LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.

  • 1898 Odpowiedzi
  • 426665 Wyświetleń

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

*

Offline jerzu

  • *****
  • 1323
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mój profil na FB
  • Sprzęt: iPhone 7
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1260 dnia: Wrzesień 02, 2012, 20:28:17 »
Szkoda, że nie można do usuniętych punktów zgłosić uwag - nie musiałbym nowych stawiać...  :|
Walą mnie miplomile  :ok: ;)

Hehe, dokładnie. Zwłaszcza że niczego one nie dają.

Jeszcze przykład z piątku: Łódź, remontowane skrzyżowanie Rzgowska/Broniewskiego. NE pięknie omijał to skrzyżowanie. W piątek pojechałem z AM, która mnie pięknie w nie wpakowała. Przez skrzyżowanie można przejechać na wprost Broniewskiego-Paderewskiego, nie można skręcić w Rzgowską w lewo, jadąc od Broniewskiego. AM mnie tam pchała, ale pomyślałem sobie że może remont się skończył. Nie, nie skończył się. Blokad w miplo.pl brak, dlatego też nie reaguje LD. Blokady wstawiłem wczoraj, do dzisiaj nie są aktywne. Tyle w temacie działania LD. Amatorszczyzna w czystej postaci. Tak nie ma prawa to działać dobrze.





Połączone: Wrzesień 02, 2012, 20:28:55
jerzu niech zgadnę... Trasa optymalna?

Nie, szybka.
Dariusz "jerzu" Niemczyński
Telefon - iPhone 7 & Moto G5
Tablet - Huawei Media Pad T5

*

Offline rgr

  • *****
  • 1044
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1261 dnia: Wrzesień 02, 2012, 22:29:04 »
jerzu niech zgadnę... Trasa optymalna?

Optymalna raczej by wyprostowała takie błędy...
To nie tablica ogłoszeń !

*

Offline jerzu

  • *****
  • 1323
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mój profil na FB
  • Sprzęt: iPhone 7
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1262 dnia: Wrzesień 03, 2012, 13:41:55 »
Optymalna raczej by wyprostowała takie błędy...

Bo ponieważ?
Dariusz "jerzu" Niemczyński
Telefon - iPhone 7 & Moto G5
Tablet - Huawei Media Pad T5

*

Offline spinnek

  • ***
  • 396
  • Sprzęt: Samsung Galaxy Tab (GT-P1000)
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1263 dnia: Wrzesień 03, 2012, 16:43:55 »
@jerzu

jerzu, cenię sobie Twoje wypowiedzi, ale bez demagogii :)

1) odnośnie Twojego stwierdzenia" Blokad w miplo.pl brak, dlatego też nie reaguje LD" - hmmm, nie wiem, pod jakim kamieniem Ty sypiasz ;), ale jak dla mnie i sporej ilości użytkowników Automapy miplo.pl umarło już dawno jako źródło blokad/antyblokad. Zaryzykuję tezę, że od dwóch lat blokady/antyblokady głównym źródłem blokad od użytkowników są te zakładane bezpośrednio z targeo. Jest od tego odpowiednia klasyfikacja "Wskazana ulica jest czasowo nieprzejezdna - Traffic". Wypróbowałem to - działa. Jesteś świadomy tego, że zaszyta w Automapę synchronizacja miplo nie obsługuje już blokad/antyblokad?

2) "Blokady wstawiłem wczoraj, do dzisiaj nie są aktywne. " - czy wstawiłeś je tak, jak od dłuższego czasu rekomenduje producent, czyli przez targeo w w/w sposób, czy też używasz na wpół omszałego trupa, który nie wiadomo, czy już nie umarł, czyli blokady via miplo.pl?

3) "Tyle w temacie działania LD. Amatorszczyzna w czystej postaci. Tak nie ma prawa to działać dobrze." - czy sądzisz, że gdybym ja w tej chwili znalazł z np. 800 000 km polskich dróg coś, co jest prawidłowo blokowane przez Automapę, a nieprawidłowo przez NE, uprawniałoby Cię do generalizowanie w stylu "Tyle w temacie działania NE. Amatorszczyzna w czystej postaci. Tak nie ma prawa to działać dobrze."?

*

Offline jerzu

  • *****
  • 1323
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mój profil na FB
  • Sprzęt: iPhone 7
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1264 dnia: Wrzesień 03, 2012, 18:47:20 »
Jesteś świadomy tego, że zaszyta w Automapę synchronizacja miplo nie obsługuje już blokad/antyblokad?

Jestem świadomy. Tylko ja nie piszę a blokadach/antyblokadach tylko o LD - który to podobno czerpie info m.in. z miplo.pl i targeo.pl.

Cytuj
2) "Blokady wstawiłem wczoraj, do dzisiaj nie są aktywne. " - czy wstawiłeś je tak, jak od dłuższego czasu rekomenduje producent, czyli przez targeo w w/w sposób, czy też używasz na wpół omszałego trupa, który nie wiadomo, czy już nie umarł, czyli blokady via miplo.pl?

