Jest już AM EU i PL 6.1.0 z poprawionymi mapami 0912a

  • 386 Odpowiedzi
  • 87547 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline msz1959

  • ****
  • 569
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD/AM6.15 EU, iP4/iAM5.0, NavigonEU+TL
Odp: Jest już AM EU i PL 6.1.0 z poprawionymi mapami 0912a
« Odpowiedź #270 dnia: Styczeń 20, 2010, 20:23:46 »
... oraz Krościenka, czyli na 6 czynnych przejść granicznych na Ukrainę aż 5 jest spieprzonych 

Jeszcze jeden kamyczek do ogródka AM pod nazwą: Panowie, rozdzielcie update'y map od programu, przynajmniej w ramach głównej wersji. Teraz żeby poprawić takie super-babole trzeba będzie czekać na nową wersję programu i reinstalować wszystko na nowo.

*

Offline MarioM74

  • ***
  • 381
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Desire S, Blow GPS35V
Odp: Jest już AM EU i PL 6.1.0 z poprawionymi mapami 0912a
« Odpowiedź #271 dnia: Styczeń 20, 2010, 21:52:32 »
Ale po co się mają wysilać? Przecież to oscarowy program...

*

mik39

Odp: Jest już AM EU i PL 6.1.0 z poprawionymi mapami 0912a
« Odpowiedź #272 dnia: Styczeń 20, 2010, 22:26:44 »
Albo byc tak konserwatywnym jak ja i uzywac 5.5.3 w oczekiwaniu na DOBRY produkt.

*

MarkNavi

Odp: Jest już AM EU i PL 6.1.0 z poprawionymi mapami 0912a
« Odpowiedź #273 dnia: Styczeń 21, 2010, 06:43:25 »
Wczoraj miałem przyjemność jechać z Warszawy do Wrocławia z AM 6.1 . Wszystko ładnie pięknie jak dla mnie poza jednym - znak ograniczenia prędkości. Może do skrętu z E67 w kierunku na Bełchatów (również E67) prędkości wyświetlają się poprawnie, natomiast dalej to już generalnie wolna amerykanka (raz poprawnie, a raz nie). Ja na dzień dzisiejszy nie zalecałbym przyzwyczajania się się do tych wskazań na ekranie, bo może to w najgorszym wypadku kosztować mandat. W każdym razie ograniczenia prędkości na ekranie to krok w dobrym kierunku, natomiast patrzeć trzeba zdecydowanie na rzeczywiste ograniczenia za oknem auta.

*

Offline ycbo

  • ****
  • 810
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 11 Pro
Odp: Jest już AM EU i PL 6.1.0 z poprawionymi mapami 0912a
« Odpowiedź #274 dnia: Styczeń 21, 2010, 14:20:43 »
Ja generalnie po wyłaczeniu trafika, ograniczeń prędkości (porównywanie wskazań na mapie ze znakami jest bez sensu) jestem z AM zadowolony, daleki jestem od przyznawania jej jakiś nagród.
Mam jeden problem i nie wiem czy winne są któreś z licznych ustawień czy to poprostu babol.
Jadąc prostą drogą co jakiś czas moja pozycja ucieka na boczne ulice i podwórka a mapa wydaje z siebie komunikaty chcąc mnie usilnie sprowadzić na drogę po której ciągle prosto jadę. Dzieje się tak w mieście jak i poza miastem. Czy ktoś ma podobny problem czy ja czegoś nie potrafię ustawić.

*

Offline bromden

  • 23
  • Płeć: Mężczyzna
  • Mark it zero!
  • Sprzęt: A696, AM 6, iGO8
Odp: Jest już AM EU i PL 6.1.0 z poprawionymi mapami 0912a
« Odpowiedź #275 dnia: Styczeń 21, 2010, 14:22:22 »
Podczepiam się do wątku, chociaż moje narzekania będą dotyczyć krajowych wyczynów AM w wersji PL 6.1.0, mapy 0912a, Traffic włączony. Żale nie służą samym żalom, może ktoś zna receptę na moje problemy:

