Idzie nowe ... AutoMapa 5.0 na horyzoncie

  • 231 Odpowiedzi
  • 54855 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline as127

  • **
  • 207
Odp: Idzie nowe ... AutoMapa 5.0 na horyzoncie
« Odpowiedź #60 dnia: Luty 06, 2008, 21:44:15 »
Zróbcie pełna komunikację głosową w obie strony.
Tak żeby mozna było polecić AM głosem cel podrózy, lub zmianę trasy, zeby np ominąć jakieś miasta czy ulice
Zapytać: gdzie jestem? AM: Warszawa, ulica świętokrzyska, jedziesz w kierunku na łódź
Albo: czy mam jechac prosto czy skręcić w lewo? AM: Teraz prosto przez skrzyżowanie, nastepna w lewo
To trochę jak SF, ale poniewa są systemy rozpoznawania mowy to chyba jest to możliwe
Pobijecie konkurencję na łeb

*

Offline tomaszkap

  • *****
  • 8932
  • Płeć: Mężczyzna
  • Mój avatar to Sawyer
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A52 5G
Odp: Idzie nowe ... AutoMapa 5.0 na horyzoncie
« Odpowiedź #61 dnia: Luty 06, 2008, 21:47:05 »
tylko jaki pocket to uciągnie?? Z 64 Mb RAM-u i procesorem nawet 520 MHz mój Asus nie da rady ale w przyszłości może?? Tylko wtedy będą samochody latały  :D
Było:Asus A696->SPV M650->Nuvifone M20->i5700->Kaiser-> SGSI,SGSII,SGSIV,Huawei,PALM Centro, Xiaomi Mi Mix 2s, Samsung Galaxy J4, Xiaomi Redmi Note 4 64/4 GB, Huawei P20 ProRealme 8Pro/8GB/128GB, Samsung A52s/A54 5G

*

Offline as127

  • **
  • 207
Odp: Idzie nowe ... AutoMapa 5.0 na horyzoncie
« Odpowiedź #62 dnia: Luty 06, 2008, 22:13:03 »
tylko jaki pocket to uciągnie?? Z 64 Mb RAM-u i procesorem nawet 520 MHz mój Asus nie da rady ale w przyszłości może?? Tylko wtedy będą samochody latały  :D

Chyba garmin prezentował pierwsze przymiarki do poleceń glososwych w swoim programie nawigacyjnym,

*

Offline RUKAT

  • *****
  • 2388
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: POCO X3 NFC
Odp: Idzie nowe ... AutoMapa 5.0 na horyzoncie
« Odpowiedź #63 dnia: Luty 06, 2008, 22:18:41 »
Miałem już kilka telefonów z wybieraniem głosowym i działało to raczej cienko a w samochodzie (hałas) wcale :(
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy ;o)

*

Offline Yoggi

  • Nasz Poeta
  • ****
  • 507
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: LOOX N-560 GPS+ACER n35 GPS+ I-Phone 16 GB
Odp: Idzie nowe ... AutoMapa 5.0 na horyzoncie
« Odpowiedź #64 dnia: Luty 06, 2008, 22:52:37 »
Cytuj
Miałem już kilka telefonów z wybieraniem głosowym i działało to raczej cienko
U mnie akurat działa nieźle na SE k700i. Tyle,że ja akurat mam tylko jedno polecenie głosowe. Użyłem tego na numerze służącym do sprawdzania konta (mam na kartę) i po wypowiedzeniu słowa "sprawdzenie" sprawdza mi ile mam jeszcze kasy na rozmowy. Tylko trzeba w miarę tak samo wymawiać,jak zostało nagrane. Można się przyzwyczaić.
Lepiej rok odsiedzieć w celi - niźli słuchać Wuwuzeli
Trąba bowiem tak ogłusza,że człowieka cierpi dusza.

*

Offline vroobel

  • **
  • 122
  • Płeć: Mężczyzna
  • ETEN X500+, WM6, AM 4.5.3
    • digiHOUSE
Odp: Idzie nowe ... AutoMapa 5.0 na horyzoncie
« Odpowiedź #65 dnia: Luty 06, 2008, 23:22:31 »
Ho, ho! Żeby na moim X500+ AM tak śmigała, jak na tym filmiku, to chyba musiałbym mieć w nim procek CoreDuo 3GHz i 2GB RAM! :D Ale co fakt, to fakt - filmik niezły!
A moja propozycja jest taka: czy dałoby się, jak w iGo, przestawić moje VGA w QVGA? Mapa działa wtedy zdecydowanie sprawniej, nie muszę się martwić o RAM, mogę dzwonić w międzyczasie - a wszystko bez grzebania w systemie i bez modyfikowania go. A może jest taka opcja, ale nie znalazłem jej? Może to wina instrukcji obsługi? No bo instrukcja też nie wyjaśnia wielu tematów...
Podobało mi się też prezentowanie wielopoziomowości dróg - widoczne w ujęciu mostu nad rzeką.
Regulamin!
Doświadczenie to wiedza, którą się zdobywa zaraz potem, jak się jej potrzebuje...

*

Offline oksok1

  • ***
  • 278
  • Sprzęt: Samsung S7, Pentagram 3106
Odp: Idzie nowe ... AutoMapa 5.0 na horyzoncie
« Odpowiedź #66 dnia: Luty 07, 2008, 00:38:38 »
Myślałem że ktoś a Was się ustosunkuje do kręcenia się / obkręcania (jak zwał tak zwał) mapy podczas nawigacji gdy zmienia się skalę. To jest jednak pewna irytująca dysfunkcja i żadne modyfikacje interfejsu tego nie naprawią. Wysiłek AM powinien najpierw tam być skierowany.
--
p.s.:    z AutoM. począwszy od wersji TPC 3.2 przejechałem łącznie ok. 300 tys. km, ale to chyba od początku było oczywiste ?
p.s.s.:  mniej bym się zdziwił gdyby ktoś mnie szarpnął za użycie słowa "obkręcanie" które jest po prostu nieładne.

