Idzie nowe ... AutoMapa 5.0 na horyzoncie

  • 231 Odpowiedzi
  • 54970 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Idzie nowe ... AutoMapa 5.0 na horyzoncie
« Odpowiedź #90 dnia: Luty 07, 2008, 23:43:27 »
no faktycznie mogłoby to powodować wypadki

ale juz "Uważaj STOP", przeciez to genialne. 15 lat jeżdzę autem, przejechałem parę razy i po 2 sekundach, mimo że sie udało, to serce w gardle.

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Odp: Idzie nowe ... AutoMapa 5.0 na horyzoncie
« Odpowiedź #91 dnia: Luty 08, 2008, 00:08:36 »
Nie-bieski

Ustalmy, czy mówimy o skali mapy 1cm=2km (15 km na ekranie PDA), czy o skali, w której na ekranie PDA mieści się mapa obszaru o długości 2 km (1cm=250m). Bo to zasadnicza różnica. Ośmiokrotna.
O tej pierwszej, jak rozumiem, mówił Oksok1 i na tym tle moja dyskusja.

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Idzie nowe ... AutoMapa 5.0 na horyzoncie
« Odpowiedź #92 dnia: Luty 08, 2008, 00:11:37 »
Cytat: nie-bieski
"Uwaga STOP"

Nad czymś takim sam się zastanawiałem, dokładniej myślałem czy nie utworzyć kategorii POI typu: 'znak STOP'
albo 'niespodziewany znak Stop', do której przypisać byłoby można ostrzeżenie typu 'STOP baranie' ;)
aktywowane w razie przekroczenia zadanej prędkości w zadanej odległości od znaku.
Ale tylko wtedy, bo gdybym miał słyszeć ostrzeżenie przy każdym znaku, to chyba bym kociokwiku dostał  :mrgreen:

Cytuj
"za 50 metrów w lewo, jesteś na głównej"
lub
"za 50 metrów w lewo, główna"
Brzmią niejednoznacznie, jestem na głównej, a jak skręcę to dalej na niej będę czy zjadę na podporządkowaną,
za 50m wjadę na główniejszą czy po prostu mam jechać główną?

Przyznam, że tu wolałbym rozwiązanie podobne do tego w TomTomie - póki jadę główną, a nie trafię na skrzyzowanie z conajmniej równorzędną wolałbym żeby Jadźka siedziała cicho, w tej chwili jest różnie
i na dodatek nieprzewidywalnie (a przynajmniej nie potrafię dostrzec reguły*).
W wielu miejscach Jadźka sie nie odzywa (i słusznie), aż nagle w sytuacji która wygląda tak samo jednoznacznie
jak kilka poprzednich -prosta główna droga, ewentualnie po łuku i skrzyżowanie, rozwidlenie z jakąś dróżką
podrzędnej kategorii - i każe jechać prosto, czy lekko skręcić.

*najczęściej ale nie zawsze zdarza się to wtedy, gdy odnoga z drogą główną (dalszą trasą) tworzą kąt ostry.
 
Cytat: nie-bieski
Być może mańkuty mają z tym problem, ja nim jestem....nie wiem, ale mam i nie wkurza mnie to, to mnie po prostu wk..., od zawsze.
...
Na dobrą sprawę, to tak naprawdę WY, co lubicie wersję oryginalną jesteście wybrakowani :-)
Np w kosmosie nie poradzilibyście sobie :-)
 ...
Kierunki podróży są względne, cel podróży NIGDY.[/b] Zastanówcie sie nad tym :-)

Gwarantuję Ci, że to nie to, też nim jestem  :proud: musisz poszukać innej przyczyny.
Zaproś mnie na przejażdżkę, sprawdzimy  :mrgreen:
Sęk w tym, że popełniłeś bład w rozumowaniu, piszesz o zorientowaniu na cel podróży, a chcesz mapy
zorientowanej w bieżącym kierunku jazdy. A ten od kierunku na cel może się chwilami różnić nawet o 180°  :P
« Ostatnia zmiana: Luty 08, 2008, 01:15:30 wysłana przez nocnyMarek »
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline Yoggi

