LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.

  • 1898 Odpowiedzi
  • 426631 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline jacoo

  • *
  • 81
  • Sprzęt: MIO P560, AM EU
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #360 dnia: Maj 16, 2011, 12:23:13 »
Hej,

Wczoraj (15.05.2011 ok, 21:30) LD poległ na mojej trasie.

Przejazd od Tarnowa w strone Krakowa, trasa szybka.

Trasa wyznaczona przez AM - Trasa nr 4 od Tarnowa -> zjazd na drogę nr 75 -> węzeł Szarow - A4 -> przejazd do Krakowa.

Korek zaczął sie na obwodnicy Bochni (droga nr 4), mniej więcej na wysokości skrzyżowania z ul. Wisnicka.
AM - żadnej reakcji, żadnej rekalkulacji trasy, bonusowe pobranie danych, wymuszenie przeliczenia trasy szybkiej nic nie zmienia.
Przejechałem wiec przez Bochnie (omijając kawalek korka) i stwierdziłem, ze wrócę na drogę nr 4, zobaczymy jaka sytuacja (nie spieszyło mi sie). Korek oczywiście był do samego zjazdu z drogi nr 4 w kierunku węzła A4 Szarow.

Korek, czyli jazda max 15km/h z wymuszonym zatrzymywaniem sie.

AM nagle w Lapczycy stwierdza, ze są utrudnienia (jakbym nie zauważył, hehe) i proponuje pojechać prosto do Krakowa droga nr 4, dokradając do ETA 6min.
Tutaj AM nie posłuchałem i skręciłem w drogę nr 75 na węzeł Szarow. I tu kolejne zdziwienie, korka żadnego nie ma, a AM wciąż proponuje powrót na drogę nr 4, łącznie z zawróceniem tuz przed węzłem.

Oczywiście utrudnień na A4 nie było żadnych, a jedynie na drodze nr 4 od obwodnicy Bochni do świateł z droga nr 75.

Po dotarciu do Krakowa, u góry AM pojawiła sie ładna zielona belka z uśmiechniętą informacją o ETA - poprawa 6 min. Uznałem to za pochwale od programu, ze mimo jego propozycji pojechałem tak jak chciałem i dzięki temu jestem 6 min wcześniej w domku :)

Info do supportu z opisem sytuacji tez juz wysłałem.

*

pliers

Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #361 dnia: Maj 21, 2011, 22:34:18 »
Witam

proszę rzucić okiem na załącznik. Częstochowa w stronę Katowic

to prawdopodobnie zasługa systemu LiveDrive że 50 metrów przed światłami AM każe mi jechać przez stację BP, potem lewoskręt, w prawo i powrót na wprost. Rzeczywiście był koreczek na tych światłach ale to chyba przesada aby tak krótki odcinek omijać przez stację benzynową.

takich przypadków miałem kilka w różnych miejscach i w związku z tym nasunęła mi się myśl:

może by dodać w menu opcję wyboru minimalnej długości odcinka do ominięcia przez LiveDrive?

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #362 dnia: Maj 21, 2011, 23:02:59 »
Myślę, że równie prawdopodobnym powodem jest niedokładny odczyt pozycji GPS.
Masz jeszcze zapis śladu z raportu błędu? Jest na jedynce czy przesunięty?
Nie podałeś dnia/godziny, a aktualne dane SR sugerują że taki przejazd byłby
nieopłacalny, w końcu tam zjeżdża się zatankować i tak to wygląda na danych SR.
Dane LD mogłyby namieszać gdyby ktoś, bądź kilku ktosi niewiele przed Tobą
wykonało taki myk np. skracając sobie skręt w prawo w aleję JPII.

AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

pliers

Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #363 dnia: Maj 22, 2011, 08:24:39 »
nocnyMarku

data przejazdu to 18 maj godzina 7:40, na załączonym obrazku widać, że chyba zbyt późno wcisnałem raportowanie błędu (?) natomiast Twoje podejrzenie o błędny odczyt GPS chyba się potwierdza bo jak widać punkt POI dodany podczas raportowania jest na jednokierunkowym dojeździe do BP.

