Niedoróbki i babole w AM6 /moderowany/

  • 43 Odpowiedzi
  • 23570 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Niedoróbki i babole w AM6 /moderowany/
« dnia: Grudzień 09, 2009, 01:14:33 »
Tradycyjny już wątek na zebranie niedoróbek i błędów w programie.
Nie nowe propozycje i pomysły, a wychwycone błędy programu i map
oraz funkcje działające źle, niezgodnie z oczekiwaniem.
Wątek na jakiś czas przykleję i uprzedzam, że będę z niego usuwał
wszystkie posty niezgodne stricte z tematem.
W tym wątku nie oceniamy co sie podoba, a co nie, nie zadajemy pytań
jak robić to czy tamto, ani nie piszemy o tym czego nie ma, a być powinno ...


Na początek niewesoła wiadomość dla posiadaczy licencji tylko na Polskę.
Niektóre długie trasy (>100km w linii prostej) liczone na mapie Polski mogą wyglądać
znacznie gorzej od dokładnie tych samych tras liczonych na mapie Europy.
Ten poważny babol niestety nie został do końca usunięty w premierowej wersji AM6.
Przytrafia się na trasach, które zaczynają się w terenach nadgranicznych.
Poniżej 2 przykłady różnic w wyznaczaniu takiej samej trasy na mapie PL i EU:
« Ostatnia zmiana: Grudzień 09, 2009, 01:17:08 wysłana przez nocnyMarek »
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline lama

  • *
  • 54
Odp: Niedoróbki i babole w AM6 /moderowany/
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 09, 2009, 03:20:26 »
Chyba znalazłem błąd instalatora. W przypadku instalacji na sformatowanej karcie SD w czytniku w komputerze nie ma możliwości wyboru sposoby przypisania licencji zgodnie z procedura opisaną tutaj http://www.automapa.pl/?PEI=80019&lng=PL&ch=1_4_6 Być może nie jest to błąd tylko w czytniku nie ma możliwości wyboru tego przypisania... nie pamiętam jak było w poprzednich wersjach

Po zainstalowaniu całej mapy pojawia się komunikat instalatora o tym, żeby przełoży kartę do urządzenia i tam pojawi się jakiś komunikat o uszkodzeniu mapy, który trzeba odrzucić. Nic takiego się nie pojawia, instrukcje instalatora są mylące. AM domyślnie próbuje dokonać rejestracji i przypisania (?) do urządzenia. Po zaladowaniu map i przelozeniu spowrotem karty do czytnika można przypisać rejestrację do karty.

Nie jestem na 100% pewien ze jest tu jakiś błąd programistyczny, ale z dużą doza prawdopodobieństwa jest błąd opisu procedury.

*

Offline Bankier

  • ****
  • 763
  • Sprzęt: TomTom 1015
Odp: Niedoróbki i babole w AM6 /moderowany/
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 09, 2009, 10:36:33 »
1. Nadal (we wszystkich betach też) ikonka słuchawki (navroad 460BT) od systemu głośnomówiącego pokrywa się z ikonką kompasu.

2. Za każdym razem po uśpieniu urządzenia rekalkuluje trasę, zaczyna prowadzić, ... a po chwili włącza ekran i pyta o trasę. Bez sensu. Program powinien liczyć/przeliczać trasę dla aktualnej godziny (traffic) automatycznie.
Ps. Traffic on-line włączony przez BT - navroad 460BT

edit
3. Słaba stabilność gps. Na prostej drodze czasem na moment traci fix, a po chwili znowu kalkulacja trasy. Za to łapie fix po włączeniu błyskawicznie.

4. Samoczynne wyłączanie się programu.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 15, 2009, 18:16:17 wysłana przez Bankier »

*

Offline MaDuch

  • *****
  • 1518
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD2, SGS, HTC TouchPro, Asus 636
Odp: Niedoróbki i babole w AM6 /moderowany/
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 09, 2009, 15:36:41 »

Po zainstalowaniu całej mapy pojawia się komunikat instalatora o tym, żeby przełoży kartę do urządzenia i tam pojawi się jakiś komunikat o uszkodzeniu mapy, który trzeba odrzucić. Nic takiego się nie pojawia, instrukcje instalatora są mylące. AM domyślnie próbuje dokonać rejestracji i przypisania (?) do urządzenia. Po zaladowaniu map i przelozeniu spowrotem karty do czytnika można przypisać rejestrację do karty.

Nie jestem na 100% pewien ze jest tu jakiś błąd programistyczny, ale z dużą doza prawdopodobieństwa jest błąd opisu procedury.

Instalowałem AM na karcie. Instalacja przebiegła bez żadnego problemu zarówno dotyczącego możliwości wyboru miejsca instalacji jak i skończyła się bez wspominanych przez ciebie komunikatów instalatora.