  • Nasz Poeta
  • ****
  • 507
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: LOOX N-560 GPS+ACER n35 GPS+ I-Phone 16 GB
Odp: Idzie nowe ... AutoMapa 5.0 na horyzoncie
« Odpowiedź #93 dnia: Luty 08, 2008, 00:32:57 »
Cytuj
Mój drogi, eksperymenty Twoje przyprawiają o zawrót głowy jakiś.
Przykro mi.
Cytuj
Skoro prawie kogoś potrąciłeś tzn że masz zawężone pole widzenia i udałbym się z tym raczej do okulisty zamiast oczyszczać pole na desce rozdzielczej samochodu.
Wezmę to pod uwagę.
Cytuj
Istnieje jeszcze prawdopodobieństwo, że jesteś niski i wtedy faktycznie urządzenie zakrywa Ci widok. W tym audi na pewno masz regulowany fotel, podnieś go sobie :-)
Mam 178 cm z czego większość zajmują moje boskie długie nogi,a reszta korpus co w samochodzie faktycznie jest irytujące i wymaga znaczącego podniesienia fotela.(co już dawno temu zrobiłem.)
Cytuj
Ja jakoś jeżdzę i PDA na szybie w pionie ma takie znaczenie jak kość nosowa, z założenia też powinna przeszkadzać.
Dla mnie ma. Palmtop jest bardziej długi niż szeroki i mojej sytuacji ustawienie urządzenia w pionie jest idiotyzmem. Próbowałem. Ustawienie w poziomie nie jest moją fanaberią. Po ustawieniu w uchwycie na desce od szyby dzieli go odległość niecałego centymetra. Ciekawe jak miałbym go w tej sytuacji wyciągnąć skoro,żeby to zrobić to trzeba go z uchwytu wysunąć o conajmniej kilka,jak nie kilkanaście centymetrów. Pewnie masz na to jakąś radę? Wybić szybę i ponownie wprawić? Demontować uchwyt za każdym razem? Można,ale nie lubię tego robić i demontuję go tylko,gdy auto jest czyszczone.Przy "giętkim" uchwycie da się to zrobić. Wygiąłem go w kształt litery "S" i w ten sposób znalazł się on na wysokości deski.
Cytuj
ma takie znaczenie jak kość nosowa, z założenia też powinna przeszkadzać.

Nie powinna-o czym wiedzą ci,co chorują na zatoki.
« Ostatnia zmiana: Luty 08, 2008, 00:56:06 wysłana przez Yoggi »
Lepiej rok odsiedzieć w celi - niźli słuchać Wuwuzeli
Trąba bowiem tak ogłusza,że człowieka cierpi dusza.

*

Offline al41

  • **
  • 172
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: NavRoad 430BT
Odp: Idzie nowe ... AutoMapa 5.0 na horyzoncie
« Odpowiedź #94 dnia: Luty 08, 2008, 07:28:51 »
Cytuj
Nad czymś takim sam się zastanawiałem, dokładniej myślałem czy nie utworzyć kategorii POI typu: 'znak STOP'
albo 'niespodziewany znak Stop', do której przypisać byłoby można ostrzeżenie typu 'STOP baranie' mruga
aktywowane w razie przekroczenia zadanej prędkości w zadanej odległości od znaku.
A czyż nie można dodać do niebezpieczne miejsca.
Cytuj
Ale tylko wtedy, bo gdybym miał słyszeć ostrzeżenie przy każdym znaku, to chyba bym kociokwiku dostał
i do tego by doszło na 100%

*

Offline vroobel

  • **
  • 122
  • Płeć: Mężczyzna
  • ETEN X500+, WM6, AM 4.5.3
    • digiHOUSE
Odp: Idzie nowe ... AutoMapa 5.0 na horyzoncie
« Odpowiedź #95 dnia: Luty 08, 2008, 08:25:12 »
Do nocnegoMarka:

