LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.

  • 1898 Odpowiedzi
  • 426630 Wyświetleń

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

*

Offline Sygma

  • ****
  • 603
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 5
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #960 dnia: Marzec 29, 2012, 18:33:45 »
Już powyższy przykład poruszałem. Tak samo poprowadziła dokładnie w tym samym miejscu w środku nocy (ze dwa samochody minąłem).
właśnie dla tego co jakiś czas sprawdzałem....
i tym razem udało mi się powtórzyć tą trasę
- Michał, dlaczego używasz AutoMapy ?
- Bo nie potrafię zpiracić innego programu do nawigacji..

*

Offline ycbo

  • ****
  • 810
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 11 Pro
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #961 dnia: Marzec 29, 2012, 19:13:11 »
Wszystkie typy tras prowadzi tak jak na obrazku. Albo jesteście złośliwi, albo ja mam specjalną wersję AutoMapy.

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #962 dnia: Marzec 29, 2012, 22:48:26 »
Zapomniałeś że trasa zalezy od pory dnia?  :ohreally: Spróbuj teraz tak wyznaczyć trasę
Wczesnowieczorne dane SR są w tym miejscu poprawne, w odróżnieniu od późnowieczornonocnych.
Na tych danych nocny przejazd 600m od Okopowej do Młynarskiej zajmuje aż 4 minuty
(w przeciwną stronę tylko minutę) nic więc dziwnego, że trasa jest prowadzona dookoła tego odcinka.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline msz1959

  • ****
  • 569
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD/AM6.15 EU, iP4/iAM5.0, NavigonEU+TL
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #963 dnia: Kwiecień 03, 2012, 23:46:57 »
Taka ciekawostka, żarcik od SR i/lub LD? Trasa szybka, a jakże. Kto zna Warszawę, uśmieje się od razu. Dla niewtajemniczonych, ulica wzdłuż zaproponowanej trasy (tu bez oznaczenia, nazywa się Klonowa), między Flory a Belwederską to wąska uliczka, zastawiona z jednej strony parkującymi samochodami. Jeśli jedzie ktoś z naprzeciwka, trzeba zaczekać, aż przejedzie. Do tego mamy na trasie dwa skręty w lewo, w tym drugi, w Belwederską - ulicę o sporym natężeniu ruchu przez cały dzień. To, czego AM postanowiła uniknąć, to ul. Bagatela, szeroka ulica, na końcu bezkolizyjny skręt w lewo w Al. Ujazdowskie na sterowanych kamerą światłach.

Nie komentowałbym tego w ogóle ale zastanawiając się przez chwilę jakim cudem AM mogła uznać, że ta straszna kombinacja może być szybsza od jazdy "na wprost" Bagatelą zadałem sobie pytanie, które teraz stawiam forumowiczom:

Czy AM ma/może mieć w SR/LD dane o czasie oczekiwania np. na skręt w lewo? Bo jeśli licząc ETA sumuje tylko długości poszczególnych odcinków ulic podzielone przez średnią prędkość osiąganą na tych ulicach, to cała zabawa w mieście nie ma sensu. Samochody jadące na wprost Klonową od pl. Unii, czy potem (też Klonową - taka ciekawostka warszawska) do Belwederskiej ale skręcające w nią w prawo, w końcu te jadące do góry Belwederską mogą mieć "przyzwoite" średnie ale nijak się to będzie miało do czasu przejazdu z uwzględnieniem oczekiwania na skręt w lewo, w dodatku w ulicę z pierwszeństwem przejazdu.

