LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.

  • 1898 Odpowiedzi
  • 426643 Wyświetleń

0 użytkowników i 9 Gości przegląda ten wątek.

*

Offline spinnek

  • ***
  • 396
  • Sprzęt: Samsung Galaxy Tab (GT-P1000)
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1290 dnia: Wrzesień 13, 2012, 20:09:25 »
@morette

A tak obrazoburczo zapytam, nawiązując do swoich poprzednich przemyśleń na temat śmierci cywilnej miplotrafficu (czyli blokad i antybload via miplo) - dlaczego po prostu nie zaznaczysz jakiegoś odcinka w targeo.pl i nie przerzucisz roboty na operatora tegoż serwisu (AMTraffic), bo odblokować daną drogę? On ma pewnie lepszy wgląd na to, co należy odblokować, by było dobrze, niż Ty.

Uwagi nocnegoMarka na temat Twoich POI kolejny raz utwierdziły mnie w przekonaniu, że zarządzanie ruchem poprzez POI to jest w tej chwili jakieś nieporozumienie. Tym bardziej, jeśli dyskusyjne są działania osoby znającej się na POI pewnie jak mało kto (o Tobie mowa).

*

Offline morette

  • ****
  • 630
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC HD2 hypnosis V.12_3.14_F; Samsung Galaxy S III
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1291 dnia: Wrzesień 13, 2012, 21:10:10 »
Targeo i Miplo to dwa odrębne organizmy.
Zapewne ci zarządzający Targeo mają lepsze narzędzia do zarządzania natomiast Miplo jest tego uzupełnieniem i punkty poi w kategoriach traffikowych niejednokrotnie okazały się szybciej działającą alternatywą niż Targeo i tak na MiploTraffic jak i na LD
Co kilka źródeł to nie jedno a i zapewne użytkownicy Miplo są bardziej wiarygodni niż tak naprawdę anonimowi Targeowcy.
Auto Mapa 6.10.0(1714)/Europe 1206  włączone korzystanie z LD
Android Auto Mapa - Samsung Galaxy S III

Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1292 dnia: Wrzesień 14, 2012, 00:18:33 »
Cytuj
A stawianie antyblokad bezpośrednio na miplo może jest trochę szybsze, ale IMO jest bardzo ryzykowne,
bo Geosystems długości odcinków ustawia 'po uważaniu' i stawianie ich na rympał
wcale nie musi spowodować odblokowania wszystkich.
To i dlatego sam operator AMTraffic stawia ich tyle
I dlatego, choć  AMTraffic nastawiał ich tyle - o 28 sztuk za dużo, droga była nadal zablokowana.
Bo jemu też się nie chciało zrobić tego jak należy, stawiał je na chybił-trafił i ... trafił po 7razy w ten sam odcinek
Niestety raz chybił i ominął 1 krótki odcinek. Dzięki temu cała jego robota była g... warta.
Droga była nadal zablokowana. Dopiero jak zatwierdził moją antyblokadę to przejazd został odblokowany.
Gdyby nocnyMarek ilustrację do swojego posta zrobił rano a nie w południe to trasa w jedną stronę nie prowadziłaby po A4 tylko dookoła.
Załączam zrobiony wtedy zrzut ekranu, zakreśliłem odcinek w który AMTraffic nie trafił.

ps.
no i któryś moderator z miplo (czyżby morette?) chyba się obraził i wykasował dziś o 20:11
wszystkie antyblokady z tego rejonu (poza jedną). Dzięki temu ci który nie mają
dostępu do LD i korzystają jeszcze z MiploTrafika mają ten odcinek znowu zablokowany.
Gratulacje dla małpy z brzytwą!