Komunikaty takie u mnie wystpiły przy instalacji Bety RC1
Polecam Regulamin forum !!

*

FISHBONE89

Odp: Niedoróbki i babole w AM6 /moderowany/
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 09, 2009, 18:51:28 »
Znane błędy:
krytyczne:
- jeśli w pobliżu punktu docelowego jest zablokowany odcinek drogi AM nie omija go mimo, że jest taka możliwość. Uniemożliwia niestety w ten sposób dotarcie do celu co jest chyba podstawowym zadaniem nawigacji.

mało krytyczne:
- nie działa synchronizacja blokad z MIPLO (wymagany import)
- brak paska postępu przy imporcie POI

W/w błędy z wersji beta oczywiście zgłaszane  ...

Potwierdzam

Chyba znalazłem błąd instalatora. W przypadku instalacji na sformatowanej karcie SD w czytniku w komputerze nie ma możliwości wyboru sposoby przypisania licencji zgodnie z procedura opisaną tutaj http://www.automapa.pl/?PEI=80019&lng=PL&ch=1_4_6 Być może nie jest to błąd tylko w czytniku nie ma możliwości wyboru tego przypisania... nie pamiętam jak było w poprzednich wersjach

Po zainstalowaniu całej mapy pojawia się komunikat instalatora o tym, żeby przełoży kartę do urządzenia i tam pojawi się jakiś komunikat o uszkodzeniu mapy, który trzeba odrzucić. Nic takiego się nie pojawia, instrukcje instalatora są mylące. AM domyślnie próbuje dokonać rejestracji i przypisania (?) do urządzenia. Po zaladowaniu map i przelozeniu spowrotem karty do czytnika można przypisać rejestrację do karty.

Nie jestem na 100% pewien ze jest tu jakiś błąd programistyczny, ale z dużą doza prawdopodobieństwa jest błąd opisu procedury.
U mnie wszystko działa OK. Podczas instalacji (przy pomocy czytnika kart) opcja przypisania licencji do karty/urządzenia była nieaktywna. Ale potem program poprosił o włożenie karty do urządzenia itd. Zrobiłem tak i ponownie karta do czytnika. I dopiero wtedy wyskakuje okienko z wyborem przypisania licencji.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 10, 2009, 13:29:22 wysłana przez nocnyMarek »

Odp: Niedoróbki i babole w AM6 /moderowany/
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 09, 2009, 19:18:36 »
Na początek niewesoła wiadomość dla posiadaczy licencji tylko na Polskę.

Posiadacze licencji EU też nie są poszkodowani  :wink:
Poniżej moje próby wyznaczenia "normalnej trasy" spod Zakopanego do Sędziszowa.
Udało się za czwartym razem, traffic mam wyłączony więc to nie wina korków na Zakopiance.  :S

*

Bilunia

Odp: Niedoróbki i babole w AM6 /moderowany/
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 10, 2009, 07:07:36 »
Po wyznaczeniu trasy z północy na południe przez węzeł Sośnica, pomimo zaimportowanych blokad dzieją się dziwne rzeczy. Otóż raz AM je widzi i omija, innym razem prowadzi przez węzeł jakby ich nie widziała.
W dziwny sposób jest też wyznaczany początek i koniec trasy przy trasach długich (ok. 300 km), kiedy punkt początkowy, lub końcowy są oddalone od dróg wyższych kategorii (DK). 5.5.3 na skróty prowadziła do lepszej drogi i dalej już zgodnie z ustawieniami. Natomiast 6-ka doprowadzając do głównej drogi nie prowadzi krótszą drogą, tylko wybiera lepszą pomimo, że jest ok. 20 km dłuższa. Nic nie zmienia "balansowanie" pomiędzy krótką, czy szybką trasą i przy wyborze dróg nie wprowadzałem żadnych ograniczeń.
Mam nieodparte uczucie, że FISHBONE89 ma rację uważając, że w krótkim czasie czeka nas kolejna aktualizacja.
Biorąc pod uwagę fakt, że w najbliższym czasie spędzę sporo czasu za kółkiem, wracam do 5.5.3 i czekam na "rozwój wydarzeń" - na trasie nie lubię niespodzianek.  :mysli:

*

Offline mayek

  • ***
  • 281
  • Płeć: Mężczyzna
  • A co to jest GPS ?
  • Sprzęt: HTC ONE S
Odp: Niedoróbki i babole w AM6 /moderowany/
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 10, 2009, 08:40:52 »
Brak widocznego postępu wczytywania punktów POI i blokad, pasek postępu stoi w miejscu .

Odp: Niedoróbki i babole w AM6 /moderowany/
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 10, 2009, 19:41:54 »
Na początek niewesoła wiadomość dla posiadaczy licencji tylko na Polskę.

