LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.

  • 1898 Odpowiedzi
  • 426678 Wyświetleń

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #180 dnia: Kwiecień 06, 2011, 12:28:37 »
JR - ilość ma znaczenie. Zapewniam.
Od kiedy ilość = jakość?

Ja po moim rodzinnym Lublinie (będę do tego z uporem maniaka wracał) tego nie obserwuję.
Dziś np 54 kB (jak na Lublin to ponoc dużo) a w AM Krochmalna na pomarańczowo - nie życzę nikomu tam trafić (od dwóch dni remont i masakryczny korek i powinno być na czarno).
Czy dla ul.Krochmalnej w Lublinie nie ma danych czy są złe guzik mnie obchodzi.
Bo jak nie ma to dlaczego?
A jak są, to dlaczego błędne?

Przecież AutoMapa Traffic doskonale wie, z jaką predkością można jechać w danym momencie i którędy należy prowadzić, by ominąć zatory, korki, czy remonty na drodze...  :-?
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #181 dnia: Kwiecień 06, 2011, 12:37:17 »
I dobrze że wracasz do Lublina... Każdy sprawdza po tym co zna... AM LD lezy i kwiczy... Targeo Traffic pokazuje co trzeba.

Ilość danych ma znaczenie bo pobierasz dla podobnego obszaru niezależnie od tego gdzie masz punkt nawigacyjny (ok. 40km) jeśli danych jest więcej to znaczy że więcej ulic jest ujęta w LD a jeśli tak jest to masz większe szanse na sensowny objazd
 
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 06, 2011, 12:39:11 wysłana przez jachraniak »

*

Konrad4x

Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #182 dnia: Kwiecień 06, 2011, 12:43:08 »
AM LD lezy i kwiczy...
No nareszcie, a już się bałem, że Ty "świata nie widzisz" poza LD . Wreszcie napisałeś jak jest, a że traktuję cię w sumie jak autorytet w kwestii tej kontrowersyjnej funkcji, to tym bardziej Twoja opinia jest dla mnie ważna  :P Taki mały żarcik, bo wiem, że to zdanie wyrwałem z kontekstu, ale tak się buduje w dzisiejszych czasach rzeczywistość medialną. U dziennikarzy np. to standard w ich pracy  :grin:

A wracając do tematu, to Twoje ostatnie dwa screeny dobitnie pokazują co to ustrojstwo jest warte w dzisiejszym kształcie.

Wzywam producenta do umieszczenia, zarówno w kolejnej odsłonie programu jaki na stronie www.automapa.pl informacji, że AM traffic w części Live Drive jest funkcjonalnością w fazie testowej !!! Dość tych żartów.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 06, 2011, 13:14:33 wysłana przez Konrad4x »

*

Offline izaw

  • *****
  • 1165
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #183 dnia: Kwiecień 06, 2011, 12:47:34 »
No!

I żadne krzyki i płacze nas nie przekonają, że białe jest białe a czarne jest czarne. :E

To tak a propos swoistej polaryzacji opinii... Czarne albo białe... Działa albo nie działa. A to nie czarne i nie białe bo działa w pełnej skali. Jednego dnia bardzo dobrze, dwa dni słabo... Rozbieżność ilości danych dla Wawy w ostatnich dniach od 18KB do 96KB.
Nie zgodzę się z Tobą. O ile ocena ogólna jest płynna, to każde wydarzenie jest już sytuacją binarną. I albo ma dobre dane i prowadzi sensownie, albo nie.

W życiu, a szczególnie w informatyce sprawdza się powiedzenie, że wrzucasz śmieci - otrzymujesz śmieci. I to niezależnie od ich ilości.

Ilość danych nie ma najważniejszego znaczenia. Ważniejsza jest jakość. Inaczej to ruletka, korzysta z tych dobrych, czy ze złych.

Poza globalną ilością danych dla danego obszaru, istotne jest, czy te dane dotyczą wybranego kierunku, czy innych tras. Te inne można w danej sytuacji uznać za nieistniejące.

