Miplo. Kat. Radary, kontrola drogowa / Fotoradar przenośny

  • 31 Odpowiedzi
  • 11771 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline ppepe

  • ****
  • 507
  • Płeć: Mężczyzna
    • PPepe
Witam wszystkich czytających.
Zamieszczam część korespondencji z miplo.pl (moje wypowiedzi)  celem poinformowania Szanownych Użytkowników serwisu miplo.pl o zmianach w zakresie kategorii podanych w tytule oraz o możliwości odwołania się od tych zmian.

Sprawa dot. punktu w kat. Fotoradar przenośny, który został wykasowany z uzasadnieniem: "Dubel POI nr xxxxxxx kat. Radary, kontrola drogowa z dnia xx.xx.2008, xx:xx. Decyzja: Kasuje. PPepe

Zaznaczam, że punkt był na liście oczekujących od ponad pół roku w kat. fotoradar przenośny oraz przypominam, że ww. kategorię moderuję jako moderatora kategorii (osoba całkowicie odpowiedzialna za jej zawartość) od niedawna.

Autor POI nie zgodził się z ww. decyzją uzasadniając, że kat. Radary, kontrola drogowa zawiera w jego ocenie bałagan oraz argumentując, że nie nikt nie ma obowiązku pobierania obu kategorii.

W dniu dzisiejszym odpisałem, co następuje:
"Uzasadnienie:
Kat. Radary, kontrola drogowa ma w założeniu wskazywać lokalizację punktów częstych kontroli drogowych oraz tak zwanych suszarek.

Punkty w kat. Fotoradar przenośny wskazują lokalizację miejsc gdzie często kontrola ogranicza się jedynie do wystawienia fotoradaru przenośnego (na statywie lub śmietnika).

Punkty w grupie Fotoradary stacjonarne (kat. z podziałem na prędkość) wskazują lokalizację miejsc gdzie są umieszczone fotoradary stacjonarne.

Nie wyrażam zgody na dublowanie informacji między poszczególnymi kategoriami.

Serwis jest bogaty w możliwości edycji POI:
1. zmiana lokalizacji
2. zmiana kategorii
3. zmiana opisu
4. usunięcie POI

Analogicznie nie wyrażę zgody np. na umieszczanie dubli między np. kat. Makro Cash & Carry a kat. Centra Handlowe.

Jeśli chodzi o temat zawartości kat. Radary, Kontrola drogowa to w mojej ocenie ma Pan nie aktualne dane na podstawie, których formułuje Pan ocenę.

Od stycznia 2009 zostały wykonane następujące prace:
1. zatwierdzono wszystkie uzasadnione propozycje wykasowania;
2. wykasowano stwierdzone duble między kategoriami fotoradar stacjonarny z założeniem nadrzędności tej grupy.
3. wykasowano duble między kat. Radary, kontrola a Fotoradar przenośny stwierdzone przy kontroli zawartości aktywnej obu kategorii, przy założeniu równorzędności tych kategorii - czyli pierwszy POI w bazie zostaje, kolejny jest kasowany.
4. rozpatrzono z ilości około 600-650 oczekujących POI w kat. Radary, kontrola drogowa oraz podobnej ilości POI w kat. Fotoradar przenośny + punkty podawane na bieżąco w obu kategoriach, propozycje nowych POI przy założeniu wykasowania dubli między kategoriami oraz konfliktu z grupą Fotoradary stacjonarne (pełne dane dot. ilości zawarte są w wątkach na forum pdaclub, gdzie Użytkownicy {łącznie z byłymi moderatorami terenowymi} narzekali zawartość tych kategorii).
Doprowadzono do stanu poniżej 90 POI oczekujących w kat. Radary, kontrola oraz około 200 oczekujących w kat. Fotoradar przenośny.
5. zatwierdzono (rozpatrzono) wszystkie oczekujące propozycje zmian inne niż wykasowania POI

A i jeszcze dwie sprawy:
a. Wszystkie ww. operacje wykonałem sam otwierając każdy z punktów, analizując punkty sąsiednie, terminy wprowadzenia, zapisy pola OPIS oraz notatki moderatorów oraz użytkowników.
Brałem również pod uwagę wypowiedzi użytkowników na forum pdaclub.pl.
Więc forma wykonano, analizowano powinna być czytana jako PPepe zrobiło to czy tamto. Biorę za ww. operację pełną odpowiedzialność przed Użytkownikami i Operatorem serwisu.

b. Co najważniejsze:
Każdemu Użytkownikowi serwisu miplo.pl (miplo.eu) przysługuje możliwość odwołania od decyzji moderatora do moderatora nadrzędnego oraz Supportu miplo.pl (miplo.eu).

