na narty z AM - ???

  • 42 Odpowiedzi
  • 6715 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

na narty z AM - ???
« dnia: Styczeń 26, 2007, 01:53:44 »
szykuje sie do wyjazdu i zastanawiam sie czy AM ma drogi tylko samej Polski czy terenów przygranicznych także kawałek za naszą granicą?? (wersja chyba 3.95) czy przy wyjezdzie na Słowacje czy Czechy trzeba instalować inny program do nawigacji (ewentualnie który) i czy w takiej sytuacji po prostu po przekroczeni ugranicy trzeba wyłaczyc AM i odpalić cos innego? jeszcze do tego jak byscie pomogli w poszukiwaniu punktów do ściagniecia do AM (lub innego) w ktorym bedą do wyboru miejsca na narty (nazwy i wyciągi itp)
strasznie bede wdzieczny za pomoc

*

Offline edmun

  • ****
  • 933
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zdjęcia ślubne, Fotografia ślubna
  • Sprzęt: SGH-I780
na narty z AM - ???
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 26, 2007, 07:48:59 »
punkty znajdziesz na www.poi.mobilne.net
nawigacja będzie działać tylko do dziesiątek metrów za granicą. nie więcej.
musisz wyłączyć automapę i włączyć inny zakupiony program do nawigacji (czyli też używać innych punktów POI)
SGH-I780 + Heineken78 Marvel Dream WM 6.5.3 96dpi
HTC ONE S
TTI TCB-880 + Sirio ML145
Alhambra TDI

*

Offline kwieto

  • ******
  • 2785
Re: na narty z AM - ???
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 26, 2007, 09:54:08 »
Cytat: "rleon"
czy przy wyjezdzie na Słowacje czy Czechy trzeba instalować inny program do nawigacji (ewentualnie który)


Tak, np. TomTom.

Cytat: "rleon"

i czy w takiej sytuacji po prostu po przekroczeni ugranicy trzeba wyłaczyc AM i odpalić cos innego?


Ja bym AM w ogole nie wlaczal i to cos innego odpalil zaraz po wsiasciu do  samochodu
Ludzie zazdroszczą ci nie tego, że coś zrobiłeś, ale tego że ci się chciało to zrobić.

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Re: na narty z AM - ???
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 26, 2007, 10:15:00 »
Cytat: "kwieto"
Ja bym AM w ogole nie wlaczal i to cos innego odpalil zaraz po wsiasciu do  samochodu

Nie każdy jest alergikiem :P Tower me! ]:>
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline kwieto

  • ******
  • 2785
Re: na narty z AM - ???
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 26, 2007, 11:15:36 »
Cytat: "nocny_m"
Cytat: "kwieto"
Ja bym AM w ogole nie wlaczal i to cos innego odpalil zaraz po wsiasciu do  samochodu

Nie każdy jest alergikiem :P Tower me! ]:>


Eeetam, zaraz alergia. Po prostu po co kombinowac z przelaczaniem sie miedzy dwoma programami?
Ludzie zazdroszczą ci nie tego, że coś zrobiłeś, ale tego że ci się chciało to zrobić.

*

Offline piotr.sto

  • **
  • 103
  • Sprzęt: TT GO 720
na narty z AM - ???
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 26, 2007, 11:48:09 »
Cytat: "edmun"

nawigacja będzie działać tylko do dziesiątek metrów za granicą. nie więcej.


W niektórych miejscach kończy się nawet kilkadziesiąt/kilkaset metrów przed granicą  ;)

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
na narty z AM - ???
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 26, 2007, 16:52:25 »
AM za granicą - w drodze będzie mało przydatna,
ale na miejscu możesz sobie np. nagrać ślad zjazdu,
(tylko dobrze zabezpiecz na okoliczność ewentualnej wywrotki ]:> )
a potem odtworzyć i zobaczyć jakie prędkości osiągasz,
może też służyć za wysokościomierz ...
aha, do regulacji wiązań i ostrzenia krawędzi raczej słabo się nadaje  :))
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline kwieto

  • ******
  • 2785
na narty z AM - ???
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 26, 2007, 19:31:12 »
Cytat: "nocny_m"
AM za granicą - w drodze będzie mało przydatna,
ale na miejscu możesz sobie np. nagrać ślad zjazdu,
(tylko dobrze zabezpiecz na okoliczność ewentualnej wywrotki ]:> )
a potem odtworzyć i zobaczyć jakie prędkości osiągasz,
może też służyć za wysokościomierz ...