Ważna jest też interpretacja braku danych. Czy oznacza to idealną przejezdność (pusta droga np. nocą), czy kompletnie zablokowaną drogę (roboty, wypadek, korek). Zła ocena dramatycznie pogarsza sytuację kierując nieprawidłowo ruch.

Z uporem maniaka twierdzę, że poleganie głównie, a nie daj Boże wyłącznie na danych zbieranych od użytkowników nigdy nie da dobrych efektów. I aby nie było protestów - mówię o systemie jako całości i dużego prawdopodobieństwa otrzymania poprawnej trasy, a nie o poprawnym zdarzeniu. Te oczywiście będą. Jak w korku stanie sto pojazdów, może stopierwszy będzie miał farta. Ale to nie o to chodzi i skuteczność na poziomie procenta jest mniejsza od losowej.

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #184 dnia: Kwiecień 06, 2011, 13:08:54 »
No widzisz sam, że takie zachowanie systemu dla beta wersji byłoby całkiem normalne i akceptowalne, natomiast dla wersji reklamowanej jako działająca już nie.

AM'Traffc został wprowadzony z AM6 w 2009r. Nie oczekuj że po dwóch latach funkcjonowania jako pełnowartościowy element AM wróci do fazy testów. Ja na to bym nie liczył :)

SmartRoutes - większość na pewno się zgodzi że działa bardzo dobrze. Dane są dobrze filtrowane i nielicznymi wyjątkami zapewniają dobry routing i liczenie ETA

LiveDrive - cóż, chcielibyśmy lepszego działania. Moja ocena jest taka - za mało źródełek a do tego dochodzą gry i zabawy na serwerach... Nie wiem jak to czytać... Przykład Krochmalnej oddaje po części istotę problemu.

Bardzo zastanawiające są różnice pomiędzy targeo traffic i live drive. Rozumiem że serwery mogą się wysypać, ale tych awarii było by za dużo. Pies musi być gdzie indziej pochowany...

*

Offline JR.Nysa

  • ****
  • 807
  • Płeć: Mężczyzna
  • AM 6.17 PL , TomTom Android 1.4
  • Sprzęt: BLOW50YBT , Samsung Galaxy S 4 - i9505 5.0.1
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #185 dnia: Kwiecień 06, 2011, 13:21:43 »
Korek A4 - wywrócona ciężarówka
Targeo oraz LiveDrive! pokazują bardzo podobnie!

Niestety, jedna jaskółka wiosny nie czyni  :P

Wczoraj około godziny 5.00 miał miejsce wypadek na DK8, na wysokości Piotrkowa Trybunalskiego - http://piotrkowtrybunalski.naszemiasto.pl/artykul/847790,znow-wypadek-na-remontowanym-odcinku-dk-8,id,t.html
Około godziny 7.00 wyjeżdżałem z Warszawy, na CB mówili o tym wypadku, i o tym, że droga praktycznie zablokowana jest w obu kierunkach - wypadek miał miejsce na jednaj ze zwężek. Około godziny 8:50 byłem w okolicy Piotrkowa. AM dalej uparcie prowadziła przez zablokowany odcinek. W "podglądzie zdarzeń" była tylko ikonka przewróconego samochodziku z informacją o wypadku, na podglądzie "kolorków" droga była przejezdna. Pojechałem przez zakorkowany Piotrków Trybunalski, na wyjeździe z Piotrkowa spojrzałem jeszcze raz w "podgląd zdarzeń" i... cud się stał, pojawiła się blokada tego odcinka ósemki. Była godzina 9.05. Czyli AM ze swoim LD potrzebowała czterech godzin, aby zablokować na mapie ten odcinek drogi.

Dzisiaj mialem podobny przypadek wywrocony TIR na DK46 w m. Frydrychow.
Brak jakichkolwiek danych LD! Tylko ikona wypadku poczatek-koniec. Bez zadnego efektu blokady drogi. Stalem w korku ok 1.5h
Zdenerwonany napisalem do supportu w tej sprawie z podaniem okolicznosci zdarzenia , odpisali lakonicznie ze przekazali sprawe do jakiegos tam dzialu .

Mysle ze ten wątek należy pociągnąć do końca aby zajęli sie tym na poważnie i do końca.

Co o tym myślicie?

