PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: rleon w Styczeń 26, 2007, 01:53:44
-
szykuje sie do wyjazdu i zastanawiam sie czy AM ma drogi tylko samej Polski czy terenów przygranicznych także kawałek za naszą granicą?? (wersja chyba 3.95) czy przy wyjezdzie na Słowacje czy Czechy trzeba instalować inny program do nawigacji (ewentualnie który) i czy w takiej sytuacji po prostu po przekroczeni ugranicy trzeba wyłaczyc AM i odpalić cos innego? jeszcze do tego jak byscie pomogli w poszukiwaniu punktów do ściagniecia do AM (lub innego) w ktorym bedą do wyboru miejsca na narty (nazwy i wyciągi itp)
strasznie bede wdzieczny za pomoc
-
punkty znajdziesz na www.poi.mobilne.net
nawigacja będzie działać tylko do dziesiątek metrów za granicą. nie więcej.
musisz wyłączyć automapę i włączyć inny zakupiony program do nawigacji (czyli też używać innych punktów POI)
-
czy przy wyjezdzie na Słowacje czy Czechy trzeba instalować inny program do nawigacji (ewentualnie który)
Tak, np. TomTom.
i czy w takiej sytuacji po prostu po przekroczeni ugranicy trzeba wyłaczyc AM i odpalić cos innego?
Ja bym AM w ogole nie wlaczal i to cos innego odpalil zaraz po wsiasciu do samochodu
-
Ja bym AM w ogole nie wlaczal i to cos innego odpalil zaraz po wsiasciu do samochodu
Nie każdy jest alergikiem :P Tower me! ]:>
-
Ja bym AM w ogole nie wlaczal i to cos innego odpalil zaraz po wsiasciu do samochodu
Nie każdy jest alergikiem :P Tower me! ]:>
Eeetam, zaraz alergia. Po prostu po co kombinowac z przelaczaniem sie miedzy dwoma programami?
-
nawigacja będzie działać tylko do dziesiątek metrów za granicą. nie więcej.
W niektórych miejscach kończy się nawet kilkadziesiąt/kilkaset metrów przed granicą ;)
-
AM za granicą - w drodze będzie mało przydatna,
ale na miejscu możesz sobie np. nagrać ślad zjazdu,
(tylko dobrze zabezpiecz na okoliczność ewentualnej wywrotki ]:> )
a potem odtworzyć i zobaczyć jakie prędkości osiągasz,
może też służyć za wysokościomierz ...
aha, do regulacji wiązań i ostrzenia krawędzi raczej słabo się nadaje :))
-
AM za granicą - w drodze będzie mało przydatna,
ale na miejscu możesz sobie np. nagrać ślad zjazdu,
(tylko dobrze zabezpiecz na okoliczność ewentualnej wywrotki ]:> )
a potem odtworzyć i zobaczyć jakie prędkości osiągasz,
może też służyć za wysokościomierz ...
A nie lepiej uzyc do tego dedykowanych programow do nawigacji turystycznej, np. PathAway (mozna wskanowac mapy interesujacego nas terenu), czy popularnego na PPC Ozie?
-
Jak się je ma na PPC to pewnie i lepiej,
wydać 60$ (albo >30$) żeby sobie kilka śladów obejrzeć to już sporo,
wiem że są triale, ale mapy chyba też nie leżą na ulicy?
-
Jak się je ma na PPC to pewnie i lepiej,
wydać 60$ (albo >30$) żeby sobie kilka śladów obejrzeć to już sporo,
wiem że są triale, ale mapy chyba też nie leżą na ulicy?
A co za problem zeskanowac mape papierowa?
Zakladam, ze jesli ktos jedzie w jakis rejon to dysponuje mapa tegoz terenu - chocby w atlasie drogowym.
Poza tym, dedykowane programy do turystyki lepiej sobie radza z pokazywaniem/zapisywaniem informacji niz programy ktore nie zostaly do tego stworzone - jak np. Automapa.
Mozna oczywiscie otwierac butelke piwa nozem - ale mozna sie pokaleczyc, a otwieracz do kapsli zrobi to szybciej i lepiej...
-
A nie lepiej uzyc do tego dedykowanych programow do nawigacji turystycznej, .......
A dalczego być takim minimalistą ?