Posiadacze licencji EU też nie są poszkodowani  :wink:
Poniżej moje próby wyznaczenia "normalnej trasy" spod Zakopanego do Sędziszowa.
Udało się za czwartym razem, traffic mam wyłączony więc to nie wina korków na Zakopiance.  :S

Kolego a dlaczego masz za każdym razem punkt "przez' w innym miejscu. Czy wszystkie trasy były wyznaczane jako szybka, opcjonalna czy krótka.

Odp: Niedoróbki i babole w AM6 /moderowany/
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 10, 2009, 22:23:34 »
Punkty via są w różnych miejcach, bo ilustrują kolejne próby zmuszenia programu do wyznaczenia rozsądnej trasy.
Wszystkie trasy ze screenów są szybkie, ale krótkie czy optymalne są równie absurdalne, choć nieco inne.

*

Bilunia

Odp: Niedoróbki i babole w AM6 /moderowany/
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 11, 2009, 13:53:25 »
Ja z kolei dostałem maila z informacją, że problem wyznaczania tras w rejonach przygranicznych został rozwiazany.
Czyli pewnie w niedługim czasie możemy spodziewać się wersji 6.0.1.

Problem nie dotyczy tylko stref przygranicznych.

Nawiązując do mojej wcześniejszej wypowiedzi;
Przetestuj na 6-ce:
start: N 520 18'47.59'' ; E 160 58'01.95''
koniec: N 500 14'22.20'' ; E 180 49'59.34''
Zwróć uwagę na początek trasy.
Zerknij, co się dzieje po odwróceniu trasy (na optymalnej górny suwak w środku, dolny 1xw lewo od środka). Kombinacje suwakami optymalnej, jak i zmianą typu trasy, niewiele w tym miejscu zmieniają.
Natomiast, jeżeli z w/w punktu startu wyznaczymy trasę np. do Kórnika (ok. 20 km), to do DK prowadzi tak jak powinna. Inna rzecz, że w tym rejonie mapa jest do kitu. Sporo dróg, które nie widziały nic poza piachem, trawą i krzakami (rosnącymi pomiędzy koleinami) AM drogą awansu pokryła asfaltem.
Zerknij np. na:
N 520 18'08.20'' ; E 170 02'27.85'' (cały odcinek drogi)
Jeżeli komuś uda się tą drogę pokonać innym samochodem niż terenowym, to będzie nie lada osiągnięcie. A AM przy specyficznych ustawieniach, chce tamtędy prowadzić. Tak było w 5.5.3 i jest w najnowszej.
W ostatnim czasie trochę ten rejon na obrzeżach Poznania "pozwiedzałem" i niestety często musiałem używać biegu wstecznego, lub zawracać. Kategoryzacja dróg ma tam niewiele wspólnego z rzeczywistością.
Szczególnej uwadze w tym rejonie (i temacie) polecam:
- ul. Ożarowska, na odcinku pomiędzy ul. Głuszyna, a Wadowicką
- ul. Kopylnik (w całości)
- odcinek: N 520 18'40.67'' ; E 160 58'29.92''  do N 520 18'12.23'' ; E 160 57'44.02''
Ale te babole chyba znikną dopiero w v.8.1 . Może na te drogi ( a raczej leśno-polne wertepy ) w międzyczasie ktoś położy trochę asfaltu - chociaż wątpię.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 11, 2009, 14:24:05 wysłana przez Bilunia »

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Niedoróbki i babole w AM6 /moderowany/
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 11, 2009, 16:48:37 »
Sporo dróg, które nie widziały nic poza piachem, trawą i krzakami (rosnącymi pomiędzy koleinami) AM drogą awansu pokryła asfaltem.
Zerknij np. na:
N 520 18'08.20'' ; E 170 02'27.85'' (cały odcinek drogi)
Szczególnej uwadze w tym rejonie (i temacie) polecam:
...
- ul. Kopylnik (w całości)

To są błędy mapy w wiekszości z kategorii 'duperele', np. Kopylnik to ślepa droga, jeśli ktoś musi tam dojechać
to i tak nie ma innego wyjścia, pojedzie tam bez wzgledu na kategorię drogi na mapie.
Takie drobiazgi proponuję wysyłać bezpośrenio do supportu, szkoda rozmydlać nimi wątek.
Błędy kategoryzacji jak na Gabszewicza są ciut wyższej rangi, bo to drogi lokalne, ale przejazdowe.
Dlaczego nie zgłosisz ich przynajmniej na miplo jako odcinki nieprzejezdne?
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Bilunia

Odp: Niedoróbki i babole w AM6 /moderowany/
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 11, 2009, 19:34:25 »
To są błędy mapy w wiekszości z kategorii 'duperele',
Widocznie support AM od kilku lat jest tego samego zdania