Możesz mi pokazać miejsce, w którym Aqurat rekomenduje targeo.pl do wstawiania blokad? Konkretny link. Tak BTW, na targeo.pl też nie ma blokad.

Cytuj
3) "Tyle w temacie działania LD. Amatorszczyzna w czystej postaci. Tak nie ma prawa to działać dobrze." - czy sądzisz, że gdybym ja w tej chwili znalazł z np. 800 000 km polskich dróg coś, co jest prawidłowo blokowane przez Automapę, a nieprawidłowo przez NE, uprawniałoby Cię do generalizowanie w stylu "Tyle w temacie działania NE. Amatorszczyzna w czystej postaci. Tak nie ma prawa to działać dobrze."?

Jeżeli przez rok (albo dłużej) Aqurat nie potrafi ogarnąć tego systemu, jakim jest LD, to co mam napisać? Że system jest dobry, tylko zawiedli użytkownicy? Dodam że nie chodzi tu o jakąś drogę w Pierdziszewie, tylko o DK1, jeden z głównych szlaków komunikacyjnych w Polsce.
Dariusz "jerzu" Niemczyński
Telefon - iPhone 7 & Moto G5
Tablet - Huawei Media Pad T5

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1265 dnia: Wrzesień 03, 2012, 18:52:13 »
Jeszcze przykład z piątku: Łódź, remontowane skrzyżowanie Rzgowska/Broniewskiego. NE pięknie omijał to skrzyżowanie.
Omijał bo ma zablokowaną północną nitkę Broniewskiego/Paderewskiego i Rzgowskiej,
nie wiem czy to tak pieknie bo:
Przez skrzyżowanie można przejechać na wprost Broniewskiego-Paderewskiego
A NE na to nie pozwala, można też przejechać w prawo z  Broniewskiego w Rzgowską
i ze Rzgowskiej w Paderewskiego, a NE tych manewrów również nie pozwala wykonać.
(sprawdzane na korkosferze)

Amatorszczyzna w czystej postaci
Zgoda, ale jak dla mnie blokady ustawione w NE to taka sama amatorszczyzna.
Ty akurat jechałeś w kierunku prawidłowo blokowanym w NE, a co by było
gdybyś nie skręcał w lewo tylko jechał prosto lub w prawo?

czy wstawiłeś je tak, jak od dłuższego czasu rekomenduje producent, czyli przez targeo w w/w sposób, czy też używasz na wpół omszałego trupa, który nie wiadomo, czy już nie umarł, czyli blokady via miplo.pl?
A gdzie są te rekomendacje? Jakoś do mnie żadna nie dotarła.
Ja blokady (POI-zablokowany odcinek) wstawiam bezpośrednio w AM, to IMO powinien być
jedyny rekomendowany sposób, a jeżeli Aqurat miałby zamiast na Miplo stawiać na Targeo
to powinien sam zadbać o to, żeby te informacje trafiały tam gdzie będą należycie wykorzystane.

Swoją drogą, żeby skutecznie odblokować zablokowany niepotrzebnie przez pół roku
odcinek DK91 w Toruniu, musiałem trafić aż na Domaniewską (siedziba Targeo).
(spytaj akubita jak długo via Targeo próbował bezskutecznie odwołać blokadę, którą w zeszłym roku sam zgłosił)
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline rgr

  • *****
  • 1044
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1266 dnia: Wrzesień 03, 2012, 18:55:45 »
Optymalna raczej by wyprostowała takie błędy...

Bo ponieważ?


Z zasady działania. Nie wydłuży jakiegoś fragmentu 3-krotnie, bo o ułamek sekundy trasa będzie szybsza. Sprawdź przy okazji.
To nie tablica ogłoszeń !

*

Offline spinnek

  • ***
  • 396
  • Sprzęt: Samsung Galaxy Tab (GT-P1000)
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1267 dnia: Wrzesień 03, 2012, 20:38:51 »
@jerzu, @nocnyMarek

Rozumiem, że dawno Wam się nie chciało zaglądać do pomocy technicznej na www.automapa.pl ;)

Zobaczmy zatem, jak w pomocy technicznej wyobrażają sobie zgłaszanie błędów na mapie:

1) http://www.automapa.pl/?PEI=38149&article_id=47824 "[C1] Zauważyłem błąd. Jak to zgłosić?"

Nie zgadniecie nawet, gdzie prowadzi link do poprawek. Podpowiem - do targeo. O miplo ani słowa.

2) http://www.automapa.pl/?PEI=38149&article_id=206045 "[C3] Kiedy mogę spodziewać się poprawienia zgłoszonych błędów na mapie?

Tu też niespodzianka, ciągle Targeo, o miplo ani słowa. :)

3) Wsparcie/Zgłoś uwagę do mapy - kolejny link do Targeo.

