PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: cheetahmax w Październik 26, 2011, 10:42:07
-
Witam.
Wyznaczam trasę pomiędzy południowymi krańcami Poznania a Krakowem. Program proponuje A2 przez Łódź jako najszybszą. Wstawiam pkt przez w okolicach Wrocławia na DK5 i wyliczona trasa prowadząca przez A4 jest nie dosyć że krótsza to i szybsza o kilkanaście minut. Zgłosiłem to do supportu. Odpowiedzieli że to tylko kilkanaście minut i generalnie wg nich jest to OK. Wg mnie nie do końca. Jeśli jest kilka wariantów drogi między pkt A i B po Drogach krajowych i Autostradach to przynajmniej na tych trasach powinien być wybierany wariant najszybszy bez pomocnych pkt przez.
Tym bardziej że program czasem potrafi przeprowadzić przez parking żeby zaoszczędzić kilka sekund. A tu nagle kilkanaście minut nie ma znaczenia.
-
Faktycznie, najszybsza wcale nie jest najszybsza. I czy to na długich trasach, jak i bardziej lokalnych. Miałem kilka razy taką sytuację, gdy AM pakowała mnie w korek, bo uznała, że szybszej już nie ma. Ale ja znając okolicę, zjechałem z głównej, aby ominąć korek, i wtedy AM po przeliczeniu trasy magicznie odjęła jakieś 10 minut (na dystansie 5km). Algorytm wyznaczania tras nadal kuleje...
-
cheetahmax
Proponuję małą kalkulację.
Wyznacz sobie proponowaną przez Ciebie trasę z poł. krańca Poznania do Krakowa, przez Wrocław. Żeby było weselej, to wyznacz np. z Kórnika.
Przelicz sobie, odległość, czas jaki Ci obliczy AM, a następnie zobacz, jaką będziesz musiał osiągnąć średnią prędkość, by się w tym czasie zmieścić. Teraz zerknij na mapę, jakimi kategoriami dróg pojedziesz (szczególnie na pierwszej części podróży). Następnie wejdź sobie na stronę GDDKiA i zobacz, co się dzieje na wytyczonej przez Ciebie trasie. Nie wspomnę już z ograniczeniami dot. jazdy w terenie zabudowanym
Po takiej analizie, chyba łatwo dojdziesz do wniosku, że nawet gdybyś jechał w środku nocy ... był sam na drodze ... lekceważył wszelkie ograniczenia i przepisy ruchu drogowego, to i tak raczej się nie wyrobisz w obliczonym na początku czasie ETA.
A może po prostu ja za wolno jeżdżę, dorzucając w granicach rozsądku max 30 km/h ponad to, co pozwalają przepisy :proud:
-
Wyznaczam trasę pomiędzy południowymi krańcami Poznania a Krakowem.
Wyznacz sobie proponowaną przez Ciebie trasę z poł. krańca Poznania do Krakowa, przez Wrocław. Żeby było weselej, to wyznacz np. z Kórnika.
No to wyznaczyłem z Kórnika do Krakowa "szybką"
powadzi na południe do AOW / A4 i potem wiadomo...
Start 12:24
ETA 5h16min
SR oczywiście najnowszy :ok:
w czym problem?
-
No to wyznaczyłem z Kórnika do Krakowa "szybką"
powadzi na południe do AOW / A4 i potem wiadomo... Start 12:24. ETA 5h16min SR oczywiście najnowszy :ok: w czym problem?
Ja akurat wyznaczałem z Lubonia k/Poznania wg poprzedniego SR (na najnowszym nie sprawdzałem). wyjazd niedziela godzina 16. A problem w tym że zaproponowana nie była najszybsza. :S.
cheetahmax
Proponuję małą kalkulację.
Wyznacz sobie proponowaną przez Ciebie trasę z poł. krańca Poznania do Krakowa, przez Wrocław. Żeby było weselej, to wyznacz np. z Kórnika.
