PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych

Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: ppepe w Styczeń 30, 2011, 22:44:19

Tytuł: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: ppepe w Styczeń 30, 2011, 22:44:19
Wiem, że w odniesieniu do wcześniejszych informacji będę monotonny, ale jest 22:40 30.01.2011 i nadal nie działa pobieranie danych SR dla wersji EU.
Za co ja do j.... ch.... płacę?
Podejście firmy Aqurat do klienta jest fatalne.
Panowie mogą się już w 100% pożegnać z moją pierwszą "umierającą" licencją z dniem 14.02.
Nie zamierzam płacić za coś z czego nie mogę korzystać na odpowiednim poziomie.
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: nocnyMarek w Styczeń 30, 2011, 23:13:10
Ppepe, nakręcasz się jak mały dzieciak, w dodatku jeszcze publicznie spuszczasz spodnie :S
Nie lepiej byłoby zachować klasę do końca?
Zdegustowany jestem Twoim obecnym poziomem wypowiedzi ...
IMO zachowujesz się niepoważnie, wciąż jest weekend, a problem nie jest ani krytyczny,
ani nawet z gatunku tych poważnych.
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: ppepe w Styczeń 30, 2011, 23:48:51
a. problem jest znany na tym forum przynajmniej od 26.01 (środa). Support zapewne wie wcześniej o tej przypadłości.
b. producent nie powinien wypuszczać wersji programu opatrzonej błędem.
c. jeśli błędna aplikacja jednak pojawia się na rynku to należy natychmiast ją usunąć (poprawić, zmienić na poprzednią) lub przynajmniej napisać dwa zdania celem informacji dla klientów.


Więc tu mamy:
- 3 dni robocze na naprawienie tematu
- 3 dni robocze na zareagowanie na stronie

Nie doczekałem się niczego z powyższych. Nadal uważam, że skoro płacę to wymagam.
A, zapomniałem! Zapłaciłem nie za jedną licencję a za więcej i x razy więcej mam prawo wymagać.
A nawet jeśli bym zapłacił za jedną to również bym wymagał. Bo czemu nie?
Strony zawarły umowę handlową. Ja się wywiązuję. Nie łamię żadnego z warunków udzielonej mi licencji.
Producent za to nie potrafi wydać produktu w sposób właściwy i pisząc jednym słowem, olewa mnie jako klienta.
Uważam, że mam rację.

Połączone: Styczeń 30, 2011, 23:54:12
Ps. Nie wiem jaki koniec masz na myśli.
Z Miplo. Było. Minęło.
Uważasz, że powyższy tekst z mojej strony to prywatna wendeta?
Więc się mylisz.
Oczekuję tylko odpowiedniej jakości obsługi za którą zapłaciłem.
Nie będę stawał po stronie milczków w sklepie mięsnym szczęśliwych z tego powodu, że kupili kurczaka, którzy przymykają oko na fakt, że ekspedientka podała go brudną szmatą.
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: morette w Styczeń 31, 2011, 08:26:40
Peppe z całym szacunem dla ciebie ale zgadzam się z nocnymMarkiem.
Będąc Global moderatorem na Miplo zabierałeś głos tylko w konkretnych sprawach broniąc i Miplo i Auto Mapy. Dla mnie to zachowujesz sie tak jak byś był w piaskownicy i nagle zabrano ci z niej zabawki i wygoniono z niej. Wcześniej wszystko było cacy a teraz jest be bo cie nie chcą do niej wpuścić.

Cytuj
Oczekuję tylko odpowiedniej jakości obsługi za którą zapłaciłem.

A zaczęło się to wszystko od momentu kiedy podziękowałeś Miplo.
Co liczysz na to że sam prezes do ciebie zadzwoni i będzie cię przepraszał za to że mając tyle licencji i oczywiście płacąc za nie w dalszym ciągu nie poprawili błędów. Ile czasu jesteś na tym forum? Ile czasu korzystasz z AM?  Myślisz że nagle po twoim odejściu producent zmieni stosunek i będzie się zachowywał w inny sposób?

Każdy z nas ma swoje zastrzeżenia i pretensję  i życzenia do producenta. Wiadomo liczymy na poprawę relacji miedzy producentem a użytkownikiem. Stanowisko jakie teraz przedstawiasz dobrze odwzorowuje pierwszy wers postu nocnegomarka ........
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: ppepe w Styczeń 31, 2011, 09:41:24
Będąc moderatorem w Miplo reprezentowałem Miplo więc nie wypadało mi "w pracy" chwalić, "po pracy" ganić.
Jak poczytasz moje wypowiedzi z lat 2007-2010 to się zorientujesz, że w większości odnosiłem się do zagadnień związanych z Miplo. Co miałem mieć "rozdwojenie jaźni"? Po za tym wtedy nie było takiego błędu i o innych też pisałem jak zresztą reszta użytkowników forum. Gdy błąd dotyczy programu, instalacji, konfiguracji czy też betatestów to "możesz do dotknąć" - usunąć u siebie.

Rozmowa tu nie odnosi się do serwisu Miplo. Rozmawiamy na temat dostępności (podobno) usługi związanej z programem, której naprawienie nie jest dostępna dla użytkownika.
Zauważ, że nie lamentowałem (piekliłem się) w zeszłym tygodniu (śr., czw., pt., sob.) na temat braku dostępności aktualizacji SR dla posiadaczy wersji EU. Napisałem posta nocą z niedzieli na poniedziałek po gruntownym sprawdzeniu na stronach producenta czy jest jakaś informacja na ten temat dla użytkowników (brak takowej); po sprawdzeniu jaka jest wersja instalatora programu (ta sama co wcześniej); po sprawdzeniu czy jest nowa wersja programu synchronizacyjnego (nie, nie ma takowej) i na koniec po sprawdzeniu czy usługa działa - nie, nie działa.

Nie wiem ilu użytkownikom to przeszkadza - mi na pewno. Można przyjąć, że są też inne osoby czytając wcześniejsze wypowiedzi. Zapewne się z tym zgodzicie.
To nie jest najważniejsze. Najważniejsze jest, że mając praktycznie cały tydzień producent nie zareagował.
W poważnej firmie nie wypada chować głowy w piasek licząc na to, że jakoś się to rozejdzie "po kościach".
Nie będę rozpisywał się jak powinni się Panowie z Aquratu zachować. Jednak widzę spory dysonans między chęcią do upubliczniania informacji na temat kolejnych laurów a chęcią do poważnego traktowania użytkownika.
Jak rozumiem nie mam prawa domagać się aby ta "awaria" była usunięta?
I co do:
Wiadomo liczymy na poprawę relacji miedzy producentem a użytkownikiem.
Bez żartów. Co ja mam iść na randkę z przedstawicielami Aquratu? Mam do nich równie chłodny stosunek jak do przedstawicieli innych firm z którymi zawarłem jakieś tam umowy na świadczenie usług.
Usługa ma działać. Jak nie, to klient ma prawo się tego domagać. Jak nie, to jest to podstawa do rozwiązania umowy i rekompensaty ze strony usługodawcy. Nie mówimy tu o błędzie po mojej stronie w obsłudze programu czy nieprawidłowym podłączeniu "kabelka".
Mówimy tu o niedziałającej usłudze za którą zapłaciłem.


Dajmy spokój tej rozmowie nie na temat.
Na wczoraj na zamknięcie tygodnia pobieranie SR nie działało. Teraz nie wiem bo nie sprawdzałem. Może się o to pokusić ktoś inny.
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: JD-MM w Styczeń 31, 2011, 12:01:14
......... ale jest 22:40 30.01.2011 i nadal nie działa pobieranie danych SR dla wersji EU.
Za co ja do j.... ch.... płacę?
Podejście firmy Aqurat do klienta jest fatalne...........

Z ciekawości poszukałem w internecie (moja EU jest poza Polską i nie mogę sprawdzić) i okazuje się, że aktualne dane SR EU są dostępne. Czyżby Aqurat wspierał nielegalnych  :O
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: jartro w Styczeń 31, 2011, 12:38:12
Dostałem odp. z supportu, że pracują nad problemem niepobierania SR przez AM EU i naprawią  sprawę tak szybko jak to będzie możliwe :E
AM Center jest ogólnie dostępny i nie wymaga licencji. To odp. na uwagę powyżej.
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: hipeck w Styczeń 31, 2011, 18:38:59
Niekoniecznie. Raz tak, raz siak. Licencję mam do karty. Na innej zainstalowałem do eksperymentów słodzoną, i bywa, że woła o licencję. Jak wpiszę swoją, synchronizuje przez AMC bez problemu. Dzisiaj jednak instalator nie wołał.  pozdr
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: spinnek w Styczeń 31, 2011, 21:38:25
@ppepe

Czy przypadkiem nie jest tak, że firma ma 14 dni na usunięcie usterki wg polskiego prawa?

Moim zdaniem, darcie szat po tygodniu jest przedwczesne, dopiero po dwóch tygodniach można je nadpruwać ;)
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: ochkarol w Styczeń 31, 2011, 23:28:33
Czy przypadkiem nie jest tak, że firma ma 14 dni na usunięcie usterki wg polskiego prawa?
Możesz podać podstawę prawną?
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: ppepe w Luty 01, 2011, 01:07:11
Moim zdaniem, darcie szat po tygodniu jest przedwczesne, dopiero po dwóch tygodniach można je nadpruwać ;)

Polecam Ci przeczytanie artykułu tu http://media2.pl/internet/74265-komentarze-w-sieci-decyduja-o-e-zakupach.html (http://media2.pl/internet/74265-komentarze-w-sieci-decyduja-o-e-zakupach.html)

Jak ulał do tej sytuacji oraz postulatów o "naprawie relacji między użytkownikami a producentem" o jakim wspomniał morette, pasuje następujący akapit tego artykułu cyt.:

Autorzy ankiety zwracają uwagę, że w dobie przed rozwojem Internetu zakładano, że jeden zadowolony klient powie o swoich pozytywnych doświadczeniach 8 osobom, a niezadowolony aż 20-stu. Tymczasem w ogólnoświatowej sieci w obu przypadkach liczby te ulegają znacznemu zwielokrotnieniu. Co więcej, zarówno przychylne, jak nieprzychylne komentarze widnieją na serwerach przez długi czas. To działa mobilizująco na sklepy internetowe i producentów sprzętu oraz oprogramowania - z korzyścią dla konsumentów.
http://media2.pl/internet/74265-komentarze-w-sieci-decyduja-o-e-zakupach.html


Jeśli więc ktoś ma "drzeć szaty" to niech robi to producent oprogramowania.
Najwyższa pora zmienić ustawienia na szachownicy i z biernej postawy "oczekiwania na zmianę podejścia ze strony Aquratu do klientów", w sposób może mało elegancki ale jak widać skuteczny wymusić pewne zmiany w podejściu do nas - użytkowników.

Może pora na terapię "Małych Kroczków - Komentarzy". Małymi kroczkami (komentarzami) uzyskaliśmy pierwszy raz w historii Aquratu a właściwie zależnego od niego Miplo, nie wykasowanie danych jakie zawierała kategoria Sygnalizacja świetlna, która dubluje najnowszy prezent - wodotrysk w danych mapy. Małymi kroczkami - komentarzami uzyskaliśmy zapewnienie, że cyt.: "naprawią  sprawę (SR - ppepe) tak szybko jak to będzie możliwe".

