LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.

  • 1898 Odpowiedzi
  • 426628 Wyświetleń

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #450 dnia: Czerwiec 08, 2011, 10:59:20 »
za cholerę znaleźć nie mogę  :P

A chodzi mi o to czy dane z GDDKiA są poprawne, czyli czy ten przypadek pod Pszczyną zawiera

Cytuj
<droga_zamknieta>true</droga_zamknieta>

bo dzięki Tobie już wiemy że w Ignacowie tego zabrakło...

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #451 dnia: Czerwiec 08, 2011, 11:57:27 »
Tam w ogóle nie było danych z GDDKiA, objazd był tylko z danych LD.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #452 dnia: Czerwiec 08, 2011, 13:09:19 »
No proszę! Czyli jest jeszcze co najmniej jeden dostawca danych do LD!

Moje wnioski są następujące:

GDDKiA udostępnia dane w XML (to dobrze) ale niekompletne (to źle), które bez obrabiania są zaciągane do LD - stąd blokady, które nie blokują. Brakuje krótkiego wpisu żebyśmy poznali wyższy poziom LD. W dodatku nie jest to zawinione przez Aqurat. Owszem, mogliby obrabiać jakoś ten plik - ale na bieżąco? Chyba nierealne...

Trzeba zatem chyba przeprowadzić atak na GDDKiA co by nauczyli się pisać w XML. Ale...

 :(
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 08, 2011, 13:12:12 wysłana przez jachraniak »

*

Offline izaw

  • *****
  • 1165
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #453 dnia: Czerwiec 08, 2011, 14:02:03 »
A co mnie obchodzi w tym temacie GDDKiA? AQ nie ma prawa zasłaniać się błędami dostawców. Ma tak zorganizować źródła, aby było OK, a tak nie jest.

Nie nasza rola roztrząsać jakie dane, skąd jakiej jakości. To producent powinien zapewnić sobie dane z różnych, wiarygodnych źródeł, zweryfikować je i w odpowiednim czasie udostępnić. Inaczej jest to RandDrive.

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #454 dnia: Czerwiec 08, 2011, 14:36:42 »
A co mnie obchodzi w tym temacie GDDKiA? AQ nie ma prawa zasłaniać się błędami dostawców. Ma tak zorganizować źródła, aby było OK, a tak nie jest.

A gdzie i kiedy Aqurat się zasłaniał?
Co Ty myślisz że ja to Aqurat?

Nie nasza rola roztrząsać jakie dane, skąd jakiej jakości. To producent powinien zapewnić sobie dane z różnych, wiarygodnych źródeł, zweryfikować je i w odpowiednim czasie udostępnić. Inaczej jest to RandDrive.

Jeśli serwis zarządcy dróg czyli GDDKiA jest wg Ciebie niewiarygodnym dostawcą - zakładaj firmę i sprzedawaj dane Aquratowi. Tylko skąd będziesz je brał  :mrgreen: bo chyba nie od niewiarygodnego GDDKiA

*

Offline jerzu

  • *****
  • 1323
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mój profil na FB
  • Sprzęt: iPhone 7
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #455 dnia: Czerwiec 08, 2011, 15:48:43 »
jerzu - jesteś pewien?
Masz włączone wyświetlanie utrudnień?
Pobrałeś LD dla rejonu o którym dyskusja?

Tak, jestem pewien.
Dariusz "jerzu" Niemczyński
Telefon - iPhone 7 & Moto G5
Tablet - Huawei Media Pad T5

*

Offline izaw

  • *****
  • 1165
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #456 dnia: Czerwiec 08, 2011, 16:38:51 »
Nigdzie nie pisałem o wiarygodności firm trzecich. Jedynie nie zgadzam się na zasłanianie się ewentualnymi błędami tych firm.

A czy AQ podpisało umowę z GDDKiA na dostawę danych, czy korzysta za frico? Czy GDDKiA zagwarantowała AQ aktualność i bezbłędność danych? Nie? to należy korzystać też z innych źródeł. Zresztą chwalą się innymi. Tylko że z tego nic nie wynika.