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #364 dnia: Maj 22, 2011, 12:21:44 »
Chyba jednak nie, POI w przeciwieństwie do śladu są dociągane do trasy,
a ten ślad już kawałek dalej leży dokładnie na drodze,
IMO zbyt dokładnie żeby podejrzewać, że przed sekundami był błedny.
Dane SR zs środy rano są podobne do tych które pokazałem i 'na sucho'
trasa w tym czasie biegnie normalnie czyli prosto.
W tej sytuacji moim głownym podejrzanym są dane LD od kogoś,
kto widząc korek skrócił sobie skręt w prawo przez stację i chwilowo 'udrożnił'
ten odcinek przez stację dla danych LD.
Nie pasuje mi tylko jedno, kilka razy próbowałem już wpłynąć na dane LD
zatrzymując się na parę minut i nigdy nie udało mi się tego wpływu zaobserwować.
Być może pojedyncze dane LD są uwzględniane na drogach niskich kategorii
(tam gdzie spływa mało danych), a ignorowane przy wyższych kategoriach.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline morette

  • ****
  • 630
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC HD2 hypnosis V.12_3.14_F; Samsung Galaxy S III
Auto Mapa 6.10.0(1714)/Europe 1206  włączone korzystanie z LD
Android Auto Mapa - Samsung Galaxy S III

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #366 dnia: Maj 24, 2011, 14:32:12 »
Wczoraj LD skompromitował się w Lublinie.
Powrót z pracy do domu ok 22:30.
1. Włączenie AM
2. Złapanie fixa
3. Zaplanowanie trasy w AM

Po przejechaniu ok 1,5km wyskoczył zółty popup z komunikatem o utrudnieniach (+4 min +ileśtam km) i zmieniona została trasa.
Przeczuwając buga (czemu?  :-? ) olałem i pojechałem zgodnie z trasą pierwotną - oczywiście żadnych utrudnień nie było.
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Konrad4x

Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #367 dnia: Maj 24, 2011, 14:41:38 »
OchKarol podziwiam cie naprawdę, masz zacięcie do czegoś co jest fikcją , szacunek  :ok: Ja wczoraj sobie zassałem nowe dane SR via AMcenter i kiedy wracałem z pracy do domu, na chwilę zjechałem z wyznaczonej trasy, bo coś tam miałem po drodze do załatwienia i wtedy AM pokazała mi palec środkowy, czyli zamiast przeliczyć trasę wywaliła komunikat "wewnętrzna niezgodność danych" i trasa wyznaczona wcześniej przeszła w całości do historii. Live Drive miałem wyłączony, jechałem na SR. Oczywiście, może to nie być związane z ostatnią aktualizacją danych SR. Może zrobię format karty pamięci, bo już ze dwa tygodnie nie robiłem i sprawdzę, cz się naprawi problem  :E

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #368 dnia: Maj 24, 2011, 15:18:33 »
OchKarol podziwiam cie naprawdę, masz zacięcie do czegoś co jest fikcją...
Bez przeasady. Jeżdżę sobie po moim rodzinnym Kozim Grodzie, pakiet internetowy za 5zł i tak mam wykupiony to sobie jeżdżę z LD i obserwuję.
Jakbym miał jechać do obcego miasta to bym się zastanowił czy nie wyłączyć.
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline Miedzio

  • ***
  • 492
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #369 dnia: Maj 24, 2011, 15:21:17 »
Konrad4x a ja Ciebie podziwiam, ze majac tak zachwalany przez Twoja osobe iGO, wciaz wlaczasz AM. Cos nie tak z iGO, ze wolisz sie meczyc z tym "starym" wysypujacym sie softem i to w dodatku z SR, ktore jeszcze mozesz wylaczyc, a chyba tak Ci nie odpowiada?

Ja ostatnio z LD mialem inne "przygody". Trasa wyznaczona jak zazwyczaj (ok 1:00 wiec ciezko oczekiwac utrudnien na drogach). Podczas jazdy z 2 razy musialy pojawic sie komunikaty o zmianie trasy - tego pierwszego raczej nie wychwycilem - gdy zobaczylem drugi ok 20km przed domem, to az sie zaciekawilem co sie zmienilo. Sprawdzam, a trasa jest... taka jak pierwotnie wyznaczona przed wyjazdem. AM chyba zyla wtedy swoim zyciem, ale ostatecznie trasa byla ok, bo ogolnym rozrachunku, jadac nic sie nie zmienilo.