Słuchaj, nocnyMarku, masz rację! :) Cholewcia, zagalopowałem się i przepraszam za zamieszanie. Errare humanum est. Przejrzałem ten sam wątek - faktycznie, dużo gadania i tylko jeden - mój - konkret. Wyciągnąłem zbyt pochopne wnioski. Ale spójrz na to z innej strony: załóż, że jestem użytkownikiem programu w wieku powyżej średniego, nie jestem forumowiczem, ba! nie mam nawet kompa z internetem. Co, oprócz standardowej odpowiedzi supportu, mogę usłyszeć? Że poprawią to w następnej wersji? Ile osób niewiedzących o istnieniu tego forum mogłoby wskazać Ci miejsca z błędem? Pewnie sporo. Ale dopóki nie staniesz przed koniecznością wybrania adresu z ulicy z błędem, nie będziesz wiedział, że błąd tam jest.
Cóż, będę cierpliwie czekał na nowe bazy.
Pozdrowienia! :)
Regulamin!
Doświadczenie to wiedza, którą się zdobywa zaraz potem, jak się jej potrzebuje...

*

Offline annras

  • **
  • 116
Odp: Idzie nowe ... AutoMapa 5.0 na horyzoncie
« Odpowiedź #96 dnia: Luty 08, 2008, 08:50:59 »

Niech nam dadzą możliwość samodzielnego tworzenia wyglądu interfejsu (skórek), tak jak można to zrobić np. w iGo i to załatwi sprawę. Powstanie wtedy pewnie kilka naprawdę fajnych interfejsów, dopasowanych do rożnych wielkości i proporcji ekranów. Najlepiej jakby było dostępne jeszcze jakieś narzędzie do tego celu choć nie koniecznie, dobra dokumentacja może wystarczyć.

Ta ankieta to mi przypomina trochę badania typu czy wolisz blondynki czy brunetki. Mogą nawet zamieścić dwie fotki. I już się rozwija dyskusja, jedni wolą blondynki, inni brunetki, kłócą się, obrażają itp. A co mają robić ci, co wolą rude? Dlatego popieram propozycję kol Emisiu. Napisałem im to zresztą w ankiecie. Mnie nie podoba się nowa propozycja Automapy, mam swoje preferencje i jak zrobią nowego gniota to nie kupię następnej wersji i tyle. Nie lubię, jak mi ktoś (nawet większość) narzuca kochanie blondynek, kiedy ja w środy wolę rude.
« Ostatnia zmiana: Luty 08, 2008, 08:56:40 wysłana przez annras »

*

Offline puniek

  • ******
  • 4617
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S7 EDGE SM-G935F
Odp: Idzie nowe ... AutoMapa 5.0 na horyzoncie
« Odpowiedź #97 dnia: Luty 08, 2008, 09:30:07 »
Ta ankieta to mi przypomina trochę badania typu czy wolisz blondynki czy brunetki. Mogą nawet zamieścić dwie fotki. I już się rozwija dyskusja, jedni wolą blondynki, inni brunetki, kłócą się, obrażają itp. A co mają robić ci, co wolą rude? Dlatego popieram propozycję kol Emisiu. Napisałem im to zresztą w ankiecie. Mnie nie podoba się nowa propozycja Automapy, mam swoje preferencje i jak zrobią nowego gniota to nie kupię następnej wersji i tyle. Nie lubię, jak mi ktoś (nawet większość) narzuca kochanie blondynek, kiedy ja w środy wolę rude.
No dobrze ale nie napisałeś żadnego konkretu, który uzasadniałby tezę, że ta ankieta jest zła..... no bo przecież nie ma niczego złego w tym, że pytaja się ludzi o zdanie. Jeśli wolisz "rude" (prosze bardzo - ja sam lubię) to w ankiecie są (chyba) 2 miejsca gdzie można wpisać swoje uwagi, propozycje etc.
Moim zdaniem to bardzo dobrze świadczy o nich, że pytają się i w celu uporządkowania dyskusji/ankiety przedstawili propozycję  :O

Pozdrawiam
ISTQB Certified Tester

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Idzie nowe ... AutoMapa 5.0 na horyzoncie
« Odpowiedź #98 dnia: Luty 08, 2008, 10:26:41 »
Cytat: vroobel
Słuchaj, nocnyMarku, masz rację! :) Cholewcia, zagalopowałem się i przepraszam ...
Ile osób niewiedzących o istnieniu tego forum mogłoby wskazać Ci miejsca z błędem?
Pewnie sporo. Ale dopóki nie staniesz przed koniecznością wybrania adresu z ulicy z błędem,
nie będziesz wiedział, że błąd tam jest.