*

Offline vroobel

  • **
  • 122
  • Płeć: Mężczyzna
  • ETEN X500+, WM6, AM 4.5.3
    • digiHOUSE
Odp: Idzie nowe ... AutoMapa 5.0 na horyzoncie
« Odpowiedź #67 dnia: Luty 07, 2008, 07:55:27 »
Mnie bardziej wkurza to, że kluczowe ulice wielkich miast (np. Katowice, ul. Wita Stwosza) straciły numerację na etapie wyszukiwania pozycji. Miałem nadzieję, ze z poprawką 4.5.3 to wróci, ale, jak w w piosence: "..mam nadzieję - głupi jestem, ze ją mam..." :)
Regulamin!
Doświadczenie to wiedza, którą się zdobywa zaraz potem, jak się jej potrzebuje...

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Idzie nowe ... AutoMapa 5.0 na horyzoncie
« Odpowiedź #68 dnia: Luty 07, 2008, 10:17:12 »
Myślałem że ktoś a Was się ustosunkuje do kręcenia się / obkręcania (jak zwał tak zwał) mapy podczas nawigacji gdy zmienia się skalę.

Może dlatego, że innym to wcale nie przeszkadza? Jesteś tu pierwszy, który zgłasza taką uwagę.
Ja nawet wolę żeby w takiej skali północ była na górze. Całkiem możliwe, że można to prosto zmienić
przez modyfikację jakiegoś parametru w którymś pliku konfiguracyjnym, tylko trzeba by je było przejrzeć pod tym kątem.

Mnie bardziej wkurza to, że kluczowe ulice wielkich miast (np. Katowice, ul. Wita Stwosza) straciły numerację ...

A mnie bardziej wkurza, jak ktoś z jednostkowego przypadku (dawno opisany na forum)
wyciąga bezsensowne i nieuprawnione wnioski ogólne: "kluczowe ulice wielkich miast". :P
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline oksok1

  • ***
  • 278
  • Sprzęt: Samsung S7, Pentagram 3106
Odp: Idzie nowe ... AutoMapa 5.0 na horyzoncie
« Odpowiedź #69 dnia: Luty 07, 2008, 11:01:26 »
Już o to pytałem w Supporcie AM. Mówią że nie można i że tak musi być. Próbował z tym walczyć DarekFoto, i teraz jest to możliwe przez tapnięcie w kompas. Ale tylko dla skali która aktualnie jest wyświetlana. Każda zmiana skali powoduje automatycznie przekręcenie mapy North up.
Wygodniej byłoby gdyby funkcja skali i funkcja North up były rozdzielone : mapa, jak się już "zorientuje", to stale trzyma kierunek "zorientowania", zaś jak się komuś zachce mieć bierzący widok North up, to niechaj tapnie sobie w kompas.
Marek: wyznacz trasę np. Warszawa- Kraków potem ja przejedź. Zakładam że czasami będziesz zoomował. Na 100% zmienisz zdanie.


*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Odp: Idzie nowe ... AutoMapa 5.0 na horyzoncie
« Odpowiedź #70 dnia: Luty 07, 2008, 11:37:32 »
Ja zoomuję (w czasie jazdy) klawiszami sprzętowymi Góra/Dół. Są defaultowo przypisane do tej funkcji. I nie napotkałem na problemy z orientacją mapy po takim zabiegu. Być może po użyciu suwaka coś takiego się dzieje, tego nie wiem.
Polecam natomiast zoom in/out klawiszami up/down, bo naprawdę fajnie to działa i szybko.

*

Offline oksok1

  • ***
  • 278
  • Sprzęt: Samsung S7, Pentagram 3106
Odp: Idzie nowe ... AutoMapa 5.0 na horyzoncie
« Odpowiedź #71 dnia: Luty 07, 2008, 11:54:45 »
Chyba się nie rozumiemy. Po złapaniu fixa -  gdy zoomujesz i przekraczasz skalę 2 km , to mapa automatycznie ustawia się północą do góry. A ty akurat jedziesz się na południe...
Do zoomowania używam dzojstika

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Idzie nowe ... AutoMapa 5.0 na horyzoncie
« Odpowiedź #72 dnia: Luty 07, 2008, 12:14:56 »
Cytat: oksok1
Wygodniej byłoby gdyby  ... zaś jak się komuś zachce mieć bierzący widok North up, to niechaj tapnie sobie w kompas.

Widzisz, ale MZ jest OK. Zaś jeśli komuś zachce się mieć inaczej, to niechaj sobie tapnie sam.
Sądzę, że problem jest w poroprcjach, że to nie ja jestem tym któremu się zachciewa mieć północ na górze.
Zachciewa sie tym którzy są wyjatkiem od reguły, niech sobie tapną i mają co chcą, a pozostali (tu wiekszość) mają mieć to co chcą od razu, bez tapania.

Ja jestem wzrokowcem, (np. jak widzę wyraz 'bieżący' napisany przez 'rz' to niemal dostaję mdłości :P)
jeśli zechcę obejrzeć całą trasę i miałbym Kraków na górze, a Wawę na dole,
to zwyczajnie tracę orientację, bo ten widok kłóci się z zapamiętanymi przez lata widokami map.
Znaczy, że jeśli mapa jest ustawiona 'north up' to wystarczy mi rzut oka na mapę,
ułamek sekundy i już ten widok 'mam w głowie', natomiast jeśli mapa będzie inaczej zorientowana,
to muszę się jej przyglądać znacząco dłużej, bo ten widok jest sprzeczny z tym tkwiącym gdzieś w podświadomości
i żeby go zrozumieć muszę go w głowie najpierw obrócić, dopasować do tego który znam.