*

Offline JR.Nysa

  • ****
  • 807
  • Płeć: Mężczyzna
  • AM 6.17 PL , TomTom Android 1.4
  • Sprzęt: BLOW50YBT , Samsung Galaxy S 4 - i9505 5.0.1
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #370 dnia: Maj 24, 2011, 16:22:09 »
W załączeniu zrzuty ekranu. Wypadek na A4 - omijanie działa ale jedynie na trasie z Oleśnicy Małej do Opola a do Katowic , Krakowa  już nie!

Błąd w algorytmie? Bubel!!!! 

Dodam że na zewnątrz było/jest 27C. Stanie w korku  w taką pogodę nie należy do najprzyjemniejszych

http://www.nto.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20110524/POWIAT01/480910394
« Ostatnia zmiana: Maj 24, 2011, 16:34:50 wysłana przez JR.Nysa »

*

Konrad4x

Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #371 dnia: Maj 24, 2011, 18:21:55 »
Konrad4x a ja Ciebie podziwiam, ze majac tak zachwalany przez Twoja osobe iGO, wciaz wlaczasz AM. Cos nie tak z iGO, ze wolisz sie meczyc z tym "starym" wysypujacym sie softem i to w dodatku z SR, ktore jeszcze mozesz wylaczyc, a chyba tak Ci nie odpowiada?
Masz rację, ja też się tu za to podziwiam. Wiesz łudzę się jeszcze  :E Miedzio odpowiedz sobie szczerze, za co "kochasz" AM, bo pewnie za to co ja , czyli za zajebiste mapy i na tym ogólnie w uproszczeniu koniec.

*

pliers

Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #372 dnia: Maj 25, 2011, 21:18:45 »
Witam

Chciałbym opisać moje smutne spostrzeżenia dotyczące działania LiveDrive (a może SmartRoutes...kto to wie)

Dwa dni z rzędu miałem do pokonania trasę Łódź-Konin i z powrotem

Trasa szybka
 START Łódź ul. Matek Polskich
 KONIEC Konin (a dokładnie miejscowość Beniów)

Większość tej trasy to autostrada A2, najistotniejsze jest którędy AM chciała mnie wyprowadzić/wprowadzić do Łodzi i Konina.

Dnia pierwszego w godzinach porannych (około 6:30) kazała jechać na Zgierz, w Emilii na A2, potem zjazd DRUGIM zjazdem do Konina i przez Kazimierz Biskupi do celu. Pojechałem jak kazała, nie miałem zastrzeżeń. Na CB dowiedziałem się że na wylocie z Konina na Bydgoszcz były jakieś remonty i się bardzo korkowało, więc pomyślałem że LD działa!... do czasu jak dowiedziałem się ze remonty już kilka dni temu się zakończyły :-) no ale może co innego się stało....
Powrót do Łodzi już zachodnim wjazdem na A2, potem do Strykowa na Łódź i do celu...

Dzień drugi
Postanowiłem już nie być tak pokorny.
Wyjechałem z Łodzi również przez Zgierz na A2 ale tym razem do Konina wjechałem PIERWSZYM wjazdem wbrew Fanaberii Marzenki. Nakazano mi zawrócić na rondzie na zjeździe i wrócić na A2, nic z tego pojechałem dalej na Konin, Marzenka przemyślała sprawę i moim oczom pojawiła się buźka z informacją:
-6 km | -6min
trochę się zdziwiłem bo przecież trasa jest przeliczana co chyba 2 minuty więc spodziewałem się że skoro pojadę wbrew AM to zobaczę smutną buźkę i co najmniej kilka minut in plus.

W drodze powrotnej przed Łodzią analogiczna sytuacja: AM każe jechać na Stryków a ja zjechałem na Zgierz, oczywiście kazano mi zawrócić na rondzie, ale ja swoje... tym razem po przeliczeniu info:
-17 km | -11 min i buźka uśmiechnięta.


Dlaczego od razu AM nie umie wyznaczyć lepszej (krótszej i szybszej) trasy mimo że podczas działania LiveDrive trasa przeliczana jest co chwilę?