Już teraz zapowiem kolejny mały kroczek - serię komentarzy na temat przywrócenia ze śmietnika panelu miplo, zebranych przez społeczność tego serwisu, danych dotyczących przejazdów kolejowych strzeżonych i niestrzeżonych.
Niestety komentarze na samym Miplo http://www.miplo.eu/articles/?art=85 (http://www.miplo.eu/articles/?art=85) nie wystarczają.
Są osoby jak widać po komentarzach mnie popierających, które również życzyły by sobie zmianę podejścia Aquratu  do naszej pracy.

A co do:
...Czyżby Aqurat wspierał nielegalnych  :O

Zapytam: Czemu każdy kolejny instalator zawiera punkty POI z Miplo i to całą bazę?
Czemu każdy pirat - złodziej - nie bójmy się tego słowa, za każdym razem otrzymuje pełną bazę punktów POI pochodzących z naszej pracy? Jeśli Aqurat ma kłopoty z zabezpieczeniem oprogramowania tak aby nie był dostępny po "3 minutach" na innych forach to niech przynajmniej nie podsuwa na talerzu piratom wyników naszej pracy. Zapytajmy się kogokolwiek z użytkowników Miplo czy chciałby aby jego punkty, które zbierał czasami przez wiele godzin, jego wyniki pracy jako moderatora były przedmiotem kradzieży.

Podstawowe pytanie: Czy ktoś w tej firmie w ogóle zdaje sobie sprawę co się dzieje w tym kraju z ich produktami; z usługami; z zawartością serwisów internetowych?
Czy ci ludzie nie widzą, że pieniądze przechodzą im miedzy palcami? Pieniądze jakie kradną piraci i te, które biorą pracownicy, którzy nie grzeszą profesjonalizmem.
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: Konrad4x w Luty 01, 2011, 07:28:54
Podstawowe pytanie: Czy ktoś w tej firmie w ogóle zdaje sobie sprawę co się dzieje w tym kraju z ich produktami; z usługami; z zawartością serwisów internetowych?
Czy ci ludzie nie widzą, że pieniądze przechodzą im miedzy palcami? Pieniądze jakie kradną piraci i te, które biorą pracownicy, którzy nie grzeszą profesjonalizmem.
Kolego praktycznie ze wszystkim co napisałeś ja osobiście się zgadzam, bo na pewno masz rację. Natomiast bez urazy, ale to co napisałeś w przytoczonym przeze mnie cytacie to lekka przesada. Tzn tu też masz rację, ale nie powinienieś ingerować w politykę ekonomiczną tej firmy (patrz: zaglądać prezesowi Aqu do portfela). Mnie też wnerwia, że program za który zapłaciłem jest natychmiast dostępny złamany na innych forach, ale na pewno producent doskonale o tym wie. Z resztą jak się trochę interesowałeś innymi forami, to wiesz, że linki szybko znikają,  czyli producent maczał w tym palce. Widocznie , ktoś w tej firmie uznał, że z jakiegoś powodu taki stan rzeczy im na razie odpowiada i nie zmienia zabezpieczeń od wielu wersji. Mówiąc krótko - g....o nas powinno obchodzić, czy firma traci pieniądze czy nie. Nas co najwyżej może obchodzić, że czujemy się jak nabici w butelkę płacąc za program,  bo raz nie dość, że soft nie działa jak powinien, a sprzedawany jest jako produkt pełnowartościowy, to dwa jest dostępny za friko w internecie.
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: spinnek w Luty 01, 2011, 10:49:31
@ochkarol, ppepe

http://pl.wikipedia.org/wiki/Reklamacja (http://pl.wikipedia.org/wiki/Reklamacja)

Połączone: Luty 01, 2011, 11:01:32
@ppepe

Tak samo, jak nie ma sensu wygrażać fali powodziowej, tak samo nie ma sensu wygrażać polityce produktowej dowolnego producenta.

A tak jest, moim zdaniem, bo (pisałem już o tym):
- każda firma produkuje najgorszy możliwy towar, który ma wzięcie klientów; produkowanie lepszego (=droższego) byłoby działaniem na szkodę firmy;
- jeśli Ci nie odpowiada jakiś produkt, udaj się na zakupy do konkurencji,
- lub załóż swoją firmę i stwórz lepszy produkt (+znajdź na niego klientów).

Chciałbym Cię prosić, byś swoje zarzuty odnośnie Aqurat/Geosystems umieszczał np. w osobnym temacie (np. w proponowanym przeze mnie wątku sticky "Gorzkie żale do producenta Automapy" albo np. na Facebook'u pod jakimś szumnym tytułem ;).

Chodzi mi tylko o to, by dyskusja w wątkach tematycznych była merytoryczna i by nie odstraszała czytelników tych wątków potokiem emocji. Czym innym, moim zdaniem, jest kompetentna informacja o tym, że dana usługa nie działa, i podparte dowodami zgłoszenie jej do supportu, a czym innym dokłądny opis rozdarcia duszy i zaniku sensu życia, spowodowany niedziałaniem któregoś z setek mechanizmów nawigacyjnych. :)
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: nocnyMarek w Luty 01, 2011, 13:36:35
Czy przypadkiem nie jest tak, że firma ma 14 dni na usunięcie usterki wg polskiego prawa?
Możesz podać podstawę prawną?
http://pl.wikipedia.org/wiki/Reklamacja (http://pl.wikipedia.org/wiki/Reklamacja)
"Na podstawie wspomnianej ustawy kupujący może żądać od sprzedawcy nieodpłatnej wymiany albo naprawy towaru niezgodnego z umową."

Teraz jeszcze tylko pokażcie punkt umowy, wg którego Aqurat zobowiącał sie dostarczać nowe dane SR co 2 tygodnie i śmiało możecie domagać się usunięcia tej usterki.
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: ppepe w Luty 01, 2011, 15:53:55
A kto tu wspomina o terminowości aktualizacji?
Ja i inni piszą tylko o równym dostępie do "technologi" - jak to określa producent, która jest integralną częścią oprogramowania dla wszystkich użytkowników programu.
Na stronie http://www.automapa.pl/?PEI=210436&lng=PL (http://www.automapa.pl/?PEI=210436&lng=PL) czytamy:

SmartRoutes
Unikatowa technologia SmartRoutes wykorzystuje doświadczenia innych użytkowników dróg, którzy przejeżdżają ponad 4 miliony kilometrów dziennie po polskich drogach. Tworzy to obraz sytuacji drogowej zarówno w miastach, jak i poza nimi. Rozwiązanie takie pozwala na udostępnienie wszystkim użytkownikom nie tylko informacji o bieżącej sytuacji na drogach w trybie on-line, ale również umożliwia prognozowanie jej rozwoju w zależności od pory dnia i godziny oraz dnia tygodnia. Co ważne, aby skorzystać z technologii SmartRoutes nie jest potrzebne żadne dodatkowe urządzenie. Wszystkie niezbędne funkcje do wykorzystywania danych statystycznych są integralną częścią AutoMapy!


Co za tym idzie jeśli następuje aktualizacja oprogramowania to producent powinien dostarczyć takie same pod względem terminu aktualizacji dane dla użytkowników oprogramowania z mapami PL jak i z mapami EU.

Powyższe jest wystarczające do żądania od producenta usunięcia usterki w wyniku której cześć użytkowników została pozbawiona możliwości zaktualizowania programu w ustawowym terminie.
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: iceneon w Luty 01, 2011, 17:25:50
Widzę, że wątek informacyjny przerodził się w HP. Przez te Wasze pogaduchy o aktualizacji danych SR (2011.01.28) dowiedziałem się w innym wątku. Ciężko cokolwiek znaleźć w tym gąszczu niepotrzebnej paplaniny.
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: ochkarol w Luty 01, 2011, 18:56:41
Czy przypadkiem nie jest tak, że firma ma 14 dni na usunięcie usterki wg polskiego prawa?
Możesz podać podstawę prawną?
http://pl.wikipedia.org/wiki/Reklamacja (http://pl.wikipedia.org/wiki/Reklamacja)
"Na podstawie wspomnianej ustawy kupujący może żądać od sprzedawcy nieodpłatnej wymiany albo naprawy towaru niezgodnego z umową."
Na podstawie przepisów Ustawy o Szczególnych Zasadach Sprzedaży Konsumenckiej możecie dochodzić swoich praw od sprzedawcy, czyli od firmy która Wam sprzedała AutoMapę. Najczęściej będzie to zupełnie inny podmiot gospodarczy niż Aqurat. Niezgdoność towaru z umową zobowiązuje tylko i wyłącznie sprzedawcę i tylko i wyłącznie w obrocie detalicznym. Jeśli AM została zakupiona "na firmę" ustawa ta nie ma zastosowania i obowiązują przepisy dotyczące rękojmi.
Producenta odpowiada przed konsumentem zapisami gwarancji, jeśli takowej udziela (bo o ile się nie mylę nie ma obowiązku udzielania gwarancji w RP)
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: Konrad4x w Luty 01, 2011, 19:09:21
Koledzy bez urazy, ale zabawni jesteście z tymi prawnymi pogaduchami, a wiadomo, że nikt z was z tego prawa w stosunku do Aqu.. w życiu nie skorzysta, bo gra nie jest warta świeczki. A jak myślicie, że taka paplanina wystraszy producenta, który kosi wszystkie nagrody, to jesteście grubo w błędzie (patrz: jesteście śmieszni  :E :E :E :E :E :E :P)
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: ochkarol w Luty 01, 2011, 20:00:32
No chyba, że pozew zbiorowy  :wink: :mrgreen:
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: rgr w Luty 01, 2011, 20:13:24
Wynajmijcie dobrą kancelarię prawniczą :).
Polecam tą od pozwu zbiorowego przeciw mBankowi -- 1000 osób po 2 tys. od ludzika... muszą być rewelacyjni :).
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: jartro w Luty 05, 2011, 11:27:32
Nadal nie działa. To zaczyna być umęczliwe :S
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: mnadziejka w Luty 05, 2011, 15:05:18
U mnie też to nie działa i w tym momencie jestem na etapie korespondencji z supportem AM. Przysyłają informację co zrobić a ja odpisuję im co się dzieje. Narazie bez efektu. Jak otrzymam coś konkretnego i usługa SR będzie działać to się odezwę
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: ratajczyk w Luty 05, 2011, 15:58:18
Czy przypadkiem nie jest tak, że firma ma 14 dni na usunięcie usterki wg polskiego prawa?
Możesz podać podstawę prawną?
http://pl.wikipedia.org/wiki/Reklamacja (http://pl.wikipedia.org/wiki/Reklamacja)
"Na podstawie wspomnianej ustawy kupujący może żądać od sprzedawcy nieodpłatnej wymiany albo naprawy towaru niezgodnego z umową."