*

Offline morette

  • ****
  • 630
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC HD2 hypnosis V.12_3.14_F; Samsung Galaxy S III
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1293 dnia: Wrzesień 14, 2012, 08:04:18 »
Najnowsza wersja AM 6.11 RC i u mnie po zrobieniu pełnej synchronizacji z Miplo jak i pobraniu danych LD oddane odcinki dróg są dalej zablokowane.

i jako moderator jak tu pracować, eden będzie ustawiał punkty ( np. ja patrz załącznik) inny będzie usuwał bo ma co innego niż ja.
Auto Mapa 6.10.0(1714)/Europe 1206  włączone korzystanie z LD
Android Auto Mapa - Samsung Galaxy S III

*

Offline jerzu

  • *****
  • 1323
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mój profil na FB
  • Sprzęt: iPhone 7
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1294 dnia: Wrzesień 14, 2012, 08:08:02 »
Najnowsza wersja AM 6.11 RC i u mnie po zrobieniu pełnej synchronizacji z Miplo jak i pobraniu danych LD oddane odcinki dróg są dalej zablokowane.

i jako moderator jak tu pracować, eden będzie ustawiał punkty ( np. ja patrz załącznik) inny będzie usuwał bo ma co innego niż ja.

I to jest kolejny, piękny przykład amatorszczyzny. Jak LD ma działać OK, być super hiper systemem, to niestety, ale firma Aqurat musi zainwestować w ludzi i sprzęt, tworząc jakieś centrum zarządzania tym systemem.
Dariusz "jerzu" Niemczyński
Telefon - iPhone 7 & Moto G5
Tablet - Huawei Media Pad T5

*

Offline morette

  • ****
  • 630
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC HD2 hypnosis V.12_3.14_F; Samsung Galaxy S III
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1295 dnia: Wrzesień 14, 2012, 08:34:44 »
Format karty - instalacja od nowa - nowy plik POI- pełna synchronizacja i teraz już jest ok.
Auto Mapa 6.10.0(1714)/Europe 1206  włączone korzystanie z LD
Android Auto Mapa - Samsung Galaxy S III

*

Offline Qbek

  • **
  • 129
  • Sprzęt: N8, Omnia_1
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1296 dnia: Wrzesień 14, 2012, 10:27:09 »
i jako moderator jak tu pracować, eden będzie ustawiał punkty ( np. ja patrz załącznik) inny będzie usuwał bo ma co innego niż ja.
A może trzeba brać przykład z konkurencji? Taki NE wprowadził przejrzysty system nagradzania zaangażowanych userów i tak sypnęło poprawkami, że się zakopali w zgłoszeniach... AQ przede wszystkim musi się zdecydować czy jedzie w lewo czy w prawo... No i nie mam na myśli "nie to prawo, to drugie"  :mrgreen:

*

Offline ycbo

  • ****
  • 810
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 11 Pro
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1297 dnia: Wrzesień 14, 2012, 11:46:57 »
Najnowsza wersja AM 6.11 RC i u mnie po zrobieniu pełnej synchronizacji z Miplo jak i pobraniu danych LD oddane odcinki dróg są dalej zablokowane.

i jako moderator jak tu pracować, eden będzie ustawiał punkty ( np. ja patrz załącznik) inny będzie usuwał bo ma co innego niż ja.
I tak właśnie działa system społecznego wspomagania, na dzisiaj program opiera się na Aqurat, Javart, Miplo, Targeo, Geosystem i wielu zapaleńcach poprawiaczach bez jakiejkolwiek koordynacji, wszystko oparte na staropolskim "każdy ch.. ma swój strój".
Ustawię i zgłoszę kilka blokad przed swoim domem, jak się uda i któraś z firm to zatwierdzi to jakiś czas będę miał spokój pod oknami.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 14, 2012, 11:56:21 wysłana przez ycbo »

