Kiedy TMC w AutoMapie?

  • 87 Odpowiedzi
  • 25108 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline frijerz

  • **
  • 104
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: ASUS 696
Odp: Kiedy TMC w AutoMapie?
« Odpowiedź #30 dnia: Wrzesień 02, 2008, 00:19:56 »
A ja chcialbym zwrocic uwage, ze temat wątku to "Kiedy TMC w Automapie", a nie "kiedy TMC w Polsce". Dyskusja rozwinęłą się w tym kierunku, wiec OT. Mnie również interesuje TMC w Automapie dlatego, że większość czasu przebywam za granicą, gdzie jak wiadomo TMC dziala bez problemu i ja tez chcialbym mieć tę funkcję. Wiedziałem oczywiście kupując AM, że nie ma jej, ale tę chciałbym wiedzieć czy i kiedy będzie. Nie interesuje mnie data i godzina ale fakt. Oczywiście mogę kupić inną nawigację (to stwierdzenie ma uprzedzić sugestie typu "kup sobie..")
Po przeczytaniu postów wiem, że nie uzyskam tu odpowiedzi jak i kolega zakładający ten wątek, po prostu nie ma tu nikogo, kto TO wie, ale są osoby, które wiedzą więcej.

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Odp: Kiedy TMC w AutoMapie?
« Odpowiedź #31 dnia: Wrzesień 02, 2008, 08:34:54 »
Frijerz,

Jesteś na tym Forum nie od dziś (ani od przedwczoraj) i, jeśli śledzisz wątki o nowych wersjach AM, wiesz, że nie wiadomo nawet, czy i kiedy ukaże się wersja zawierająca poprawkę istotnych bugów. Czyli, psi obowiązek wydawcy softu nawigacyjnego.
AutoMapa, wzorem innych producentów z branży, nie uprawia polityki informacyjnej dającej userowi poczucie bezpieczeństwa i komfortu znajomości polityki rynkowej producenta. Wydala tylko dziwne, marketoidalne teksty, wrzucane zwykle w formie komunikatów na stronę główną PDAclubu i innych wortali. Nikt ze strony AM nie uczestniczy w dyskusjach na Forum, potencjalnie fantastycznym narzędziu dla wydawcy oprogramowania. Trudno o jakiekolwiek przecieki od AM w sprawach bieżących. Lecz jeśli komuś uda się cokolwiek uzyskać w korespondencji mailowej z supportem AM, zwykle publikuje to we właściwym wątku.

A Ty (i inni) oczekujesz podania informacji o charakterze strategicznym, która stanowi często tajemnicę firmy. Moim zdaniem, nie doczekasz się, niestety. Sam nad tym boleję. Ale też nikt nie zabroni Ci czekać na właśnie TO i wyłącznie TO.
Ty za to pozwól spekulować innym uczestnikom Forum na temat ewentualnych przyczyn niewprowadzania i problemów związanych z implementacją usługi TMC w AutoMapie. Być może znajdziesz tu jakieś przesłanki, które Ciebie samego naprowadzą na wnioski, czy odpowiedź, choćby nie wprost.

Piszesz, że wątek dotyczy potencjalnego terminu uruchomienia TMC w AutoMapie, a nie w Polsce. Słusznie. Tylko, co z tego? Skoro pewnie w jakichś 95% AM użytkowana jest na terenie Polski. Dywagacje na temat dodania nowej, skomplikowanej funkcjonalności programu w oderwaniu od sytuacji rynkowej jego producenta byłyby pozbawione większego sensu. Strategia firmy musi wynikać z jej pozycji rynkowej, bieżącej sytuacji na rynku, prognoz dla rynku i rynkowych aspiracji producenta. To elementarne dla wszystkich drogich Watsonów na całym świecie. Jeśli mamy snuć te dywagacje co do TMC w AM (w Polsce, w Holandii, na Marsie, wherever), to wyłącznie na bazie tych czterech obszarów.