Teraz jeszcze tylko pokażcie punkt umowy, wg którego Aqurat zobowiącał sie dostarczać nowe dane SR co 2 tygodnie i śmiało możecie domagać się usunięcia tej usterki.

to tak nie dziala, kupujac program i go instalujac zgadzamy sie z zapisami licencji ... "program jest jaki jest "... na ten temat rozmawialem z moim radca prawnym, gdyz nie podoba mnie sie, ze aktualizacja map wymusza upgrade wersji samej AM. a SR czy LD - to badziewie lata i mnie powiewa.
mam podobne przemyslenia co autor watku, choc prawnie jako uzytownicy jestesmy na przegranej pozycji. jedynym wyjsciem jest nie kupowanie/przedluzanie licencji.
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: jartro w Luty 06, 2011, 11:42:53
To nie chodzi o to czy ktoś chce korzystać z SR czy nie i czy lubi tę usłgę czy mu ona cyt. "powiewa"
Chodzi o równy dostęp do niej. Właściciele legalnej licencji AM PL mogą z niej korzystać a właściciele AM EU-nie. I tu  jest właśnie szansa wystąpienia na drogę sądową w formie pozwu zbiorowego gdyż firma pozbawia tych drugich takiej możliwości jako posiadaczy legalnych licencji. Jako rekompensatę można zażądać bezpłatnego przedłużenia licencji o dni, w których usługa nie działała, wychodząc z założenia, że właściciele AM EU nie mogli w pełni korzystać z dobrodziejstw programu, nie z własnej winy.
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: Konrad4x w Luty 06, 2011, 12:43:03
...Właściciele legalnej licencji AM PL mogą z niej korzystać a właściciele AM EU-nie. I tu  jest właśnie szansa wystąpienia na drogę sądową w formie pozwu zbiorowego.....
:E :E :E :E :E :E :E Dzięki kolego za dostarczenie mi powodu do śmiechu,  w ten mało przyjemny dzień za oknem  :P Kolego nie wypisuj takich jaj, bo przecież wiesz doskonale, że z przez taki bzdet nikt nie będzie się bawił w jakieś sądy. To nie Ameryka, wake up , hellloooo  :grin: Proponuję idź się przykuj łańcuchem do siedziby producenta, powieś postulaty na szyi, to ci chociaż Pan z marketingu zrobi fotkę na główna stronę AM  :P
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: hipeck w Luty 06, 2011, 13:19:15
Gdyby jednak nastąpił precedens, to jednak firmie nie byłoby do śmiechu. Dlatego w USA przychodzisz do sklepu, oddajesz towar, dostajesz kasę bez jednego słowa wymówki od sprzedawcy.   pozdr
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: jartro w Luty 06, 2011, 13:24:32
Polskie prawo nie opiera się na precedensach a ja wysłałem już do supportu odpowiednie pismo i czekam na odpowiedź. Napisanie pozwu nie kosztuje zbyt wiele. Nie potrzebuję prawnika. 2 razy wygrałem z zakładem pracy a raz z PZU. To dla kolegi Konrada 4 x, który się tak śmieje. :ohreally: Koledzy w zakładzie też dokładnie tak zaśmiewali się. Jak wygrałem to już nie i był komentarz, że jestem pieniaczem. A ja tylko potrafię walczyć o swoje i umiem też liczyć pieniadze. Dla mnie 2 tygodnie(już!!!) licencji, zktórej nie mogę w pełni skorzystać jest istotne. 3 dni to rzeczywiście bym odpuścił  :E Mam 3 legalne AM EU a więc sprawa nie jest już taka błacha a jeśli dla Konrada 4 x tak- to może mi przedłuży te 3 licencje o ten okres. Nie będę wtedy o to walczył. Mnie wszystko jedno kto płaci. Byle nie ja :] Nie potrzebuję do tego pozwu zbiorowego  B)
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: ppepe w Luty 06, 2011, 13:42:08
Masz racje Kolego.

a. to nie Ameryka i za takie działania nikt z nas nie poda Aquratu do sądu.

b. nawet jeśli się znajdzie na tyle "odważny" to nie wygra z tej samej przyczyny (to nie Ameryka) i będzie uważany za pieniacza.

c. masz rację co do tego, że cyt. Twój opis sprzętu: "AM, to niestety dziś jedyny dobry soft na Polskę !" ze szczególnym naciskiem na słowa:
- niestety - no właśnie ten brak konkurencji
- dziś - bo jutro to nie koniecznie Aqurat będzie wiodący

d. masz rację, że takie hipotetyczne działania jak przykuwanie się łańcuchami czy też wywieszanie postulatów niewiele zmieniają a jakiś mądrala z działu PR zmieni to tylko na swoją korzyść.

Ale nie masz racji, że ktoś tu jest śmieszny czy też bije pianę "po próżnicy".

To nasze bicie piany, a przynajmniej moje wynika z faktu, że za każdą licencję zapłaciłem gotówką. Za każde przedłużenie również.
Nie poszedłem do konkurencji. Nie kupiłem sobie kolejnej zabaweczki jak to mówi moja żona. Nie kupiłem dzieciakom zabaweczki lego z górnej półki.
Kupiłem licencję programu nawigacyjnego.
Programu, którego nie dystrybuuję do kolejnych użytkowników. Nie rozkładam programu na czynniki pierwsze. Instaluje i wykorzystuje go zgodnie z zawartą umową. Więc wywiązuję się z niej.
Dałem zarobić tej firmie. Dałem zarobić tym więcej niż inni, że kupiłem i przedłużam wersję EU, która jest droższa - prawda?
Otrzymałem program i mapy. Zainstalowałem to zgodnie z zaleceniami producenta. I skoro producent udostępnia aktualizacje programu, a musisz mi przyznać rację, że aktualizacja SR to aktualizacja składnika programu jak wynika z opisu producenta, to życzył bym sobie ją otrzymać tak jak inni.
Nie zamierzam i nie zrobiłem tego do chwili obecnej, szukać tej aktualizacji w sieci. Ma mi ją dostarczyć producent tak jak innym.

Niech Panie i Panowie z Aquratu zaczną się wywiązywać z umowy.

Skoro tego nie robią to co mam napisać. Aqurat jest super!  Aqurat jest "zajebisty"! - bez żartów.
Ja obecnie postrzegam firmę Aqurat jako podmiot gospodarczy niegodzien zaufania ze strony użytkownika. I jeśli ta sytuacja będzie dalej trwać to masz rację, nie pójdę do sądu; masz rację nie napiszę do nich nic na ten temat (jak zresztą do teraz tego nie zrobiłem). Poczekam na zakończenie umowy, a raczej umów ( na dziś 4 od 14.02 już 3) i nie wykupię nowego przedłużenia licencji.
Nie napiszę o tej firmie (nie produkcie) dobrego słowa. A wręcz przeciwnie. Wszędzie gdzie będę mógł będę opisywał te temat tak aby zgodnie z prawdą przedstawić prawdziwe podejście producenta Automapy do użytkownika.
Czyli świetlana zasada dobrego zarządzania firmą Aqurat na dziś: "Jak tylko dostaniemy twoje pieniądze to mamy Cię "drogi" użytkowniku w poważaniu."

Połączone: [time]Luty 06, 2011, 13:44:08[/time]
Po chwili:

Jak widać ja jestem leniem i do sądu bym nie poszedł.
Kolega jartro jednak najechał mi na ambicję więc może się przyłączę aby poprawić swój wizerunek.
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: Konrad4x w Luty 06, 2011, 14:02:43
Koledzy Jartro i PPepe:

Nie zrozumcie mnie źle, ja z was się nie nabijam, bo macie słuszność, że o swoje prawa można i należy walczyć. Rozbawił mnie tylko zapalnik do takiego działania, czyli problem z SR, który jak doskonale wiecie ma tak naprawdę jedyną zaletę (wad ma więcej niestety), że podaje w miarę nieźle ETA.
Panowie, w każdym zakupionym towarze można się do czegoś przyczepić i z tym iść do sądu. Dlatego też napisałem do ciebie Jartro, że Polska , to nie Ameryka, gdzie ludzie zakładają procesy o byle bzdet i dlatego na kubkach do kawy makdonalda mamy dziś napisane, że kawa jest gorąca. Ale myślę, że eldorado dla papug już za kilka lat i w Polsce będzie i wtedy taki Aqu szybciutko przestanie reklamować niedziałające usługi, z obawy o problemy prawne. A dziś no cóż.....  :(
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: jartro w Luty 06, 2011, 14:16:03
Pismo do Aquartu drogą elektroniczną już poszło a jutro wysyłam ślimaczą pocztą za pokwitowaniem odbioru. Zobaczymy jak zareagują.
Jeszcze niektórzy mogą się zdziwić :E
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: Konrad4x w Luty 06, 2011, 14:18:59
Pismo do Aquartu drogą elektroniczną już poszło a jutro wysyłam ślimaczą pocztą za pokwitowaniem odbioru. Zobaczymy jak zareagują.
Jeszcze niektórzy mogą się zdziwić :E
no nieźle, pozostaje trzymać kciuki  :ok:
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: izaw w Luty 06, 2011, 15:44:22
Jest jeszcze jedna metoda: reputacja.

Jeżeli pisząc w internecie o jakości AM spowodujemy, że w wyszukiwarkach na wiodących pozycjach będą też głosy krytyczne zmuszające potencjalnych klientów do zastanowienia, to wygramy.
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: morette w Luty 06, 2011, 17:43:52
Cytuj
Poczekam na zakończenie umowy, a raczej umów ( na dziś 4 od 14.02 już 3) i nie wykupię nowego przedłużenia licencji.


Pewnie poczekają do zakończenia twoich licencji po to aby później potwierdzić że swoje opinie opierasz o nieaktualne już wersje  :swirus: (oczywiście to tylko żarty)
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: matthiasgor w Luty 06, 2011, 22:35:55
jartro i pepe macie moje pełne wsparcie.
Też jestem typem walczącym o swoje zwanym przez większość "upierdliwcem" tylko dlatego że jestem skuteczny.

pozdrawiam, w razie "w" proszę o kontakt na priv
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: ppepe w Luty 07, 2011, 01:32:27
Wszystkie osoby zainteresowane brakiem aktualizacji danych SmartRoutes może zainteresować poniższe pismo / gotowiec.
Wystarczy wstawić własne dane oraz przesłać pocztą elektroniczną oraz listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.


miejscowość, data
 
imię nazwisko
(nick - ewentualnie)
ul. xxxxxx xx xx
xx-xxx miejscowość
adres poczty elektronicznej   
                                                                                                                                                                                          Aquart sp. z o.o
                                                                                                                                                                                          Łucka 20/1201
                                                                                                                                                                                          00-845 Warszawa



Szanowni Państwo,

W związku z brakiem możliwości aktualizacji danych SmartRoutes w dalszej części pisma zwanych SR, które są integralną częścią ( http://www.automapa.pl/?PEI=210436&lng=PL (http://www.automapa.pl/?PEI=210436&lng=PL) ) zakupionego przeze mnie  programu nawigacyjnego Automapa Państwa produkcji w wersji EU od dnia 26 stycznia 2011. Brakiem jakiejkolwiek informacji o przyczynie usterki np. na stronach internetowych www.automapa.com.pl (http://www.automapa.com.pl) czy poczcie elektronicznej z Państwa strony. Brakiem określonego przez Państwa terminu jej usunięcia oraz w związku z tym, iż do dnia dzisiejszego minęły już 2 tygodnie od wystąpienia usterki uniemożliwiającej automatyczną synchronizację danych SR, a także z racji tego, że jestem legalnym właścicielem następujących licencji programu Automapa EU:

xxxxxxxxxxxx ważnej do dnia xx.xx.xxxx
xxxxxxxxxxxx ważnej do dnia xx.xx.xxxx
xxxxxxxxxxxx ważnej do dnia xx.xx.xxxx
xxxxxxxxxxxx ważnej do dnia xx.xx.xxxx
xxxxxxxxxxxx ważnej do dnia xx.xx.xxxx
xxxxxxxxxxxx ważnej do dnia xx.xx.xxxx
 
Zwracam się z uprzejmą prośbą o przedłużenie mi, w ramach rekompensaty, terminu ważności tych licencji o terminy, w czasie których nie mogę w pełni skorzystać z wykupionej usługi.