Wam się pewnie poprawki mapy kojarzą ze zmianą nazw ulic albo ich przebiegu, ale już nie z blokadami - ale to jest wąskie rozumienie. Rozróżnienie jest inne - czy w celu zablokowania odcinka należy poprawić dane mapowe czy aplikację - to jest właściwe rozróżnienie. I jeśli dane mapowe - należy używać w/w linków.

****

Być może zwodzą Was wspomnienia i może sentymentalnie rozumiecie sformułowanie "Pobieranie informacji o blokadach dróg przy pomocy systemu MiploTraffic" [w definicji Miplo.pl w zakładce wsparcie] jako mechanizm, mający wpływać na blokadę tras w Automapie.

Ale przecież producent aplikacji nie wyjaśnia, co ma na myśli, pisząc o pobieraniu - równie dobrze może być to wizualizacja blokad na przeglądarce . Chyba nie umiem szukać, bo nigdzie nie znalazłem na stronie automapa.pl informacji o tym, że Miplotraffic jest właściwym mechanizmem do blokowania tras w Automapie. Kilka razy była na tym forum informacja o tym, że jest tymczasowo utrzymywana proteza jeszcze - przejście z blokad miplotraffic do Zdarzeń AM'Traffic - ale to była informacja nieoficjalna.

Oficjalne są trzy linki u góry.

BTW: Kurcze, ale bądźmy konsekwentni - albo korzystamy z systemu, który, jak pisze definicja miplo.pl:  "Serwis został założony przez entuzjastów AutoMapy, jest przez nich współtworzony i stale rozwijany." - i wtedy o nieaktualności miejmy pretensję do entuzjastów, albo korzystamy z targeo, który NIE "został założony przez entuzjastów AutoMapy" i wtedy punktujmy braki u "profesjonalistów".

Inna sprawa, że w linku http://www.automapa.pl/?PEI=38149&article_id=205778 "[B3] Co to jest AM'Traffic i jak działa?" brakuje definicji Zdarzeń AM'Traffic, zgłaszałem to już do supportu.

****

Niemniej, na dzień dzisiejszy jest potworny bajzel w kwestii wnoszenia przez użytkowników feedbacku do automapy. Bierze się to z kilku powodów:
- istnienia w serwisie  miplo.pl usługi Miplotraffic, która już dawno powinno trafić do piachu, bo tylko robi zamieszanie i, co najważniejsze, nie ma wsparcia w aplikacji
- brak wyraźnego zdefiniowania Zdarzeń AM'Traffic
- braku wbicia użytkownikom do głowy, że JEDYNYM interfejsem do wnoszenia feedbacku do map (w tym - blokad też!) to Targeo
- toporności zgłaszania uwag w Targeo - nie ma możliwości wnoszenia tymczasowej kierunkowości tras, niemożności wykonywania skrętów, podawania od razu czasokresu blokad itp.
- skomplikowanie tematu - tak to sobie student może pisać aplikację na kolanie, a nie działać profesjonalny serwis dla pół miliona użytkowników; przy takiej liczbie użytkowników serwis powinien mieć coś w rodzaju wizarda do zgłaszania typowych zdarzeń
- brak narzędzi do zgłaszania poprawek mapowych z wnętrza aplikacji - technika budowy rakiet to nie jest

No i co tu dużo gadać, jeśli administrator forum Automapa ma mętlik w tej sprawie - to świadczy to niestety o nieprawidłowym podejściu do tematu w tym zakresie u producenta.

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1268 dnia: Wrzesień 04, 2012, 12:30:00 »
Wracając do tematyki wątku ;)
Wczoraj w nocy aAM stwierdziła, że chyba jestem już zmęczony i czas w MOPie przy A2 odpocząć ;)

Poza tym w Poznaniu były (nie były) dwuminutowe utrudnienia w ruchu o 1:00 w nocy  :mrgreen:
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1269 dnia: Wrzesień 04, 2012, 18:15:27 »
Zapewne ktoś zjechał na MOP a miał ustawione duże odchyłki GPS i po zjechaniu nie wyłączył AM... Innych użytkowników nie było. Więc dla AM wyglądał jakby stał na trasie... Po Twoim przejeździe sytuacja w LD wróciła do normy.

Takich błędów przy obecnych założeniach działania LD nie unikniemy, dlatego jeżdżę w 2D z podglądem AM'Traffic.

PS
spinnek ładnie ująłeś zagadnienie  :ok:
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 04, 2012, 18:16:59 wysłana przez jachraniak »

*

Smerfik

Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1270 dnia: Wrzesień 04, 2012, 19:17:35 »
spinnek ładnie ująłeś zagadnienie  :ok:
Też jestem pod wrażeniem. :ok:
Niepokoi tylko fakt, że skoro spinek udzielił lekcji pokory, jakby nie było osobom "guru" w temacie AM, to jak te zawiłości ma okiełznać "Kowalski".
@ spinek - jestem pod wrażeniem lekcji :ok:

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1271 dnia: Wrzesień 04, 2012, 20:34:31 »
No ja na ten przykład wiedziałem  :proud:

Nie chodzi o zawartość tylko o formę  :ok:

Prawie jak my kiedyś, co nie?