Dlaczego nie zgłosisz ich przynajmniej na miplo jako odcinki nieprzejezdne?
Ależ są przejezdne - dla czołgów, traktorów i rowerów.  :)
Swego czasu od v.3.9.7 usiłowałem walczyć z wiatrakami i doprowadzić do jakichś zmian w tym rejonie. Support przyjmował, dziękował, przekazywał dalej ... . Po części odniosło to jakiś skutek. Jednak baboli zostało mnóstwo.
Ktoś za to bierze kasę, a mnie już zmęczyło bezproduktywne wskazywanie kolejnych błędów na mapach. Więc teraz uwagi piszę na forum - może upublicznienie przyniesie jakiś skutek.
Uważam, że kategoryzacja powinna być rozwiązana na mapach, a nie załatwiana domalowywaniem ikonek. Ilu użytkowników AM korzysta z MIPLO - 10 % ??? Oczywiście biorąc pod uwagę legalnych użytkowników. A za program (mapy) płacimy chyba komu innemu.

Ja w tym rejonie bywam sporadycznie i już zdążyłem się przyzwyczaić do "niespodzianek". Dziwi mnie tylko, że ludzie tam mieszkający nie walczą o jakość tego, za co zapłacili.

*

Offline ELMUNIO

  • **
  • 130
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC KAISER
Odp: Niedoróbki i babole w AM6 /moderowany/
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 12, 2009, 16:11:32 »
Brak procentowego postępu w przypadku reorganizacji POI. Jest 0%, później wygląda to na lekki zwis i na koniec 100%.

Ograniczenie prędkości nie uwzględnia skrzyżowań, które stanowią odwołanie obowiązującej prędkości (od znaku do skrzyżowania). Obecnie wygląda to tak, że ograniczenie na danym odcinku drogi obowiązuje od znaku w jednym kierunku do znaku w drugim kierunku. Dodatkowo nie wszystkie znaki są ujęte i wprowadzają zamieszanie (mowa o głównych drogach). Np. w Łodzi na Alei Włókniarzy prędkość maksymalna została podniesiona do 60 km/h, a AM pokazuje 50 km/h. Generalnie funkcja bardzo niedopracowana.
ROM: Plemnik v1.0 - 6.5.5 bulid 23563

*

Offline MarioM74

  • ***
  • 381
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Desire S, Blow GPS35V
Odp: Niedoróbki i babole w AM6 /moderowany/
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 13, 2009, 10:00:26 »
U mnie (HTC HD WM6.5) - za każdym razem kiedy próbowałem przeliczać trasę z Traffic oraz bez, po kilku (2-3) przełączeniach Traffic ON/OFF dostawałem komunikat o braku pamięci - pomimo tego, że Automapa była uruchomiona na czystym urządzeniu, a liczona trasa miała ok. 150km

Ja mam ten sam problem na HTC Diamond 2 z WM6.5; tyle że nawet przy trasach kilkunastokilometrowych. Włączenie traffica kończy się alertem o braku pamięci i zamknięciem aplikacji.

pozdrawiam
Mario

*

Offline jartro

  • ****
  • 555
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Auro S 6, AM EU aktualna, TomTom Go 6000, 6200
Odp: Niedoróbki i babole w AM6 /moderowany/
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 13, 2009, 12:15:04 »
Tradycyjny już wątek na zebranie niedoróbek i błędów w programie.
Nie nowe propozycje i pomysły, a wychwycone błędy programu i map
oraz funkcje działające źle, niezgodnie z oczekiwaniem.
Wątek na jakiś czas przykleję i uprzedzam, że będę z niego usuwał
wszystkie posty niezgodne stricte z tematem.
W tym wątku nie oceniamy co sie podoba, a co nie, nie zadajemy pytań
jak robić to czy tamto, ani nie piszemy o tym czego nie ma, a być powinno ...


Na początek niewesoła wiadomość dla posiadaczy licencji tylko na Polskę.
Niektóre długie trasy (>100km w linii prostej) liczone na mapie Polski mogą wyglądać
znacznie gorzej od dokładnie tych samych tras liczonych na mapie Europy.
Ten poważny babol niestety nie został do końca usunięty w premierowej wersji AM6.
Przytrafia się na trasach, które zaczynają się w terenach nadgranicznych.
Poniżej 2 przykłady różnic w wyznaczaniu takiej samej trasy na mapie PL i EU:
Jeśli chodzi o ten drugi przykład to wcale nie jestem pewien czy trasa pierwsza nie jest szybsza i lepsza. Może jest troszkę dalej ale prawie cały czas A4 a w wypadku alternatywnym należy się przepchnąć przez masę świateł w JG a potem jazda przez Kapellę, wąska droga, duże wzniesienie i masa zakrętów aż do Złotoryji. W pierwszym natomiast wypadku babol jest ewidentny  B)
« Ostatnia zmiana: Grudzień 13, 2009, 12:22:23 wysłana przez jartro »