Biorąc pod uwagę, że problem uaktualnienia automatycznego danych SR nie występuje w związku z oprogramowaniem Automapa wersja PL i właściciele tych licencji, a więc licencji tańszych a jednocześnie zawartych w AM EU mogą z aktualizacji SR skorzystać uprzejmie informuję, że w przypadku braku odzewu, pomimo mojej wyjątkowej sympatii dla Państwa firmy, a także chęci wspierania rodzimych programów, będę zmuszony poczynić dalsze, przewidziane prawem kroki.

Myślę, że zaproponowana przeze mnie forma będzie do przyjęcia i rozwiąże ten problem bez angażowania innych instytucji.

 
Łączę wyrazy szacunku,

imię nazwisko
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: Adriannos w Luty 07, 2011, 13:48:14
Dziękuje za formularz.
Już wysłałem maila do nich. Teraz trzeba czekać na odpowiedź
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: ppepe w Luty 07, 2011, 22:39:13
Witam czytelników tego wątku.

Dziś otrzymałem odpowiedź na mój list o treści powyższej.
Odpowiedź nadeszła po wielu godzinach a nie jak zazwyczaj najpóźniej rankiem dnia następnego i tym razem nie była to odpowiedź w stylu "dziękujemy - przekazujemy".

Tym razem otrzymałem list obszerniejszy.
W pierwszych słowach mój rozmówca Automapa (po) dziękuję mi za moje zgłoszenie i w kolejnej linijce uświadamia mi, że nie firma którą reprezentuje nie zgadza się z przedstawioną przeze mnie argumentacją.
Rozmówca przyznaje rację,  że dane SmartRoutes sa integralna częścią AutoMapy i sa dostepne w wersji, w ktorej znalazly sie
w pobranej mapie. Wskazuje jednak, że jego zdaniem umowa licencyjna AutoMapy mówi wyraźnie, że program oferowany jest "taki jaki jest" - pisownia oryginalna. Informuje również, że ze wzlegu na specyfikę produktu producent dokłada wszelkich starań by usuwać zauważone lub zgłoszone błędy ale nie gwarantuje czasu, w jakim będzie w stanie to zrobić.

Podsumowując: jak chcesz kupić nasz produkt to jest super cacy; ma nagród co nie miara; popiera go Hołowczyc K.; lata z nim helikopter; ma najnowsze i najświeższe dane; ach i och.

Jak już kupisz to jesteś dla nas nieważny. Zajmiemy się tobą dopiero na 2 tygodnie przed zakończeniem umowy.

Nie wiem jakie odpowiedź dostali inni rozmówcy Aquratu.
Ja i tak się dziwię, że moja wiadomość w ogóle dotarła bo w treści jak się okazuje ich serwer ma mój adres internetowy wprowadzony na listę rozsyłających spam  (Spam:7.0 Spam Score).


Moje propozycje dalszego postępowania:

a. niezależnie od wybrania lub nie, dalszej opcji prawnej proponuję powiadomić UOKIK, Departament Polityki Konsumenckiej w osobie Pani Dyrektor Departamentu Moniki Stec, której to departament zajmuje się prowadzeniem postępowań administracyjnych w sprawach praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów.

Rozpoczęcie postępowania kontrolnego oraz ewentualny fakt zakończenia go wydaniem decyzji prezesa UOKIK nakazującego producentowi zaprzestania praktyk opisanych w tym wątku da ewentualnym skarżącym (zbiorowo lub indywidualnie) dodatkowy potężny argument w przewodzie sądowym.

Powyższe będzie pierwszym sygnałem w kierunku Aquratu do przemyślenia i ewentualnej zmiany stanowiska.
Na tyle bolesnym, że w przypadku uznania tematu za spełniający wymogi "ogólności" ("problem" musi dotyczyć większej grupy odbiorców na terenie kraju - a tu mamy nawet odbiorców zagranicznych) urząd kończy postępowaniem decyzją administracyjną której może towarzyszyć kara finansowa o wiele dotkliwsza niż koszt przedłużenie kilku licencji o np. 3 tygodnie każda.

b. proponuję przedyskutować opcję pozwu zbiorowego go złożenia którego wystarczy 10 osób.

To będzie drugi sygnał do Aquratu, że sprawa jest poważna.
W przypadku uznania przez sąd kryteriów sprawy jako wyczerpujących postanowienia ustawy o pozwach zbiorowych, sąd nakazuje powiadomić ewentualnych innych pokrzywdzonych w prasie, radiu i w inny sposób. Antyreklama jaka będzie towarzyszyć temu etapowi będzie dużo drożej kosztowała niż wspomniane przedłużenia licencji kilku osobom.

c. na koniec proponuję przejść cały przewód sądowy jednocześnie nie zapominając broń Boże o zgłoszeniu na wstępie wniosku o zabezpieczenie kaucji na koszty procesu. Będzie to suma zapewne przekraczająca powyższe przedłużenie licencji.

Jakie jest wasze zdanie?
Czy są ewentualni chętni do powalczenia?
Czy macie inne propozycje / pomysły?

Może producent AM jednak się zreflektuje i po przedyskutowaniu tematu z prawnikiem uzna naszą racje. Może z ciężkim sercem ale zawsze z zasobniejszym portfelem i przy bardziej sprzyjającej biznesowi atmosferze.
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: ochkarol w Luty 07, 2011, 23:37:02
a. niezależnie od wybrania lub nie, dalszej opcji prawnej proponuję powiadomić UOKIK, Departament Polityki Konsumenckiej w osobie Pani Dyrektor Departamentu Moniki Stec, której to departament zajmuje się prowadzeniem postępowań administracyjnych w sprawach praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów. ...
Jeśli już mogę Wam zasugerować, to proponuję jednak Rzecznika Praw Konsumenta. Miłej zabawy - ale macie zdrowie  :mrgreen:
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: ppepe w Luty 07, 2011, 23:57:20
Rzecznik konsumenta może dopomóc ale w jednostkowych sprawach.
Tu mamy temat dotykający nie tylko mnie oraz innych tu rozmówców, ale również inne osoby, które nam nieznane może nawet nie zdają sobie sprawy, że są nierówno traktowane w stosunku do innych klientów Aquratu a płacą przecież więcej - prawda?

Od tego typu spraw dot. większego grona użytkowników. Spraw nazwijmy to "ogólnopolskich" jest właśnie ten departament.
Oczywiście samo zgłoszenie nie oznacza, że UOKIK się tematem zajmie. Ale mamy tu jednak do czynienia z podmiotem gospodarczym posiadającym dominujące miejsce na rynku nawigacji satelitarnej na naszym rynku.

Nadmieniam, że sam z siebie nie jestem aż taki mądry. Tu podziękowania dla mojej rozmówczyni z biura UOKIK, z którą dziś odbyłem rozmowę, która miała trwać minutkę a przerodziła się w praktycznie 15 minutową wymianę zdań i  dociekań w zakresie tematu. Widocznie był interesujący. Jestem dobrej myśli jeśli chodzi o rozpoczęcie działań w punkcie a.

A co do zdrowia.
No wiesz... Teraz mam tyle czasu wolnego, że sam na co go wykorzystać.
Moderować już nie mogę - rządzić będą teraz "Młode Wilki" (patrz wątek o radarze odcinkowym).
Nowy romów brak. Więc jak tak siedzę i myślę to czasami przychodzą mi takie myśli o "czasach równości dla wszystkich" i takie tam.  :D
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: tpiatal w Luty 08, 2011, 00:43:20
Jest jakaś tam szansa, że ktoś z aqratu to czyta...
Kto wie, czy nie znikniesz z forum jak bohaterowie "Roku 1984" Orwela  :mrgreen:

A tak na poważnie, to moim zdaniem jeśli już się sądzić, to o coś więcej niż przedłużenie licencji o 3 tygodnie. Przecież mogłeś ten program wykupić tylko po to, by z niego skorzystać w czasie jakiegoś wyjazdu, który wypadał w tym okresie, a te dodatkowe 3 tygodnie są Ci do niczego nie potrzebne. Jeśli się sądzić, to o zwrot kosztów za cały program a nie za 3 tygodnie, które stanowią ledwie około 6% ceny zapłaconej za produkt. Jeśli sąd się przychyli to to dobrze, a jeśli stwierdzi, że należą się tylko 3 tygodnie, to też dobrze.
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: ppepe w Luty 08, 2011, 01:15:05
Ja napisałem o tych 3 tygodniach w dużej przenośni.
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: jartro w Luty 08, 2011, 07:49:45
Najpierw czekam na odpowiedź na piśmie i wtedy zainteresuję nią Urząd Ochrony Konsumentów. Zobaczymy, co z tego wyjdzie. Powoływanie się na zapis, że program jest jaki jest to na pewno klauzula niedozwolona :evil:
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: cichyq w Luty 08, 2011, 09:04:35
Nie mam przy sobie licencji, ale czy nie wydaje Wam sie, ze Aqurat wywiazuje sie z licencji ??
Przeciez dane SmartRoutes sa zaszyte w mapie, po prostu nie mozna ich zaktualizowac, a tego chyba nie ma w licencji ?
Moge sie mylic :)
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: Zyczliwy w Luty 08, 2011, 09:51:56
Oto fragment umowy licencyjnej którą każdy musi zaakceptować chcąc korzystać z AutoMapy:

"PRODUCENT udziela LICENCJOBIORCY licencji (LICENCJI) na używanie PRODUKTU jedynie pod warunkiem, że LICENCJOBIORCA akceptuje wszystkie warunki zawarte w UMOWIE. Instalując lub użytkując PRODUKT LICENCJOBIORCA wskazuje swoją akceptację UMOWY.
...
PRODUCENT dołożył wszelkich starań aby dostarczyć PRODUKT wraz z dokładnymi danymi oraz zapewnić jego bezawaryjne działanie. Niemniej jednak LICENCJOBIORCA akceptuje fakt, że PRODUKT może zawierać pewna liczbę błędów, usterek, pominięć lub nieprawidłowości. Dlatego też PRODUCENT ani jego odpowiedni licencjodawcy nie zachęcają do polegania na danych i funkcjach zawartych w PRODUKCIE. LICENCJOBIORCA powinien zawsze weryfikować dane z innymi informacjami i mapami"

Hehe. Ze swoim wnioskiem możesz iść co najwyżej do Św. Mikołaja, może nie przyniesie złemu Aqurat'owi prezentów w tym roku :)
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: ppepe w Luty 08, 2011, 10:21:54
Kolego Zyczliwy dziękuję za zacytowanie licencji. Ja ją znam - czytałem.
Szkoda tylko, że osoby które akceptują tą licencję po zakupie programu są przez producenta dzielone na te, które dostaną aktualizacje programu i na te które jej nie dostaną.
Jednocześnie w licencji tej bardziej rozbudowanej (wersji EU) i droższej, zawiera się licencja na mapy w wersji PL.
Co za tym idzie nie każdy użytkownik wersji PL jest równo traktowany a licencje są te same bo program jest ten sam.
I jeszcze jedno. Dane SR mogą sobie być zaszyte w mapie ale zgodnie z informacją wiążącą na stronie producenta są one integralną częścią programu.

