Live Drive a radary - CB do kosza?

  • 40 Odpowiedzi
  • 10335 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline Darkph

  • ***
  • 493
Odp: Live Drive a radary - CB do kosza?
« Odpowiedź #30 dnia: Październik 31, 2010, 20:46:07 »
Zaplanowałem trasę w Automapie i w TomTomie .
Trasa różniła się jednym szczegółem - po oględzinach okazało się że ten "szczegół" to prawdopodobnie droga gruntowa, w którą chciała mnie wpakować Automapa ...
Czyli kolejny raz okazało się że Automapa zostaje w domu na półce z gadgetami  , a na trasę wyrusza TomTom.

No tak, wyrok zoczny, a skazany ma szlaban na weekend i bez adwokata się nie obejdzie  :P
A co jeśli ta droga, powiedzmy 3-4 lata temu, została wyasfaltowana i TT zwyczajnie o tym nie wie?
Nawet nie dopuszczasz takiej możliwości?  :ohreally:
Możesz wskazać konkretnie to miejsce?
Oznaczyłem tą drogę jako "Bezdroża" - doda się do Miplo przy najbliższej synchronizacji - to jest dróżka szerokości furmanki i wyboista jak diabli i jeżeli się nie mylę widziałem tam ślady bruku - bałem się w nią wjechać. (nie mam ciągnika)
Oceniłem to na podstawie widoków z satelity googla i zumi a także ortofotomapy z geoportalu.
Teraz już wróciłem z przejażdżki i potwierdzam to co powiedziałem wcześniej.


*

Zachu

Odp: Live Drive a radary - CB do kosza?
« Odpowiedź #31 dnia: Październik 31, 2010, 21:11:51 »
Dźwigowa była w TCM zamknięta, piątkowe korki tez były: http://www.garniak.pl/viewtopic.php?p=106447#p106447
« Ostatnia zmiana: Listopad 01, 2010, 10:24:32 wysłana przez Zachu »

*

Offline Darkph

  • ***
  • 493
Odp: Live Drive a radary - CB do kosza?
« Odpowiedź #32 dnia: Październik 31, 2010, 21:20:50 »
Przykład z dzisiaj:


No to i mój przykład z dzisiaj.

Właśnie wróciłem ze spacerku. Ponieważ mamy jutro 1 listopada nasze kroki skierowaliśmy na Powązki.
Wskaż mi inną nawigację która ma zablokowane ulice z powodu zmian organizacyjnych na 1-2 dni związanych z takim świętem ??
W AM mamy pięknie zablokowane wszelkie drogi. TT ma taką możliwość ??
Brawo !!!! , tylko że to zostało zrobione społecznie przez naszego kolegę z forum.

W TT jedna osoba nie jest w stanie zablokować drogi drugiej osobie - dopiero jak to zrobi więcej osób to zostanie to rozpropagowane dalej. Natomiast każda taka modyfikacja zostaje zapamiętana lokalnie na urządzeniu osoby blokującej.

No ale mamy też coś  zablokowane przez producenta -  cytuję ze strony automapy:
"Umożliwienie wykorzystania zdarzeń drogowych (roboty drogowe, blokady etc.) do lepszej nawigacji przez urządzenia bez dostępu do Internetu, dzięki dołączeniu danych o tych zdarzeniach bezpośrednio do danych mapowych."
Szkoda tylko że producent zapomniał o tym żeby dać narzędzie do aktualizacji tych zdarzeń...



*

Offline Dolek

  • *****
  • 2023
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Waze znakomicie się sprawuje
Odp: Live Drive a radary - CB do kosza?
« Odpowiedź #33 dnia: Październik 31, 2010, 21:30:55 »
Brawo !!!! , tylko że to zostało zrobione społecznie przez naszego kolegę z forum.


Dalej szukasz dziury w całym. Ty narzekasz na AM i wspominasz o wyższości TT.
Ja podaję Ci przykład a Ty dalej swoje.

Oczywiście w tym przykładzie kawał dobrej roboty zrobił kolega z forum. Ale poza nim są setki innych osób, nawet nie związane z tym forum a dodające takie punkty.
Punkty które ułatwiają i poprawiają nawigację.