A nie lepiej uzyc do tego dedykowanych programow do nawigacji turystycznej, np. PathAway (mozna wskanowac mapy interesujacego nas terenu), czy popularnego na PPC Ozie?
Ludzie zazdroszczą ci nie tego, że coś zrobiłeś, ale tego że ci się chciało to zrobić.

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
na narty z AM - ???
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 26, 2007, 20:02:17 »
Jak się je ma na PPC to pewnie i lepiej,
wydać 60$ (albo >30$)  żeby sobie kilka śladów obejrzeć to już sporo,
wiem że są triale, ale mapy chyba też nie leżą na ulicy?
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline kwieto

  • ******
  • 2785
na narty z AM - ???
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 26, 2007, 20:21:51 »
Cytat: "nocny_m"
Jak się je ma na PPC to pewnie i lepiej,
wydać 60$ (albo >30$)  żeby sobie kilka śladów obejrzeć to już sporo,
wiem że są triale, ale mapy chyba też nie leżą na ulicy?


A co za problem zeskanowac mape papierowa?

Zakladam, ze jesli ktos jedzie w jakis rejon to dysponuje mapa tegoz terenu - chocby w atlasie drogowym.
Poza tym, dedykowane programy do turystyki lepiej sobie radza z pokazywaniem/zapisywaniem informacji niz programy ktore nie zostaly do tego stworzone - jak np. Automapa.
Mozna oczywiscie otwierac butelke piwa nozem - ale mozna sie pokaleczyc, a otwieracz do kapsli zrobi to szybciej i lepiej...
Ludzie zazdroszczą ci nie tego, że coś zrobiłeś, ale tego że ci się chciało to zrobić.

na narty z AM - ???
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 26, 2007, 23:00:10 »
Cytat: "kwieto"
A nie lepiej uzyc do tego dedykowanych programow do nawigacji turystycznej, .......

A dalczego być takim minimalistą ?
Nie lepiej od razu kupić porządnego turystycznego Garmina i wgrać moje mapy, obejmujące regiony przygraniczne w Czechach i na Słowacji  ;)
Ponadto wówczas nie trzeba na mrozie zdejmować rękawiczek, żeby drżącą reką pukać rysikiem po ekranie, czy też ...... szukać rysika w śniegu  ]:>

*

Offline kwieto

  • ******
  • 2785
na narty z AM - ???
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 27, 2007, 07:11:20 »
Cytat: "GPS maniak"
Nie lepiej od razu kupić porządnego turystycznego Garmina


Heh, ale ja zakladalem ze chcemy sobie ulatwic a nie utrudnic.
No i (byc moze blednie) zalozylem, ze wydawanie 1-3k PLN (zaleznie od modelu) na maszynke do zapisywania sladu jak zjezdzamy na stoku jest swgo rodzaju utrudnianiem sobie :"P

Ale dysponujac sprzetem typu pocket mozna w ramach tych mozliwosci sprzetowych osiagnac wiecej (i wygodniej) niz to co oferuje AM, ktora rzeciez nie zostala do tego celu (zapisywania trackow na stoku) stworzona.