Nigdy nie jeżdzę ze skalą w km, dopiero teraz gdy włączyłem sobie demo i 'poćwiczyłem skale' wiem co Cię boli.
Przy dojeździe do manewru AM zmienia skalę pokazując zbliżenie manewru, a zaraz za manewrem powraca
do preferowanej przez Ciebie skali i faktycznie jeśli to skala kilometrowa, powoduje to mały oczopląs,
bo poza przeskalowaniem zwykle zmienia się też orientacja mapy.

Wyjść z tej sytuacji masz kilka:
-wykazać, że nie jesteś 'jedynym zachciewnym' (moze jakaś ankietkana forum?) i lobbować w supporcie.
Jeśli takich głosów będzie więcej, zapewne wezmą to pod uwagę
-używać w nawigacji skal do 1km, problem zniknie
-wyłączyć zoomowanie przed manewrami
Tak doświadczony kierowca poradzi sobie chyba z samymi komunikatami głosowymi + ikoną manewru na panelu pilota ?
(Tak wiem, że zdarzają sie miejsca, gdzie bywają one mylace)
-pozostawić wszystko tak jak jest i nadal 'cierpieć'
-zmienić program na inny, lepiej dopasowany do Twoich potrzeb
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Odp: Idzie nowe ... AutoMapa 5.0 na horyzoncie
« Odpowiedź #73 dnia: Luty 07, 2008, 12:35:48 »
Też dopiero teraz to przećwiczyłem. Dotychczas nawet nie zauważyłem, choć z pewnością przy poszukiwaniu objazdów musiało mi się to zdarzać.
Wydaje mi się, że przy skali 1-2 km mapa jest tak mało szczegółowa, że jej zorientowanie north up jest bardziej intuicyjne (jak w mapie papierowej, której przecież nie oglądasz "do góry nogami" tylko dlatego, że jedziesz na południe, lecz suniesz placem w dół), zaś w nawigacji to nie przeszkadza, bo to i tak tylko zgrubna orientacja położenia.

Być może interfejs/grafika mapy uniemożliwia aktualnie wybór orientacji mapy przy tak dużych zbliżeniach. Jeśli da się to zrobić (dorobić) - OK. Ale byłbym przeciwko temu, by stosować przy takim zoomie defaultowo orientację w kierunku jazdy.

*

Offline oksok1

  • ***
  • 278
  • Sprzęt: Samsung S7, Pentagram 3106
Odp: Idzie nowe ... AutoMapa 5.0 na horyzoncie
« Odpowiedź #74 dnia: Luty 07, 2008, 12:42:46 »
Do NocnegoMarka:
w jednym masz rację: palnąłem byka ortograficznego ! sorry.
Programu nie zmienię, bo ten jest bardzo dobry. Zresztą wyleczyłem się stosując od czasu do czasu Garmin Que.
Poczekajmy, może ktoś jeszcze się wypowie w tym temacie. Na pewno nie jestem jedyny, któremu to doskwiera. Poza tym nie jestem całkiem przekonany że mówimy o tym samym. Po co Ci było demo? Przecież musisz mieć fixa, i jechać żeby to zauważyć.
« Ostatnia zmiana: Luty 07, 2008, 12:46:02 wysłana przez oksok1 »

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Idzie nowe ... AutoMapa 5.0 na horyzoncie
« Odpowiedź #75 dnia: Luty 07, 2008, 13:10:52 »
Nie nie muszę mieć fixa :) wyznacz trasę odpal Demo to sie przekonasz.
Na demo AM zachowuje sie dokładnie tak samo jak w rzeczywistości (tylko prędkości są trochę inne)
Programu bym też nie zmienił, ale skoro wymieniałem wszystkie znane mi możliwości ...
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline puniek

  • ******
  • 4617
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S7 EDGE SM-G935F
Odp: Idzie nowe ... AutoMapa 5.0 na horyzoncie
« Odpowiedź #76 dnia: Luty 07, 2008, 13:33:05 »
Na demo AM zachowuje sie dokładnie tak samo jak w rzeczywistości (tylko prędkości są trochę inne)
No i płynność jest trochę mniejsza.... przynajmniej u mnie....
ISTQB Certified Tester

*

Offline oksok1

  • ***
  • 278
  • Sprzęt: Samsung S7, Pentagram 3106
Odp: Idzie nowe ... AutoMapa 5.0 na horyzoncie
« Odpowiedź #77 dnia: Luty 07, 2008, 13:58:04 »
No i racja z tym demo (ja z tego nigdy nie korzystam). Na demo można bardzo dobrze przećwiczyć jak przy przechodzeniu przez skalę 2km mapa się "obkręca". Mnie to bardzo denerwuje bo w dłuższych trasach mam ustawiony podgląd całej trasy.

