LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.

  • 1898 Odpowiedzi
  • 426662 Wyświetleń

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

*

Konrad4x

Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #630 dnia: Lipiec 15, 2011, 22:09:48 »
ręce opadają  :S
Słuchaj trzymaj sie poręczy, bo będę chwalił teraz LD  :D Poważnie mówię  :) Wracając do tematu problemu z 8-ką . Tak się złożyło , że dziś wracałem z Wrocławia do Wawy i właśnie między innymi 8-ką. MIałem też oprócz AM z LD cb radio. Panowie na cb powiedzieli, że podobno około 19-tej z minutami zamkną w ogóle 8ke , bo dźwig musi wyciągnąć gdzieś z rowu jakąś ciężarówkę. Szlag mnie trafił i wtedy mnie olśniło, ciekawe co na to LD. Za jakieś 10 minut patrzę a LD zmienia mi trasę i za 5 km każe mi skręcić w kierunku 7ki przez Białą Rawską. Okey luzuję się psychicznie i słucham cb radia. Panowie tak po 5ciu minutach od zmiany u mnie trasy mówią, że podobno policja stoi w poprzek 8ki i kierują ruch w kierunku Wawy albo na Skierniewice albo na Białą Rawską. Okey skręcam w prawo na Białą Rawską, a przede mną też robi ten sam manewr wiele aut, inni skręcają z 8ki w lewo. I teraz dopiero najlepsze jadę w peletonie i nagle AM mówi mi za przykładowo 400 m skręć w lewo, robię ten manewr i uwaga inni lecą prosto  :grin: . Zostałem sam i jakieś 30 km jechałem samiusieńki po pustej drodze , w większości jakiejś lokalnej ale zupełnie przyzwoitej, miejscami leciałem nawet 100 km/h i zero aut przede mną i za mną . Owszem było kilka miejsc, gdzie w nocy jechałbym baaardzooo wolno , ale dało się przeżyć. W każdym razie dojechałem luzacko do 7ki i skręciłem w lewo jakieś 15 km przed skrzyżowaniem  z drogą 721, bo tam potem skręcam w kierunku Puławskiej i Ursynowa. Miałem szczęście, LD się spisało  :ok:

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #631 dnia: Lipiec 16, 2011, 10:00:16 »
Słuchaj trzymaj sie poręczy, bo będę chwalił teraz LD

Świat staje na krawędzi - Konrad4x chwali LD, zwłaszcza że to nie pierwszy raz (ten pierwszy był taki umiarkowany). Jeszcze tylko czekam, że autor genialnego profilu zaprzestanie tej bezsensownej działalności  :mrgreen:

Był komunikat o tym w Radiu Kierowców... Że DK8 na dwie godziny będzie zamknięta w obydwu kierunkach na wysokości Huty Zawadzkiej.

Dobrze.


Ale mam kolejny przykład który nie jest słodki dla Aquratu.

Błonie

Jeden z bardziej zakorkowanych odcinków w kraju czyli DK2. Wiadomo wschód-zachód, Warszawa... Żeby było ciekawiej w Błoniu DK8 spotyka się z DW579, która stanowi obwodnicę Warszawy dla ruchu tranzytowego. Skutek jest taki że przebicie się na drugą stronę DK2 jest nie lada wyzwaniem (dla kogoś kto nie używa LD i nie zna okolicy ofkoz). LD bardzo ładnie omijał najbardziej zakorkowany kawałek DW579 w Błoniach, czyli od przejazdu kolejowego do DK2.

http://mapa.targeo.pl/Mapa_Polski,22,20.62940,52.19856?l=9825a479818161aa

LD zakorkowaną DW579 załatwiał tak:

http://mapa.targeo.pl/Mapa_Polski,22,20.63504,52.19856?l=e741eeff97dbe4e1

Po prostu super. Na takim objeździe człowiek mógł zyskać nawet pół godziny. No i powoli zbliżamy się się do meritum sprawy - Poniatowskiego ma remontowaną nawierzchnie od kilku dni. Efekt jest taki, że gdy 579 stoi, to LD prowadzi w ślepą uliczkę.