*

Offline spinnek

  • ***
  • 396
  • Sprzęt: Samsung Galaxy Tab (GT-P1000)
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1272 dnia: Wrzesień 04, 2012, 21:22:32 »
@all [dot. mojego podsumowania]

Brakuje mi porządnej akcji Automapy, wyjaśniającej, jak jest z tymi blokadami (coś w stylu comiesięcznej pogadanki "Czy wiecie, że" ), brakuje mi działań zachęcających użytkowników do nanoszenia poprawek (rabat do 5-10%, jakieś programy lojalnościowe?), brakuje mi zachęty do jeżdżenia na Automapie i wysyłania im danych nawet, jak się zna drogę (też rabat jakiś kilkuprocentowy dla tych, co trzaskają 1000km miesięcznie na ten przykład?) brakuje mi kogoś oddelegowanego z Automapy na front kontaktów z klientami, ale by ten kontakt był co kilka dni, a nie jeden/dwa dni po wydaniu nowej wersji, potem cisza nad grobem i cykanie świerszczy... ;)

To się pożaliłem, ale wydaje mi się, że Automapa mogłaby się stać swego rodzaju serwisem społecznościowym, w którym ludzie mogliby nanosić poprawki map i wiele traci przez to, że tak nie jest.

****

Niepokoi mnie błędna wizualizacja "zamkniętej" (de facto otwartej) obwodnicy Mińska Mazowieckiego od kilku dni na Targeo. To, co początkowo wydało mi się krótkotrwałą awarią, jeśli dobrze pamiętam, serwera wizualizacji, teraz przeszło w postać chroniczną. Moim zdaniem, to źle świadczy o zdolności Targeo do działania w trybie on-line - jeśli na tak spektakularnym odcinku jest taka klapa, to boję się myśleć, jakie są jeszcze szkielety w szafach... Przed chwilą utworzyłem w targeo zgłoszenie w tej sprawie, ale to bardziej dla spokoju swojego sumienia, bo nie chce mi się wierzyć, że o tym administrator serwisu nie wie.

*

Smerfik

Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1273 dnia: Wrzesień 04, 2012, 22:47:46 »
@ spinek
Ty to masz super pomysły, tylko wątpię, by ktoś je zrealizował.
Dotychczas AQ bazowało na bezinteresownych społecznikach i "klakierach" (bez urazy kogokolwiek i żadnych podtekstów) i nie sądzę by byli skłonni do zmian w tej materii.
Ja nie oczekuję od producenta gratisów, rabatów, itp. Oczekuję, a raczej oczekiwałem poważnego traktowania uwag zgłaszanych przez użytkowników dot. głównie mapy, kategoryzacji i błędów mapowych, ale również zauważonych i szczegółowo udokumentowanych błędów programu. Jak te rzeczy są realizowane, wystarczy zauważyć, ile czasu minęło od pierwszych sygnałów dot. zbabolonego ostrzegania (przy trasie), czy z innej beczki - 100 metrowego odcinka rozbiegowego przy wjeździe z S11 (jadąc od strony Gądek) na A2 w kierunku Wrześni. Ten 100 metrowy odcinek jest traktowany przez AM jako płatny :shock: i rozpie---la routing w tym rejonie wszystkim, którzy mają włączoną opcję "omijania płatnych" i to od kilku już wersji AM. Więc o jakim zaangażowaniu i pomocy mamy mówić, jeżeli producent ma naszą pomoc w ... wiecie gdzie.
To, że czyjeś urządzenie nie obsługuje LD (brak bezpośredniego dostępu do netu), nie oznacza, że użytkownicy nie chcą współpracować w kwestii rozwijania i udoskonalania tego projektu. Dlaczego nikt w AQ nie wpadł jeszcze na pomysł, by umożliwić użytkownikowi wysyłanie zarejestrowanych tras po powrocie do domu, poprzez PC-ta. Przecież z zarejestrowanych tras mógłby zaimplementować do programu sporo danych. Ale trzeba po prostu chcieć i stworzyć ku temu warunki.
Gdyby ludzie zauważyli, że ich robota jest w jakikolwiek sposób wykorzystywana przez AQ, zasypali by ich materiałami...
Nie mogę też zrozumieć wręcz maniakalnego podejścia AQ do konieczności identyfikacji użytkownika przy zgłaszaniu baboli. Nawet w kościele nikt nie sprawdza, skąd pochodzi kasa kładziona na tacę - liczy się cel. Nie każdy, nawet z legalnych użytkowników chce być identyfikowany, a tym bardziej "inny".
Ci "inni" mogliby się w znacznym stopniu przyczynić do poprawy jakości programu, gdyby im to umożliwiono. Może chociaż w ten sposób, po części by "odkupili" swój grzech z tytułu "nie kradnij"....
Może kiedyś się doczekam, że AQ zmieni podejście do omawianych powyżej spraw, ku naszej, ale i swojej korzyści.
No to tymczasem czekamy na finalną 6.11 :ok:

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1274 dnia: Wrzesień 04, 2012, 23:25:09 »
Zobaczmy zatem, jak w pomocy technicznej wyobrażają sobie zgłaszanie błędów na mapie...
Ale ja nie miałem na myśli błędów na mapie, tylko czasowe zmiany organizacji ruchu.