W tym przypadku ma Pan pełne prawo nie zgodzić się moją decyzją i skorzystać z formy odwołania pisząc krótką notatkę na adres: support@miplo.pl wraz z załączeniem naszej korespondencji.

Zapewniam, że nie będę odbierał takiego postępowania jako personalny atak na moją osobę i zachęcam wręcz Pana do takiego działania.

Jednocześnie informuję, że na podstawie Warunków użytkowania serwisu miplo.pl (http://www.miplo.pl/guide.php?a=terms) paragraf III. "Wyłączenie gwarancji, odpowiedzialności oraz użytku komercyjnego" punkt 1, "Operator zastrzega sobie prawo do jednostronnego decydowania o zawartości Serwisu, dokonywania w nim zmian oraz modyfikacji, bez konieczności uprzedzania autorów i/lub użytkowników" i na tej podstawie decyzja Supportu miplo.pl jest ostateczna.

Pozdrawiam

PPepe - Global Moderator Miplo.eu

PS.: Moja część wypowiedzi bez informacji umożliwiających identyfikację rozmówcy zostanie opublikowana na forum pdaclub celem poinformowania również innym osób o możliwości odwołania się od moich decyzji. Nie wykluczam, że inni użytkownicy również się nie zgadzają z moimi działaniami, ale z różnych względów nie napisali o tym do mnie."


Zachęcam i informuje o takiej możliwości, również tą drogą wszystkie osoby, które nie zgadzają się z decyzjami dot. ich POI w tych kategoriach do zgłaszania, jeśli wyrażą taką wolę,  odwołań do supportu miplo.pl.

Pozdrawiam
PPepe - Global Moderator Miplo.eu

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Miplo. Kat. Radary, kontrola drogowa / Fotoradar przenośny
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 17, 2009, 01:31:48 »
Cytuj
wykasowano stwierdzone duble między kategoriami fotoradar stacjonarny z założeniem nadrzędności tej grupy.

Mam rozumieć, że w końcu na tej samej drodze w promieniu x metrów (ilu?) od FS nie będą 'straszyć'
suszarki i przenośne, a wszystkie próby ich wstawienia będą kasowane?
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline ppepe

  • ****
  • 507
  • Płeć: Mężczyzna
    • PPepe
Odp: Miplo. Kat. Radary, kontrola drogowa / Fotoradar przenośny
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 17, 2009, 01:37:08 »
W uzupełnieniu i odpowiedzi na Twoje pytanie zacytuje kolejną odpowiedz jaką otrzymał autor spornego POI przed chwilą. Wszytko jest w punkcie B.

A. Informacja została podana przeze mnie pod adresem: http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=125814.0 i jak napisałem: "Zachęcam i informuje o takiej możliwości, również tą drogą wszystkie osoby, które nie zgadzają się z decyzjami dot. ich POI w tych kategoriach do zgłaszania, jeśli wyrażą taką wolę, odwołań do supportu miplo.pl.".
Nie można wykluczyć, że inni użytkownicy podobnie jak Pan mają odrębne do mojego zdanie.

Jak widać nie roszczę sobie wyłączności na prawdę i odwołuje się przy tego typu sporach do organu niezależnego.
Dla Pana informacji nie znam osobiście żadnej z osób, która kryje się pod nazwą Support Miplo.pl lub Support Miplo.eu.
I nie łączą mnie z tymi osobami żadne wizy inne niż dot. serwisu na stopie Pan / Pani; sprawa A, B - decyzja C, D.
Na tej podstawie wierzę, że ocena Operatora jest niezależna i nawet gdy będzie ona niekorzystna dla mnie zamierzam się jej podporządkować.
"Ja w tej piaskownicy jestem tylko gościem - może szczególnym jeśli chodzi o uprawniania, ale jednak piaskownica i zabawki nie są moje".

B. Jeśli chodzi o zawartość poszczególnych kategorii to jak już napisałem:
1. Radary, kontrola drogowa - miejsce pomiaru prędkości (częstego) + kontroli dokumentów (nawet samej kontroli bez "suszenia").
2. Foto przenośne - miejsce częstego pomiaru prędkości przy pomocy rejestracji wykroczeń przez urządzenie przenośne różnego typu.
3. Foto stacjonarne (grupa) - konstrukcja stała służąca do pomiaru prędkości lub udająca taką.