Tak samo jak majac dwa programy do nawigacji wygodniej jest IMO od razu na starcie podrozy uruchomic ten program ktorym da sie nawigowac przez cala podroz, niz najpierw program z mapami Polski (wytyczajac trase tylko do granicy), a potem kombinowac z przelaczaniem i wytyczaniem trasy do miejsca za granica (ktore to zamilowanie do wygody zostalo nazwane "alergia" :"P)
Ludzie zazdroszczą ci nie tego, że coś zrobiłeś, ale tego że ci się chciało to zrobić.

na narty z AM - ???
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 27, 2007, 18:04:34 »
Cytat: "kwieto"
wydawanie 1-3k PLN (zaleznie od modelu)

Jeżeli chodzi o górną granicę to przesadzasz i to zdecydowanie. Patrzysz na tzw. "ceny sugerowane" lub ceny półkowe, które zawsze można mocno zbić w drodze negocjacji. Ponadto najdroższy model z najwyższej półki: 60CSX - czyli pierwsza liga światowa - można "od zawsze" kupić poniżej 2 tys PLN. Gdzie ? Zagoogluj od czasu do czasu na Allegro i zobaczysz.

Ja sam płaciłem za ten model 1800,- zł. Drogo ? Wątpię. Przy założeniu, że nie muszę ze sobą zabierać młotka do wbijania śledzi, bo to bydlę jest takie wytrzymałe, to naprawdę niewysoka cena  :proud:

Co do alergii, jestem po Twojej stronie. Jadąc z Poznania do Harrachov czy gdzie tam jeszcze od razu włączyłbym iGO. Po kiego diabła na trasę przejazdową AutoMapa czy GPMapa i przełączanie na granicy ?  :mysli: Zero logiki  ;)

na narty z AM - ???
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 29, 2007, 00:10:30 »
no ok dzieki juz sie wiele mi rozjasniło, pozostaje tylko pytanie przy okazji co wiec wybrac zamiast AM?? ktory program jest najlepsza opcją na europę?? tak zeby miał słowacje czechy, niemcy, austria, włochy? no i oczywiście żeby w polsce tez pokazywał chociaż główne drogi bo w koncu nimi sie poruszamy przy długodystansowych wyjazadach

*

Offline klosz007

  • **
  • 194
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 4 16GB + iPad 3 3G 32GB + NavRoad Vivo Plus
na narty z AM - ???
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 29, 2007, 01:03:45 »
Nie wiem jak ze Słowacją ale resztę warunków spełnia TomTom 6.

Pozdr,
Zbyszek

na narty z AM - ???
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 29, 2007, 13:16:42 »
Cytat: "rleon"
ktory program jest najlepsza opcją na europę?? tak zeby miał słowacje czechy, niemcy, austria, włochy? no i oczywiście żeby w polsce tez pokazywał chociaż główne drogi bo w koncu nimi sie poruszamy przy długodystansowych wyjazadach

Na pocketa ? Moim zdaniem iGO-2006. Czechy, Słowacja naprawdę bardzo dobre. Polska taka sobie, ale da się jeździć, bez większego problemu.

*

Offline kwieto

  • ******
  • 2785
na narty z AM - ???
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 29, 2007, 15:15:10 »
Cytat: "GPS maniak"
Na pocketa ? Moim zdaniem iGO-2006. Czechy, Słowacja naprawdę bardzo dobre. Polska taka sobie, ale da się jeździć, bez większego problemu.


Tyle ze iGo, jak piszesz w innym watku, w PL ma na przyklad problemy z jednokierunkowoscia ulic czy zakazami skretow, ktorych TT akurat nie ma (w Warszawie np. znam tylko jedno miejsce gdzie TT nie uwzglednia zakazu skretu)
Ludzie zazdroszczą ci nie tego, że coś zrobiłeś, ale tego że ci się chciało to zrobić.

na narty z AM - ???
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 29, 2007, 16:14:15 »
Cytat: "kwieto"
Tyle ze iGo, jak piszesz w innym watku, w PL ma na przyklad problemy z jednokierunkowoscia ulic czy zakazami skretow,

Nie mówię, że nie. Z tego też powodu nikomu nie polecam iGO do inetnsywnego jeżdżenia po polskich miastach. Tu na razie ideałem wydają się być albo AutoMapa albo produkty dla Garmina.
Przyznasz jednak, że na trasach typowo wakacyjnych, brak zakazów skrętu w Polsce nie ma większego znaczenia.