1) Błąd "żądany obszar jest poza mapą" - występuje u mnie wyłącznie przy trasie szybkiej o długości ponad 300km. Błąd niereplikowalny, w ubiegłym tygodniu na trasie Bydgoszcz-Kraków, podczas rekalkulacji w Łodzi, wczoraj na tracie Olsztyn-Kraków, gdy stanąłem w korku w Błoniu i postanowiłem zawrócić. Restarty programu nie przynoszą efektów. Trasy szybkiej po wystąpieniu takiego błedu nie da się wyznaczyć, chyba że ją skracam

2) Permanentna rekalkulacja trasy, niezależnie od ustawienia "ignoruj XXXX odchylenia GPS". Ikona pojazdu w pewnym momencie zeskakuje z trasy, a AM niezwłocznie przelicza ją od nowa. ZTC zaobserwowałem błąd przy trasach szybkich i optymalnych. Pojawia się i znika, to znaczy czasem w ciągu godziny przelicza się 18 razy, a czasem nawiguje spokojnie. Tymczasowo pomaga wyłącznie automatycznego przeliczania trasy, ale dla mnie to nie jest rozwiązanie.

3) Totalny zwis programu przy opisanym w p.1 kłopocie w Błoniu. Kilka resetów urządzenia podniosło AM z kolan, ale wcześniej kilkukrotnie:
a) zatrzymywała kalkulację tras (szybka/optymalna) do Krakowa
b) wieszała się, wyświetlając szczątkowe ekrany opcji w wersji black&white :shock:

Ze strachu sięgnąłem aż wczoraj po mapę Polski i uświadomiłem sobie, że już nie umiem z takich antyków korzystać  :]

Czy ktoś z Was tak ma/miał i czy znalazł rozwiązanie?

*

Offline akubit

  • Ekspert GPS
  • ******
  • 4001
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Vivo Plus, Huawei Honor 6
Odp: Jest już AM EU i PL 6.1.0 z poprawionymi mapami 0912a
« Odpowiedź #276 dnia: Styczeń 21, 2010, 14:40:49 »
Mam jeden problem i nie wiem czy winne są któreś z licznych ustawień czy to poprostu babol.
Jadąc prostą drogą co jakiś czas moja pozycja ucieka na boczne ulice i podwórka a mapa wydaje z siebie komunikaty chcąc mnie usilnie sprowadzić na drogę po której ciągle prosto jadę. Dzieje się tak w mieście jak i poza miastem.

Jaki masz odbiornik GPS? Nie masz czasem podgrzewanej (metalizowanej) szyby? Czy na innym programie GPS (o ile go masz) nie ma takich problemów?
Bo wszystko wskazuje na błędne działanie modułu GPS. A może ustawiłeś zbyt szybką transmisję z portu (spróbuj na 4800bps)?
Napisane: Styczeń 21, 2010, 14:35:41
Podczepiam się do wątku, chociaż moje narzekania będą dotyczyć krajowych wyczynów AM w wersji PL 6.1.0, mapy 0912a, Traffic włączony. Żale nie służą samym żalom, może ktoś zna receptę na moje problemy:


Jeden, który zamiast bluzgać - szuka rozwiązania  :ok:

Ile masz wolnej pamięci w trakcie pracy AM? Albo przed uruchomieniem?
Czy próbowałeś formatować kartę pamięci?

*

Offline rgr

  • *****
  • 1045
Odp: Jest już AM EU i PL 6.1.0 z poprawionymi mapami 0912a
« Odpowiedź #277 dnia: Styczeń 21, 2010, 14:43:11 »
Na zbliżeniu widać, że przejście Medyka też jest skopane (drogi nie łączą się).
To samo dotyczy Korbielowa.


Korbielów - Chyżne. Trasa krótka.
Katowice - Zakopane. Trasa krótka, alternatywna (bez wyznaczania punktów pośrednich).
Automapa w ostatniej sprawnej wersji.
Odwróć sobie trasę.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 21, 2010, 14:46:25 wysłana przez rgr »
To nie tablica ogłoszeń !

