Trochę to dziwne ze takie są priorytety właścicieli miplo.pl skoro i tak ich serwis jest użyteczny tylko dla właścicieli AM.
Właścicielem MIPLO w ten czy inny sposób jest Aqurat sp. z.o.o.
A poprzez MIPLO zbierają za darmo bazę POI do AutoMapy, które później sukcesywnie migrują do POI wbudowanych.
Dlatego support MIPLO popiera podawanie tak dokładnych danych teleadresowych
Bardzo chciałbym, żeby tak było, ale uważam, że bardzo się mylisz.
Dynamic Solutions jest firmą, która tylko współpracuje z Aquratem,
owszem Miplo to ich sztandarowy produkt ale Aqurat nie jest w żaden sposób ich właścicielem
a zaledwie głównym, a może tylko jednym z ważniejszych zleceniodawców.
Dlatego robią wszystko, by w razie czego mogli się jak najprędzej i jak najbardziej bezboleśnie rozstać.
Stąd gromadzą wszystkie bezużyteczne z punktu użytkownika AM dane,
stąd upierają się przy dublowaniu informacji które i tak są zawarte w AM.
Budują w ten sposób własną niezależną od AM bazę, bu w razie zaprzestania współpracy a AM
mieć nadal kompletną, pełnowartościową bazą danych, którą będą mogli dowolnie dysponować.
Stąd też w 'Warunkach użytkowania serwisu Miplo' znajduje się taki punkt:
3. ... Użytkownik poprzez przesłanie, wgranie, import, oznaczenie, opisanie
lub poprawienie lokalizacji, ikon, dźwięków, zdjęć, materiałów video i innych materiałów
za pośrednictwem Usług i/lub Produktów, wyraża dobrowolną zgodę
na ich wykorzystywanie w dowolnych celach przez Operatora oraz
zrzeka się praw do dyspozycji udostępnionych danych na rzecz Operatora.Dlatego również zbierają wszystkie możliwe, nawet najbardziej dziwaczne
z punktu widzenia użytkownika AM kategorie, bo to buduje rynkową wartość bazy,
taka 'uniwersalna' baza danych, zawierająca już teraz ćwierć miliona punktów,
a za rok czy dwa, milion POI albo więcej, ma znacznie większą wartość ofertową,
od bazy kilkukrotnie mniejszej i do tego specjalizowanej pod konkretny produkt (AM).
Uważam że Aqurat popełnił błąd nie kupując Miplo, a tylko idąc na taką 'luźną' formę współpracy.
Może się mylę, może nie, nie mam pojęcia co zawierają umowy zawarte między tymi firmami,
a to co piszę powyżej to tylko efekt ponad półtorarocznego przyglądania rozwojowi Miplo.
Bardzo chciałbym się mylić, ale moim zdaniem wszystko zmierza ku temu,
by w mniej czy bardziej odległej przyszłości Miplo jako największy krajowy serwis POI,
oraz krzyżówka Panoramy Firm z Książką telefoniczną z geolokalizacją,
albo zerwało współpracę z AM, albo przynajmniej spróbowało,
wybić się na niezależność oferując swoje usługi wszystkim pozostałym
dostawcom oprogramowania nawigacyjnego. I z resztą nie tylko im,
pewnie niejedna firma będzie gotowa zapłacić za reklamę w takim serwisie.