Jeśli w podanym miejscu dokonywana jest kontrola prędkości przy użyciu środków opisanych w punkcie 2 to uprzejmie proszę o wprowadzenie zmiany w zawartości bazy polegającej na wprowadzeniu propozycji zmiany kategorii POI aktywnego.

I jeszcze raz napiszę.
Ww. kategorie łączy jedna tematyka - kontrola prędkości przez organy do tego powołane - i zawartość tych kategorii nie będzie podlegała dublowaniu wzajemnie.
Każda z nich ma inny kontekst i tylko całość punktów ze wszystkich kategorii, według stanu organizacji bazy miplo na dzień dzisiejszy, daje obraz stanu organizacji służb policyjnych i innych na terenie PL (EU).

Mam nadzieję, że obecne wyjaśnienia są czytelne.

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Miplo. Kat. Radary, kontrola drogowa / Fotoradar przenośny
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 17, 2009, 01:53:39 »
Do ilu metrów będą uznawane za duble, 100, 250, 500?
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline ppepe

  • ****
  • 507
  • Płeć: Mężczyzna
    • PPepe
Odp: Miplo. Kat. Radary, kontrola drogowa / Fotoradar przenośny
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 17, 2009, 02:02:10 »
I jeszcze wyjaśnienie sformułowania "urządzenie przenośne różnego typu":

Foto przenośne to takie urządzenie, które wykonuje fotkę.
Pan policjant czy inny pracownik obsługujący nie angażuje się w chwili pomiaru w zatrzymywanie pojazdu.
Dokonywany jest sam pomiar + rejestracja wykroczenia a konsekwencje mamy po kilku dniach w domciu w formie zaproszenia lub listu z wysokością kary.

Sprzęt może być umieszczony na trójnogu, w skrzyni przypominającej śmietnik czy w otwartych tylnych drzwiach zaparkowanej furgonetki - to nie jest istotne.
Te miejsca umieszczamy w kat. Fotoradar przenośny.

Wszystkie te miejsca gdzie pomiar dokonywany jest przez ręczne urządzenia pomiarowe (radarowe czy laserowe) lub kontrolujący ruch dopuszcza się (jak to ładnie brzmi) zatrzymania pojazdu nic nie winnego kierowcy celem kontroli dokumentów czy stanu opon itp. umieszczamy w kat. Radary, kontrola drogowa z opisem:
linia 1 - nazwa ulicy
linia 2 - zakres kontroli (dane nie wymagane ale mile widziane).


Do ilu metrów będą uznawane za duble, 100, 250, 500?

Duble będą i są rozpatrywane "ręcznie" nie przez automat.
Dlaczego?
A dlatego, że może się tak zdarzyć, jak np. na DK8.
Fotoradar stacjonarny na nitce do W-wy a 100 m dalej (bliżej zależy jak patrzeć) na drugiej nitce przy przystanku stoją często z suszarką.
Wszystko będzie rozpatrywane indywidualnie i każdemu dam szanse na pisanie odwołań do operatora lub opisywaniu jaki jestem Be na różnych forach.  :D

*

Offline sserafin

  • ****
  • 751
  • Płeć: Mężczyzna
  • GPX są wokół Nas ;)
    • profil na facebook
  • Sprzęt: SGS4 GT-i9505 AndL501-no brand
Odp: Miplo. Kat. Radary, kontrola drogowa / Fotoradar przenośny
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 17, 2009, 10:20:51 »
I jeszcze wyjaśnienie sformułowania "urządzenie przenośne różnego typu":

Foto przenośne to takie urządzenie, które wykonuje fotkę.
Pan policjant czy inny pracownik obsługujący nie angażuje się w chwili pomiaru w zatrzymywanie pojazdu.
Dokonywany jest sam pomiar + rejestracja wykroczenia a konsekwencje mamy po kilku dniach w domciu w formie zaproszenia lub listu z wysokością kary.

Sprzęt może być umieszczony na trójnogu, w skrzyni przypominającej śmietnik czy w otwartych tylnych drzwiach zaparkowanej furgonetki - to nie jest istotne.
Te miejsca umieszczamy w kat. Fotoradar przenośny.