*

Offline AdamMie

  • *****
  • 1033
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Asus 636N, NavRoad Q1, AM 6.10 _PL
Odp: Jest już AM EU i PL 6.1.0 z poprawionymi mapami 0912a
« Odpowiedź #278 dnia: Styczeń 21, 2010, 14:48:19 »
Podczepiam się do wątku, chociaż moje narzekania będą dotyczyć krajowych wyczynów AM w wersji PL 6.1.0, mapy 0912a, Traffic włączony. Żale nie służą samym żalom, może ktoś zna receptę na moje problemy:

1) Błąd "żądany obszar jest poza mapą" - występuje u mnie wyłącznie przy trasie szybkiej o długości ponad 300km. Błąd niereplikowalny, w ubiegłym tygodniu na trasie Bydgoszcz-Kraków, podczas rekalkulacji w Łodzi, wczoraj na tracie Olsztyn-Kraków, gdy stanąłem w korku w Błoniu i postanowiłem zawrócić. Restarty programu nie przynoszą efektów. Trasy szybkiej po wystąpieniu takiego błedu nie da się wyznaczyć, chyba że ją skracam

Przy wyznaczaniu tras długich, Bydgoszcz-Kraków, Olsztyn-Kraków nie mam komunikatu "żądany obszar jest poza mapą"

*

Offline bromden

  • 23
  • Płeć: Mężczyzna
  • Mark it zero!
  • Sprzęt: A696, AM 6, iGO8
Odp: Jest już AM EU i PL 6.1.0 z poprawionymi mapami 0912a
« Odpowiedź #279 dnia: Styczeń 21, 2010, 15:07:12 »
@ akubit: dzisiaj sprawdzę formatowanie karty, skoro tylu użytkowników pisze, że pomaga, może i mnie się uda. Odbiornik GPS ok, sprawdzałem rejestrując ścieżkę i porównując z innym modułem. Ram sprawdzę, gdy wsiądę do auta.
Dzięki za odpowiedź  :ok:

@ AdamMie: to właśnie jest bolesne, że błąd nie jest replikowalny. U mnie też zazwyczaj to działa, a wykłada się w momentach, gdy naprawdę potrzebuję nawigacji. Niemniej dziękuję za sprawdzenie.

@ ycbo: witam w klubie zagubionych na poboczach  :mrgreen:. Mam ten sam objaw, na razie nierozwiązany.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 21, 2010, 15:08:51 wysłana przez bromden »

*

Offline akubit

  • Ekspert GPS
  • ******
  • 4001
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Vivo Plus, Huawei Honor 6
Odp: Jest już AM EU i PL 6.1.0 z poprawionymi mapami 0912a
« Odpowiedź #280 dnia: Styczeń 21, 2010, 15:20:22 »
@ akubit: dzisiaj sprawdzę formatowanie karty, skoro tylu użytkowników pisze, że pomaga, może i mnie się uda.

Naprawdę, to podstawa. Zawsze tuż po instalacji nowej wersji robię kopię całej karty na PC. Jeśli tylko coś nie działa tak jak trzeba, natychmiast robię format i odtwarzam kopię z PC. Prawie nigdy nie mam problemów z AM.
Zacząłem tak robić po instalacji  wersji 5.1.0, kiedy to wydawało mi się, że jest nieużywalna - problemy z fixem, zawieszanie, opóźnienia. Wystarczyło skopiować kartę na PC, format i przywrócić kopię. Ruszyła jak z kopyta.

Jak to nie pomoże, to dopiero trzeba sprawdzać inne przyczyny.

*

Offline jerzu

  • *****
  • 1323
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mój profil na FB
  • Sprzęt: iPhone 7
Odp: Jest już AM EU i PL 6.1.0 z poprawionymi mapami 0912a
« Odpowiedź #281 dnia: Styczeń 21, 2010, 16:03:30 »
Jaki masz odbiornik GPS? Nie masz czasem podgrzewanej (metalizowanej) szyby?

To jest jakiś mit, ten z tą szybą. Niby ta głupia szyba podgrzewana (miałem w Transicie) czy metalizowana (mam w Scenicu) ma przeszkadzać, a warstwa blachy nie? Swego czasu miałem odbiornik GPS na BT, odbiornik ten leżał zawsze w schowku i działał. Skoro blacha mu nie przeszkadza to czemu metalizowana czy ogrzewana szyba ma stanowić problem?
Dariusz "jerzu" Niemczyński
Telefon - iPhone 7 & Moto G5
Tablet - Huawei Media Pad T5

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Jest już AM EU i PL 6.1.0 z poprawionymi mapami 0912a
« Odpowiedź #282 dnia: Styczeń 21, 2010, 17:07:20 »
To nie jest mit, sama podgrzewana (np. fordowska) przednia szyba nie jest problemem
problem stanowi używana w 'francuzach' szyba metalizowana.
Starsze odbiorniki w ogóle niedawały sobie z nią rady, współczesne sobie radzą (SS3, MTK i nowsze)
ale czasem kosztem znacznie większego błędu pozycji.
Blachy auta + metalizowana szyba tworzą prawie puszkę Faradaya ...
Bez metalizowanej szyby z przodu ta puszka jest otwarta, a conajmniej mocno dziurawa.