Odp: Live Drive a radary - CB do kosza?
« Odpowiedź #34 dnia: Październik 31, 2010, 21:40:10 »
Czy w każdym wątku o AM zwolennicy i zawiedzeni programem muszą toczyć dyskusje w rodzaju "o wyższości Świąt Wielkiejnocy nad Świętami Bożego Narodzenia"?
Cytuj
Od ponad roku jest SpeedAlarm, który miał właśnie działać jak piszesz. Chyba się niespecjalnie przyjął.
Cytuj
Jak dla mnie to TMC by do tego wystarczył, no ale inf o kontrolach w tym systemie spodziewać się nie można. Ale o korkach, wypadkach itp już tak. a w związku z tym , wiadomo co z TMC w Polsce? Była tak nagłośniona premiera i co...cisza. AM jak pamiętam nie planowała z TMC korzystać.
O SpeedAlarmie nie słyszałem ale "nie przyjął się". TMC jakoś też kuleje. Jednak oba te rozwiązania można z powodzeniem uznać za rodzaj LiveDrive w AM, o którym sam przekonałem się, że działa i pewnie będzie udoskonalany. Dlaczego nie dodać również możliwości ostrzegania o radarach "live"?
Cytuj
-zbyt mało użytkowników automapy jeździ po drogach z odpalona non stop automapa (nie wspominając już, ze masa ludzi używa innych navi)
-działało by to tylko (aż) na oznakowane patrole i fotoradary rozstawiane, policja w nieoznakowanych ma nasłuch na cb i jak tylko robi się o nich głośno to zmieniają miejsce
Jazda z włączoną funkcją LiveDrive nie jest wcale droga i z pewnością coraz więcej osób będzie z niej korzystało. Jeśli AM będzie oferowała więcej funkcji w tym ostrzeganie o radarach to z pewnością przekona potencjalnych użytkowników do zakupu właśnie tego programu. Jeśli partol jest nieoznakowany (nie zauważony) to na CB też o nim nikt nic nie wie. A jak zostaje wykryty i ogłoszony na CB to się przenosi a nowe miejsce byłoby zgłaszane na LiveDrive analogicznie jak na CB.

Dlaczego zatem nie dodać do AM możliwości dzielenia się informacjami o radarach?

*

MarkNavi

Odp: Live Drive a radary - CB do kosza?
« Odpowiedź #35 dnia: Listopad 01, 2010, 07:58:37 »
Jeśli partol jest nieoznakowany (nie zauważony) to na CB też o nim nikt nic nie wie.

Kolego nie pisz bzdur, bo od razu widać, że nie jeździsz z tym urządzeniem. Pozdrawiam

*

Offline Dolek

  • *****
  • 2023
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Waze znakomicie się sprawuje
Odp: Live Drive a radary - CB do kosza?
« Odpowiedź #36 dnia: Listopad 01, 2010, 09:47:54 »
Jeśli partol jest nieoznakowany (nie zauważony) to na CB też o nim nikt nic nie wie. A jak zostaje wykryty i ogłoszony na CB to się przenosi a nowe miejsce byłoby zgłaszane na LiveDrive analogicznie jak na CB.

Tu się zgodzę z przedmówcą. Często wyjeżdżając z Wawy w kierunku Lublin już za Zakrętem słyszy się na którym kilometrze krążą chłopaki w 'sreberku'.
I tak w każdym kierunku - jadąc na Gdańsk z Warszawy koło Nidzicy/Olsztynka zazwyczaj usłyszymy o nieoznakowanych megankach.

To jest kwestia kilku minut gdy wyjadą na drogę aby były komunikaty na CB, sporo kierowców zna te rejestracje na pamięć  :mrgreen:

Odp: Live Drive a radary - CB do kosza?
« Odpowiedź #37 dnia: Listopad 01, 2010, 11:38:56 »
Prawda jest taka, że na Automapę pracuje cała armia wolontariuszy: ludzie tracą własny czas na dodawanie masy POI, zarywają sobotnie popołudnie na wstawianiu blokad na Miplo i użerają się z programem w wersji Alpha wydanym jako wersja final tylko po to, by ulepszyć swój ulubiony program. 

Co dostajemy w zamian to niech sobie każdy sam odpowie...

P.S.

Dziś miałem ciekawy przypadek... Jechałem drogą która dostała asfalt około rok temu i  była w poprzednich wersjach oznaczona jako utwardzona, natomiast w 6,6,1 już utwardzona nie jest  :O
« Ostatnia zmiana: Listopad 01, 2010, 11:41:37 wysłana przez tpiatal »

Odp: Live Drive a radary - CB do kosza?
« Odpowiedź #38 dnia: Listopad 01, 2010, 15:47:10 »
Cytuj
Umieść cytat
Cytat: Waldus w Wczoraj o 21:40:10
Jeśli partol jest nieoznakowany (nie zauważony) to na CB też o nim nikt nic nie wie.