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #964 dnia: Kwiecień 04, 2012, 00:27:58 »
Czy AM ma/może mieć w SR/LD dane o czasie oczekiwania np. na skręt w lewo?
Nie sądzę.
Czasem tylko odrębne fragmenty danych SR zauważyć można na kawałku ulicy między pasami oddzielającymi jezdnie.
A tu przydałyby się odrębne dane SR/LD dla poszczególnych kierunków jazdy na skrzyżowaniu, bo jadący na wprost zawyżają dane znacznie.
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Smerfik

Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #965 dnia: Kwiecień 04, 2012, 03:50:42 »
A tu przydałyby się odrębne dane SR/LD dla poszczególnych kierunków jazdy na skrzyżowaniu, bo jadący na wprost zawyżają dane znacznie.
Jak to niby chcesz osiągnąć, skoro nawet samochody zaparkowane na parkingach osiedlowych, oddalonych kilka (ok. 5 m) metrów od jezdni, a na dodatek oddzielonych od niej chodnikiem i pasem zieleni, generują korki. I to w miejscach poza aglomeracją miejską, gdzie w życiu nikt nie widział zatoru, już nie wspominając o korku .... chyba, że z butelki :proud: , to i owszem :ok:

Połączone: [time]04 Kwiecień 2012, 04:06:44[/time]

http://mapa.targeo.pl/Mapa_Polski,18,16.96578,52.31402?l=5e8ea911a1ba8d45
By było weselej, to jest 4-ta nad ranem

Połączone: [time]04 Kwiecień 2012, 04:17:59[/time]

http://mapa.targeo.pl/Mapa_Polski,18,17.01029,52.30435?l=f3044c6286c2f649
Tutaj czerń i czerwień? Chyba jakiś "strudzony wędrowiec" z GPS-em w kieszeni padł i nie dotarł do domu.
Kiedyś to było fajnie - koń przywiózł i basta.

Połączone: [time]04 Kwiecień 2012, 04:29:04[/time]

http://mapa.targeo.pl/Mapa_Polski,19,17.06863,52.26863?l=4d82d13e907b8ab1
Tutaj z czernią na S11, to już przegięcie na max'a. Szkoda nawet czasu by cokolwiek komentować.
Edit. Dobrze, że strzeliłem zrzucik, bo szybciutko zdjęli czerń z traffika
... a o 5.03 znowu wróciła czerń - kataklizm, za kataklizmam
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 04, 2012, 05:05:13 wysłana przez Smerfik »

*

Offline msz1959

  • ****
  • 569
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD/AM6.15 EU, iP4/iAM5.0, NavigonEU+TL
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #966 dnia: Kwiecień 04, 2012, 09:56:36 »
Akurat dane o "skrętach" są łatwe do uzyskania, trzeba by tylko zmodyfikować odpowiednio algorytmy. Odróżnienie samochodu stojącego w korku od takiego, który sobie parkuje na poboczu może być trudne, jeśli jest w danym momencie jedynym źródłem albo jeśli jadących jest (dużo) mniej niż parkujących. Natomiast dane o poszczególnych kierunkach ruchu są "gotowe" - każde źródełko w którąś stronę skręca lub jedzie na wprost. Można więc czas spędzony na skrzyżowaniu zapamiętać, potem wysłać do serwera i tam wykorzystać.

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #967 dnia: Kwiecień 04, 2012, 10:16:33 »
http://mapa.targeo.pl/Mapa_Polski,19,17.06863,52.26863?l=4d82d13e907b8ab1
Tutaj z czernią na S11, to już przegięcie na max'a...
Skoro jesteś miejscowy to może jednak pokusisz się o diagnozę co w tym miejscu może być żródłem takich anomalii?
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Smerfik

Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #968 dnia: Kwiecień 04, 2012, 10:30:45 »
@nocnyMarek
Nie widzę żadnego logicznego wytłumaczenia dla takich danych w przedstawionym na S11 odcinku. W tym rejonie nawet nie suszą, W tym czasie kiedy zrobiłem zrzut, sytuacja zmieniała się wg. danych graficznych kilkakrotnie. Raz było niebiesko, to znów czarno. Trudno się tam doszukiwać postojów taxi, czy parkingów ... pustka. A cykliczne zatory coś generuje :O