Skoro nie ma wielkich szans na uzyskanie precyzyjnej informacji w przedmiocie wątku bezpośrednio od AM, to dla mnie dość istotną przesłanką dla wnioskowania o prognozach TMC jest np. ostatni press release AM. Ten o dodaniu interfejsu w językach czeskim i słowackim. Więcej mówi o polityce AM, jej rynku i tzw. "targecie", niż cały tutejszy wątek. Dla Ciebie może to być news nieistotny i całkowicie offtopiczny. Dla mnie wręcz przeciwnie. Prawdopodobnie jest bardziej związany z użytkowaniem AM w Holandii i szansami na TMC w tamtym regionie, niż sto innych podobnych marketoidalnych wydalin.
To tylko przykład na błędne, moim zdaniem, rozumowanie, że tematy tu poruszane mają się do topicu tak, jak guano do twarogu. Jeśli ktoś nie widzi ewidentnych powiązań przyczynowo-skutkowych różnych poruszanych tu (i w bliźniaczych wątkach) spraw z problemem TMC dla AutoMapy i prognozą terminu implementacji tej usługi, to ja nic na to nie poradzę. Nie obnosiłbym się jednak z tym niezrozumieniem.

Chyba, że wrócimy do koncepcji "krótkich piłek" w wątkach: wiem, nie wiem, tak, nie. Przypominam jednak, że to forum dyskusyjne, a nie tablica informacyjna, czy medium SMS-owe.

Zrozumiałbym, gdyby efektem tego wątku była propozycja masowego mailowego nękania AM o wprowadzenie usługi TMC. Bo nam wszystkim na tym zależy, a niewiele wskazuje na szansę szybkiej realizacji.
Tradycyjnie jednak, poprzestaniemy jedynie na konstatacjach, że "som tu dópki, co nie wymondrzajom, a guwno wiedzom".
To typowe. Na tym Forum (i jego genetycznych poprzednikach) jestem z osiem lat. Przywykłem. Tak jest wszędzie. Nie tylko w PDAclubie.
Ale da się z tym jakoś żyć. I w Polsce, i w Holandii...

*

Offline plesniak

  • ***
  • 489
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: smart Media-System TomTom
Odp: Kiedy TMC w AutoMapie?
« Odpowiedź #32 dnia: Wrzesień 02, 2008, 08:47:57 »
a po cholerę wam TMC w Polsce jak dróg którymi można by cokolwiek objeżdżać nie ma  :grin:
wyobrażacie sobie wypadek np. na 7 za Mławą i sposób jego objechania?

Przez Ciechanów :D
Paweł

Odp: Kiedy TMC w AutoMapie?
« Odpowiedź #33 dnia: Wrzesień 02, 2008, 09:23:24 »
Ja jestem dość sceptycznie nastawiony co do skuteczności TMC w Polsce. To doskonałe rozwiązanie dla krajów z dobrze rozwiniętą siecią dróg. Gdzie jest podwójny system dróg: Autovias/Autopistas, Autobahn/Bundesbahn, Autoroutes/Routes nationales, etc.
U nas nie ma ani autostrad, ani dróg ekspresowych w przyzwoitej ilości. Jak na głównej trasie zdarzy się problem, to zwykle jest go ciężko objechać, szczególnie TIRowcom.
Zgadzam się w całej rozciągłości - TMC ma sens przy gęstej sieci dróg (np. w Beneluxie, Niemczech, Włoszech) bo jak nie ma alternatywy to informacje z TMC są nieprzydatne. I tu wychodzi jak na dłoni przepaść cywilizacyjna jaka nas ciągle nas dzieli od zachodu, mimo że telewizory i tostery mamy już takie same :mrgreen:

To poza miastami. W miastach sieć jest gęsta tylko rzadko używa się nawigacji.
Napisane: Wrzesień 02, 2008, 09:16:44
A ja chcialbym zwrocic uwage, ze temat wątku to "Kiedy TMC w Automapie", a nie "kiedy TMC w Polsce". ...

No właśnie, może ktoś chciałby w innym miejscu pogadać o TMC w oderwaniu od konkretnych systemów nawigacji ?
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 02, 2008, 09:43:57 wysłana przez trzcionk »

*

Offline wyrm

  • *
  • 82
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPaq 3630 -> Mio 169 -> Xda Exec -> HTC Kaiser
Odp: Kiedy TMC w AutoMapie?
« Odpowiedź #34 dnia: Wrzesień 02, 2008, 09:35:07 »
A ja dalej w tym "temacie " drodzy, nie wiem jak Wy ale ja już zauważyłem iż granice prawie nie istnieją Dlatego kupowałem AM EUROPA by mieć w pełni funkcjonalną nawigację w przyszłości, i to jeszcze z w miarę dobrą mapą Polski.Kolego Moi nie bij piany i nie unoś się pytanie w tytule< Kiedy TMC w AutoMapie?>czytaj ze zrozumieniem. Twoje wywody techniczne zostaw sobie na inne pytania na tym forum.
I jeszcze jedno co Kaczyński ma do AM  gdzie tu profesjonalizm a nie inwektywy.
PS. Temat uważam za wyczerpany  ,wniosek nikt nic nie wie ,czyli tyle samo wiedziałem bez Forum DZIĘKUJĘ.

