Algorytm nie sprawdza w niektorych sytuacjach alternatywnej trasy, ktora dla samego programu, z tymi samymi danymi, jest szybsza niz ta, ktora proponowal za pierwszym razem.
Przy którejśtam wersji program proponował podróż z Kielc do Lublina przez Radom, gdzie po postawieniu "przez" w Annopolu trasa okazywała się szybsza od szybkiej.
To jest kolejny problem.
Nie wiem czemu zrezygnowano z suwaka - może przy maksymalnej dokładności program nie radził sobie z wytyczaniem dłuższych tras?
Też uważam, że to był błąd.
Połączone: Październik 27, 2011, 15:01:08
SR powinien być wyłączalny
Pełna zgoda

i zawierać dane odbiegające od powyższych, a ważne w określonym czasie (lub jego części) - zwykle aktualizacja co dwa tygodnie.
A co z tymi, którzy nie maja jak aktualizować?
Niestety tych jest wiekszość. A przy statystycznym SR da się całkiem sporo cyklicznych korków ominąć.
Sam tak jeździłem blisko rok - z samym SR.
Zabierając de facto SR dla uzytkowników, którzy nie maja jak aktualizować swoich AM zabierasz im całkiem sensowną i pomocną funkcjonalność, która tak na prawdę odróżnia produkty komercyjne od darmowych.
A kto nie chce lub nie ma aktualnej subskrypcji wyłącza wszystko i ma typowe dane.
To nawet nie jest kwestia subskrypcji.
Mnóstwo remontów i prac drogowych w ciągu roku subskrypcji może zacząć się i skończyć. Wbudowując defacto w program informację o spowolnieniach na odcinkach tych robót, dzieki nie aktualizowaniu programu można miec niezłą sieczkę.
Generalnie się zgadzamy. Tylko ja uwazam, że dane o tymczasowych spowolnieniach powinny być dostepne dla użytkowników, którzy aktualizują program.
Dane SR (jeśli nie będą zawierały informacji o spowolnieniach tymczasowych) spokojnie nadaja się do ogólnej publikacji, bo jeśli bedą sensowne (a to inna bajka), to będą bardzo pomocne w planowaniu podróży.
Dzięki nim taka AM może mieć lepszy routing od OviMaps, Igo, Sygica czy innych.
Natomiast tymczasowe (mniej lub bardziej) odstepstwa od statystyki mogą uczynic routing jeszcze lepszym. I z tego dobrodziejstwa skorzystać mogą osoby aktualizujące program bez szkody dla tych co nie aktualizują.
Oczywiście te dane podstawowe i tak tracą jakość. Oddaje się nowe drogi, czy przebudowuje lub zmienia węzły co zmienia czas przejazdu i rozdział ruchu na poszczególne drogi.
Tu jest pole do popisu dla inteligentnej ingerencji w dane SR.
Ale jak ktoś nie chce uaktualnień, to jego problem.
Będąc producentem wolałbyś, żeby problem z Twoim produktem miało 80% klientów czy 20%?
Dzisiaj jest jeden wielki bałagan...
A to juz inna kwestia.