Czy kategoria "Fotoradary stacjonarne" powinna mieć podkategorie ?

  • 50 Odpowiedzi
  • 7147 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline akubit

  • Ekspert GPS
  • ******
  • 4001
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Vivo Plus, Huawei Honor 6
Odp: Czy kategoria "Fotoradary stacjonarne" powinna mieć podkategorie ?
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 25, 2008, 21:50:25 »
No jeśli uważasz, że można to inaczej/lepiej rozwiazać to napisz do supportu miplo.pl

Można, a nawet trzeba, choćby tak jak w UAM Edytorze  :ok:

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Czy kategoria "Fotoradary stacjonarne" powinna mieć podkategorie ?
« Odpowiedź #31 dnia: Lipiec 21, 2008, 16:16:30 »
Idąc za ciosem, można podzielić kategorie fotoradary stacjonarne ze względu na dopuszczalną prędkość w danym miejscu. Wtedy do każdej subkategorii dodajemy oddzielną ikonę i dźwięk i dojeżdżając do fotoradaru jesteśmy informowani o ograniczeniu prędkości.
Myślę, że to już w najbliższej przyszłości nas czeka.

Bartku i jak z tym podziałem?
Pisałeś o najbliższej przyszłości a minęło już ponad pół roku ...
Ten podział wg dopuszczalnej prędkości to MZ najlepsze, najbardziej sensowne rozwiązanie.
AM daje możliwość ustawienia min. prędkości dla ostrzegania dla każdej kategorii oddzielnie,
mnóstwo fotoradarów ma już zapisane limity prędkości, brak jeszcze tylko ikonek radaru z max. prędkością ...
Tak bym to widział jak na poniższym screenie, bez żadnych bajerów, maksymalnie prosto i czytelnie.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline bartek_63

  • ****
  • 584
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.bayercropscience.pl/strony/1/i/91.php?pracownik_id=113
  • Sprzęt: Mio-169; NavRoad VIVO Plus; AM6; Nuvi 660; CN
Odp: Czy kategoria "Fotoradary stacjonarne" powinna mieć podkategorie ?
« Odpowiedź #32 dnia: Lipiec 21, 2008, 23:33:44 »
Sprawa jest na finiszu.
Dzisiaj dostałem informację, że kategorię podzielono na podkategorie ze względu na ograniczenie prędkości plus atrapa.
Segregacja punktów nastąpi jak tylko dostanę pozwolenie z supportu.
Podział ma być dokonany przed wejściem AM5.1.
Tyle wiem.

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Czy kategoria "Fotoradary stacjonarne" powinna mieć podkategorie ?
« Odpowiedź #33 dnia: Lipiec 22, 2008, 00:22:25 »
A gdzie będą te z nieznanym ograniczeniem? W ogólnej (nadrzędnej) czy wydzielonej ?
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline Powhatan

  • ****
  • 771
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.powhatan.republika.pl
  • Sprzęt: Mio P350, Loox n560 wyposażone w AM 3 i 5 oraz Garminy eTrex i GPSmap60CSx z GPMapą 2007.2
Odp: Czy kategoria "Fotoradary stacjonarne" powinna mieć podkategorie ?
« Odpowiedź #34 dnia: Lipiec 23, 2008, 12:03:08 »
Ja mam nadzieję, że dacie mi szansę na jakieś scalenie które zapewni mi kontynuację stanu obecnego. Jaka jest prędkość dopuszczona na danym odcinku, to i tak zobaczę sobie na znaku drogowym, a AM niech tylko powie że jest fototoradar i już. Ja sam będę wiedział jak mam się zachować i do ilu zwolnić lub przyspieszyć.

Ja poza grzebaniem w ustawieniach AM, mam jeszcze inne zajęcia  i ponawiam prośbę możliwość pozostania przy minimalnych ustawieniach i problemach z programem.

*

Offline bartek_63

  • ****
  • 584
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.bayercropscience.pl/strony/1/i/91.php?pracownik_id=113
  • Sprzęt: Mio-169; NavRoad VIVO Plus; AM6; Nuvi 660; CN
Odp: Czy kategoria "Fotoradary stacjonarne" powinna mieć podkategorie ?
« Odpowiedź #35 dnia: Lipiec 23, 2008, 22:38:21 »
Mam nadzieję, że to zadziała.
Te bez ograniczeń mają być w kategorii nadrzędnej ale to jeszcze nic.
Do tej nadrzędnej trafią również te zagraniczne.