Kolego nie pisz bzdur, bo od razu widać, że nie jeździsz z tym urządzeniem. Pozdrawiam
Ja Cię także pozdrawiam kolego MarkNavi i zwracam uwagę, że nigdzie nie napisałem, że mam CB, wręcz przeciwnie nie mam i nigdy nie miałem. Za to mam AM i chciałbym mieć jak najwięcej z tego korzyści. Skoro ktoś na CB może dać znać, że krąży nieoznakowany radiowóz to ktoś mógłby też wcisnąć przycisk i przesłać tę informację innym użytkownikom AM. Ci ,którzy używają AM i CB tym bardziej/wcześniej mogą to zrobić (MarkNavie czy nie podzieliłbyś się takimi informacjami?).
Zaczynając ten wątek myślałem właściwie o patrolach z suszarkami, ale lukasek101 wrzucił też problem nieoznakowanych radiowozów i bardzo dobrze, bo to też da się załatwić. Chodziło mi o zastąpienie "statycznych" punktów z MIPLO na aktywne informacje podawane na bieżąco. Ok, pożyjemy zobaczymy.


*

MarkNavi

Odp: Live Drive a radary - CB do kosza?
« Odpowiedź #39 dnia: Listopad 01, 2010, 16:19:12 »
.... mam AM i chciałbym mieć jak najwięcej z tego korzyści. Skoro ktoś na CB może dać znać, że krąży nieoznakowany radiowóz to ktoś mógłby też wcisnąć przycisk i przesłać tę informację innym użytkownikom AM. Ci ,którzy używają AM i CB tym bardziej/wcześniej mogą to zrobić (MarkNavie czy nie podzieliłbyś się takimi informacjami?).

Kolego szczerze ci powiem tak, że dopuki jeżdże z CB nie wcisnąłbym tego przycisku w AM. I nie dlatego, że to jakaś złośliwa zagrywka. Po prostu dla mnie AM ma służyć do nawigacji i w tym kierunku powinien sie rozwijać, bo ma jeszcze sporo do nadgonienia. Na razie AM to bardzo dobre mapy i nic poza tym jak dla mnie. Zobacz kolego taka idea już powstała wcześniej i dokładnie na tej zasadzie jaką tu proponujesz . Nazywa się ta idea "SpeedAlarm" . Na forum pdaclubu jest dział poświęcony temu programowi. zajrzyj tam (http://pdaclub.pl/forum/speedalarm/) i sam sie przekonaj jak ta idea się zaadoptowała (patrz umarła śmiercią naturalną) . To co proponujesz to utopia. Ja bym nigdy nie zaufał gdybym miał bazować na ostrzeżeniach o patrolach z ekranu AM. Ja im nie ufam jak program mi wyznaczy trasę (sprawdzam ją potem dokładnie), a co dopiero jakby mnie miał informować lub dezinformować o położeniu suszarek. Czy nam się to podoba czy nie jedynie CB daje prawie 100% pewność, że nie złapiesz mandatu. Zobacz, ja jak wjeżdżam na przykładowo trasę Katowicką zadaje pytanie przez cb typu "mobilki jak ścieżka na Częstochowę" i za chwile mam raport, a do AM co możesz powiedzieć, co najwyżej jak mnie prowadzisz ty suko (w przypadku głosu Marzenki)  :E :E :E
« Ostatnia zmiana: Listopad 01, 2010, 16:23:54 wysłana przez MarkNavi »

*

Offline jerzu

  • *****
  • 1323
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mój profil na FB
  • Sprzęt: iPhone 7
Odp: Live Drive a radary - CB do kosza?
« Odpowiedź #40 dnia: Listopad 01, 2010, 17:20:32 »
Skoro ktoś na CB może dać znać, że krąży nieoznakowany radiowóz to ktoś mógłby też wcisnąć przycisk i przesłać tę informację innym użytkownikom AM.

Najpierw może niech dodadzą prosty interfejs do dodawania radarów czy fotoradarów, taki jak np. w MapaMap. Bo w chwili obecnej nie da się tego zrobić podczas jazdy w sposób w miarę bezpieczny.
Dariusz "jerzu" Niemczyński
Telefon - iPhone 7 & Moto G5
Tablet - Huawei Media Pad T5