Jeżdze od 1995 roku i w zyciu nie widziałem takiego radaru. Co za tym idzie wciąż nie rozumiem tej kategorii. Jakoś nie mogę sobie wyobrazić że policja ustawia radar [jakieś urządzenie] i jedzie gdzie indziej zostawiając to urządzenie samopas???? W Polsce??? przecież zaraz je ktoś buchnie  :D :D :D
Nawigacja na drodze i nawigacja w górach :)
https://www.facebook.com/SerafinExpedition
-----------------------------------------------------
kiedyś: MIOP350, MODECOM MX2, ALGA PRIMA AN-5050 HD BT, MODECOM MX3, MODECOM SX7

*

Offline plusfoto

  • ***
  • 329
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.plusfoto.pl
  • Sprzęt: MIO MOOV 500
Odp: Miplo. Kat. Radary, kontrola drogowa / Fotoradar przenośny
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 17, 2009, 10:32:57 »
A kto powiedział że zostawia samopas - człowiek obsługujący może siedzieć sobie w samochodzie i spokojnie pić kawę. :ok:
A po jej wypiciu zwija majdan i jedzie w drugie miejsce powiedzmy 5km dalej. I takie urządzenia niestety są :mad:
« Ostatnia zmiana: Luty 17, 2009, 10:36:32 wysłana przez plusfoto »

*

Offline Alwarez

  • **
  • 239
  • iPhone 4S
Odp: Miplo. Kat. Radary, kontrola drogowa / Fotoradar przenośny
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 17, 2009, 10:35:34 »
Widziałem wielokrotnie fotoradar na stojaku (często w podlaskim). Oczywiście postawione nie na pustej drodze lecz we wsiach.

*

Offline Klusek

  • *****
  • 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.pdaclub.pl/info.php?id=6656
  • Sprzęt: Xperia Arc S
Odp: Miplo. Kat. Radary, kontrola drogowa / Fotoradar przenośny
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 17, 2009, 10:43:22 »
U mnie w mieście (ok 40 tys. mieszkańców) fotoradary na stojaku ustawiany przez Straż Miejską to codzienność. Fotoradar sobie sto a specjalnie wyszkoleni pracownicy, którzy potrafią obsługiwać to niezwykle skomplikowane urządzenie techniczne siedzą w samochodzie zaparkowanym w jakimś zaułku gdzieś niedaleko.
Sony Xperia Arc S powered by:
FXP208 - CM10

*

Offline ppepe

  • ****
  • 507
  • Płeć: Mężczyzna
    • PPepe
Odp: Miplo. Kat. Radary, kontrola drogowa / Fotoradar przenośny
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 17, 2009, 11:46:39 »
Jeżdze od 1995 roku i w zyciu nie widziałem takiego radaru. Co za tym idzie wciąż nie rozumiem tej kategorii. Jakoś nie mogę sobie wyobrazić że policja ustawia radar [jakieś urządzenie] i jedzie gdzie indziej zostawiając to urządzenie samopas???? W Polsce??? przecież zaraz je ktoś buchnie  :D :D :D

Przykładowe zdjęcia:
http://miasta.gazeta.pl/lublin/51,35640,6072868.html?i=1
http://www.zurad.com.pl/tnukepl/modules.php?name=Fotorapid
http://www.radwar.com.pl/pol/fotof.htm

Są również wersje zamaskowane np. w skrzynce przypominającej zwykły kosz na śmieci, przeważnie w kolorze żółtym z dwoma otworami prostokątnymi - górny na lampę IR oraz dolny na aparat. Obsługa siedzi w samochodzie połączonym przewodami ze skrzynką i zaparkowanym gdzieś dalej. Taka wersja na wyposażeniu  straży miejskiej w Łodzi oraz policji na półwyspie helskim.

*

Offline JaMi

  • ****
  • 563
  • Sprzęt: obecnie HTC x7500, SE X1 XPERIA, Larki 43.0 50.1
Odp: Miplo. Kat. Radary, kontrola drogowa / Fotoradar przenośny
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 17, 2009, 11:55:04 »
fotoradary na stojaku w Warszawie i okolicach wystawiane sa bardzo czesto. Ostatnio nad wyraz czesto, chyba sporo ich dostali  :D Obsluga stoi nawet kilkadziesiat metrow dalej (schowana) i nudzi sie  :mrgreen:

W kwestii kategorii i dublowania. Nie bardzo rozumiem rozgraniczanie na kategorie B1 i B2 (post ppeeppee). Logika w tym jest oczywiscie, ale mnie jako kierowce "grzeje" czy zatrzymuja i sprawdzaja dokumenty, wystawiaja fotoradar na trojnogu, a moze stoja z suszarka. Interesuje mnie jedynie miejsce, w ktorym nalezy uwazac ze wzgledu na patrole upowaznione do ewentualnego zatrzymywania
Podejrzewam, ze zdecydowana wiekszosc kierowcow nie analizuje miejsc pod katem "czym sie tam zajmuje Policja czy Straz Miejska". Łapią, fotografuja, co to za roznica, trzeba jechac zgodnie z przepisami i liczyc sie z ewentualnym zatrzymaniem. W zwiazku z tym kategoria powinna byc jedna.