Nie lepiej od razu kupić porządnego turystycznego Garmina i wgrać moje mapy, obejmujące regiony przygraniczne w Czechach i na Słowacji ;)
Ponadto wówczas nie trzeba na mrozie zdejmować rękawiczek, żeby drżącą reką pukać rysikiem po ekranie, czy też ...... szukać rysika w śniegu ]:>
-
Nie lepiej od razu kupić porządnego turystycznego Garmina
Heh, ale ja zakladalem ze chcemy sobie ulatwic a nie utrudnic.
No i (byc moze blednie) zalozylem, ze wydawanie 1-3k PLN (zaleznie od modelu) na maszynke do zapisywania sladu jak zjezdzamy na stoku jest swgo rodzaju utrudnianiem sobie :"P
Ale dysponujac sprzetem typu pocket mozna w ramach tych mozliwosci sprzetowych osiagnac wiecej (i wygodniej) niz to co oferuje AM, ktora rzeciez nie zostala do tego celu (zapisywania trackow na stoku) stworzona.
Tak samo jak majac dwa programy do nawigacji wygodniej jest IMO od razu na starcie podrozy uruchomic ten program ktorym da sie nawigowac przez cala podroz, niz najpierw program z mapami Polski (wytyczajac trase tylko do granicy), a potem kombinowac z przelaczaniem i wytyczaniem trasy do miejsca za granica (ktore to zamilowanie do wygody zostalo nazwane "alergia" :"P)
-
wydawanie 1-3k PLN (zaleznie od modelu)
Jeżeli chodzi o górną granicę to przesadzasz i to zdecydowanie. Patrzysz na tzw. "ceny sugerowane" lub ceny półkowe, które zawsze można mocno zbić w drodze negocjacji. Ponadto najdroższy model z najwyższej półki: 60CSX - czyli pierwsza liga światowa - można "od zawsze" kupić poniżej 2 tys PLN. Gdzie ? Zagoogluj od czasu do czasu na Allegro i zobaczysz.
Ja sam płaciłem za ten model 1800,- zł. Drogo ? Wątpię. Przy założeniu, że nie muszę ze sobą zabierać młotka do wbijania śledzi, bo to bydlę jest takie wytrzymałe, to naprawdę niewysoka cena :proud:
Co do alergii, jestem po Twojej stronie. Jadąc z Poznania do Harrachov czy gdzie tam jeszcze od razu włączyłbym iGO. Po kiego diabła na trasę przejazdową AutoMapa czy GPMapa i przełączanie na granicy ? :mysli: Zero logiki ;)
-
no ok dzieki juz sie wiele mi rozjasniło, pozostaje tylko pytanie przy okazji co wiec wybrac zamiast AM?? ktory program jest najlepsza opcją na europę?? tak zeby miał słowacje czechy, niemcy, austria, włochy? no i oczywiście żeby w polsce tez pokazywał chociaż główne drogi bo w koncu nimi sie poruszamy przy długodystansowych wyjazadach
-
Nie wiem jak ze Słowacją ale resztę warunków spełnia TomTom 6.
Pozdr,
Zbyszek
-
ktory program jest najlepsza opcją na europę?? tak zeby miał słowacje czechy, niemcy, austria, włochy? no i oczywiście żeby w polsce tez pokazywał chociaż główne drogi bo w koncu nimi sie poruszamy przy długodystansowych wyjazadach
Na pocketa ? Moim zdaniem iGO-2006. Czechy, Słowacja naprawdę bardzo dobre. Polska taka sobie, ale da się jeździć, bez większego problemu.
-
Na pocketa ? Moim zdaniem iGO-2006. Czechy, Słowacja naprawdę bardzo dobre. Polska taka sobie, ale da się jeździć, bez większego problemu.
Tyle ze iGo, jak piszesz w innym watku, w PL ma na przyklad problemy z jednokierunkowoscia ulic czy zakazami skretow, ktorych TT akurat nie ma (w Warszawie np. znam tylko jedno miejsce gdzie TT nie uwzglednia zakazu skretu)
-
Tyle ze iGo, jak piszesz w innym watku, w PL ma na przyklad problemy z jednokierunkowoscia ulic czy zakazami skretow,
Nie mówię, że nie. Z tego też powodu nikomu nie polecam iGO do inetnsywnego jeżdżenia po polskich miastach. Tu na razie ideałem wydają się być albo AutoMapa albo produkty dla Garmina.