No to cieszę się, że doszliśmy do porozumienia i że mogłem to przeczytać  B)
Pewnie każda z tych osób byłaby w stanie. Mapy zawierają dziesiątki tysięcy drobnych błędów,
wszystkie mapy o takim stopniu szczegółowości, bez względu na producenta.
Bezbłędność nie jest miarą jakości map i jeszcze długo nie będzie. Pewną miarą jakości map mogłaby być gęstość
błędów nawigacyjnych, te dotykają znacznie większej liczby użytkowników niż błedy adresowe.
Przykład grubych błędów (Wita Stwosza jednokierunkowa ale w górę) masz >>tutaj<<
Ale nawet to nie oddaje jakości mapy jako takiej, Takiego zagęszczenia istotnych błedów jakie TeleAtlas odstawił w Katowicach
nie widziałem na żadnej innej ich mapie, a mapy TA w wielu miejscach są bardziej precyzyjne niż te z AutoMapy
(np. mają dokładniej rozrysowane rozjazdy, skrzyżowania z wysepkami). Gdyby oceniać tę mapę tylko po centrum Katowic
wypadłaby tragicznie, a tak nie jest.

ps. A gdybyś nie miał internetu, to nadal używałbyś AM4.1 :) bo nie ściągnąłbyś aktualizacji i w ogóle nie wiedziałbyś
o istnieniu tego babola z wyszukiwaniem numerów na Wita Stwosza. A w AM ten bład mógłby się ciągnąć jeszcze
przez kilka kolejnych aktualizacji, bo szanse, ze nikt inny nie zauważyłby tego błędu są całkiem spore.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline annras

  • **
  • 116
Odp: Idzie nowe ... AutoMapa 5.0 na horyzoncie
« Odpowiedź #99 dnia: Luty 08, 2008, 12:09:35 »

Moim zdaniem to bardzo dobrze świadczy o nich, że pytają się i w celu uporządkowania dyskusji/ankiety przedstawili propozycję 

Jak najbardziej masz rację. Ja też uważam, że ankieta jest dobrym pomysłem, postarałem się nawet rzetelnie odpowiedzieć na wszystkie pytania oraz zamieściłem tam swoje uwagi. Myślę jednak że wyniki tej ankiety powinny posłużyć raczej do stworzenia jakiejś domyślnej propozycji wyglądu ekranu, którą jednak każdy użytkownik miałby możliwość zmienić i dopasować do swoich preferencji. Bo jeśli na podstawie ankiety powstanie jedna obowiązująca, jedynie słuszna wersja ekranu wybrana przez większość, to ja się wypisuję z takiego interesu.

Pozdrawiam

*

Offline stafid

  • ***
  • 445
  • Płeć: Mężczyzna
  • o drogę nie pytam
    • Perfect
  • Sprzęt: Asus 636N, AM EU
Odp: Idzie nowe ... AutoMapa 5.0 na horyzoncie
« Odpowiedź #100 dnia: Luty 08, 2008, 12:11:39 »
Kurcze fajnie temat sie rozwija i dobrze. Gdybym miał piaseczno za czosnowem a legionowo za gora kalwaria tez bym przezył. Bo przecież to co napisalem powyzej jest prawda. Wszystko zależy gdzie stoisz (siedzisz,jedziesz,spisz). Dlatego AM dzieki swojej aktywnej społeczności rozwija sie po mojej mysli. Nawet z bzdury mozna wyciagnac prawdziwy wniosek. Tak ............. zawroc jesli to mozliwe........ Pozdrowionka

*

Offline edmun

  • ****
  • 933
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zdjęcia ślubne, Fotografia ślubna
  • Sprzęt: SGH-I780
Odp: Idzie nowe ... AutoMapa 5.0 na horyzoncie
« Odpowiedź #101 dnia: Luty 08, 2008, 12:24:18 »
aktywowane w razie przekroczenia zadanej prędkości w zadanej odległości od znaku.
czemu od zadanej predkosci ?
przy 5km/h tez znak nie obowiazuje?!
SGH-I780 + Heineken78 Marvel Dream WM 6.5.3 96dpi
HTC ONE S
TTI TCB-880 + Sirio ML145
Alhambra TDI