*

Offline mif4

  • **
  • 208
  • Sprzęt: SG Advance poprzednio: BLOW Sirrocco. Modecom AX
Odp: Niedoróbki i babole w AM6 /moderowany/
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 13, 2009, 22:54:25 »
Przejazd kolejowy w Łagiewnikach w Krakowie:
N 50st 01'19.55"  E 19st 56'01.42"
Widoczny i ostrzegany z odległości 500m dla jadących Zakopiańską. Może mylić przybyszów oczekujących przeprawy torowej na drodze w miarę szybkiego ruchu. Ostrzeżenie powinno dotyczyć przejazdu na drodze po której się poruszamy.
Z okolic punktu:
N 50st 01'08"  E 19st 56'02"  (kompleks handlowy "Zakopianka") AutoMapa widzi w/w przejazd w Łagiewnikach i ostrzega, chociaż nie ma żadnego bezpośredniego do niego dojazdu. Czyżby zachęta dla samobójców, gdzie najbliżej skręcić kark?

*

Offline akubit

  • Ekspert GPS
  • ******
  • 4001
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Vivo Plus, Huawei Honor 6
Odp: Niedoróbki i babole w AM6 /moderowany/
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 13, 2009, 23:03:57 »
Nie chce mi się sprawdzać tych konkretnych przykładów, ale na początek ustaw ostrzeganie dla przejazdów kolejowych położonych przy trasie (Menu>POI>Ostrzeganie>Przejazd kolejowy>zakładka 2/3 - zaznaczyć Max z lewej 10m, Max z prawej 10m.

*

Offline grisza75

  • 12
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSC Loox T830 & Mio 169
Odp: Niedoróbki i babole w AM6 /moderowany/
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 14, 2009, 11:51:42 »
sporadyczne problemy z GPS na FSC Loox T830 - w menu "GPS -> informacje" wyświetlają się "zielone" paski (złapany fix), a na ekranie nawigacyjnym cały czas "szukam sygnału GPS" (oczywiście nawigacja nie działa)

Poza tym zdarzyło mi się raz obejrzeć komunikat "brak mapy szczegółowej" (AM Polska), a po kilkunastu sekundach pojawiła się owa mapa szczegółowa.

AM Polska 6.0.0 (854)
Pozdrawiam
Grisza

------------------------------------------
powered by FSC Loox T830 & Mio 169

*

Offline sserafin

  • ****
  • 751
  • Płeć: Mężczyzna
  • GPX są wokół Nas ;)
    • profil na facebook
  • Sprzęt: SGS4 GT-i9505 AndL501-no brand
Niedoróbki i babole w AM6 /moderowany/
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 14, 2009, 19:13:12 »
Z Pamiętnika Użytkownika

13 XII zainstalowałem AM 6, zrobiłem kilka kilosów, nagle program sam się wyłączył.
Włączyłem ponownie i zniknęły moje ulubione punkty. Potem znowuż pojawiał się komunikat "occurent error" czy jakoś tak. Część ikon POI zmieniła się na prostokącik z niebieską kropką w środku.

14 XII zrobiłem uleczenie, czyli format mojej SD i ponowna instalacja, ściągnięcie POI. Na MIPLO nic nie zmieniałem w parametrach, więc mam synchro przyrostowe. Wyświetlanie POI [wyświetlam wszystko] nastawione na wbudowane i użytkownika -zero dubli. Na razie OK.

15 XII znowu AM się zawiesiła w trakcie jazdy. Pojawiał się komunikat "occurent error" czy jakoś tak, próbowałem też opcji "pokaż całą trasę" zawiesiło się.
godz 18:30 zrobiłem synchronizacje- komunikat synchro pomyślne. a co u mnie? brak pliku z blokadami, po każdym odpaleniu AM wszystkie POI sa nie widoczne, musze ustawiać w wyświetlaniu POI co chce widzieć na ekranie. Za kazdym odpaleniem AM wczytuje punkty użyteczności publicznej [nie robiłem żadnego nowego synchro]. Ponowne synchro i nic. Robię uleczenie, czyli format SD i ponowna instalacja.

