Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.

  • 94 Odpowiedzi
  • 20898 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline ppepe

  • ****
  • 507
  • Płeć: Mężczyzna
    • PPepe
Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
« Odpowiedź #90 dnia: Luty 11, 2011, 13:42:30 »
A.
Wygrana jest bitwa...
Widzę jednak, że nasze pisma wpłynęły na Aquart mobilizująco :]

No proszę jaka megalomańska postawa :E
Ciekawe jak wykażecie, że to akurat wasze działania, a nie zwyczajne zgłoszenia problemu
kierowane przez użytkowników do supportu spowodowały jego rozwiązanie.

...


Pisząc "wygrana bitwa a nie wojna" odniosłem się do radosnego stwierdzenia:

Rozumiem że temat został doprowadzony do szczęśliwego finału.  :ok:
...

Po prostu dla mnie nie jest to finał sprawy i tyle. Nie będę więc ogłaszał końca wątku.


B. ja nie napisałem, że dzięki mnie coś zostało załatwione. Napisałem, że został zamknięty pewien rozdział problemu / historii.

c. odnosząc się do wypowiedzi nocnegoMarka zawierającej "wyliczenie strat":

Nie zamierzam zapominać o brak dostępu i rekompensacie za ten czas gdy go nie było.
My wystąpiliśmy o przedłużenie czasu posiadania aktywnej licencji o dokładnie tyle samo dni co brak dostępu ...
Dopiero sukces powyższy daje mi powód do odstąpienia od planów powiadamiania UOKIK itd.
Rekompensata powiadasz...
dostałeś dane SR 2 tygodnie później niż ci, co mieli licencję PL. No to policzmy:
rok subskrypcji wersji EU kosztuje 149zł, więc za 2 tygodnie będzie jakieś 6.20 zł.
Taka byłaby wartość rekompensaty za całkowity brak możliwości korzystania z programu,
ale przecież korzystać z programu mogłeś, miałeś tylko trochę starsze dane statystyczne
dotyczące średnich prędkości na drogach, jaki to stanowiło procent uszczerbku
na funkcjonalności programu 3%? 5%? 15%? Przelicz to sobie na wartość rekompensaty.

Owszem miałeś też dyskomfort psychiczny, który polegał na tym, że czułeś się gorzej traktowany...
Czy jednak da się to podciągnąć pod bezprawną praktyka przedsiębiorcy
z naruszeniem zbiorowych interesów konsumentów?
(tym właśnie mówiąc oględnie zajmuje się UOKiK)

oraz wypowiedzi:

....
A tak poważnie - uważam że decydujące znaczenie miał ten wątek.
Bo żądania rekompensaty to już wykazał nMarek że są śmieszne.

Mylnie obaj uważacie, że w moim ewentualnym zgłoszeniu o UOKIK byłby poruszony temat strat.
Być może zasygnalizowałbym ten problem w odniesieniu do swoich strat przekładając go na resztę osób podsiadających licencję.
Ale zapomnieliście, że postępowanie prowadzone przez UOKIK to nie postępowanie sądowe.
Od rozstrzygania czy ja ponosiłem stratę czy nie są sądy. Najlepiej w tym przypadku wystąpić z postępowaniem zbiorowym.
Natomiast w zgłoszeniu do UOKIK zawarłbym poniższe tematy w odniesieniu do całej historii:
- zapisy licencyjne w kontekście:
* możliwości zapoznania się przez kupującego nową licencję lub przedłużenie (w przypadku ich zmiany) przed dokonaniem zakupu z treścią licencji - dot. wszystkich kanałów sprzedaży.
* sama treść zapisów licencyjnych w odniesieniu do tematu rejestru klauzul niedozwolonych.
* proces reklamowania / dochodzenia roszczeń wobec producenta po uznaniu zapisów licencyjnych za prawidłowe lub nie.

UOKIK nie zajmuje się problemami pojedynczego klienta. Od tego są federacje konsumentów czy też sądy i instytucje pozwów zbiorowych.
Wskazywany przeze mnie departament UOKIK zajmuje się:

"Podstawowym zadaniem departamentu jest kształtowanie i realizowanie rządowej polityki konsumenckiej. Główne narzędzie stanowi prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów. Departament inicjuje ponadto prace legislacyjne nad tworzeniem i nowelizacją przepisów dotyczących konsumentów.

Do kompetencji Departamentu Polityki Konsumenckiej należy ponadto wytaczanie (w porozumieniu z Departamentem Prawnym) powództw o uznanie postanowień wzorców umownych za niedozwolone. DDK ponadto prowadzi rejestr klauzul. "

http://www.uokik.gov.pl/departamenty_uokik.php#faq533

Jeśli UOKIK po zbadaniu zgłoszenia wykazałby, że licencja zawiera zapisy niedozwolone lub / oraz sposób jej poznania przez klientów kupujących Automapę jest nieprawidłowy to z urzędu producent może zostać ukarany decyzją administracyjną oraz przymuszony do usunięcia, delikatnie mówiąc "błędów".

Na podstawie rozstrzygnięć UOKIK można błędzie dochodzić przed sądem swoich racji. Po prostu taka ewentualna decyzja będzie przemawiać na stronę skarżących producenta.


