 ? Bo już się pogubiłem .......

Oczywiście zaraz się zacznie gra słów typu: ale to nie była prawdziwa konkurencja, bo chociaż GPMapa 1.o była juz programem do autonawigacji to jednak jej wady ..............  Co prawda będzie to wówczas stało w sprzeczności z moim pierwszym cytatem, ale co tam !

Adam, jesteś wyjątkowo elokwentny, zatem zapewne zaraz mnie zagadasz. Robisz to dosłownie z każdym. Miło, że jest na grupie tak oczytany i tak elokwenty facet, ale powiem szczerze, że bardziej podobają mi się Twoje krótkie, acz rzeczowe wypowiedzi niż elaboraty, które tworzysz po każdej swojej pomyłce i jakimi zalewasz ludzi, którzy ośmielają się mieć inne zdanie niż Twoje  :wink:

PS. I wcale nie chodzi o mnie.

*

Offline lechupe

  • ****
  • 781
  • Sprzęt: MDA C3, MDA III, Mio p550, jakies gpsy...
Poprawione mapy Łódź i Polska v3_r
« Odpowiedź #109 dnia: Styczeń 03, 2006, 16:37:57 »
a tak na marginesie tej niezwykle pouczającej (w wielu dziedzinach) dyskusji, muszę przyznać, ze początkowo zamglony związek pomiedzy Automapą (i innymi programami navigacyjnymi) a odwiecznymi problemami filozofii (istota bytu) jawi mi sie teraz ostro i wyraźnie... :lol:  :lol:

Poprawione mapy Łódź i Polska v3_r
« Odpowiedź #110 dnia: Styczeń 03, 2006, 16:59:26 »
Cytat: "lechupe"
a tak na marginesie tej niezwykle pouczającej (w wielu dziedzinach) dyskusji,

 :lol:  :lol:  Nie wierzę, że przez ten wątek przebrnąłeś !! Nie da się - za żadne skarby  :lol:  :lol:

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Poprawione mapy Łódź i Polska v3_r
« Odpowiedź #111 dnia: Styczeń 03, 2006, 18:04:50 »
Cytat: "kwieto"
Placzesz sie.
Najpierw zarzucasz mi, ze zle Cie zinterpretowalem, a nastepnie sam potwierdzasz moja interpretacje:
Cytat: "Moi"
Powtórzę więc swoją definicję: istota bytu to to, co sprawia, że byt jest taki jaki jest.

Skoro istota bytu programow do nawigacji (esencja) ma byc mozliwosc routingu, wprost oznacza to ze program pozbawiony tej funkcji nie moze sie mienic programem do nawigacji.
Chyba ze mozliwosc routingu nie jest istota bytu (esencja) programu do nawigacji, ale wtedy nie rozumiem co miala oznaczac Twoja wypowiedz z listopada?

Kiedy zaczniesz odróżniać wyrażenie "sprawia, że byt jest taki jaki jest" od wyrażenia "sprawia, że byt jest tym, czym jest", to wróć i zamelduj. Inaczej, do postawionych Ci przeze mnie pał z logiki, statystyki, matematyki i czegoś tam jeszcze będę musiał dodawać kolejne.

Może nie będziesz musiał już wtedy robić EOT w stylu Gołoty...?

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Poprawione mapy Łódź i Polska v3_r
« Odpowiedź #112 dnia: Styczeń 03, 2006, 18:05:12 »
Cytat: "GPS maniak"
Cytat: "Moi"
Cytat: "GPS maniak"
Z ciekawości zapytam - a jaka jest Twoja definicja autonawigacji i czym to się różni od nawigacji ?
Niczym. Użyłem jako synonimu.