Mnie nic nie kosztuje wysłanie całości zebranego materiału i przesłanie do UOKIK.
Poczekam jeszcze na odpowiedz pisemną na pismo moje i Kolegi jartro.

W mojej ocenie producent już traci. Roztrząsanie podejścia Aquratu do użytkowników na tym forum - forum, na które powołują się na stronach internetowych, portalach społecznościowych i wywiadach - stanowi wymierny problem finansowy dla producenta Automapy.

Wątek został już wyświetlony ponad 1100 razy. Wyszukiwarki go zindeksowały.

Polityka chowania głowy w piasek nic nie da.

Jak to się mówi? - Pożyjemy - zobaczymy.
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: Zyczliwy w Luty 08, 2011, 11:15:25
@Ppepe przestań śnić! Aquart jest ogromną firmą robiącą oprogramowanie. Kupując od nich Automape i instalując akceptujesz umowę licencyjną w której jest napisane ze program "jest jaki jest" i ze może zawierać błędy. Z takim zapisem żaden urząd ani rzecznik, ani sad nie przyzna ci racji.
Jeżeli nie podoba ci się polityka Aquart'u to kup sobie inny program do nawigacji i przestań bić piane!
Naprawdę myślisz ze Aquart który posiada ponad pól miliona aktywnych opłacanych licencji przejmie sie jedną, dwoma czy trzema licencjami które przestaniecie opłacać? Nie wydaje mi się.
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: kiniu w Luty 08, 2011, 11:27:23
Czyżby kolega Życzliwy to jakiś pracownik Aquratu. Tak to wygląda. Rejestracją dziś. Dziwny zbieg okoliczności. No cóż każdy broni swego.
Jeżeli jest tak jak myślę to jednak kogoś ruszyło i to mocno. :)
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: Konrad4x w Luty 08, 2011, 11:32:32
@Ppepe przestań śnić! Aquart jest ogromną firmą robiącą oprogramowanie. Kupując od nich Automape i instalując akceptujesz umowę licencyjną w której jest napisane ze program "jest jaki jest" i ze może zawierać błędy. Z takim zapisem żaden urząd ani rzecznik, ani sad nie przyzna ci racji.......
Ja nie jestem pracownikiem Aqu, ale niestety z przykrością muszę się zgodzić z kolegą życzliwym. Jeżeli w umowie jest zapis, który całkowicie chroni producenta, to jedyny pożytek z tych postów jest taki jak napisał ppepe, czyli informacja dla przyszłych ewentualnych klientów, którzy dwa razy pomyślą zanim zakupią program. Z tym, że i tak go zakupią chcąc mieć nawigację. A dlaczego ? Odpowiedź znajdziecie pod moim podpisem  :(
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: Emzor w Luty 08, 2011, 11:39:09
Również nie jestem pracownikiem Aquratu i zgadzam się z postem kolegi wyżej. Zapewne Aqurat miał już sporo takich Userów którzy walczyli z nimi w UKOIK, ale jakoś cicho z ich strony więc nie odnieśli większego sukcesu...

A AutoMapa jest i będzie najlepszym produktem w naszym kraju ponieważ żaden większy producent nie ma sensu zajmować się Polską na taką skalę jaką robi to Aqurat. Po prostu nie jest to dla nich opłacalne.

Konkurencja również z nikąd się nie pojawi ponieważ do napisania dokładnego i porządnego programu nawigacyjnego potrzebne by było pare dużych baniek :)
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: Zyczliwy w Luty 08, 2011, 12:01:58
Ja również nie jestem pracownikiem Aquart'u. jestem uzytkownikiem Automapy i nie raz mialem do czynienia z UOKiK i wiem że ta sprawa jest z góry skazana na porażkę, przykro to mówić, ale taka jest prawda.
Jak czytam takie rewolucyjne watki to az mnie serce boli, chłopaki sie namęczą, nabiją piany a i tak nic z tego nie będzie.
Na te 3 tygodnie też bym z twojej strony nie liczył.

Pozdrawiam!
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: Darkph w Luty 08, 2011, 12:19:33
Konkurencja również z nikąd się nie pojawi ponieważ do napisania dokładnego i porządnego programu nawigacyjnego potrzebne by było pare dużych baniek :)
Konkurencja już dawno istnieje - i ma się całkiem dobrze.
Na chwilę obecną Automapa jest przestarzała pod względem technologicznym ,a przy tym nieobliczalna.
Ratuję ją jedynie sentyment użytkowników , który się kiedyś skończy.
( ... o przepraszam - jest jedynym mi znanym programem wyświetlającym sygnalizację świetlną  :mrgreen: )

Ja już jakiś czas temu zauważyłem że opisy programu na stronie producenta delikatnie mówiąc są bardzo przesadzone i nijak mają się do rzeczywistości.
Przyznam że nadal czuję się nabity w butelkę reklamową...
Widzę że teraz coraz więcej ludzi również to zauważa.
Zauważenie że "król jest nagi" to pierwszy krok do rozpoczęcia poszukiwań lepszego rozwiązania - wierzę że na chwilę obecną jest bardzo dużo alternatyw.
( sam przestałem używać AM ze względu na jej nieobliczalność - i jakoś nie płaczę za nią ).

Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: nocnyMarek w Luty 08, 2011, 12:33:24
Cytat: Zyczliwy
Ja również nie jestem pracownikiem Aquart'u ...

Hihi, to jakaś nowa moda ten disclaimer na początku posta?  :mysli:
A gdyby je tak przepuścić przez wykrywacz kłamstw?  :E

No to ja również nie jestem pracownikiem Aquart'u :D
Nie miałem wprawdzie osobistych doświadczeń z UOKiK, ale też jestem przekonany, że chłopaki nic nie zdziałają.
Ale niech się pomęczą, może takie bicie piany ich czegoś nauczy. Teraz wyglądają tak 'nakręceni'
że żadne argumenty ich od tego nie odwiodą, wręcz przeciwnie będą 'utwierdzać w przekonaniu'.
Zastanawiam się jak do tego podejdą, jak wykażą, że są poszkodowani posiadając trochę starszą wersję danych.
A co jesli się okaże że te nowsze dane SR mają więcej błędów i wcale nie są lepsze od starszych,
a przez to, że ich nie mają program działa im jednak trochę lepiej niż tym którzy mają najnowsze dane?
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: tpiatal w Luty 08, 2011, 12:39:53
Co do zapisu w licencji... Licencja nie jest jakimś boskim cyrografem stojącym ponad konstytucją i wszelkim prawem. Jeśli sąd stwierdziłby, że nie można w niej zapisać stwierdzenia "producent nie daje gwarancji, że to w ogóle działa" to umowa będzie nieważna. Poza tym akceptacja umowy następuje w chwili instalacji programu a nie jego zakupu- nie w widzę powodu, dla którego miałoby być niemożliwe domaganie się zwrotu $ za niedziałający przynajmniej częściowo produkt.

Co do tego, że zajmowanie się Polską jest nieopłacalne dla innych... To jakim niby cudem jest opłacalne dla Aqratu?! Oczywiście, że porządne zajęcie się Polską byłoby opłacalne dla TomTom'a czy IGO. Na zachodzie rynek nawigacyjny jest już chyba mocno przesycony i większość kart jest rozdane, natomiast tu można łatwo znaleźć dużą rzeszę nabywców. Trzeba tylko zainwestować najpierw trochę grosza, a wświadomości decydentów z zachodu Polska niestety pozostaje nadal białą plamą na mapie cywilizacyjnej świata.

Jeśli chodzi o dokładność map, to Automapa już dawno przegrała choćby z Ovimaps. Jak ktoś nie wierzy, to zapraszam na http://maps.ovi.com/ (http://maps.ovi.com/) . Porównajcie sobie dróżki w najbliższym wam lesie do dróżek z Targeo.
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: ochkarol w Luty 08, 2011, 12:52:12
... Jeśli sąd stwierdziłby, że nie można w niej zapisać stwierdzenia "producent nie daje gwarancji, że to w ogóle działa" to umowa będzie nieważna.
I musieliby zmieniać zapisy licencyjne praktycznie wszyscy producenci programów.
Programu bez błędów napisać się nie da i już. Wszyscy (chyba) producenci oprogramowania mają takie zapisy w swoich licencjach.
Trzeba się z tym pogodzić (z takimi zapisami oczywiście) i już.
Jeśli chodzi o dokładność map, to Automapa już dawno przegrała choćby z Ovimaps. Jak ktoś nie wierzy, to zapraszam na http://maps.ovi.com/ (http://maps.ovi.com/) . Porównajcie sobie dróżki w najbliższym wam lesie do dróżek z Targeo.
Niezłe. :mrgreen: Pojeździj sobie po tych dróżkach. :mrgreen:
Znajdź tam obwodnicę Kraśnika (oddana w listopadzie 2010), znajdź przedłużenie ul.Krańcowej do ul.Kunickiego w Lublinie (oddane w lipcu 2010).
Tak na szybko z "mojego ogródka"
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: nocnyMarek w Luty 08, 2011, 12:55:04
Jeśli chodzi o dokładność map, to Automapa już dawno przegrała choćby z Ovimaps. Jak ktoś nie wierzy, to zapraszam na http://maps.ovi.com/ (http://maps.ovi.com/) . Porównajcie sobie dróżki w najbliższym wam lesie do dróżek z Targeo.
Porównaj sobie te dróżki z map Navteq z dróżkami w tym lesie, to dopiero pożyteczne porównanie :ok:
Jeśli uważasz, że wykładnikiem dokładności mapy jest ilość ścieżek na kilometr kwadratowy lasu,
to czym prędzej zaopatrz się w Igo z mapami eMapy, będziesz zachwycony dokładnością mapy. B)
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: Konrad4x w Luty 08, 2011, 13:15:46
....czym prędzej zaopatrz się w Igo z mapami eMapy, będziesz zachwycony dokładnością mapy. B)

ooo tak, emapa to good towar. Pojeździłem na tym troszkę, tak z jeden dzień max, dokładność, skategoryzowanie normalnie wymiata  :E
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: tpiatal w Luty 08, 2011, 13:41:18
Znajdź tam obwodnicę Kraśnika (oddana w listopadzie 2010), znajdź przedłużenie ul.Krańcowej do ul.Kunickiego w Lublinie (oddane w lipcu 2010).
Mapy Ovimaps są dużo bardziej szczegółowe. Nie mówiłem nigdy, że są częściej aktualizowane. Jeśli chodzi o nawigację samochodową, to wiadomo, że AM działa lepiej. Ja jednak korzystam z nawigacji tak samo często w samochodzie, co na piechotę/na rowerze.

Sama nazwa AUTOmapa sugeruje, że jest to nawigacja głównie samochodowa, ale szkoda, że tych leśnych ścieżek nie zaznaczają. Jest przecież coś takiego jak profil 4x4 czy profil pieszy.

Przepraszam za offtop, bo nie o tym jest ten wątek. Chciałem tylko powiedzieć, że niektórzy producenci mają mapy z naniesioną większą ilością dróg. Gdyby aktualizacje także były częstsze to można by się bezboleśnie przesiadać.

Wiem, że to nie ten dział, ale nie ma chyba Aury na Win CE, prawda?
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: JD-MM w Luty 08, 2011, 13:52:49
....... co na piechotę/na rowerze. ..........