*

Offline emisiu

  • Ekspert AutoMapa
  • *****
  • 2362
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Idzie nowe ... AutoMapa 5.0 na horyzoncie
« Odpowiedź #78 dnia: Luty 07, 2008, 14:28:56 »
tylko jaki pocket to uciągnie?? Z 64 Mb RAM-u i procesorem nawet 520 MHz mój Asus nie da rady ale w przyszłości może?? Tylko wtedy będą samochody latały  :D

Nawigatory, które będą miały funkcję sterowania głosem (i oczywiście pełna syntezę) wyposażone będą w specjalizowane DSP, tak że główny procesor specjalnie się nie napoci. Gorzej sprawa wygląda z PDA.
Miałem okazję podziwiać możliwości takiego DSP (produkuje i stosuje go Motorola począwszy od radiotelefonów sterowanych głosem (z funkcją separowania głosu ludzkiego z otaczającego hałasu - np. wewnątrz czołgu lub helikoptera), a skończywszy na sterowanej głosem awionice do (także i naszych) F16. Jak sie czegoś takiego samemu nie zobaczy, to aż trudno uwierzyć co taki malutki scalaczek potrafi.  :S

*

Offline RUKAT

  • *****
  • 2388
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: POCO X3 NFC
Odp: Idzie nowe ... AutoMapa 5.0 na horyzoncie
« Odpowiedź #79 dnia: Luty 07, 2008, 17:49:36 »
...........papierowej, której przecież nie oglądasz "do góry nogami" tylko dlatego, że jedziesz na południe, lecz suniesz placem w dół), .............

Ja właśnie tak robię .Oczywiście nie gdy w domu planuję sobie trasę ale  gdy chcę się zorientować w terenie przekręcam papierową mapę zgodnie z kierunkami świata i czytam tak jak wypadnie i robiłem tak zanim kupiłem pierwszego gps-a.
Na to kręcenie nie zwróciłem uwagi bo nie używam auto zoom  ale po przećwiczeniu też myślę że jest upierdliwe   :|
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy ;o)

*

Offline RadaRes

  • ***
  • 487
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Blackstone, GO930
Odp: Idzie nowe ... AutoMapa 5.0 na horyzoncie
« Odpowiedź #80 dnia: Luty 07, 2008, 18:14:55 »
Coś te rachunki kolegę zawodzą... Oczywiście na 100% oksok1 nie miał na myśli "rocznie", ale gdyby nawet,oznaczałoby to nie 200 km, ale prawie 1000 km/dzień (rok ma 365-366 dni). Tak więc RadaRes - albo się machnąłeś w rachunkach, albo co innego jeszcze sam miałeś na myśli... I tak prawdopodobnie się myliłeś ;)
No kurcze liczyłem mniej więcej z dużym przybliżeniem ale chyba dobrze. AM jest od około 4,5roku (no chyba że nie) tak więc 365x4,5=m/w1600dni JAk więc podzielimy 300000 na 1500 to wyjdzie 200km dziennie jak w morde strzelił. Dokładnie będzie to troche mniej, ok 180km.
TT CWE i ameryka ;),  AutoMapa EU 5.5.1 (709)

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Odp: Idzie nowe ... AutoMapa 5.0 na horyzoncie
« Odpowiedź #81 dnia: Luty 07, 2008, 18:44:05 »
Rukat,
jestem skłonny zagwarantować, że tak nie robisz. Nie myl mapy z planem. Z planem miasta, nawigując (prowadząc auto lub będąc pilotem) większość osób zrobi tak jak mówisz, w tym i ja. To kwestia odnalezienia precyzyjnej pozycji w gąszczu ulic i skrzyżowań, które zmieniają się bardziej lub mniej dynamicznie.
Ale nie z mapą w skali 1:200 000 (1cm=2km).

*

Offline RUKAT

  • *****
  • 2388
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: POCO X3 NFC
Odp: Idzie nowe ... AutoMapa 5.0 na horyzoncie
« Odpowiedź #82 dnia: Luty 07, 2008, 19:08:55 »
Rukat,
jestem skłonny zagwarantować, że tak nie robisz. Nie myl mapy z planem. Z planem miasta, nawigując (prowadząc auto lub będąc pilotem) większość osób zrobi tak jak mówisz, w tym i ja. To kwestia odnalezienia precyzyjnej pozycji w gąszczu ulic i skrzyżowań, które zmieniają się bardziej lub mniej dynamicznie.
Ale nie z mapą w skali 1:200 000 (1cm=2km).
Przy planie miasta się zgodzę ale Pamiętaj że problem przekręcania mapy występuje przy skalach "kilometrowych"  a te stosuje się raczej poza miastami i tu to już bardziej mapa niż plan .Tak właśnie robiłem : z planem miasta  nord up   a z mapą samochodową  track up  .Bo tak się lepiej orjętowałem w kierunkach.

ps .po namyśle doszedłem do wniosku że może jednak wiesz lepiej co Ja robię niż Ja sam   :wink:      :grin: :grin: :grin: :grin:
« Ostatnia zmiana: Luty 07, 2008, 19:24:39 wysłana przez RUKAT »
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy ;o)

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Odp: Idzie nowe ... AutoMapa 5.0 na horyzoncie
« Odpowiedź #83 dnia: Luty 07, 2008, 19:29:14 »
Tak właśnie robiłem : z planem miasta  nord up   a z mapą samochodową  track up  .Bo tak się lepiej orjętowałem w kierunkach.