Przyznasz jednak, że na trasach typowo wakacyjnych, brak zakazów skrętu w Polsce nie ma większego znaczenia.
-
Nie mówię, że nie. Z tego też powodu nikomu nie polecam iGO do inetnsywnego jeżdżenia po polskich miastach. Tu na razie ideałem wydają się być albo AutoMapa albo produkty dla Garmina.
Przyznasz jednak, że na trasach typowo wakacyjnych, brak zakazów skrętu w Polsce nie ma większego znaczenia.
Owszem, tyle ze jak juz wydawac kase, to moze na cos co dziala jednak troche lepiej? :"P
I chyba jest tansze...
-
Owszem, tyle ze jak juz wydawac kase, to moze na cos co dziala jednak troche lepiej? :"P
Alergia ? ;)
Lepsze dane mapowe dla Warszawy (w której nawiasem mówiąc ja byłem ostatnio w 1999r) nie świadczą o tym, że ten soft działa lepiej ;) Zresztą gdybyś się kierował wyłącznie danymi mapowymi, to nie używałbyś TomToma lecz AutoMapę albo Garmina ]:> ]:>
Pamiętaj, że wszelkie produkty mapowe ulegają systematycznej aktualizacji i dzisiejsza lekka przewaga TomToma nad iGO, jutro może być tylko wspomnieniem i literacką fikcją ..........
-
Pamiętaj, że wszelkie produkty mapowe ulegają systematycznej aktualizacji i dzisiejsza lekka przewaga TomToma nad iGO, jutro może być tylko wspomnieniem i literacką fikcją ..........
Owszem, tyle ze zarowno TT jak rowniez iGo teoretycznie korzystaja z identycznych map. Jesli wiec w iGo nie ma czegos co jest w TT (a nie tylko Ty zwrociles uwage na "slabe" odwzorowanie ulic jednokierunkowych itp.), to mam wrazenie ze wynika to z czegos innego niz dane mapowe - przeciez skoro dostawca jest ten sam a mapy sa identyczne, to chyba nie byloby problemem pokazac te dane rowniez w iGO?
-
Owszem, tyle ze zarowno TT jak rowniez iGo teoretycznie korzystaja z identycznych map.
Nie wiem czy korzystają z identycznych, czy np. iGO korzysta z nieco starszych wersji.
Ponadto Ty nie masz iGO, a ja nie mam TomToma, zatem nie możemy porówywać tych produktów. Ty piszesz o Warszawie. A skąd wiesz, czy w iGO Warszawa nie jest "cacy" ? Nie jeżdżę po Warszawie, wręcz omijam ją jak mogę (alergia ;) ) zatem nie wiem. W Poznaniu czy w Krakowie iGO ma kuchy. To wiem. Ale być może TomTom też ma w tych samych miejscach kuchy ? Tego nie wiem, dlatego nie wyciągam żadnych wniosków, poza tym że iGO to rewelacyjny program, ale mapa Polski taka sobie. Nie wiem nawet czy to najlepszy soft, ale na pewno rewelacyjny.
to mam wrazenie ze wynika to z czegos innego niz dane mapowe.
Niby co ? Algorytm to algorytm, albo działa albo nie działa. Jeździłem z iGO poza Najjaśniejszą - w tym także w Raichu i tam działał jak marzenie. Zatem nie dorabiaj teorii do nie istniejących faktów. To błędy map, a nie softu :S
-
Niby co ? Algorytm to algorytm, albo działa albo nie działa. Jeździłem z iGO poza Najjaśniejszą - w tym także w Raichu i tam działał jak marzenie. Zatem nie dorabiaj teorii do nie istniejących faktów. To błędy map, a nie softu :S
Nie jestem do konca pewny. iGo nie ma starszych map niz TT - np. ma numeracje domow w Ciechanowie (tak twierdzil przynajmniej bodaj Tramp), a ta pojawila sie dopiero w najnowszych mapach TT (np. PL_CZ_SK_HU na karcie pamieci nie ma numeracji, dopiero download ze strony TT ja ma)
Moze podaj pare lokalizacji z bledami w iGo i podeslij np. na priv, zeby mozna bylo porownac? Ciekawi mnie temat, bo np. ja z jazda po Krakowie przy pomocy TT nie mialem klopotow.