*

Offline vroobel

  • **
  • 122
  • Płeć: Mężczyzna
  • ETEN X500+, WM6, AM 4.5.3
    • digiHOUSE
Odp: Idzie nowe ... AutoMapa 5.0 na horyzoncie
« Odpowiedź #102 dnia: Luty 08, 2008, 12:36:02 »
Coś mi się jeszcze przypomniało, a nie umieściłem w ankiecie.
Z Miplo ściągnąłem kilka kategorii, które dodałem do ostrzegania, np. próg zwalniający na drodze. Dziś sprawdzałem (na nieszczęsnej Wita Stwosza :D ) - słychać tylko uniwersalny dźwięk będący sygnałem dla wielu dociągniętych ostrzeżeń. Czy "Marzenka" nie mogłaby zagadać, że zbliżam się do progu, albo innych punktów, które są do ściągnięcia? Nie wypowiadam się na temat relacji między Miplo, a AM, ale jednak nieco współpracują...
Wiem, oczywiście, że mogę sobie wgrać własne sample z nazwą kategorii, tak jak robię to z bitmapami, ale głosu "Marzenki" nie przeskoczę... :)
Regulamin!
Doświadczenie to wiedza, którą się zdobywa zaraz potem, jak się jej potrzebuje...

*

Offline oksok1

  • ***
  • 278
  • Sprzęt: Samsung S7, Pentagram 3106
Odp: Idzie nowe ... AutoMapa 5.0 na horyzoncie
« Odpowiedź #103 dnia: Luty 08, 2008, 13:12:00 »
Reasumując, być może komuś pasuje przy dużym oddaleniu orientacja track up. Jeśli tak jest, a osób tych legion, to trzeba molestować Aqurata o ficzer ze skutecznym wyborem orientacji mapy, tj. takim, który nikogo nie ubezwłasnowolni przy znacznym zoom-in.
O właśnie o to chodzi ! O rozdzielenie orientacji mapy od zmiany skali. Bowiem odwrócenie mapy zorientowanej Track up podczas zoomowania na North up prowadzi do utraty orientacji w terenie (wiem że się już powtarzam, ale chodzi o podstawową dysfunkcję Automapy). Dziękuję tym foumowiczom którzy byli "za". Ci którzy byli i są przeciw i dalej chcą nawigować North up pewnie z czasem się przekonają do nawigowania Track up.
Co do efektów naszej dyskusji - może AutoMapa uwzględni te uwagi i doczekamy się manualnego (a nie narzuconego przez system) sterowania zorientowaniem mapy przez proste TAPNIĘCIE W KOMPAS . A Automapa nie będzie kręcić ekranem i dezorientować kierującego w najmniej odpowiednim momencie !
p.s. w tych naszych wymianach myśli strasznie się zacietrzewiamy.

*

Offline RUKAT

  • *****
  • 2388
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: POCO X3 NFC
Odp: Idzie nowe ... AutoMapa 5.0 na horyzoncie
« Odpowiedź #104 dnia: Luty 08, 2008, 17:58:09 »
aktywowane w razie przekroczenia zadanej prędkości w zadanej odległości od znaku.
czemu od zadanej predkosci ?
przy 5km/h tez znak nie obowiazuje?!
Jak jedziesz 5km/h to ostrzeżenie o STOP nie jest potrzebne bo sam zobaczysz ale jak jedziesz 120km/h to...
« Ostatnia zmiana: Luty 08, 2008, 21:26:50 wysłana przez RUKAT »
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy ;o)

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Idzie nowe ... AutoMapa 5.0 na horyzoncie
« Odpowiedź #105 dnia: Luty 08, 2008, 18:17:48 »
Cytat: edmun
czemu od zadanej predkosci ?
przy 5km/h tez znak nie obowiazuje?!