Cytat: spinnek
Rozróżnienie jest inne - czy w celu zablokowania odcinka należy poprawić dane mapowe czy aplikację - to jest właściwe rozróżnienie. I jeśli dane mapowe - należy używać w/w linków.
Ten wymyslony przez Ciebie  podział jest zupełnie nietrafiony,
bo co to za podział w wyniku którego nic nie zostało podzielone?
IMO podział jest zupełnie inny, na dane mapowe 'stałe' (klasyczne błędy mapy) oraz zmienne (trafikowe).
I w przypadku tych drugich ja nie zauważam żadnych preferencji czy też rekomendacji Targeo.

Cytat: spinnek
Być może zwodzą Was wspomnienia i może sentymentalnie rozumiecie sformułowanie "Pobieranie informacji o blokadach dróg przy pomocy systemu MiploTraffic"
A po co mieszasz do tego MiploTraffic? Nie używam go od dobrego roku.

Cytat: spinnek
BTW: Kurcze, ale bądźmy konsekwentni - albo korzystamy z systemu, który, jak pisze definicja miplo.pl:  "Serwis został założony przez entuzjastów AutoMapy, jest przez nich współtworzony i stale rozwijany." - i wtedy o nieaktualności miejmy pretensję do entuzjastów, albo korzystamy z targeo, który NIE "został założony przez entuzjastów AutoMapy" i wtedy punktujmy braki u "profesjonalistów".
Tymczasem to 'profesjonalne' Targeo, że się posłużę Twoimi słowami:
"- nie ma możliwości ... podawania od razu czasokresu blokad itp.
 - nie ma narzędzi do zgłaszania poprawek mapowych z wnętrza aplikacji "
a Miplo je ma, czego zgrabny przykład przedstawiam poniżej:
Jeden z użytkowników wstawił dzisiaj w swojej AM 2 POI 'zablokowany odcinek' z powodu
wymiany asfaltu na ulicach Białej Piskiej i skorzystał z wbudowanej w program funkcji synchronizacji POI.
POI zostały przesłane na Miplo, zostały zatwierdzone i LD już blokuje te ulice.
Będzie blokować je do 7-go września, bo użytkownik (lub moderator) tak ustawił czas końca blokady w opisie POI.



Cytat: spinnek
Niemniej, na dzień dzisiejszy jest potworny bajzel w kwestii wnoszenia przez użytkowników feedbacku do automapy. Bierze się to z kilku powodów:
...
- braku wbicia użytkownikom do głowy, że JEDYNYM interfejsem do wnoszenia feedbacku do map (w tym - blokad też!) to Targeo
No bo to tylko Ty chcesz mi wbić do głowy, że do zgłaszania trafikowych uwag mam używać Targeo,
a ja nie chcę, między innymi z powodów które sam wymieniłeś:
- toporności zgłaszania uwag w Targeo ... podawania od razu czasokresu blokad itp.
- braku narzędzi do zgłaszania poprawek mapowych z wnętrza aplikacji".
W dodatku dałem sie skusić, 2dni temu zgłosiłem via Targeo, że ulica Kościuszki w Chorzowie ma zmienioną kierunkowość
i że tak będzie aż zakończy się remont Siemianowickiej. Jaki jest skutek tego zgłoszenia możesz sprawdzić sam.

Cytat: spinnek
No i co tu dużo gadać, jeśli administrator forum Automapa ma mętlik w tej sprawie - to świadczy to niestety o nieprawidłowym podejściu do tematu w tym zakresie u producenta.
Nie wiem skąd wiesz co ma w głowie administrator, jeśli miałeś mnie na myśli, to po pierwsze
jestem tu tylko pomniejszym moderatorem, a po drugie mętliku u siebie nie zauważam.
Ale jeśli już kogoś podejrzewać o mętlik, to w pierwszej kolejności szukałbym go w głowach decydentów z Aquratu.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline morette

  • ****
  • 630
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC HD2 hypnosis V.12_3.14_F; Samsung Galaxy S III
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1275 dnia: Wrzesień 05, 2012, 07:22:37 »
Bardzo trafnie to Nocny Marku ująłeś :ok:
Auto Mapa 6.10.0(1714)/Europe 1206  włączone korzystanie z LD
Android Auto Mapa - Samsung Galaxy S III