-
iGo nie ma starszych map niz TT
Dowcip polega na tym, że producenci softu korzystają z tych samych źródeł, a nie z tych samych map. Jak wspomniałem wyżej - w Raichu (i to nie po autostradach, tylko po małych mieścinach) jeździłem z iGO i nie było żadnych problemów. Zatem nie wierzę w taki spiskowe teorie, że algorytmy iGO są skopane. Na dodatek, zdecydowana większość ulic jednokierunkowych w Poznaniu jest uwzględniona i iGO reaguje prawidłowo, zatem to nie kwestia algorytmu. To ewidentne błędy na mapach.
Moze podaj pare lokalizacji z bledami w iGo i podeslij np. na priv, zeby mozna bylo porownac?
W Krakowie nie podam, bo Kraków znam mniej więcej tak jak Stolycę, czyli .... wcale :proud: Pamiętam tylko, że gdzieś w pobliżu centrum kazał mi skręcić w lewo, a był zakaz skrętu. To się powtórzyło chyba ze 2 razy. Ale nie powiem co to były za krzyżówki.
Natomiast podam typowe błędy w Poznaniu:
Błąd lewoskrętu.
Na jedynej słusznej mapie ;) (GPMapa) sytuacja wygląda tak:
(http://gpsmaniak.com/Nowy-16.jpg)
i tak jest OK. Natomiast iGO każe skręcać z 28 Czerwca w Hetmańską, pomimo zakazu jaki jest w tym miejscu.
Błąd ulicy jednokierunkowej.
W Garminie jest tak:
(http://gpsmaniak.com/Nowy-17.jpg)
i tak właśnie powinno być, a iGO każe jechać z Bukowskiej prosto, pomimo że ten krótki odcinek Bukowskiej (ten, który przekreśliłem) jest jednokierunkowy.
Zobacz jak to wygląda w TomTomie.
-
Pozwolicie, że włączę się do dyskusji.
Porównywanie iGo i TT w Polsce nie ma większego sensu. Mapy mają to samo źródło, różnice mogą wynikać z daty publikacji i dodatków nt. zakazów.
Temat dotyczy wyjazdu za granicę, na południe, więc podzielę się własnymi doświadczeniami.
Kiedyś miałem TT w Navmanie (plecki do iPaq) bez routingu. Dało się jeździć po europie, mapy były w miarę aktualne, Polska tylko główne drogi. Niestety upgrade był nie dostępny.
2 lata temu kupiłem Destinatora. Jakość nawigacji była OK, ale polityka aktualizacji zmuszała do zakupu nowego softu. Dodatkowo po zeszłorocznych problemach z "kadłubkiem" Polski dałem sobie spokój.
Rok temu kupiłem TT. Jakośc nawigacji jest OK, polityka aktualizacji się poprawia.
Znajomy uzywa iGo. Europa środkowa jest bardzo dobra, lepsza od TT. Na dzień dzisiejszy jest moim głownym konkurentem dla aktualizacji TT. Gdyby ceny były porównywalne wybrałbym iGo.
PS.
a 60CSX i tak sobie ostatnio dokupiłem :) i interesuje mnie raczej porównanie CN9 (Navteq) z GPMapą (Imagis).
Jeszcze jeden argument, niestety przeciw iGo. Używam PDA z telefonem i właściwe zachowanie nawigacji podczas wywołania i prowadzonej rozmowy jest dla mnie niezwykle ważne. Tutaj TT jest ideałem, iGo niestety nie.
-
iGo nie ma starszych map niz TT
Dowcip polega na tym, że producenci softu korzystają z tych samych źródeł, a nie z tych samych map.
Przeczytaj uwaznie to co napisalem - w iGO jest numeracja domow w Ciechanowie, ktora pojawila sie w TT dopiero w ostatniej aktualizacji, sciagalnej przez internet. Mapy sprzedawane w wersji pudelkowej numeracji w Ciechanowie jeszcze nie maja. To by sugerowalo, ze iGO ma mapy porownywalne z najnowszym update ze strony TomToma - bo nie chce mi sie wierzyc ze polowe mapy maja nowsza (Ciechanow) a polowe starsza (Poznan)
Sprawdzilem na mapie TT v652.1204 (pudelkowa wersja, teoretycznie starsza niz to co jest w iGO - bez numeracji w Ciechanowie) i oba skrety sa zaznaczone tam prawidlowo (zgodne z Twoimi screenshotami)
No chyba ze Ty masz nieaktualne mapy i stad problem?