Przelicz sobie, odległość, czas jaki Ci obliczy AM, a następnie zobacz, jaką będziesz musiał osiągnąć średnią prędkość, by się w tym czasie zmieścić. Teraz zerknij na mapę, jakimi kategoriami dróg pojedziesz (szczególnie na pierwszej części podróży). Następnie wejdź sobie na stronę GDDKiA i zobacz, co się dzieje na wytyczonej przez Ciebie trasie. Nie wspomnę już z ograniczeniami dot. jazdy w terenie zabudowanym
Po takiej analizie, chyba łatwo dojdziesz do wniosku, że nawet gdybyś jechał w środku nocy ... był sam na drodze ... lekceważył wszelkie ograniczenia i przepisy ruchu drogowego, to i tak raczej się nie wyrobisz w obliczonym na początku czasie ETA.
A może po prostu ja za wolno jeżdżę, dorzucając w granicach rozsądku max 30 km/h ponad to, co pozwalają przepisy :proud:
Latem dałem się nabrać AM i pojechałem przez Kórnik , Śrem , Gostyń i Rawicz. Do Śremu byłem zadowolony ale reszta trasy to same remonty i ruch wahadłowy. Koszmar. Wysłałem im dane SR ale widać nie wzięli tego pod uwagę bo nadal ta trasa jest proponowana.
A co do ETA to akurat nie było dużej różnicy z czasem rzeczywistym (trasa przez kościan i leszno DK5). Około 5 min.
Na autostradzie jechałem max 140 km/h a na pozostałych odcinkach ograniczenie + maksymalnie 20 km/h.
-
... ale reszta trasy to same remonty i ruch wahadłowy. Koszmar. Wysłałem im dane SR ale widać nie wzięli tego pod uwagę bo nadal ta trasa jest proponowana.
W danych SR nie będzie remontów i robót drogowych. Od tego jest LD i zdarzenia drogowe.
Twoje pretensje sa nieuzasadnione.
-
... ale reszta trasy to same remonty i ruch wahadłowy. Koszmar. Wysłałem im dane SR ale widać nie wzięli tego pod uwagę bo nadal ta trasa jest proponowana.
W danych SR nie będzie remontów i robót drogowych. Od tego jest LD i zdarzenia drogowe.
Twoje pretensje sa nieuzasadnione.
Nie masz racji ochkarol, :S
-
Zawsze jestes taki oszczędny w wypowiedziach?
Ja napiszę, że mam i tak się bedziemy licytować do końca świata?
Chcesz coś mądrego napisac to napiszże ciut szerzej i się nie krepuj, bo ta Twoja wypowiedź zabrzmiała jak kobiece "no bo tak".
Czy źle czytam na stronie Aquratu o LiveDrive?LiveDrive!
Technologia LiveDrive! wykorzystywana w systemie AutoMapa Traffic to nowatorskie podejście do zasilania nawigacji w dane o korkach i utrudnieniach w ruchu ulicznym. ... AutoMapa zasilana jest również w bieżące informacje o realizowanych inwestycjach drogowych, dzięki czemu podróżując z AutoMapą sprawnie ominiemy zamknięte i remontowane odcinki dróg.
Natomiast w wątku o SmartRoutes nic na temat robót drogowych nie ma.
Bo tylko tak to ma sens, skoro SR to statystyczne dane historyczne.
A, że się remonty się aktualizują via AM'Center to nie znaczy, że wchodzą w zakres tych danych.
-
W SR historyczne są prędkości, korki itp. Blokady mają (mogą) mieć terminy obowiązywania i te terminy mogą być przyszłe. W ten sposób można odblokowywać otwarte drogi, czy zamykać/otwierać remontowane odcinki. Oczywiście zdarzenia przyszłe obarczone są błędem. Np. niesolidności wykonawcy.
Ale to teoria. Co zawierają dane SR zależy od producenta i często ma wymiar kosmiczny.
-
W danych SR nie będzie remontów i robót drogowych. Od tego jest LD i zdarzenia drogowe.