A to jak to widzą mieszkańcy Błoni.
http://www.blonie.pl/forum/viewtopic.php?t=2641&p=27742

O sprawie w ogóle bym nie wiedział, gdyby nie to, że kolega którego przekonałem do AM z LD nie pokonywał czasem tej trasy i to właśnie LD pokazało mu po raz pierwszy ten objazd (facet piał z zachwytu bo do tej pory stał grzecznie w ogonie) . Jak to nowy nie bardzo wie jak sobie radzić. Zablokowałem mu ten odcinek przez miplo (zanim odcinek został zatwierdzony przez moda minęło trochę czasu), ale nie chodzi o to, co użytkownicy mogą zrobić żeby było lepiej, a o to, co deklaruje producent i co robi.

Czyli już trzecia poważna wtopa jeśli chodzi o bieżące blokowanie odcinków w ostatnich dniach.

Podsumowując - jak ktoś nie napisze na forum albo na tablicy FB AM to nic się nie dzieje w temacie blokad. No może za wyjątkiem Świętokrzyskiej w Warszawie.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 16, 2011, 10:22:32 wysłana przez jachraniak »

*

Konrad4x

Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #632 dnia: Lipiec 16, 2011, 10:21:55 »
Jeszcze tylko czekam, że autor genialnego profilu zaprzestanie tej bezsensownej działalności  :mrgreen:
Nie rozumiem, ale domyślam się, że to było coś niemiłego w moim kierunku  :-?

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #633 dnia: Lipiec 16, 2011, 10:27:45 »
Nic niemiłego... żaden prztyczek czy coś tym stylu... Po prostu do niedawna strasznie krytykowałeś LD i broniłeś Profilu :)
Cieszę sie że przechodzisz na jasną stronę Mocy  :ok:

*

Offline ciesiel

  • *
  • 80
  • Sprzęt: Motorola Moto G 2nd gen.
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #634 dnia: Lipiec 16, 2011, 10:38:04 »
Ja także pochwalę LD :)

Przedwczoraj, jadąc z Mierzei Wiślanej w kierunku centrum LD przekierowało mnie przed Malborkiem "przez wsie" - trochę psioczyłem ale w sumie droga była znośna i pusta... przed Tczewem okazało się, że za Malborkiem coś się działo bo stała policja i wielki korek.
Potem jeszcze przed Toruniem kazał mi skręcić w lewo przed jakimiś światłami - ale tutaj chyba dużo nie zyskałem bo dojeżdżało się do tych świateł przez skrzyżowanie podporządkowane (niestety ja się musiałem "podporządkowac")

Za Kowalem jeden jedyny raz AM wywaliła błąd "Out of memory" i musiałem wciskać reset - było to w czasie przejazdu przez jakiś remontowany odcinek i tymczasowej drodze - AM wtedy zgupiała i ciągle kazała zawracać, a po powrocie na trasę LD dociągnęło dane i AM się właśnie wtedy wywaliła...

Ogólnie AM pracowała zdecydowanie stabilniej niż rok temu - i oby ten trend się utrzymywał :)

*

Offline jerzu

  • *****
  • 1323
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mój profil na FB
  • Sprzęt: iPhone 7
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #635 dnia: Lipiec 16, 2011, 10:43:12 »
A to jak to widzą mieszkańcy Błoni.

Błonia
Dariusz "jerzu" Niemczyński
Telefon - iPhone 7 & Moto G5
Tablet - Huawei Media Pad T5

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #636 dnia: Lipiec 16, 2011, 10:52:36 »
A to jak to widzą mieszkańcy Błoni.
Błonia
A nawet Błonia  :mrgreen:

Wracając do tematu, Aqurat za słabo zbiera informacje
za FB
Cytuj
Blokady do AM nanosi Targeo.pl

*

Konrad4x

Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #637 dnia: Lipiec 16, 2011, 10:54:44 »
Nic niemiłego... żaden prztyczek czy coś tym stylu... Po prostu do niedawna strasznie krytykowałeś LD i broniłeś Profilu :)
Cieszę sie że przechodzisz na jasną stronę Mocy  :ok:
To może nie jest do końca tak, że przechodzę na jasną stronę mocy. Ja po prostu zwyczajnie się poddałem i nie chce mi się już za bardzo kombinować w ustawieniach, a że mam takie skrzywienie, że ETA jest dla mnie istotnym parametrem, to włączyłem bajery i jeżdżę. Z tym, że LD używam tylko i wyłącznie na dłuższej międzymiastowej trasie oraz w miastach, których nie znam. W Warszawie jakoś LD mnie nie zadowala, bo korki są tu na większości ulic, a już kilka razy LD pogoniło mnie w niezły korek, dlatego tutaj ta funkcja jest dla mnie bez większej wartości jak na razie. Bardzo mi brakuje sygnału dźwiękowego informującego mnie, że trasa się zmieniła. Nie rozumiem dlaczego jak wyskakuje ta belka na górze z tymi buźkami informującymi, że np czas -3 minuty to tam aż sie prosi o jakiś pik pik. Przecież taką belkę na pewno każdy z nas nie raz przegapił.