16 XII ruszam w drogę wytyczam trasę, w trakcie jazdy zatrzymuję się i robię rekalkulację trasy, komunikat automapa błąd i biały ekran, restart ponowne właczenie AM i w górnym pasku [dojazd o...., pozostało do celu...] ustawienia zmieniły się, nastawiam ponownie. po drodze znowu kilka zawieszeń AM i restarty [zauważyłem że włączenie GPS i wyłączenie uzdrawia sytuację], ponowne zawieszenia AM i ustawienia INTERFEJSU  zresetowały się, musze, ponownie nastawiac skale widoków. Zatrzymuję sie zmieniam ustawienia na prowadzenie po drogach utrzymanych, powoduje to kompletne zamulenie nawigacji i konieczny reset. Jadę dalej, znowu zwiecha i komunikat an unknow error occurent while accesing end unnamed file Automapa EU PPC błąd - jak widać lista tragicznych wydarzeń wydłuża się.

18 XII dzis nie jeździłem z nawigacją, ale wieczorem 18:00 postanowiłem zrobić synchronizację. AM wyłączona, synchro przyrostowe, odpalam miplosynca i..... komunikat błąd dekompresji, robię reset, wyłączam właczam moje MIO i każda kolejna próba synchronizacji to komunikat na miplosyncu błąd dekompresji. Ok myśle zobacze później, więc włączam AM i.... nie może się odpalić, zapodaje resety włączanie i wył MIO i nic nie rusza, nie da sie właczyć AM. Robię uleczenie, czyli format SD i ponowna instalacja. Po kolejnym odpaleniu komunikat [an unknow error occurent while accesing end unnamed file]. Pomimo tego jednak działa --- czas zabawy 2 godziny.

19 XII odpalam w domu AM, na dzień dobry an unknow error occurent while accesing end unnamed file zamykam komunikat, AM działa. Wyznaczam sobie trase na ulubione narty w kluszkowcach, zmieniam punkty przez planując urokliwa drogę, przy kolejnej zmianie pojawia się błąd automapy i biały ekran, wciskam krzyżyk i działa, kolejne zmiany punktu przez i..... obecnie trasa jest ale AM nie pokazuje jej za pomocą niebieskiego paska, wybór trasa>pokaż całą to w efekcie uzyskanie obrazu mapy bez niebieskiego paska, zamykam program i otwieram ponownie. Ale suprise wszystkie ustawienia AM zresetowane, ustawiam więc setny raz, podczas ustawiania komunikat [an unknow error occurent while accesing end unnamed file] usuwam trasę[ bo cały czas była] i....pokazuje ekran mapy na biało, zamykam AM. Włączam ponownie AM , ustawienia zresetowane, wywaliło też plik z ulubionymi do default, wczytuje ponownie.
Rewelacja!! Każde odpalenie AM resetuje wszystkie moje ustawienia
Jeszcze nigdzie nie wyjechałem...
Czytając komentarze na temat AM narzuciło mi się rozwiązanie ;)))
Robię uleczenie, czyli format SD i... instaluję AM 553.
Powiem że szczerze mi żal ludzi którzy naciągną się na najnowszy ... bubel firmy AutoMapa i kupią AM 600 również szkoda firmy która tym posunięciem napewno straci wielu klientów.
Uważam że to zwykłe złodziejstwo i cwaniactwo dopuszczanie do użytku tak niedopracowanego programu.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 20, 2009, 10:34:32 wysłana przez sserafin »
Nawigacja na drodze i nawigacja w górach :)
https://www.facebook.com/SerafinExpedition
-----------------------------------------------------
kiedyś: MIOP350, MODECOM MX2, ALGA PRIMA AN-5050 HD BT, MODECOM MX3, MODECOM SX7

*

Offline jerzu

  • *****
  • 1323
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mój profil na FB
  • Sprzęt: iPhone 7
Odp: Niedoróbki i babole w AM6 /moderowany/
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 15, 2009, 09:59:05 »
1. Wyłączająca się AM przy włączonym Traffic Online - Mio P550 + Nokia E51 połączone przez BT.
2. Zamulanie programu po serii kilku przeliczeń trasy w krótkim okresie czasu.
Dariusz "jerzu" Niemczyński
Telefon - iPhone 7 & Moto G5
Tablet - Huawei Media Pad T5

Odp: Niedoróbki i babole w AM6 /moderowany/
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 15, 2009, 23:32:40 »
HTC Diamond 1-ka
Czysty, oryginalny ROM, Formatowana pamięć wewnętrzna.
AM 6 EU po zjechaniu z trasy i przeliczeniu przy trzeciej takiej akcji wyłącza się nieoczekiwanie. Problem powtarza się.
AM też czysta - ze standardowym POI z instalatora, bez kombinacji itd. Zgłoszone do supportu.

Pozdrawiam

*

Offline bolongo

  • 43
  • Sprzęt: Asus P750 WM 6.1 (AM 6.6.1 beta2)
Odp: Niedoróbki i babole w AM6 /moderowany/
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 16, 2009, 11:27:33 »
13 XII zainstalowałem AM 6, zrobiłem kilka kilosów, nagle program sam się wyłączył.
Włączyłem ponownie i zniknęły moje ulubione punkty. Potem znowuż pojawiał się komunikat "occurent error" czy jakoś tak. Część ikon POI zmieniła się na prostokącik z niebieską kropką w środku.