*

Smerfik

Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1298 dnia: Wrzesień 14, 2012, 12:14:50 »
I tak właśnie działa system społecznego wspomagania, na dzisiaj program opiera się na Aqurat, Javart, Miplo, Targeo, Geosystem i wielu zapaleńcach poprawiaczach bez jakiejkolwiek koordynacji, wszystko oparte na staropolskim "każdy ch.. ma swój strój".
Ustawię i zgłoszę kilka blokad przed swoim domem, jak się uda i któraś z firm to zatwierdzi to jakiś czas będę miał spokój pod oknami.
Pięknie to ująłeś  :ok:
Gdyby jeszcze dodać do tego fakt, że co niektórzy potrafią generować w pobliżu swoich posesji korki ... i to czasami zbiorowo, to mamy szerszy obraz zagadnienia.
Najgorsze w tej zabawie jest to, że czasami te "posesyjne" uliczki, leżą równolegle i bardzo blisko głównych dróg (nawet S-ek) i wygenerowane "pod oknami" dane (SR/LD), system przenosi na te główne :O
W tym elemencie upatruję też anomalii w rejonie parkingów, czy stacji paliw. Dane wygenerowane w trakcie tankowania, są przypisane do głównej trasy generując na niej "korki", więc LD stara się je ominąć i kieruje ruch bokiem, czyli przez stację, lub na jakąś alternatywną drogę ... i tu koło się zamyka.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 14, 2012, 12:24:15 wysłana przez Smerfik »

*

Offline kwojtow

  • *****
  • 1035
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad VIVO ST, Sony Xperia Z, Asus A696
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1299 dnia: Wrzesień 14, 2012, 12:59:40 »
Wiec ktos kto projektowal system LD nie wziął tego wszystkiego pod uwage ? KAŻDY kto ma aktywny LD w AM bedzie generowal korki w miejszy lub wiekszy sposob. To jest przeciez oczywiste ! Inną natomiast kwestią jest to jak rozpoznac, ze wlasnie sobie siedze w domu - AM zlapala fixa i generuje w ten sposob korki wysylajac dane, a to ze faktycznie jestem w aucie ktore sie "PORUSZA" ale stoje tym autem w korku.  A ile jest takich osob ktore wlaczy AM + LD i sobie siedzi w aucie ? Odpowiedz: mnóstwo ! bo to przeciez jest nieuniknione !!!

*

Offline SpokoKoko

  • **
  • 220
  • Pozdrowienia / Regards / Mit freundlichen Gruessen
  • Sprzęt: SE Live (android GB 2.3.4) | HTC HD2
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1300 dnia: Wrzesień 14, 2012, 14:58:43 »
A ile jest takich osob ktore wlaczy AM + LD i sobie siedzi w aucie ? Odpowiedz: mnóstwo ! bo to przeciez jest nieuniknione !!!
Dlatego działanie LD , zwłaszcza w miastach to totalna loteria. Jak dla mnie to LD się super sprawdza w połączeniu z cb radiem. Słyszę o korku na cb, jade tak jak LD każe. Nie ma korka na cb radiu, ignoruję zmianę trasy i jadę dalej po staremu. W ten sposób jeszcze sie nie zawiodłem "na LD" :)
android: aAM 1.4.1 (mapa 1209 PL) ; naviexpert 8.x

Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1301 dnia: Wrzesień 14, 2012, 15:43:04 »
i jako moderator jak tu pracować, eden będzie ustawiał punkty ( np. ja patrz załącznik) inny będzie usuwał bo ma co innego niż ja.

Moderator przede wszystkim powinien znać zasady i wiedzieć jakie konsekwencje przynoszą
jego działania, a jaik tego nie wie to powinien trzymać się z dala od tej brzytwy.
Te punkty których nie ma w załączniku najpierw przywróciłeś, potem sam usunąłeś
(niewiadomo po co) i jeszcze raz sam przywróciłeś. Jednym słowem tworzysz chaos.
Wychodzi na to że sam jesteś największym swoim wrogiem i nie dajesz sobie pracować.  :mrgreen:



*

Offline morette

  • ****
  • 630
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC HD2 hypnosis V.12_3.14_F; Samsung Galaxy S III
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1302 dnia: Wrzesień 15, 2012, 05:25:29 »
i jako moderator jak tu pracować, eden będzie ustawiał punkty ( np. ja patrz załącznik) inny będzie usuwał bo ma co innego niż ja.