*

Offline kwieto

  • ******
  • 2785
na narty z AM - ???
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 29, 2007, 16:46:24 »
Cytat: "GPS maniak"
Nie mówię, że nie. Z tego też powodu nikomu nie polecam iGO do inetnsywnego jeżdżenia po polskich miastach. Tu na razie ideałem wydają się być albo AutoMapa albo produkty dla Garmina.
Przyznasz jednak, że na trasach typowo wakacyjnych, brak zakazów skrętu w Polsce nie ma większego znaczenia.


Owszem, tyle ze jak juz wydawac kase, to moze na cos co dziala jednak troche lepiej? :"P

I chyba jest tansze...
Ludzie zazdroszczą ci nie tego, że coś zrobiłeś, ale tego że ci się chciało to zrobić.

na narty z AM - ???
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 29, 2007, 17:38:19 »
Cytat: "kwieto"
Owszem, tyle ze jak juz wydawac kase, to moze na cos co dziala jednak troche lepiej? :"P

Alergia ?  ;)

Lepsze dane mapowe dla Warszawy (w której nawiasem mówiąc ja byłem ostatnio w 1999r) nie świadczą o tym, że ten soft działa lepiej  ;)  Zresztą gdybyś się kierował wyłącznie danymi mapowymi, to nie używałbyś TomToma lecz AutoMapę albo Garmina  ]:>   ]:>

Pamiętaj, że wszelkie produkty mapowe ulegają systematycznej aktualizacji i dzisiejsza lekka przewaga TomToma nad iGO, jutro może być tylko wspomnieniem i literacką fikcją ..........

*

Offline kwieto

  • ******
  • 2785
na narty z AM - ???
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 30, 2007, 13:26:02 »
Cytat: "GPS maniak"

Pamiętaj, że wszelkie produkty mapowe ulegają systematycznej aktualizacji i dzisiejsza lekka przewaga TomToma nad iGO, jutro może być tylko wspomnieniem i literacką fikcją ..........


Owszem, tyle ze zarowno TT jak rowniez iGo teoretycznie korzystaja z identycznych map. Jesli wiec w iGo nie ma czegos co jest w TT (a nie tylko Ty zwrociles uwage na "slabe" odwzorowanie ulic jednokierunkowych itp.), to mam wrazenie ze wynika to z czegos innego niz dane mapowe - przeciez skoro dostawca jest ten sam a mapy sa identyczne, to chyba nie byloby problemem pokazac te dane rowniez w iGO?
Ludzie zazdroszczą ci nie tego, że coś zrobiłeś, ale tego że ci się chciało to zrobić.

na narty z AM - ???
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 30, 2007, 13:52:01 »
Cytat: kwieto
Cytat: "GPS maniak"
Owszem, tyle ze zarowno TT jak rowniez iGo teoretycznie korzystaja z identycznych map.

Nie wiem czy korzystają z identycznych, czy np. iGO korzysta z nieco starszych wersji.

Ponadto Ty nie masz iGO, a ja nie mam TomToma, zatem nie możemy porówywać tych produktów. Ty piszesz o Warszawie. A skąd wiesz, czy w iGO Warszawa nie jest "cacy" ? Nie jeżdżę po Warszawie, wręcz omijam ją jak mogę (alergia  ;) ) zatem nie wiem. W Poznaniu czy w Krakowie iGO ma kuchy. To wiem. Ale być może TomTom też ma w tych samych miejscach kuchy ? Tego nie wiem, dlatego nie wyciągam żadnych wniosków, poza tym że iGO to rewelacyjny program, ale mapa Polski taka sobie. Nie wiem nawet czy to najlepszy soft, ale na pewno rewelacyjny.
Cytat: "kwieto"
to mam wrazenie ze wynika to z czegos innego niz dane mapowe.

