Możesz spróbować to narysować?
A potem pokazać komuś, czy załapie o co chodzi bez czytania instrukcji/legendy.
Boję sięm że z tego wyjdzie 'szyfr', czytelny tylko dla wtajemniczonych ...
proszę bardzo:

Kolejno od góry:
- odległość między najbliższym manewrem jest na tyle duża (powiedzmy ponad 800 m) że nie ma sobie co tym zaprzątać głowy
- odległość między najbliższym i kolejnym manewrem jest
bardzo mała (powiedzmy mniej niż 100 m) i będzie to manewr w
prawo- odległość między najbliższym i kolejnym manewrem jest
duża (powiedzmy między 400 a 800 m) i będzie to manewr w
lewoOczywiście odległości i ilość segmentów pionowych belek są do przedyskutowania - chodzi mi tu tylko o zasadę.
Wady tego rozwiązania:
- nie będzie od razu oczywiste dla kogoś kto to pierwszy raz zobaczy na ekranie, ale istnieje manual, co inteligentniejsi sami po jakimś czasie załapią zależność między belkami a kolejnym manewrem, nawet jeśli ktos na początku nie będzie wiedział co to jest to i tak nie wyrządzi mu to żadnych szkód
- kwestia odległości miedzy manewrami: różnica między 25 a 95 m jest dość istotna więc trzeba się zastanowić na segmentacją belek lub przyjąc ich płynną długość odwrotnie proporcjonalną do odległości
Pierwszym zastrzeżeniem nie przejmowałbym się tak bardzo, bo taki już urok symboli graficznych, że nie wszystkie od razu są oczywiste - w samej AM można znaleźć też takie przykłady.
Zalety:
- moim zdaniem logiczne - mam najbliższy manewr i informację co po nim
- proste do implementacji jak konstrukcja cepa, więc w przypadku akceptacji przez AM mogłoby być już w kolejnej wersji (w niczym nie zaburza istniejącego układu ekranu, identyczne dla wersji pionowej i poziomej)
- dostarcza w jednym miejscu akurat tyle informacji ile potrzeba - nadmiar informacji jest dokładnie taką samą wadą jak jej brak. I między innymi dlatego podawane tu jako wzorcowe rozwiązanie iGo8 niezbyt mi się podoba. Oprócz tego przypuszczam, iż inaczej musi wyglądać w wersji poziomej (taką widziałem) i pionowej. Na dokładkę manewry na mapie, tak jak trasa, wyświetlane są od dołu do góry, a w pilocie obok dokładnie na odwrót.
Czekam na Wasze komentarze. Acha, jeszcze jedno: może lepiej byłoby wsadzić lewą belką między informację o odległości a znak graficzny manewru, zamiast umieszczać ją całkiem po lewej stronie?