Powracam do tego wątku.
Czy nie sądzicie że posiadając dane w programie typu wypadek/kolizja winien być (ten komunikat) zasygnalizowany w sposób co najmniej graficzny lub słowny z ostrzeżeniem o utrudnieniach (szczególnie że leży na trasie przejazdu)?

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #186 dnia: Kwiecień 06, 2011, 13:28:12 »
Moim zdaniem jeśli LD pobierze informację o wypadku na drodze przez którą przebiega trasa to powinien co najmniej zasygnalizować użytkownikowi o tym utrudnieniu.

*

Konrad4x

Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #187 dnia: Kwiecień 06, 2011, 13:29:22 »
AM'Traffc został wprowadzony z AM6 w 2009r. Nie oczekuj że po dwóch latach funkcjonowania jako pełnowartościowy element AM wróci do fazy testów. Ja na to bym nie liczył :)
SmartRoutes - większość na pewno się zgodzi że działa bardzo dobrze. Dane są dobrze filtrowane i nielicznymi wyjątkami zapewniają dobry routing i liczenie ETA
LiveDrive - cóż, chcielibyśmy lepszego działania. Moja ocena jest taka - za mało źródełek a do tego dochodzą gry i zabawy na serwerach... Nie wiem jak to czytać... Przykład Krochmalnej oddaje po części istotę problemu.

Zgadzam się z Tobą . Do SR się nie czepiam, choć sama idea tego rozwiązania w kwestii routingu jest dla mnie nie do końca zrozumiała. W kwestii poprawności ETA okey, ale co do wyznaczania trasy na podstawie statystyki obciążenia drogi o danej porze dnia i nocy, to już mam do tego dystans. Ale ogólnie okey. Natomiast co do LD to wiadomo i szkoda klawiatury na powtarzanie się.

*

Offline JR.Nysa

  • ****
  • 807
  • Płeć: Mężczyzna
  • AM 6.17 PL , TomTom Android 1.4
  • Sprzęt: BLOW50YBT , Samsung Galaxy S 4 - i9505 5.0.1
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #188 dnia: Kwiecień 06, 2011, 13:37:50 »
Porównując 2 zrzuty nie doszukam się raczej zbieżności!

Dodałem jeszcze 1 połączony screen. Doszukałem się może tylko 1 podobieństwa - przy przejeździe kolejowym!

Powtarzam jeszcze raz - nie ilość a  JAKOŚĆ DANYCH LiveDrive! szanowny AQURACIE!!!!

« Ostatnia zmiana: Kwiecień 06, 2011, 14:07:02 wysłana przez JR.Nysa »

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #189 dnia: Kwiecień 06, 2011, 14:32:50 »
Powtarzam jeszcze raz - nie ilość a  JAKOŚĆ DANYCH LiveDrive! szanowny AQURACIE!!!!
JR - proszę...
Popatrz jeszcze raz na zrzuty z AM które zamieściłeś i napisz wyraźniej niż to co zacytowałem , czego oczekujesz.

Bo ja widzę praktycznie wszędzie warstwę SR i szczątkowe ilości danych LD i czytam że brakuje jakości danych LD... Których danych? Tam nie ma danych LD wieć o co chodzi? Stary... Co z tego że będą superprecyzyjne dane dla dla odcinka 50m, no co z tego? Niech będą mierzone nawet w cm na sekundę...

Danych musi być dużo i kropka.

Poza tym zrozumiałbym apel gdyby danych było dużo (a jak widac na zrzutach jest bardzo mało) a dane były jednocześnie fałszywe (wszystko stoi a LD pokazuje zielony), ale tych danych nie ma...

Zagrałeś trochę w stylu Gomółki:
Cytuj
gdybyśmy mieli cienką blachę, to moglibyśmy robić konserwy, ale nie mamy mięsa.

*

Offline JR.Nysa

  • ****
  • 807
  • Płeć: Mężczyzna
  • AM 6.17 PL , TomTom Android 1.4
  • Sprzęt: BLOW50YBT , Samsung Galaxy S 4 - i9505 5.0.1
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #190 dnia: Kwiecień 06, 2011, 14:33:51 »
Moim zdaniem jeśli LD pobierze informację o wypadku na drodze przez którą przebiega trasa to powinien co najmniej zasygnalizować użytkownikowi o tym utrudnieniu.