*

Offline bartek_63

  • ****
  • 584
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.bayercropscience.pl/strony/1/i/91.php?pracownik_id=113
  • Sprzęt: Mio-169; NavRoad VIVO Plus; AM6; Nuvi 660; CN
Odp: Czy kategoria "Fotoradary stacjonarne" powinna mieć podkategorie ?
« Odpowiedź #36 dnia: Sierpień 12, 2008, 22:06:10 »
W związku z pozwoleniem supportu na rozpoczęcie prac nad podziałem fotoradarów stacjonarnych na podkategorie ze względu na ograniczenie prędkości, bardzo proszę wszystkich chętnych do pomocy o uzupełnianie opisów o taką informację.
Sporo punktów ma wpisane ograniczenie ale jest dużo takich, którym brak jest takiej informacji w opisie.
Dotyczy to przede wszystkim fotoradarów zagranicznych.

Odp: Czy kategoria "Fotoradary stacjonarne" powinna mieć podkategorie ?
« Odpowiedź #37 dnia: Sierpień 20, 2008, 12:35:20 »
Podzielam zdanie Powhatana.
Zupełnie zbędne jest dzielenie fotoradarów na kategorie ograniczenia prędkości.
Jadąc drogą kierowca musi wiedzieć jaki limit prędkości go obowiązuje a informacja o fotoradarze ma pomóc w "stosowaniu się" do tego ograniczenia.
Zbędna robota dla moderatora i komplikowanie systemu kategorii.

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Odp: Czy kategoria "Fotoradary stacjonarne" powinna mieć podkategorie ?
« Odpowiedź #38 dnia: Sierpień 20, 2008, 12:55:57 »
Podzielam zdanie Powhatana.
Zupełnie zbędne jest dzielenie fotoradarów na kategorie ograniczenia prędkości.
Jadąc drogą kierowca musi wiedzieć jaki limit prędkości go obowiązuje a informacja o fotoradarze ma pomóc w "stosowaniu się" do tego ograniczenia.
Zbędna robota dla moderatora i komplikowanie systemu kategorii.

Słowem - zupełnie zbędna kategoria, te fotoradary. Kierowca sam musi wiedzieć i się stosować.

Odp: Czy kategoria "Fotoradary stacjonarne" powinna mieć podkategorie ?
« Odpowiedź #39 dnia: Sierpień 20, 2008, 16:22:53 »
Słowem - nie popadajmy w skrajności.

*

Offline akubit

  • Ekspert GPS
  • ******
  • 4001
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Vivo Plus, Huawei Honor 6
Odp: Czy kategoria "Fotoradary stacjonarne" powinna mieć podkategorie ?
« Odpowiedź #40 dnia: Sierpień 22, 2008, 23:50:14 »
To już scalanie kategorii nie działa?

*

Offline bedi7

  • 13
Odp: Czy kategoria "Fotoradary stacjonarne" powinna mieć podkategorie ?
« Odpowiedź #41 dnia: Wrzesień 04, 2008, 11:34:25 »
Ten podział jest niebezpieczny. Szczególnie przy fotoradarze stojącym na pasie zieleni między jezdniami.
Taki potrafi być odkręcony raz w jedną a raz w drugą stronę.
Chyba nawet najlepszy serwis nie będzie mógł upilnować kierunku ustawienia fotoradaru.
Mio ma coś takiego, dla punktów można zdefiniować kierunki pomiaru.
W naszym przypadku automapa musiałaby mieć tają funkcjonalność.

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Odp: Czy kategoria "Fotoradary stacjonarne" powinna mieć podkategorie ?
« Odpowiedź #42 dnia: Wrzesień 04, 2008, 11:48:16 »
Mio ma coś takiego, dla punktów można zdefiniować kierunki pomiaru.

Stare, czy nowe MioMap (v. 3.3, czy 2008 z Moov)? A może obie wersje?