*

Offline pR0SiAczek

  • ***
  • 286
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD / Neo V / BBZ10
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1276 dnia: Wrzesień 05, 2012, 13:48:21 »
Ja blokady wrzucam bezposrednio w AM i wlasciwie po paru godzinach sa oficjalnymi blokadami.
Co do gratyfikacji poświęcających swój transfer i zasilających na żywo serwery danymi już dawno postulowałem oficjalną akcję zniżkową właśnie dla tych użytkowników. I nie chodziło mi o symboliczne parę procent, ale solidny upust zachęcający do wysyłania jak największej ilości danych z tras. Nikogo nie trzebaby przekonywać do jeżdżenia z AM niemal wszędzie włączoną bez wyznaczania trasy (mnie dziś nie trzeba, ale fajnie byłoby dostać za to nagrodę). Drugi postulat, którym próbowałem wzniecić rewolucję to wersja trial za darmo (zrobili nibytrial na aAM - byłby połowiczny sukces gdyby nie opłata za betę). Quasilegalizacja - wzorem WinXP - użytkowników pozyskujących program "za darmo" na okres roku lub dwóch niemal z pewnością dałaby takiego kopa AM, że brakuje wyobraźni by to opisać.

*

Smerfik

Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1277 dnia: Wrzesień 05, 2012, 14:11:30 »
... niemal z pewnością dałaby takiego kopa AM, że brakuje wyobraźni by to opisać.
Nam brakuje wyobraźni, by to opisać, a producentowi, by to pojąć.

Z drugiej strony, czego można się po producencie spodziewać, jeżeli od lat nie potrafi ujednolicić nawet "matrycy" pliczków night.map.colors , day.map.colors ...
Przykład z 6.11 beta poniżej. To wygląda, jakby każdym pliczkiem bawił się ktoś inny.
Jeżeli w podobny sposób bawią się z pozostałą zawartością, to ... :worried: też mi brak słów :worried:
... a co bardziej dociekliwym, polecam ten fragment w nightColor.map.colors - to już prawdziwa masakra - kolorystyka krajów kończy się na CountryBase44
Może to i dobrze, bo inwazja na Falklandy to chyba niezbyt dobry pomysł :D
-------
O rozbieżnościach w elementach kolorystyki tras, czy też różnicach dostępnych elementów kolorystyki 2D/3D, to już szkoda "pióra".
Po co komu szpanerski krawat z logo LD, skoro na imprezkę przychodzi bez butów i w dziurawych skarpetkach. :O
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 05, 2012, 15:20:20 wysłana przez Smerfik »

*

Offline spinnek

  • ***
  • 396
  • Sprzęt: Samsung Galaxy Tab (GT-P1000)
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1278 dnia: Wrzesień 05, 2012, 18:46:07 »

@nocnyMarek, @morette

By użyć innego sformułowania, które pozwoli mi wyrazić w czym widzę problem z Miplotraffic - to jak bycie Ostatnim Mohikaninem... Owszem, te narzędzie nawet czasem działa, tylko, że informacje o nim przekazywane są z ojca na syna ;), we wspomnieniach młodości ;), a nie z instrukcji producenta. Który nowy użytkownik, poza tym kilkoma na tym forum ,wie, co to jest?

I co z tego, że kilka osób z tego forum będzie umiało coś zrobić przez Miplotraffic bardziej niż przez Targeo, skoro to włąśnie do Targeo są linki, a nie do Miplotraffic? To jak używanie nieopublikowanego API - Wam działa, a cała reszta nie wie, o co chodzi.

@NocnyMarek - hmmm, a skąd Ci się wzięło, że błędy mapy to jest wyginanie ulic i wstawianie rond, a już błędne prezentowanie drogi jako przejezdnej nazywasz "blokadą"? Owszem, może to wynikać ze specyfiki działania aplikacji, że inaczej traktuje się te dane, ale to już nadmiar Twojej wiedzy na temat działania Automapy powoduje, moim zdaniem, tę selekcję.

Przeciętny użytkownik widzi to zapewne inaczej - albo sypie się program (nie uruchamia się, nie trzyma ustawień, sam się zamyka itp), albo nawigacja pakuje go w zamkniętą ulicę - i zgadnij, na co przeciętny użytkownik wtedy klnie? Na bliżej nieokreślone "blokady" czy na nieaktualną mapę?

Kolejny problem - a co to są dane stałe, a co to są dane zmienne? W szczególności - jeśli blokada ma stać przez najbliższe pół roku - to już jest dana stała czy zmienna? Uważam ten podział za sztuczny, ale to oczywiście moje zdanie. Za sensowny uważam podział z perspektywy użytkownika, czyli na dane LD nie ma on wpływu, oprócz jeżdżenia na Automapie ;), za to może wysyłać informacje o zdarzeniach drogowych i swoje spostrzeżenia odnośnie dróg jako takich (np. tu jest rondo, tu nie ma ronda), przy czym niektóre będą miały datę (termin zakończenia prac budowalnych), a niektóre nie (np. zgłaszany przeze mnie brak fragmentu drogi koło Kostyrzyna Wlkp.).