Niby co ? Algorytm to algorytm, albo działa albo nie działa. Jeździłem z iGO poza Najjaśniejszą - w tym także w Raichu i tam działał jak marzenie. Zatem nie dorabiaj teorii do nie istniejących faktów. To błędy map, a nie softu  :S

*

Offline kwieto

  • ******
  • 2785
na narty z AM - ???
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 30, 2007, 16:23:18 »
Cytat: "GPS maniak"

Niby co ? Algorytm to algorytm, albo działa albo nie działa. Jeździłem z iGO poza Najjaśniejszą - w tym także w Raichu i tam działał jak marzenie. Zatem nie dorabiaj teorii do nie istniejących faktów. To błędy map, a nie softu  :S


Nie jestem do konca pewny. iGo nie ma starszych map niz TT - np. ma numeracje domow w Ciechanowie (tak twierdzil przynajmniej bodaj Tramp), a ta pojawila sie dopiero w najnowszych mapach TT (np. PL_CZ_SK_HU na karcie pamieci nie ma numeracji, dopiero download ze strony TT ja ma)
Moze podaj pare lokalizacji z bledami w iGo i podeslij np. na priv, zeby mozna bylo porownac? Ciekawi mnie temat, bo np. ja z jazda po Krakowie przy pomocy TT nie mialem klopotow.
Ludzie zazdroszczą ci nie tego, że coś zrobiłeś, ale tego że ci się chciało to zrobić.

na narty z AM - ???
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 31, 2007, 11:19:18 »
Cytat: "kwieto"
iGo nie ma starszych map niz TT

Dowcip polega na tym, że producenci softu korzystają z tych samych źródeł, a nie z tych samych map. Jak wspomniałem wyżej - w Raichu (i to nie po autostradach, tylko po małych mieścinach) jeździłem z iGO i nie było żadnych problemów. Zatem nie wierzę w taki spiskowe teorie, że algorytmy iGO są skopane. Na dodatek, zdecydowana większość ulic jednokierunkowych w Poznaniu jest uwzględniona i iGO reaguje prawidłowo, zatem to nie kwestia algorytmu. To ewidentne błędy na mapach.
Cytat: "kwieto"
Moze podaj pare lokalizacji z bledami w iGo i podeslij np. na priv, zeby mozna bylo porownac?

W Krakowie nie podam, bo Kraków znam mniej więcej tak jak Stolycę, czyli .... wcale  :proud:  Pamiętam tylko, że gdzieś w pobliżu centrum kazał mi skręcić w lewo, a był zakaz skrętu. To się powtórzyło chyba ze 2 razy. Ale nie powiem co to były za krzyżówki.

Natomiast podam typowe błędy w Poznaniu:

Błąd lewoskrętu.
Na jedynej słusznej mapie  ;) (GPMapa) sytuacja wygląda tak:



i tak jest OK. Natomiast iGO każe skręcać z 28 Czerwca w Hetmańską, pomimo zakazu jaki jest w tym miejscu.

Błąd ulicy jednokierunkowej.
W Garminie jest tak:



i tak właśnie powinno być, a iGO każe jechać z Bukowskiej prosto, pomimo że ten krótki odcinek Bukowskiej (ten, który przekreśliłem) jest jednokierunkowy.

Zobacz jak to wygląda w TomTomie.