Szanowny Grzegorzupięćdziesiątydrugi,
Kupiłeś sobie przedwczoraj nawigację GPS (do której nb. nie masz tunera TMC), a dziś wpadasz na Forum, jak pijany zając do saloonu, i krzyczysz: dawać mi tu flaszkę, ogórca, putanę i TMC do AutoMapy. Nał i et łans! Płacę i wymagam!
(...)

Moi, bardzo rzadko się wypowiadam na tym forum, ale Twoja cierpliwość, angielski humor, znajomość tematów, o których piszesz, i język, którym to robisz, wymusiły na mnie popełnienie kolejnego posta.
Chapeaux bas, messieurs, dames.

Dziękuję, Moi, za poprawienie mi humoru od rana, i dziękuję za styl. Przywracasz mi wiarę w ludzką inteligencję - wiarę mocno ostatnimi czasy nadszarpywaną.
Trzymaj się.

A wszystkich przepraszam za OT, przedostatni raz w życiu.
Did you realize that it takes *FIVE* babies to make just *ONE* bottle of baby oil?!

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Odp: Kiedy TMC w AutoMapie?
« Odpowiedź #35 dnia: Wrzesień 02, 2008, 09:59:12 »
To poza miastami. W miastach sieć jest gęsta tylko rzadko używa się nawigacji.

Wg. mnie, w takiej Warszawie, gdzie jest jeden totalny korek w godzinach szczytu, jedynym wyjściem byłby HD Traffic z szybkim on-line'owym łączem z serwerem czerpiącym dane z pomiarów strumieni przemieszczania się abonentów GSM. I to nie jednego operatora. Na trasach, które objeżdżam niemal codziennie, reguły środowe obciążenia poszczególnych ulic są inne od np. wtorkowych. W tych samych dokładnie godzinach. Przez wiele dni jeździłem ze stoperem i mierzyłem, słowo daję. :grin: W gruncie rzeczy, człowiek ma niewiele do roboty w czasie jazdy autem w korku, więc można robić różne rzeczy...
IMHO tylko dane o strumieniach w czasie rzeczywistym uleczą amatora unikania korków w Warszawie. Nie znającego niemal perfekcyjnie Warszawy i nie mającego wiedzy o sytuacji na konkretnych ulicach, w konkretnych dniach, o konkretnej godzinie.
Pisałem też o tym trochę w dyskusji na tutejszym forum NaviExperta (wątek NE vs. AutoMapa). Community traffic w NE to całkiem sprytny ficzer. Szkoda, że ograniczony (prawdopodobnie) do niewystarczająco licznej populacji. Niestety, nie miałem okazji go ocenić. Testowałem raz, w sobotę, dość wczesnym (jak na dzień wolny) rankiem. Za mało korków...  :grin:

No właśnie, może ktoś chciałby pogadać o TMC w oderwaniu od konkretnych systemów nawigacji ?

A, "detalicznie", o czym?

*

Offline puniek

  • ******
  • 4617
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S7 EDGE SM-G935F
Odp: Kiedy TMC w AutoMapie?
« Odpowiedź #36 dnia: Wrzesień 02, 2008, 11:46:19 »
Jakoś nie mam przekonania do czerpania wiedzy o korku z danych o przemieszczaniu sie użytkowników telefonów GSM. Przede wszystkim dokładnośc takiego rozwiązania nie jest satysfakcjonująca.
ISTQB Certified Tester

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Odp: Kiedy TMC w AutoMapie?
« Odpowiedź #37 dnia: Wrzesień 02, 2008, 12:02:35 »
Można stosować (także) różne filtry do analizy takich strumieni. Zauważ, że np. pojedyncza informacja o abonencie szybko przemieszczającym się boczną ulicą może być więcej warta, niż ta, że na głównej jest korek. Ta druga jest, przynajmniej w pewnych godzinach, "oczywistą oczywistością".
W tym konkretnym przypadku wybitna precyzja lokalizacji nie jest kluczowym parametrem. Wystarczy kilkadziesiąt metrów, co LBS spokojnie realizuje. I łatwo takiego abonenta odróżnić od abonentów pieszych.
Wymyśliłem ten przykład ad hoc, jednak jest pewnie wiele różnych możliwości drzemiących w danych o strumieniach.
Problem tylko jeden, za to zasadniczy - jak się do takich danych dobrać?

*

Offline VanB

  • *
  • 96
  • Sprzęt: MDA Vario III / V
Odp: Kiedy TMC w AutoMapie?
« Odpowiedź #38 dnia: Wrzesień 02, 2008, 12:16:57 »
Ciężko się do takich danych dostać, bo nie istnieją, lub są szczątkowe i silnie rozproszone. Dane o przemieszczeniu są zbierane tylko gdy trwa połączenie. Gdy nie ma połączenia dane o przemieszczeniu gromadzi telefon (a w zasadzie gromadzi tylko informację o strefie przywołań i w razie zmiany zgłasza żądanie zmiany do sieci.)

*

Offline puniek

  • ******
  • 4617
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S7 EDGE SM-G935F
Odp: Kiedy TMC w AutoMapie?
« Odpowiedź #39 dnia: Wrzesień 02, 2008, 12:25:57 »
Problem nie jest łtwy do rozwiązania bo podczas przemieszczania sie komórka podlega procesowi Handover-u czyli przełączania się pomiędzy komórkami a do tego gęsta zabudowa miejska (jak w Warszawie) i mnogość odbic sygnału może wprowadzać przekłamania. To może być dobre na otwartej przestrzeni na autostradzie....


Pozdrawiam
Napisane: Wrzesień 02, 2008, 12:20:50
Dane o przemieszczeniu są zbierane tylko gdy trwa połączenie. Gdy nie ma połączenia dane o przemieszczeniu gromadzi telefon (a w zasadzie gromadzi tylko informację o strefie przywołań i w razie zmiany zgłasza żądanie zmiany do sieci.)
No niestety nie masz racji. Położenie terminala jest znane w każdym momencie a taka bazą w której jest informacja o położeniu terminala jest VLR. To w tej bazie jest informacja gdzie znajduje się terminal aby np w przypadku połączenia przychodzącego terminal mógł być odnaleziony.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 02, 2008, 12:31:24 wysłana przez Puniek »
ISTQB Certified Tester

*

Offline VanB

  • *
  • 96
  • Sprzęt: MDA Vario III / V
Odp: Kiedy TMC w AutoMapie?
« Odpowiedź #40 dnia: Wrzesień 02, 2008, 12:27:49 »
Mnogość odbić nie jest problemem (inaczej system by się rozsypał). W Wawie (i innych miastach) przy gęstej zabudowie nadajniki schodzą na elewację budynków. Jest ich więcej, komórki są mniejsze. Teoretycznie to pomaga, bo da się wykryć mniejsze przemieszczanie. Problemem jest to, że jak nie ma połączenia to nie ma przełączania między komórkami. Czyli tylko jakieś 8-10% (teoretycznie bo nie mam dostępu do danych rzeczywistych) komórek na danym terenie generuje potencjalnie użyteczne dane.

Puniek
Jesteś pewny? Nie przeczę, moja wiedza pochodzi z czasów 2G może w 3G jest inaczej. W 2G w VLR (HLR) były dane tylko o strefie przywołań definiowanej na poziome BSC. Czyli nawet nie na poziomie komórki (BTS). No i strefa przywołań obejmowała kilka (dziesiąt) BSC.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 02, 2008, 12:32:41 wysłana przez VanB »

*

Offline puniek

  • ******
  • 4617
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S7 EDGE SM-G935F
Odp: Kiedy TMC w AutoMapie?
« Odpowiedź #41 dnia: Wrzesień 02, 2008, 12:35:02 »
Problemem jest to, że jak nie ma połączenia to nie ma przełączania między komórkami.
jak to nie ma... to jak to się dzieje, że jak jedziesz to komórka przełącza się pomiędzy stacjami (komórkami) a jak ktoś dzwoni to sieć dokładnie wie jak odnaleźć Twój terminal a nie "obdzwania" wszystkich stacji w województwie (napisałem to łopatologicznie)...  ???
Myślisz, że jak włączysz telefon w Białymstoku, wsiądziesz w samochód i pojedziesz do Wrocławia i wieczorem ktoś do Ciebie zadzwoni to sieć "szuka" Ciebie w Białymstoku ?
 :D


Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 02, 2008, 12:45:16 wysłana przez Puniek »
ISTQB Certified Tester

*

Offline bedi7

  • 13
Odp: Kiedy TMC w AutoMapie?
« Odpowiedź #42 dnia: Wrzesień 02, 2008, 12:37:26 »
Można stosować (także) różne filtry do analizy takich strumieni. Zauważ, że np. pojedyncza informacja o abonencie szybko przemieszczającym się boczną ulicą może być więcej warta, niż ta, że na głównej jest korek. Ta druga jest, przynajmniej w pewnych godzinach, "oczywistą oczywistością".
W tym konkretnym przypadku wybitna precyzja lokalizacji nie jest kluczowym parametrem. Wystarczy kilkadziesiąt metrów, co LBS spokojnie realizuje. I łatwo takiego abonenta odróżnić od abonentów pieszych.

Z TMC na mieście aż tak pięknie nie jest.

Analiza strumieni na podstawie GSM może zostać zakłamana ze względu na błędy pomiaru oraz takie zmienne jak - lini tramwajowa równoległa do drogi, bus i taxi pas.

Nie wyobrażam sobie że system nawigacji zauwazy korek i przekieruje innych na osiedlową drogę. Jednemu i kilku następnym się uda, ale następnym już nie bo wjedzie powtórnie na drogę z podporządkowanej bez świateł?

*

Offline VanB

  • *
  • 96
  • Sprzęt: MDA Vario III / V
Odp: Kiedy TMC w AutoMapie?
« Odpowiedź #43 dnia: Wrzesień 02, 2008, 12:47:05 »
Problemem jest to, że jak nie ma połączenia to nie ma przełączania między komórkami.
jak to nie ma... to jak to się dzieje, że jak jedziesz to komórka przełącza się pomiędzy stacjami (komórkami) a jak ktoś dzwoni to sieć dokładnie wie jak odnaleźć Twój terminal a nie "obdzwania" wszystkich stacji w województwie (napisałem to łopatologicznie)...  ???

Pozdrawiam

No właśnie 2G nie wie. Obdzwania (wysyła komunikat przywołania) do wszystkich BSC w strefie przywołania i czeka. Jak dostanie odpowiedź to git, a jak nie to wysyła do stref sąsiednich, jak nie dostanie to do całej sieci. No i jak nie dostanie to masz "Abonent nie dostępny".

Może w 3G jest inaczej nie wiem, ale wiem, że jak w 2G ustawiło się za drobno takie strefy przywołania to przy zmianie strefy trzeba odświeżyć zapis w VLR i to odświeżanie potrafiło zjeść prawie 90% pojemności łączy. Widziałem na własne oczy takie przeciążenie sieci.

*

Offline puniek

  • ******
  • 4617
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S7 EDGE SM-G935F
Odp: Kiedy TMC w AutoMapie?
« Odpowiedź #44 dnia: Wrzesień 02, 2008, 12:48:49 »
No właśnie 2G nie wie. Obdzwania (wysyła komunikat przywołania) do wszystkich BSC w strefie przywołania i czeka.
Jeśli tak uważasz to jesteś w wielkim błędzie  :D
To o czym mówisz to Location Area, które w skrajnie gęstej zabudowie miejskiem może liczyć nawet kilkadziesią komórek co w warunkach miasta może oznaczać niewielki obaszar.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 02, 2008, 12:55:52 wysłana przez Puniek »
ISTQB Certified Tester

*

Offline VanB

  • *
  • 96
  • Sprzęt: MDA Vario III / V
Odp: Kiedy TMC w AutoMapie?
« Odpowiedź #45 dnia: Wrzesień 02, 2008, 12:50:42 »
Pracujesz może u jakiegoś operatora? Odpowiedź tak/nie mi wystarcza

*

Offline puniek

  • ******
  • 4617
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S7 EDGE SM-G935F
Odp: Kiedy TMC w AutoMapie?
« Odpowiedź #46 dnia: Wrzesień 02, 2008, 12:59:05 »
Pracujesz może u jakiegoś operatora? Odpowiedź tak/nie mi wystarcza
I tak i nie  :E
W takim wariancie jak piszesz to sieć na terenie Warszawy "zapchałaby" się przy 1000 abonentów bo w tym co piszesz nie uwzględniasz jeszcze ruchu w sieci związanego z przesyłaniem sms-ów.... ładnie wyglądałoby to gdyby za każdym razem by odnaleźć terminal angażowana była cała sieć  :E ....
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 02, 2008, 13:02:13 wysłana przez Puniek »
ISTQB Certified Tester

*

Offline VanB

  • *
  • 96
  • Sprzęt: MDA Vario III / V
Odp: Kiedy TMC w AutoMapie?
« Odpowiedź #47 dnia: Wrzesień 02, 2008, 13:03:40 »
No dobra zmusiłeś mnie do tego, żeby przejść się piętro wyżej i zapytać się od kiedy handover działa przy nie aktywnym połączeniu i ile ruchu w sieci generuje.

*

Offline puniek

  • ******
  • 4617
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S7 EDGE SM-G935F
Odp: Kiedy TMC w AutoMapie?
« Odpowiedź #48 dnia: Wrzesień 02, 2008, 13:18:51 »
No dobra zmusiłeś mnie do tego, żeby przejść się piętro wyżej i zapytać się od kiedy handover działa przy nie aktywnym połączeniu i ile ruchu w sieci generuje.
Handover nie jest elemetem generowania ruchu ale narzędziem przełączania pomiędzy kanałami radiowymi lub stacjami tak aby zapewnić najlepsz QoS. Podczas braku połączenia położenie komórki jest znane poprzez Lacation Area.

No dobrze... ale zboczyliśmy z tematu i zaraz nas zrugają....
Napisane: Wrzesień 02, 2008, 13:11:38
Moim zdanie TMC w Polsce jest nieuniknione ale w tym co napisał MOI jest wiele racji, że Automapa wprowadzając funkcjonalnośc będzie sie kierowała swoim interesem i kategoriami ekonomicznymi.
ISTQB Certified Tester

*

Offline VanB

  • *
  • 96
  • Sprzęt: MDA Vario III / V
Odp: Kiedy TMC w AutoMapie?
« Odpowiedź #49 dnia: Wrzesień 02, 2008, 13:18:57 »
Patrz już się prawie zgadzamy. :D
Tylko kto powiedział, że Lacation Area to jeden BTS (i co jak ma sektory)?

Podczas braku połączenia położenie komórki jest znane poprzez Lacation Area.

I ja właśnie o tym (może nieudolnie). I tylko tyle jest w VLR

*

Offline puniek

  • ******
  • 4617
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S7 EDGE SM-G935F
Odp: Kiedy TMC w AutoMapie?
« Odpowiedź #50 dnia: Wrzesień 02, 2008, 13:22:37 »
Ale ja pisałem o tym wcześniej  :D .... może też nieudonie bo nie mam zbytnich zdolności komunikatywnych.
Nie mniej nie jest to dostatecznie dokładna informacja by budować na tej podstwie informację TMC w warunkach zurbanizowanych.

Pozdrawiam
ISTQB Certified Tester

*

Offline VanB

  • *
  • 96
  • Sprzęt: MDA Vario III / V
Odp: Kiedy TMC w AutoMapie?
« Odpowiedź #51 dnia: Wrzesień 02, 2008, 13:27:21 »
No to możemy podpisać protokół rozbieżności. Ja twierdzę, że Lacation Area są za duże aby to coś dawało jeśli chodzi o TMC. I dziś, jutro to sprawdzę na przykładzie swojej sieci.
Pozdrawiam.

Odp: Kiedy TMC w AutoMapie?
« Odpowiedź #52 dnia: Wrzesień 02, 2008, 13:40:50 »
To poza miastami. W miastach sieć jest gęsta tylko rzadko używa się nawigacji.

Wg. mnie, w takiej Warszawie, gdzie jest jeden totalny korek w godzinach szczytu, jedynym wyjściem byłby HD Traffic z szybkim on-line'owym łączem z serwerem czerpiącym dane z pomiarów strumieni przemieszczania się abonentów GSM. I to nie jednego operatora. Na trasach, które objeżdżam niemal codziennie, reguły środowe obciążenia poszczególnych ulic są inne od np. wtorkowych. W tych samych dokładnie godzinach. Przez wiele dni jeździłem ze stoperem i mierzyłem, słowo daję. :grin: W gruncie rzeczy, człowiek ma niewiele do roboty w czasie jazdy autem w korku, więc można robić różne rzeczy...
IMHO tylko dane o strumieniach w czasie rzeczywistym uleczą amatora unikania korków w Warszawie. Nie znającego niemal perfekcyjnie Warszawy i nie mającego wiedzy o sytuacji na konkretnych ulicach, w konkretnych dniach, o konkretnej godzinie.
Pisałem też o tym trochę w dyskusji na tutejszym forum NaviExperta (wątek NE vs. AutoMapa). Community traffic w NE to całkiem sprytny ficzer. Szkoda, że ograniczony (prawdopodobnie) do niewystarczająco licznej populacji. Niestety, nie miałem okazji go ocenić. Testowałem raz, w sobotę, dość wczesnym (jak na dzień wolny) rankiem. Za mało korków...  :grin:

To piszesz dokładnie o czym ja ostatnio w innym wątku odnosząc się do TMC, że można określić koszt zupełnie automatycznie z ruchu pojazdów. Nie widzę tylko jak sieć komórkowa miałaby to robić. Przecież to wymaga dokładności większej niż wynikającej z prostego śledzenia klienta w sieci dla zapewnienia dodzwaniania się do niego. Poza tym klient może motorem, rowerem albo tramwajem jechać i nie musieć stać w korku.

Cytuj

No właśnie, może ktoś chciałby pogadać o TMC w oderwaniu od konkretnych systemów nawigacji ?

A, "detalicznie", o czym?

O TMC. Są chyba jakieś specyfikacje dotyczące jego budowy.

*

Offline puniek

  • ******
  • 4617
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S7 EDGE SM-G935F
Odp: Kiedy TMC w AutoMapie?
« Odpowiedź #53 dnia: Wrzesień 02, 2008, 13:44:47 »
No to możemy podpisać protokół rozbieżności. Ja twierdzę, że Lacation Area są za duże aby to coś dawało jeśli chodzi o TMC. I dziś, jutro to sprawdzę na przykładzie swojej sieci.
Pozdrawiam.
A czy ja pisałem coś innego?
Cała dyskusja wynikła z tego, że napisałeś, że "Gdy nie ma połączenia dane o przemieszczeniu gromadzi telefon (a w zasadzie gromadzi tylko informację o strefie przywołań i w razie zmiany zgłasza żądanie zmiany do sieci.) ". A przecież ta strefa (LA) jest parametrem za pomocą, którego VLR przechowuje informacje o położeniu Abonenta a nie telefon. Sieć więc wie gdzie jest terminal a nie odwrotnie.
Ale mniejsze o większość... zgadzamy się z tym, że lokalizacja na tej podstawie nie jest zbyt dokładna....
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 02, 2008, 13:49:58 wysłana przez Puniek »
ISTQB Certified Tester

Odp: Kiedy TMC w AutoMapie?
« Odpowiedź #54 dnia: Wrzesień 02, 2008, 13:47:28 »
Problemem jest to, że jak nie ma połączenia to nie ma przełączania między komórkami.
jak to nie ma... to jak to się dzieje, że jak jedziesz to komórka przełącza się pomiędzy stacjami (komórkami) a jak ktoś dzwoni to sieć dokładnie wie jak odnaleźć Twój terminal a nie "obdzwania" wszystkich stacji w województwie (napisałem to łopatologicznie)...  ???
...

Przecież nie wie dokładnie a tylko na tyle, na ile wystarcza by dodzwonić się. Nawet jak widzi klienta konkretną anteną BTS'a to nadal nie wie, gdzie dokładnie ten abonent jest. A jeśli mowa o mieście to każda droga się liczy. Poza miastem zresztą na to samo wychodzi, bo z kolei tych stacji bazowych nie trzeba wiele a więc proporcjonalnie do rzadszej sieci dróg.

*

Offline puniek

  • ******
  • 4617
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S7 EDGE SM-G935F
Odp: Kiedy TMC w AutoMapie?
« Odpowiedź #55 dnia: Wrzesień 02, 2008, 13:54:04 »
Ale w tzw otwartej przestrzeni LA to nie kilkadziesiąt tzw. komórek ale może być kilka bo (kilkadzesiąt komórek oznaczałoby kilkaset km kw) w otwartej przestrzeni (poza miastem) sa zupełnie inne krytera budowy sieci... wazniejszy jest zasięg niż pojemność sieci.
Cała filozofia wymiarowania sieci by znależć "złoty środek" pomiędzy zasięgiem a pojemnością sieci by w takich sytuacjach angażować jak najmniejsze zasoby sieciowe.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 02, 2008, 13:57:11 wysłana przez Puniek »
ISTQB Certified Tester

Odp: Kiedy TMC w AutoMapie?
« Odpowiedź #56 dnia: Wrzesień 02, 2008, 13:54:50 »
...
Nie wyobrażam sobie że system nawigacji zauwazy korek i przekieruje innych na osiedlową drogę. Jednemu i kilku następnym się uda, ale następnym już nie bo wjedzie powtórnie na drogę z podporządkowanej bez świateł?