14 XII zrobiłem uleczenie, czyli format mojej SD i ponowna instalacja, ściągnięcie POI. Na MIPLO nic nie zmieniałem w parametrach, więc mam synchro przyrostowe. Wyświetlanie POI [wyświetlam wszystko] nastawione na wbudowane i użytkownika -zero dubli. Na razie OK.

15 XII znowu AM się zawiesiła w trakcie jazdy. Pojawiał się komunikat "occurent error" czy jakoś tak, próbowałem też opcji "pokaż całą trasę" zawiesiło się.
godz 18:30 zrobiłem synchronizacje- komunikat synchro pomyślne. a co u mnie? brak pliku z blokadami, po każdym odpaleniu AM wszystkie POI sa nie widoczne, musze ustawiać w wyświetlaniu POI co chce widzieć na ekranie. Za kazdym odpaleniem AM wczytuje punkty użyteczności publicznej [nie robiłem żadnego nowego synchro]. Ponowne synchro i nic.Robię uleczenie, czyli format SD i ponowna instalacja.

Potwierdzam to co napisał sserafin
Dzisiaj jechałem w Warszawie z Bernardyńskiej na 6-go Sierpnia  Automapa powiesiła się 1 x. W drodze powrotnej powiesiła się 3x.
Wracam do wersji 5.5.3
Mam Asusa P750 z WM 6.0

*

Offline VanB

  • *
  • 96
  • Sprzęt: MDA Vario III / V
Odp: Niedoróbki i babole w AM6 /moderowany/
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 17, 2009, 14:04:17 »
Potwierdzam.
Wczoraj AM wywaliła mi się niezliczoną ilość razy. Mechanizm jest prosty. Ustawić pobieranie danych TRF na 2 minuty. Po każdym pobraniu AM przelicza trasę. Nie wytrzymuje 10 przeliczeń.

Co do ikonek TRF to mam do producenta prośbę. Nie interesuje mnie (i pewnie większości) co w danej chwili robi program. Kolor ikonki TRF powinien odwzorowywać tryb pracy: zielony - mam aktualne dane online, czerwony: nie mam aktualnych danych mimo, że ustawiłeś, że chcesz mieć aktualne dane (bo wywaliło się połączenie, czy coś innego), żółty: TRF tylko statystyczny.


*

Offline jrk999

  • **
  • 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HP ipaq 316/AM EU 6.11, KIGSTON SD4/8GB
Odp: Niedoróbki i babole w AM6 /moderowany/
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 17, 2009, 16:14:59 »
Czy ktoś może sprawdzić błąd programu, który u mnie występuje zarówno w "realu" jak i trybie demo. Błąd dotyczy pilota - opcji następny manewr.
Trasa optymalna z punktu N 53 24 26 90 E 20 16 27 44 do punktu N 52 49 09 91 E 20 15 47 80
Po rozpoczęciu nawigacji najbliższy manewr i następny manewr są w tej samej odległości (początkowo myslałem, że to przypadek), ale w czasie jazdy oba manewry się jednakowo zbliżają (oba okienka pokazują tą sama odległość do manewru, choć same manewry są różne). Dopiero 1,5 km przed manewrem następuje "rozdwojenie" wskazań okienek pilota i pokazanie właściwych informacji. Zauważyłem takie zjawisko na moim PNA w kilku miejscach Polski.

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Niedoróbki i babole w AM6 /moderowany/
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 17, 2009, 23:26:13 »
Założę się, że masz włączoną opcję 'pokazuj prosto gdy do manewru' i tu wybrane 1.5 km,
odznacz tę opcję, a nastąpi 'cudowne ozdrowienie', ... taki ficzer.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline jrk999

  • **
  • 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HP ipaq 316/AM EU 6.11, KIGSTON SD4/8GB
Odp: Niedoróbki i babole w AM6 /moderowany/
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 18, 2009, 10:26:32 »
... no i zakład wygrałeś. Ale mi głupio  :oops:.
Niemniej jednak nawet przy takim ustawieniu pole "następny manewr" nie powinno się chyba tak zachowywać.
Po zmianie ustawień problem znika.

*

Offline msz1959

  • ****
  • 569
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD/AM6.15 EU, iP4/iAM5.0, NavigonEU+TL
Odp: Niedoróbki i babole w AM6 /moderowany/
« Odpowiedź #27 dnia: Grudzień 18, 2009, 11:47:01 »
Potwierdzam.
Wczoraj AM wywaliła mi się niezliczoną ilość razy. Mechanizm jest prosty. Ustawić pobieranie danych TRF na 2 minuty. Po każdym pobraniu AM przelicza trasę. Nie wytrzymuje 10 przeliczeń.