Co innego radary stacjonarne, te stoja zawsze i wiadomo z czym wiaze sie zbyt szybka jazda. Policji w takich miejscach nigdy nie widzialem, ewentualnego zatrzymania nie trzeba sie obawiac



*

Offline ppepe

  • ****
  • 507
  • Płeć: Mężczyzna
    • PPepe
Odp: Miplo. Kat. Radary, kontrola drogowa / Fotoradar przenośny
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 17, 2009, 12:02:33 »
Kategorie zastałem i nie jest to mój pomysł.

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Miplo. Kat. Radary, kontrola drogowa / Fotoradar przenośny
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 17, 2009, 12:15:09 »
Cytat: JaMi
W kwestii kategorii i dublowania. Nie bardzo rozumiem rozgraniczanie na kategorie B1 i B2...
Łapią, fotografuja, co to za roznica, trzeba jechac zgodnie z przepisami i liczyc sie z ewentualnym zatrzymaniem.
W zwiazku z tym kategoria powinna byc jedna.

Jami, support ma w tej kwestii inne zdanie, oni 'widzą różnice' i nie mają zamiaru tego zmienić,
przynajmniej tak było dawno temu, gdy próbowałem na ten temat z nimi dyskutować i pewnie nic się nie zmieniło.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline JaMi

  • ****
  • 563
  • Sprzęt: obecnie HTC x7500, SE X1 XPERIA, Larki 43.0 50.1
Odp: Miplo. Kat. Radary, kontrola drogowa / Fotoradar przenośny
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 17, 2009, 12:27:38 »
Cytat: JaMi
W kwestii kategorii i dublowania. Nie bardzo rozumiem rozgraniczanie na kategorie B1 i B2...
Łapią, fotografuja, co to za roznica, trzeba jechac zgodnie z przepisami i liczyc sie z ewentualnym zatrzymaniem.
W zwiazku z tym kategoria powinna byc jedna.

Jami, support ma w tej kwestii inne zdanie, oni 'widzą różnice' i nie mają zamiaru tego zmienić,
przynajmniej tak było dawno temu, gdy próbowałem na ten temat z nimi dyskutować i pewnie nic się nie zmieniło.

Zaakcentuje to raz jeszcze, moze kogos oswieci
Teoretycznie roznice sa, ale z punktu widzenia funkcjonalnosci, przydatnosci dla kierowcy, podzial na kategorie B1 i B2 jest BEZ SENSU. To troche tak jakbym do kierunkowskazow w aucie mial dwie dzwigienki - z prawej do mrugania w prawo, z lewej do mrugania w lewo. Teoretycznie ok, jak sie jedna zepsuje, mam jeszcze druga i moge sygnalizowac skret  :E

Mam jedna uwage, czasem na trasie widze, ze mozliwe miejsca kontroli znajduja sie miedzy soba co kilkaset metrow. I mam np. przez kilka kilometrow kilkanascie ikon na mapie no i "bimba" mi to co chwile. Moze warto zrobic to inaczej - mozliwe kontrole na odcinku np.2km. Koniec odcinka. Wszystko w temacie. Niech swieci jakas kontrolka na ekranie, ze znajduje sie w strefie "zakazanej"



*

Offline plusfoto

  • ***
  • 329
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.plusfoto.pl
  • Sprzęt: MIO MOOV 500
Odp: Miplo. Kat. Radary, kontrola drogowa / Fotoradar przenośny
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 17, 2009, 12:39:03 »
Słuchajcie mam pytanie - czy wy naprawde subskrybujecie te wszystkie kategorie z informacji o ruchu drogowym.
Przed chwilą zrobiłem taki manewr i powaliło mnie z nóg.  Co kilkadziesiąt metrów jakaś kontrola lub fotoradar nie mówiąc już o tym że są miejsca w ktorych oprucz ikonek nic nie widać.  :ok: Wygląda na to że już się nie da nadgonić straconego czasu. :(