Twoje pretensje sa nieuzasadnione.
Nie kasuj events.a, to będziesz miał. :).
-
SR jak wiadomo składa się z trzech plików, jednym z nich jest events i jeśli blokada jest długoterminowa to na pocztątku pojawia się w AM za pośrednictwem LD następnie trafia (na 100%) do events.
-
Czyli plik events.a jest plikiem LiveDrive (zgodnie z definicją LD i SR podaną na stronie producenta programu).
To, że coś się aktualizuje przez AM'Center nie znaczy, że już musi byc składnikiem SmartRoutes.
Połączone: Październik 26, 2011, 19:19:45
Nie kasuj events.a, to będziesz miał. :).
Skąd wniosek, ze kasuję? :O :ohreally:
-
Czyli plik events.a jest plikiem LiveDrive (zgodnie z definicją LD i SR podaną na stronie producenta programu).
Plik events nie jest "zasilany" z LD.
Aby się o tym przekonać możesz zrobić następujacy test:
http://pdaclub.pl/forum/automapa/jak-zrobic-z-am-szklana-kule/msg1453163/#msg1453163 (http://pdaclub.pl/forum/automapa/jak-zrobic-z-am-szklana-kule/msg1453163/#msg1453163)
także tego...
-
Śsię uparł... :mrgreen:
Czytałeś definicję SR i LD? Jest w definicji SR coś o robotach drogowych?
Nie ma.
Powtórzę.
To, że plik events.a jest modyfikowany przez AM'Center nie znaczy, że jest składnikiem systemu SmartRoutes.
I dodam, że fakt, iż plik events.a nie jest aktualizowany on-line to nie znaczy, że nie jest składnikiem LiveDrive.
Funkcje obydwu systemów masz na stronie producenta. A metody i które pliki biorą w tym udział to rzecz wtórna i bez większego znaczenia.
A AM'Center aktualizuje dane do SmartRoutes oraz do LiveDrive.
Jak przez AM'Center będzie można aktualizować skórki do programu też będziesz je nazywał składnikeim SmartRoutes?
Połączone: Październik 26, 2011, 19:58:08
Wysłałem im dane SR ale widać nie wzięli tego pod uwagę bo nadal ta trasa jest proponowana.
Tzn, ze wysłałeś co?
Bo nie kumam...
-
rozmowa...
jak motor z motorniczym...
o niczym :mrgreen:
-
@ochkarol
Mo sprzęt nie ma netu więc z LD nici. A z SR i owszem korzystam. I właśnie w pliku events.a są też informacje na podstawie których AM wyznacza drogę. Uważam, że to wyjaśnia sprawę.
A odnośnie informacji na stronie AM. Hmm, jakby we wszystko wierzyć, to mamy doskonały program idealnie omijający korki, ple ple ple.
Dodatkowo niekoniecznie webmaster musi kumać co i jak się dzieje w AM.
-
rozmowa...
jak motor z motorniczym...
o niczym :mrgreen:
Dyskutujemy o teorii i definicji.
Widzę, że sprawdza się powiedzenie, że jak brakuje argumentów to zaczynają się inwektywy.
Połączone: Październik 26, 2011, 20:35:20
Mo sprzęt nie ma netu więc z LD nici. A z SR i owszem korzystam. I właśnie w pliku events.a są też informacje na podstawie których AM wyznacza drogę. Uważam, że to wyjaśnia sprawę.
To wiem.
Ciekawym tylko co zostało wysłane do Aquratu.
Bo stwierdzenie "wysłałem dane SR" jakieś takie...
A odnośnie informacji na stronie AM. Hmm, jakby we wszystko wierzyć, to mamy doskonały program idealnie omijający korki, ple ple ple.
Jak ma się rzeczywistość do zapewnień do wiemy wszyscy (no, prawie wszyscy ;) ).
Mnie chodziło o definicję SR i LD.
Dodatkowo niekoniecznie webmaster musi kumać co i jak się dzieje w AM.