Dokładnie do tego się nadaje (sam czasem korzystam). Niestety restrykcji drogowych to 'cudo' nie ma.
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: ppepe w Luty 08, 2011, 17:21:38
Może pozwolicie, że powrócę do tematu wątku.

Panowie Zyczliwy oraz Emzor jak zapewne wiecie ja również nie jestem pracownikiem Aquratu.

Wy natomiast, nowi Koledzy, również nie musicie na siłę udowadniać, że nie jesteście pracownikami Aquratu. Wierzę wam.
Prędzej reprezentujecie kancelarie radcowską obsługującą Aqurat. - zresztą nie ważne.

I jak napisał nocnyMarek, wasze cytowanie licencji nic tu nie wnosi. Nie zmieni to mojego stanowiska. Powtórzę się: ja znam licencję  - czytałem.

Jednak w odróżnieniu do Was stoję na stanowisku, że zapis "jest jaki jest" jest zapisem stojącym w konflikcie z obowiązującym prawem w naszym kraju. Uważam, że zapis licencji, umowy nie może być w konflikcie z prawem wyższej rangi jakim są ustawy.
Dodatkowo zwracam Panów uwagę na fakt, że nabywca programu poznaje zapisy licencji już po "odejściu od kasy" i to w każdym kanale sprzedaży. Więc licencję poznajemy już po fakcie i w tym kontekście żaden zapis nie może pozbawiać kupującego posiadanych ustawowo praw.

Więc w tej chwili mamy moim zdaniem następujące problemy do załatwienia z producentem oprogramowania:

1. wyjaśnienie czy zapisy licencyjne są zgodne z prawem.
Tu uważam, że UOKIK będzie świetną instytucją państwową do rozstrzygnięcia tego problemu.
2. temat równego traktowania użytkowników pod względem otrzymywanego oprogramowania za które zapłacili.
Tu będzie rozstrzygał ewentualnie sąd. Dodatkowym argumentem na naszą korzyść będzie fakt ewentualnego postępowania w tej sprawie prowadzonego przez UOKIK.

Więc jeśli Wy lub ktoś z czytających zamierza ukierunkować działania w stronę "zamknięcia" tego wątku, to widzę tylko jedną możliwość. Równy dostęp do aktualizacji dla wszystkich użytkowników oraz rekompensata za brak dostępu do ostatniej aktualizacji dla osób, które się o taką upomną. I nie mówimy tu o kwiatkach, czekoladkach itp. Mam na myśli przedłużenie terminu licencji o czas odpowiadający okresowi w którym byliśmy pozbawieni dostępu do aktualizacji. Proste i logiczne.



Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: Miedzio w Luty 08, 2011, 17:51:42
Moim zdaniem warto walczyc, nawet dla samej satysfakcji, ze mialo sie racje. Dopoki czlowiek nie wygra z jakims "molochem", to ma takie podejscie, ze sie nie da, ze to niemozliwe i bez sensu. Mimo wszystko zyjemy w miare cywilizowanym panstwie, panstwie prawa. Oczywiscie nie zawsze to prawo jest idealne, ale niekiedy przez ta "wade" mozemy cos dodatkowo ugrac. Czesc "dziwnych" wyrokow o ktorych czasami slyszmy, niekoniecznie wynika tylko z widzi mi sie sadu, tu bardziej chodzi o literalne podejscia do prawa. Nie zawsze to co nam wydaje sie logiczne, wiaze sie z prawem. Jesli uda sie udowodnic, ze Aqurat postepuje wbrew prawu, to wszystko jest mozliwe. Trzymam kciuki, w jakims sensie przecieracie szlaki dla innych.
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: ochkarol w Luty 09, 2011, 00:03:17
... Jednak w odróżnieniu do Was stoję na stanowisku, że zapis "jest jaki jest" jest zapisem stojącym w konflikcie z obowiązującym prawem w naszym kraju.
A z którymi przepisami konkretnie?
Uważam, że zapis licencji, umowy nie może być w konflikcie z prawem wyższej rangi jakim są ustawy.
Możesz zacytować na jakie zapisy macie zamiar się powoływać?
Dodatkowo zwracam Panów uwagę na fakt, że nabywca programu poznaje zapisy licencji już po "odejściu od kasy" i to w każdym kanale sprzedaży. Więc licencję poznajemy już po fakcie i w tym kontekście żaden zapis nie może pozbawiać kupującego posiadanych ustawowo praw.
I jest to normalna praktyka przy sprzedaży oprogramowania i dlatego możesz skorzystać z prawa jakie daje Ci Ustawa o Szczególnych Zasadach Sprzedaży Konsumenckiej i program zwrócić do sprzedawcy jako niezgodny z umową (nawet z reklamami na stronie Aqurat'u). Podstawą będzie fakt, że sprzedawca nie uprzedził Cię o szczególnych warunkach licencji.
1. wyjaśnienie czy zapisy licencyjne są zgodne z prawem.
To wiecie, że te zapisy są niezgodne z prawem czy na razie Wam się wydaje?
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: izaw w Luty 09, 2011, 00:34:15
Oprogramowanie jest ewenementem wśród produktów na rynku.

Czy ktoś kupiłby samochód z zapisem w umowie, że "jest jaki jest" i nie ma prawa czepiać się nie działania hamulca?

A może coś z żywności?

Siła producentów wymusza na konsumentach nierozsądne zachowania. A to dlatego, że nie mają wyboru. I tu pojawia się problem wersji legalnych "inaczej" oprogramowania. Jeżeli producent wciska mi kit i naciąga na niepełnowartościowy produkt, to ja wchodzę w tą grę.

Uczciwe podanie możliwych błędów i ich zakresu oczyściłoby atmosferę.

P.S. Ten post w żaden sposób nie popiera piractwa, tylko usiłuje pokazać aregumenty i postawy obu stron.
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: ochkarol w Luty 09, 2011, 00:46:47
... Siła producentów wymusza na konsumentach nierozsądne zachowania. ...
To nie żadna siła producentów tylko specyfika produktu. Nie da się napisać oprogramowania użytkowego, które nie zawiera błędów, nie da się zagwarantować, że te znalezione zostaną w określonym czasie naprawione. To wymusza takie zapisy w licencjach.
Albo to zostanie zaakceptowane albo nie będzie programów w ogóle..
Są tylko programy i firmy lepsze albo gorsze. Programy mające mniej lub więcej błędów i firmy szybciej lub wolniej usuwające usterki w swych programach. I nic poza konkurencyjnym działaniem rynku tego nie zweryfikuje.
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: izaw w Luty 09, 2011, 01:33:52
ochkarol a czy znasz jakikolwiek produkt który nie zawiera błędów? Nie popadajmy w demagogię, że informatyka to jakaś magia. Też zajmuję się pisaniem programów i nie widzę tutaj żadnej wyjątkowości.

Czy tak samo ocenisz oprogramowanie sprzętu medycznego, samolotów i obsługi lotów, finansowe? Jakoś są dziedziny, gdzie rozsądny poziom jakości można zagwarantować. Nie daj sobie wmówić, że oprogramowanie musi mieć błędy i oczekiwanie poprawnego działania jest niestosowne.
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: Darkph w Luty 09, 2011, 09:28:05
Nie da się napisać oprogramowania użytkowego, które nie zawiera błędów, nie da się zagwarantować, że te znalezione zostaną w określonym czasie naprawione. To wymusza takie zapisy w licencjach.
Ale zauważ że nie mówimy to o błahostkach , ale o funkcjonalności , która jest reklamowana jako niemal że główna zaleta Automapy.
Co ma począć użytkownik - czytający piękne reklamy, na podstawie których kupuje program ?
Dopiero po zakupie okazuje się że ten cud techniki - to jest zwykły bubel , który nie powinien być dopuszczony do sprzedaży detalicznej...
To co widzimy to po prostu niechlujstwo i olewanie klienta.

Sam jestem developerem - przynajmniej w mojej pracy jest tak że to co robię  MUSI dzialać zgodnie ze specyfikacją.
Nie ma możliwości żeby było inaczej. Co z tego że powiem "I'm sorry" - konsekwencje mojej pomyłki będą bardzo duże.
Z tym że ja testuję swoją pracę najpierw osobiście , potem w specjalnym systemie służącym tylko do testów , a następnie dopiero mogę to zaimplementować w systemie "produkcyjnym"

Styl prasy Aquart bardziej przypomina radosną twórczość pryszczatych nastolatków, niż profesjonalne podejście do produkcji oprogramowania.
Ciekawi mnie czy Auart ma chociaż certyfikat ISO ?
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: hipeck w Luty 09, 2011, 09:59:41
Nie chodzi o błędy, tylko równy dostęp. Poza tym tutaj UIKOK na 100% /moim zdaniem/ może wdrożyc postępowanie o " klauzulach niedozwolonych".    pozdr
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: ochkarol w Luty 09, 2011, 10:05:21
ochkarol a czy znasz jakikolwiek produkt który nie zawiera błędów?
Taki telefon komórkowy, telewizor itp mają bez usterek spełniać swoje funkcje, które opisane są w instrukcji obsługi, taki samochód np. ma też działać bezbłędnie. Przecież, jeśli w samochodzie będącym "na gwarancji", jeśli cokolwiek przestaje działać oddaje się do bezpłatnej naprawy serwisowej.
Czy tak samo ocenisz oprogramowanie sprzętu medycznego, samolotów i obsługi lotów, finansowe?...
Umknęło Ci zapewne, że napisałem oprogramowanie użytkowe. Wiesz dobrze, że oprogramowanie specjalistyczne to zupełnie inne środowisko programowe pracy. I tutaj rzeczywiście jest wymagana bezbłędność.

Połączone: Luty 09, 2011, 10:09:42
Ale zauważ że nie mówimy to o błahostkach , ale o funkcjonalności , która jest reklamowana jako niemal że główna zaleta Automapy.
I ta zaimplementowana w program (w wersji instalacyjnej) działa.
Brak jedynie możliwości aktualizacji.
... Styl prasy Aquart bardziej przypomina radosną twórczość pryszczatych nastolatków, niż profesjonalne podejście do produkcji oprogramowania.
A tutaj się w pełni zgadzam, niestety.
Ciekawi mnie czy Auart ma chociaż certyfikat ISO ?
Proszę Cię.  :mrgreen: Uczestniczyłem we wdrażaniu ISO 9001 w dwóch firmach - pic na wodę, fotomontaż. Ten znaczek jest g...no wart.
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: Darkph w Luty 09, 2011, 10:13:07
A jakże.  Działa - działa - szczególnie wycieczki po stacjach benzynowych i zjazdy z autostrady żeby wjechać na nią ponownie na tym samym węźle  :mrgreen: :mrgreen:
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: ochkarol w Luty 09, 2011, 10:13:34
Nie chodzi o błędy, tylko równy dostęp. ...
Ale brak dostępu do aktualizacji SR jest wynikiem błędu właśnie. Nie zakładasz chyba, że Aqurat celowo pozbawia część użytkowników tej funkcjonalności  :shock:

Połączone: [time]Luty 09, 2011, 10:14:06[/time]
A jakże.  Działa - działa - szczególnie wycieczki po stacjach benzynowych i zjazdy z autostrady żeby wjechać na nią ponownie na tym samym węźle  :mrgreen: :mrgreen:
To jak to działa, to już inna bajka  :mrgreen:

Połączone: Luty 09, 2011, 10:22:29
Tak reasumując, to powiem Wam, że musicie być bardzo szczęśliwymi ludźmi (tj. mieć mało kłopotów), że Wam się chce zajmować takimi duperelami. Jak dla mnie, to po prostu szkoda nerwów (a przez to zdrowia) i czasu na zajmowanie się bardzo wątpliwą, do wygrania sprawą.