Czy masz możliwość pożyczenia na 1 dzień anteny zewnętrznej?
Jej użycie pozwoliłobyz całą pewnością wyeliminować problem słabego sygnału GPS.
Jeśli z tą anteną problem z błednym pokazywaniem pozycji nie ustąpi to już nie będzie na co zwalić,
ale jeśli ustąpi, to już będziesz wiedział, że potrzebujesz takiej anteny (koszt kilkadziesiąt zł),
albo lepszego odbiornika GPS.


Natomiast jeśli chodzi o komunikat o danych poza mapą, czy brzmi on dokładnie tak:
'wystąpiło żądanie dostępu do danych poza mapą'? Czy jakoś inaczej?

Jeśli to ten komunikat, to możliwe że ma coś wspólnego  :mysli:
ze diagnozowanym przeze mnie problemem tras długich z zablokowanymi odcinkami (użytkownika)
Dla rozjaśnienia zacytuję fragment zgłoszenia do supportu:
Ustawienie punktu długiej trasy na zablokowanym przez użytkownika odcinku
przy wyliczaniu trasy skutkuje za każdym razem niedorzecznym komunikatem:
'wystąpiło żądanie dostępu do danych poza mapą'.
Warunki do spełnienia muszą być dwa:
- trasa długa (>100km w lini prostej)
- punkt trasy (start lub koniec) musi być ustawiony na zablokowanym odcinku
(blokada z miplo albo indywidualnie zablokowany odcinek przez użytkownika,
nie dotyczy blokad fabrycznych)
albo układ dróg wymusza trasę przez taki zablokowany odcinek.
(punkt trasy może też leżeć pomiędzy zablokowanymi odcinkami)


I tu pytania do bromdena, czy w tym korku próbowałeś może zablokować jakiś odcinek drogi?
Albo czy korzystasz z miplotraffic i czy bezpośrednim sąsiedztwie tego korka był jakiś zablokowany odcinek?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 21, 2010, 17:08:59 wysłana przez nocnyMarek »
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline emisiu

  • Ekspert AutoMapa
  • *****
  • 2362
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Jest już AM EU i PL 6.1.0 z poprawionymi mapami 0912a
« Odpowiedź #283 dnia: Styczeń 21, 2010, 17:22:43 »
tworzą prawie puszkę Faradaya ...

Dla uściślenia to była klatka Faradaya a puszka Pandory, ale Marek nam to tu ładnie połączył w jedną całość - i teraz wiem czym jest mój citroen.  :E

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Jest już AM EU i PL 6.1.0 z poprawionymi mapami 0912a
« Odpowiedź #284 dnia: Styczeń 21, 2010, 17:29:19 »
Nie żebym się, kłócił ale Faraday miał i klatki, i puszki ;)
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline emisiu

  • Ekspert AutoMapa
  • *****
  • 2362
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Jest już AM EU i PL 6.1.0 z poprawionymi mapami 0912a
« Odpowiedź #285 dnia: Styczeń 21, 2010, 17:46:36 »
Nie żebym się, kłócił ale Faraday miał i klatki, i puszki ;)

Oooo..., zwracam honor, tu mnie zaskoczyłeś z tą puszką.  :ok:

Odp: Jest już AM EU i PL 6.1.0 z poprawionymi mapami 0912a
« Odpowiedź #286 dnia: Styczeń 21, 2010, 18:33:03 »
Jestem posiadaczem takiego francuza z szybą metalizowaną i gdy moją pierwszą nawigacją był Mio350, to jedynym ratunkiem było używanie anteny zewnętrznej. Po wymianie na Asusa 696, też bez anteny się nie obyło. Teraz posiadam HTC HD i jakież było moje zdziwienie, gdy okazało się, że GPS radzi sobie znakomicie w moim aucie.