*

Offline JaMi

  • ****
  • 563
  • Sprzęt: obecnie HTC x7500, SE X1 XPERIA, Larki 43.0 50.1
Odp: Miplo. Kat. Radary, kontrola drogowa / Fotoradar przenośny
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 17, 2009, 12:51:21 »
Słuchajcie mam pytanie - czy wy naprawde subskrybujecie te wszystkie kategorie z informacji o ruchu drogowym.
Przed chwilą zrobiłem taki manewr i powaliło mnie z nóg.  Co kilkadziesiąt metrów jakaś kontrola lub fotoradar nie mówiąc już o tym że są miejsca w ktorych oprucz ikonek nic nie widać.  :ok: Wygląda na to że już się nie da nadgonić straconego czasu. :(

wlasnie o tym mowimy, trzeba to integrowac i zastepowac czyms w stylu odcinkow, nie pojedynczych POI

*

Offline ppepe

  • ****
  • 507
  • Płeć: Mężczyzna
    • PPepe
Odp: Miplo. Kat. Radary, kontrola drogowa / Fotoradar przenośny
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 17, 2009, 12:54:24 »
Mam jedna uwage, czasem na trasie widze, ze mozliwe miejsca kontroli znajduja sie miedzy soba co kilkaset metrow. I mam np. przez kilka kilometrow kilkanascie ikon na mapie no i "bimba" mi to co chwile. Moze warto zrobic to inaczej - mozliwe kontrole na odcinku np.2km. Koniec odcinka. Wszystko w temacie. Niech swieci jakas kontrolka na ekranie, ze znajduje sie w strefie "zakazanej"

Czy dobrze rozumiem Pana propozycję:

Przykład teoretyczny
Pojazd A jedzie po trasie X. Kierujący "widzi" POI z ostrzeżeniem o policji na odcinku tych 2 km. Kierujący jest cały szczęśliwy, że oszczędził kilka złotych.

Pojazd B wyjeżdża na trasę X z bocznej ulicy Y (drogi polnej/ parkingu pod hotelem gdzie spędził noc) ale już za punktem ostrzegawczym. Skala mapy jaka jest na urządzeniu nie umożliwia wyświetlenie informacji o pominiętym POI. Kierujący natrafia na miejsce kontroli i płaci mandat lub co bardziej prawdopodobne w tym kraju haracz do kieszeni.
Kierujący B zaznacza miejsce kontroli i wprowadza do bazy.
Moderator odrzuca POI - uzasadnienie: jest wcześniej punkt informujący. Czy słusznie?

Cała Pana koncepcja moim zdaniem nie ma racji bytu.

Zorganizowałem to tak jak opisałem. Każdy ma prawo mieć  zdanie negatywne na temat organizacji i sposobu zatwierdzania POI.
Jeśli tylko jest ktoś zainteresowany przeorganizowaniem całości i uzgodni swój pomysł z Operatorem bazy, to nie widzę przeszkód abym przekazał pałeczkę.

*

Offline Klusek

  • *****
  • 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.pdaclub.pl/info.php?id=6656
  • Sprzęt: Xperia Arc S
Odp: Miplo. Kat. Radary, kontrola drogowa / Fotoradar przenośny
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 17, 2009, 13:09:32 »
Cytuj
Przykład teoretyczny
Pojazd A jedzie po trasie X. Kierujący "widzi" POI z ostrzeżeniem o policji na odcinku tych 2 km. Kierujący jest cały szczęśliwy, że oszczędził kilka złotych.

Pojazd B wyjeżdża na trasę X z bocznej ulicy Y (drogi polnej/ parkingu pod hotelem gdzie spędził noc) ale już za punktem ostrzegawczym. Skala mapy jaka jest na urządzeniu nie umożliwia wyświetlenie informacji o pominiętym POI. Kierujący natrafia na miejsce kontroli i płaci mandat lub co bardziej prawdopodobne w tym kraju haracz do kieszeni.
Kierujący B zaznacza miejsce kontroli i wprowadza do bazy.
Moderator odrzuca POI - uzasadnienie: jest wcześniej punkt informujący. Czy słusznie?

Cała Pana koncepcja moim zdaniem nie ma racji bytu.