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #969 dnia: Kwiecień 04, 2012, 11:09:06 »
Cytat: Smerfik[/b
W tym czasie kiedy zrobiłem zrzut, sytuacja zmieniała się wg. danych graficznych kilkakrotnie. Raz było niebiesko, to znów czarno.
To dziwne, bo na screenie króry zaprezentowałeś czarna jest przerywana (dane SR a nie LD),
czyli nie powinno się to zmieniać całym przedziale czasowym od 0:00 do 6:00.
Na szczęście wygląda na to, że dane z Targeo to nie są te same dane, które mamy w aktualnych
danych SR, bo nocne screeny z tych miejsc nie wykazuja żadnych wirtualnych korków.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Smerfik

Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #970 dnia: Kwiecień 04, 2012, 11:32:47 »
Cytat: Smerfik[/b
W tym czasie kiedy zrobiłem zrzut, sytuacja zmieniała się wg. danych graficznych kilkakrotnie. Raz było niebiesko, to znów czarno.
To dziwne, bo na screenie króry zaprezentowałeś czarna jest przerywana (dane SR a nie LD),
czyli nie powinno się to zmieniać całym przedziale czasowym od 0:00 do 6:00.
A jednak się zmieniało, dlatego kilkakrotnie edytowałem posta i dopisywałem komentarz do sytuacji na A11. Następnym razem Ci wkleję serię obrazków :wink:

Na szczęście wygląda na to, że dane z Targeo to nie są te same dane, które mamy w aktualnych
danych SR, bo nocne screeny z tych miejsc nie wykazuja żadnych wirtualnych korków.
Czyli co? Na Targeo załadowano dane "z kosmosu", czy nam na urządzenia?

Połączone: [time]04 Kwiecień 2012, 19:59:25[/time]

Nawiązując do powyższego, jeżeli ktoś ma "zacięcie", to polecam obserwację:
http://mapa.targeo.pl/Mapa_Polski,19,17.06863,52.26863?l=4002fe949daee5e7
Dzisiaj to już ewidentnie LD na tym odcinku S11 pokazuje do 30 km.h ... i to w obu kierunkach.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 04, 2012, 20:06:39 wysłana przez Smerfik »

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #971 dnia: Kwiecień 04, 2012, 20:29:44 »
Cytat: Smerfik[/b
Dzisiaj to już ewidentnie LD na tym odcinku S11 pokazuje do 30 km.h ... i to w obu kierunkach.

Ewidentnie to widać, że w tym miejscu nie wyświetla się kafelka z warstwą danych traffic.
'Na żywo' (screen tego nie złapie) widać nawet kręcące się kółeczko oczekiwania na dane.
wystarczy zmienić skalę, żeby było widać problemy z wyświetlaniem w innym miejscu,
a to wyświetlało sie prawidłowo

AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Smerfik

Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #972 dnia: Kwiecień 05, 2012, 00:01:26 »
Nie wiem, czy dobrze Cię rozumiem, ale kafelki w moim przypadku się wyświetlały prawidłowo. Były nawet 3, które co jakiś czas się samoczynnie odświeżały. Były kręcące się kółeczka w 3 różnych kwadratach. Odświeżanie działało, bo zanim zrobiłem zrzut, to najpierw był brąż, zanim odpaliłem screena, zrobiło się niebiesko. Za chwilę znowu zrobił się brąż i wtedy zrobiłem zrzut. Następnie co jakiś czas pojawiał się 3 kręcące się kółeczka w 3 różnych kafelkach, które następnie znikały. Czyli odświeżanie raczej było ... tu muszę się zdać na Twoją ocenę sytuacji. Tylko, że na wspomnianym odcinku po każdym odświeżeniu pozostawał już tylko brąz w obu kierunkach. W tej chwili też jest zresztą brązowo i nie mam pojęcia, co jest tego przyczyną. Dodam, że w tym rejonie wszyscy grzeją po S11 ile fabryka dała, a te brązy mogą ew. pochodzić z równoległej do S11, Poznańskiej. Nie wiem.
Edit.
Natomiast w tej chwili odświeżanie ewidentnie nie działa, bo kafeklki pulsują i nie znikają, a kółeczka się kręcą w nieskończoność.
Nie będę dalej zawracał gitary tym miejscem. 8)
No i się odświeżyło - na pasie południowym został czarny z SR, a na północnym niebieski LD.
 