Dokładnie odwrotnie.

ps .po namyśle doszedłem do wniosku że może jednak wiesz lepiej co Ja robię niż Ja sam   :wink:

Dokładnie - tak

 :grin:

*

Offline vroobel

  • **
  • 122
  • Płeć: Mężczyzna
  • ETEN X500+, WM6, AM 4.5.3
    • digiHOUSE
Odp: Idzie nowe ... AutoMapa 5.0 na horyzoncie
« Odpowiedź #84 dnia: Luty 07, 2008, 19:35:27 »
A mnie bardziej wkurza, jak ktoś z jednostkowego przypadku (dawno opisany na forum)
wyciąga bezsensowne i nieuprawnione wnioski ogólne: "kluczowe ulice wielkich miast". :P

Słuchaj, nocnyMarku! Jestem takim samym userem, jak każdy posiadacz legalnej AM. Zapłaciłem swoje za program, który został zepsuty w ramach wydania wersji z "3Dbuildings". Nikt mnie nie pytał, czy chcę zrezygnować z numeracji wzdłuż ulic.
Domyślam się, że mieszkasz w Warszawie, bo zachowujesz się, jak współautor programu, a w takim razie każde inne miasto i jego ulice dla Ciebie nie są kluczowe. Tak się składa, że wskazana ulica jest znaczącą ulicą w Katowicach i nic na to nie poradzisz. Sprawdź sobie wcześniejsze wersje, zobaczysz, że numeracja była.
Zaciągnąłem wersję 4.5.3 - błędu nie naprawiono. Nie pisz, że jestem jednostkowym przypadkiem, bo mijasz sie z prawdą. Nie pisz też, że moje uwagi są bezsensowne i nieuprawnione, bo jednym machnięciem ręki możesz zniechęcić wielu użytkowników programu, którzy i tak ciągle się wahają, jakie oprogramowanie wybrać. Na jakiej podstawie oceniasz, że uwagi są nieuprawnione? Tak się składa, że na TYM FORUM uczestniczyłem w dyskusji w innym wątku i uwierz - nie byłem sam z tym problemem.
Tak czy siak, nie byłeś ani rzeczowy, ani pomocny, ani tym bardziej uprzejmy.
Regulamin!
Doświadczenie to wiedza, którą się zdobywa zaraz potem, jak się jej potrzebuje...

Odp: Idzie nowe ... AutoMapa 5.0 na horyzoncie
« Odpowiedź #85 dnia: Luty 07, 2008, 20:59:32 »
Do Yoggi

Mój drogi, eksperymenty Twoje przyprawiają o zawrót głowy jakiś. Skoro prawie kogoś potrąciłeś tzn że masz zawężone pole widzenia i udałbym się z tym raczej do okulisty zamiast oczyszczać pole na desce rozdzielczej samochodu. Istnieje jeszcze prawdopodobieństwo, że jesteś niski i wtedy faktycznie urządzenie zakrywa Ci widok. W tym audi na pewno masz regulowany fotel, podnieś go sobie :-) Ja jakoś jeżdzę i PDA na szybie w pionie ma takie znaczenie jak kość nosowa, z założenia też powinna przeszkadzać.


NocnyMarek:

Pogubiłeś się z kilku powodów. Sprawa dotyczy orentacji północnej po przekroczeniu 2-3 km. Otóż dla mnie to też irytujące, takie było zawsze Wszystko zalezy jak rozpatrujemy użytkowanie. Jeśli jesteśmy fanami automapy i mało jeździmy a dużo czasu spędzamy na forum to oczywiście liczy się dla nas mapa jako całość. Małe znaczenie ma wtedy cel podróży. Na dowód takiej sytuacji, gdyby było jak mówisz, że północ masz mieć zawsze z przodu to dlaczego w powiększeniu np 40 metrów Automapa nie prowadzi cię do dołu? Oczywiście korzystasz z normalnego trybu czyli priorytet ma cel podróży a nie kierunki na mapie. Ponadto gdybyś pracę miał na północy a dom na południu to musiałbyś z pracy wracać mając północ przed sobą, tyłem do domu na piechotę. Jak spróbujesz to kiedyś zrobić to uwierz, lepiej będzie wracać normalnie z obróconą głową na północ na tyle na ile sie da.
No na miłość boską, człowieku:-)

Tak jak mówie, jak się mało korzysta albo jak się korzysta z Automapy "bo to fajowe" to cel podróży się nie liczy. Dla wszystkich innych, cel podróży to podstawa. Dla tych pierwszych sytuacja o tyle jest noezrozumiała, że przecież w większości są to mężczyźni a Ci jako samce mają niezłą orientację w terenie, powiedziałbym, że lepszą niż pamięć wzrokowa.
Skoro jesteśmy w podróży i priorytet stanowi cel i wtedy mapę pomniejszamy to niech ta mapa na życzenie sie nie obraca,

Jednak nie byłbym obiektywny gdybym powiedział że nie toleruje takich odchyleń, ponieważ ja sam miałbym problem gdybym zaczął mapę polski traktować względem granic/innych państw. Wtedy faktycznie całą mapę wolę oglądać z północą na górze. Tak robię np na google earth. Tyle tylko, że przyzwyczaić się i nauczyć mapy Polski można, gorzej już z państwami albo ogólnie, całą ziemią. Nie ma takiej osoby na świecie która w google earth orientuje się w terenie bez uwzględniania kierunków. Nie ma punktów odniesienia bo znamy ich wtedy bardzo mało względem całości.

Reasumując, TY swoją opcje Marku masz, czemu dziwisz się, że ktoś chce swoją?

Ja ten problem mam często, np kiedy sam probuje sobie ustalić objazd. Wówczas człowiek wytycza wzrokiem trasę (po pomniejszeniu powyzej 2 km) i o ile po skaszanieniu wytyczyć można o tyle już podczas jazdy pamiętać trasy nie będziemy ponieważ człowiek posiada 2 półkule mózgu.
Kiedy przy 40 metrach stoimy w korku i planujemy ręczny objazd z zahaczeniem restauracji na objeździe to planujemy objazd zahaczając o jakiś tam 1 zjazd z głównej. Dalej nie widzimy co sie dzieje, trzeba mapkę pomniejszyć a czesto bywa tak ze powyzej wlasnie tych 2-3 km widok jest idealny ale mapa sie obraca i stojąc w korku probujemy odnależć punkt odniesienia, ten zjazd z głownej.
Jak myślisz, czemu nakręceni na kamerę mamy dziwne odczucie, że to nie my, jacyś inni jesteśmy? Bo jesteśmy przyzwyczajeni do lustrzanego odbicia. Kluczową rolę pełni tu mózg, obrócona trasa jest rozbebeszona i wytrąca nas ze skupienia które tak ważne jest podczas jazdy autem. Dlatego Okskok1 tak źle to znosi, wykonuje podczas jazdy rozne czynności na ekranie i dużą wagę przywiązuje do celu podróży.
Każdy przeciętniak zawsze przyzna wyższy priorytet dla celu podróży.