-
Przeczytaj uwaznie to co napisalem
W przeciwieństwie do Ciebie czytam ;)
To że iGO ma numerację ulic w Ciechanowie i tu iGO był w tej materii szybszy od TomToma, nie oznacza, że musi mieć te same restrykcje (np. zakazy skrętów w Warszawie) co TomTom. Oczywiście istnieje duże prawdopodobieństwo że te restrykcje są takie same.
Wracając do błędów iGO. Przecież Ty gadasz o Warszawie, a ja o Poznaniu. Jak na tej podstawie możesz wyciągać wnioski że iGO ma skopane algorytmy ?
To, że kiedyś wspomniałem (i nadal tak uważam), że w odniesieniu do rodzimych produkcji (GPMapa, AutoMapa) czy produkcji Garmina (CityNawigatorEurope 9.o) iGO ma beznadziejnie rozwiązaną sprawę restrykcji (oczywiście mówię to głównie na podstawie miasta które znam na pamięć: Poznań), nie oznacza że iGO działa wadliwie. Istnieje wielkie prawdopodobieństwo, że podobne błędy w Poznaniu (czy Krakowie) ma też TomTom. To, że jeździłeś po Krakowie niczego nie zmienia. Wcale nie musiałeś jechać tą samą trasą - prawda ?
Jeszcze raz podkreślam: nie wiem jak iGO działa w Warszawie, bo mam alergię na Stolycę i tam nie jeżdżę. Niemniej, wyciąganie przez Ciebie wniosków, że skoro TomTom dobrze działa w Warszawie, a iGO ma poważne "kuchy" w Poznaniu zatem albo TomTom jest lepszy, albo iGO ma skopane algorytmy jest co najmniej .... niepoważne i zupełnie nieprofesjonalne. A propos: sprawdziłeś te dwa skrzyżowania w Poznaniu, które pokazałem wyżej ? Czy TomTom radzi sobie tam dobrze ? Tzn. tak jak Garmin czy raczej tak jak iGO ?
Jeszcze raz podkreślam i prosiłbym żebyś jednak zwrócił uwagę na to, że w TomTom i w iGO nie są te same mapy. To że pochodzą z tych samych źródeł niczego nie zmienia. To są dwa różne produkty zarówno pod względem softwerowym jak też pod względem map. Myślisz że sformułowanie "te same źródła" oznaczają że wszystko jest tak samo ? Producent softu może np. kupić bazę adresową, a może nie kupić bazy zakazów skrętu. Ba !! Może ją kupić, ale może nie zdążyć przed premierą mapy zaimplementować jej w produkcie.
Widzę, Kwieto że Ty nie masz alergii na AutoMapę :proud: Ty masz alergię na każdy soft, który nie nosi logo "TomTom" ;)
Czekam na screenshoty z Poznania - zobaczymy czy w Poznaniu TomTom jest lepszy. Być może tak, a być może nie.
-
a 60CSX i tak sobie ostatnio dokupiłem :) i interesuje mnie raczej porównanie CN9 (Navteq) z GPMapą (Imagis).
Trzeba chyba poczekać na premierę GPMapy 5.o.
Cykl edycyjny GPMapy 4.o został "zamknięty" mniej więcej w paździeniku 2005r, zatem to już dość stary produkt.
Na gorąco (mam CNE 9.o dopiero od kilku dni) powiem tak:
- Wielkopolska, to dla mnie prawdziwy szok. Prawie wszystkie miejscowości mają bazę adresową lub przynajmniej nazwy ulic. Nawet taka wiocha jak Dąbrówka Leśna (mam tam klienta - stąd moje zaintersowanie) położona ok. 2-3 km na północ od Obornik ma nazwy ulic. To naprawdę powala z nóg.
- Z drugiej strony Jastrzębia Góra - bardzo dobrze zrobiona w GPMapie 4.o(ulice, pensjoty etc) w CNE 9.o wygląda cienko.