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 05, 2012, 00:12:00 wysłana przez Smerfik »

*

Offline pR0SiAczek

  • ***
  • 286
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD / Neo V / BBZ10
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #973 dnia: Kwiecień 05, 2012, 00:25:51 »
Akurat w Skrzynkach możesz lecieć niczym odrzutowiec i "czerń" o 00:22 jest absolutnym absurdem ... wpływającym w nieznaczny sposób na ETA podróży np. Poznań-Częstochowa... Ale świadczy średnio o pracy Aquratu, bo DK powinny być pod szczególnym nadzorem. Gądki bym jeszcze jako tako rozumiał (w związku z sortownią dużej firmy kurierskiej)...

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #974 dnia: Kwiecień 05, 2012, 00:28:18 »
najpierw był brąż, zanim odpaliłem screena, zrobiło się niebiesko. Za chwilę znowu zrobił się brąż...

To nie jest 'brąz trafikowy', wyłącz na Targeo warstwę traffic to zrozumiesz co tam widzisz.
Teraz traffic na Targeo pokazuje ten odcinek znowu na czarno (przerywana czyli SR), a w AM jest
zielono-niebiesko. Nie wiem skąd te różnice, może na Targeo są pokazywane dane surowe
przed odfiltrowaniem stacji paliw, siusiu, etc, może to dane z innego okresu, może jeszcze co innego
W każdym razie na pewno nie są to te same dane, które są w AM z aktualnymi danymi SR.
Dane LD też sie różnią (patrz niżej), więc dyskusja o danych z Targeo w tym wątku nie ma większego sensu.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Smerfik

Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #975 dnia: Kwiecień 05, 2012, 00:38:03 »
pR0SiAczek
Moim zdaniem masz ewidentnie rację.
Moim zdaniem w Skrzynkach są zamienione dane z Poznańską. Bo w tej chwili na Poznańskiej wieje optymizmem od LD, a S-ka ... szkoda tracić czas. Obrazek na dobranoc i idę spać :proud:

Połączone: Kwiecień 05, 2012, 19:08:34
To nie jest 'brąz trafikowy', wyłącz na Targeo warstwę traffic to zrozumiesz co tam widzisz.
Zapomniałem się do tego odnieść, co czynię z lekkim opóźnieniem.
Załapałem o co chodziło z tym brązem :proud:
Tym bardziej mnie to dziwiło, że na sprzęcie podpiętym do sieci i włączonym LD miałem na ekranie co innego, niż na Targeo :mysli:Ale skoro masz tak samo, to odetchnąłem z ulgą :proud:
Dzisiaj już kilkakrotnie sprawdzałem ten odcinek i jego okolicę - zdecydowana poprawa :shock:
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 05, 2012, 19:08:34 wysłana przez Smerfik »

*

Offline spinnek

  • ***
  • 396
  • Sprzęt: Samsung Galaxy Tab (GT-P1000)
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #976 dnia: Maj 08, 2012, 19:05:44 »
Nie popisał się dziś LD w Poznaniu w ogóle, na trasie Luboń 62-030 => Poznań, ul. Jugosławiańska:
- na ok. 20 minut trasy miałem 25 minut opóźnienia
- zero komunikatów LD w tzw. międzyczasie ("Uwaga, teraz ..."), wydłużających ETA
- w drodze powrotnej program usiłował mnie pchać przez ul. Kopanina, która właśnie od wczoraj jest zamknięta i być może ona jest powodem tych koszmarnych korków; niestety, mimo mojego zgłoszenia w Targeo, by zamknąc tę ulicę blokadą LD, nie zostało to uwzględnione.

Efekt - jestem nieco rozczarowany.