Przy takiej prędkosci ... to pcha samochód  :D
Bo absolutnie nie chcę słyszeć tego za każdym razem, a tylko wtedy, gdy prędkość sugeruje,
że mogłem znaku nie zauważyć i przejadę stop bez zatrzymania.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

Odp: Idzie nowe ... AutoMapa 5.0 na horyzoncie
« Odpowiedź #106 dnia: Luty 10, 2008, 22:11:56 »
A komunikaty:

"Zakaz postoju", "Zakaz zatrzymywania"? :-) Fajna sprawa, choć pewnie darłaby mordę również na światłach:-)

Rozwiązanie jest takie aby po tapnięciu na stworzoną ikonkę opcjonalnie ustawioną w ustawieniach (np ikonka "P" stale obecna na wyświetlaczu)
GPS przechodził w tryb szukania parkingu i dopiero po tapnieciu wykrywał zatrzymanie pojazdu. Dużo roboty ale czy wyobrażacie sobie rok 2020 w którym Jadzia nie ostrzega nas ze zatrzymaliśmy się na zakazie?:-)

No i jeszcze jedna ciekawa sprawa, niech mi ktoś wytłumaczy dlaczego zakręty dróg nie są łagodne, tylko kanciaste jakieś? Trudno jest je zaokrąglić, jakaś przeszkoda techniczna? czy coś w tym stylu?
« Ostatnia zmiana: Luty 11, 2008, 22:02:46 wysłana przez nie-bieski »

*

Offline edmun

  • ****
  • 933
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zdjęcia ślubne, Fotografia ślubna
  • Sprzęt: SGH-I780
Odp: Idzie nowe ... AutoMapa 5.0 na horyzoncie
« Odpowiedź #107 dnia: Luty 11, 2008, 08:19:38 »
Wybaczcie że będę się czepiał tego znaku STOP, ale uważam to za dziwną sprawę. Znak STOP w 99% przypadków jest widoczny z odległości ponad 50m. Nie wiem czemu, ale ostrzeganie można włączyć nawet za pomocą punktu POI i nie sądzę żeby przy prędkości 5km/h ma być to ostrzeżenie wyłączone. Może i kwestia gustu, ale znak STOP to znak STOP. Niezależnie od prędkości (dlatego też nienawidzę kierowców którzy podjeżdżają z prędkością 20-30km/h i uważają że ich znak STOP nie obowiązuje).
SGH-I780 + Heineken78 Marvel Dream WM 6.5.3 96dpi
HTC ONE S
TTI TCB-880 + Sirio ML145
Alhambra TDI

*

Dżeju

Odp: Idzie nowe ... AutoMapa 5.0 na horyzoncie
« Odpowiedź #108 dnia: Luty 11, 2008, 09:25:53 »
... Niezależnie od prędkości (dlatego też nienawidzę kierowców którzy podjeżdżają z prędkością 20-30km/h i uważają że ich znak STOP nie obowiązuje).

Jak wyhamuje i się zatrzyma, to o co chodzi ? Zaś co do meritum, to w tym temacie zgadzam się z NM, gdyż inaczej Jadźka nas zagada niepotrzebnie  :evil:

*

Offline bobas007

  • ***
  • 435
  • Sprzęt: i780 - WM6, SGS BVJS4
Odp: Idzie nowe ... AutoMapa 5.0 na horyzoncie
« Odpowiedź #109 dnia: Luty 11, 2008, 11:39:30 »
... Niezależnie od prędkości (dlatego też nienawidzę kierowców którzy podjeżdżają z prędkością 20-30km/h i uważają że ich znak STOP nie obowiązuje).

Jak wyhamuje i się zatrzyma, to o co chodzi ? Zaś co do meritum, to w tym temacie zgadzam się z NM, gdyż inaczej Jadźka nas zagada niepotrzebnie  :evil:
Jesteś kierowcą? Jak reagujesz, gdy jadąc drogą z pierwszeństwem widzisz rozpędzone auto na drodze przecinającej Twoją drogę? No, niby widzisz, że ma przed sobą znak stopu, ale zachowuje się, jakby go nie widział... Co robisz???
Auto na podporządkowanej hamuje z piskiem opon na styk, bo tak... Taką ma fantazję!
Ilu ja już takich świrów widziałem :/ Myślisz, że takie zachowanie na drodze jest ok?