Hmmm. To jak mam zrozumieć tę wypowiedź:
....Bronię AutoMapy z taką zajadłością, że podejrzewano mnie nawet o etat u nich. A ja robię to wyłącznie z tego powodu, że doceniam jej _codzienną_ przydatność. Czekałem na program do autonawigacji dla Polski przez kilka lat. Kiedy się już doczekałem ......
http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=artykul&group=pl.misc.samochody&aid=33596831
Jak to czekałem / doczekałem ? Czyżbyś jednak uważał że nie ma innych programów do autonawigacji ? Ale skoro kursor przesuwa się po mapie to chyba było co nieco przed AutoMapą ? Choćby Ozi_Ce czy cMap. A może to Twoim zdaniem nie są jednak programy do autonawigacji ? A może jednak Twoim zdaniem mapa dla GPS, a mapa do autonawigacji to dwa różne segmenty rynku ?

Oj Lechu, Lechu... Widzę, że obszukałeś cały świat i tylko takiego "haka" udało Ci się znaleźć? Niepotrzebnie narobiłem Ci tylu kłopotów...

A co byś powiedział na moje stwierdzenie, że ja jednak nadal czekam na program do autonawigacji dla Polski? Bo te, które są mnie ciągle nie satysfakcjonują.
Czy takie nowe moje stwierdzenie znów, w Twojej opinii, wali w gruzy sens wszystkich moich dotychczasowych wypowiedzi?

Cytat: "GPS maniak"
I dalej ......
..... Oczywiście, brak realnej konkurencji dla AutoMapy w tej niszy rynkowej (krajowej) także nie jest czynnikiem sprzyjającym dla uzyskania godziwej ceny dla nabywcy. Jest jednak sporo sygnałów, że ta sytuacja się zmieni......
http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=artykul&group=pl.misc.samochody&aid=33582048
Jak mam to rozumieć ?
Przecież wyraźnie napisałeś brak realnej konkurencji ... w tej niszy rynkowej (krajowej) ...... ta sytuacja się zmieni ?
A napisałeś to 19 listopada 2004r   W kilka dni przed premierą GPMapy 3.0 To kiedy w końcu była premiera GPMapy do autonawigacji ? Lipiec 2003 czy grudzień 2004 ? Bo już się pogubiłem .......
Oczywiście zaraz się zacznie gra słów typu: ale to nie była prawdziwa konkurencja, bo chociaż GPMapa 1.o była juz programem do autonawigacji to jednak jej wady ..............  Co prawda będzie to wówczas stało w sprzeczności z moim pierwszym cytatem, ale co tam !

Brawo, Lechu! Zaczynasz kumać. Gdybym napisał  "brak jakiejkolwiek konkurencji", to byś triumfował. Ale, jak sam widzisz, wiem co piszę...

BTW - wszystkie te cytaty pokazują tylko, że moje zdanie nie zmieniło się od lat. Pouczające wątki przywołałeś. Aż się miło czyta. Chyba powinienem Ci za to podziękować...

Cytat: "GPS maniak"
Adam, jesteś wyjątkowo elokwentny, zatem zapewne zaraz mnie zagadasz. Robisz to dosłownie z każdym. Miło, że jest na grupie tak oczytany i tak elokwenty facet, ale powiem szczerze, że bardziej podobają mi się Twoje krótkie, acz rzeczowe wypowiedzi niż elaboraty, które tworzysz po każdej swojej pomyłce i jakimi zalewasz ludzi, którzy ośmielają się mieć inne zdanie niż Twoje  :wink:
PS. I wcale nie chodzi o mnie.

Dobrze wiesz, że ja zwykle tworzę elaboraty. Jeśli niektóre z nich mają związek z jakimkolwiek sporem, to tylko drobna zbieżność.
Żaden elaborat nie ma zaś związku z pomyłką. Jeśli się mylę, to przyznaję rację, prostuję, czasem przepraszam. A jeśli ktoś mi tylko wyimaginowaną pomyłkę zarzuca, to piszę. Nie zawsze jest to elaborat. Długość mojej odpowiedzi jest pochodną ilości spornych kwestii. Nie tylko w sprawach AutoMapy. I tyle...