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #977 dnia: Maj 09, 2012, 00:41:36 »
Zauważyłem dziś godne uwagi zjawisko w danych LD z Siemianowic.
Generalnie jestem zwolennikiem rzeczywistych danych LD zbieranych od użytkowników,
ale widzę róznice między miejscami gdzie znaki drogowe mają sie nijak do rzeczywistości,
a danymi zebranymi od przypadkowych dawców organów ...
Demo trasy podobno wyświetla prędkości zgodne z danymi SR/LD.
Jeśli to prawda, to w miejscu na screenie dane muszą pochodzić
od potencjalnego dawcy organów, który poczuł wiosenny zew krwi ...
W tym miejscu w zasadzie da się rozwinąć taką prędkość, to dość długi prosty odcinek
na drodze jednojezdniowej w terenie zabudowanym. Ale czy prędkości osiągane przez
jakiegoś straceńca (3x większe od przyzwoicie skalkulowanej średniej w danych SR)
powinny być bez żadnego filtrowania uwzględniane w danch LD??
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Smerfik

Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #978 dnia: Maj 09, 2012, 01:36:29 »
Ale czy prędkości osiągane przez
jakiegoś straceńca (3x większe od przyzwoicie skalkulowanej średniej w danych SR)
powinny być bez żadnego filtrowania uwzględniane w danch LD??
I to jest właśnie również moim zdaniem, główna bolączka danych SR/LD. Te dane powinny być filtrowane. Moim zdaniem do wartości ograniczenia na danej drodze. Wtedy mielibyśmy konkretne odniesienie do korków, lub ich braku, a nie do kosmicznych prędkości wykazywanych przez np. motocyklistów, lub samochodowych piratów.
SR/LD miał z założenia sygnalizować zatory, a nie ściągać routingu tam, gdzie jakiś oszołom, czy dawca nerek, dał upust swojej adrenalinie.
« Ostatnia zmiana: Maj 09, 2012, 01:38:07 wysłana przez Smerfik »

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #979 dnia: Maj 09, 2012, 01:51:09 »
Było już tutaj kilka dyskusji co do ograniczania danych o ruchu do wielkości "przepisowej" (prawo + znaki drogowe).

Myślę, że też nie tędy droga. Jest całkiem sporo dróg dwujezdniowych w miastach, gdzie nikt nie podnosi prędkości znakami i suma-summarum w routingu takie drogi byłyby równorzędne do jednojezdniowych.
Dane jednak powinny odnosić się, że rzeczywistych prędkości ale po pierwsze takie kwiatki nie powinny być brane pod uwagę a po drugie na mapę, do danych SR czy LD powinny trafiać informacje z jakiejś wiarygodnej próbki (a nie od kilku uczestników ruchu).

Bo tutaj nM pokazał przegięcie w jedną stronę a ja w NE zaobserwowałem w drugą. Stałem na czerwonym świetle i po zawróceniu za kilkaset metrów w boczną uliczkę, na tym odcinku kolor drogi zmienił się na czarny (a stało nas na światłach trzech).

A zadaniem danych o ruchu drogowym jest nie tylko omijać zatory ale też wytyczać trasę jak najszybszymi drogami i poprawnie szacować czas dojazdu (tu bardziej rola dla SR).
Bo korków może nie być w ogóle w danej miejscowości ale drogą dwujezdniową jakoś szybciej się jedzie ;)
« Ostatnia zmiana: Maj 09, 2012, 01:55:34 wysłana przez ochkarol »
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Smerfik

Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #980 dnia: Maj 09, 2012, 02:14:34 »
Nie wiem jak u Ciebie, ale w moim rejonie, jak patrzę na kolorki SR na drogach miejskich na obrzeżach Poznania, to przegięcie goni przegięcie. W zabudowanym, gdzie są dodatkowe ograniczenia do 40-ki, widzę kolorki 80 i wyżej. Później się Dolek dziwi, że go z głównych ściąga na lokalne. Bo na lokalnych trudno się na suszarkę, więc ludzie gnają, natomiast na głównych są ostrożniejsi. Ale to nie znaczy, że jadąc w dłuższą trasę, mam pomykać po lokalnych drogach i to często niezależnie od wybranego typu trasy.
Jakieś sito dla spływających danych powinno być. Kwestia tylko w tym, jakie duże ma mieć oczka.