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #457 dnia: Czerwiec 08, 2011, 17:41:42 »
Cytat: izaw
A co mnie obchodzi w tym temacie GDDKiA?
AQ nie ma prawa zasłaniać się błędami dostawców ...
A co innych ma obchodzić, że Ciebie to nie obchodzi?
Gdzie się zasłania? A skoro się nie zasłania to po co ten tekst?
Cytat: izaw
Jedynie nie zgadzam się na zasłanianie się ewentualnymi błędami tych firm.
I znowu, ja też się nie zgadzam, tylko po co mam o tym trąbić,
skoro to nie miało miejsca? Profilaktycznie? Taka 'profilaktyka'
to IMO jeden z gatunków pieniactwa, bo poza biciem piany nic niej nie wynika,
Cytat: izaw
Nie nasza rola roztrząsać ...
Pokazałem mechanizm, jak to działa (czy nie działa) i wskazałem przyczynę
dlaczego w tym przypadku droga pozostała przejezdna mimo widoczości zdarzenia.
Ciebie to nie musi obchodzić, skoro lepiej się czujesz nie wiedząc niż wiedząc,
Twoja sprawa, ale ja jestem z tych, co raczej wolą wiedzieć, więc będę roztrząsał
niezależnie od tego czy uważasz, że to moja czy nie moja rola.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

pliers

Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #458 dnia: Czerwiec 08, 2011, 19:50:11 »
Dziś, wczesnym popołudniem otwarto kawałek POK (Północna Obwodnica Krakowa). Z ciekawości postanowiłem poobserwować sobie co na to Targeo oraz LiveDrive!

Na targeo ani śladu "źródełka"


LiveDrive! coś już pokazuje

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #459 dnia: Czerwiec 08, 2011, 19:55:21 »
@pliers

LD ma przewagę w stosunku do targeo traffic na nowo oddanych odcinkach. Inny przykład to Warszawski odcinek S8

http://mapa.targeo.pl/,25,20.89232,52.24384?l=7c71e8032c1db0b5

Kolejny to S3
http://mapa.targeo.pl/,27,14.69744,53.15584?l=3a8e6460de06ce3e

SR zawiera dane, LD jak najbardziej je uzupełnia, ale na targeo traffic cisza...

*

pliers

Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #460 dnia: Czerwiec 08, 2011, 20:00:15 »
WOW! przecież ten odcinek oddali parę miesięcy temu! Dziś na miplo.pl czytałem komentarz pod artykułem o nowej mapie EU na Targeo (swoją drogą na chwilę obecną artykuł zniknął :-) ) brzmiący mniej więcej: Kiedy wreszcie zaczną dodawać to Traffic nowe odcinki dróg... Nie wiedziałem o co chodzi do teraz :-)


*

Offline morette

  • ****
  • 630
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC HD2 hypnosis V.12_3.14_F; Samsung Galaxy S III
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #462 dnia: Czerwiec 09, 2011, 15:41:25 »
Szykują się jakieś zmiany

http://www.pdaclub.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=20561:automapa-z-aktualizacj-on-line-zamykanych-i-otwieranych-odcinkow-drog&catid=51:programy&Itemid=93

Cytuj
AutoMapa z aktualizacją on-line zamykanych i otwieranych odcinków dróg!

Cytuj
11 czerwca, użytkownicy AutoMapy wykorzystujący technologię LiveDrive! zobaczą na ekranach swoich nawigacji świeżo wyłączone ulice w Warszawie, a AutoMapa poprowadzi ich innymi drogami tak, by pokonać korki, które sparaliżują miasto.  Dzięki systemowi AutoMapa Traffic pokonają komunikacyjny chaos najszybszą możliwą trasą, dzięki informacjom o korkach i innych utrudnieniach w ruchu dostępnych w czasie rzeczywistym.
Auto Mapa 6.10.0(1714)/Europe 1206  włączone korzystanie z LD
Android Auto Mapa - Samsung Galaxy S III

*

Offline Darkph

  • ***
  • 493
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #463 dnia: Czerwiec 09, 2011, 16:27:29 »
A jak to będzie się miało do urządzeń PNA bez bezpośredniego połączenia z internetem ?
Czy będzie można pobrać takie dane np: raz dziennie na kartę pamięci , i używać tego w PNA ?