*

Offline sierek

  • ****
  • 568
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: OnePlus9, Surface Pro 7
na narty z AM - ???
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 31, 2007, 11:27:25 »
Pozwolicie, że włączę się do dyskusji.
Porównywanie iGo i TT w Polsce nie ma większego sensu. Mapy mają to samo źródło, różnice mogą wynikać z daty publikacji i dodatków nt. zakazów.
Temat dotyczy wyjazdu za granicę, na południe, więc podzielę się własnymi doświadczeniami.
Kiedyś miałem TT w Navmanie (plecki do iPaq) bez routingu. Dało się jeździć po europie, mapy były w miarę aktualne, Polska tylko główne drogi. Niestety upgrade był nie dostępny.
2 lata temu kupiłem Destinatora. Jakość nawigacji była OK, ale polityka aktualizacji zmuszała do zakupu nowego softu. Dodatkowo po zeszłorocznych problemach z "kadłubkiem" Polski dałem sobie spokój.
Rok temu kupiłem TT. Jakośc nawigacji jest OK, polityka aktualizacji się poprawia.
Znajomy uzywa iGo. Europa środkowa jest bardzo dobra, lepsza od TT. Na dzień dzisiejszy jest moim głownym konkurentem dla aktualizacji TT. Gdyby ceny były porównywalne wybrałbym iGo.

PS.
a 60CSX i tak sobie ostatnio dokupiłem :) i interesuje mnie raczej porównanie CN9 (Navteq) z GPMapą (Imagis).

Jeszcze jeden argument, niestety przeciw iGo. Używam PDA z telefonem i właściwe zachowanie nawigacji podczas wywołania i prowadzonej rozmowy jest dla mnie niezwykle ważne. Tutaj TT jest ideałem, iGo niestety nie.

*

Offline kwieto

  • ******
  • 2785
na narty z AM - ???
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 31, 2007, 12:45:34 »
Cytat: "GPS maniak"
Cytat: "kwieto"
iGo nie ma starszych map niz TT

Dowcip polega na tym, że producenci softu korzystają z tych samych źródeł, a nie z tych samych map.


Przeczytaj uwaznie to co napisalem - w iGO jest numeracja domow w Ciechanowie, ktora pojawila sie w TT dopiero w ostatniej aktualizacji, sciagalnej przez internet. Mapy sprzedawane w wersji pudelkowej numeracji w Ciechanowie jeszcze nie maja. To by sugerowalo, ze iGO ma mapy porownywalne z najnowszym update ze strony TomToma - bo nie chce mi sie wierzyc ze polowe mapy maja nowsza (Ciechanow) a polowe starsza (Poznan)

Sprawdzilem na mapie TT v652.1204 (pudelkowa wersja, teoretycznie starsza niz to co jest w iGO - bez numeracji w Ciechanowie) i oba skrety sa zaznaczone tam prawidlowo (zgodne z Twoimi screenshotami)

No chyba ze Ty masz nieaktualne mapy i stad problem?
Ludzie zazdroszczą ci nie tego, że coś zrobiłeś, ale tego że ci się chciało to zrobić.

na narty z AM - ???
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 31, 2007, 14:53:55 »
Cytat: "kwieto"
Przeczytaj uwaznie to co napisalem

W przeciwieństwie do Ciebie czytam  ;)

To że iGO ma numerację ulic w Ciechanowie i tu iGO był w tej materii szybszy od TomToma, nie oznacza, że musi mieć te same restrykcje (np. zakazy skrętów w Warszawie) co TomTom. Oczywiście istnieje duże prawdopodobieństwo że te restrykcje są takie same.

Wracając do błędów iGO. Przecież Ty gadasz o Warszawie, a ja o Poznaniu. Jak na tej podstawie możesz wyciągać wnioski że iGO ma skopane algorytmy ?

To, że kiedyś wspomniałem (i nadal tak uważam), że w odniesieniu do rodzimych produkcji (GPMapa, AutoMapa) czy produkcji Garmina (CityNawigatorEurope 9.o) iGO ma beznadziejnie rozwiązaną sprawę restrykcji (oczywiście mówię to głównie na podstawie miasta które znam na pamięć: Poznań), nie oznacza że iGO działa wadliwie. Istnieje wielkie prawdopodobieństwo, że podobne błędy w Poznaniu (czy Krakowie) ma też TomTom. To, że jeździłeś po Krakowie niczego nie zmienia. Wcale nie musiałeś jechać tą samą trasą - prawda ?