Połączone: [time]Luty 11, 2011, 14:04:17[/time]
I małe przeprosiny dla wszystkich, którzy czują się zawiedzeni nie wydaniem jeszcze wersji AM z zaimplementowanym modułem miplo.

Bardzo przepraszam Was wszystkich, że przez między innymi moje narzekania w tym wątku tak wielka firma odsunęła wszystkich programistów od pisania nowego wodotrysku /miplo w AM/ i testowania wersji alfa tego rozwiązania i przesunęła ich do rozwiązywania "moich prywatnych problemów".  :D
« Ostatnia zmiana: Luty 11, 2011, 14:06:01 wysłana przez ppepe »

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
« Odpowiedź #91 dnia: Luty 11, 2011, 14:11:45 »
Nie wiem czy masz rację i nie będę specjalnie wnikał, nie lubię przebijać się przez te napisy
'zasprayowane czerwoną farbą' ...

Ale nie potrafię dostrzec związku ewentualnych klauzul niedozwolonych w licencji AM
z czasowym brakiem możliwości pobrania przez uzytkowników AMEU aktualizacji danych SR
za pomocą dodatkowego programiku AM`Center, który jest ogólnodostępny, bezpłatny
i bez żadnej dołączonej licencji, o którym nie ma ani słowa w licencji AM
i którego na dobrą sprawę w ogóle mogłoby nie być i nikt nie mógłby mieć pretensji, że go nie ma.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline ppepe

  • ****
  • 507
  • Płeć: Mężczyzna
    • PPepe
Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
« Odpowiedź #92 dnia: Luty 11, 2011, 14:16:50 »
Związek jest.
Producent udostępnił aktualizację integralnego składnika programu - zgodzisz się zapewne.
Nie wszyscy ją otrzymali - prawda.
Ci, którzy jej nie dostali występując do producenta z roszczeniem zostali zbyci zapisami licencyjnymi - tu moja korespondencja.
Jeśli więc zapisy są nieprawidłowe to roszczenia skarżących zostały odrzucone nieprawidłowo i powinny zostać uznane.

*

Offline jartro

  • ****
  • 555
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Auro S 6, AM EU aktualna, TomTom Go 6000, 6200
Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
« Odpowiedź #93 dnia: Luty 15, 2011, 12:35:02 »
Nocny Marku,
 ten :"czasowy brak możliwości pobrania" przypomina mi: "ograniczony kontyngent wojsk sowieckich" w Afganistanie, w propagandzie komunistycznej :]. Każdy kontyngent jest ograniczony a każdy brak możliwości pobrania jest czasowy :ohreally:
Chodzi o to, że 2 tygodnie to przesada :wink:
« Ostatnia zmiana: Luty 18, 2011, 12:32:25 wysłana przez jartro »

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
« Odpowiedź #94 dnia: Luty 17, 2011, 08:49:51 »
A na głównej wczoraj napisali... w złej kategorii -sprzęt :)

Cytuj
"... Producenci AutoMapy udostępnili najnowszą wersję programu AutoMapa Center, pozwalającego na zasilenie każdej nawigacji z AutoMapą w aktualny obraz ruchu na polskich drogach! Najnowsze statystyczne dane o ruchu drogowym w Polsce pozwalają na jeszcze sprawniejsze pokonywanie korków z wykorzystaniem AutoMapy. Dzięki nim, AutoMapa może korzystać przy wyznaczaniu tras z prognozy ruchu drogowego i wybierać taki ich przebieg, by najlepiej dopasować je do pory dnia i tygodnia. Prognozy te stanowią najaktualniejszy obraz sytuacji na polskich drogach..."

"...
„Każdego dnia zbieramy informację z polskich dróg o łącznej długości ponad 4 milionów kilometrów. Dane, przekazywane 24 godziny na dobę, nieustannie poprawiają model ruchu na polskich drogach. Dzięki temu wszyscy kierowcy podróżujący z AutoMapą, nawet bez połączenia z Internetem, mogą korzystać z informacji uwzględniających dane o korkach i innych zatorach drogowych” – powiedział Janusz M. Kamiński, szef PR i Marketingu AutoMapy

Technologia SmartRoutes silnie wspomaga rozwiązanie LiveDrive! pozwalające na sprawne pokonywanie korków i innych zatorów drogowych dzięki informacjom drogowym otrzymywanym w czasie rzeczywistym. Dodatkowo, w internetowym serwisie Targeo.pl użytkownicy mają możliwość zapoznania się nie tylko z bieżącą sytuacją o korkach, ale również sprawdzenia danych historycznych, jak i prognoz na dzień kolejny.

Najnowsza wersja AutoMapa Center dostępna jest bezpłatnie, dla wszystkich legalnych użytkowników, na stronie www.AutoMapa.pl..."

Ostatnie zdanie to chyba dedykowane dla ppepe i jartro :)

I to jest przykład na to jak każde niepowodzenie przekuć na sukces. Ani pół słowa o braku możliwości synchronizacji dla AM EU w poprzedniej wersji AM'Center.

Co do poprawiania danych - trudno się nie zgodzić. Działa to coraz lepiej...
« Ostatnia zmiana: Luty 17, 2011, 08:54:11 wysłana przez jachraniak »