Moderator przede wszystkim powinien znać zasady i wiedzieć jakie konsekwencje przynoszą
jego działania, a jaik tego nie wie to powinien trzymać się z dala od tej brzytwy.
Te punkty których nie ma w załączniku najpierw przywróciłeś, potem sam usunąłeś
(niewiadomo po co) i jeszcze raz sam przywróciłeś. Jednym słowem tworzysz chaos.
Wychodzi na to że sam jesteś największym swoim wrogiem i nie dajesz sobie pracować.  :mrgreen:

Skąd wiesz co oznaczały te operacje na POI. Narzędzie jest takie nie inne więc pewnych życzy nie da sie zrobić. Co do mojej znajomości zasad to się nie martw, ogarniam ten chaos, prześledzić sobie punkty i zobacz co sie pozmieniało i jakie to ma zastosowanie a nie siejesz popeline  :grin:
Auto Mapa 6.10.0(1714)/Europe 1206  włączone korzystanie z LD
Android Auto Mapa - Samsung Galaxy S III

*

Smerfik

Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1303 dnia: Wrzesień 16, 2012, 00:47:06 »
Znowu powtórka problemów z pobieraniem LD. Później się dziwią, że ludzie tracą cierpliwość. Jakieś pierdoły o błędach, że subskrypcja wygasła :O
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 16, 2012, 00:50:52 wysłana przez Smerfik »

*

Offline spinnek

  • ***
  • 396
  • Sprzęt: Samsung Galaxy Tab (GT-P1000)
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1304 dnia: Wrzesień 21, 2012, 21:21:11 »
Witam.

Szybkie pytanie: czy Was też widać, że jakiś boży szaleniec zamiast blokad na zamkniętym odcinku ul. Prostej (przy rondzie z poprzeczną Towarową) dał antyblokady (u mnie kolor zielony), zmieniające kierunkowość dróg, zamiast blokad (u mnie kolor różowy), by je poprawnie zamknąć?

Straciłem dziś 10 minut, bo mnie usiłował wepchnąć na te zielone barierki i nie dało się zablokować takiego odcinka blokadą ręcznie - ciągle przez ten fragment drogi prowadził.

Wolałbym to napisać w wątku o becie Automapa 6.11 RC, bo to MOŻE (ale nie musi) być z nią związane, ale skoro został właśnie zamknięty, to piszę tu.

Jeśli dacie potwierdzenie, zaraz to zgłaszam do Targeo z pretensjami. Po prostu Budda kogoś opuścił - w biały dzień, w środku Warszawy, Automapa prowadzi w zamkniętą od miesięcy trasę.

Połączone: Wrzesień 21, 2012, 21:27:06
Zapomniałem dodać zrzut ekranu.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 21, 2012, 21:27:12 wysłana przez spinnek »

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1305 dnia: Wrzesień 21, 2012, 21:40:45 »
Pisz pisz, dali ciała  :mrgreen:
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline JD-MM

  • *****
  • 1145
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: SGS6 SM-G920F
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1306 dnia: Wrzesień 21, 2012, 21:45:51 »
W aAM jest OK.

*

Offline spinnek

  • ***
  • 396
  • Sprzęt: Samsung Galaxy Tab (GT-P1000)
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1307 dnia: Wrzesień 21, 2012, 22:00:05 »
A czy ktoś z wAM 6.10e mógłby sprawdzić te antyblokady zamiast blokad na Prostej w Warszawie? Bo może to beta 6.11 RC tak tylko coś kwasi?