Tak bym to widział.

I mam nadzieję że Aqurat widzi to podobnie

Połączone: Kwiecień 06, 2011, 14:51:08
Powtarzam jeszcze raz - nie ilość a  JAKOŚĆ DANYCH LiveDrive! szanowny AQURACIE!!!!
JR - proszę...
Popatrz jeszcze raz na zrzuty z AM które zamieściłeś i napisz wyraźniej niż to co zacytowałem , czego oczekujesz.

Bo ja widzę praktycznie wszędzie warstwę SR i szczątkowe ilości danych LD i czytam że brakuje jakości danych LD... Których danych? Tam nie ma danych LD wieć o co chodzi? Stary... Co z tego że będą superprecyzyjne dane dla dla odcinka 50m, no co z tego? Niech będą mierzone nawet w cm na sekundę...

Danych musi być dużo i kropka.

Poza tym zrozumiałbym apel gdyby danych było dużo (a jak widac na zrzutach jest bardzo mało) a dane były jednocześnie fałszywe (wszystko stoi a LD pokazuje zielony), ale tych danych nie ma...

Zagrałeś trochę w stylu Gomółki:
Cytuj
gdybyśmy mieli cienką blachę, to moglibyśmy robić konserwy, ale nie mamy mięsa.

Potrzymam to co napisał izaw (wytłuściłem sedno wg mnie):

No!

I żadne krzyki i płacze nas nie przekonają, że białe jest białe a czarne jest czarne. :E

To tak a propos swoistej polaryzacji opinii... Czarne albo białe... Działa albo nie działa. A to nie czarne i nie białe bo działa w pełnej skali. Jednego dnia bardzo dobrze, dwa dni słabo... Rozbieżność ilości danych dla Wawy w ostatnich dniach od 18KB do 96KB.
Nie zgodzę się z Tobą. O ile ocena ogólna jest płynna, to każde wydarzenie jest już sytuacją binarną. I albo ma dobre dane i prowadzi sensownie, albo nie.

W życiu, a szczególnie w informatyce sprawdza się powiedzenie, że wrzucasz śmieci - otrzymujesz śmieci. I to niezależnie od ich ilości.

Ilość danych nie ma najważniejszego znaczenia. Ważniejsza jest jakość. Inaczej to ruletka, korzysta z tych dobrych, czy ze złych.

Poza globalną ilością danych dla danego obszaru, istotne jest, czy te dane dotyczą wybranego kierunku, czy innych tras. Te inne można w danej sytuacji uznać za nieistniejące.

Ważna jest też interpretacja braku danych. Czy oznacza to idealną przejezdność (pusta droga np. nocą), czy kompletnie zablokowaną drogę (roboty, wypadek, korek). Zła ocena dramatycznie pogarsza sytuację kierując nieprawidłowo ruch.


Z uporem maniaka twierdzę, że poleganie głównie, a nie daj Boże wyłącznie na danych zbieranych od użytkowników nigdy nie da dobrych efektów. I aby nie było protestów - mówię o systemie jako całości i dużego prawdopodobieństwa otrzymania poprawnej trasy, a nie o poprawnym zdarzeniu. Te oczywiście będą. Jak w korku stanie sto pojazdów, może stopierwszy będzie miał farta. Ale to nie o to chodzi i skuteczność na poziomie procenta jest mniejsza od losowej.

« Ostatnia zmiana: Kwiecień 06, 2011, 14:51:08 wysłana przez JR.Nysa »

*

Offline jerzu

  • *****
  • 1323
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mój profil na FB
  • Sprzęt: iPhone 7
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #191 dnia: Kwiecień 06, 2011, 17:11:13 »
Powracam do tego wątku.
Czy nie sądzicie że posiadając dane w programie typu wypadek/kolizja winien być (ten komunikat) zasygnalizowany w sposób co najmniej graficzny lub słowny z ostrzeżeniem o utrudnieniach (szczególnie że leży na trasie przejazdu)?

