To nie jest mit, sama podgrzewana (np. fordowska) przednia szyba nie jest problemem
problem stanowi używana w 'francuzach' szyba metalizowana.
Starsze odbiorniki w ogóle niedawały sobie z nią rady, współczesne sobie radzą (SS3, MTK i nowsze)
ale czasem kosztem znacznie większego błędu pozycji.
Blachy auta + metalizowana szyba tworzą prawie puszkę Faradaya ...
Bez metalizowanej szyby z przodu ta puszka jest otwarta, a conajmniej mocno dziurawa.
Czy masz możliwość pożyczenia na 1 dzień anteny zewnętrznej?
Jej użycie pozwoliłobyz całą pewnością wyeliminować problem słabego sygnału GPS.
Jeśli z tą anteną problem z błednym pokazywaniem pozycji nie ustąpi to już nie będzie na co zwalić,
ale jeśli ustąpi, to już będziesz wiedział, że potrzebujesz takiej anteny (koszt kilkadziesiąt zł),
albo lepszego odbiornika GPS.
Natomiast jeśli chodzi o komunikat o danych poza mapą, czy brzmi on dokładnie tak:
'wystąpiło żądanie dostępu do danych poza mapą'? Czy jakoś inaczej?
Jeśli to ten komunikat, to możliwe że ma coś wspólnego
ze diagnozowanym przeze mnie problemem tras długich z zablokowanymi odcinkami (użytkownika)
Dla rozjaśnienia zacytuję fragment zgłoszenia do supportu:
Ustawienie punktu długiej trasy na zablokowanym przez użytkownika odcinku
przy wyliczaniu trasy skutkuje za każdym razem niedorzecznym komunikatem:
'wystąpiło żądanie dostępu do danych poza mapą'.
Warunki do spełnienia muszą być dwa:
- trasa długa (>100km w lini prostej)
- punkt trasy (start lub koniec) musi być ustawiony na zablokowanym odcinku
(blokada z miplo albo indywidualnie zablokowany odcinek przez użytkownika,
nie dotyczy blokad fabrycznych)
albo układ dróg wymusza trasę przez taki zablokowany odcinek.
(punkt trasy może też leżeć pomiędzy zablokowanymi odcinkami)I tu pytania do bromdena, czy w tym korku próbowałeś może zablokować jakiś odcinek drogi?
Albo czy korzystasz z miplotraffic i czy bezpośrednim sąsiedztwie tego korka był jakiś zablokowany odcinek?