HTC Touch HD, traffic ustawiony na 5 minut. Zwis po 10-15 minutach jazdy w korku. I to taki, ze musialem guzik nacisnac, zeby zresetowac.

Co gorsza u kolegi (Fujitsu Loox T830) AM6 dwa razy zwiesila sie bez zadnej nawigacji, bez trafficu, w najprostszym trybie jazdy z wlaczonym GPS i pokazywaniem "gdzie jestem".

Chyba tez wroce do 5.5.3

*

Offline jerzu

  • *****
  • 1323
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mój profil na FB
  • Sprzęt: iPhone 7
Odp: Niedoróbki i babole w AM6 /moderowany/
« Odpowiedź #28 dnia: Grudzień 18, 2009, 12:14:55 »
Komunikat o braku pamięci, trasa około 30 kilometrów z dwoma punktami pośrednimi.
Dariusz "jerzu" Niemczyński
Telefon - iPhone 7 & Moto G5
Tablet - Huawei Media Pad T5

*

Offline doktorwycior

  • 18
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: NR560BF
Odp: Niedoróbki i babole w AM6 /moderowany/
« Odpowiedź #29 dnia: Grudzień 18, 2009, 12:51:25 »
Chyba znalazłem błąd instalatora. W przypadku instalacji na sformatowanej karcie SD w czytniku w komputerze nie ma możliwości wyboru sposoby przypisania licencji zgodnie z procedura opisaną tutaj http://www.automapa.pl/?PEI=80019&lng=PL&ch=1_4_6 Być może nie jest to błąd tylko w czytniku nie ma możliwości wyboru tego przypisania... nie pamiętam jak było w poprzednich wersjach

Po zainstalowaniu całej mapy pojawia się komunikat instalatora o tym, żeby przełoży kartę do urządzenia i tam pojawi się jakiś komunikat o uszkodzeniu mapy, który trzeba odrzucić. Nic takiego się nie pojawia, instrukcje instalatora są mylące. AM domyślnie próbuje dokonać rejestracji i przypisania (?) do urządzenia. Po zaladowaniu map i przelozeniu spowrotem karty do czytnika można przypisać rejestrację do karty.

Nie jestem na 100% pewien ze jest tu jakiś błąd programistyczny, ale z dużą doza prawdopodobieństwa jest błąd opisu procedury.

Mam to samo , jednak o wiele większym problemem jest błędne wyznaczanie tras w AM6.
Mieszkam w południowej części Krakowa i przy wyznaczaniu trasy w kierunku Rzeszowa nie potrafię zmusić AM6-ki do pokierowania południową obwodnicą Krakowa (dodam że przy takich samych ustawieniach w AM5 nie ma z tym problemu - domyślnie kieruje obwodnicą)
Mało tego że 6-ka nie kieruje najszybszą możliwą trasą to w dodatku w pewnym momencie nakazuje skręcić w przeciwnym kierunku do zamierzonego a następnie po przejechaniu kilkudziesięciu metrów sugeruje manewr zawrócenia w miejscu gdzie takiego manewru nie da się wykonać.
W efekcie zamiast od razu skręcić we właściwym kierunku (kierunek Wieliczka-Rzeszów) jesteśmy zmuszeni przejechać kilka kilometrów w przeciwną stronę (w stronę centrum Krakowa) szukając miejsca na zawrócenie.
Zupełny absurd i brak logiki !  :S
Napisane: Grudzień 18, 2009, 12:18:02
Mam jeszcze jedno spostrzeżenie ; zarówno w wersji 6 jak i 5 AutoMapy odległość do następnego manewru (podawana w metrach w okienku pilota) jest sporo zawyżona względem rzeczywistej pozycji (jakieś 35-50 metrów)
Opcje 'Kompensuj opóźnienie sygnału' oraz 'uwzględniaj pokazując pozycję' mają wpływ jedynie na położenie wskaźnika symbolizującego nasz samochód względem siatki dróg.
Przykładowo: jestem 100 metrów od skrzyżowania na którym mam wykonać manewr skrętu w prawo , w tym momencie słyszę komunikat głosowy 'za sto metrów skręć w prawo' , tymczasem w okienku pilota podawana jest odległość 150 metrów.Kiedy jestem natomiast przy samym skrzyżowaniu (nie więcej niż 5 metrów) pilot wskazuje 35 a czasami 50 metrów.
Jedynie wspomniany wcześniej wskaźnik symbolizujący położenie samochodu pokrywa się idealnie z rzeczywistością.
Trochę mnie to irytuje , czy u innych również występuje ten efekt ?