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Idzie nowe ... AutoMapa 5.0 na horyzoncie
« Odpowiedź #110 dnia: Luty 11, 2008, 12:09:16 »
Na dyskusję o fantazjach kierowców zapraszam do Hydeparku,
Każdy następny post niezwiązany (choć potencjalnie) z AM5 będzie stąd wycięty.

edmun, chodzi o to, że dla mnie takie ostrzeganie ma sens tylko wtedy, gdy nie będzie wrzeszczeć
przed każdym znakiem, ale tylko w sytuacji trochę bardziej realnego zagrożenia,
tzn. gdy będą jakieś przesłanki ku temu, by stwierdzić, że mogłem znaku nie zauważyć,
a takim właśnie jest zbyt wysoka prędkość w małej odległości od znaku.
Choć z drugiej strony trochę powątpiewam, czy uda się tak wychwycić ten moment,
by program zdążył zareagować zanim będzie za późno, a nie reagował na zwyczajną sytuację
hamowania przed znakiem STOP.
Z tego powodu przychylam się do pomysłu, by tylko wybrane miejsca, takie gdzie są realne szanse
na przeoczenie tego znaku znalazły się w kat. niebezpieczne miejsca.
 
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline edmun

  • ****
  • 933
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zdjęcia ślubne, Fotografia ślubna
  • Sprzęt: SGH-I780
Odp: Idzie nowe ... AutoMapa 5.0 na horyzoncie
« Odpowiedź #111 dnia: Luty 11, 2008, 12:15:35 »
Od tego są już POI "Niezbezpieczne miejsca".
tzn. gdy będą jakieś przesłanki ku temu, by stwierdzić, że mogłem znaku nie zauważyć,
a takim właśnie jest zbyt wysoka prędkość w małej odległości od znaku.
Choć z drugiej strony trochę powątpiewam, czy uda się tak wychwycić ten moment,
by program zdążył zareagować zanim będzie za późno, a nie reagował na zwyczajną sytuację
hamowania przed znakiem STOP.

cieszy mnie że powątpiewasz. jaką kategorią miałyby być mierzone realne zagrożenia? nie wiem. wg mnie trudno znaleźć znak "STOP" który jest słabo widoczny
SGH-I780 + Heineken78 Marvel Dream WM 6.5.3 96dpi
HTC ONE S
TTI TCB-880 + Sirio ML145
Alhambra TDI

*

Offline 6nt

  • Ekspert Mio z GSM
  • ******
  • 2545
  • Płeć: Mężczyzna
  • Myślę, więc... myślę!
    • SGL-W
  • Sprzęt: HTC Kaiser z orangutana (TyTN II), MIO A701, SE K8
Odp: Idzie nowe ... AutoMapa 5.0 na horyzoncie
« Odpowiedź #112 dnia: Luty 11, 2008, 16:45:20 »
A może w AM 5 zrobią taki interfejs: http://tech.wp.pl/kat,1009789,title,Nav-N-Go-Igo-8-nawigacja-w-pelnym-3D,wid,9647540,wiadomosc.html?rfbawp=1202744344.912 ? To jest dopiero trójwymiarowa mapa! Ciekawe tylko czy "zwykłe" PDA to pociągną...

*

Offline emisiu

  • Ekspert AutoMapa
  • *****
  • 2362
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Idzie nowe ... AutoMapa 5.0 na horyzoncie
« Odpowiedź #113 dnia: Luty 11, 2008, 17:54:15 »
A może w AM 5 zrobią taki interfejs: http://tech.wp.pl/kat,1009789,title,Nav-N-Go-Igo-8-nawigacja-w-pelnym-3D,wid,9647540,wiadomosc.html?rfbawp=1202744344.912 ? To jest dopiero trójwymiarowa mapa! Ciekawe tylko czy "zwykłe" PDA to pociągną...

Jasne że uciągnie, popatrz sobie tu: http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=75259.30 - nawet na średnim PDA demo ósemki spoko śmiga.  :S

*

Offline annras

  • **
  • 116
Odp: Idzie nowe ... AutoMapa 5.0 na horyzoncie
« Odpowiedź #114 dnia: Luty 11, 2008, 17:56:03 »
A może AM sama wprowadzi obszar zabudowany z np. konturem innego koloru wokół?
I wszyscy będą zadowoleni;-)

I to jest bardzo dobra myśl - o ile pamiętam, tak właśnie ma iGo/MioMap - jest wyraźna linia obszaru zabudowanego a nie tylko wycieniowanie jak w AM, które na dodatek jest widoczne tylko w większej skali - na zbliżeniu jest usuwane. Być może jest możliwość ustawienia opcji pliku konfiguracyjnego grzebiąc ręcznie, tak żeby obszar był widoczniejszy również w mniejszej skali?