I żebym był dobrze zrozumiany. Mi też nie podoba się obecna działalność firmy Aqurat, to że potrafią spieprzyć coś co działało bardzo dobrze lub dobrze (np. te Wasze aktualizacje czy obsługę sygnału GPS) i nie potrafią tego naprawić. To, że routing potrafi wyczyniać głupoty (a nie wyczyniał - nawet ze SR), że AM nawet na nowoczesnym PC chodzi jak pod górkę. Że LD to pic na wodę (w większości przypadków).
Również uważam, że zaczyna się przerost formy nad treścią.
Tylko uważam również, że szkoda czasu na głupoty - lepiej się piwka napić czy z kobitą pofiglować  :mrgreen: :ok:

Z mojej strony EOT w temacie.
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: hipeck w Luty 09, 2011, 10:36:12
Karol, jak wszyscy to oleją, to zostanie po staremu. Nawiasem mówiąc takie błędy to też niezgodność towaru z umową.  pozdr
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: ochkarol w Luty 09, 2011, 11:20:04
Karol, jak wszyscy to oleją, to zostanie po staremu.
Naprawią, prędzej czy później.
Nawiasem mówiąc takie błędy to też niezgodność towaru z umową.
Z tego tytułu (niezgodność z umową) to już reklamacje do sprzedawcy a nie do producenta.
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: izaw w Luty 09, 2011, 15:19:59
Karol, jak wszyscy to oleją, to zostanie po staremu.
Naprawią, prędzej czy później.
Ależ oni nic nie naprawiają tylko dodają nowe bajery z nowymi, a jakże, błędami.

Gdyby telefon tak działał jak nawigacja - łączył z dowolnymi numerami, zawieszał się przynajmniej raz dziennie, itd - zwróciłbym go natychmiast. Naprawdę trudno znaleźć komercyjny program o takiej wadliwości.

Też uważam, że walka prawna będzie trudna, ale jej nie wykluczam. Teraz uważam, że pokazywanie prawdziwej wartości programu i skłanianie do refleksji nowych klientów jest najważniejsze. Świadomy klient oprócz strony domowej szuka opinii w necie. I tu nasza rola. Nie okłamywać, że program jest zupełnym dnem, ale punktować wpadki, błędy i co najważniejsze stosunek producenta.
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: ppepe w Luty 09, 2011, 21:18:30
Ponieważ dopiero się zalogowałem z domu i widzę aż tyle postów, że trudno na szybko ogarnąć całość, to napiszę tylko krótką informację do wszystkich zainteresowanych np. nowych użytkowników forum z dnia wczorajszego.

Nadal czekam na zwrotkę z poczty potwierdzającą odebranie pisma na ww. temat przez sekretariat producenta.
Nadal czekam na pisemne ustosunkowanie się do jego treści w formie papierowej.
Poczekam 14 dni + 4-5 na ewentualną pocztę.
Następnie dodam zapewne niesatysfakcjonującą mnie odpowiedź do zebranego materiału.
Spakuje całość w kopertę.
Zawiozę na pocztę.
Zapłacę za znaczki i wyślę do już wcześniej wspomnianego departamentu UOKIK.
Poczekam na zwrotkę a następnie na kolejne pisma już z UOKIKu.
Prawicy z kancelarii producenta zapewne przedstawią w firmie dalszy tok zdarzeń. Czyli:
UOKIK wstępuje do Aquratu o dostarczenie kopii oprogramowania oraz o ich stanowisko w przedmiotowej sprawie.
Tu nie wystarczy już wysłanie dwóch panów na forum aby napisali trzy / cztery słowa z treści licencji. Trzeba się będzie napracować.
Następnie UOKIK po przeprowadzeniu dogłębnej analizy sprawy zadecyduje czy wszcząć postępowanie przeciw producentowi oprogramowania czy nie.
O każdym etapie postępowania będę informowany pisemnie bo takie uprawnienia uzyskuję poprzez powiadomienie pisemne UOKIKu.
Więc ten wątek ma jeszcze szansę na wielomiesięczne istnienie.
Mi się nie spieszy.

Po uzyskaniu opinii z UOKIKu dopiero zadecyduję co dalej.
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: emisiu w Luty 09, 2011, 23:24:00
@Ppepe przestań śnić! Aquart jest ogromną firmą robiącą oprogramowanie. ...

Znam polskie firmy robiące oprogramowanie o obrotach i przychodach setki razy większych niż Aquart, więc z tym "ogromna" to bym raczej nie przesadzał.
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: puniek w Luty 10, 2011, 00:07:49
Na taką wojnę to może prawnik się przyda. Może ten: http://www.fakt.pl/Mec-Rogalski-Sztuczna-mgla-byla-planowana-,artykuly,94052,1.html (http://www.fakt.pl/Mec-Rogalski-Sztuczna-mgla-byla-planowana-,artykuly,94052,1.html)   :)

Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: tpiatal w Luty 10, 2011, 00:21:13
Znam polskie firmy robiące oprogramowanie o obrotach i przychodach setki razy większych niż Aquart, więc z tym "ogromna" to bym raczej nie przesadzał.
Widocznie ten konkretny pracownik Aquratu nigdy nie pracował w większej firmie  :mrgreen:
Zbieg okoliczności był wprost cudowny: dwóch użytkowników, którzy zarejestrowali się po powstaniu tego tematu i którzy jako znawcy regulaminu Automapy zabrali głos w tylko tej jednej dyskusji :D

Aqrat musi być jednak wielką firmą, skoro ma własną policję internetową :police: , której zadaniem jest rejestrowanie się na forach internetowych i sabotowanie ruchu oporu niezadowolonych klientów :mrgreen:
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: izaw w Luty 10, 2011, 00:34:39
I mają przynajmniej dwóch pracowników umiejących zarejestrować się i napisać post. Choć może być to jeden, ale w dwóch osobach. Mistycyzm.

Ale mimo wszystko świadczy to, że jest to duża firma. Jestem pod wrażeniem.
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: nocnyMarek w Luty 10, 2011, 00:45:50
Zbieg okoliczności był wprost cudowny: dwóch użytkowników, którzy zarejestrowali się po powstaniu tego tematu i którzy jako znawcy regulaminu Automapy zabrali głos w tylko tej jednej dyskusji :D

To ja coś przeoczyłem, czy wam się w oczach dwoi? Gdzie jest ten drugi?
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: Miedzio w Luty 10, 2011, 00:59:08
Uzytkownicy Emzor i Zyczliwy, tyle tylko, to chyba rzeczywiscicie byla jedna osoba ;) Nawet jeden z moderatorow umiescil post, ze obaj korzystali z tego samego IP z malym ostrzezeniem, ale jak szybko post sie pojawil, tak szybko zniknal...
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: ppepe w Luty 10, 2011, 01:54:43
Kolega Emzor wygląda na technika (programistę) z supportu AM. Tak wnioskuję z treści jego wiadomości na tym forum.
A Zyczliwy - no cóż, taki życzliwy duszek chcący przekonać nas, że życie jest ciężkie, a ta sprawa beznadziejna i nie ma nawet co próbować.
Tym bardziej spróbuję.  :evil:
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: nocnyMarek w Luty 10, 2011, 10:46:38
Cytat: Miedzio
... umiescil post, ze obaj korzystali z tego samego IP z malym ostrzezeniem, ale jak szybko post sie pojawil, tak szybko zniknal...
Bo to było zbiorcze IP, należące do sporego providera internetu z Wawy.
W związku z tym założenie, że to ta sama osoba było nieco ryzykowne (choć jest to możliwe).
Poza tym jeden z nich ma konto od pół roku i 'popełnił już' kilka postów w innych wątkach,
więc tpatial minął się z prawdą pisząc posta o 'cudownym zbiegu okoliczności'.
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: Emzor w Luty 10, 2011, 11:02:19
 :ok:

Niezłe, niezłe.
Mam wiedzę o AutoMapie bo z niej korzystam i jestem legalnym użytkownikiem. Miewałem z nią problemy część z nich rozwiązywałem dzięki temu forum, coś tam wiem o UOKIKU bo lubię sobie poczytać rzeczy w internecie, ale w Aquracie nie pracuję i nigdy tam nie aplikowałem :)

Wracając do głównego tematu UOKIKU, piszcie i informujcie nas o rozwoju sytuacji  :cool:
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: akubit w Luty 11, 2011, 00:56:33
Tymczasem ukazał się nowy AMCenter z poprawionym pobieraniem danych SR na AM EU. Wreszcie  :-|
Musieli ostro trenować bo wersja zmieniła się z 75 na 132  :O
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: JR.Nysa w Luty 11, 2011, 07:53:00
Rozumiem że temat został doprowadzony do szczęśliwego finału.  :ok:
Proponuję walkę w podobnym tonie z dostawcą AM o "poprawne działanie LiveDrive! "
Są chętni?
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: ppepe w Luty 11, 2011, 08:29:56
Zaraz, zaraz... Nie tak szybko.

Wygrana jest bitwa a nie wojna o dostęp do danych równy dla wszystkich użytkowników.

Nie zamierzam zapominać o brak dostępu i rekompensacie za ten czas gdy go nie było.
My wystąpiliśmy o przedłużenie czasu posiadania aktywnej licencji o dokładnie tyle samo dni co brak dostępu.
Nie zamierzam bawić się w Robin Hooda i wymagać przedłużenia dla każdego klienta, co zapewne doprowadzi do zapaści finansowej w portfelu Aquratu.  :E
Mi wystarcza pozytywne zaopiniowanie przedłużenia dla wszystkich, którzy wystąpili z takim roszczeniem.

Dopiero sukces powyższy daje mi powód do odstąpienia od planów powiadamiania UOKIK itd.
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: jartro w Luty 11, 2011, 08:50:21
Ja też będę tak robił  :ok: Widzę jednak, że nasze pisma wpłynęły na Aquart mobilizująco :]
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: ochkarol w Luty 11, 2011, 10:24:10
Widzę jednak, że nasze pisma wpłynęły na Aquart mobilizująco :]
Tak sądzisz? Mnie wydaje się, że po prostu pracowali nad problemem i go w końcu rozwiązali. I tyle.
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: nocnyMarek w Luty 11, 2011, 11:12:40
Wygrana jest bitwa...
Widzę jednak, że nasze pisma wpłynęły na Aquart mobilizująco :]

No proszę jaka megalomańska postawa :E
Ciekawe jak wykażecie, że to akurat wasze działania, a nie zwyczajne zgłoszenia problemu
kierowane przez użytkowników do supportu spowodowały jego rozwiązanie.