*

Offline bazi22

  • ****
  • 913
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad NR411 | iPhone 3GS 16GB
Poprawione mapy Łódź i Polska v3_r
« Odpowiedź #113 dnia: Styczeń 03, 2006, 18:41:37 »
Cytat: "Moi"
No bo jakiż byłby tu wniosek - AutoMapa miała zerowe doświadczenie w sofcie do nawigacji i wyprodukowała soft+mapy z autoroutingiem, zaś Imagis potrzebował dwóch lat doświadczeń z nawigacją GPS po tylko, by przystosować swoje mapy do obcego softu z routingiem.


A jak myślisz co było łatwiejsze - przygotować nawigację mając z góry narzucone ograniczenia w postaci softu, czy też napisać sobie własny soft i do niego mapy.

Po razk kolejny Ci sugeruję, że naprawdę nie wiadomo dlaczego Imagis zrobił mapę bez routingu - ale miał narzucone z góry ograniczenia: soft, użytkownicy, sprzęt itd. i ..... kunkurencję do pokonania - eMapę

AutoMapa nie miała żadnych ograniczeń, ani konkurencji.

Jeśli piszesz że esencją nawigacji jest routing i komunikaty, to nie mów że GPMapa 1 i 2 to soft nawigacyjny. Bardziej nawigacyjny jest Ozi, bo przyn ajmniej gada.

BTW GPMapa 1 i 2 oraz 3 to całkiem inne mapy, kompilowane za pośrednictwem innego kompilatora.

Porównywanie ich, to tak samo jak porównywanie Windows 95 i Windows XP - niby ta sama nazwa, niby na ten sam sprzęt (PC), ale rodowód (DOS vs NT) i filozofia całkiem inna.
Bartek Chyba :: bazi22
Dell X30=>HTC Wizard=>HTC Hermes=>iPhone 3GS

*

MILOOO

Poprawione mapy Łódź i Polska v3_r
« Odpowiedź #114 dnia: Styczeń 03, 2006, 19:24:14 »
Cytat: "Moi"
Cytat: "MILOOO"
Twoja dyskusja wygląda tak, że jeśli nie możesz kogoś pokonać siłą argumentów to próbujesz argumentu siły.


Możesz podać jakiś przykład? Czy też Cię pokarało...?


Tylko na tyle Cię stać (kolejny raz osobiste prztyczki w nos)? Nie masz nic więcej do powiedzenia w pozostałych kwestiach? Co prada cieszy mnie słówko "TEŻ", bo daje światełko nadziei, że zaczynasz na poważnie myśleć o swoim postępowaniu.

Doceniam Twoje zaangażowanie w PR i rozwój AutoMapy (wszak również z niej korzystam, i chcę by była jak najlepsza). Ale ten szacunek nie przysłania mi, niestety, chłodnego spojrzenia na Twoje zachowanie na tym forum i w stosunku do innych kolegów.
Jesli ktoś uważa, i wyraża swoje zdanie, że AM to guano, to może to sobie wyryć na czole, krzyczeć, pisać i robić co tylko mu się żywnie podoba. I z całym szacunkiem Moi, czy Ci się to podoba czy nie, guano Tobie do tego. Napisz, że się masz odmienn zdanie, że się myli. Ale nikt nie dał Ci prawa nazywać go dupkiem.

Pora głośno i dobitnie wyartykułować:
KULTURA OBOWIĄZUJE WSZYSTKICH, MĄDRYCH I GŁUPICH, MŁODYCH I STARYCH, DOŚWIADCZONYCH I LAMERÓW. I NIC NIE JEST USPRAWIEDLIWIENIEM JEJ BRAKU. NIEKULTURALNYCH DO PAŁACU KULTURY I NAUKI.

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Poprawione mapy Łódź i Polska v3_r
« Odpowiedź #115 dnia: Styczeń 03, 2006, 19:38:02 »
Cytat: "bazi22"
A jak myślisz co było łatwiejsze - przygotować nawigację mając z góry narzucone ograniczenia w postaci softu, czy też napisać sobie własny soft i do niego mapy.
Po razk kolejny Ci sugeruję, że naprawdę nie wiadomo dlaczego Imagis zrobił mapę bez routingu - ale miał narzucone z góry ograniczenia: soft, użytkownicy, sprzęt itd. i ..... kunkurencję do pokonania - eMapę
AutoMapa nie miała żadnych ograniczeń, ani konkurencji.