*

Offline bromden

  • 23
  • Płeć: Mężczyzna
  • Mark it zero!
  • Sprzęt: A696, AM 6, iGO8
Odp: Jest już AM EU i PL 6.1.0 z poprawionymi mapami 0912a
« Odpowiedź #287 dnia: Styczeń 21, 2010, 19:31:27 »

Natomiast jeśli chodzi o komunikat o danych poza mapą, czy brzmi on dokładnie tak:
'wystąpiło żądanie dostępu do danych poza mapą'? Czy jakoś inaczej?

Tak, to był dokładnie ten komunikat.

(...)
I tu pytania do bromdena, czy w tym korku próbowałeś może zablokować jakiś odcinek drogi?
Albo czy korzystasz z miplotraffic i czy bezpośrednim sąsiedztwie tego korka był jakiś zablokowany odcinek?

I znów potwierdzam: pobieram blokady z miplo.
Zdefragmentowałem kartę i próbnie usunąłem blokady miplo. Błąd nie wystąpił przy kilkunastu różnych trasach, chociaż raz przy zmianie trasy z optymalnej na krótką, wystąpił błąd, który AM nazwała "nieznanym". Ale kliknięcie OK zadziałało i AM grzecznie wyznaczyła trasę krótką.
Jutro spróbuję ze ściągniętymi na nowo blokadami, jeśli program znów zwariuje, tymczasowo z nich zrezygnuję.

Dzięki za pomoc, Koledzy. Niestety, jak wspominałem, nie potrafię odtworzyć błędów, wydaje się, że powstają w różnych warunkach, co nie ułatwia również ich eliminacji, nawet przy Waszej życzliwej pomocy.

*

Offline ycbo

  • ****
  • 810
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 11 Pro
Odp: Jest już AM EU i PL 6.1.0 z poprawionymi mapami 0912a
« Odpowiedź #288 dnia: Styczeń 21, 2010, 20:12:11 »
Witam ponownie, zgodnie z Waszymi radami skopiowałem AutoMape na dysk - format karty - i kopiowanie na kartę, napewno to nie zaszkodzi.
Mam Larka 50.2 on w zainstalowanej fabrycznie MapieMap ustawia port 7 szybkość na 57600 tak też ustawiłem w AM, ale sprawdzałem również 4800 oraz 9600 i nie zauważam różnicy w działaniu. Ciekawostką jest fakt że jadąc z Okęcia do Tarchomina (W-wa) wszystko było bardzo dobrze, natomiast wracając tą samą drogą AM wychwytywała że jadę bocznymi ulicami i gorliwie sprowadzała mnie na właściwą drogę po której grzecznie jechałem. W tym czasie padał bardzo drobny śnieg i było bardzo duże zachmurzenie, być może tu jest przyczyna i jest to wina odbiornika GPS. (sąsiad też ma Larka 43.2 i zaobserwował to samo). Sprawdzę to jadąc w przyszłym tygodniu tą samą trasą bo jak narazie nie potrafię powiedzieć czy tak się dzieje w tych samych miejscach. Mam testowe wersje iGO-8 i MioMap ale ja uwielbiam AutoMapę i na tamtych wlaściwie niewiele jeździłem.
Do czego służy "uwzględniaj pokazując pozycję" czy lepiej to włączyć czy odptaszkować ?.

*

Offline jerr

  • 8
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Eten X800, AutoMapa ver.  6.1
Odp: Jest już AM EU i PL 6.1.0 z poprawionymi mapami 0912a
« Odpowiedź #289 dnia: Styczeń 21, 2010, 20:30:30 »
Witam,

Mam jednego babola i jedną uwagę:

Babol:
AM Traffic - mimo tego że sygnalizowane jest działanie AM Traffic (zielony punkt w prawym dolnym rogu) to opcja nie aktywuje się automatycznie. Raz wyznaczona trasa pozostaje taka aż do punktu końcowego. Mam ustawione pobieranie danych co 5 min. Co rano stoję przez godzinę w korku w Warszawie od Janek do Centrum na Al. Krakowskiej. Jadąc zderzak w zderzak AM Traffic nie reaguje i nie proponuje objazdów. Po wymuszeniu wyliczenia trasy na nowo, system zaczyna działać i prowadzi już objazdami.