Ja to rozumiem troszkę inaczej.
Kierujący A jedzie trasą X i wjeżdża na odcinek np. 2 km, a na ekranie widzi ikonkę (niezależną od skali mapy) która informuje, że jest w strefie.
Kierujący B wjeżdża na trasę X w punkcie Y poza "centrum strefy zagrożenia", ale na ekranie automatycznie pojawia się ostrzeżenie, że w takiej strefie się znajduje, takie same ostrzeżenie jak w przypadku kierującego A.
Zapewne wymaga to zmian w samej AutoMapie i nie da się załatwić tego przy pomocy samego Miplo, ale właśnie tak to powinno wyglądać.
« Ostatnia zmiana: Luty 17, 2009, 13:12:05 wysłana przez Klusek »
Sony Xperia Arc S powered by:
FXP208 - CM10

*

Offline ppepe

  • ****
  • 507
  • Płeć: Mężczyzna
    • PPepe
Odp: Miplo. Kat. Radary, kontrola drogowa / Fotoradar przenośny
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 17, 2009, 13:18:16 »
Dyskusja staje się teoretyczna i nie obecnym etapie rozbudowania programu i jego funkcjonalności od poprzedniej wypowiedzi Kolegi Klusek nadaje się do  przeniesienia w to miejsce: http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=118837.210

Tu informuję o tym co jest obecnie.
Tam możemy popisać o pobożnych życzeniach.

*

Offline JaMi

  • ****
  • 563
  • Sprzęt: obecnie HTC x7500, SE X1 XPERIA, Larki 43.0 50.1
Odp: Miplo. Kat. Radary, kontrola drogowa / Fotoradar przenośny
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 17, 2009, 14:03:43 »
ja rozumiem to tak jak Klusek opisal. Dodawanie kolejnych POI jest pozbawione sensu. Nadmiar informacji juz teraz powoduje ograniczona przydatnosc POI Miplo. Znam wielu, ktorych na tyle to irytuje, ze nie subskrybuja kategorii i maja to w nosie. Idac tym torem wybrane kategorie beda zupelnie nieprzydatne dla kierowcow podrozujacych po kraju

Oczywiscie mozesz ppepe atakowac wszystkich i wykazywac wyzszosc swojej koncepcji. Ale ja mam to w nosie, rob co chcesz, a ja i moi koledzy zweryfikujemy przydatnosc Twojej pracy

Niestety nie wszystko da sie zrobic przez dodawanie kolejnych POI. Szczytem dla mnie byl zrzut ekranu z trasa rowerowa gdzies w Polsce, ktora byla zrobiona z samych POI. Jeszcze tylko wlaczyc ostrzeganie o kazdym takim POI i gwarancja, ze kierowca wywali nawigacje przez okno

Ppepe, rob swoja robote i jednoczesnie wplywaj na zmiany w AM. Kto jak nie tacy jak Ty powinni inicjowac zmiany

*

Offline Powhatan

  • ****
  • 771
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.powhatan.republika.pl
  • Sprzęt: Mio P350, Loox n560 wyposażone w AM 3 i 5 oraz Garminy eTrex i GPSmap60CSx z GPMapą 2007.2
Odp: Miplo. Kat. Radary, kontrola drogowa / Fotoradar przenośny
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 19, 2009, 10:58:24 »
Nie bardzo rozumiem rozgraniczanie na kategorie B1 i B2 (post ppeeppee). Logika w tym jest oczywiscie, ale mnie jako kierowce "grzeje" czy zatrzymuja i sprawdzaja dokumenty, wystawiaja fotoradar na trojnogu, a moze stoja z suszarka. Interesuje mnie jedynie miejsce, w ktorym nalezy uwazac ze wzgledu na patrole upowaznione do ewentualnego zatrzymywania

skoro duble pomiędzy w/w maja juz nie istnieć to może powinna istnieć jakaś szansa scalania przez sukskrybenta (tylko tych dwu) wspomnianych miejsc kontroli jako np. "miśki"


*

Offline puniek

  • ******
  • 4617
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S7 EDGE SM-G935F
Odp: Miplo. Kat. Radary, kontrola drogowa / Fotoradar przenośny
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 19, 2009, 14:36:43 »
Z mojego punktu widzenia szuszarka i fotoradar przenośny to dla mnie to samo i nie ma sensu zaznaczania w tym samym miejscu obu tylko dlatego, że rza w tym miejscu stoi policja z suszarką a innego dnia straż miejska z "grilem".... więc powtarzam.. dla mnie to jedno i to samo.