a co do:

Jeszcze tylko czekam, że autor genialnego profilu zaprzestanie tej bezsensownej działalności  :mrgreen:

, to uważam, że to nie jest fair z Twojej strony, ponieważ zamiast pisać, że ktoś tam powinien zaprzestać bezsensownej działalności, to może bardziej w porządku byłoby napisać, ze wg ciebie funkcja profili prędkości powinna w ogóle zniknąć z programu, bo ........ itd itd . Przecież Ty tak naprawdę takim zdaniem w mojej ocenie nie krytykujesz autora profili, tylko poprzez jego osobę krytykujesz w ogóle ideę profili prędkości. Czy nie mam racji ?
« Ostatnia zmiana: Lipiec 16, 2011, 11:00:48 wysłana przez Konrad4x »

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #638 dnia: Lipiec 16, 2011, 10:59:15 »
Bardzo mi brakuje sygnału dźwiękowego informującego mnie, że trasa się zmieniła. Nie rozumiem dlaczego jak wyskakuje ta belka na górze z tymi buźkami informującymi, że np czas -3 minuty to tam aż sie prosi o jakiś pik pik. Przecież taką belkę na pewno każdy z nas nie raz przegapił.
Nie wyobrażam sobie żeby taki stan rzeczy miał pozostać... Nadzieją jest kolejna wersja programu.

Połączone: Lipiec 16, 2011, 11:07:32
Przecież Ty tak naprawdę takim zdaniem w mojej ocenie nie krytykujesz autora profili, tylko poprzez jego osobę krytykujesz w ogóle ideę profili prędkości. Czy nie mam racji ?
W bardzo dużym uproszczeniu można tak na sprawę spojrzeć. No ale wiadomo jak to jest z dużymi uproszczeniami :)
« Ostatnia zmiana: Lipiec 16, 2011, 11:07:32 wysłana przez jachraniak »

*

Konrad4x

Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #639 dnia: Lipiec 16, 2011, 11:23:35 »
Jachraniak, no bo widzisz, programiści wprowadzając profile prędkości wywołali pewnie niezamierzenie taką wewnętrzną "konkurencję" pomiędzy funkcjami SR+LD vs profile prędkości. Stawiam te opcje po dwóch przeciwnych stronach, bo razem to raczej chyba one nie współdziałają z sensem. I tak na ringu forumowym w zielonym narożniku stoisz "TY"  :mrgreen: , a w niebieskim narożniku specjalista od profili prędkości  :mrgreen: I jeden ma swoje słuszne argumenty i z pewnością ten drugi również. Czyli widzisz winien nie jest nasz kolega od profili tylko producent AM, że do takiej "wojny" dopuścił wprowadzając dwa wykluczające się wzajemnie gadżety.  :mrgreen: No dobra kończę ten ogórkowy wywód filozoficzny  :P

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #640 dnia: Lipiec 16, 2011, 11:37:04 »
Bardzo dobrze to rozebrałeś na elementy pierwsze... Tyle że Profil powstał o wiele wcześniej niż AM'Traffic, ponieważ ten drugi na początku bardzo kulał, producent nie zdecydował się na usunięcie tego pierwszego, zostawił go jako alternatywę. Słusznie zrobili, tyle że ten gościu o którym piszemy wytworzył następująca atmosferę:
AM działa słabo, po zastosowaniu jego profilu działa bardzo dobrze.
AM'Traffic to nie warte uwagi gadżety, których używają jedynie wariaci. Jesteś wariatem?

I się zaczęło... Pamiętasz dyskusję o AM6.7 na Trzech Króli?