Marku, i faktycznie....zachowujesz sie jak twórca programu. Wszyscy Ci są tu wdzięczni za te skórki i zmiany i Twoją wiedzę ale nie mozesz miec na tym forum jakiegos monopolu na mądrość.


ps. ja niestety nie pamiętam mojego nicku bo byłem na forum kilka miesiecy temu, szukałem....nie znalazlem.
 

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Idzie nowe ... AutoMapa 5.0 na horyzoncie
« Odpowiedź #86 dnia: Luty 07, 2008, 22:59:03 »
Cytat: vroobel
Słuchaj, nocnyMarku! Jestem takim samym userem, jak każdy posiadacz legalnej AM. Zapłaciłem swoje za program, który został zepsuty w ramach wydania wersji z "3Dbuildings". Nikt mnie nie pytał, czy chcę zrezygnować z numeracji wzdłuż ulic.

Słuchaj Tomku, a licencję na pisanie głupot też kupiłeś? Teśli tak, to przepraszam, nie wiedziałem.

Cytuj
Domyślam się, że mieszkasz w Warszawie, bo zachowujesz się, jak współautor programu,
a w takim razie każde inne miasto i jego ulice dla Ciebie nie są kluczowe.

Źle się domyślasz, wystarczyło spojrzeć w mój profil.
A skąd wiesz, że autorzy AM mieszkają w Warszawie?
Na jakiej podstawie sądzisz, że dla autorów programu liczy się tylko Warszwa? Myślisz, że tam błędów nie ma?
Jedno Twoje zdanie i aż 3 nieuprawnione wnioski.

Cytuj
Tak się składa, że wskazana ulica jest znaczącą ulicą w Katowicach i nic na to nie poradzisz.
Zaciągnąłem wersję 4.5.3 - błędu nie naprawiono.

Znacząca, a kluczowa, to nie to samo, a Wita Stwosza nawet taka znacząca zbytnio nie jest.
Komunikacyjnie nieistotna, jej zamknięcie nie zablokowałoby pół miasta, nawet samo centrum byłoby nadal przejezdne.
Dwadzieściakilka numerów adresowych, oddział banku, trochę biur, biurowiec KZKGOP, seminarium i drukarnia diecezjalna.
Katedra, choć obok przypisana jest do innej ulicy Nie jest to jakaś tam poślednia uliczka, ot zwyczajna ulica jakich wiele w centrum.
Błędu nie poprawili, zgadza się, bo nie wydali jeszcze nowszej wersji map.
Nadzieja Twoja, że poprawią to w nowszej wersji programu była złudna, to nie jest błąd programu tylko danych mapowych.
Jak wydadzą nowsze mapy, a błedu nie poprawią, będziesz miał rację czyniąc z tego zarzut.

Cytuj
Nie pisz, że jestem jednostkowym przypadkiem, bo mijasz sie z prawdą.

Zarzucasz mi że kłamię? Proszę bardzo, udowodnij, pokaż mi jeszcze choć 2 przykłady,
gdzie na kluczowej ulicy w dużym mieście była numeracja i zniknęła. Ba podaj choć jeden.

Cytuj
Nie pisz też, że moje uwagi są bezsensowne i nieuprawnione, bo jednym machnięciem ręki możesz zniechęcić
wielu użytkowników programu, którzy i tak ciągle się wahają, jakie oprogramowanie wybrać.
Na jakiej podstawie oceniasz, że uwagi są nieuprawnione?

Dlaczego mam nie pisać skoro takie właśnie są?
Ile jest prawdy w stwierdzeniu:kluczowe ulice wielkich miast straciły numerację na etapie wyszukiwania pozycji?
I to właśnie Ty dezinformujesz innych stawiając zbyt daleko idące wnioski na podstawie nawet nie szczątkowych danych,
na podstawie jednego jedynego przypadku i tego co Ci się wydaje. Bo oparłeś się na opinii innych, którym też sie tylko wydawało,
a rzeczywistość okazała się nieco inna od ich wyobrażeń.

Cytuj
Tak się składa, że na TYM FORUM uczestniczyłem w dyskusji w innym wątku i uwierz - nie byłem sam z tym problemem.
Tak czy siak, nie byłeś ani rzeczowy, ani pomocny, ani tym bardziej uprzejmy.

Nie uwierzę, tak się składa, że razem braliśmy udział jeszcze tylko w jednym wątku,
przejrzałem go i nie znalazłem nikogo, kto miałby taki sam problem jak Ty, może mi ich wskażesz?
Bo Ci którzy tam sie wypowiadali albo nie potrafili wskazać żadnych konkretów,
albo podawali takie adresy, gdzie tylko im sie wydawało że wcześniej tam była numeracja.



Pogubiłeś się z kilku powodów. Sprawa dotyczy orentacji północnej po przekroczeniu 2-3 km...
Otóż dla mnie to też irytujące, takie było zawsze ...
Reasumując, TY swoją opcje Marku masz, czemu dziwisz się, że ktoś chce swoją?
Marku, i faktycznie....zachowujesz sie jak twórca programu. Wszyscy Ci są tu wdzięczni za te skórki i zmiany
i Twoją wiedzę ale nie mozesz miec na tym forum jakiegos monopolu na mądrość.