Chodzi o to, by określić koszt czasowy przejazdu a nie wykryć korek. Koszt czasowy przejazdu danym odcinkiem to podstawowa przesłanka do określenia całej trasy. Chyba jedyny problem to to, że w mieście tej trasy nie ma, tzn o ile jadąc przez całą Polskę chce się użytkownikowi wprowadzić punkt docelowy to w mieście już mu się nie chce.

*

Offline puniek

  • ******
  • 4617
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S7 EDGE SM-G935F
Odp: Kiedy TMC w AutoMapie?
« Odpowiedź #57 dnia: Wrzesień 02, 2008, 13:58:58 »
Chodzi o to, by określić koszt czasowy przejazdu a nie wykryć korek. Koszt czasowy przejazdu danym odcinkiem to podstawowa przesłanka do określenia całej trasy.
A co jeśli uliczką osiedlowa przejadą Harley-owcy na jednym kole?
 :D
System musi być prosty, dający jednoznaczne odpowiedzi co do zdarzeń a do tego operatorzy GSM nie maja interesu w udostepnianiu danych dotyczących zasobów sieciowych i ruchowych.. zwłaszcza, że stanowi to ich tajemnicę.

Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 02, 2008, 14:01:31 wysłana przez Puniek »
ISTQB Certified Tester

*

Offline VanB

  • *
  • 96
  • Sprzęt: MDA Vario III / V
Odp: Kiedy TMC w AutoMapie?
« Odpowiedź #58 dnia: Wrzesień 02, 2008, 14:09:15 »
To jest to samo co tramwaj pełen ludzi, samochody w korku i piesi na chodniku.

Co do spraw technicznych to sieć nie śledzi telefonów. W VLR jest dana o ostatniej znanej Lacation Area. To telefon śledzi zmiany LA i to on inicjuje zmianę danych.

Wielkość LA jest kompromisem pomiędzy czasem wywołania telefonu a zapchaniem łącz i komputerów danymi o zmianie LA.

Co do wielkości LA to jak już pisałem sprawdzę to.

*

Offline QMPEL

  • ***
  • 306
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: FS N560, Samsung Omnia2, QSTARZ GPS extreme.
Odp: Kiedy TMC w AutoMapie?
« Odpowiedź #59 dnia: Wrzesień 02, 2008, 14:16:33 »
Przy mojej bardzo ograniczonej wiedzy w tym temacie, sądzę jednak, że przyszłość należy  do modelu satelitarnego, a nie naziemnego (w jakiej technologii by nie działał). Wystarczy przejść z obecnych systemów biernych GPS na aktywne. Mam tu na myśli układ pozwalający wysłać informację o planowanej trasie do jakiegoś centrum koordynacji, (które i tak się tworzą) i otrzymywać można by tą drogą, oprócz danych umożliwiających wyliczanie mojego położenia jak to się dzieje teraz, dodatkowe informacje drogowe, pogodowe itp.
Myślę nieśmiało też, że nie jest to problem technologiczny przejść z urządzeń GPS anonimowych, na urządzenia nawigacyjne adresowane. Jedynie do czego użyłbym sieć naziemną (komórkową), to wysłanie z mojego urządzenia polecenia śledzenia mojej trasy. Dla mnie dogadanie się miliona operatorów komórkowych z całą resztą, która jest konieczna, aby uruchomić ten system w PL jest możliwa, ale zgodnie z moim prawem bezwzględności, nie stanie się to nigdy, bo wszystko, co czasowo przekracza długość życia ludzkiego nie dzieje się wcale.
Być możne zaraz będę miał przegryzione gardło, ale lubię rozwiązania proste. Tak czy siak, kluczem do czegokolwiek o czym się tu mówi, jest sprawna baza danych i sieć dróg. W PL sprawne są tylko aparaty gębowe kolejnych zakompleksionych polityków granatem oderwanych od pługa, co nie oznacza, że trzeba do nich równać oczywiście, wręcz przeciwnie.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 02, 2008, 14:33:24 wysłana przez QMPEL »