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #464 dnia: Czerwiec 09, 2011, 16:30:31 »
Jest jasno napisane
Cytuj
11 czerwca, użytkownicy AutoMapy wykorzystujący technologię LiveDrive! zobaczą (...)


Połączone: [time]Czerwiec 09, 2011, 16:39:48[/time]
muszą działać bo tomtom nie śpi :)
http://pdaclub.pl/forum/tomtom/tomtom-hd-traffic/msg1495739/#msg1495739
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 10, 2011, 08:34:09 wysłana przez jachraniak »

*

Offline jerzu

  • *****
  • 1323
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mój profil na FB
  • Sprzęt: iPhone 7
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #465 dnia: Czerwiec 09, 2011, 22:22:52 »
Szykują się jakieś zmiany

Ja te zmiany zauważyłem już dzisiaj rano. Jechałem Al. Waszyngtona w stronę centrum Warszawy. Zjazd z al. Waszyngtona na Wybrzeże Szczecińskie miał status zablokowanego przez LD.



W pewnym momencie zostały podane dane LD i blokada... znikła.

Dariusz "jerzu" Niemczyński
Telefon - iPhone 7 & Moto G5
Tablet - Huawei Media Pad T5

*

pliers

Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #466 dnia: Czerwiec 10, 2011, 19:04:20 »
Czy ma ktoś wiedzę na temat zachowania LiveDrive! w następującej sytuacji:

droga zablokowana "firmowo", jeszcze nie odblokowana przez miploTraffic ale w rzeczywistości przejezdna, czy podgląd LD! pokaże kolor inny niż czarny? (zakładając oczywiście że przejechali tą drogą użytkownicy LD!. czy droga stanie się przejezdna mimo jej "nieodblokowania" ?

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #467 dnia: Czerwiec 10, 2011, 19:41:28 »
Zablokowany odcinek przez MiploTraffic jest granatowy
Zablokowany odcinek przez LiveDrive jest czarny

dodatkowo obydwie blokady mają miniaturkę znaku B-1 "zakaz ruchu w obu kierunkach"

Kolorki na zablokowanych odcinkach przez LD czy przez MT się nie pojawią
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 10, 2011, 20:45:47 wysłana przez jachraniak »

*

Offline morette

  • ****
  • 630
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC HD2 hypnosis V.12_3.14_F; Samsung Galaxy S III
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #468 dnia: Czerwiec 11, 2011, 08:20:54 »
I widać że chyba została rozpoczęta współpraca w Warszawie z Urzędem Miasta a AM
http://mapa.targeo.pl/Mapa_Polski,19,20.99309,52.23358?l=c2a35b62aa145d1d

Po ściągnięciu aktualnych danych LD i zdarzeń drogowych mamy w informacjach punktów te same dane co na stronie :
http://inwestmapa.um.warszawa.pl/index.php?action=wiad&co=586
 
Dochodzi nam kolejne źródełko  :ok:

Cytuj
A jak to będzie się miało do urządzeń PNA bez bezpośredniego połączenia z internetem ?
Czy będzie można pobrać takie dane np: raz dziennie na kartę pamięci , i używać tego w PNA ?