Wbrew pozorom jest to ważny temat. Jechałem sobie kiedyś przez las za jakąś miejscowością i okazało się, że to jest jeszcze teren zabudowany. Znak końca stał 100 m za lasem, a ja myślałem, że go wcześniej przeoczyłem. Miejscowa policja wiedziała o tej zmyłce i stała tam gdzie trzeba. Gdyby AM, którą miałem włączoną, jakoś oznaczała teren zabudowany, np. inne kolory dróg w terenie zabudowanym, mógłbym tego zajścia uniknąć. Naprawdę nie chciałem przekraczać szybkości. Może dałoby się dodatkowo ustawić jakiś alarm o przekroczeniu 50-ki tylko w tych obszarach.
« Ostatnia zmiana: Luty 11, 2008, 18:02:47 wysłana przez annras »

*

Offline wpmike

  • *****
  • 1169
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Sony Xperia Z
Odp: Idzie nowe ... AutoMapa 5.0 na horyzoncie
« Odpowiedź #115 dnia: Luty 11, 2008, 18:53:22 »
Co myślicie o zarządzaniu jasnością ekranu z poziomu AM?

*

Offline Wiceq

  • **
  • 121
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 6S PLUS (iAM)
Odp: Idzie nowe ... AutoMapa 5.0 na horyzoncie
« Odpowiedź #116 dnia: Luty 11, 2008, 19:16:22 »
Co myślicie o zarządzaniu jasnością ekranu z poziomu AM?

To już dawno powinno być zrobione. Przy zmianie trybu na nocny jasność podświetlania powinna być zmniejszana na ustaloną przez użyszkodnika wartość. Brak tej funkcji, szczególnie o tej porze roku, jest dla mnie jedną z większych wad automapy w tej wersji. Oddałbym w zamian budki 3D i wiele innych zbędnych dla mnie gadżetów.

W.

*

Offline RUKAT

  • *****
  • 2388
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: POCO X3 NFC
Odp: Idzie nowe ... AutoMapa 5.0 na horyzoncie
« Odpowiedź #117 dnia: Luty 11, 2008, 19:26:24 »
Co myślicie o zarządzaniu jasnością ekranu z poziomu AM?
Ja im w ankiecie zaproponowałem żeby to była trzecia funkcjonalność suwaka zoom ( zoom>głośność>jasność)
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy ;o)

*

Offline kamwojcik

  • 26
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: FS N560 + Garmin60CS
Odp: Idzie nowe ... AutoMapa 5.0 na horyzoncie
« Odpowiedź #118 dnia: Luty 11, 2008, 19:29:11 »
A mnie brakuje przede wszystkim skrzyżowań wielopoziomowych w 3D. Nic mi z budynków 3d, ale skrzyżowania ułatwiłyby orientowanie się na tych wszystkich ślimakach. Przykładem może być nowy węzeł marsa w Warszawie. W AM to jedna wielka plątanina dróg w jednej płaszczyźnie, dająca jedna plamę, a to dopiero połowa inwestycji..

*

Offline 6nt

  • Ekspert Mio z GSM
  • ******
  • 2545
  • Płeć: Mężczyzna
  • Myślę, więc... myślę!
    • SGL-W
  • Sprzęt: HTC Kaiser z orangutana (TyTN II), MIO A701, SE K8
Odp: Idzie nowe ... AutoMapa 5.0 na horyzoncie
« Odpowiedź #119 dnia: Luty 11, 2008, 20:10:26 »
A mnie brakuje przede wszystkim skrzyżowań wielopoziomowych w 3D. Nic mi z budynków 3d, ale skrzyżowania ułatwiłyby orientowanie się na tych wszystkich ślimakach. Przykładem może być nowy węzeł marsa w Warszawie. W AM to jedna wielka plątanina dróg w jednej płaszczyźnie, dająca jedna plamę, a to dopiero połowa inwestycji..

Oj masz w 100% rację - nad tym muszą popracować. Podoba mi się to w iGo 8...