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1308 dnia: Wrzesień 21, 2012, 22:03:48 »
Nie może być inaczej skoro do aAM nie ma sktualnch danych SR.
Ale w v6.10 też jest OK, czyli namieszali tylko w pliku events dla v6.11.
Spinnek, w 6.11 z mapą 1209 - tej co zaraz będzie do pobrania, też jak jak pokazałeś.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 21, 2012, 22:07:43 wysłana przez nocnyMarek »
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline lola

  • *****
  • 1240
  • Sprzęt: S7, Axim x51v
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1309 dnia: Wrzesień 21, 2012, 22:10:40 »
A czy ktoś z wAM 6.10e mógłby sprawdzić te antyblokady zamiast blokad na Prostej w Warszawie? Bo może to beta 6.11 RC tak tylko coś kwasi?
W załączeniu zrzut z wAM-6.10e.


Pozdrawiam,
Ł.O.

*

Offline spinnek

  • ***
  • 396
  • Sprzęt: Samsung Galaxy Tab (GT-P1000)
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1310 dnia: Wrzesień 21, 2012, 22:14:09 »
No masz Ci los, czyżby 6.11 błędnie rozpoznawała typy blokad?

Połączone: Wrzesień 21, 2012, 22:14:59
@nocnyMarek

Ale dlaczego sądzisz, że jak nie ma aktualnych danych SR w aAM, to mają nieaktualne blokady w LD???

Bo przecież paczka SR to dane o średnich prędkościach ze wszystkich dróg + na doczepkę zrzut Zdarzeń AM'Traffic na dany dzień, które to Zdarzenia AM'Traffic wg mojej wiedzy żyją i są na bieżąco aktualizowane i są dostępne via LD i na iAM, i na aAM, i u nas na wAM.

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1311 dnia: Wrzesień 21, 2012, 22:45:30 »
No masz Ci los, czyżby 6.11 błędnie rozpoznawała typy blokad?
Możesz mieć rację, szukałem blokad na drogach 1-kierunkowych, znalazłem na razie
jedną w Katowicach i jest taka sama sytuacja, zamiast blokady odwrócona kierunkowość.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 21, 2012, 22:50:42 wysłana przez nocnyMarek »
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline spinnek

  • ***
  • 396
  • Sprzęt: Samsung Galaxy Tab (GT-P1000)
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1312 dnia: Wrzesień 21, 2012, 23:01:59 »
W każdym bądź razie problem z tymi blokadami rozpoznawanymi jako antyblokady zgłosiłem do pomoc@automapa.pl i do beta@automapa.pl.

Ciekawe, czy przez ten numer wydanie 6.11 się nie opóźni... Może jednak zamknięcie wątku beta 6.11 RC było letko przedwczesne? ;)

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1313 dnia: Wrzesień 22, 2012, 00:20:36 »
Jednak wydali oficjalnie 6.11 ... a ja znalazłem jeszcze 2 dziwne blokady.
Trochę za mało na błąd programu, myślę że to jednak błędy w przygotowaniu
zdarzeń AM`Traffic dla wersji 6.11.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 22, 2012, 00:52:11 wysłana przez nocnyMarek »
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline lola

  • *****
  • 1240
  • Sprzęt: S7, Axim x51v
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1314 dnia: Wrzesień 22, 2012, 09:03:40 »
No masz Ci los, czyżby 6.11 błędnie rozpoznawała typy blokad?
Poprawili w finalnej wAM-6.11?

Pozdrawiam,
Ł.O.

*

Offline pR0SiAczek

  • ***
  • 286
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD / Neo V / BBZ10
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1315 dnia: Wrzesień 22, 2012, 09:33:48 »
No masz Ci los, czyżby 6.11 błędnie rozpoznawała typy blokad?
Poprawili w finalnej wAM-6.11?