Niemniej, chcemy tego samego (czyli sprawnego zagospodarowania danych drogowych od użytkowników), więc nie ma wojny między nami. :)

*******


Niesamowite, wczoraj zgłosiłem na Targeo błąd wizualizacji w postaci prezentowania obwodnicy Mińska Mazowieckiego jako zamkniętej.

I stał się cud ;) - już jest dobrze... :)

Jeśli chodzi o związek wizualizacji z LD (czyli z tematem wątku), to już mówię, jak ja go widzę - błędna wizualizacja zachęca do zasypywania Targeo antyblokadami - szkoda na to prądu. No i jest to podważanie zaufania do serwisu - tak to też zgłosiłem.


****



*

Offline pR0SiAczek

  • ***
  • 286
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD / Neo V / BBZ10
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1279 dnia: Wrzesień 07, 2012, 22:27:19 »
Wczoraj LD w sposób znakomity prowadziła mnie po Szczecinie. Dziś absolutna porażka - niemal dyskwalifikująca program :( AM początkowo wyznaczyła mi całkiem typową i wielokrotnie proponowaną trasę. Niestety w trakcie jazdy zamieniła ją na dość ryzykowne rozwiązanie.. Podbudowany wczorajszymi sukcesami, nie zważając na uwagi współpasażerów o przedziwnej trasie, którą się poruszam władowałem się w 30minutowe zatwardzenie.. Po kilkunastu minutach stania tłumaczyłem sobie i im, że LD wybiera najlepsze trasy, więc na "typowej" pewnie kosmos zupełny w związku z rajdem Baja Poland... Jakież było moje zdziwienie kiedy na Targeo ujrzałem kolorki sugerujące, że wybór "szybkiej" przez AM z LD był wyborem najgorszym z możliwych... Trasa Campanile-S3 o godz. 16:00 - tragedia, mimo że dzień wcześniej zrobiłem po tym samym mieście i podobnej porze dnia kilkadziesiąt kilometrów napawające radością działania LD/SR
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 08, 2012, 07:16:33 wysłana przez pR0SiAczek »

*

Offline spinnek

  • ***
  • 396
  • Sprzęt: Samsung Galaxy Tab (GT-P1000)
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1280 dnia: Wrzesień 07, 2012, 22:45:46 »
Mam kolejną obserwację, jak ważna jest BARDZO precyzyjna mapa przy LD (czy jakimkolwiek systemie omijania korków).

Byłem ostatnio w Bydgoszczy, jak to zwykle z rana - korki, Automapa była ich świadoma i zaproponowała dwa objazdy. Niestety, kulą w płot - obie zaproponowane trasy omijania korków, oddalone od siebie o kilka km, były nieprawidłowe, gdyż nie uwzględniały zakazów skrętów w lewo w tych dwóch miejscach. Zamiast zysku miałem 2*5 minut straty.

Oczywiście, oba miejsca powędrowały już do poprawki via system zgłoszeń Targeo.

*

Offline pR0SiAczek

  • ***
  • 286
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD / Neo V / BBZ10
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1281 dnia: Wrzesień 08, 2012, 22:21:53 »
Z czystej ciekawości postanowiłem zobaczyć jak Targeo wyświetla mój wczorajszy wieczorny (dokładnie 18:00-18:30) przejazd Gorzów-Kłodawa-"stara DK3" do Renic... Jedynie dane na starej DK3 są widoczne od mojego wjazdu ;), a przejazd przez Kłodawę, Santocko widoczny bez śladu mojej obecności. Podejrzewam jakiś podział dla LD celem uniknięcia ciągania po parkingach i stacjach więc mimo, że stara DK3 to dziś gminna droga możliwe, że parametr DK mógł pozostać w AQ... Ma ktoś jakąś wiedzę na temat wyświetlania jedynie części danych przez Targeo?

ps. Do tego widać, że co jakiś czas brak danych [chyba za szybko jechałem ;)]... Nic nie rozumiem... W tym kierunku niemal na pewno byłem jedynym źródełkiem na starej DK3
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 08, 2012, 22:24:49 wysłana przez pR0SiAczek »

*

Smerfik

Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1282 dnia: Wrzesień 08, 2012, 22:51:31 »
... Nic nie rozumiem...
Nie Ty jeden :ok:
Najważniejsze, że większość trzyma fason, by być trendy :proud:

*

Offline ycbo

  • ****
  • 810
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 11 Pro
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1283 dnia: Wrzesień 08, 2012, 22:54:03 »
W tym kierunku niemal na pewno byłem jedynym źródełkiem na starej DK3
I do tego bardzo cennym i pożytecznym.

*

Offline pR0SiAczek

  • ***
  • 286
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD / Neo V / BBZ10
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1284 dnia: Wrzesień 09, 2012, 12:58:10 »
W tym kierunku niemal na pewno byłem jedynym źródełkiem na starej DK3
I do tego bardzo cennym i pożytecznym.