Może AM specjalnie puszcza czasem w "większe korki" w celu zdobycia danych czy oby na pewno tam są? :-)
« Ostatnia zmiana: Maj 25, 2011, 21:20:43 wysłana przez pliers »

*

Offline Miedzio

  • ***
  • 492
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #373 dnia: Maj 25, 2011, 21:36:07 »
[...]
Marzenki. Nakazano mi zawrócić na rondzie na zjeździe i wrócić na A2, nic z tego pojechałem dalej na Konin, Marzenka przemyślała sprawę i moim oczom pojawiła się buźka z informacją:
-6 km | -6min
[...]
W drodze powrotnej przed Łodzią analogiczna sytuacja: AM każe jechać na Stryków a ja zjechałem na Zgierz, oczywiście kazano mi zawrócić na rondzie, ale ja swoje... tym razem po przeliczeniu info:
-17 km | -11 min i buźka uśmiechnięta.

Dlaczego od razu AM nie umie wyznaczyć lepszej (krótszej i szybszej) trasy mimo że podczas działania LiveDrive trasa przeliczana jest co chwilę?


Mialem podobne spostrzezenia, gdy AM kiedys na sile sciagala mnie z A4. Gdy ignorowalem polecenie i jechalem dalej autostrada, to czas podrozy rowniez zamiast sie zwiekszyc (z logicznego punktu widzenia), to od razu sie zmniejszal. Tak jakby sam algorytm gubil sie w obliczeniach.

*

Offline JaMi

  • ****
  • 563
  • Sprzęt: obecnie HTC x7500, SE X1 XPERIA, Larki 43.0 50.1
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #374 dnia: Maj 26, 2011, 08:41:20 »
Mialem podobne spostrzezenia, gdy AM kiedys na sile sciagala mnie z A4. Gdy ignorowalem polecenie i jechalem dalej autostrada, to czas podrozy rowniez zamiast sie zwiekszyc (z logicznego punktu widzenia), to od razu sie zmniejszal. Tak jakby sam algorytm gubil sie w obliczeniach.

mam podobnie. W 5 na 6 przypadków nie ulegam AM i jade po swojemu. W 4 na 5 przypadkow moj wybor daje efekty jak opisujesz - skrocenie drogi i czasu podrozy. AM ze swoimi wynalazkami stala sie tak niewiarygodna, ze jezdze po swojemu, a nawigacja sie tylko posilkuje.
Mozna oczywiscie wylaczyc "technologie wspierajaca" wyznaczanie tras, ale w koncu po to mam aktualna AM i urzadzenie z modulem GSM, zeby korzystac z pelnej funkcjonalnosci. Niestety nie jest dobrze

*

Offline statler

  • **
  • 209
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Moto G6 Plus
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #375 dnia: Maj 26, 2011, 09:46:46 »
Zresztą może w 2 przypadkach na 10 faktycznie wylądowałem w korku, gdy nie pojechałem zgodnie z LD. Za to często sam musiałem organizować sobie objazd, bo "genialny system" nie widział zatoru...  :-|
A szef PR i tak wie swoje...

*

Offline JR.Nysa

  • ****
  • 807
  • Płeć: Mężczyzna
  • AM 6.17 PL , TomTom Android 1.4
  • Sprzęt: BLOW50YBT , Samsung Galaxy S 4 - i9505 5.0.1
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #376 dnia: Maj 26, 2011, 11:37:56 »
Kiedyś już o tym pisałem. Że AM po zaciągnięciu danych LiveDrive! przelicza trasę jednak jest to przeliczanie bardzo dziwne. Dlaczego?

Otóż dlatego ,że w moim przekonaniu nie jest to przeliczenie pełne trasy a jedynie jakieś " LiveDrive`owe".

Niejednokrotnie przekonałem się że ręczne wywołanie re-kalkulacji trasy powoduje uwzględnienie pełnych danych LiveDrive! a automatyczne przeliczenie po zaciągnięciu danych niekoniecznie.

Takie są moje obserwacje!

*

Offline statler

  • **
  • 209
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Moto G6 Plus
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #377 dnia: Maj 26, 2011, 13:57:42 »
Niejednokrotnie przekonałem się że ręczne wywołanie re-kalkulacji trasy powoduje uwzględnienie pełnych danych LiveDrive! a automatyczne przeliczenie po zaciągnięciu danych niekoniecznie.