*

Offline Powhatan

  • ****
  • 771
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.powhatan.republika.pl
  • Sprzęt: Mio P350, Loox n560 wyposażone w AM 3 i 5 oraz Garminy eTrex i GPSmap60CSx z GPMapą 2007.2
Odp: Czy kategoria "Fotoradary stacjonarne" powinna mieć podkategorie ?
« Odpowiedź #43 dnia: Wrzesień 04, 2008, 12:14:20 »
Ten podział jest niebezpieczny. Szczególnie przy fotoradarze stojącym na pasie zieleni między jezdniami.
Taki potrafi być odkręcony raz w jedną a raz w drugą stronę.
Chyba nawet najlepszy serwis nie będzie mógł upilnować kierunku ustawienia fotoradaru.
Mio ma coś takiego, dla punktów można zdefiniować kierunki pomiaru.
W naszym przypadku automapa musiałaby mieć tają funkcjonalność.
No i co definiowałbyś co chwilę.
Początek  ŁYKendu - wylot z miasta
Koniec ŁYKenu (wielki powrót) wlot do miasta.
Bartek właśnie Ci napisał że opisana funkcjonalność to problem, a ty na to próbujesz reklamować cienką nawigację na słabych i teoretycznych mapach.

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Czy kategoria "Fotoradary stacjonarne" powinna mieć podkategorie ?
« Odpowiedź #44 dnia: Wrzesień 04, 2008, 12:52:52 »
To nie jest problem, bo mozna wybrać 2 kierunki, jeśli fotoradar stoi przy skrzyżowaniu z drogą podrzędną
ostrzeżenie działa wtedy w obie strony po drodze głównej i milczy przy przejazdach podporządkowaną.

Adam, tak mają obie wersje iGo, dla każdego radaru możesz ustawić prędkość
i kierunek: 'tam', 'spowrotem', 'tam' i 'spowrotem' oraz 'zewsząd'.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 04, 2008, 13:02:31 wysłana przez nocnyMarek »
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline Powhatan

  • ****
  • 771
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.powhatan.republika.pl
  • Sprzęt: Mio P350, Loox n560 wyposażone w AM 3 i 5 oraz Garminy eTrex i GPSmap60CSx z GPMapą 2007.2
Odp: Czy kategoria "Fotoradary stacjonarne" powinna mieć podkategorie ?
« Odpowiedź #45 dnia: Wrzesień 04, 2008, 19:41:49 »
A  czy można prosić o powrót na stronach serwisu MIPLO do dawnej domyślnej ikony fotoradaru. teraz te z podaną dopuszczalną prędkością wyglądają jak znaki z ograniczeniem (taka kategoria też jest). Ktoś chciał dobrze, a tylko się wykazał i bezmyślnie narozrabiał. Może i w programie AM wyglada to dobrze, ale na miplo to beznadziejna porażka.

*

Offline bedi7

  • 13
Odp: Czy kategoria "Fotoradary stacjonarne" powinna mieć podkategorie ?
« Odpowiedź #46 dnia: Wrzesień 05, 2008, 13:13:28 »
Ten podział jest niebezpieczny. Szczególnie przy fotoradarze stojącym na pasie zieleni między jezdniami.
Taki potrafi być odkręcony raz w jedną a raz w drugą stronę.
Chyba nawet najlepszy serwis nie będzie mógł upilnować kierunku ustawienia fotoradaru.
Mio ma coś takiego, dla punktów można zdefiniować kierunki pomiaru.
W naszym przypadku automapa musiałaby mieć tają funkcjonalność.
No i co definiowałbyś co chwilę.
Początek  ŁYKendu - wylot z miasta
Koniec ŁYKenu (wielki powrót) wlot do miasta.
Bartek właśnie Ci napisał że opisana funkcjonalność to problem, a ty na to próbujesz reklamować cienką nawigację na słabych i teoretycznych mapach.
To chyba nie używałeś mio.
3 tygodnie temu byłem w Grecji.
Automapa miała tylko główne drogi a w mio było wszystko (nawet polne).

Nie dyskutuje na temat wyższości jednego programu nad drugim tylko o jego pewnej funkcjonalności.
Poniżej opis formatu punktów speedcam w mio:

c Edit the file according to the following rules:
    Header: X,Y,TYPE,SPEED,DIRTYPE,DIRECTION
    Where
    X:         longitude
    Y:         latitude
    TYPE:      type of speedcam (1-fix; 2-red light speedcam; 3-red light; 4-section camera; 5-mobile speedcam; 6-railway crossing; 7-not constant mobile position)
    SPEED:     speed limit km/h
    DIRTYPE:   type of direction of the speedcam (0-all directions; 1-one direction; 2-both directions)
    DIRECTION: direction in degrees (0-North; 90-East)
   
    Sample:
    X,Y,TYPE,SPEED,DIRTYPE,DIRECTION
    15.9429837,44.4521967,5,70,2,90
    Note: DIRTYPE and DIRECTION are not required.