Takie coś, jak definicja jednego i drugiego (to o ile znam tę robotę) to webmaster dostaje gotowe (obrobione przez naszego ulubionego marketigowca oczywiście).
A po drugie nie znalazłem nigdzie indziej innych definicji więc wydaje mi się, że trzeba oprzeć się na tych.
-
SR jak wiadomo składa się z trzech plików, jednym z nich jest events i jeśli blokada jest długoterminowa to na pocztątku pojawia się w AM za pośrednictwem LD następnie trafia (na 100%) do events.
Do events trafia przy okazji kolejnej aktualizacji kompletu SR i z grubsza rzecz biorąc, skutkują tylko na wybór dostępnych dróg w celu wyznaczenia tras.. Natomiast prędkości uzyskiwane na poszczególnych odcinków dróg, zbierane za pośrednictwem LD, również trafiają w pierwszej kolejności (na żywo) do użytkowników LD, bo w końcu oni są dostarczycielami tych danych. Natomiast po czasie trafiaj również do SR podczas aktualizacji speeds.a w ramach SR
ochkarol - myślałem, że wiesz skąd się m.in. biorą dane do SR
-
ochkarol - myślałem, że wiesz skąd się m.in. biorą dane do SR
No wiem :ok:
Powiedz mi dlaczego łączycie plik events.a ze SmartRoutes a nie z LiveDrive?
Bo...?
-
Bo:
1. Jest aktualizowany przy aktualizacji SR.
2. Ma wpływ na routing przy używaniu SR, a nie używaniu LD.
Te dane stosunkowo stałe - w odróżnieniu od korków, wypadków - są wpisane do events.a aby zmniejszyć ciężar danych LD. Ale LD jest tylko aktualizacją innych danych, między innymi tych zawartych w SR.
-
Bo:
1. Jest aktualizowany przy aktualizacji SR.
Nadinterpretacja.
Jest aktualizowany przy użyciu AM'Center, razem z danymi SmartRoutes. A to jeszcze nie oznacza technologii SmartRoutes.
Zadałem jachraniakowi pytanie, na które nie odpowiedział.
Czy jeśli przy pomocy AM'Center będziemy aktualizować skórki do programu to one też będą "danymi SmartRoutes"?
No bo idąc tym tokiem rozumowania to tak.
2. Ma wpływ na routing przy używaniu SR, a nie używaniu LD.
To jest jakiś argument.
Ale uważam, że program ogranicza się do "wycięcia" z LD samego pobierania danych on-line (bo koszty, bo możliwości techniczne itp.)
Te dane stosunkowo stałe - w odróżnieniu od korków, wypadków - są wpisane do events.a aby zmniejszyć ciężar danych LD. Ale LD jest tylko aktualizacją innych danych, między innymi tych zawartych w SR.
Tak oczywiście.
Sam użyłeś pojęcia "stosunkowo".
Bo czym się charakteryzuje technologia SmartRoutes? Danymi historycznymi - czyli statystyka.
A czym LiveDrive? Danymi tymczasowymi - czyli to co on-line (korki, wypadki itp) oraz roboty drogowe, remonty itp.
I oczywiście, że cały LD aktualizuje SR (taka nakładka). Bo taka jest idea LiveDrive, żeby nanosić poprawki jeśli występują odstępstwa od normy.
A takim odstępstwem jest korek, wypadek, remont drogi spowalniający ruch czy całkowite wyłączenie jej z ruchu.
Moim zdaniem to producent wie najlepiej jak zdefiniować własną technologię a to przy opisie LiveDrive napisał, że to dzięki niemu (a nie SmartRoutes) "ominiemy zamknięte i remontowane odcinki dróg."
-
Stosunkowo czyli czas trwania dni, tygodnie w odróżnieniu z jednej strony korków, wypadków - godziny, budowa dróg - na stałe.
Przy okazji aktualizuje się z SR i przy okazji nie aktualizuje się z LD. Za dużo tych okazji. Ale powiem więcej. LD jest technologią modyfikującą SR w miejscach gdzie są takie dane. Nie jest to nic odrębnego, a modyfikacja danych. Podobnie zresztą SR modyfikuje dane wynikające z kategoryzacji.