-
Że tak się wtrącę, nawigacja z Navigo2:
(http://img521.imageshack.us/img521/7807/poznanrooseveltasv9.jpg)(http://img387.imageshack.us/img387/8093/poznanhetmanskafe3.jpg)
o ile dobrze rozpoznałem kierunki jazdy. Dałem przejazd z Bukowskiej na Roosevelta oraz z 28 Czerwca na Hetmańską bez określenia dokładnych adresów.
Co do Dąbrówki Leśnej - sprawdźcie w Internecie na http://mapa.autopilot.pl - chyba dokładna, bardzo dokładna, http://mapa.szukacz.pl - dużo mniejsza dokładność, a Navigo2 pokazuje tylko główną drogę.
-
o ile dobrze rozpoznałem kierunki jazdy
Dobrze.
Jak widać produkt "made in Poland" jest w tej materii lepszy niż iGO-2006. Tak to faktycznie wygląda w terenie.
Co do Dąbrówki Leśnej - sprawdźcie w Internecie na http://mapa.autopilot.pl - chyba dokładna, bardzo dokładna,
Zatem pogłoski, że Navteq (Garmin CityNawigator) kupił dane od łódzkiej Emapy, są zapewne prawdziwe.
-
No to jeszcze tylko ostatnie zdanie:
Dobrze.
Jak widać produkt "made in Poland" jest w tej materii lepszy niż iGO-2006. Tak to faktycznie wygląda w terenie.
Jest, ale tylko w dużych miastach, mniejsze miejscowości pokazywane są na razie z bardzo małą dokładnością, nie mniej jednak comiesięczne darmowe aktualizacje dają nadzieję na nadrobienie zaległości przynajmniej częściowo.
-
Przeczytaj uwaznie to co napisalem
W przeciwieństwie do Ciebie czytam ;)
No jednak nie, bo piszesz:
A propos: sprawdziłeś te dwa skrzyżowania w Poznaniu, które pokazałem wyżej ? Czy TomTom radzi sobie tam dobrze ?
A przeciez w poscie na ktory odpisujesz napisalem:
Sprawdzilem na mapie TT v652.1204 (pudelkowa wersja, teoretycznie starsza niz to co jest w iGO - bez numeracji w Ciechanowie) i oba skrety sa zaznaczone tam prawidlowo (zgodne z Twoimi screenshotami)
Moge wrzucic screenshoty, niestety najwczesniej wieczorem.
Zwroc tez uwage, ze napisalem, iz skrety sa zaznaczone poprawnie, mimo ze sprawdzalem je na starszych mapach.
Jesli bardzo jestes ciekaw, moge sprawdzic jak jest w jeszcze starszych, np. w v631)
Tak wiec nie jest tak, ze ja gadam o W-wie a Ty o Poznaniu, bo wskazane przez Ciebie miejsca w Poznaniu TT ma prawidlowo.
Nigdzie nie twierdze ze jest to wina algorytmow iGO. Sugeruje tylko, ze skoro mapy iGO sa porownywalne z najnowszymi mapami TT (baza adresowa), to teoretycznie powinny dawac te sama jakosc i w innych aspektach
A jak widac nie daja. Czy wynika to z algorytmow? Nie sadze, bo wtedy wszystkie algorytmy bylyby jakos skopane. Jednak moim zdaniem "cos jest na rzeczy", moze problem pojawia sie na etapie konwersji map TA do formatu iGO?