IMHO tak powinno być, coś jak TMC w nawigacji w mojej Renówce.
Ale... musi to działać, bo w moim przypadku AM nawet przez moment nie stwierdziła, że wypadek (który w zdarzeniach był widoczny) wpływa na czas przejazdu. Jednym słowem brak było komunikatu o jakichkolwiek utrudnieniach.
Dariusz "jerzu" Niemczyński
Telefon - iPhone 7 & Moto G5
Tablet - Huawei Media Pad T5

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #192 dnia: Kwiecień 07, 2011, 08:44:18 »
coś jest nie halo... Kolejny raz się przewija ul. Chałubińskiego... Na tej ulicy po prostu brakuje LD na nitce w kierunku Centralnego.

Połączone: [time]Kwiecień 07, 2011, 09:02:12[/time]
pierwszy zrzut z 8:31
drugi z 8:56
na nitce w kierunku Al. Niepodległości wszytko jak trzeba... w kierunku Centralnego gorzej niż było.

Połączone: [time]Kwiecień 07, 2011, 09:21:36[/time]
o 9:17 coś widać...

Połączone: Kwiecień 07, 2011, 09:39:02
No i największa zagadka... Mimo braku danych LD AM na trasie którą przeżywa codziennie Konrad4x prowadzi dokładnie tak jak zainteresowany by sobie tego życzył
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 07, 2011, 09:39:04 wysłana przez jachraniak »

*

Konrad4x

Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #193 dnia: Kwiecień 07, 2011, 10:06:19 »
Jeżeli tak ci wytyczyło trasę szybką, to faktycznie zagadka, bo mi dziś około 8:00 wytyczyło trasę z LD dokładnie tak jak zwykle, czyli ciągnie prosto w stronę ronda onz bez propozycji skrętu w Wawelską. MOże 1 minuta zadecydowała, że u ciebie już inaczej to poszło. Nie wiem głupi w tym jestem  :wink:

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #194 dnia: Kwiecień 07, 2011, 10:11:39 »
trasę wyznaczałem po 9-tej... wcześniej nie sprawdzałem  :sleepy:

*

Konrad4x

Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #195 dnia: Kwiecień 07, 2011, 11:02:31 »
trasę wyznaczałem po 9-tej... wcześniej nie sprawdzałem  :sleepy:

Wiesz może ten "system" pociągnął ciebie za mną, bo mi się udało to nawet sprawnie po skręcie przejechać (jak co dzień)  :E :E :E

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #196 dnia: Kwiecień 08, 2011, 09:16:12 »
Info z 8:58 Radio Kierowców
Stoi 82 Łęczna- Lublin.

Dla Lublina LD pobrał 20KB danych o ruchu. Na powyższej trasie LD nie wyznacza objazdu... Nie ma? AM dolicza zgrabnie czas spędzony w ogonie. W targeo jakby dane lepsze, dokładniejsze, więcej...

Może ochkarol skomentuje:)
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 08, 2011, 09:22:44 wysłana przez jachraniak »

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #197 dnia: Kwiecień 08, 2011, 09:31:41 »
Bite  :ok:
Jedyne (znane mi) sensowne możliwości ominięcia tego korka poniżej


Jednak jest bardzo możliwe, ze czas spędzony w korku i tak będzie mniejszy niż czas poświęcony na objazd.
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #198 dnia: Kwiecień 08, 2011, 10:14:48 »
Bite  :ok:
Jedyne (znane mi) sensowne możliwości ominięcia tego korka poniżej. Jednak jest bardzo możliwe, ze czas spędzony w korku i tak będzie mniejszy niż czas poświęcony na objazd.

Wszystko na to wskazuje.  :)

Połączone: [time]Kwiecień 08, 2011, 11:10:23[/time]
10:58 Radio Kierowców. Duże utrudnienia w ruchu na DK8 pomiędzy Rawą Mazowiecką a Mszczonowem w obu kierunkach.