I nie ufaj tak producentowi. Po pierwsze nie ogarnia on całości programu co widać po radach supportu, po drugie rzecznik nie rozumie do końca algorytmów i wiedzy przekazywanej mu przez programistów, a po trzecie wreszcie, to co podaje to nie wykład naukowy, a PR mający zachęcić ludzi do określonych działań finansowych. Zatem zgodnie z tą filozofią nie mówi wszystkiego, a "upiększa" aby ładnie wyglądało i upraszcza aby, nowy klient nie wystraszył się tylko zachęcił.
Czerpanie wiedzy tylko ze sloganów reklamowych jest naiwnością. Zawsze trzeba krytycznie oceniać podawane fakty i porównywać z własnym doświadczeniem i opinią innych.
-
Czerpanie wiedzy tylko ze sloganów reklamowych jest naiwnością.
Abstrahuję kompletnie od jakości.
Uważasz, że to my tu na forum (demokratycznie, czy jak?) decydujemy o definicji i składzie SR i LD a nie twórcy tych technologii? :ohreally:
Chyba coś nie tak...
-
I nie ufaj tak producentowi. Po pierwsze nie ogarnia on całości programu co widać po radach supportu, po drugie rzecznik nie rozumie do końca algorytmów i wiedzy przekazywanej mu przez programistów, a po trzecie wreszcie, to co podaje to nie wykład naukowy, a PR mający zachęcić ludzi do określonych działań finansowych. Zatem zgodnie z tą filozofią nie mówi wszystkiego, a "upiększa" aby ładnie wyglądało i upraszcza aby, nowy klient nie wystraszył się tylko zachęcił.
To mi się szczególnie spodobało. :ok:
Zapomniałeś jeszcze dodać, że nawet Hołek wmawia nam, że "...nowa będzie lepsza" :) Dobrze, że chociaż Marzenka nie kłamie :proud:
-
Troche sie OT z tego watku zrobil :P A prawda jest taka, ze obecna wersja ma WIELKI problem z wyznaczaniem tras zgodnie z ich przeznaczeniem. Trasa SZYBKA bardzo czesto nie jest szybka, zwlaszcza w routingu nocnym - czesto LATWA jest wtedy szybsza i to dla samej AM. Po prostu paranoja, zwlaszcza jak support nie widzi w tym nic zlego :-|
-
Trasa SZYBKA bardzo czesto nie jest szybka, zwlaszcza w routingu nocnym - czesto LATWA jest wtedy szybsza i to dla samej AM. Po prostu paranoja, zwlaszcza jak support nie widzi w tym nic zlego :-|
Tu masz dowód, na to o czym piszesz. Wykonane przed chwilą.
http://mapa.targeo.pl/Mapa_Polski,19,16.99381,52.30237?l=4c8a504e86b498fb (http://mapa.targeo.pl/Mapa_Polski,19,16.99381,52.30237?l=4c8a504e86b498fb)
O tym czasie na ul. Sypniewo w Poznaniu, łatwiej spotkać zabłąkanego dzika, niż samochd. Dlaczego więc widać samą czerwień i "pomarańcz"? Koty wysyłają dane LD? :proud:
-
To jest problem danych SR od jakiegoś czasu.
Są miejscami takie wydumane, że aż strach.
Np. niewiem komu przyszło do głowy aż tak uszczegóławiać dane, że nawet na samych przecięciach dróg na skrzyzowaniach (toż to kilka metrów - jeden samochód, gora dwa) potrafi być naniesiona inna prędkość.
Obserwuję to zjawisko od początku roku. Co prawda jest dużo lepiej niz na początku roku ale jeszcze jest gorzej niż było rok temu np.
-
W danych SR nie będzie remontów i robót drogowych. Od tego jest LD i zdarzenia drogowe.