No już wiem o co chodzi, z początku nie do końca wiedziałem, bo zwykle nie jeżdżę przy takiej skali,
ale jak już pisałem, przećwiczyłem to na sucho i znalazłem to miejsce w którym robi się 'kołowrotek'
Ty jesteś drugi, który napisał że mu to przeszkadza. Być może jest Was więcej, ale dopóki się nie 'pokażecie'
nie mam zadnych podstaw by sądzić, że jest Was wielu. Jestem na forum ponad 2 lata i nie przypominam sobie
by ktoś już wcześniej zgłaszał taki problem. Albo jet to kwestia lichej pamięci, albo nieprzeczytanego wątku,
albo po prostu nikt jeszcze o tym nie pisał.

Dlaczego sądzisz, że się dziwię?
Napisałem tylko, że sądzę, że jesteście w mniejszości, z powodów które wyżej wymieniłem.
Napisałem też co zrobić, żeby problem miał szansę 'zaistnieć' (by były szanse, że producent AM go dostrzeże).
Sam miewam różne pomysły, pytam tu czy inni widzą to podobnie i jeśli tak, proponuję, by myślący podobnie jak ja
też zgłaszali taką propozycje do supportu, albo czynnie udzielili poparcia temu pomysłowi.
Również sam piszę do supportu by poprzeć czyjąś propozycję, która mi się podoba.

I to się sprawdza, sporo takich pomysłów, czy moich, czy innych, znajduję później w nowej wersji programu.
Czy dlatego, że są one genialne?
Nie, nawet jeśli są, to zwykle nie wystarczy, AM nie jest programem pisanym pod indywidualne zamówienie.
Aby pomysł, nowa funkcja czy usprawnienie miały szanse zaistnieć, to poza tym, że muszą być dobre,
lepsze niż dotychczasowe, to jeszcze musi być na nie wyartykułowane tzw. społeczne zapotrzebowanie.

Oskokowi napisałem jak ja to widzę i jakie moim zdaniem w tej sytuacji ma możliwości.
Gdzie tu widzisz próbę objęcia jakiegoś monopolu na mądrość?
Czy ja choć słówkiem stwierdziłem, że jego propozycja jest 'be', głupia, czy coś w tym stylu?
Gdybym tak uważał, to napisałbym wprost (czego też masz przykład w tym wątku).
A że mam trochę inne zdanie? Chyba mi wolno? :smile:
Nie każdy pomysł/propozycja musi mi się podobać, a ta konkretnie jest mi obojętna.
I trudno się dziwić, skoro dotąd nawet nie zauważałem tego problemu.

I proszę nie łącz 'kwestii oskoka' ;) z 'kwestią vroobla'.
To dwie zupełnie różne sprawy.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Odp: Idzie nowe ... AutoMapa 5.0 na horyzoncie
« Odpowiedź #87 dnia: Luty 07, 2008, 23:11:56 »
Nie-bieski

Abstrahując od indywidualnych predyspozycji do orientacji geograficzno-topograficznej, nie znam chyba nikogo, kto wyruszając w podróż nie wiedziałby, czy jedzie na północ, południe, wschód, zachód, czy też w kierunku pośrednim.
Mało tego - planuje trasę i wytycza ją (choćby w myśli) na mapie zorientowanej geograficznie. Bez względu na to, czy jedzie do Sankt Petersburga, Stambułu, Lizbony, czy na Nord-Kap. I nie odwróci mapy upside down przy planowaniu tylko dlatego, że Lizbona i Stambuł są na południu. Absolutnym i archetypicznym skojarzeniem jest fakt, że do Lizbony jedziemy w lewo i w dół, zaś do Stambułu w prawo i w dół (jeśli ktoś nie zna kierunków geograficznych). Paręset lat tradycji robi swoje.
Nadto, żaden ze znanych mi internetowych serwisów mapowych nie orientuje wyznaczonej trasy track up. A czemu? Sądzę, że nie tylko z przyczyn technicznych.

Zrobiłem sobie właśnie przed chwilą w TTN6 próbę w trybie trasy demo z maksymalnym oddaleniem mapy zorientowanej w kierunku jazdy. Pomijając fakt, że zoom jest ograniczony (może tylko w trybie demo trasy?) do jakichś 30 kilometrów, to obraz jaki zobaczyłem zupełnie do mnie nie trafił (trasa Warszawa-Kielce). Przecież Pruszków i Piaseczno całe życie były w dół od Warszawy (na mapie). Co one teraz robią nad Warszawą? Trudno jest się przestawić na percepcję rzeczywistości odwrotnej do znanej mi przez całe życie.

Przypominam, bo cały czas ten aspekt umyka w krytycznych momentach, że mówimy o skali tak małej (lub dużej, jak kto woli), że precyzyjne położenie naszej aktualnej pozycji nie ma żadnego istotnego znaczenia. Nie będziemy przy tym zoomie także szukać zjazdów, restauracji lub stacji benzynowych, bo ich przy takiej skali zwyczajnie nie widać. Rozpiętość mapy na ekranie, to ok. 15 km. Nie są nawet wyświetlane boczne drogi (przy ustawieniach default).
Widok mapy w tej skali można bardziej traktować jak pasek zaawansowania w pokonywaniu trasy, niż pomoc w nawigacji. Lub też orientację jaką miejscowość minęliśmy i jak następna jest właśnie przed nami. Tak, cała miejscowość, to detal który się bardzo ładnie wyświetla w skali 2 km. A także duże zbiorniki wodne i lasy.

