Może najpierw przyjmijmy zasadę aby przeczytać na początku jakie zasady obowiązują w danym serwisie ...
Podstawową zasadą tego serwisu jest jak największa ilość POI i brak innych zasad, większość istniejących zasad powstała przez 'wymuszenie' ustalenia zasad przez najczęściej już byłych moderatorów, którzy moderowali jeszcze w serwisie
mobilne.net i którzy początkowo wierzyli jeszcze, że miplo podobnie jak
jego społeczny protoplasta ma służyć przede wszystkim użytkownikom.
To co od razu na głównej stronie powinien być wielki napis, czcionką zasłaniającą cały ekran, w kolorze czerwonym ...
Nie dramatyzuj, nie koloryzuj i daruj sobie te hiperbole, napisałem dokładnie to
co chciałem napisać i ani słowa więcej.
Usprawiedliwiasz tu tych wszystkich leni którym nawet nie chce się przeczytać zasad, choć starych zasad Miplo i zwalasz winę na właściciela bazy.
Nie zwalam winy, twierdzę że jest winny,
bo nigdy mu na tym nie zależało.
On jest pra-leniem tego serwisu, z którego dziedzictwa pełnymi garściami czerpią inne lenie.
A uzasadnienie tego stwierdzenia znajdziesz kilka linijek niżej.
Moderujesz i wiesz jak to wygląda czy wypowiadasz się tak ogólnie??
Moderowałem w mobilne.net i intensywnie przez rok w miplo,
póki jeszcze miałem nadzieję na to ze będzie kontynuacją serwisu mobilne.net,
wymieniłem dziesiątki maili z tzw. supportem ...
Moje moderowanie zakończyło się prawie 3 lata temu, przytoczę fragment maila,
który zakończył moją 'karierę' moderatora miplo:
"Jeśli chodzi o kategorie, które jeszcze moderuję to póki będę ich moderatorem
nie pozwolę na zaśmiecanie pojedynczych punktów typu stacja benzynowa,
sklep czy bankomat numerami faxów, kodami czy imiennymi mailami.
Możecie to tolerować, albo odebrać mi uprawnienia.
Albo w końcu przystąpić do konkretnej dyskusji o ustandaryzowaniu opisów kategorii."Supportu jednak nie interesowały te zasady, albo wyznawał on zasady zupełnie inne niż ja.
Mniej więcej w tym samym czasie support powiekszył bazę o kilka tysięcy POI,
powielając punkty z kategorii 'bank i bankomat' w kategoriach 'bank' i 'bankomat'.
Ślady skutków tego zdublowania POI można znaleźć do dzisiaj.
Tu masz 2 przykłady POI w kategorii bankomat (dawniej bank i bankomat):
http://www.miplo.pl/point.php?p=mr16vjMfhttp://www.miplo.pl/point.php?p=u7HRFBh9a tu ich wierne kopie w kategorii bank:
http://www.miplo.pl/point.php?p=mr16vjMfhttp://www.miplo.pl/point.php?p=C01jqAOWJak widzisz, od 3 prawie lat mamy tu w opisie
numery telefonów, faxów i kody pocztowe do bankomatów.
(już nie wspomnę o tym, że wbrew opisowi oba bankomaty są dostępne 24h)
Wszystko dlatego, że support miplo idąc po najmniejszej linii oporu,
powielił te same POI w dwóch kategoriach, choć jako administrator bazy
miał możliwość ich zbiorczej edycji.
Taka zbiorcza edycja wymagałaby jednak poświęcenia kilku chwil czasu.
Support uznał jednak, że prościej dla niego będzie, jeśli te poprawki pozostawi
na barkach moderatorów i użytkowników, choć oni w odróżnieniu od administratora
mogą dokonywać edycji wyłącznie na pojedynczych POI. I tak się stało, dziś
po prawie 3-latach, większość z tych kilku tysięcy opisów POI jest już poprawiona
przez użytkowników, choć właściciel bazy nawet palcem przy tym nie kiwnął.
Tyle tylko, że właściciel bazy dysponuje narzędziami, za pomocą których
mógł uzyskać ten efekt w ciągu zaledwie paru godzin, a kategoria bankomaty
mogła być pozbawiona tych kuriozalnych opisów 3 lata temu i to kompleksowo,
bez takich wyjątków jakie pokazałem wyżej.