Po pierwsze,
temat nie ma nic wspólnego z bezdrożami dla terenówek, więc wydzieliłem z tego wątku.
Po drugie,
tu piszesz "dostępna tylko dla pieszych", a w opisie punktu "lekki wjazd dla miejscowych pod klatki"
-co to jest lekki wjazd?
-czy to znaczy że nie ma nawierzchni asfaltowej czy coś innego?
-jest zakaz ruchu czy go nie ma?
-jest 1 kierunek czy go nie ma?
To narzędzie nie będzie funkcjonować, jeśli podejście użytkowników sie nie zmieni

Po trzecie,
to jest droga wyłącznie lokalna, żadna trasa przelotowa tam nie poprowadzi, jeśli jednak jest wjazd
dla miejscowych, to zablokowanie odcinka pomoże mieszkańcom bloków 21 i 23
ale będzie przeszkadzać mieszkańcom bloków 3 i 7, blokując dojazd pod dom.
W dodatku mieszkańcy bloków 21, 23 dobrze wiedzą, że lepiej jest tam pojechać prosto niż skręcić,
więc to żadna pomoc, oni i tak wiedzą jak tam się poruszać, pomóc więc może ich zamiejscowym,
nie znającym tej okolicy krewnym/znajomym i to tylko przy wyjeździe spod tych domów
w kierunku trasy północnej, w dodatku tylko tym którzy będą używać AM.
Tu mamy więc remis, kilku pomoże kilku zaszkodzi, dla wszystkich innych jest to miejsce zupełnie nieistotne.
Po czwarte,
tu się ujawnia jakiś błąd algorytmu, z nieznanych przyczyn dla (nie każdej) trasy szybkiej/optymalnej,
zamiast wybrać drogę krótszą z przejazdem na wprost przez 2 skrzyżowania wybiera on drogę
tej samej kategorii, ale dłuższą i ze skrętami na skrzyżowaniach (2 manewry wiecej).
Czyżby dlatego że jest 1-kierunkowa?

Reasumujac, IMHO raczej nie ma sensu blokować tego odcinka, ale warto zgłosić do supportu
dziwne zachowanie się algorytmu wyznaczania tras w tym miejscu, ale precyzyjnie to opisując,
a nie w taki sposób, jak obecny opis punktu, który nie dość, że nie daje żadnych podstaw
do zablokowania odcinka, to jeszcze budzi cały szereg pytań z cyklu 'co autor miał na myśli?'