Przy obecnej ilości źródeł każdy z włączonym LD jest na wagę złota, albo i cenniejszego metalu. Wogóle to zerknięcia skusiła mnie przede wszystkim chęć zobaczenia czy Targeo dobrze zakwalifikuje mój przejazd po DK3. Gdzieś na forum wyczytałem, że "korki" na A4 przy MOPach związane są z ustawieniem w AM "ignoruj odchylenia GPS". U mnie ustawione na "średnie" i przejazd po starej DK3 nie "przeskoczył" na leżącą 20m dalej jezdnię S3... Zaginął natomiast w najmniej oczekiwanych miejscach :/

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1285 dnia: Wrzesień 11, 2012, 13:46:05 »
Otwarta wczoraj po południu A4 koło Rzeszowa dziś z LD wygląda tak:
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1286 dnia: Wrzesień 12, 2012, 21:25:31 »
Morette co ty do #@!$%^&*~@ wyprawiasz?
Po co przed chwilą przywróciłeś 28 niepotrzebnych POI antyblokada na tym odcinku A4 +S19?
Po co ci po 7 POI na na jednym odcinku?

*

Offline morette

  • ****
  • 630
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC HD2 hypnosis V.12_3.14_F; Samsung Galaxy S III
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1287 dnia: Wrzesień 13, 2012, 16:44:16 »
Po to aby otworzyć te odcinki w AM które pokazywał nocnyMarek. Niestety na Targeo odcinki były widoczne jako przejezdne a w AM po pobraniu blokad jak i danych LD dla tego obszaru było zablokowane.

Niestety dodawanie antyblokad  na dłuższych odcinkach drogi nie otwiera wszystkich zablokowanych odcinków.
To praktykę jak zauważyłeś stosuje nawet sam operator AMTraffic

Rozumiem że dla ciebie są to duble i się z tobą zgadzam, ale z drugiej strony tak jak to odpisywałeś operatorowi AMTraffic stawianie POI w Auto Mapie (tak jak to wyjaśniałeś - widocznych konkretnie odcinków blokad) jest mega czasochłonne oraz niewygodne. Sam wielokrotnie to robiłem i synchronizacja kilkadziesiąt razy potem via Miplo Sync i sprawdzanie czy wszystko się odblokowało najwyraźniej samym autorom czy operatorom nie odpowiada. Widocznie na dzisiaj są tylko take możliwości skoro sami tak robią.

Pytanie co jest lepsze czy duble POI czy psioczenie że znowu coś jest nie przejezdne??  Jeżeli chodzi ci o duble to trzymam rękę na pulsie i w nowym wydaniu wersji mapy osobiście je usune.
Auto Mapa 6.10.0(1714)/Europe 1206  włączone korzystanie z LD
Android Auto Mapa - Samsung Galaxy S III

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1288 dnia: Wrzesień 13, 2012, 18:43:55 »
Cytat: morette
Po to aby otworzyć te odcinki w AM które pokazywał nocnyMarek.
Nie wiem co ta jeszcze chciałeś otworzyć, ja pokazałem że już są otwarte.

Cytat: morette
Niestety dodawanie antyblokad  na dłuższych odcinkach drogi nie otwiera wszystkich zablokowanych odcinków.
To praktykę jak zauważyłeś stosuje nawet sam operator AMTraffic
Nie wiem co rozumiesz pod pojęciem 'odcinek', ale każda antyblokada otwiera jeden i tylko jeden.
Nie da się jedną antyblokadą otworzyć wielu odcinków, nie da się też otworzyć kawałka odcinka.
Z tego co widzę z historii POI to ten sam AMTraffic usunął nadmiarowe punkty.
Poza tym jak widzę, to A4 miedzy zjazdami składa się z 3 odcinków, a POI jest tam nastawianych
po 10 sztuk. I rzeczywiście na środkowych odcinkach jest postawionych po 7 sztuk.
A stawianie antyblokad bezpośrednio na miplo może jest trochę szybsze, ale IMO jest bardzo ryzykowne,
bo Geosystems długości odcinków ustawia 'po uważaniu' i stawianie ich na rympał
wcale nie musi spowodować odblokowania wszystkich.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline morette

  • ****
  • 630
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC HD2 hypnosis V.12_3.14_F; Samsung Galaxy S III
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1289 dnia: Wrzesień 13, 2012, 20:02:57 »
Cytuj
A stawianie antyblokad bezpośrednio na miplo może jest trochę szybsze, ale IMO jest bardzo ryzykowne,
bo Geosystems długości odcinków ustawia 'po uważaniu' i stawianie ich na rympał
wcale nie musi spowodować odblokowania wszystkich.

To i dlatego sam operator AMTraffic stawia ich tyle
Auto Mapa 6.10.0(1714)/Europe 1206  włączone korzystanie z LD
Android Auto Mapa - Samsung Galaxy S III