Twoje pretensje sa nieuzasadnione.
Chodzi mi o to że w miejscach remontów tworzą się korki i są ograniczania prędkości i te dane powinny być uwzględnione w SR. Rozumiem też producenta że nie jest w stanie uwzględnić poprawnie danych ze wszystkich dróg w Polsce. Ale to nie jest tematem wątku.
-
No właśnie niekoniecznie.
Bo SR uwzględnia korki ale stałe, cykliczne. Po zakończeniu remontu sytuacja wróci do normy.
Od tymczasowych spraw jest LD.
SmartRoutes ma być w miarę uniwersalne. Osoby nie aktualizujące danych (ani on-line ani via AM'Center) powinny mieć dane z sytuacji na drodze "normal".
Czyli z takiej sytuacji, że żadnych nadzwyczajnych utrudnień, które nie wystepują notorycznie nie ma.
Bo wyobraź sobie sytuację, że kupiłeś program a w nim dane o remoncie głównej drogi przelotowej w mieście. Nie aktualizujesz go bo nie masz jak/nie chce Ci się*.
I co? do końca życia AM bedzie omijała to utrudnienie?
Problem pojawił się, gdy ktoś w pewnym momencie zaczął zapodawać sezonowe dane SR. Czyli na zimę inne, na wakacje inne.
Wiesz o ile łatwiej jeździ się po miastach w wakacje.
Ktoś, kto kupił program z wakacyjnym SR i będzie chciał na tym jeździć przez resztę roku routing będzie miał cały czas wakacyjny - niekoniecznie dobry.
Owszem, możemy powiedzieć, że niektóre remonty trwają więcej niż rok. To teraz, powstaje pytanie gdzie jest granica "tymczasowości"?
Od jak długiego czasu trwania remontu (tymczasowego, było nie było) spowolnienie spowodowane nim ma na stałe zagościć w danych a do jak długiego czasu jego trwania ma być tylko w LD.
Ja stoję na stanowisku, że wrzucenie w tm roku sezonowości do SR było błędem.
Tak samo uważam, że nie powinny się w nim znajdować tymczasowe utrudnienia (bez względu na czas, jaki trwają).
Z programu korzysta więcej osób nie aktualizując go w ogóle niż tak jak my tutaj. I to ze względu na nich mam takie zdanie.
* - niepotrzebne skreślić
-
To jest problem danych SR od jakiegoś czasu.
Ja nie twierdze, ze SR i LD sa ok, tylko watek mowi zupelnie o innym problemie. Algorytm nie sprawdza w niektorych sytuacjach alternatywnej trasy, ktora dla samego programu, z tymi samymi danymi, jest szybsza niz ta, ktora proponowal za pierwszym razem. Podobne jest zestawienie SZYBKA - LATWA, a przeciez ETA i tak jest wyznaczana na podstawie tych samych danych SR. Ja to porownuje do sytuacji, gdy kiedys byl suwak od ustalenia jakosci obliczania trasy kosztem szybkosci obliczania. Kiedys byly problemy, jesli nie ustawialo sie tego suwaka na maks wydajnosc. Teraz ze wzgledu na duza ilosc danych do przetworzenia, obliczenia powinny byc jeszcze bardziej dokladne, a podejrzewam, ze nic w tym temacie nie zrobiono, a pewnie nawet pogorszono - moze rowniez dlatego, zeby slabsze sprzety jeszcze dzialaly. Tylko dlaczego psuc wszystkim algorytm obliczania, jak mozna bylo ta regulacje zostawic do wyboru uzytkownikom...
Odnosnie problemu, to on najczesniej pojawia sie w okolicach autostrad, jak np tutaj:
http://pdaclub.pl/forum/automapa/am-6-9-wreszcie-wydana!/msg1531456/#msg1531456 (http://pdaclub.pl/forum/automapa/am-6-9-wreszcie-wydana!/msg1531456/#msg1531456)
-
@ochkarol
I tutaj się z Tobą nie zgodzę. Podstawowe prędkości powinny być zaszyte w mapę, jak o kategoryzacja, profile, inne... (jakie? To już sprawa producenta).