Od jakiegoś czasu AM z AM'Traffic śmiga o wiele lepiej niż bez, producent zdecydował, że uniemożliwi wyłącznie AM'Traffic. Zobaczymy co będzie dalej...
« Ostatnia zmiana: Lipiec 16, 2011, 12:05:21 wysłana przez jachraniak »

*

Konrad4x

Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #641 dnia: Lipiec 16, 2011, 14:57:26 »
Od jakiegoś czasu AM z AM'Traffic śmiga o wiele lepiej niż bez, producent zdecydował, że uniemożliwi wyłącznie AM'Traffic. Zobaczymy co będzie dalej...
zobaczymy, czy to była słuszna decyzja, życie pokaże, a historia oceni  :proud:

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #642 dnia: Lipiec 16, 2011, 14:57:45 »
Się wtrącę (jeśli wolno).
Profile są i mogą być pożyteczne (choćby do korygowania zbyt dużych prędkości na bocznych drogach w SR).
Poza tym osoby chcące jeździć drogami jak najwyższej kategorii drogi, mogą sobie wyłączyć traffic całkowicie (póki co) i cieszyć się satysfakcjonującym ich routingiem (trasa łatwa tego nie załatwia prawidłowo). To ich sprawa jak chcą aby ich AM prowadziła i dopóki jest taka możliwość to profile stanowią kolejny atut AM.
Że potrafią być niebezpieczne to inna bajka (trafiic też potrafi).
Mimo wszystko odebranie możliwości wyłaczenia SR (a przez to łatwiejsze skorzystanie z profili) to bardzo duży błąd Aquratu.

Ja osobiście nie obserwuję aby dane SmartRoutes były lepsze niż w ubiegłym roku.
A nawet śmiem postawić tezę, że są gorsze niż na jesieni ub. roku.
Co do LD się nie wypowiem, bo korzystam od stycznia b.r. i jeśli rok temu było gorzej to po prostu przemilczę...
Na chwilę obecną LD nie daje mi nic (wpadki ok. 5 - pozytywne działanie 1).

Choć sama idea jest jak najbardziej ok ale wykonanie - pożal się Boże.

Połączone: Lipiec 16, 2011, 15:00:25
Od jakiegoś czasu AM z AM'Traffic śmiga o wiele lepiej niż bez, producent zdecydował, że uniemożliwi wyłącznie AM'Traffic. Zobaczymy co będzie dalej...
zobaczymy, czy to była słuszna decyzja, życie pokaże, a historia oceni  :proud:
Jak na razie, na innych forach osoby nie interesujące się specjalnie nowoczesnymi technologiami routingu nie są zadowolone z tras jakie proponuje AM.
Ostatnio, kiedy nie można wyłączyć SR w szczególności.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 16, 2011, 15:00:25 wysłana przez ochkarol »
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Konrad4x

Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #643 dnia: Lipiec 16, 2011, 15:22:59 »
OchKarol ja też uważam, że w programie powinny być zachowane obie funkcjonalności. Obie mają swoje zalety i wady. Jedna jaskółka w moim przypadku wiosny nie czyni, tak więc będę sobie dalej testował LD, ale tylko w międzymiastowych trasach i wyciągał wnioski. Wczoraj LD mnie pozytywnie zaskoczyło i oby jak najczęściej. Jeżdżąc po Warszawie mam LD włączone teraz na stałe ( jestem źródełkiem  :wink: ) , ale przełączam się na trasę optymalną , coby wpływ tego LD zminimalizować na trasę ile się tylko da.
Np jutro wyjeżdżam z rodziną nad morze do Karwii i trasę sobie wcześniej zaplanowałem z kilkoma punktami "przez", zwłaszcza po zjechaniu z obwodnicy trójmiasta, żeby nie wpakować się w coroczny gigant korek który zwykle zaczyna się na wysokości ulicy Morskiej w Gdyni i ciągnie się przez Redę, aż do skrętu na półwysep Hel. I tutaj pomimo włączonego LD typ przestawiłem na trasę optymalną, żeby LD mi nie namieszało zbytnio   B)
« Ostatnia zmiana: Lipiec 16, 2011, 15:32:04 wysłana przez Konrad4x »

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #644 dnia: Lipiec 16, 2011, 15:54:01 »
Ja oceniam działanie AM'Traffic dobrze, szczególnie jeśli SR jest wspomagany przez LD.