Nie zamierzam zapominać o brak dostępu i rekompensacie za ten czas gdy go nie było.
My wystąpiliśmy o przedłużenie czasu posiadania aktywnej licencji o dokładnie tyle samo dni co brak dostępu ...
Dopiero sukces powyższy daje mi powód do odstąpienia od planów powiadamiania UOKIK itd.
Rekompensata powiadasz...
dostałeś dane SR 2 tygodnie później niż ci, co mieli licencję PL. No to policzmy:
rok subskrypcji wersji EU kosztuje 149zł, więc za 2 tygodnie będzie jakieś 6.20 zł.
Taka byłaby wartość rekompensaty za całkowity brak możliwości korzystania z programu,
ale przecież korzystać z programu mogłeś, miałeś tylko trochę starsze dane statystyczne
dotyczące średnich prędkości na drogach, jaki to stanowiło procent uszczerbku
na funkcjonalności programu 3%? 5%? 15%? Przelicz to sobie na wartość rekompensaty.

Owszem miałeś też dyskomfort psychiczny, który polegał na tym, że czułeś się gorzej traktowany...
Czy jednak da się to podciągnąć pod bezprawną praktyka przedsiębiorcy
z naruszeniem zbiorowych interesów konsumentów?
(tym właśnie mówiąc oględnie zajmuje się UOKiK)
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: jachraniak w Luty 11, 2011, 11:30:50
Wybaczcie żart

Gdyby nie fakt że ppepe miał problem z pobraniem danych, AM'Center byłby o wiele wcześniej poprawiony i wrzucony na serwer. Ale chłopaki z Aquratu chcieli poczytać sobie pieniactwo ppepe i stąd ta obsuwa. :mrgreen:

A tak poważnie - uważam że decydujące znaczenie miał ten wątek.
Bo żądania rekompensaty to już wykazał nMarek że są śmieszne.
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: jartro w Luty 11, 2011, 11:53:45
Szanuję Nocnego Marka ale wolę znać stanowisko Urzędu Ochrony Konsumentów. Wydaje mi się ono bardziej wiarygodne :]
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: ppepe w Luty 11, 2011, 13:42:30
A.
Wygrana jest bitwa...
Widzę jednak, że nasze pisma wpłynęły na Aquart mobilizująco :]

No proszę jaka megalomańska postawa :E
Ciekawe jak wykażecie, że to akurat wasze działania, a nie zwyczajne zgłoszenia problemu
kierowane przez użytkowników do supportu spowodowały jego rozwiązanie.

...


Pisząc "wygrana bitwa a nie wojna" odniosłem się do radosnego stwierdzenia:

Rozumiem że temat został doprowadzony do szczęśliwego finału.  :ok:
...

Po prostu dla mnie nie jest to finał sprawy i tyle. Nie będę więc ogłaszał końca wątku.


B. ja nie napisałem, że dzięki mnie coś zostało załatwione. Napisałem, że został zamknięty pewien rozdział problemu / historii.

c. odnosząc się do wypowiedzi nocnegoMarka zawierającej "wyliczenie strat":

Nie zamierzam zapominać o brak dostępu i rekompensacie za ten czas gdy go nie było.
My wystąpiliśmy o przedłużenie czasu posiadania aktywnej licencji o dokładnie tyle samo dni co brak dostępu ...
Dopiero sukces powyższy daje mi powód do odstąpienia od planów powiadamiania UOKIK itd.
Rekompensata powiadasz...
dostałeś dane SR 2 tygodnie później niż ci, co mieli licencję PL. No to policzmy:
rok subskrypcji wersji EU kosztuje 149zł, więc za 2 tygodnie będzie jakieś 6.20 zł.
Taka byłaby wartość rekompensaty za całkowity brak możliwości korzystania z programu,
ale przecież korzystać z programu mogłeś, miałeś tylko trochę starsze dane statystyczne
dotyczące średnich prędkości na drogach, jaki to stanowiło procent uszczerbku
na funkcjonalności programu 3%? 5%? 15%? Przelicz to sobie na wartość rekompensaty.

Owszem miałeś też dyskomfort psychiczny, który polegał na tym, że czułeś się gorzej traktowany...
Czy jednak da się to podciągnąć pod bezprawną praktyka przedsiębiorcy
z naruszeniem zbiorowych interesów konsumentów?
(tym właśnie mówiąc oględnie zajmuje się UOKiK)

oraz wypowiedzi:

....
A tak poważnie - uważam że decydujące znaczenie miał ten wątek.
Bo żądania rekompensaty to już wykazał nMarek że są śmieszne.

Mylnie obaj uważacie, że w moim ewentualnym zgłoszeniu o UOKIK byłby poruszony temat strat.
Być może zasygnalizowałbym ten problem w odniesieniu do swoich strat przekładając go na resztę osób podsiadających licencję.
Ale zapomnieliście, że postępowanie prowadzone przez UOKIK to nie postępowanie sądowe.
Od rozstrzygania czy ja ponosiłem stratę czy nie są sądy. Najlepiej w tym przypadku wystąpić z postępowaniem zbiorowym.
Natomiast w zgłoszeniu do UOKIK zawarłbym poniższe tematy w odniesieniu do całej historii:
- zapisy licencyjne w kontekście:
* możliwości zapoznania się przez kupującego nową licencję lub przedłużenie (w przypadku ich zmiany) przed dokonaniem zakupu z treścią licencji - dot. wszystkich kanałów sprzedaży.
* sama treść zapisów licencyjnych w odniesieniu do tematu rejestru klauzul niedozwolonych.
* proces reklamowania / dochodzenia roszczeń wobec producenta po uznaniu zapisów licencyjnych za prawidłowe lub nie.

UOKIK nie zajmuje się problemami pojedynczego klienta. Od tego są federacje konsumentów czy też sądy i instytucje pozwów zbiorowych.
Wskazywany przeze mnie departament UOKIK zajmuje się:

"Podstawowym zadaniem departamentu jest kształtowanie i realizowanie rządowej polityki konsumenckiej. Główne narzędzie stanowi prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów. Departament inicjuje ponadto prace legislacyjne nad tworzeniem i nowelizacją przepisów dotyczących konsumentów.

Do kompetencji Departamentu Polityki Konsumenckiej należy ponadto wytaczanie (w porozumieniu z Departamentem Prawnym) powództw o uznanie postanowień wzorców umownych za niedozwolone. DDK ponadto prowadzi rejestr klauzul. "

http://www.uokik.gov.pl/departamenty_uokik.php#faq533 (http://www.uokik.gov.pl/departamenty_uokik.php#faq533)

Jeśli UOKIK po zbadaniu zgłoszenia wykazałby, że licencja zawiera zapisy niedozwolone lub / oraz sposób jej poznania przez klientów kupujących Automapę jest nieprawidłowy to z urzędu producent może zostać ukarany decyzją administracyjną oraz przymuszony do usunięcia, delikatnie mówiąc "błędów".

Na podstawie rozstrzygnięć UOKIK można błędzie dochodzić przed sądem swoich racji. Po prostu taka ewentualna decyzja będzie przemawiać na stronę skarżących producenta.


Połączone: [time]Luty 11, 2011, 14:04:17[/time]
I małe przeprosiny dla wszystkich, którzy czują się zawiedzeni nie wydaniem jeszcze wersji AM z zaimplementowanym modułem miplo.

Bardzo przepraszam Was wszystkich, że przez między innymi moje narzekania w tym wątku tak wielka firma odsunęła wszystkich programistów od pisania nowego wodotrysku /miplo w AM/ i testowania wersji alfa tego rozwiązania i przesunęła ich do rozwiązywania "moich prywatnych problemów".  :D
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: nocnyMarek w Luty 11, 2011, 14:11:45
Nie wiem czy masz rację i nie będę specjalnie wnikał, nie lubię przebijać się przez te napisy
'zasprayowane czerwoną farbą'  ...

Ale nie potrafię dostrzec związku ewentualnych klauzul niedozwolonych w licencji AM
z czasowym brakiem możliwości pobrania przez uzytkowników AMEU aktualizacji danych SR
za pomocą dodatkowego programiku AM`Center, który jest ogólnodostępny, bezpłatny
i bez żadnej dołączonej licencji, o którym nie ma ani słowa w licencji AM
i którego na dobrą sprawę w ogóle mogłoby nie być i nikt nie mógłby mieć pretensji, że go nie ma.
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: ppepe w Luty 11, 2011, 14:16:50
Związek jest.
Producent udostępnił aktualizację integralnego składnika programu - zgodzisz się zapewne.
Nie wszyscy ją otrzymali - prawda.
Ci, którzy jej nie dostali występując do producenta z roszczeniem zostali zbyci zapisami licencyjnymi - tu moja korespondencja.
Jeśli więc zapisy są nieprawidłowe to roszczenia skarżących zostały odrzucone nieprawidłowo i powinny zostać uznane.
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: jartro w Luty 15, 2011, 12:35:02
Nocny Marku,
 ten :"czasowy brak możliwości pobrania" przypomina mi: "ograniczony kontyngent wojsk sowieckich" w Afganistanie, w propagandzie komunistycznej :]. Każdy kontyngent jest ograniczony a każdy brak możliwości pobrania jest czasowy :ohreally:
Chodzi o to, że 2 tygodnie to przesada :wink:
Tytuł: Odp: Wątek zdegustowanych brakiem aktualizacji Smart Routes dla AM EU.
Wiadomość wysłana przez: jachraniak w Luty 17, 2011, 08:49:51
A na głównej wczoraj napisali... w złej kategorii -sprzęt :)

Cytuj
"... Producenci AutoMapy udostępnili najnowszą wersję programu AutoMapa Center, pozwalającego na zasilenie każdej nawigacji z AutoMapą w aktualny obraz ruchu na polskich drogach! Najnowsze statystyczne dane o ruchu drogowym w Polsce pozwalają na jeszcze sprawniejsze pokonywanie korków z wykorzystaniem AutoMapy. Dzięki nim, AutoMapa może korzystać przy wyznaczaniu tras z prognozy ruchu drogowego i wybierać taki ich przebieg, by najlepiej dopasować je do pory dnia i tygodnia. Prognozy te stanowią najaktualniejszy obraz sytuacji na polskich drogach..."

"...
„Każdego dnia zbieramy informację z polskich dróg o łącznej długości ponad 4 milionów kilometrów. Dane, przekazywane 24 godziny na dobę, nieustannie poprawiają model ruchu na polskich drogach. Dzięki temu wszyscy kierowcy podróżujący z AutoMapą, nawet bez połączenia z Internetem, mogą korzystać z informacji uwzględniających dane o korkach i innych zatorach drogowych” – powiedział Janusz M. Kamiński, szef PR i Marketingu AutoMapy

Technologia SmartRoutes silnie wspomaga rozwiązanie LiveDrive! pozwalające na sprawne pokonywanie korków i innych zatorów drogowych dzięki informacjom drogowym otrzymywanym w czasie rzeczywistym. Dodatkowo, w internetowym serwisie Targeo.pl użytkownicy mają możliwość zapoznania się nie tylko z bieżącą sytuacją o korkach, ale również sprawdzenia danych historycznych, jak i prognoz na dzień kolejny.

Najnowsza wersja AutoMapa Center dostępna jest bezpłatnie, dla wszystkich legalnych użytkowników, na stronie www.AutoMapa.pl (http://www.AutoMapa.pl)..."

Ostatnie zdanie to chyba dedykowane dla ppepe i jartro :)

I to jest przykład na to jak każde niepowodzenie przekuć na sukces. Ani pół słowa o braku możliwości synchronizacji dla AM EU w poprzedniej wersji AM'Center.

Co do poprawiania danych - trudno się nie zgodzić. Działa to coraz lepiej...