Pozdrawiam,
Ł.O.

u mnie na finalu Prosta ma dalej pokręconą kierunkowość w obie strony od Towarowej do Karolkowej.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 22, 2012, 09:40:56 wysłana przez pR0SiAczek »

*

Offline spinnek

  • ***
  • 396
  • Sprzęt: Samsung Galaxy Tab (GT-P1000)
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1316 dnia: Wrzesień 24, 2012, 16:34:08 »
Melduję posłusznie, że Prosta w Wawie już w wersji 6.11 zamknięta jak trza.

Połączone: [time]Wrzesień 24, 2012, 20:11:44[/time]
Oczywiście, jeśli chodzi o Prostą w Warszawie, problem znika tylko w wyniku korzystania z LD. Jesli ktoś jest pechowcem bez LD, no to do wydania nowych danych SR z doczepionym pakietem Zdarzeń AMTraffic ma problem (to mi przypomniał support).

Zasugerowałem supportowi koncepcję, by Zdarzenia AMTraffic, dostępne via AMCenter, były aktualizowane codziennie (skoro ich lista jest aktualizowana non-stop dla użytkowników LD, to w czym byłby problem w snap-shot zrobionym raz na 24 godz?), w odróżnieniu od danych SR, które niech sobie będą aktualizowane co kilka tygodni.

BTW: Przy okazji wyszło na jaw, że błędnej antyblokady nie daje się ręcznie zneutralizować - przynajmniej mi się to nie udało. To znaczy, można zrobić odblokowanie (od antyblokady) danego odcinka, ze skutkiem równie złym, jak nieprawidłowa antyblokada, bo przywracamy do działania ten odcinek, co to go chcemy zablokować.

Połączone: Wrzesień 24, 2012, 21:03:54
Zastanawiałem się, w który wątek treść poniższego maila do supportu wrzucić, ale skoro nieprawidłowo działa LD, to jednak padło na ten :)

"Najpierw za kółkiem, potem już na demo trasy(wczoraj i dziś), zauważyłem brak działania SR/LD (ich nieprawidłowe działanie?) na nowych odcinkach A2 między Strykowem a Warszawą.
 
Jadąc wczoraj od Lubonia k Poznania 62-030 do Warszawy z maks. prędkością ok. 120km/h maksymalnie i +10km/h ponad limit (taki mam styl jazdy), zauważyłem najpierw, że mój czas dojazdu do Warszawy się skraca, co miało miejsce aż do okolic Strykowa (bez włączonych limitów prędkości).
 
Począwszy od okolic Strykowa, a konkretnie, od okolic miejscowości Nowostawy Górne (od tego miejsca jest zwężenie autostrady, jazda we obu kierunkach jest na jednej jezdni autostrady, ograniczenie prędkości do 70km/h, zresztą wskazywane przez jakiś czas i przez dane zaszyte w Automapie), aż do okolic Warszawy (miejscowość Mory), ETA zwiększyła się o ok. 20 minut.
 
Podgląd na demo po przyjeździe wykazał, że na dziesiątkach kilometrów odcinków ze zwężeniem i ograniczeniem do 70km/h średnia prędkość, zaszyta w SR i potwierdzona przez LD, to 142km/h . To ponad dwa razy więcej niż wspomniane ograniczenie prędkości, i o ile wcześniej można się było zadyskutować, ile można jechać po autostradzie, na którym jest tylko ograniczenie, ale pasy są dwa w jednym kierunku i można się wyprzedzać, tym razem osiągnięcie prędkości większej niż powiedzmy 80-90 km/h z racji zwężenia było bardzo trudne. Skąd więc te oczywiście błędne dane SR/LD na tych odcinkach?
 
Zaznaczyłem sobie następujące odcinki ze zwężeniem do jednej jezdni i  ruchem dwukierunkowym na niej oraz ograniczeniem prędkości do 70km/h:
Nowostawy Górne (okolice) - Dzierzgów (okolice) => ok. 30km [czyli nie są to pojedyncze kilometry!] - cały czas prędkość średnia SR/LD to 142km/h
Kamionka (okolice) - Kopiska (okolice) => ok. 15 km [czyli znowu, nie są to pojedyncze kilometry] - do połowy trasy prędkość średnia to 142km/h, potem ok. 120km/h.
 