Takie są moje obserwacje!
A wiesz, że możesz mieć rację. Nie zgłębiałem z różnych powodów tematu, ale zastanawiałem się czasami jak to jest, że kol. Jachraniak w testach na swoich zrzutach ma zazwyczaj piękne kolorki i koncertowe objazdy. Tymczasem w realu jakoś ciężko o podobne zadowolenie.
Wniosek - ręczne pobranie danych i przeliczenie testowej trasy może dać zupełnie inny wynik, niż LD w realu na tej samej trasie i czasie  :worried:
Bajka, a kolorki jakie ładne  :]

A jednak jakieś tam podejrzenia miałem  :proud:
nie trzeba się patrzeć w kolorki... rzut oka raz na jakiś czas, szczególnie gdy widać coś z boku czy przeciwka pozwala ocenić działanie
Pozwolę sobie się wtrącić  :). Mam nadzieję, że zdajesz sobie sprawę, że kolorki to nie wszystko... Mnie o wiele bardziej interesuje wykorzystanie danych przez program, a przypadek Konrada wcale nie jest jednostkowy.
Inna sprawa, że jak mnie ściąga z w miarę pustej drogi gdzieś "w krzaki", to olewam Marzenkę i jadę dalej. Jeszcze nie żałowałem takiej decyzji, a odwrotnie i owszem  :]

 
« Ostatnia zmiana: Maj 26, 2011, 14:03:51 wysłana przez statler »

*

Offline JR.Nysa

  • ****
  • 807
  • Płeć: Mężczyzna
  • AM 6.17 PL , TomTom Android 1.4
  • Sprzęt: BLOW50YBT , Samsung Galaxy S 4 - i9505 5.0.1
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #378 dnia: Maj 26, 2011, 14:33:09 »
Opisywałem to kilka stron wcześniej od odpowiedzi 306..... na przykładzie zatoru na A4
« Ostatnia zmiana: Maj 26, 2011, 14:36:22 wysłana przez JR.Nysa »

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #379 dnia: Maj 27, 2011, 08:50:58 »
W załączeniu zrzuty ekranu. Wypadek na A4 - omijanie działa ale jedynie na trasie z Oleśnicy Małej do Opola a do Katowic , Krakowa  już nie!

Błąd w algorytmie? Bubel!!!!

Dodam że na zewnątrz było/jest 27C. Stanie w korku  w taką pogodę nie należy do najprzyjemniejszych


tak... temperatura swoje robi :(

kilka lat temu czytałem taką analizę z której wynikało, że brak klimatyzacji w samochodzie bardzo wpływa na percepcję kierowcy, czas przez jaki jest w stanie utrzymać skupienie niezbędne do bezpiecznej jazdy. Wynikało z tej analizy, że klimatyzacja jest bardziej elementem bezpieczeństwa biernego niż wyposażenia komfortowego pojazdu.

Moim zdaniem to nie jest bubel, czy błąd algorytmu. Po prostu porównywanie zaproponowanych przez Ciebie tras nie jest dobre.

Następnym razem sprawdź ile wg LD masz stać w korku. Potem sprawdź ile zajmuje objazd owego korka w LD stawiając start i koniec na zakorkowanej trasie. A zrobisz to w nastęujacy sposób:

jeśli jest to autostrada postaw start przed ostatnim możliwym zjazdem a koniec tuż za pierwszym możliwym wjazdem. Pobierz dane LD, wyznacz trasę krótką (przez korek) potem wyznacz trasę szybką (omijającą korek) różnica w czasie to prognozowana strata na okoliczność korka. Gdyby trasa szybka przebiegała przez korek wspomóż się punktami "przez". Bo to oznacza że nie ma konkurencyjnego objazdu. Wtedy się przekonasz...

A, że nie ma blokad (szkoda wielka) to może być następująco - stanie w korku wg LD zajmie 22min, objazd 24 min... Oczywiście wówczas stoimy... A to, że z 22min może finalnie zrobić się 3h22min to pryszcz bo Policja postawiła blokadę.  :evil:

Bez blokad od operatora zawsze będzie występować taka sytuacja.


Mialem podobne spostrzezenia, gdy AM kiedys na sile sciagala mnie z A4. Gdy ignorowalem polecenie i jechalem dalej autostrada, to czas podrozy rowniez zamiast sie zwiekszyc (z logicznego punktu widzenia), to od razu sie zmniejszal. Tak jakby sam algorytm gubil sie w obliczeniach.

mam podobnie. W 5 na 6 przypadków nie ulegam AM i jade po swojemu. W 4 na 5 przypadkow moj wybor daje efekty jak opisujesz - skrocenie drogi i czasu podrozy. AM ze swoimi wynalazkami stala sie tak niewiarygodna, ze jezdze po swojemu, a nawigacja sie tylko posilkuje.
Mozna oczywiscie wylaczyc "technologie wspierajaca" wyznaczanie tras, ale w koncu po to mam aktualna AM i urzadzenie z modulem GSM, zeby korzystac z pelnej funkcjonalnosci. Niestety nie jest dobrze


Na pewno korzystacie z trasy szybkiej? Bo jeśli z optymalnej czy łatwej to zjawisko o którym piszecie jest jak najbardziej normalne.