Sugestia:
Wyszukiwanie adresów - przy poszukiwaniu adresu AM wymusza w pierwszej kolejności podanie nazwy miejscowości i dopiero w drugim kroku ulicy. W sytuacjach kiedy ta sama ulica o tej samej nazwie biegnie przez kilka miejscowości i nie wiesz dokładnie czy podany adres to miejscowość XYZ czy inna, znalezienie tego adresu staje się trudne lub jeśli nie znasz nazwy miejscowości (np. w przypadku okolic dużych miast) niemożliwe. Sugeruję aby umożliwić rozpoczynanie wyszukiwania adresu alternatywnie albo od nazwy miasta albo od nazwy ulicy (nie chcę wychwalać rozwiązań konkurencji bo używam AM i jestem z niej zadowolony ale w Garminie podobne rozwiązanie istnieje od dawna i jest bardzo pomocne).

Pozdrawiam - jerr
jerr

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Jest już AM EU i PL 6.1.0 z poprawionymi mapami 0912a
« Odpowiedź #290 dnia: Styczeń 21, 2010, 21:04:08 »
W AM wyszukiwanie ulic z automatu działa we wszystkich miejscowościach gminy.
Niezbyt rozumiem na czym polega ta Twoim zdaniem wyższość w wyszukiwaniu w Garminie.
Jeśli wiem, że mam pojechać na  Polną, ale nie pamiętam miejscowości to wpisuje tylko nazwę ulicy
i Garmin pokazuje mi wszystkie nazwy miejscowości w jakich znajdzie tę ulicę?
No to dla tej Polnej znajdzie mi kilka tysięcy miejscowości, jak nie więcej.
W jaki sposób ma mi to ułatwić wyszukanie mojej igły w tym stogu siana?
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline akubit

  • Ekspert GPS
  • ******
  • 4001
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Vivo Plus, Huawei Honor 6
Odp: Jest już AM EU i PL 6.1.0 z poprawionymi mapami 0912a
« Odpowiedź #291 dnia: Styczeń 21, 2010, 21:09:18 »
Sprawdzę to jadąc w przyszłym tygodniu tą samą trasą bo jak narazie nie potrafię powiedzieć czy tak się dzieje w tych samych miejscach.

Sprawdź to i włącz przy tym zapis śladu. Może być tak, że w tym miejscu przebieg drogi na mapie nie pokrywa się z rzeczywistością i przyciąganie do drogi nie wystarcza. Jak nagrasz ślad, który jest odzwierciedleniem pozycji wskazywanej przez GPS i porównasz z mapą, będzie widać, czy to nie skutek niedokładności mapy w tym miejscu.

*

Offline msz1959

  • ****
  • 569
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD/AM6.15 EU, iP4/iAM5.0, NavigonEU+TL
Odp: Jest już AM EU i PL 6.1.0 z poprawionymi mapami 0912a
« Odpowiedź #292 dnia: Styczeń 21, 2010, 21:25:20 »
Do czego służy "uwzględniaj pokazując pozycję" czy lepiej to włączyć czy odptaszkować ?.

To powinno, w połączeniu z ustawionym wyżej czasem kompensacji sygnału GPS pokazywać pozycję poprawioną na okoliczność, że od momentu pomiaru pozycji/prędkości w module GPS do momentu, w którym te dane są już w posiadaniu AM, upływa pewien skończony czas, rózny dla rożnych GPS-ów i urządzeń, na których działa AM. Czas jest do ustalenia metodą prób i błędów.

To, co dla mnie nie jest jasne, i próżno tego szukać w manualu, może któryś forumowy guru to wie: czy jeśli "uwzględniaj pokazując pozycję" jest odptaszkowane to (a) w ogóle nie ma żadnej kompensacji (bez względu na położenie suwaka), czy też (b) wewnętrznie AM poprawia pozycję, tylko nie pokazuje tego na ekranie. Ja patrząc na ekran ustawień, sądziłem zawsze, że prawdą jest (b) ale nie mam pewności.