Napisane: Wrzesień 05, 2008, 13:01:13
Jeszcze jedna uwaga która może warta byłaby zaimplementowania w automapie.

W mio POI'e nie drogowe są odseparowane od drogowych tj.
- POI typu knajpa, spanie i to co sobie user wymyśli jest zwyklym punktem z nazwą, i opisem.

W drugim pliku którego definicję podałem są informacje interesujące najbardziej kierowców.
 
Czy coś mi uciekło?
W miplo pojawiły się podkategorie z prędkościami dla fotoradarów.
Czy automapa to wspiera (nie ostrzega jeśli jadę zgodnie z ograniczeniem) czy też służy to tylko do ukazania innych ikon?

*

Offline noose

  • **
  • 189
  • Płeć: Mężczyzna
    • Tanio, szybko, dobrze - wybierz 2
  • Sprzęt: Samsung Omnia + AM5EU
Odp: Czy kategoria "Fotoradary stacjonarne" powinna mieć podkategorie ?
« Odpowiedź #47 dnia: Wrzesień 05, 2008, 13:16:52 »
Cytuj
Czy automapa to wspiera (nie ostrzega jeśli jadę zgodnie z ograniczeniem) czy też służy to tylko do ukazania innych ikon?
Pokazuje ;)

W iGO faktycznie fotoradary są fajnie rozwiązane. Jak jedziesz przepisowo to Ci go pokarze na ekranie i tyle, jak jedziesz nie przepisowo to daje znać głosowo, że jest fotoradar, pokazuje aktualne ograniczenie, gdy zwolnisz do odpowiedniej prędkości to siedzi cicho:-)
Było: Asus A696 WM6 + iGO 2006plus + AM5PL, Nokia 500 (na sprzedaż jak ktoś chce - tanio:P)
Jest: Samsung Omnia WM6.1 + AM5EU

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Czy kategoria "Fotoradary stacjonarne" powinna mieć podkategorie ?
« Odpowiedź #48 dnia: Wrzesień 05, 2008, 13:36:42 »
W AM można zrobić to samo (za wyjątkiem kierunkowości i jest trochę mniej prędkości do wyboru).
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline noose

  • **
  • 189
  • Płeć: Mężczyzna
    • Tanio, szybko, dobrze - wybierz 2
  • Sprzęt: Samsung Omnia + AM5EU
Odp: Czy kategoria "Fotoradary stacjonarne" powinna mieć podkategorie ?
« Odpowiedź #49 dnia: Wrzesień 05, 2008, 13:40:10 »
W AM można zrobić to samo (za wyjątkiem kierunkowości i jest trochę mniej prędkości do wyboru).
Możesz mi powiedzieć jak? Na razie znalazłem tylko opcję, aby wołał o fotoradar przy danej prędkości, ale co z tego, że ustawię to np na 50km/h jak jadę sobie załóżmy krajówką i ograniczenie powinno być większe:-(
Było: Asus A696 WM6 + iGO 2006plus + AM5PL, Nokia 500 (na sprzedaż jak ktoś chce - tanio:P)
Jest: Samsung Omnia WM6.1 + AM5EU

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Czy kategoria "Fotoradary stacjonarne" powinna mieć podkategorie ?
« Odpowiedź #50 dnia: Wrzesień 05, 2008, 13:57:54 »
W ustawieniach ostrzegania w każdej kategorii masz wybór granicznej prędkości, poniżej której nie ostrzega.
(ostrzeganie\parametry\powyżej prędkości) i do wyboru: 5, 30, 50, 60, 70, 80, 90, 100, 110 i 130km/h.

Możesz też zmodyfikować sobie ostrzeganie wg mojego przepisu z wątku:
Propozycja zmiany info o fotoradarach
co MZ znacznie poprawia komfortowość tej funkcji.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 05, 2008, 14:13:58 wysłana przez nocnyMarek »
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free