Jeszcze raz podkreślam: nie wiem jak iGO działa w Warszawie, bo mam alergię na Stolycę i tam nie jeżdżę. Niemniej, wyciąganie przez Ciebie wniosków, że skoro TomTom dobrze działa w Warszawie, a iGO ma poważne "kuchy" w Poznaniu zatem albo TomTom jest lepszy, albo iGO ma skopane algorytmy jest co najmniej .... niepoważne i zupełnie nieprofesjonalne. A propos: sprawdziłeś te dwa skrzyżowania w Poznaniu, które pokazałem wyżej ? Czy TomTom radzi sobie tam dobrze ? Tzn. tak jak Garmin czy raczej tak jak iGO ?

Jeszcze raz podkreślam i prosiłbym żebyś jednak zwrócił uwagę na to, że w TomTom i w iGO nie są te same mapy. To że pochodzą z tych samych źródeł niczego nie zmienia. To są dwa różne produkty zarówno pod względem softwerowym jak też pod względem map. Myślisz że sformułowanie "te same źródła" oznaczają że wszystko jest tak samo ? Producent softu może np. kupić bazę adresową, a może nie kupić bazy zakazów skrętu. Ba !! Może ją kupić, ale może nie zdążyć przed premierą mapy zaimplementować jej w produkcie.

Widzę, Kwieto że Ty nie masz alergii na AutoMapę  :proud:  Ty masz alergię na każdy soft, który nie nosi logo "TomTom"  ;)

Czekam na screenshoty z Poznania - zobaczymy czy w Poznaniu TomTom jest lepszy. Być może tak, a być może nie.

na narty z AM - ???
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 31, 2007, 15:02:55 »
Cytat: "sierek"
a 60CSX i tak sobie ostatnio dokupiłem :) i interesuje mnie raczej porównanie CN9 (Navteq) z GPMapą (Imagis).

Trzeba chyba poczekać na premierę GPMapy 5.o.
Cykl edycyjny GPMapy 4.o został "zamknięty" mniej więcej w paździeniku 2005r, zatem to już dość stary produkt.

Na gorąco (mam CNE 9.o dopiero od kilku dni) powiem tak:
- Wielkopolska, to dla mnie prawdziwy szok. Prawie wszystkie miejscowości mają bazę adresową lub przynajmniej nazwy ulic. Nawet taka wiocha jak Dąbrówka Leśna (mam tam klienta - stąd moje zaintersowanie) położona ok. 2-3 km na północ od Obornik ma nazwy ulic. To naprawdę powala z nóg.
- Z drugiej strony Jastrzębia Góra - bardzo dobrze zrobiona w GPMapie 4.o(ulice, pensjoty etc) w CNE 9.o wygląda cienko.

*

Offline micra

  • **
  • 180
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: MIO P550
na narty z AM - ???
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 31, 2007, 15:38:07 »
Że tak się wtrącę, nawigacja z Navigo2:



o ile dobrze rozpoznałem kierunki jazdy. Dałem przejazd z Bukowskiej na Roosevelta oraz z 28 Czerwca na Hetmańską bez określenia dokładnych adresów.

Co do Dąbrówki Leśnej - sprawdźcie w Internecie na http://mapa.autopilot.pl - chyba dokładna, bardzo dokładna, http://mapa.szukacz.pl - dużo mniejsza dokładność, a Navigo2 pokazuje tylko główną drogę.

na narty z AM - ???
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 31, 2007, 16:07:21 »
Cytat: "micra"
o ile dobrze rozpoznałem kierunki jazdy

Dobrze.
Jak widać produkt "made in Poland" jest w tej materii lepszy niż iGO-2006. Tak to faktycznie wygląda w terenie.

Cytat: "micra"
Co do Dąbrówki Leśnej - sprawdźcie w Internecie na http://mapa.autopilot.pl - chyba dokładna, bardzo dokładna,

Zatem pogłoski, że Navteq (Garmin CityNawigator) kupił dane od łódzkiej Emapy, są zapewne prawdziwe.