PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: scooterpp w Wrzesień 13, 2005, 00:47:00
-
Dla hobbystow cos ciekawego.
Udalo mi sie połączyc mój domowy symulator lotu z automapą.
W efekcie dane geograficzne z FS2004 są przekazywane poprzez port COM do PDA.
Potrzebna jest odpowiednia biblioteka DLL autorstwa Petera Wowsona
-- Ciekawostka, bardo mnie to ucieszylo -
Pozdr PP
-
Dla hobbystow cos ciekawego.
Udalo mi sie połączyc mój domowy symulator lotu z automapą.
W efekcie dane geograficzne z FS2004 są przekazywane poprzez port COM do PDA.
Potrzebna jest odpowiednia biblioteka DLL autorstwa Petera Wowsona
Mozesz napisac cos wiecej? Jak to zrobiles :)?
-
Dokładnie. Jaki sprzęt, link do odpowiednich bibliotek, itp:).
-
Najlatwiej jak wyjasnie na swoim przykladzie.
Ze strony http://www.schiratti.com/dowson.html
musisz pobrać bibliotekę GPSout. i zainstalowac ją w FS/modules.
W pliku INI do GPSOut zmien i wprowadz odpowiednie ustawienia portu COM.
U mnie jest to com4 (USB BT-module) protokół transmisji ustawiłem na 9600. + typ protokołu danych (teraz jestem w pracy wiec nie mogę sprawdzić)
W PDA ustawiony jest tez port komunikacyjny na BT (COM8 i 9600 szybkosc)
Rzecz jasna oba urządzenia BT muszą być sparowane w BT Managerze.
Automapa dla celow przyspieszenia jest zoptymalizowana.
Ulice wyswietlane z małą iloscią detali + czybkosc odswiezania co 1s Oraz przewidywanie pozycji na 1s.
Wyłączone tez jest wyswietlanie zbednych POI itp.
(samolot znacznie szybciej sie porusza, więc przewidywanie pozycji i ew. buforowanie danych ma znaczenie)
Po uruchomieniu AM klikam w GPS menu na połącz.
System samoczynnie otwiera COM8/BT i łączy się z PCtem.
I wszystko dziala jak normalnie korzystamłbym z GPSA w samochodzie.
Lecąc cessną w symulatorze dane te są przekazywane z FSa do IPAQ.
Cała konfiguracja zajela ok 1 godziny, a najgorsze było zautoryzowanie i zparowanie portów COM ze sobą.
Pamiętajcie że w przypadku BT inny port jest jako port nawiązujący połącznie i inny jako odbierający połączenie.
Efekt jest wspałniały, i można poćwiczyć.
Zawsze lepiej przetrenować na symulatorze niż w realu, a chmury mogą zaskoczyć kazdego pilota :(
Inna sprawa to to, że lot po kręgu jest "specyficzny" w przypadku EPBC
Taki "samolotowy" GPS na bazie PDA jest dużo tańszy niż specjalistyczny i certyfikowany sprzęt lotniczy Garmin.
Tym bardziej że można kupić programiki do PDA zrobionę pod kątem lotnictwa.
Automapa tez jest dobra.
-
I o to chodziło;).
-
Uprasza się o nietłumaczenie tekstu powyższej instrukcji na język arabski. Mieszkam na XVI p., a pracuję na XXV. Nie chciałbym, żeby mi jakiś nawiedzony znowu wjechał Boeingiem do kibla...
-
Za późno, informacje poszły w świat;).
http://smaczek.pac.pl/jubi/?q=http%3A%2F%2Fwww.pdaclub.pl%2Fforum%2Fposty.php%3Ftemat_id%3D21563%26od%3D0&m=1
-
Muszę zatem wzmocnić drzwi do kibla i przełączyć TV na Al-Jazeerę... ;)
-
Oto ciekawy programik dla pilotow:
http://www.flynavgps.com/
Ale to juz na nowy temat na forum.