*

Offline emisiu

  • Ekspert AutoMapa
  • *****
  • 2362
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #380 dnia: Maj 27, 2011, 09:28:52 »
Dlaczego od razu AM nie umie wyznaczyć lepszej (krótszej i szybszej) trasy mimo że podczas działania LiveDrive trasa przeliczana jest co chwilę?
Może AM specjalnie puszcza czasem w "większe korki" w celu zdobycia danych czy oby na pewno tam są? :-)

Zespół algorytmów wyliczających trasę w AM jest dość skomplikowany, przede wszystkim dlatego że musi uwzględniać bardzo dużą ilość danych jaka zaszyta jest w mapie Polski od Geosystemu i dodatkowo musi uwzględniać dane z dodatkowych źródeł (np. LD, POI).
Niestety, programiści musieli uprościć/usunąć pewne funkcje tak aby wyznaczanie trasy odbywało się w miarę szybko. Wzrost mocy obliczeniowej procesorów w obecnych urządzeniach do nawigacji nie rekompensuje bardzo dużego przyrostu danych zaszytych w mapach i plikach pomocniczych. Na dodatek program musi generować coraz ładniejszą grafikę bo tego też oczekują użytkownicy i spełniać inne wbudowane i wciąż dodawane funkcje.
W algorytmach wyznaczania trasy programiści AM ciągle coś zmieniają, praktycznie każda nowa wersja programu ma zmiany w tym zakresie w stosunku do swojej poprzedniczki. A np. w TT takich zmian praktycznie nie ma wcale dopóki nie pojawi się nowa edycja programu (przynajmniej nie w zakresie routingu tras).
Podsumowując, programiści AM jeszcze długo będą "grzebać" w algorytmach trasy, bo obecna wersja daleka jest od ideału. Obawiam się że z uwagi na szczupłość zasobów kadrowych producenta AM ten proces może trwać praktycznie nieustannie, dzięki czemu użytkujemy program który zawsze pozostaje dla nas pewną zagadką i przez to jest ciekawy.  :E

*

Offline JR.Nysa

  • ****
  • 807
  • Płeć: Mężczyzna
  • AM 6.17 PL , TomTom Android 1.4
  • Sprzęt: BLOW50YBT , Samsung Galaxy S 4 - i9505 5.0.1
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #381 dnia: Maj 27, 2011, 09:56:35 »
.........
Podsumowując, programiści AM jeszcze długo będą "grzebać" w algorytmach trasy, bo obecna wersja daleka jest od ideału. Obawiam się że z uwagi na szczupłość zasobów kadrowych producenta AM ten proces może trwać praktycznie nieustannie, dzięki czemu użytkujemy program który zawsze pozostaje dla nas pewną zagadką i przez to jest ciekawy.  :E

emisiu - jeżeli to prawda co piszesz to zespół Automapy winien zacząć naprawianie programu od własnego zespołu zarządzającego oraz programistów.

To by mi tłumaczyło poniekąd bałagan w programie a jego działanie to wypadkowa tego całego" algorytmowego bałaganu".


*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #382 dnia: Maj 27, 2011, 13:12:01 »
Następnym razem sprawdź ile wg LD masz stać w korku. Potem sprawdź ile zajmuje objazd owego korka w LD stawiając start i koniec na zakorkowanej trasie. A zrobisz to w nastęujacy sposób:

jeśli jest to autostrada postaw start przed ostatnim możliwym zjazdem a koniec tuż za pierwszym możliwym wjazdem. Pobierz dane LD, wyznacz trasę krótką (przez korek) potem wyznacz trasę szybką (omijającą korek) różnica w czasie to prognozowana strata na okoliczność korka. Gdyby trasa szybka przebiegała przez korek wspomóż się punktami "przez". Bo to oznacza że nie ma konkurencyjnego objazdu. Wtedy się przekonasz...
Może jeszcze w czasie jazdy?  :mrgreen:
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #383 dnia: Maj 27, 2011, 13:30:55 »
a się lubimy tarmosić...

miałem na myśli przypadki które sprawdzamy "na sucho" w domku... Które możemy spokojnie rozebrać na elementy pierwsze.