Chyba nie do końca. AM również robiła soft i bazę przy użyciu jakichś narzędzi (w tym kompilatorów), które miały jakieś ograniczenia. Także platforma PPC (jak każda inna) narzucała ograniczenia swoje.
Z tą konkurencją, jak widać wyżej, sprawa niejasna.

Cytat: "bazi22"
Jeśli piszesz że esencją nawigacji jest routing i komunikaty, to nie mów że GPMapa 1 i 2 to soft nawigacyjny. Bardziej nawigacyjny jest Ozi, bo przynajmniej gada.

No, właśnie. Bardziej nawigacyjne i mniej nawigacyjne, ale wszystkie nawigacyjne.

Cytat: "bazi22"
BTW GPMapa 1 i 2 oraz 3 to całkiem inne mapy, kompilowane za pośrednictwem innego kompilatora.

GPM1 była kompilowana CGS-em. GPM2 nie wiem. Ale wybór kompilatora, to wybór m.in. funkcjonalności końcowego produktu. Nie było chyba przymusu używania tego, czy innego narzędzia.

Cytat: "bazi22"
Porównywanie ich, to tak samo jak porównywanie Windows 95 i Windows XP - niby ta sama nazwa, niby na ten sam sprzęt (PC), ale rodowód (DOS vs NT) i filozofia całkiem inna.[/url]
[/quote]
TomTom5 ma również całkiem inny rodowód niż TTN3.
Zaryzykujesz, że to również całkiem inny program?

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Poprawione mapy Łódź i Polska v3_r
« Odpowiedź #116 dnia: Styczeń 03, 2006, 19:40:49 »
Cytat: "MILOOO"
...

Chłopcze, zobacz od czego zacząłeś swój poprzedni post, dopiero później wdziewaj szaty moralizatora.

*

MILOOO

Poprawione mapy Łódź i Polska v3_r
« Odpowiedź #117 dnia: Styczeń 03, 2006, 20:15:25 »
Proponuję, byś liczył się ze słowami. Chłopcy prostują gwoździe u szewca.

Zero tolerancji dla chamstwa.

GDZIE SĄ ADMINI??????

*

silentjob

Poprawione mapy Łódź i Polska v3_r
« Odpowiedź #118 dnia: Styczeń 03, 2006, 20:20:50 »
Są i od dłuższego czasu przygladają się tej rozmowie....

*

Offline ajed

  • ******
  • 6004
  • Płeć: Mężczyzna
    • Strona prywatna
  • Sprzęt: iPhone 4s, iPad 2
Poprawione mapy Łódź i Polska v3_r
« Odpowiedź #119 dnia: Styczeń 03, 2006, 20:31:15 »
Cytat: "MILOOO"
Zero tolerancji dla chamstwa.


Pozwól, że się wtrącę z dwoma cytatami.

Pierwszy: z Pisma Św. "Nie wiedząc co mówisz, powiedziałeś to."

Drugi z wypowiedzi jednego z Clubowiczów
Cytuj
Stare polskie przysłowie mówi: "Jak Bóg chce kogoś ukarać to mu rozum odbiera.

Poznajesz :?:  To Twoje własne słowa kierowane do Adama  :!: I Ty masz czelność wyskakiwać z testem "zero tolerancji dla chamstwa"  :?:  No wybacz, ale dyskutować tez trzeba umieć.
Ciekawe co teraz napiszesz na mój temat. Też najpierw spróbujesz mnie obrazić, a później będziesz domagał się poważnego traktowania? Nic z tego  :!:  Ja dyskutuję wyłacznie z ludźmi, którzy potrafią utrzymać poziom dyskucji, a Ty pokazałeś, że tego nie potrafisz.