Kolejnym problematycznym odcinkiem są okolice miejscowości Koszajec. Jest tam infrastruktura do przyszłego punktu poboru opłat i ograniczenie do 40km/h, połączone z silnym zwężeniem obu pasów w jednym kierunku, stąd powiedzmy można się tam bezpiecznie poruszać 50-60km/h. Automapa ma tam zaszyte prawidłowe ograniczenie prędkości, niemniej, jak Państwo już pewnie zgadują, na opisywanym odcinku jest jako prędkość średnia podawana przez SR/LD - 142km/h!!! 100km/h więcej, niż ograniczenie na tym odcinku.
 
Dane podaję dla jednego kierunku ruchu, tak, jak wczoraj jechałem (Poznań=>Wawa), nie analizuję w tym mailu kierunku odwrotnego.
 
Tym razem specjalnie wyłączyłem profile prędkości, ale gdybym je zostawił włączone, niewiele by mi one dały. Jeśli dozwolone (i realne, ze względu na zwężenia) jest ok. 70-80km/h, a program ma zaszyte 142km/h, to tak czy owak ETA będzie nieprawidłowe.
 
Rozwiązaniem (żartobliwym) byłoby być może wprowadzenie nowej kategorii drogi: "nowe" odcinki autostrad w profilach.
 
Problem, jak widzę, jest trudny do rozwiązania, bo istnieje od wielu tygodni i nie widać nawet częściowej poprawy, poprzez stopniowe obniżanie się prędkości średnich na w/w odcinkach. Niemniej, może jednak tym razem zostanie on w jakiś sposób rozwiązany lub złagodzony?
 
Niepokojące jest też to, że skoro na jednej z najważniejszych odcinków dróg w Polsce SR/LD nie działa od dłuższego czasu prawidłowo, to co dopiero może się dziać na innych, pośledniejszych drogach."

« Ostatnia zmiana: Wrzesień 24, 2012, 21:03:54 wysłana przez spinnek »

*

Offline ycbo

  • ****
  • 810
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 11 Pro
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1317 dnia: Wrzesień 24, 2012, 23:17:54 »
Melduję posłusznie, że Prosta w Wawie już w wersji 6.11 zamknięta jak trza.
Oczywiście, jeśli chodzi o Prostą w Warszawie, problem znika tylko w wyniku korzystania z LD. Jesli ktoś jest pechowcem bez LD, no to do wydania nowych danych SR z doczepionym pakietem Zdarzeń AMTraffic ma problem (to mi przypomniał support).
To ja bym zapytał przy okazji - po jaką cholerę wtykali w ten konkretny odcinek swoje nie odpowiedzialne łapy i otwierali coś co w poprzedniej wersji było poprawnie zamknięte i takie jeszcze długo pozostanie ?
Dlaczego każda instalacja nowej wersji niesie za sobą niepewność i pytanie co tym razem zostało bez żadnego realnego powodu spartolone, może zamiast bezsensownie psuć niech zajmą się mieliznami i temperaturą wody w akwenach.

*

pliers

Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1318 dnia: Wrzesień 25, 2012, 20:46:25 »
Dziś miałem wątpliwą przyjemność zwiedzania okolic Przemyśla z AutoMapą... Jadąc z Łodzi dopiero przed Przemyślem LD zaczęło działac, wczesniej bląd pobierania danych NON STOP. Droga powrota...LD już działało ale.. obwodnica Rzeszowa ZABLOKOWANA. KU...A co za gniot!

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1319 dnia: Wrzesień 25, 2012, 22:18:28 »
Jechałeś na 6.10? W 6.11 obwodnica jest otwarta zarówno z jak i bez LD, a w 6.10 wręcz przeciwnie. :O
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free