BTW, to ze uzywam TT nie oznacza ze uwazam go za jedyny sluszny soft. Chetnie skorzystalbym z Que, niestety cena GPS 10 jest poki co zbyt zaporowa :/ A na Palm OS nie ma GPSproxy
-
oj gadacie tak godocie o dupie Maryni ;)
iGO ma na razie starszą mapę bo 2006.01 a tą nową z Ciechanowem (czyli to samo co ma najnowsze TT 6.60) to jest jakaś wersja lewa, której chyba nikt nie ma, przynajmniej ja nie :( :(
oficjalnego update'u PL niet :(
to ją Pedea (sorry za zniekształcenie nicku) skądś wystrzasnął
czyli Kwieto trzeba uważać na to co się sugeruje jeśli się sugeruje bez stosownej wiedzy, jest to tzw. sugestia przekupki, żeby kupić nieświeżą marchewkę :))
algorytmy iGO są generalnie tylko lepsze "))) pomijając zachowanie na wielopoziomowych rozjazdach - jeszcze bety pod tym kątem nie ćwiczyłem bo nie wtoczyłem się ostatnio na żaden wielopoziomowy rozjazd :( ;) :)))
-
oj gadacie tak godocie o dupie Maryni ;)
iGO ma na razie starszą mapę bo 2006.01 a tą nową z Ciechanowem (czyli to samo co ma najnowsze TT 6.60) to jest jakaś wersja lewa, której chyba nikt nie ma, przynajmniej ja nie :( :(
No ale ja nie sprawdzalem TT na najnowszej, tylko o "oczko" starszej.
Sprawdze jeszcze w domu na mapach v631 i zobaczymy co powie...
Aczkolwiek W-wa zmienila sie na tych mapach stosunkowo niewiele, przypuszczam ze Poznan rowniez.
-
OK, oto obiecane screenshoty:
(http://img528.imageshack.us/img528/5048/dump807818702li9.th.png) (http://img528.imageshack.us/my.php?image=dump807818702li9.png)
(http://img292.imageshack.us/img292/2942/dump807818704yq4.th.png) (http://img292.imageshack.us/my.php?image=dump807818704yq4.png)
Przy czym specjalnie dla Was cofnalem sie do TTN 5 i mapy DE_AT_CH_PL_CZ_Plus v631.0 - czyli danych sprzed okolo roku (23% pokrycia mapy Polski)
Nie bardzo mam mozliwosc cofniecia sie dalej, bo po prostu starszych map nie mam.
Tym bardziej dziwi mnie ze iGO pokazuje te skrety zle - nie chce mi sie wierzyc ze ma mapy przedawnione o ponad rok! (czyli 18% pokrycia Polski? A jesli na tych "archaicznych" mapach TT rowniez ma prawidlowe skrety/zakazy?)
Z AM "wypisalem sie" bo nie odpowiadal mi program (wolny i wieszajacy sie), ale rowniez i "grube" bledy map (nieprawidlowo zaznaczone przejscia graniczne, mosty w miejscach promow itp, itd.)
Widze ze w przypadku iGO rowniez nie moge miec pewnosci ze trasa ktora program wyznaczyl jest prawidlowa.
W TT podobalo mi sie to, ze moglo jakiejs drogi nie byc w ogole, ale to co bylo, w 99% przypadkow bylo zaznaczone prawidlowo.
-
OK, oto obiecane screenshoty:
No i stała się jasność ;)
Tym bardziej dziwi mnie ze iGO pokazuje te skrety zle - nie chce mi sie wierzyc ze ma mapy przedawnione o ponad rok! (czyli 18% pokrycia Polski? A jesli na tych "archaicznych" mapach TT rowniez ma prawidlowe skrety/zakazy?)
A propos "wiekowości" map iGO: w IGO nie ma tego nowego odcinka A4 i podczas jazdy z Wrocka do Zakopanego ciągle gdzieś mi kazał zjeżdżać z A4. Może to coś wyjaśni ?
Podejrzewam, że w przypadu Polski, iGO w pierwszej wersji (bo o ile wiem, te mapy które ja mam są jedyne i nie było ani wcześniejszych ani późniejszych wydań) nie zakupił, bądź nie zaimplementował pełnej bazy.
Wiesz, to tak jak garminowski CNE 9.o. Szczegółowość map jest naprawdę rewelacyjna, baza ulic (przynajmniej w Wielkopolsce) pierwsza liga, ale oficjalnie przyznają się, że pełne dane mają tylko dla 17 dużych aglomeracji. To może oznaczać, że np. w Gnieźnie czy Koninie zakazy skrętu etc. mogą być albo wadliwe, albo wręcz może ich w ogóle nie być, pomimo że Navteq taką bazą już dysponuje.
Wracając do naszego głównego wątku, odnoszę wrażenie, że za bardzo obydwoje przywiązaliśmy się do myśli że pod względem mapowym iGO i TomTom to to samo. A jak widać to nie jest to samo. Przynajmniej w Polsce TomTom ma lepsze/nowsze mapy.