Pozdrawiam
ISTQB Certified Tester

*

Offline kocureq

  • *****
  • 1216
  • Płeć: Mężczyzna
    • Yet Another Tech Blog
  • Sprzęt: Samsung Galaxy Note, Galaxy S4
Odp: Miplo. Kat. Radary, kontrola drogowa / Fotoradar przenośny
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 19, 2009, 15:32:13 »
Dla mnie nie, też mam to powtarzać w kółko?
« Ostatnia zmiana: Luty 20, 2009, 11:30:04 wysłana przez kocureq »
Palm m505 -> Treo 650 -> Eten M700 -> HTC Touch Pro -> HTC HD2 -> Samsung Galaxy Note -> Samsung Galaxy S4

*

Offline JaMi

  • ****
  • 563
  • Sprzęt: obecnie HTC x7500, SE X1 XPERIA, Larki 43.0 50.1
Odp: Miplo. Kat. Radary, kontrola drogowa / Fotoradar przenośny
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 19, 2009, 20:25:32 »
Dla mnie, też mam to powtarzać w kółko?

tak, skoro AM przejmuje Miplo, niech zrobia to czego oczekujemy

*

Offline kocureq

  • *****
  • 1216
  • Płeć: Mężczyzna
    • Yet Another Tech Blog
  • Sprzęt: Samsung Galaxy Note, Galaxy S4
Odp: Miplo. Kat. Radary, kontrola drogowa / Fotoradar przenośny
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 20, 2009, 11:30:25 »
Zjadło mi "nie" :) Właśnie niech zrobią to, czego oczekujemy - niech zostawią te dwie kategorie osobno
Palm m505 -> Treo 650 -> Eten M700 -> HTC Touch Pro -> HTC HD2 -> Samsung Galaxy Note -> Samsung Galaxy S4

*

Offline JaMi

  • ****
  • 563
  • Sprzęt: obecnie HTC x7500, SE X1 XPERIA, Larki 43.0 50.1
Odp: Miplo. Kat. Radary, kontrola drogowa / Fotoradar przenośny
« Odpowiedź #25 dnia: Luty 20, 2009, 19:40:42 »
Zjadło mi "nie" :) Właśnie niech zrobią to, czego oczekujemy - niech zostawią te dwie kategorie osobno

robi Ci roznice, czy stoja miski i machaja lizakiem, czy wystawiaja radar i nudza sie przy aucie ?

*

Offline kocureq

  • *****
  • 1216
  • Płeć: Mężczyzna
    • Yet Another Tech Blog
  • Sprzęt: Samsung Galaxy Note, Galaxy S4
Odp: Miplo. Kat. Radary, kontrola drogowa / Fotoradar przenośny
« Odpowiedź #26 dnia: Luty 20, 2009, 21:02:52 »
Robi różnicę. Jak machają lizakiem, to zatrzymują i gadają. Radar nie gada, tylko przychodzi do domu w dużo wyższej kwocie, niż da się ugadać.
Palm m505 -> Treo 650 -> Eten M700 -> HTC Touch Pro -> HTC HD2 -> Samsung Galaxy Note -> Samsung Galaxy S4

*

Offline igab

  • *****
  • 1119
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Clarion Map780+AM6.6EU
Odp: Miplo. Kat. Radary, kontrola drogowa / Fotoradar przenośny
« Odpowiedź #27 dnia: Luty 20, 2009, 22:02:11 »
Ja powoli przestaję "łapać" o co tu chodzi.
Dwa równoległe wątki (sprawa dość podobna) a diametralnie różne oczekiwania.
Tu są 3. kategorie - chcecie łączyć.
W wątku sąsiednim chcą dzielić i dorabiać nowe.
Ja poczekam na efekty...

*

Offline JaMi

  • ****
  • 563
  • Sprzęt: obecnie HTC x7500, SE X1 XPERIA, Larki 43.0 50.1
Odp: Miplo. Kat. Radary, kontrola drogowa / Fotoradar przenośny
« Odpowiedź #28 dnia: Luty 20, 2009, 22:07:08 »
Robi różnicę. Jak machają lizakiem, to zatrzymują i gadają. Radar nie gada, tylko przychodzi do domu w dużo wyższej kwocie, niż da się ugadać.

i jak to sie przeklada na Twoje zachowanie w czasie dojezdzania i mijania kontroli ?

*

Offline kocureq

  • *****
  • 1216
  • Płeć: Mężczyzna
    • Yet Another Tech Blog
  • Sprzęt: Samsung Galaxy Note, Galaxy S4
Odp: Miplo. Kat. Radary, kontrola drogowa / Fotoradar przenośny
« Odpowiedź #29 dnia: Luty 21, 2009, 12:45:32 »
Mam wyłączone powiadamianie o suszarkach, a włączone o foto przenośnych :)
Palm m505 -> Treo 650 -> Eten M700 -> HTC Touch Pro -> HTC HD2 -> Samsung Galaxy Note -> Samsung Galaxy S4