*

Offline izaw

  • *****
  • 1165
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #981 dnia: Maj 09, 2012, 02:35:20 »
@Smerfik

Zgodnie ze znakami to nawet Policja nie jeździ. Ale oczywiście powinno się obcinać. Np. 5% najszybszych pomiarów. Zresztą w statystyce to rutynowe działanie odsiewające skrajne wyniki. I nie chodzi tu tylko o wariatów, ale nawet o zwykłe przekłamania lub błędy pomiaru.

*

Offline Sygma

  • ****
  • 603
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 5
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #982 dnia: Maj 09, 2012, 09:34:16 »
w pewnej dziedzinie pomiarów zupełnie odrzuca się skrajnie wartości a resztę wyrównuje się dwumianem Newtona
proste, skuteczne i sprawdzone
- Michał, dlaczego używasz AutoMapy ?
- Bo nie potrafię zpiracić innego programu do nawigacji..

*

Smerfik

Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #983 dnia: Maj 09, 2012, 11:11:51 »
@ izaw i @ Sygna
Odrzucać, to ja nie proponuję, bo na bezrybiu i rak ryba :wink:
Moje sugestie zmierzają jedynie do tego, by prędkości odebrane poprzez LD od użytkowników, miały systemowo założone sito uwzględniające kategorię drogi, jej lokalne ograniczenia, teren zabudowany ,,, skutkujące nie odrzucaniem drastycznie odbiegających od w/w danych, ale obcięciem ich górnej granicy do np. "ograniczenia drogowe + 20 %".
Skutkowało by to tym, że w miejscu gdzie ograniczenia drogowe nakazują jazdę z prędkością np. 70 km/h, system nawet kosmiczne prędkości odebrane od użytkowników, obcinałby do 84 km/h
Zyskałby na tym nie tylko routing, ale i ETA i podejrzewam, że z chwilą wprowadzenia takiego rozwiązania, rzesza chętnych do współpracy z LD znacznie by wzrosła.
W tej chwili obserwując jak to wygląda w mojej okolicy, to w miejscach gdzie obowiązuje 40-tka, w kolorkach widzę 80 km/h (odcinek drogi między szkołą, a kościołem) http://mapa.targeo.pl/Mapa_Polski,19,16.95790,52.31694?l=78f66553809af0a6
natomiast kawałek dalej, gdzie z powodu drogowych oszołomów już kilka osób pożegnało się z życiem, w terenie zabudowanym, widzę niebieski http://mapa.targeo.pl/Mapa_Polski,19,16.93161,52.33216?l=87fff1b716fbddf0 .... no z małą przerwą na zieleń na krzyżówce Głuszyna/Ożarowska, bo w tym miejscu mało, że obowiązuje 40-ka to jeszcze często suszą
« Ostatnia zmiana: Maj 09, 2012, 11:27:21 wysłana przez Smerfik »

*

Offline Sygma

  • ****
  • 603
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 5
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #984 dnia: Maj 09, 2012, 13:07:16 »
Moje sugestie (..)
zgadnij... co myślą panowie z AQ o Twoich, moich i innych sugestiach ?  :mrgreen:
.. więc nie wiem po co się wysilasz i coś piszesz

- Michał, dlaczego używasz AutoMapy ?
- Bo nie potrafię zpiracić innego programu do nawigacji..

*

Offline mobilex

  • *
  • 74
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: NavRoad VIVO_S + AutoMapa Europe
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #985 dnia: Maj 09, 2012, 14:31:52 »
Cytuj
Moje sugestie zmierzają jedynie do tego, by prędkości odebrane poprzez LD od użytkowników, miały systemowo założone sito uwzględniające kategorię drogi, jej lokalne ograniczenia, teren zabudowany ,,, skutkujące nie odrzucaniem drastycznie odbiegających od w/w danych, ale obcięciem ich górnej granicy do np. "ograniczenia drogowe + 20 %".
też tak uważam, ale są też tacy na tym forum, którzy twierdzą że lepiej jak pokazywana jest jednak prędkość średnia na danym odcinku. średnia zacznie pewnie spadać ponieważ w tym roku ma być o 300 radarów więcej.