Na marginesie dodam, że jeszcze mi się nie zdarzyło żeby bilans był ujemny. W sensie, że trasa krótka (przez korek) zajmuje np 1h44min. Natomiast trasa szybka (objazd) zajmowała więcej niż te 1h44min.
Dopiero to by oznaczało że algorytm jest zwalony.

Oczywiście mogą być zwalone dane SR i dzięki nim pewne rzeczy są nielogiczne. Ale to już zupełnie inna historia.
« Ostatnia zmiana: Maj 27, 2011, 14:42:53 wysłana przez jachraniak »

*

Offline Miedzio

  • ***
  • 492
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #384 dnia: Maj 27, 2011, 13:36:43 »
Mialem podobne spostrzezenia, gdy AM kiedys na sile sciagala mnie z A4. Gdy ignorowalem polecenie i jechalem dalej autostrada, to czas podrozy rowniez zamiast sie zwiekszyc (z logicznego punktu widzenia), to od razu sie zmniejszal. Tak jakby sam algorytm gubil sie w obliczeniach.

mam podobnie. W 5 na 6 przypadków nie ulegam AM i jade po swojemu. W 4 na 5 przypadkow moj wybor daje efekty jak opisujesz - skrocenie drogi i czasu podrozy. AM ze swoimi wynalazkami stala sie tak niewiarygodna, ze jezdze po swojemu, a nawigacja sie tylko posilkuje.
Mozna oczywiscie wylaczyc "technologie wspierajaca" wyznaczanie tras, ale w koncu po to mam aktualna AM i urzadzenie z modulem GSM, zeby korzystac z pelnej funkcjonalnosci. Niestety nie jest dobrze


Na pewno korzystacie z trasy szybkiej? Bo jeśli z optymalnej czy łatwej to zjawisko o którym piszecie jest jak najbardziej normalne.

Tak, na pewno ustawiana jest trasa szybka. Czeste sciaganie z A4 mialo jeszcze miejsca za czasow "suwaczka" szybkosci obliczania trasy - on rowniez byl w odpowiednim polozeniu. Teraz rzadziej sie to zdarza, ale efekty zmniejszenia sie pozostalego czasu do celu, po zignorowaniu objazdu z LD, juz czesciej.

*

Offline izaw

  • *****
  • 1165
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #385 dnia: Maj 27, 2011, 14:51:41 »
jachraniak, wiesz, ale ja nawigację zwykle wykorzystuję w czasie jazdy. W domu "na sucho" mam ciekawsze zajęcia.

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #386 dnia: Maj 27, 2011, 15:12:49 »
Czy gdzieś napisałem, że izaw ma sprawdzać wpływ danych LD w domu?

Są tacy, co w wolnej chwili sprawdzają jak się sprawy mają i do nich to było skierowane do nikogo więcej. W szczególności nie jest skierowane do tych, co w domu "na sucho" mają ciekawsze zajęcia.

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #387 dnia: Maj 27, 2011, 15:19:24 »
Ale normalnym miejscem uzywania nawigacji jest samochód a nie dom.
Powiem więcej - idealna wymaga w czasie jazdy tylko w miarę uważnego słuchania i czsem zerknięcia na ekran (choć to też niekoniecznie).
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline izaw

  • *****
  • 1165
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #388 dnia: Maj 27, 2011, 15:23:05 »
A tutaj w odpowiedzi na wypowiedż ochkarol
Cytat: ochkarol
Może jeszcze w czasie jazdy?  :mrgreen:
miałem na myśli przypadki które sprawdzamy "na sucho" w domku... Które możemy spokojnie rozebrać na elementy pierwsze.

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #389 dnia: Maj 27, 2011, 15:26:04 »
I w ogóle to sprawdzanie LD w domku "na sucho"...  :mrgreen:
Może jeszcze ze dwie godziny wcześniej  :grin:
Ktoś tu kiedyś pisał, że wiekszość nie obczaja idei LiveDrive.  :mysli:
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .