Kiedy TMC w AutoMapie?

  • 87 Odpowiedzi
  • 25086 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline puniek

  • ******
  • 4617
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S7 EDGE SM-G935F
Odp: Kiedy TMC w AutoMapie?
« Odpowiedź #60 dnia: Wrzesień 02, 2008, 14:21:21 »
To jest to samo co tramwaj pełen ludzi, samochody w korku i piesi na chodniku.

Pełna zgoda. Nie mogłeś lepiej ująć argumentu, że ocena ruchu drogowego na podstawie terminali GSM nie jest wiarygodne w warunkach wielkich alomeracji miesjich.

Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 02, 2008, 14:51:53 wysłana przez Puniek »
ISTQB Certified Tester

Odp: Kiedy TMC w AutoMapie?
« Odpowiedź #61 dnia: Wrzesień 02, 2008, 14:49:14 »
Przy mojej bardzo ograniczonej wiedzy w tym temacie, sądzę jednak, że przyszłość należy  do modelu satelitarnego, a nie naziemnego (w jakiej technologii by nie działał). Wystarczy przejść z obecnych systemów biernych GPS na aktywne. Mam tu na myśli układ pozwalający wysłać informację o planowanej trasie do jakiegoś centrum koordynacji, (które i tak się tworzą) i otrzymywać można by tą drogą, oprócz danych umożliwiających wyliczanie mojego położenia jak to się dzieje teraz, dodatkowe informacje drogowe, pogodowe itp.
Myślę nieśmiało też, że nie jest to problem technologiczny przejść z urządzeń GPS anonimowych, na urządzenia nawigacyjne adresowane. Jedynie do czego użyłbym sieć naziemną (komórkową), to wysłanie z mojego urządzenia polecenia śledzenia mojej trasy. Dla mnie dogadanie się miliona operatorów komórkowych z całą resztą, która jest konieczna, aby uruchomić ten system w PL jest możliwa, ale zgodnie z moim prawem bezwzględności, nie stanie się to nigdy, bo wszystko, co czasowo przekracza długość życia ludzkiego nie dzieje się wcale.
Być możne zaraz będę miał przegryzione gardło, ale lubię rozwiązania proste. Tak czy siak, kluczem do czegokolwiek o czym się tu mówi, jest sprawna baza danych i sieć dróg. W PL sprawne są tylko aparaty gębowe kolejnych zakompleksionych polityków granatem oderwanych od pługa, co nie oznacza, że trzeba do nich równać oczywiście, wręcz przeciwnie.

Niespecjalnie rozumiem co masz na myśli z tymi aktywnymi GPS'ami. GPS'y nie zaczną nadawać do satelitów bo to bez sensu. Mogą natomiast współpracować właśnie z systemami naziemnymi jako urządzenia adresowalne. Weź sobie np http://piotr.trzcionkowski.pl/programy/poket/lokalizator.html i już twoja pozycja będzie mogła być wysyłana do wskazanego serwisu internetowego np w celu określania kosztu czasowego przejazdu. Tak samo mogą przychodzić do Ciebie informacje o tych kosztach dynamicznie w trakcie jazdy albo informacje pogodowe albo co tam chcesz.

*

Offline QMPEL

  • ***
  • 306
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: FS N560, Samsung Omnia2, QSTARZ GPS extreme.
Odp: Kiedy TMC w AutoMapie?
« Odpowiedź #62 dnia: Wrzesień 02, 2008, 15:52:20 »
Ależ TRZCIONK, masz rację, ze głupio bym wyglądał z anteną satelitarną na dachu. Może niezdarnie przekazałem, ale chodziło mi o to, aby w minimalny sposób wykorzystać sieci komórkowe i inne pomysły naziemne, bo nie wierzę, że operatorzy potrafią coś więcej niż udostępnienie prostego połączenia i wysyłanie faktur, a decydentach na górze, to już nie wspomnę. Dlatego zapodałem wykorzystanie sieci komórkowej, jedynie do wysłania do "bazy" mojej planowanej trasy i okresowego wysyłania mojego położenia. Natomiast całą resztę chciałbym dostawać z kosmosu, a szczególnie dane o moim położeniu +cała reszta, zaadresowane tylko do mojego urządzenia. Po prostu nie wierzę w inne realne rozwiązania, co nie znaczy, że nie potrafię w miarę poznawania argumentów zmienić radykalnie zdania. Czy to ma racje bytu i jest faktycznie realne od strony technicznej? nie wiem, ale na pewno bardziej realne od strony założeń. Może ostatnio mam zbyt negatywna ocenę, co do gatunku homosapiens i może nie jest tak źle jak sądzę i może się jednak da ułożyć te klocki technologiczno-polityczno-prawno-biznesowe i coś jednak powstanie o czym piszecie.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 02, 2008, 16:35:58 wysłana przez QMPEL »

Odp: Kiedy TMC w AutoMapie?
« Odpowiedź #63 dnia: Wrzesień 02, 2008, 16:53:29 »
Ależ TRZCIONK, masz rację, ze głupio bym wyglądał z antena satelitarna na dachu. Może niezdarnie przekazałem, ale chodziło mi o to, aby w minimalny sposób wykorzystać sieci komórkowe i inne pomysły naziemne, bo nie wierzę, że operatorzy potrafią coś więcej niż udostępnienie prostego połączenia i wysyłanie faktur, a decydentach na górze, to już nie wspomnę. Dlatego zapodałem wykorzystanie sieci komórkowej, jedynie do wysłania do "bazy" mojej planowanej trasy i okresowego wysyłania mojego położenia. Natomiast całą resztę chciałbym dostawać z kosmosu, a szczególnie dane o moim położeniu +cała reszta, zaadresowane tylko do mojego urządzenia.
...

No ale po co konkretnie te satelity miałyby przesyłać coś więcej niż teraz, czyli informacje o sobie ? Przecież i tak musisz wysłać swoje położenie jakimś medium, by otrzymać coś adekwatego do swojej pozycji. Tym samym medium możesz otrzymać odpowiedź. Nie ma sensu indywidualizować zwrotnego kanału transmisyjnego satelity bo stanie się kosztowny. Tani pozostanie póki będzie rozgłaszał tylko informacje z których wszyscy korzystają.

*

Offline emisiu

  • Ekspert AutoMapa
  • *****
  • 2362
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Kiedy TMC w AutoMapie?
« Odpowiedź #64 dnia: Wrzesień 02, 2008, 17:01:10 »
Panowie, cała ta dyskusja na temat analizy korków i ruchu ulicznego za pomocą czegokolwiek związanego z gsm  jest moim zdaniem niepotrzebna, po problem doskonale rozwiązują porozstawiane we właściwych miejscach kamery i specjalizowane oprogramowanie, które automatycznie zlicza samochody, podaję średnią prędkość, podaje nawet długość korka przed światłami. Dodatkowo takie oprogramowanie potrafi wyłuskać z obrazu z kamery stan nawierzchni (np. zaśnieżenie).

*

Offline QMPEL

  • ***
  • 306
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: FS N560, Samsung Omnia2, QSTARZ GPS extreme.
Odp: Kiedy TMC w AutoMapie?
« Odpowiedź #65 dnia: Wrzesień 02, 2008, 17:28:56 »
TRZCIONK - niby racja, pod warunkiem, że nie zapcha to jeszcze bardziej już zapchanej sieci, pokrycie będzie wszędzie, a co do kosztów, to nie sądzę aby taka usługa kosmiczna była droższa niż zdzierają z nas sieci komórkowe i nie daj Boże jak załapią, że można na tym zbić kasę, to będzie jeszcze jeden parametr w fakturze za luksus.
Zrozum moje intencje. Widzę zasadniczą różnice między ideą,a idealizowaniem. Czyli biorę pod uwagę też czynniki poza techniczne, które są tak samo istotne aby to zagrało.
Pomysłów może być więcej, które np wykluczają konieczność posiadania urządzeń adresowanych, (np kanały przypisane do obszarów lub filtry programowe), ale dla mnie jednak wszystko powinno się opierać na satelicie w zakresie lokalizacji i  odbioru danych. I tu się kończą moje możliwości, bo dalej to są już szczegóły głębszej wiedzy technicznej, której nie posiadam więc nie podejmuje walki.

Odp: Kiedy TMC w AutoMapie?
« Odpowiedź #66 dnia: Wrzesień 02, 2008, 17:43:30 »
Cytuj
po problem doskonale rozwiązują porozstawiane we właściwych miejscach kamery i specjalizowane oprogramowanie, które automatycznie zlicza samochody, podaję średnią prędkość, podaje nawet długość korka przed światłami. Dodatkowo takie oprogramowanie potrafi wyłuskać z obrazu z kamery stan nawierzchni (np. zaśnieżenie).

Oj zamarzyło się co? Taki system jest postawiony przy autostradach w Niemczech i oczywiście dodatkowo płatny, bo  to zrobiła prywatna forma

http://www.t-traffic.de/technologie.html?id=24

Jak widzę to w systemie tym wysyłane są w czasie jazdy informacje z tel. komórkowych użytkowników do ich bazy danych

Odp: Kiedy TMC w AutoMapie?
« Odpowiedź #67 dnia: Wrzesień 02, 2008, 18:13:33 »
TRZCIONK - niby racja, pod warunkiem, że nie zapcha to jeszcze bardziej już zapchanej sieci, pokrycie będzie wszędzie, a co do kosztów, to nie sądzę aby taka usługa kosmiczna była droższa niż zdzierają z nas sieci komórkowe i nie daj Boże jak załapią, że można na tym zbić kasę, to będzie jeszcze jeden parametr w fakturze za luksus.
Zrozum moje intencje. Widzę zasadniczą różnice między ideą,a idealizowaniem. Czyli biorę pod uwagę też czynniki poza techniczne, które są tak samo istotne aby to zagrało.
Pomysłów może być więcej, które np wykluczają konieczność posiadania urządzeń adresowanych, (np kanały przypisane do obszarów lub filtry programowe), ale dla mnie jednak wszystko powinno się opierać na satelicie w zakresie lokalizacji i  odbioru danych. I tu się kończą moje możliwości, bo dalej to są już szczegóły głębszej wiedzy technicznej, której nie posiadam więc nie podejmuje walki.

Możesz korzystać z dowolnego medium transmisyjnego, ale czemu akurat satelita miałby być najtańszy ?! No nieważne. Tak czy siak, jakoś trzeba określić trasę (prze/do)jazdu a to wymaga informacji o aktualnych przepustowościach wszystkich dróg. Jakoś te informacje trzeba pozyskać. Nie wydaje mi się, by dało się to zrobić kamerami, tzn generalnie da się, ale dowiemy się np, że na każdej głównej ulicy jest korek i tyle.

*

Offline puniek

  • ******
  • 4617
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S7 EDGE SM-G935F
ISTQB Certified Tester

*

Offline emisiu

  • Ekspert AutoMapa
  • *****
  • 2362
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Kiedy TMC w AutoMapie?
« Odpowiedź #69 dnia: Wrzesień 02, 2008, 20:51:34 »
Oj zamarzyło się co? Taki system jest postawiony przy autostradach w Niemczech i oczywiście dodatkowo płatny, bo  to zrobiła prywatna forma

Nic mi się nie zamarzyło, zalążki takiego systemu ma już od pewnego czasu nasza Generalna dyrekcja.

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Odp: Kiedy TMC w AutoMapie?
« Odpowiedź #70 dnia: Wrzesień 02, 2008, 21:17:09 »
W samej Warszawie (ZDM) jest chyba już więcej urządzeń, niż ma w dyspozycji GDDKiA na terenie całego kraju. Zarówno kamer, jak i różnego rodzaju czujników, w tym także określających ilość aut oraz ich prędkość.
Pewnie porównywalną liczbę gadżetów ma stołeczna Policja.

Odp: Kiedy TMC w AutoMapie?
« Odpowiedź #71 dnia: Wrzesień 02, 2008, 22:21:06 »
27 kamer na Dolnym Śląsku - tyle to powinno być min. w 1 powiecie

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Odp: Kiedy TMC w AutoMapie?
« Odpowiedź #72 dnia: Wrzesień 02, 2008, 22:46:07 »
Bodaj 73 są w słynnym tunelu pod Wisłostradą. Mówiąc szczerze, zachodzę w głowę, gdzie one są powtykane? Ja ich nie widzę.

*

Offline VanB

  • *
  • 96
  • Sprzęt: MDA Vario III / V
Odp: Kiedy TMC w AutoMapie?
« Odpowiedź #73 dnia: Wrzesień 03, 2008, 10:08:39 »
Kończąc OT dotyczące wykorzystania GSM do śledzenia ruchu to miałem rację. W Wawie w "mojej" sieci jest poniżej 10 Location Area. W jednym LA jest powyżej 100 komórek. Mam  mapkę na biurku. Więcej powiedzieć nie mogę.

Pozdrawiam.

*

Offline puniek

  • ******
  • 4617
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S7 EDGE SM-G935F
Odp: Kiedy TMC w AutoMapie?
« Odpowiedź #74 dnia: Wrzesień 03, 2008, 10:17:08 »
Kończąc OT dotyczące wykorzystania GSM do śledzenia ruchu to miałem rację. W Wawie w "mojej" sieci jest poniżej 10 Location Area. W jednym LA jest powyżej 100 komórek. Mam  mapkę na biurku. Więcej powiedzieć nie mogę.

Pozdrawiam.
Ale dyskusja wynikła nie z tego,że ja się z tym nie zgadzałem ale z tego, że na samym poczatku napisałeś, że pozycja komórki jast całkowicie nieznana gdy nie ma położenia.....
Może nieprecyzyjnie sie wypowiedziałeś a może jak nie do końca zrozumiałem Twoją intencje. Ale nie ulega wątpliwości,że to za mało by wykorzystywać to do określania pozycji bez połączeniem.

Pozdrawiam
ISTQB Certified Tester

*

Offline VanB

  • *
  • 96
  • Sprzęt: MDA Vario III / V
Odp: Kiedy TMC w AutoMapie?
« Odpowiedź #75 dnia: Wrzesień 03, 2008, 10:24:26 »
Już rozumiem.
Użyłem skrótu myślowego, mój błąd. Napisałem, że pozycja jest całkowicie nie znana w sencie użyteczności informacji do TMC. Zresztą napisałem też, że telefon jest wywoływany w całej strefie wywołań (LA) czyli musi być znana ta strefa (to LA) nieprawdaż? :P
I to by było na tyle.

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Odp: Kiedy TMC w AutoMapie?
« Odpowiedź #76 dnia: Wrzesień 03, 2008, 12:29:42 »
To, że dane o ruchu abonentów GSM mogą być i są wykorzystywane do wsparcia procesów zarządzania ruchem i planowania tras, jest faktem chyba bezspornym. Takie rozwiązania funkcjonują w rzeczywistości.

Dla przykładu:

"Monitoring by FCD-GSM

The movement of people who have a GSM handset can be tracked by monitoring the signalling between GSM handsets and GSM base stations. The signalling data contains information on the location of the handset in GSM cells with known location and configuration and the handover moment of handsets to new cells if the handset user is moving. By smart filtering of the large volumes of data, ARS T&TT is able to extract the movement of handset users in vehicles. The vehicle position data is then map matched to the road network and in combination with the timing data will result in traffic flow and travel time measurements. Though individual FCD-GSM measurements are not accurate, the large volume of data allows statistical processing and yields valuable traffic information, provided that proper filtering has been applied. This method is best applicable for semi-static configurations in regional or national road networks."
(FCD: Floating Car Data - przypisek mój)
http://www.ars.nl/china/traff_monitor.htm

"The company explains that MTS is based on data drawn anonymously from the GSM network. Smart use of the GSM network provides insight into the movement of mobile telephones on the entire road network, and passive monitoring of the mobile network provides anonymous information without involving individual mobile telephones. The monitored data is processed by the software and servers in the Dutch Vodafone GSM network. MTS solution uses software from Applied Generics and ERTICO Partner PTV."
(MTS: Mobile Traffic Services - przypisek mój)
http://www.ertico.com/en/news_and_events/ertico_newsroom/logicacmgs_mobile_traffic_services_to_serve_south_holland.htm


"Location data could be collected using our patented ( US patent 6,577,946 ) method of obtaining and continuously updating real-time mobile location information, the information used as an input for the traffic jam guidance application. Position information records of vehicle based phone coordinates, timing, etc, are collected from the cellular networks, updated and stored in a database. Those records together with digital maps are fed into mathematical models and algorithms to construct lists of vehicles traveling on various road sections, traffic loads at particular road sections, real time travel times along all road sections resulting from traffic congestion in particular areas, turning loads for signal intersections, for proper functioning of Real-Time Traffic Jam guidance application. The system is equally compatible with the GSM, CDMA or any other mobile phone systems, since it does not depend on system specific features. The data from moving vehicles is collected and fed into the system continuously. The system filters and cleans the data by applying intelligent heuristic algorithms and produces information on traffic situations in real time that can be supplied to automated traffic controllers. This eliminates the need for developing a dedicated mobile wireless information gathering fleet or other high cost devices requiring a large amount of personnel and long reaction times for traffic events such as accidents and traffic congestion."
http://www.live-traffic.com/ProductsAndTechnology.cfm

To tylko kilka przykładów z wielu.
Jaka jest praktyczna przydatność i powszechność tego rodzaju rozwiązań? - nie mam pojęcia. Jaka jest precyzja tych danych? Nie wiem. Nie mam wiedzy ani o technicznych detalach i możliwościach sieci GSM, ani nawet o naturze tej technologii.

W swoich zbiorach mam taki artykuł (plik PDF), co do którego ciekaw jestem komentarza ludzi związanych z branżą:
Deriving origin destination data from a GSM network
http://www.esi2.us.es/GT/wideberg/DERIVING%20TRAFFIC%20DATA%20FROM%20A%20CELLULAR%20NETWORK.pdf
Mnie, jako laikowi, wydał się ciekawy i obiecujący we wnioskach.

Cieszę się, że dyskusja się rozwija. Wszyscy pewnie dowiemy się czegoś interesującego.
Choć odpowiedź na pytanie "kiedy?" nie pada. Trudno, proponuję jednak brnąć dalej w offtopic...  :grin:

*

Offline VanB

  • *
  • 96
  • Sprzęt: MDA Vario III / V
Odp: Kiedy TMC w AutoMapie?
« Odpowiedź #77 dnia: Wrzesień 04, 2008, 13:04:42 »
http://www.esi2.us.es/GT/wideberg/DERIVING%20TRAFFIC%20DATA%20FROM%20A%20CELLULAR%20NETWORK.pdf

No to skoro można w OT to popatrzyłem w ten artykuł i w zasadzie nic nowego do tego co już zostało napisane nie wnosi.

Dane z GSM czerpane są z:
- Zmiany LA przez telefon
- Cyklicznego odświeżania pozycji przez telefon (nawet jak telefon leży koło telewizora i nic nie robi to co 3-4 godziny loguje się do sieci - taki jest protokół GSM)

moja konkluzja: z tego mają dane o przemieszczeniach "mas"

- Z telefonów prowadzących rozmowy (to jest około 8-10% wszystkich telefonów na danym obszarze)

moja konkluzja: z tego mają podział strumienia przemieszczania na konkretne drogi.


Ale do wykrywania korków to jeszcze kawałek.
Jak chcecie mogę rozwinąć temat.

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Odp: Kiedy TMC w AutoMapie?
« Odpowiedź #78 dnia: Wrzesień 04, 2008, 13:29:13 »
Jak chcecie mogę rozwinąć temat.

Ja chętnie wysłucham/przeczytam.

Odp: Kiedy TMC w AutoMapie?
« Odpowiedź #79 dnia: Wrzesień 04, 2008, 14:11:41 »
Czekam z niecierpliwością - bo na necie jest mało rzeczy o takiej tematyce

*

Offline VanB

  • *
  • 96
  • Sprzęt: MDA Vario III / V
Odp: Kiedy TMC w AutoMapie?
« Odpowiedź #80 dnia: Wrzesień 04, 2008, 15:21:07 »
Po pierwsze należy sobie uświadomić fakt, że żadnych danych, o których tu rozmawiamy tak na prawdę nie ma.
W systemie/ bazie VLR jest aktualne „zdjęcie” pozycji telefonów w sieci z dokładnością do Location Area (dalej LA) dla telefonów „nie rozmawiających” i z dokładnością do Celi dla telefonów „rozmawiających”. (Cela – sektor to jest część komórki sieci GSM. Część tego sześciokąta ze wszystkich schematów pokazujących sieć.) Żeby policzyć przemieszczenie trzeba mieć takie dane z chwili T0 potem z T1 i porównać. Czyli trzeba by dobudować kawałek infrastruktury gromadzący historię. Niby oczywista oczywistość, ale... wolałem to napisać.

Telefon „nie rozmawiający” loguje się do sieci gdy zmienia LA oraz w momencie gdy zapętli się sygnał synchronizujący. (Mam na myśli ramki jak by się ktoś czepiał mojej polskiej terminologii.) Zapętlenie sygnału następuje co 3-4 godziny (nie pamiętam dokładnie ile trwa cała sekwencja ramek GSM, ale co do zasady jest to stała wartość tego rzędu wielkości). W momencie logowania jest nawiązywane połączenie a co za tym idzie można uzyskać położenie z dokładnością do sektora. Na stałe zapamiętywana jest tylko LA. Dla przypomnienia w Warszawie jedno LA ma dobrze ponad 100 komórek, a ilość LA pokrywających całą aglomerację można policzyć na palcach dwóch rąk.

<dygresja>
W czasie trwania połączenia znana jest jeszcze jedna wartość – odległość od nadajnika z dokładnością do około 500-550 metrów dla GSM900 i 125-150 metrów dla GSM1800. Wartość ta znana jest tylko przez nadajnik i nie jest przekazywana nigdzie dalej.
</dygresja>

Z tych informacji zbyt dużo wprost uzyskać się nie da. Autor przytaczanego pdfa analizuje rozdzielnie dwie bazy danych
1) o przemieszczeniach „nie rozmawiających” telefonów między LA z podziałem na a) fakt logowania wymuszony zmianą LA i b) fakt logowania wymuszony przyjściem ponownie tej samej ramki GSM.
2) przemieszczeniach między sektorami w trakcie trwania rozmów.

Z punktu 1a da się osiągnąć wiedzę o tym, że rano z Ursynowa do Centrum jedzie masa ludzi (niezłe odkrycie), ale jak to się już nie dowie (o korkach nie wspominając)
Z punktu 1b (plus biling rozpoczęcia rozmów ale o tym to już autor pdfa nic nie wspomina czemu?) da się osiągnąć wiedzę o tym gdzie i w jakich godzinach ludzie przebywają.
Z punktu 2 da się wywnioskować prędkość i wielkość strumienia ruchu. Piszę wywnioskować, bo w sieci na raz „rozmawia” około 8-10% abonentów (dana teoretyczna nie znam danych rzeczywistych ale chodzi o rząd wielkości)

I to jest tyle o czym pisze autor. Kombinacja tych informacji na pewno może dać „obiecujące rezultaty”. Choćby fakt, że średnia prędkość strumienia nagle spadła, a ilość rozmów w obszarze wzrosła (ludzie w korku dzwonią aby powiedzieć, że się spóźnią) jest pewną przesłanką. Sprytne oprogramowanie pewnie dało by sobie radę wykrywać anomalie do średniej w czasie rzeczywistym. Można by przy tym wymuszać z poziomu sieci logowanie na telefonach w celu uzyskania potwierdzenia. Tylko sieć wtedy klęknie (pojemność).

Jakby coś było niejasne to pytajcie. W miarę czasu i wiedzy odpowiem.

*

Offline plesniak

  • ***
  • 489
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: smart Media-System TomTom
Odp: Kiedy TMC w AutoMapie?
« Odpowiedź #81 dnia: Wrzesień 04, 2008, 15:50:28 »
Co do lokalizacji GSM to było coś takiego jak proteka - dokładność lokalizacji w mieście nawet do 50 metrów. Dużo jest o tym w goglu
Paweł

*

Offline akubit

  • Ekspert GPS
  • ******
  • 4001
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Vivo Plus, Huawei Honor 6
Odp: Kiedy TMC w AutoMapie?
« Odpowiedź #82 dnia: Wrzesień 04, 2008, 15:52:18 »
Ja tam nie siedzę głęboko w zagadnieniach GSM, ale pamiętam, że już z 5 lat temu Idea oferowała usługę polegającą na przybliżonej lokalizacji telefonu bazującą na obliczaniu odległości od 3 BTSów. Myślę więc, że z lokalizowaniem telefonu z dokładnością do 150m sieć nie ma żadnego problemu.

Odp: Kiedy TMC w AutoMapie?
« Odpowiedź #83 dnia: Wrzesień 04, 2008, 16:23:41 »
A teraz pytanie - czy naszym operatorom chciałoby się to zrobić - tzn. stworzyć oprogramowanie, wdrożyć, etc - jak u nas tak siermiężnie wchodzi 3G

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Kiedy TMC w AutoMapie?
« Odpowiedź #84 dnia: Wrzesień 04, 2008, 17:00:43 »
Cytat: akubit
Myślę więc, że z lokalizowaniem telefonu z dokładnością do 150m sieć nie ma żadnego problemu.

Ale zauważ, że ta operacja jest realizowana dla pojedynczego telefonu (i z jego inicjatywy),
a to zupełnie co innego, niż stałe i ciągłe lokalizownie wszystkich.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline akubit

  • Ekspert GPS
  • ******
  • 4001
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Vivo Plus, Huawei Honor 6
Odp: Kiedy TMC w AutoMapie?
« Odpowiedź #85 dnia: Wrzesień 04, 2008, 20:26:56 »
No, nie wiem. Według mnie odbywa się to na tej samej zasadzie, co wyświetlanie informacji o położeniu (w ramach informacji sieciowych) i dane zbierane są niezależnie czy usługa jest zamówiona przez abonenta, czy nie. Reszta to obróbka tych danych, która jest realizowana przez warstwę nie wpływającą na działanie sieci.

Edit
Znalazłem też coś takiego (o tym pisałem)  :proud:
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 04, 2008, 20:33:11 wysłana przez akubit »

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3

Odp: Kiedy TMC w AutoMapie?
« Odpowiedź #87 dnia: Wrzesień 10, 2008, 01:01:36 »
http://osi.olawa.pl/index.php?c=1&f=2&p_id=4629

Właśnie w takich momentach ten system bardzo pomógłby kierowcom korzystającym z navi