Jeśli chodzi o LD to źle oceniam niewywiązywanie się producenta z obietnicy, że blokady są stawiane i zdejmowane na bieżąco. I nie mam na myśli wcale tych blokad wynikających z wypadków (które mogą być godzinę czy dwie) a o tych które są stawiane na dłuższy czas, tak jak ta w Babsku czy też przykład z Błoni.

Nie wiem czy bym korzystał z SR gdybym nie miał jednocześnie możliwości korzystania z LD, dlatego staram się zrozumieć innych użytkowników, choć widzę w temacie SR spory postęp. Ale bez wsparcia to nadal tylko statystyka, a to oznacza że zawsze będzie obarczona błędem.

Przykład:

Odcinek jest remontowany (ruch wahadłowy i wyraźne spowolnienie) SR to uwzględnia proponuje objazd, czyli dane są dobre, ale jak to u nas bywa wczoraj remont się skończył na tym odcinku i przenosi się w inne miejsce. Ale dziś właśnie dostajemy dane SR z wczorajszą datą i z takim stanem rzeczy, że tu jest spowolnienie. SR wymusza przebieg trasy na odcinek gdzie jeszcze wczoraj ruch był płynny no ale dziś panowie właśnie tu uzupełniają wyrwy w asfalcie. Wiadomo światła, ruch wahadłowy i wyraźne spowolnienie.

To co powyżej opisałem sam doświadczyłem. Tak się akurat ułożyło, że miałem inną kartę sim w telefonie i nie mogłem korzystać z LD. Gdy zmieniłem kartę i pobrałem dane LD to się okazało, że uzupełniony SR czyli AM'Traffic pełną gębą wybrał mi właściwa trasę.

Podsumowując nie oczekuję wiele, blokad na bieżąco i danych SR nie gorszych niż ostatnie wydania, o tym że lawinowo przybędzie źródełek LD nie marzę.

Są tacy co w takiej sytuacji usuwają pliki, rzeźbią profil i udają zadowolonych, a ja, ja naciskam na producenta :mrgreen:

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #645 dnia: Lipiec 16, 2011, 16:53:32 »
Ja oceniam działanie AM'Traffic dobrze, szczególnie jeśli SR jest wspomagany przez LD.
A ja nie. Bo LD jesli działa, to na dość skąpej powierzchni kraju (z tego co tu piszą).

Nie wiem czy bym korzystał z SR gdybym nie miał jednocześnie możliwości korzystania z LD, dlatego staram się zrozumieć innych użytkowników
Bardzo dobrze działał sam SR w pierwszej połowie ub. roku (mój ulubiony przykład).

choć widzę w temacie SR spory postęp.
A ja właśnie nie. Dane są przekombinowane (np. te kilkumetrowe korki na skrzyżowaniach), zbyt duże prędkości na drogach gdzie nie ma danych (przez co niepotrzebnie "ściąga" na boczne drogi, tak jak na trasie z Lublina, z Herbowej do Międzyrzeca Podl).
Takich jaj na początku ub, roku nie było. Pod koniec roku też.

Ale bez wsparcia to nadal tylko statystyka, a to oznacza że zawsze będzie obarczona błędem.
SmartRoutes z założenia ma być statystyczny.

Przykład:
Odcinek jest remontowany (ruch wahadłowy i wyraźne spowolnienie) SR to uwzględnia proponuje objazd...
I właśnie takie rzeczy obsługiwać ma LiveDrive a nie SmartRoutes. Bo to LD ma być live, ma być na bieżąco i korygować statystykę.

Są tacy co w takiej sytuacji usuwają pliki, rzeźbią profil i udają zadowolonych, a ja, ja naciskam na producenta :mrgreen:
Wcale im się nie dziwię. Bo AM dzięki optymistycznym danym o prędkościach na gównianych drogach potrafi nieźle przeczołgać.
I wyłączenie SR jest na to lekarstwem.
Zobaczymy co wyjdzie z naciskania - czy zostanie przywrócona możliwość wyłączania SR z poziomu interfejsu użytkownika.
Jeśli nie, to będzie oznaczało, że Aqurat ma gdzieś głos ludu i nie zważając na jego opinię idzie własną ścieżką.
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Konrad4x

Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #646 dnia: Lipiec 16, 2011, 17:48:05 »
Zobaczymy co wyjdzie z naciskania - czy zostanie przywrócona możliwość wyłączania SR z poziomu interfejsu użytkownika.
Jeśli nie, to będzie oznaczało, że Aqurat ma gdzieś głos ludu i nie zważając na jego opinię idzie własną ścieżką.
Tylko widzisz, dotąd jak Aqu będzie za swój produkt zgarniał wszystkie możliwe laury, mogą to własnie odbierać jako głos ludu. Nie zapominajmy, że większościowy legalny elektorat z pewnością nie czyta forum, tylko jeździ na defaultowych ustawieniach z danymi SR z ostatniego updatu u siebie programu nie wiedząc nic o jakimś SR czy LD. Tak więc raczej ja bym obstawił pójście producenta za głosem ludu = własną ścieżką i nic na to nie poradzimy, bo owszem to forum jest opiniotwórcze, ale reprezentuje garstkę zaledwie userów. Oni i tak zrobią program po swojemu i dopuki ich mapy będą tak dobre jak są łykniemy to bez gadania. Pamiętasz jak powstała tu dyskusja, żeby wprowadzić trasę łatwą i fakt podejrzewam, że w ogromnym stopniu przyczyniliśmy się do tego, że ten typ trasy jest w programie, tylko kurna co z tego, jak ja np sporadycznie z tego korzystam, a też zabierałem w tym temacie głos. A dlaczego, a dlatego, że w ciemno mogę założyć bez przeglądania forum wstecz, że nikt z nas nie prosił o jakieś kretyńskie unikanie lewoskrętów, czy unikanie rond. Trasa łatwa miała w swoim algorytmie uwzględniać drogi najwyższej kategorii , a w przypadku braku dostępności takowej miała brać jako kolejną niższej kategorii i tak dalej. I co wyszło z tego ? Jakaś popierdółka, karykatura typu trasy łatwej. Nikt nie mówił, że trasa łatwa ma być dla osób , które boją się jeździć autem  :-| Robią co chcą i jak chcą, bo są numer 1 na polskim rynku i nie muszą zbytnio się przejmować jakimiś postulatami kilkunastu osób.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 16, 2011, 17:51:10 wysłana przez Konrad4x »

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #647 dnia: Lipiec 16, 2011, 17:54:06 »
Ochkarol nie będę wdawał się w dyskusję kto ma rację. Pewnie leży gdzieś pomiędzy tym, co ja twierdzę a tym co Ty twierdzisz, ze wskazaniem na to, co ja twierdzę  :ok: Czyli bez zmian :mrgreen:
« Ostatnia zmiana: Lipiec 16, 2011, 18:38:34 wysłana przez jachraniak »

*

Offline maryszek

  • ***
  • 326
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: S. GALAXY S5 Neo+aAMPL
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #648 dnia: Lipiec 16, 2011, 19:52:24 »
Uważam, że znakomita większość użytkowników AutoMapy nie zastanawia się co można ustawić i jest im obojętne, czy np. SR można wyłączyć czy nie. Ja korzystam z SR i LD na nieznanych trasach i nie miałem niespodzianek (nie jestem zawodowym kierowcą), ale z AM korzystam często.
Pozdrawiam
Leszek

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #649 dnia: Lipiec 16, 2011, 20:02:48 »
maryszku, a z jakiego typu trasy korzystasz jak masz włączone LD?

ja na ten przykład z szybkiej

*

Offline maryszek

  • ***
  • 326
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: S. GALAXY S5 Neo+aAMPL
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #650 dnia: Lipiec 16, 2011, 20:18:19 »
W 85% szybka, reszta optymalna.
Pozdrawiam
Leszek

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #651 dnia: Lipiec 16, 2011, 22:30:44 »
precyzja zawarta w odpowiedzi po prostu poraża  :mrgreen:

*

Offline maryszek

  • ***
  • 326
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: S. GALAXY S5 Neo+aAMPL
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #652 dnia: Lipiec 16, 2011, 22:48:55 »
Tak, jak napisałem. Czasami korzystam z trasy optymalnej, gdy nie zależy mi na czasie. Przeważnie korzystam z trasy szybkiej. Zawsze mam włączone SR i LD.
Pozdrawiam
Leszek

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #653 dnia: Lipiec 16, 2011, 23:00:42 »
Kolejna sztuczka z bieżącymi blokadami LD czyli obwodnica Serocka - jak widać na obrazku ruch odbywa się płynnie z prędkościami ponad 80km/h szkoda tylko że obwodnica jest jeszcze nie oddana do ruchu :mrgreen:

Co prawda wjazdy są zablokowane, ale jak to wygląda, w oddaleniu, trasę można uznać za przejezdną...

maryszek  :ok:
« Ostatnia zmiana: Lipiec 17, 2011, 11:05:47 wysłana przez jachraniak »

*

Offline jerzu

  • *****
  • 1323
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mój profil na FB
  • Sprzęt: iPhone 7
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #654 dnia: Lipiec 22, 2011, 21:26:08 »
1. Wczoraj na DK8 w okolicy Wolborza przewróciła się cysterna. Droga zablokowana była w obie strony. Wiedziałem o tym z CB już w Raszynie. W zdarzeniach LD brak informacji o tym wypadku i AM wyznaczała trasę DK8. Dzięki temu pozwiedzałem sobie okolice Wolborza.
2. Wyjazd z Wrocławia w stronę Warszawy. Korek 2 kilometry, spowodowany światłami w Długołęce (skrzyżowanie DK8 z AOW). AutoMapa zręcznie wyznaczyła objazd przez Komorowskiego, Okulickiego i AOW.

Czyli jeden minus i jeden plus.

Przy okazji trochę zostałem wprowadzony w błąd i musiałem zawracać na parkingu Lidla.

Jest tak:



a powinno być tak:

« Ostatnia zmiana: Lipiec 22, 2011, 21:28:12 wysłana przez jerzu »
Dariusz "jerzu" Niemczyński
Telefon - iPhone 7 & Moto G5
Tablet - Huawei Media Pad T5

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #655 dnia: Lipiec 22, 2011, 21:38:07 »
Cały czas ten sam ból  :]
Informacje o prędkościach to nie wszystko - cały czas brakuje blokad... Blokujących blokad, bo nieblokujące to już widzieliśmy nieraz  :police:

*

Offline JR.Nysa

  • ****
  • 807
  • Płeć: Mężczyzna
  • AM 6.17 PL , TomTom Android 1.4
  • Sprzęt: BLOW50YBT , Samsung Galaxy S 4 - i9505 5.0.1
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #656 dnia: Lipiec 23, 2011, 11:10:03 »
Aktualnie pobierane są blokady z punktów typu zablokowany odcinek z miplo.pl
Tam gdzie wstawiłem je w miplo  są automatycznie dublowane w usłudze LiveDrive!
Opisy do blokad identyczne jak w punktach  POI.
Gdyby pokusili się o dodanie via LiveDrive blokujących blokad na drogach po wypadku bylby z tego większy pożytek! 

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #657 dnia: Lipiec 23, 2011, 17:38:51 »
Dzwonek pomiędzy Łodzią a Zgierzem na wysokości Helenówka... Info o zdarzeniu sprzed kilku minut na gorąco.
Jak sprawdzałem 5 minut temu to jeszcze nie było widać.

Zrzuty odpowiednio
krótka
szybka
szybka z podglądem
konkurencja  :proud:




*

Offline klasyczny

  • *
  • 71
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Galaxy Note, aAM 1.4.1 (1209 PL)
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #658 dnia: Lipiec 24, 2011, 10:31:08 »
Od dwóch dni mam urządzenie z dostępem do internetu po GPRS. Mogę zatem w pełni wykorzystywać funkcję "Pobieraj i wysyłaj dane LiveDrive". Standardowo wysyłanie i pobieranie tych danych jest ustawione na 2 minuty. Czy mogę zmienić tą wartość na inną? I w jaki sposób to uczynić? Podczas testowej jazdy ok. 20 km od Łodzi łączność z internetem była stabilna. Faktycznie komunikacja z serwerem miała miejsce w zaplanowanych cyklach czasowych. Ikona z literkami TRF była zielona i niekiedy żółta.  :ok: Pozdrawiam.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 24, 2011, 18:28:11 wysłana przez klasyczny »

*

Offline morette

  • ****
  • 630
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC HD2 hypnosis V.12_3.14_F; Samsung Galaxy S III
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #659 dnia: Lipiec 24, 2011, 11:51:04 »
w nowych wersjach AM nie ma juz możliwości ustawienia interwału czsowego wysyłania danych. Program robi to z automatu i tak jak to zadeklarował producent.
Auto Mapa 6.10.0(1714)/Europe 1206  włączone korzystanie z LD
Android Auto Mapa - Samsung Galaxy S III