W załącznikach trasa szybka (po pobraniu danych LD) Rawa Mazowiecka - Mszczonów i Mszczonów - Rawa Mazowiecka. Patrzeć gdzie są szachownice :)

« Ostatnia zmiana: Kwiecień 08, 2011, 11:15:38 wysłana przez jachraniak »

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #199 dnia: Kwiecień 08, 2011, 11:52:52 »
Jedyne (znane mi) sensowne możliwości ominięcia tego korka poniżej. Jednak jest bardzo możliwe, ze czas spędzony w korku i tak będzie mniejszy niż czas poświęcony na objazd.
Wszystko na to wskazuje.  :)
I tak i nie. Zależy czy w tym korku się faktycznie "stało" czy jednak auta posuwały się powoli.
Trasą z wariantu nr1 wiele osób wracało do Lublina z pojezierza (np. po letnich weekendach), bo Łęczyńska była zapchana samochodami a tamtędy, pomimo, że dalej to mimo wszystko było lepiej.
Tj. może niekoniecznie szybciej (bo nikt badań n.t. temat nie przeprowadzał  :mrgreen:) ale bez tłoku ;)
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #200 dnia: Kwiecień 08, 2011, 15:38:02 »
podprowadzone z innego wątku...

/ciach/
Dane wysyłane z naszych urządzeń stanowią niewielki promil danych gromadzonych przez dostawcę bo ich główne źródło to monitoring GPS pojazdów flotowych.
Skąd to przypuszczenie? A no stąd że chociażby targeo.pl  istnieje dłużej niż LiveDrive /SmartRoutes w AM. Ponadto moje obserwacje danych LiveDrive skłaniają mnie do takich uwag ponieważ jeżdżąc ostatnio po autostradach widzę że gdzie jest podjazd pod górkę tam dane LD! są najczęściej w kolorze zielonym ( a przed i za niebieskie). Kto się gramoli pod górkę - osobówka czy ciężarówka?

Z zawartego powyżej wywodu można stwierdzić ,że wartość danych wysyłanych na serwer w programie AM jest niewielka bo i niewiele osób z tej funkcjonalności obecnie korzysta.Co skutkuje małą opłacalnością dla producenta uruchamiania możliwości pobierania danych po wygaśnięciu licencji. I koło się zamyka.

Poza tym od momentu wysłania danych LD! na serwer  do pobrania ich przez AM mija kosmicznie długi czas (ok 30-40min) - dlatego niestety pomimo początkowej euforii zostałem bardzo umiarkowanym zwolennikiem LD! - bo póki co słabo sobie radzi ( z bardzo nielicznymi wyjątkami).

Coś jest na rzeczy w tym co napisałeś o flotach.

JR i wszyscy... Jeśli będziecie mieli możliwości zróbcie poniższy test i podzielcie się wynikami:

1) dłuższą trasę zrób z wykorzystaniem pilota... W sensie prowadź do, wyznaczona trasa i w drogę. W czasie jazdy nic nie majstruj z AM. Po osiągnięciu celu sprawdź ile wysłałeś i odebrałeś danych o ruchu od uruchomienia. Zapisz. Wyłącz AM.

2) w drodze powrotnej nie włączaj pilota, po prostu włącz nawigację i jedź. W czasie jazdy nic nie majstruj z AM. Po osiągnięciu celu sprawdź ile wysłałeś i odebrałeś danych o ruchu. Zapisz.

Ważne żeby trasa była możliwie podobna w długości i czasie. Dobrze by było, gdyby to była trasa tam i z powrotem z niedużym postojem.

Jak zrobicie - opiszcie czy coś się różniło.

Na razie nie będę zdradzał moich obserwacji...

Połączone: Kwiecień 11, 2011, 13:58:28
Strasznie stoi 1000-lecia w Warszawie...
test LD
Start Literacka
Koniec Popularna/Jerozoliskie

trasa szybka
niżej trasa krótka

Konrad4x - widzisz różnicę?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 11, 2011, 13:58:33 wysłana przez jachraniak »

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #201 dnia: Kwiecień 12, 2011, 10:16:09 »
9:58 Radio Kierowców

4 utrudnienia w ruchu

1) DK1 Pomiędzy Częstochową a Siewierzem... Na wysokości Poczesnej. Korek w obu kierunkach. Objazd działa w obu kierunkach. Są także ikonki wypadku.