Jeżeli punkty znajdą swoje odzwierciedlenie w POI w kategoriach MiploTraffic to przy synchronizacji danych będziesz miał praktycznie to samo co LD. Na plus dla LD może być to że może być blokowany tylko konkretny kierunek ruchu. W trafiku całkowita blokada 
Po wydaniu aktualnej mapy dane mogą być już zaszyte w warstwie mapy.
Auto Mapa 6.10.0(1714)/Europe 1206  włączone korzystanie z LD
Android Auto Mapa - Samsung Galaxy S III

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #469 dnia: Czerwiec 11, 2011, 08:32:54 »
morette

Co do umowy z U.M.st.W. to tak przeczuwałem. Napisałem nawet kilka słów w tym temacie, odnosząc się do inwestmapy... Ale przy kolejnej edycji coś poszło nie tak i wszystko cudownie i się skasowało  :(

Współpraca z samorządem jest dobrym rozwiązaniem. Ale czekam odpowiedniej sposobności na sprawdzenie jak będzie działać blokowanie odcinka w wyniku kolizji/wypadku...

BTW
blokady pojawiają się również w targeo
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 11, 2011, 08:37:31 wysłana przez jachraniak »

Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #470 dnia: Czerwiec 11, 2011, 21:34:39 »
Witam, dzis w zwiazku z koncertem ul. Sienkiewicza (Bialystok) na odcinku od Legionowej do Bialowny jest zamknieta czy LD zareagowal? Nietety nie mam jak sprawdzic...

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #471 dnia: Czerwiec 11, 2011, 22:34:31 »
Nie ma blokad :-?

*

Offline jerzu

  • *****
  • 1323
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mój profil na FB
  • Sprzęt: iPhone 7
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #472 dnia: Czerwiec 11, 2011, 22:47:36 »
Nie ma blokad :?

Podobnie jest z ulicą Nowoursynowską w Warszawie. Zamknięta jest od wczoraj, od 22.00 do jutra, do godz. 16.00. LiveDrive jej nie blokuje.
http://ursynow.waw.pl/page/index.php?str=425&id=2757
Dariusz "jerzu" Niemczyński
Telefon - iPhone 7 & Moto G5
Tablet - Huawei Media Pad T5

*

Offline JR.Nysa

  • ****
  • 807
  • Płeć: Mężczyzna
  • AM 6.17 PL , TomTom Android 1.4
  • Sprzęt: BLOW50YBT , Samsung Galaxy S 4 - i9505 5.0.1
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #473 dnia: Czerwiec 11, 2011, 23:04:13 »
Ale hasło "AutoMapa z aktualizacją on-line danych o remontach!" marketingowo brzmi super!
Propaganda jest siłą marketingu AM!

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #474 dnia: Czerwiec 11, 2011, 23:07:22 »
jerzu
z Nowoursynowską to pocelowałeś :)

co do Białegostoku to znalazłem takie info

http://www.poranny.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20110610/BIALYSTOK/578291223

http://tv.wp.pl/opisdlg.html?prid=23545237866&name=Taniec-kontra-dance

może po 22 już był puszczony ruch? choć nie chce mi się w to wierzyć  :P

Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #475 dnia: Czerwiec 12, 2011, 00:49:00 »
może po 22 już był puszczony ruch? choć nie chce mi się w to wierzyć  :P
Nope ;) puscili po polnocy

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #476 dnia: Czerwiec 12, 2011, 12:03:36 »
Jakoś tak bezrefleksyjnie przeszliśmy nad tym co ostatnio zrobił Aqurat. Komentarze oczywiście jakieś były... Ale nie o takie mi chodzi.

Dlaczego Aqurat przeniósł dane o blokadach długoterminowych z SR do LD? Do tej pory takie blokady trafiały przecież do SR, widać ktoś w firmie przemyślał sprawę i doszedł do wniosku, że SR będzie służył jedynie średnim prędkościom... Wcale bym się nie zdziwił gdyby w następnej AM, która już niebawem, nie było w pliku events. Bo niby po co ma być, skoro blokady (trzyletnie!) trafiły do LD.

Bieżące dane SR były wydane 06.06.2011r. - mogli poczekać niecały tydzień i wydać SR z blokadami w Warszawie.

