Czy warto zainstalować AM 4.0 czy pozostać przy AM 3.9.7 ???

  • 27 Odpowiedzi
  • 7424 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline niezawodny

  • ****
  • 793
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: SG Note II, Nokia E52
Jako legalny użytkownik AM XL (3.9.7) mam możliwość migracji do AM 4.0 za friko. Ale czy na pewno warto? Poczytałem tu na forum większość opinii n/t nowego dziecka - AM 4.0 i co widzę - przeważa krytyka nowej AM. Martwią mnie zwłaszcza opinie n/t problemów z wyznaczaniem tras - w wersji 3.9.7 (mapy "W") nie narzekałem. Nie chciałbym przesiąść się na gorszą nawigację w zamian za ładniejszy interfejs. Więc jaka jest konkluzja odnosnie AM 4.0; warto ją wgrać już teraz czy wstrzymać się do wydania jakiegoś "serwis paka"??? Czy skuteczność (dokładność)nawigacji w AM 4.0 to faktycznie krok w tył w stosunku do 3.9.7 ??? Bo przecież o to tu chodzi a nie o bajery

*

Offline niezawodny

  • ****
  • 793
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: SG Note II, Nokia E52
Odp: Czy warto zainstalować AM 4.0 czy pozostać przy AM 3.9.7 ???
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 12, 2007, 16:19:33 »
Gdybyś czytał uważnie to wiedziałbyś że można zainstalować 4 bez odinstalowania 3 i używać obu wersji.
Dzięki temu masz możliwość przetestowania zanim się przesiądziesz.

Przeczytałem uważnie i wiem o takowej możliwości. Tyle że nie chce mi się być betatesterem i uczyć czegoś co działa gorzej w stosunku do tego co mam dotychczas - a tak zrozumiałem gro opinii. Prościej jest zapytać userów o zdanie co niniejszym czynię. Więc zamiast mędrkować to lepiej napisz coś na temat... ;D

*

Offline ravel

  • *****
  • 1017
    • http://www.grom.org.pl
  • Sprzęt: FS Loox N560
Odp: Czy warto zainstalować AM 4.0 czy pozostać przy AM 3.9.7 ???
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 12, 2007, 16:39:02 »
Zainstaluj sobie i sam sobie zobacz czy ci sie spodoba w dzialaniu , mi i innym sie podoba wiec co tobie szkodzi sprobowac ?

*

Offline RadaRes

  • ***
  • 487
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Blackstone, GO930
Odp: Czy warto zainstalować AM 4.0 czy pozostać przy AM 3.9.7 ???
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 12, 2007, 17:59:25 »
Przeczytałem uważnie i wiem o takowej możliwości. Tyle że nie chce mi się być betatesterem i uczyć czegoś co działa gorzej w stosunku do tego co mam dotychczas - a tak zrozumiałem gro opinii. Prościej jest zapytać userów o zdanie co niniejszym czynię. Więc zamiast mędrkować to lepiej napisz coś na temat... ;D
Skoro przeczytałeś wszystko i nie chcesz się sam przekonać to po co to pytanie? Nie instaluj.
TT CWE i ameryka ;),  AutoMapa EU 5.5.1 (709)

*

Offline bartek_63

  • ****
  • 584
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.bayercropscience.pl/strony/1/i/91.php?pracownik_id=113
  • Sprzęt: Mio-169; NavRoad VIVO Plus; AM6; Nuvi 660; CN
Odp: Czy warto zainstalować AM 4.0 czy pozostać przy AM 3.9.7 ???
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 12, 2007, 21:17:58 »
Oczywiście, że zainstaluj. Ja jak zacząłem testy bety tak się przyzwyczaiłem do wyglądu interfejsu, że teraz jak włączę v. 3.9.7 jest mi czegoś brak. Jak są jakieś problemy z wyznaczaniem trasy to sięgam jednak po starą wersję.

Odp: Czy warto zainstalować AM 4.0 czy pozostać przy AM 3.9.7 ???
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 13, 2007, 09:01:41 »
Jako licencjonowany użytkownik AutoMapy miałem okazję zainstalować "Czwóreczkę", pobawiłem się  nią trochę i . . . szybko wróciłem do starszej wersji.
W moim osobistym i bardzo subiektywnym odczuciu, "Czwórka" wydaje się być bardziej atrakcyjna graficznie, "gałkologia" jest bardzo rozbudowana daje, duże możliwości ustawień (nie zawsze bardzo istotnych rzeczy. . . ) Miałem wrażenie, że szybciej działa, bardziej żywo reaguje.
Jednak wolę starszą wersję, ponieważ prezentacja map wydaje się mi być bardziej czytelna, sposób wyświetlania jest jakiś, jakby spokojniejszy, zdecydowanie mniej wysiłku potrzeba mi na interpretację tego co widzę na ekranie, po prostu szybciej i pewniej dostrzegam to co mnie interesuje.  Uważam to za bardzo istotną cechę, bo prowadząc samochód nie można przecież wpatrywać się w ekran, można co najwyżej zerknąć na niego od czasu do czasu i to bardzo szybko.
Myślę, że trzeba po prostu spróbować tej "Czwórki" i wyrobić własne zdanie, to tak jak z pomidorówką, jednym smakuje z ryżem innym z makaronem. . .   :-)

PS Jak koledzy pozbywają się AutoMapy ze swoich maszynek, bo jakoś nie mogę jej dostrzec  w "Usuń programy"?

*

Offline bartek_63

  • ****
  • 584
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.bayercropscience.pl/strony/1/i/91.php?pracownik_id=113
  • Sprzęt: Mio-169; NavRoad VIVO Plus; AM6; Nuvi 660; CN
Odp: Czy warto zainstalować AM 4.0 czy pozostać przy AM 3.9.7 ???
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 13, 2007, 09:10:07 »
to tak jak z pomidorówką, jednym smakuje z ryżem innym z makaronem. . .   :-)

PS Jak koledzy pozbywają się AutoMapy ze swoich maszynek, bo jakoś nie mogę jej dostrzec w "Usuń programy"?
Pomidorówka z ryżem, fuj, tylko z makaronem.
Pozbyć się można przez instalkę. Odpalić jakbyś miał instalować i w opcjach wybrać "odinstaluj" czy coś podobnego.
« Ostatnia zmiana: Maj 13, 2007, 12:46:33 wysłana przez bartek_63 »

*

Offline diospyros

  • 4
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: MIO550 1GB
Odp: Czy warto zainstalować AM 4.0 czy pozostać przy AM 3.9.7 ???
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 31, 2007, 12:17:04 »
Moim zdaniem nie warto.
W czasie jazdy autostradą do Wrocka AM4 co chwili gubi, i wyznacza trasę od, po wyznaczeniu podaje km i czas, i tak w kółko.
Można dostać na głowę od tego ciągłego nadawania...
Automapa 4.0
Automapa 3.9.7
Destinator 6

*

Offline Powhatan

  • ****
  • 771
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.powhatan.republika.pl
  • Sprzęt: Mio P350, Loox n560 wyposażone w AM 3 i 5 oraz Garminy eTrex i GPSmap60CSx z GPMapą 2007.2
Odp: Czy warto zainstalować AM 4.0 czy pozostać przy AM 3.9.7 ???
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 31, 2007, 12:30:17 »
AM4 co chwili gubi, i wyznacza trasę od, po wyznaczeniu podaje km i czas, i tak w kółko.
Można dostać na głowę od tego ciągłego nadawania...

Automapa to tylko soft i nie gubi sygnału.
Jedynym sprawcą takiej sytuacji może być odbiornik (antena)

Identyczne objawy daje każdy prgram (AM 3xx jest w tym mistrzem)
gdy jest zła (słaba) widoczność nieba.

Odp: Czy warto zainstalować AM 4.0 czy pozostać przy AM 3.9.7 ???
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 31, 2007, 15:04:27 »
Na autostradzie A4 dośc trudno o słabą widoczność nieba. I faktycznie - AM3.9.x czasem się gubiła w okolicach 176 km a 4.0.x gubi się częściej. W ogóle odnoszę wrażenie, jakby coś z komunikacją z GPSem było nie tak w 4.0.x - dłużej łapie fixa :O

*

Offline slavauskas

  • **
  • 136
    • http://www.slawekzdun.webpark.pl
  • Sprzęt: Mio 168, Loox N560
Odp: Czy warto zainstalować AM 4.0 czy pozostać przy AM 3.9.7 ???
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 31, 2007, 17:52:47 »
Oczywiście, że zainstaluj. Ja jak zacząłem testy bety tak się przyzwyczaiłem do wyglądu interfejsu, że teraz jak włączę v. 3.9.7 jest mi czegoś brak. Jak są jakieś problemy z wyznaczaniem trasy to sięgam jednak po starą wersję.
Potwierdzam. Osobiście także uważam czwórkę za lepszą od trójki. Tym bardziej po ostatnich poprawkach. Ja już nie wrócę na 3.9.7
Czwórka jest dla mnie zdecydowanie lepsza. Szybsza ładniejsza i dokładniejsza. A błedy były i w trójce i będą zapewne w piątce.
Napisane: Maj 31, 2007, 17:49:46
Na autostradzie A4 dośc trudno o słabą widoczność nieba. I faktycznie - AM3.9.x czasem się gubiła w okolicach 176 km a 4.0.x gubi się częściej. W ogóle odnoszę wrażenie, jakby coś z komunikacją z GPSem było nie tak w 4.0.x - dłużej łapie fixa :O
Wszyscy psioczą tu na program a to przecież nie wina programu. Czytam dużo postów i widzę że ogromne znaczenie ma użądzenie. Okazuje się że dużo zalezy od modelu palma jaki się posiada.
Gdyby każdy zgadzał się ze mną wtedy wszyscy mieliby rację.

*

Offline JD-MM

  • *****
  • 1145
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: SGS6 SM-G920F
Odp: Czy warto zainstalować AM 4.0 czy pozostać przy AM 3.9.7 ???
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 31, 2007, 18:35:19 »
Wszyscy psioczą tu na program a to przecież nie wina programu. Czytam dużo postów i widzę że ogromne znaczenie ma użądzenie. Okazuje się że dużo zalezy od modelu palma jaki się posiada.

Slavauskas, tak zagorzałego obrońcy tego pólproduktu nie ma chyba drugiego na tym Forum. Wszystko może być powodem tylko nie Automapa.

Oczywiście, że Automapa gubi fix'a i komunikaty "jesteś poza trasą i wyznaczam nową" są bardzo częste. Jeżdżę bardzo dużo i zdarzają mi się zawsze w tych samych miejscach, niezależnie od pogody. Innym programom dokładnie w tych miejscach nigdy to się nie zdarza.
Dodam, że używam różnych PPC.


*

Offline slavauskas

  • **
  • 136
    • http://www.slawekzdun.webpark.pl
  • Sprzęt: Mio 168, Loox N560
Odp: Czy warto zainstalować AM 4.0 czy pozostać przy AM 3.9.7 ???
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 31, 2007, 19:38:10 »
Wszyscy psioczą tu na program a to przecież nie wina programu. Czytam dużo postów i widzę że ogromne znaczenie ma użądzenie. Okazuje się że dużo zalezy od modelu palma jaki się posiada.

Slavauskas, tak zagorzałego obrońcy tego pólproduktu nie ma chyba drugiego na tym Forum. Wszystko może być powodem tylko nie Automapa.

Oczywiście, że Automapa gubi fix'a i komunikaty "jesteś poza trasą i wyznaczam nową" są bardzo częste. Jeżdżę bardzo dużo i zdarzają mi się zawsze w tych samych miejscach, niezależnie od pogody. Innym programom dokładnie w tych miejscach nigdy to się nie zdarza.
Dodam, że używam różnych PPC.


Wiesz ja nie twierdzę że się mylisz. Pisze tylko to co wiem z własnego doświadczenia a nie np bo ktoś gdzieś tam powiedział. A obrońcą jestem z kilku powodów. Pierwszy to miałem okazję widziec u kuzyna destinatora (poniżej krytyki) po drugie my polacy uwielbiamy nażekac nawet jak cos jest dobre to zrobimy wszystko by to zmienić. Spójrz na wypowiedzi użytkowników tego forum. Gdyby tylko uwzględnić zachcianki wszystkich to tego programu nie ruszyłby najlepszy PCet jeszcze przez klilka lat. TT jest dobry bo jest w nim minimum funkcji a my najlepiej jakbyśmy mieli wszystkie fotoradary i informacje gdzie stoi policja z radarem i w któych godzinach. Lubimy oszukuiwac władzę bo tak nauczył nas poprzedni system. Na zachodzie ludzie tak nie kombinują jak u nas. Prawo jest prawo - przepis jest przepis. Nawet podobno w innych językach nie ma odpowiednika naszego słowa - kombinować.
AM powinna wywalić wszystkie bankomaty hipermarkety i inne bzdety i zamiast wsłuchiwac się w zachcianki wiecznie niezadowolonych forumowiczów powinni doprowadzić ów program do jak najlepszego działania i tyle. Choc jak znam życie to długo to będzie niemożliwe. Wciąz przybywa nam dró rond zmieniaja nazwy ulic bo aktualne są niepolityczne zmieniaja kierunkowość i tak będzie jeszcze długo. To że AM wyrabia się z tym czyni ten program wg najpepszym.
Poza tym chyba jestem patriotą i staram się promować polskie marki - bez przesady oczywiście bo noie zamieniłbym własnej toyoty i ibizy na poloneza ale tam gdzie mogę i wiem że warto to staram sie jak mogę :-)
Gdyby każdy zgadzał się ze mną wtedy wszyscy mieliby rację.

*

Offline Powhatan

  • ****
  • 771
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.powhatan.republika.pl
  • Sprzęt: Mio P350, Loox n560 wyposażone w AM 3 i 5 oraz Garminy eTrex i GPSmap60CSx z GPMapą 2007.2
Odp: Czy warto zainstalować AM 4.0 czy pozostać przy AM 3.9.7 ???
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 31, 2007, 19:51:06 »
No to i ja poprę tu troszkę kogoś.

Dziś po pracy, żona przegoniła mnie po wszystkich idiotycznych miejscach,
jakie tylko ten gamoń mógł sobie wymyslić.
Ważne, że między innymi wróciła z dwoma bluzkami i po solarium,
a AM4 (po poprawce) ani razu nie przyświrowała. :)

Przy 3.9.x trzyma mnie jeszcze tylko moderowanie na Mobilne POI. ;D

*

Offline akubit

  • Ekspert GPS
  • ******
  • 4001
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Vivo Plus, Huawei Honor 6
Odp: Czy warto zainstalować AM 4.0 czy pozostać przy AM 3.9.7 ???
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 31, 2007, 20:48:37 »
Oczywiście, że Automapa gubi fix'a i komunikaty "jesteś poza trasą i wyznaczam nową" są bardzo częste.
Nie stwierdzam tego w ogóle.
Wręcz przeciwnie mam wrażenie, że lepiej trzyma fixa, ale pewnie wynika to z tego, że ostrzega przed słabym sygnałem i wiem, że można się spodziewać kłopotów.

*

Offline Piotr1

  • *
  • 75
  • Sprzęt: PDA i-mate, i900 Omnia
Odp: Czy warto zainstalować AM 4.0 czy pozostać przy AM 3.9.7 ???
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 31, 2007, 23:48:50 »
u mnie też często gubi fix'a (PDA-N). W informacjach GPS widzi 10 satelitów, ale kiedy poziom sygnału jest poniżej ok. 40%, wywala się.
Nie stwierdzam też wpływu temperatury na gubienie fix'a (o wpływie temperatury, a dokładnie przegrzewaniu modułu GPS, sugerował też support AM), palmptop zamontowany prawie na kratce nawiewu, temp. ustawiona na 21 st., urządzenie chłodne a tu komunikat "brak sygnału GPS". Dzisiaj to samo a temperatura na zewnątrz 19 st., niebo zachmurzone i kiedy wjechałem w rejon nieznany mi, zgubił fixa. Całe szczęście mam CB-radio, bo do domu wróciłbym na święta

*

Offline slavauskas

  • **
  • 136
    • http://www.slawekzdun.webpark.pl
  • Sprzęt: Mio 168, Loox N560
Odp: Czy warto zainstalować AM 4.0 czy pozostać przy AM 3.9.7 ???
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 01, 2007, 07:21:57 »
u mnie też często gubi fix'a (PDA-N). W informacjach GPS widzi 10 satelitów, ale kiedy poziom sygnału jest poniżej ok. 40%, wywala się.
Nie stwierdzam też wpływu temperatury na gubienie fix'a (o wpływie temperatury, a dokładnie przegrzewaniu modułu GPS, sugerował też support AM), palmptop zamontowany prawie na kratce nawiewu, temp. ustawiona na 21 st., urządzenie chłodne a tu komunikat "brak sygnału GPS". Dzisiaj to samo a temperatura na zewnątrz 19 st., niebo zachmurzone i kiedy wjechałem w rejon nieznany mi, zgubił fixa. Całe szczęście mam CB-radio, bo do domu wróciłbym na święta
Z tego co piszesz przyczyną nie może być temperatura. To oczywiste. Zastanawia mnie jednak fakt że u mnie nie ma większości problemów o któych czytam. Jestem więc zdecydowany twierdzić że to AM nie dostosowana jest do niektórych modeli palmtopów. Kompatybilność coś szwankuje. Kolejny raz piszę że na moim Mio 168 wszystko gra. Mam chwilowe zrywy fix-a ale trwają one sekundę w sporadycznych wypadkach dłużej ale zwalam to na warunki w jakich przyszło mi jeździć. Jestem lesnikiem i głównie jeżdżę po lesie. A tu z sygnałem bywa różnie. Na otwartej przestrzeni jest ok. A może ktoś się wypowie na ten temat ktoś kto ma taki "sprzęcior" jak ja. A najlepiej jakby AM cos na ten temat rzekła.
Gdyby każdy zgadzał się ze mną wtedy wszyscy mieliby rację.

*

Offline Yoggi

  • Nasz Poeta
  • ****
  • 507
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: LOOX N-560 GPS+ACER n35 GPS+ I-Phone 16 GB
Odp: Czy warto zainstalować AM 4.0 czy pozostać przy AM 3.9.7 ???
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 01, 2007, 11:09:47 »
Cytuj
ostrzega przed słabym sygnałem i wiem, że można się spodziewać kłopotów.
Te ostrzeganie przed słabym sygnałem to wg mnie kompletna porażka. Może to i dobre jak sie ma SS III,ale nie w przypadku 12-kanałowego odbiornika GPS. Co prawda u mnie bardzo rzadko gubi sygnał,a pozycję trzyma dobrze bez wzgledu na to jakiej mocy jest sygnał,ale ta zmiana koloru ekranu jaka sie wtedy dokonuje doprowadzic może człowieka do szału-co chwila ekran miga(zwłaszcza gdy np. pogoda jest do bani-auto jedzie pod drzewami.
A co do wyznaczania-to nadal trochę mnie rozczarowuje. Ostatnio wyznaczyłem sobie punkt do którego miała mnie doprowadzić. Odległość wynosiła 2 km. Już na pierwszym ze skrzyżowań kazała mi skręcić w lewo (i prawidłowo),tyle,że jest to jedna z głównych ulic więc była zakorkowana. Pojechałem prosto. No i wtedy się zaczęło. Co 50 metrów kazała mi skręcać w lewo-w boczne uliczki,aby mnie doprowadzić z powrotem do tej drogi do której chciała wczesniej a do której ja z kolei nie chciałem-bo był korek. Takie zawracanie inaczej. Jaja polegały na tym,że ostatnia komenda do powrotu padła wtedy,gdy od celu dzieliła mnie odległość 1400 metrów-i to bez względu jaki rodzaj trasy wybierałem-nawet przy krótkiej. Co oznacza,że gdybym posłuchał to od celu bym się oddalał. Znałem teren,więc nie posłuchałem. Dopiero gdy od celu dzieliło mnie 1300m zajarzyła co grane i dalej poprowadziła mnie prawidłowo. Muszę ten fenomen jeszcze raz sprawdzić to się posmiejemy razem.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 01, 2007, 11:30:28 wysłana przez Yoggi »
Lepiej rok odsiedzieć w celi - niźli słuchać Wuwuzeli
Trąba bowiem tak ogłusza,że człowieka cierpi dusza.

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Czy warto zainstalować AM 4.0 czy pozostać przy AM 3.9.7 ???
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 01, 2007, 12:50:49 »
Czemu nie użyłeś funkcji objazd?
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline Yoggi

  • Nasz Poeta
  • ****
  • 507
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: LOOX N-560 GPS+ACER n35 GPS+ I-Phone 16 GB
Odp: Czy warto zainstalować AM 4.0 czy pozostać przy AM 3.9.7 ???
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 01, 2007, 13:04:11 »
Spróbuję,ale mimo wszystko mam wrażenie,że 3.9 lepiej to rozwiązywała.
Program sam powinien się zorientować,że inna drogą i to wcale nie gorszą mozna dojechac do celu. A nie co 50 metrów od nowa przeliczać-i do tego źle. Zwłaszcza gdy odległość nową trasą jest mniejsza niż w opcji do której ciagle usiłuje powrócić. Będę za godzine na mieście,więc spróbuje to zmeczyć. Może uda mi się to osiągnąć wyznaczając trase w trybie statycznym. Czyli bez wł. GPS-u
Lepiej rok odsiedzieć w celi - niźli słuchać Wuwuzeli
Trąba bowiem tak ogłusza,że człowieka cierpi dusza.

*

Offline fraMek70

  • 33
  • Sprzęt: Palmax, Ameo
Odp: Czy warto zainstalować AM 4.0 czy pozostać przy AM 3.9.7 ???
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwiec 02, 2007, 20:53:28 »
W automapie 3.9 w miejscu o którm piszę było wszystko poprawnie, natomiast w 4.0.1 komunikaty nawigacyjne mogą stworzyć zagrożenie na drodze.Proszę wyznaczyć w Kielcach trasę -skrzyżowanie ul. jagiellońska/grunwaldzka do skrzyżowania ul.żelazna/czarnowska, proszę posłuchać w demo co mówi spiker tuż przed skrętem w lewo w ulicę żelazną i gdy jesteśmy na skrzyżowaniu.Piszę o tym, aby ktoś z Kolegów zgłosił ten problem do supportu AM - jestem początkującym forumowiczem i nie jestem biegły w tej sztuce.
Pozdrawiam wszystkich.     

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Czy warto zainstalować AM 4.0 czy pozostać przy AM 3.9.7 ???
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwiec 02, 2007, 23:36:02 »
Nie wiem co masz na myśli, najpierw mówi prosto (to niepotrzebne), następnie trzymaj się lewego pasa, potem w lewo.
Prosto jest zbędne (dotyczy miejsca ok.40m przed skrętem w lewo - gdzie można skręcić w prawo w A.K.) reszta jest OK.
Niepotrzebne 'prosto' pojawia się w wielu miejscach, jest to nie tyle błąd co nadmierna gadatliwość AM,
ale jakoś zagrożenia tu nie widzę, chyba że na jakimś słabym sprzęcie po tym 'prosto' nie zdąży powiedzieć 'w lewo'
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline fraMek70

  • 33
  • Sprzęt: Palmax, Ameo
Odp: Czy warto zainstalować AM 4.0 czy pozostać przy AM 3.9.7 ???
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwiec 03, 2007, 00:40:14 »
Też korzystam z palmaxa.Jest tylko jeden pas dla skręcajacych w lewo, a więc jeśli jedziesz pasem środkowym
to słyszysz, a teraz w lewo, niemal na skrzyżowaniu.W wersji 3.9 wcześnie nakazała zająć lewy pas i podała
odległość do skrętu.Jeżeli jest to możliwe proszę porównać. Pozdrawiam

*

Offline slavauskas

  • **
  • 136
    • http://www.slawekzdun.webpark.pl
  • Sprzęt: Mio 168, Loox N560
Odp: Czy warto zainstalować AM 4.0 czy pozostać przy AM 3.9.7 ???
« Odpowiedź #23 dnia: Czerwiec 03, 2007, 07:10:55 »
Też korzystam z palmaxa.Jest tylko jeden pas dla skręcajacych w lewo, a więc jeśli jedziesz pasem środkowym
to słyszysz, a teraz w lewo, niemal na skrzyżowaniu.W wersji 3.9 wcześnie nakazała zająć lewy pas i podała
odległość do skrętu.Jeżeli jest to możliwe proszę porównać. Pozdrawiam
To jeszcze nic w którymś miejscu w wawie wracając z Ursynowa dokładnie ulica Koncertowa wyznaczyła mi AM trasę do domku czyli w okolice Ciechanowa po 7 ce wcześniej Wisłostradą. I Co najciekawsze w pewnym momencie każe mi zająć lewy pas po czym po kilkudziesięciu metrach każe skręcić w prawo. Dobrze że mam refleks jako taki i mimo że było tłoczno udało mi sie wykonać manewr choć należał on do bardzo niebezpiecznych - ostre cięcie przez trzy pasy.  Mógłby to ktoś z "tambylców" sprawdzić. Nie w głowie mi było zapisywanie tego w tym czasie. A wczesniej jadąc z Marek na wspomnianą Koncertową także przy zdaje się pierwszym ślimaku prowadziła AM po "trawnikach" i w ogóle jakoś dziwacznie choć droga była cały czas prosta. To tyle moich uwag. Sporadycznie bywam w stolicy i nie znam Warszawy  prawie w ogóle (tyle co dookoła pałacu Kultury) dlatego ufam AM ale zdrowy rozsądek jednak bardzo się przydaje. Jesli ktos z Warszawiakó miałby ochotę sprawdzić to i ewentualnie zgłosic do supportu to wszystkim nam byłoby to na dobre. A i nie ma co sprawdzać tej trasy za pomocą funkcji Demo bo nic to nie da bynajmniej w tym drugim wypadku - jadąc na Koncertową.
Gdyby każdy zgadzał się ze mną wtedy wszyscy mieliby rację.

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Czy warto zainstalować AM 4.0 czy pozostać przy AM 3.9.7 ???
« Odpowiedź #24 dnia: Czerwiec 03, 2007, 12:19:28 »
To jeszcze nic ... w pewnym momencie każe mi zająć lewy pas po czym po kilkudziesięciu metrach każe skręcić w prawo. Dobrze że mam refleks jako taki i mimo że było tłoczno udało mi sie wykonać manewr

To nic nowego, AM3 na 90% zachowałaby się w tym miejscu tak samo.
Komunikat 'trzymaj się prawej (lewej)' w przypadku gdy jedziemy drogą conajmniej 3 pasmową, często znaczy tylko tyle co:
'nie jedź skrajnym lewym (prawym) pasem, bo za chwilę jest zjazd i może nie będziesz mógł tym pasem jechać dalej prosto,
albo możesz wpaść w korek na tym zjeździe'.
Jeżeli zaraz za tym zjazdem masz wykonać manewr w tę samą stronę powstają takie potworki jak
'trzymaj się lewej, następnie skręć w prawo'.
Jestem niemal pewien, że trafiłeś właśnie na taki układ.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline slavauskas

  • **
  • 136
    • http://www.slawekzdun.webpark.pl
  • Sprzęt: Mio 168, Loox N560
Odp: Czy warto zainstalować AM 4.0 czy pozostać przy AM 3.9.7 ???
« Odpowiedź #25 dnia: Czerwiec 04, 2007, 15:16:19 »
To jeszcze nic ... w pewnym momencie każe mi zająć lewy pas po czym po kilkudziesięciu metrach każe skręcić w prawo. Dobrze że mam refleks jako taki i mimo że było tłoczno udało mi sie wykonać manewr

To nic nowego, AM3 na 90% zachowałaby się w tym miejscu tak samo.
Komunikat 'trzymaj się prawej (lewej)' w przypadku gdy jedziemy drogą conajmniej 3 pasmową, często znaczy tylko tyle co:
'nie jedź skrajnym lewym (prawym) pasem, bo za chwilę jest zjazd i może nie będziesz mógł tym pasem jechać dalej prosto,
albo możesz wpaść w korek na tym zjeździe'.
Jeżeli zaraz za tym zjazdem masz wykonać manewr w tę samą stronę powstają takie potworki jak
'trzymaj się lewej, następnie skręć w prawo'.
Jestem niemal pewien, że trafiłeś właśnie na taki układ.
Możliwe bo jadąc Wisłostradą do w kierunku centrum wcześniej trzeba skręcić na trasę białostocką by dostać się do Marek (media Mark). Ja tak jeżdżę. To Zawsze jest ten sam numer. Trzymaj się lewego pasa po czym po kilkudziesięciu metrach każe skręcić w prawo. Było tak w wersji 3 i jest w 4 tej
Gdyby każdy zgadzał się ze mną wtedy wszyscy mieliby rację.

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Czy warto zainstalować AM 4.0 czy pozostać przy AM 3.9.7 ???
« Odpowiedź #26 dnia: Czerwiec 04, 2007, 17:03:33 »
No widzisz, to zwyczajny stary ficzer, a Ty go rozgłaszasz jak jakieś rewelacyjne odkrycie:To jeszcze nic w którymś miejscu ...  ;D
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline akubit

  • Ekspert GPS
  • ******
  • 4001
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Vivo Plus, Huawei Honor 6
Odp: Czy warto zainstalować AM 4.0 czy pozostać przy AM 3.9.7 ???
« Odpowiedź #27 dnia: Czerwiec 04, 2007, 17:10:42 »
Ja już do tego przywykłem, robię te manewry na hamulcu ręcznym  ;D