2) Ożarów Mazowiecki - Nie ma ikon. Omijanie korka na trasie Błonie - Warszawa działa w obu kierunkach.

3) Stęszew - Poznań. Na wysokości miejscowości Komorniki. Omijanie korka działa.

4) Bielsk Podlaski - Białystok... najmniejszego śladu utrudnienia.

*

Offline JR.Nysa

  • ****
  • 807
  • Płeć: Mężczyzna
  • AM 6.17 PL , TomTom Android 1.4
  • Sprzęt: BLOW50YBT , Samsung Galaxy S 4 - i9505 5.0.1
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #202 dnia: Kwiecień 12, 2011, 10:35:04 »
9:58 Radio Kierowców

4 utrudnienia w ruchu

1) DK1 Pomiędzy Częstochową a Siewierzem... Na wysokości Poczesnej. Korek w obu kierunkach. Objazd działa w obu kierunkach. Są także ikonki wypadku.

2) Ożarów Mazowiecki - Nie ma ikon. Omijanie korka na trasie Błonie - Warszawa działa w obu kierunkach.

3) Stęszew - Poznań. Na wysokości miejscowości Komorniki. Omijanie korka działa.

4) Bielsk Podlaski - Białystok... najmniejszego śladu utrudnienia.

Dla Ożarowa Mazowieckiego omijanie  działa  na danych SR !
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 12, 2011, 10:36:46 wysłana przez JR.Nysa »

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #203 dnia: Kwiecień 12, 2011, 11:14:45 »
Skoro to zauważyłeś to znaczy, że dokładnie sprawdziłeś  te 4 zgłoszenia :)

Zgadza się - SR omija Ożarów. Miałem napisać o tym w bliźniaczym wątku. (edit - dopisałem)

Tyle tylko, że LD potwierdza dane SR... W związku z tym trasa wypada tak jak na SR. Gdyby jednak dane LD były fałszywe (żółte bądź zielone) to pchałoby w korek.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 12, 2011, 13:17:46 wysłana przez jachraniak »

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #204 dnia: Kwiecień 12, 2011, 13:32:05 »
Cytat: jachraniak
Tyle tylko, że LD potwierdza dane SR...
... co oznacza, że korek o tej porze występuje tam regularnie.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #205 dnia: Kwiecień 12, 2011, 13:49:09 »
Tak dokładnie jest... Radio Kierowców zgłasza korki w Błoniu i Ożarowie praktycznie codziennie :) Jak nie mówią to w cale nie znaczy że nie ma, po prostu nie tracą czasu na oczywiste oczywistości :mrgreen:

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #206 dnia: Kwiecień 13, 2011, 15:51:05 »
Zjazd  A4 w stronę Katowic/Sosnowca na węźle Murckowska zablokowany od 14-tej.
Ani w AM ani w Targeo ani śladu tego wypadku, na Targeo nawet nie ma szans
żeby to zdarzenie zobaczyć, wizualizacja danych traffic odnosi się do sytuacji drogowej
sprzed ponad roku kiedy węzeł był w przebudowie, a tego zjazdu jeszcze nie było.

Po blisko 2 godzinach LD odnosi połowiczny sukces, zauważa korki przed zjazdem
od strony Wrocławia (Gliwic) i omija zablokowany węzeł, od strony Krakowa
niestety pakuje wprost na zablokowany zjazd. O 16:30 pojawiają się informacje
że wysypany miał został już usunięty z jednego pasa ruchu i zjazd jest już
częściowo przejezdny, choc nadal są korki. Usuwam więc POI, którym 2 godziny
wcześniej zablokowałem ten zjazd. Niestety od czasu rezygnacji ppepe na Miplo
też już nie można liczyć, zgłoszonej blokady nie było komu zatwierdzić.
Nie ma więc sensu się trudzić i zgłaszać tak krótkich zdarzeń.  :S
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 13, 2011, 17:16:10 wysłana przez nocnyMarek »
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #207 dnia: Kwiecień 14, 2011, 13:16:18 »
Po blisko 2 godzinach LD odnosi połowiczny sukces, zauważa korki przed zjazdem
od strony Wrocławia (Gliwic) i omija zablokowany węzeł ...
To nie jest połowiczny sukces, to tylko mniej ewidentna klęska  :mrgreen:
W wątku który założyłeś 3 miesiące temu - AM`Traffic działa? - karambol na A4 koło Gliwic napisałeś:
Cytat: nocnyMarek
AM`Traffic nie omijał miejsca karambolu, omijał tylko korek, który utworzył się przed tym miejscem.
Tu jest dokładnie to samo, czyli od początku roku nic się nie zmieniło. Nawet jest gorzej, bo wtedy sytuację jeszcze ratowała blokada z miplo, a teraz sam udowodniłeś, że nawet nie ma sensu zgłaszać takich wypadków, bo nie ma komu ich obsłużyć.
Nadal nie ma żadnego "Centrum AM`Traffic" ani nawet choćby jednego jak to nazwałeś "AM`Traficmana", a w Aquracie chyba dalej wierzą że zbudują działające perpetum mobile.

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #208 dnia: Kwiecień 14, 2011, 14:46:50 »
Żeby oddać faktyczny stan rzeczy

1) nie potrzeba blokad miplo, skomplikowanych i wymagających zaangażowania userów. Przy normalnie pracujących serwerach LD wszystko chodzi jak trzeba, bezobsługowo i zapewnia routing w bardzo przyzwoitym kształcie.

2) serwery LD od kilku dni chodzą zdecydowanie poniżej oczekiwań. Przykładem niech będzie Warszawa (Rondo Dmowskiego), przy ustawionym dużym zasięgu (bo taki mam ustawiony) od dawna pobierałem pomiędzy 65KB a 85KB. Wszystko wskazywało że niebawem będzie danych zdecydowanie ponad 100KB.
Marzec 29, 2011, 14:36:30
Warszawa - 97kB !
Coż... przed chwilą pobrałem 48KB

3) Ktoś może pomyśleć "Co mnie tam Warszawa i Rondo Dmowskiego, ja z mieszkam w Xywzyz" - niestety jak słabo działa w Wa-wie to słabo jest wszędzie, sprawdzone.

4) Mimo tych, nie wiem jak to już nazwać, niewydolności?... niech będzie niewydolności... System pokazuje mi większość utrudnień zgłaszanych przez Radio Kierowców. Nie mniej jednak widzę że ostatnio targeotraffic działa lepiej niż LD. Szkoda bo był czas, że LD miało przewagę nad targeo.

5) Niewydolności - to nazwa ogólna tego co się dzieje z serwerami... Nie wiadomo co się dzieje. Ale trwa to zdecydowanie za długo!

6) Biorąc pod uwagę odsetek licencji AM które są źródełkami to przy normalnie działających serwerach LD jestem w szoku jak to pięknie działa. A dziś działa tak jak powinno, biorąc pod uwagę chęci userów  :evil:

7) Chętnych do czytania jest wielu, do krytykowania też, do sprawdzenia mniej, do przetestowania czegoś jeszcze mniej... W poście nr 200 zaproponowałem test. Do tej pory nikt... Ech...

*

Offline JR.Nysa

  • ****
  • 807
  • Płeć: Mężczyzna
  • AM 6.17 PL , TomTom Android 1.4
  • Sprzęt: BLOW50YBT , Samsung Galaxy S 4 - i9505 5.0.1
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #209 dnia: Kwiecień 14, 2011, 15:33:34 »
W kwestii LiveDrive!
Ostatnio zainstalowałem na nokii NaviExperta w wersji Era - za free 7 dni


Brak tam warstwy Traffic i kolorów ale jest coś lepszego - ikonka z podpisem korek - po kliknięciu więcej informacji podaje przewidywaną prędkość i kierunek.
Taką prezentację uważam za zdecydowanie lepszą i bardziej przydatną.

Inni potrafią świetnie wykorzystać i zaprezentować dane w programie a Aqurat przyzwyczaja nas do "patologii w swoim stylu" i ciągłej walki z programem!


« Ostatnia zmiana: Kwiecień 14, 2011, 16:28:43 wysłana przez JR.Nysa »