Interfejs 3.8 kontra 5 - czy jest to niezbędne?

  • 60 Odpowiedzi
  • 9490 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline jacol

  • ***
  • 400
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: całe pudło złomu
Odp: Interfejs 3.8 kontra 5 - czy jest to niezbędne?
« Odpowiedź #60 dnia: Sierpień 06, 2008, 15:45:15 »

Przygladam się temu wątkowi od dłuższego czasu, na początku miałem wrażenie, że może odezwała się jakaś grupa
'codziennych korzystaczy' stęsknionych za prostotą interfejsu, ale w miarę rozwoju wątku widzę, że wcale tak nie jest.
W końcu po 2 stronach dyskusji jedyne zarzuty jakie tu padły, to że są budynki 3D i że kolorki są inne...
Czyli tacy sami bajeranci, tylko o nieco odmiennych upodobaniach   B)

Rzadko ostatnio zaglądam na forum, więc niektóre niuanse co do zmiany wyglądu wersji 5.xx a'la Darek_Foto czy nocnymarek mogły mi umknąć, ale w pewnym stopniu zgadzam się z Kordolio. Oryginalny (nie modyfikowany) ekran AM podczas nawigacji bardziej mi pasował w wersji 4.5 niż obecny 5.xx.

Parę uwag co do logiki nowego interfejsu:

1. Ogólnie - w czasie nawigacji preferuję jak najwięcej mapy na ekranie. Dół ekranu, w pobliżu strzałki oznaczającej nasz pojazd (w trybie 3D) wg mnie powinien być pozbawiony jakichkolwiek elementów zasłaniających mapę. Nie dość, że widok 3D niejako "z natury rzeczy" pozbawia nas widoku tego co już minęliśmy, to te boczne przyciski czasami zasłaniają istotne fragmenty skrzyżowań znajdujące się po lewej i prawej stronie od nas. Przyznam się, że nie rozumiem po co aż cztery przyciski non stop widoczne na ekranie. Czy nie wystarczyłoby wyznaczenie dwóch obszarów (np. lewy dół i prawy dół), które normalnie pokazywałyby obszar mapy, a których dotknięcie powodowałoby wywołanie głównego menu i np. menu użytkownika?


2. Opis pozycji w której aktualnie się znajdujemy - poprzednio umieszczony po prawej stronie na tle mapy. Komu to przeszkadzało?
Teraz, umieszczony między przyciskami obszar często jest za krótki aby wyświetlić całą treść. Przy długiej nazwie miejscowości, numerze drogi itd. nawet przewijanie nie pozwala na odczytanie całości.

3. Ikony zoomu - ekranowej linijki zoomu używam jedynie w warunkach statycznych, wtedy gdy mam w ręce rysik. Natomiast nigdy nie używam jej w czasie jazdy autem, wtedy posługuję się przyciskami sprzętowymi pocketa (przypisane góra/dół joysticka).
W związku z tym nie są mi potrzebne wielkie ikony na ekranie, poprzednie były całkowicie wystarczające.
Efektem ubocznym tak wielkich ikon zoomu jest oczywiście wyłączenie sporego obszaru mapy z możliwości wskazania punktu czy przeciągnięcia obserwowanego obszaru (zamiast tego niespodziewanie jest realizowana funkcja zoomu).
Na dodatek, gdy wyłączę wyświetlanie linijki pozbywam się również tej namiastki skali która pozostała w wersji 5.xx.

4. Pilot - w wersji 4.5 był dla mnie wzorem ergonomii i przejrzystości. Miałem wszystkie dane na ekranie, a wiek i stan umysłu pozwalał jeszcze na zapamiętanie co która wartość reprezentuje. Teraz mam możliwość wyświetlenia trzech danych łącznie z opisami. Te opisy są całkowicie zbędne, powinny być wyświetlane cztery pola danych, a zmiana wyświetlanego parametru powinna być przeniesiona do Ustawienia/Intefejs dla zapobieżenia przypadkowemu przełączeniu.

5. Rozwiązanie górnej belki w której wyświetlany jest status baterii łącznie z prędkością jazdy, ewentualnie droga za najbliższym manewrem jest wg mnie marnowaniem miejsca na ekranie. Najchętniej bym to usunął, prędkość jazdy przeniósł do pilota, a reszta danych jest dla mnie zbędna.

Zdaję sobie sprawę, że część z powyższych problemów była już wielokrotnie wałkowana na forum została już grupowym wysiłkiem usunięta, ale przyznam się że wolałbym otrzymać oryginalne pliki od producenta programu, zweryfikowane, sprawdzone i przystosowane do VGA i do pracy w portrait i landscape. Dopóki tego nie będzie to tęsknota za wersją 4.5.3 pozostanie…