*

Smerfik

Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #986 dnia: Maj 09, 2012, 15:00:41 »
zgadnij... co myślą panowie z AQ o Twoich, moich i innych sugestiach ?  :mrgreen:
.. więc nie wiem po co się wysilasz i coś piszesz
Może kiedyś do nich dotrze, że chcąc by liczba dawców danych LD rosła, a tym samym rosła jakość danych, musi wcześniej wzrosnąć zadowolenie korzystających z SR.
W tej chwili poza kilkoma "zachwyconymi" tą technologią, większość raczej opisuje na forach jej minusy.

też tak uważam, ale są też tacy na tym forum, którzy twierdzą że lepiej jak pokazywana jest jednak prędkość średnia na danym odcinku.
By takie traktowanie sprawy miało sens, potrzebne są tabuny użytkowników, wysyłających non stop dane, via LD. A do tego, raczej nam daleko.
« Ostatnia zmiana: Maj 09, 2012, 15:08:11 wysłana przez Smerfik »

*

Offline Sygma

  • ****
  • 603
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 5
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #987 dnia: Maj 09, 2012, 15:25:26 »
chyba więcej takich "tabunów wysyłających" ma TT
z racji specyfiki swoich urządzeń

ale by jakoś to przekładało się w zajebisty sposób na LD... nie wydaje mi się
- Michał, dlaczego używasz AutoMapy ?
- Bo nie potrafię zpiracić innego programu do nawigacji..

*

Offline izaw

  • *****
  • 1165
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #988 dnia: Maj 09, 2012, 15:52:41 »
@Smerfik

Jest w Łodzi koło zakładów Della nowa ulica po dwa pasy w każdym kierunku, z jednej strony pola, z drugiej droga dojazdowa do zakładów. Prosta, równa, piękna. I ograniczenie kodeksowe 50 km/h. I wszyscy, włączając policję jadą tam 80, 90. Nie mówię o idiotach. Tak tam normalny ruch się odbywa. I jak ustawisz tam trafik na 60 (50+20%) to będzie przekłamanie. A takich dróg jest mnóstwo.

Uważam, że trafik powinien pokazywać realna prędkość przejazdową. Taką z jaką jedzie większość samochodów i z jaka jadąc nie wyróżniasz się ani na plus, ani na minus. Trafik nie może być systemem moralizatorskim pouczającym dorosłych jak maja jechać.

Przy twoich ograniczeniach niemal wszystkie drogi będą miały identyczny trafik. I w tym przypadku ostatnie trzy osoby korzystające z LD z niego zrezygnują.

*

Smerfik

Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #989 dnia: Maj 09, 2012, 16:36:23 »
Przy twoich ograniczeniach niemal wszystkie drogi będą miały identyczny trafik.
Chciałbym bardzo się z Tobą zgodzić, ale ...
Założeniem traffika nie było pokazywanie, ile i gdzie można "grzać", ale wyłapywanie miejsc, w których średnia prędkość jest niższa, niż by to wynikało z uwarunkowań drogowych. Jeżeli spojrzymy na to w ten sposób, to się okaże, że traffik dalej będzie zróżnicowany, tylko w innym zakresie.

I w tym przypadku ostatnie trzy osoby korzystające z LD z niego zrezygnują.
:ok:
Dla dobra ogółu, lepiej będzie jak tych trzech "pasjonatów" wyłączy, a reszta włączy.
Być może wtedy stosunek zadowolonych/niezadowolonych z SR/LD się odwróci :ok:
Nie ściągało by nas też wtedy z byle powodu z głównych dróg na wertepy, bo algorytm by operował w niższym przedziale.
Natomiast to, czy ktoś będzie bardziej, czy słabiej wciskał pedał gazu do podłogi, pozostawiam indywidualnym upodobaniom każdego z nas. W aktualnym stanie rzeczy, te dane powodują dziwaczne wyznaczanie tras, często nieosiągalne ETA, a są generowane przez garstkę (może jest ich nawet trochę więcej niż "tych trzech") :proud:
Pozdrawiam :)