Druga wątpliwość, która mnie nurtuje, to jak pracuje kompensacja w momencie przyspieszania/hamowania - czy ma to wpływ na pozycję i pokazywaną prędkość. Chyba nie, bo mój HTC HD, jeśli używam go z wewnętrznym GPSem, znanym niestety ze sporego lagu, to po zatrzymaniu samochodu pokazuje jeszcze kilka kolejnych wskazań prędkości różnych od zera.

*

Offline RUKAT

  • *****
  • 2388
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: POCO X3 NFC
Odp: Jest już AM EU i PL 6.1.0 z poprawionymi mapami 0912a
« Odpowiedź #293 dnia: Styczeń 21, 2010, 21:54:43 »
.......jak pracuje kompensacja w momencie przyspieszania/hamowania - czy ma to wpływ na pozycję i pokazywaną prędkość.
Przyśpieszenie nie ma wpływu . Komputer dostaje dane o pozycji raz na sekundę *(niezależnie czy przyśpieszasz czy hamujesz 1x/s i już)    dane te są przetwarzane i trwa to "n" sekund ,i właśnie o ten "n" jest przyśpieszane przewidywanie pozycji.   "n" nie zależy od Twojego przyśpieszenia tylko od mocy obliczeniowej pda/pna


*ew.częściej ale nadal nie w sposób ciągły
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy ;o)

*

Offline ES

  • **
  • 118
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: SPV M3000
Odp: Jest już AM EU i PL 6.1.0 z poprawionymi mapami 0912a
« Odpowiedź #294 dnia: Styczeń 21, 2010, 22:59:49 »
Na zbliżeniu widać, że przejście Medyka też jest skopane (drogi nie łączą się).
To samo dotyczy Korbielowa.


Korbielów - Chyżne. Trasa krótka.
Katowice - Zakopane. Trasa krótka, alternatywna (bez wyznaczania punktów pośrednich).
Automapa w ostatniej sprawnej wersji.
Odwróć sobie trasę.

Proszę. Trasy odwrócone.

AM w ostatniej, sprawnie działającej wersji.

Jak widać, dłuższa trasa w przeciwnym kierunku jest inna.
Start, koniec pobrałem z historii adresów, więc są te same.
Oczywiście przejście w Korbielowie przejezdne.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 21, 2010, 23:04:20 wysłana przez ES »

*

Offline msz1959

  • ****
  • 569
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD/AM6.15 EU, iP4/iAM5.0, NavigonEU+TL
Odp: Jest już AM EU i PL 6.1.0 z poprawionymi mapami 0912a
« Odpowiedź #295 dnia: Styczeń 21, 2010, 23:07:45 »
.......jak pracuje kompensacja w momencie przyspieszania/hamowania - czy ma to wpływ na pozycję i pokazywaną prędkość.
Przyśpieszenie nie ma wpływu . Komputer dostaje dane o pozycji raz na sekundę *(niezależnie czy przyśpieszasz czy hamujesz 1x/s i już)    dane te są przetwarzane i trwa to "n" sekund ,i właśnie o ten "n" jest przyśpieszane przewidywanie pozycji.   "n" nie zależy od Twojego przyśpieszenia tylko od mocy obliczeniowej pda/pna

"n" nie zależy, ale jeśli ktoś na fizyce nie odrabiał polskiego :) to wie, że droga przebyta w czase n sekund (oraz zmiana prędkości) zależy od przyspieszenia. Inna jest poprawka pozycji jeśli jedziemy stale z tą samą prędkością a inna jeśli hamujemy/przyspieszamy. Co do prędkości - w pierwszym przypadku jest niezmienna, w drugim - jeśliby program był dobrze napisany - też powinna być poprawiana.