Czy to dobre rozwiązanie? Mam mieszane odczucia. Korzystający z AM bez możliwości pobierania LD oczywiście mogą czuć się poszkodowani. Dla mnie (użytkownika LD) to żaden problem gdzie są siedzą blokady...

Kolejna próba pozyskania klientów korzystających z AM w trybie online?

Zobaczymy, jeśli te blokady trafią do SR lub zostaną zaszyte w mapę w kolejnym wydaniu to będzie oznaczało, że motają się i naprawdę nie wiedzą co chcą zrobić - przykład: prezentacja AM'Traffic w AM6.8beta i AM6.8final. Jeśli zaś będzie konsekwencja w tym działaniu to znaczy, że:

1) doczekaliśmy się kolejnego etapu przestawiania klientów na korzystanie z AM z trybu offline na tryb online.
2) piratom korzystającym z SR udostępnianego na warezach będzie zdecydowanie trudniej - brak pliku odpowiadającego za blokady może pokrzyżować plany

Jak znam Aqurat (a w szczególności ich brak konsekwencji) cały ten tekst jest wróżeniem z fusów i stanowi jedynie próbę odgadnięcia intencji.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 12, 2011, 12:41:25 wysłana przez jachraniak »

*

Offline izaw

  • *****
  • 1165
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #477 dnia: Czerwiec 12, 2011, 12:24:05 »
Jeżeli ma tak być to kolejna głupota. Od danych względnie stałych jest SR, LD powinno być małe zwinne i szybko reagować na bieżącą sytuację. A tak będą puchnąć ilości danych LD bez żadnego powiązania z rzeczywistością.

Co piratów. Oni zwykle i tak szybciutko wyłączają te "wynalazki". Nie zauważą różnicy.

Zaś co do pozyskiwania nowych użytkowników online. To musi potrwać. Nikt nie poleci do sklepu wymieniać sprzętu, by dostać wątpliwej jakości dane. Złudne nadzieje.

Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #478 dnia: Czerwiec 12, 2011, 13:03:38 »
@jachraniak serio blokady będą już tylko przez LD?  :-? Cos czuje, ze szybko im sie nie uda przestawic uzytkownikow na urzadzenia online, zwlaszcza, ze zakup nawigacji to w wiekszosci przypadkow zakup na dluuugie lata. Sam mysle o wymienianie mojego starego 7 letniego MIO, ale to bedzie raczej cos, gdzie nie bede mogl podlaczyc sie do LD rowniez...

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #479 dnia: Czerwiec 12, 2011, 13:12:49 »
Dlaczego Aqurat przeniósł dane o blokadach długoterminowych z SR do LD?
...
Bieżące dane SR były wydane 06.06.2011r. - mogli poczekać niecały tydzień i wydać SR z blokadami w Warszawie.
...
Zobaczymy, jeśli te blokady trafią do SR lub zostaną zaszyte w mapę w kolejnym wydaniu to będzie oznaczało, że motają się i naprawdę nie wiedzą co chcą zrobić

1. Dlaczego uważasz że przeniósł?
2. Dlaczego mieli czekać jeszcze cały tydzień, skoro mogli zareagować natychmiast?
Przecież dzieki temu że te blokady już są, wszysct korzystający z LD już mają aktualną sytuację.
3. Nie wiem skąd pomysł że mogą nie trafić? To byłoby strasznie głupie.
Jak dla mnie wszystko lest tu logiczne i oczywiste.
- użytkownicy LD pierwsi mają aktualne blokady, bo tylko tu technologia
pozwala na tak szybką reakcję
- ci którzy nie mają LD a korzystają z SR mają dostęp do aktualnych danych
z opóżnieniem do czasu wydania kolejnych danych SR
- ci którzy nie aktualizują danych SR  mają dostęp do aktualnych danych
z opóżnieniem do czasu wydania kolejnej aktualizacji mapy
- ci którzy nie aktualizują map mają to co mają
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free