Reasumując, być może komuś pasuje przy dużym oddaleniu orientacja track up. Jeśli tak jest, a osób tych legion, to trzeba molestować Aqurata o ficzer ze skutecznym wyborem orientacji mapy, tj. takim, który nikogo nie ubezwłasnowolni przy znacznym zoom-in. Nie wszyscy sypiali kilkadziesiąt lat z mapami papierowymi pod poduszką.
Ja przejechałem pewnie z pół miliona kilometrów z mapą w ręku. Drugie pół ze wsparciem GPS. Ale ta pierwsza część, znacznie bardziej rozciągnięta w czasie, tkwi we mnie tak głęboko, że każda nawigacja elektroniczna będzie już zawsze stanowiła marny erzac mapy papierowej.

I dlatego AM mi się tak podoba. Bo jest najbardziej zbliżona graficznie do szkolnych atlasów. Takich sprzed 40 lat.  :grin:
A jeśli nie (tylko) AM, to (jeszcze) mapy GPS Maniaka.  :ok:

Odp: Idzie nowe ... AutoMapa 5.0 na horyzoncie
« Odpowiedź #88 dnia: Luty 07, 2008, 23:15:08 »
ok

wracajac do zmian...to może się wydać durne ale ja zrobiłbym potężna zmianę która swą potężność zyskuje przez sam tylko pomysł.....mianowicie, komunikaty ostrzegawcze na skrzyżowaniach:

"Jesteś na drodze głównej"

"Jesteś na podporządkowanej"

"Uwaga STOP"

itd. przy czym komunikaty te jak zwykle jako opcja i musiałyby być połączone z komunikatami o kierunku jazdy:

"za 50 metrów w lewo, jesteś na głównej"

lub

"za 50 metrów w lewo, główna"

Fajna sprawa w obcym mieście no i w koncu....skoro można tak bardzo zachęcać trybem 3D to czemu nie tym


Dzis zaktualizowałem mapę, gdzie w ogole jest personalizowanie ustawień komunikatów np o radarach (kiedyś była odległość, kąt itp)?



Moi

A kto mówi a podglądzie "na żywo"? Ja chcę oddalać mapę jak stoję w miejscu, w poszukiwaniu np objazdu, stacji paliw która znajduje sie na tej bocznej drodze a która mozna za chwile wrócić na drogę główną.

Natomiast zdarza mi sie przy 2-4 km także jechać, kiedy chce stanąć np latem przy jakimś stawie w srodku lasu, droga sie kaszani i odwraca i mnie i nie tylko mnie, to nie pasuje. Zaloze sie ze znajdzie sie wiecej osob takich jak ja. Juz na tym wątku widziałem chyba 3 albo 4 osoby.

Wracając do orientacji, względem skrzyżowań i zakrętów twierdzisz, że zawsze wiesz jaki masz kierunek? to mech oglądasz na budynkach czy jak? no zdradź nam tę tajemnicę, jak ty to robisz. Jeśli mowisz o START--->CEL to jasne przecież, że człowiek wie ale co chcesz udowodnić?
...że ten twój wielki przeciwnik truckup jest przeciwnikiem tylko od skali 2 km i wzwyż? To nie przeszkadza ci np przybliżenie 1 km truckup?

Po co też przywołujesz oddalenie 30 km? komu to potrzebne? ja nigdzie sie do takiego oddalenia nie odwołałem, 2-3 km jest fajne bo widać szczegóły i jednocześnie więcej obszaru i potrzebne to jest w w/w przeze mnie sytuacjach (jezioro, odpoczynek, ręczny objazd, alternatywna droga itp) No i ja jadę na wprost a gps pokazuje mi, że na dół. Na GPS powstają lustrzane odbicia i tam w prawo to u mnie w lewo. Być może mańkuty mają z tym problem, ja nim jestem....nie wiem, ale mam i nie wkurza mnie to, to mnie po prostu wk..., od zawsze.

Tez nie przesadzaj znowu Mio, przy oddaleniu 2 km nie masz bazy góra/dół i lewo/prawo bo nie widzisz granic Polski, ciezko zatem określić czego to jest względem podobnie jak w zbliżeniu 40 metrów, tez przeciez jedziesz z dołu do góry na Urządzeniu, no tak czy nie? a pamiętasz jak nie było trybu 3D? Wtedy nie przeszkadzało ci że jadąc do krakowa jedziesz na GPS do góry?

Na dobrą sprawę, to tak naprawdę WY, co lubicie wersję oryginalną jesteście wybrakowani :-) Np w kosmosie nie poradzilibyście sobie :-) Jeszcze raz przypominam ze jeśli priorytetem jest cel podróży a nie orientacja względem kierunków to trzeba byłoby rozwiązać ten problem bowiem nikt celu podróży nie rozpatruje względem kierunków ale względem samochodu i jego prędkości. Nie MY tu jesteśmy tak na dobrą sprawę "lewi" ale wy moi drodzy. Kierunki podróży są względne, cel podróży NIGDY. Zastanówcie sie nad tym :-)
« Ostatnia zmiana: Luty 07, 2008, 23:41:21 wysłana przez nie-bieski »

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Odp: Idzie nowe ... AutoMapa 5.0 na horyzoncie
« Odpowiedź #89 dnia: Luty 07, 2008, 23:27:53 »
Proponowałbym coś w rodzaju: "Za 150 m skręć w lewo, ustąp pierwszeństwa". O posiadaniu prawa pierwszeństwa nie informowałbym. Z różnych powodów.
Ale, ogólnie, pomysł OK.

Co do ustawień ostrzegania - tap & hold nazwę kategorii, aż wyświetli się menu kontekstowe.