*

Offline RUKAT

  • *****
  • 2388
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: POCO X3 NFC
Odp: Jest już AM EU i PL 6.1.0 z poprawionymi mapami 0912a
« Odpowiedź #296 dnia: Styczeń 22, 2010, 00:13:33 »
Ale niezależnie od tego czy "poginasz" 1m/s  czy 1000m/s  :E masz  ustaloną 1 pozycję na 1 sekundę (a wszystko co pomiędzy jest aproksymowane)
Pocket dostaje dane o pozycji i "myśli" przez czas równy "n" i jak wymyśli to wyświetla ("n" zależy jak szybko myśli a nie jak pogina   B) ) przez ten czas równy "n" Ty przejedziesz n*v metrów i to co wyświetlił nie pasuje do tego gdzie jesteś .To trzeba mu kazać :wyświetlaj n*v metrów do przodu to będzie  :ok:  pocket "v" zna bo sobie obliczył ale nie zna "n" więc mu trzeba powiedzieć ile to jest to "n" :)
Różnica między 1m/s  a  1000m/s jest taka że w pierwszym wypadku znamy kolejne pozycje co 1m a w drugim co 1km a gdy każda będzie wyświetlona o n*v metrów dalej to niezależnie od Twojej prędkości i przyśpieszenia będzie pokazywana właściwa pozycja w momencie wyświetlenia . Oczywiście pomiędzy kolejnymi pozycjami może być różnie ale dopóki jedziemy samochodem a nie lecimy f16 to trudno zrobić coś naprawdę radykalnego  :E :E
« Ostatnia zmiana: Styczeń 22, 2010, 00:31:23 wysłana przez RUKAT »
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy ;o)

*

Offline ycbo

  • ****
  • 810
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 11 Pro
Odp: Jest już AM EU i PL 6.1.0 z poprawionymi mapami 0912a
« Odpowiedź #297 dnia: Styczeń 22, 2010, 01:03:10 »
To lepiej zostawić ptaszka czy odptaszkować.

*

MarkNavi

Odp: Jest już AM EU i PL 6.1.0 z poprawionymi mapami 0912a
« Odpowiedź #298 dnia: Styczeń 22, 2010, 07:47:26 »
To lepiej zostawić ptaszka czy odptaszkować.

Kolego jeżeli przykładowo rozpoczynasz właśnie manewr skrętu w prawo (najlepiej sprawdź przy skręcie 90 stopni, a nie po łuku) i na pilocie masz ilośc metrów do tego manerwu +/-  od 0 do 10 metrów to nie ptaszkuj bo jest super, jak natomiast masz więcej to zaptaszkuj i sprawdź na następnym skręcie ile teraz pokazuje ci metrów. Ja sobie to tak dostroiłem, że w większości przypadków mam od 0-5 metrów w momencie wykonywania manewru. Oczywiście samo zaptaszkowanie moze nie pomóc i trzeba zmienić to ustawienie wyżej na ekranie np na 1,6 s (jeżeli metrów na pilocie jest za dużo w momencie manewru to tę wartość zwiększasz, jak w momencie manerwu już ci pilot pokazuje, że jedziesz po ulicy w która dopiero właśnie skręcasz to zmniejszasz te sekundy). To tyle. Jak dla mnie możliwość tego dostrojenia sobie własnego położenia na mapie, tak by nie było przekłamań na pilocie to ogromna przewaga AM nad innymi programami.

*

Offline msz1959

  • ****
  • 569
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD/AM6.15 EU, iP4/iAM5.0, NavigonEU+TL
Odp: Jest już AM EU i PL 6.1.0 z poprawionymi mapami 0912a
« Odpowiedź #299 dnia: Styczeń 22, 2010, 09:00:06 »
Pocket dostaje dane o pozycji i "myśli" przez czas równy "n" i jak wymyśli to wyświetla ("n" zależy jak szybko myśli a nie jak pogina   B) ) przez ten czas równy "n" Ty przejedziesz n*v metrów i to co wyświetlił nie pasuje do tego gdzie jesteś .To trzeba mu kazać :wyświetlaj n*v metrów do przodu to będzie  :ok:  pocket "v" zna bo sobie obliczył ale nie zna "n" więc mu trzeba powiedzieć ile to jest to "n" :)

Przez czas "n" sekund przejedziesz "n*v" metrów tylko wtedy, gdy "v" jest stałe, czyli ani nie hamujesz ani nie przyspieszasz.
Na szczeście poprawka od przyspieszenia jest "drugiego rzędu", więc w typowych warunkach niewielka. Przykładowo, przy hamowaniu z 30m/s (ok. 100km/h) do zera na odcinku 100m, poruszamy się z przyspieszeniem (ujemnym) równym ok. 1/2 g. Dodatkowa poprawka na jedna sekundę wynosi ok. 2m. Ale jeśli opóznienie sygnału jest dłuższe, np. 2 sek, to ta poprawka rośnie już do prawie 10m.