Tyle, że tym akurat bym się za bardzo nie przejmował. To już idzie jak kula śnieżna i należy podejrzewać, że w przeciągu 12-14 stu miesięcy wszystkie produkty mapowe na Polskę będą wyglądały identycznie lub przynajmniej podobnie.
To, że iGO ma dziś dla Polski gorsze mapy od TomToma nie zmienia faktu, że to świetny soft. W Polsce na trasach przejazdowych sprawuje się wyśmienicie, i po Garmin QUE z GPMapą sięgam tylko wówczas jak mam coś do załatwienia w obcym mieście.
-
A miało być o nartach.... :(
Pozdrav
-
A miało być o nartach.... :(
No to trzeba podzielić:
na deski lepszy TomTom - po jednym 'Tom' na każdą :D a na deskę iGo ;)
-
Natomiast podam typowe błędy w Poznaniu:
Błąd lewoskrętu.
Na jedynej słusznej mapie ;) (GPMapa) sytuacja wygląda tak:
(http://gpsmaniak.com/Nowy-16.jpg)
i tak jest OK. Natomiast iGO każe skręcać z 28 Czerwca w Hetmańską, pomimo zakazu jaki jest w tym miejscu.
Błąd ulicy jednokierunkowej.
W Garminie jest tak:
(http://gpsmaniak.com/Nowy-17.jpg)
i tak właśnie powinno być, a iGO każe jechać z Bukowskiej prosto, pomimo że ten krótki odcinek Bukowskiej (ten, który przekreśliłem) jest jednokierunkowy.
Zobacz jak to wygląda w TomTomie.
błędy te nadal występują w mapie 2006.10, ciekawostka przyrodnicza
checking in TTN, just a moment ...
TTN tych błędów NIE ROBi
ciekawostka przyrodnicza z czego to wynika, no bo faktycznie rozwiązania są trzy, albo mapa w iGO została kupiona taniej niepełna, albo jest skompresowana z pozbawieniem części informacji albo to program (do czego się skłaniam) robi takie błędy ale z kolei przecież algorytm, który napotyka na jednokierunkówkę nie powinien się mylić !!! hmmmmm ciężko powiedzieć
-
.... albo to program (do czego się skłaniam) robi takie błędy ale z kolei przecież algorytm, który napotyka na jednokierunkówkę nie powinien się mylić !!!
Dokładnie >:)
Co ciekawe, w tymże Poznaniu można pokazać dziesiątki przykładów, gdzie iGO uwzględnia kierunkowść ulic. Ki czort ?
-
Wiec z ciekawosci wbilem sobie w TT6 Poznan skrz. ul. Bukowskiej i ul. Polskiej do skrz. ul. Towarowej i Mostu Dworcowego, trasa najkrotsza. No i niestety wyznaczyl trase taka jak IGO2006, czyli pod prad :)
Mapy v660.1219
Za to AM 3.9.7 pokazuje dobrze :)
-
Wiec z ciekawosci wbilem sobie w TT6 Poznan skrz. ul. Bukowskiej i ul. Polskiej do skrz. ul. Towarowej i Mostu Dworcowego, trasa najkrotsza. No i niestety wyznaczyl trase taka jak IGO2006, czyli pod prad :)
Mapy v660.1219
Za to AM 3.9.7 pokazuje dobrze :)
Ciekawe... wybór trasy zależy od miejsca startowego i docelowego.
Przy czym jeśli wybierzesz punkty podane przez Ciebie, trasa robi "hołubca", czyli z Bukowskiej skręca w Grunwaldzką, następnie zawraca, i dopiero wtedy dochodzi do Roosevelta. Wychodzi na to, że w TT nie jest zabroniony skręt w prawo z Bukowskiej.
BTW, na tym odcinku Bukowska jest ślepa czy jest jednokierunkowa? Nie wiem co zgłosić do supportu.
-
Wychodzi na to, że w TT nie jest zabroniony skręt w prawo z Bukowskiej.
Ten manewr nie jest możliwy do wykonania. Ukształtowanie krawężników nie pozwala na takie zabawy. Nawet rowerem byłoby trudno.
BTW, na tym odcinku Bukowska jest ślepa czy jest jednokierunkowa? Nie wiem co zgłosić do supportu.
Jednokierunkowa.