Najlatwiej jak wyjasnie na swoim przykladzie.
Ze strony
http://www.schiratti.com/dowson.htmlmusisz pobrać bibliotekę GPSout. i zainstalowac ją w FS/modules.
W pliku INI do GPSOut zmien i wprowadz odpowiednie ustawienia portu COM.
U mnie jest to com4 (USB BT-module) protokół transmisji ustawiłem na 9600. + typ protokołu danych (teraz jestem w pracy wiec nie mogę sprawdzić)
W PDA ustawiony jest tez port komunikacyjny na BT (COM8 i 9600 szybkosc)
Rzecz jasna oba urządzenia BT muszą być sparowane w BT Managerze.
Automapa dla celow przyspieszenia jest zoptymalizowana.
Ulice wyswietlane z małą iloscią detali + czybkosc odswiezania co 1s Oraz przewidywanie pozycji na 1s.
Wyłączone tez jest wyswietlanie zbednych POI itp.
(samolot znacznie szybciej sie porusza, więc przewidywanie pozycji i ew. buforowanie danych ma znaczenie)
Po uruchomieniu AM klikam w GPS menu na połącz.
System samoczynnie otwiera COM8/BT i łączy się z PCtem.
I wszystko dziala jak normalnie korzystamłbym z GPSA w samochodzie.
Lecąc cessną w symulatorze dane te są przekazywane z FSa do IPAQ.
Cała konfiguracja zajela ok 1 godziny, a najgorsze było zautoryzowanie i zparowanie portów COM ze sobą.
Pamiętajcie że w przypadku BT inny port jest jako port nawiązujący połącznie i inny jako odbierający połączenie.
Efekt jest wspałniały, i można poćwiczyć.
Zawsze lepiej przetrenować na symulatorze niż w realu, a chmury mogą zaskoczyć kazdego pilota

Inna sprawa to to, że lot po kręgu jest "specyficzny" w przypadku EPBC
Taki "samolotowy" GPS na bazie PDA jest dużo tańszy niż specjalistyczny i certyfikowany sprzęt lotniczy Garmin.
Tym bardziej że można kupić programiki do PDA zrobionę pod kątem lotnictwa.
Automapa tez jest dobra.