SR powinien być wyłączalny i zawierać dane odbiegające od powyższych, a ważne w określonym czasie (lub jego części) - zwykle aktualizacja co dwa tygodnie.
LD to już powinno być tylko to co aktualne i odbiega od obu powyższych kategorii.
I użytkownik mając dostęp do sieci i chęć korzystania włącza LD. Inny może korzystać z bieżących utrudnień czasowych i korzysta z SR. A kto nie chce lub nie ma aktualnej subskrypcji wyłącza wszystko i ma typowe dane.
Oczywiście te dane podstawowe i tak tracą jakość. Oddaje się nowe drogi, czy przebudowuje lub zmienia węzły co zmienia czas przejazdu i rozdział ruchu na poszczególne drogi. Ale jak ktoś nie chce uaktualnień, to jego problem.
Dzisiaj jest jeden wielki bałagan. Typowe prędkości są nieprzystające do rzeczywistości. Są one nieudolnie poprawiane przez SR, które nie pełni swojej roli. A LD? to już wielka loteria. Złe fundamenty powodują chwianie się całej konstrukcji i bez uporządkowania lepiej nie będzie.
Oczywiście pomijam tutaj problemy samego programu, czyli jego niestabilność, dziwaczne algorytmy wyznaczania tras (w tym jakość trasy nie pasującą do jej typu), wizualizacja danych na ekranie, itd.
-
Algorytm nie sprawdza w niektorych sytuacjach alternatywnej trasy, ktora dla samego programu, z tymi samymi danymi, jest szybsza niz ta, ktora proponowal za pierwszym razem.
Przy którejśtam wersji program proponował podróż z Kielc do Lublina przez Radom, gdzie po postawieniu "przez" w Annopolu trasa okazywała się szybsza od szybkiej.
To jest kolejny problem.
Nie wiem czemu zrezygnowano z suwaka - może przy maksymalnej dokładności program nie radził sobie z wytyczaniem dłuższych tras?
Też uważam, że to był błąd.
Połączone: Październik 27, 2011, 15:01:08
SR powinien być wyłączalny
Pełna zgoda :ok:
i zawierać dane odbiegające od powyższych, a ważne w określonym czasie (lub jego części) - zwykle aktualizacja co dwa tygodnie.
A co z tymi, którzy nie maja jak aktualizować?
Niestety tych jest wiekszość. A przy statystycznym SR da się całkiem sporo cyklicznych korków ominąć.
Sam tak jeździłem blisko rok - z samym SR.
Zabierając de facto SR dla uzytkowników, którzy nie maja jak aktualizować swoich AM zabierasz im całkiem sensowną i pomocną funkcjonalność, która tak na prawdę odróżnia produkty komercyjne od darmowych.
A kto nie chce lub nie ma aktualnej subskrypcji wyłącza wszystko i ma typowe dane.
To nawet nie jest kwestia subskrypcji.
Mnóstwo remontów i prac drogowych w ciągu roku subskrypcji może zacząć się i skończyć. Wbudowując defacto w program informację o spowolnieniach na odcinkach tych robót, dzieki nie aktualizowaniu programu można miec niezłą sieczkę.
Generalnie się zgadzamy. Tylko ja uwazam, że dane o tymczasowych spowolnieniach powinny być dostepne dla użytkowników, którzy aktualizują program.
Dane SR (jeśli nie będą zawierały informacji o spowolnieniach tymczasowych) spokojnie nadaja się do ogólnej publikacji, bo jeśli bedą sensowne (a to inna bajka), to będą bardzo pomocne w planowaniu podróży.
Dzięki nim taka AM może mieć lepszy routing od OviMaps, Igo, Sygica czy innych.
Natomiast tymczasowe (mniej lub bardziej) odstepstwa od statystyki mogą uczynic routing jeszcze lepszym. I z tego dobrodziejstwa skorzystać mogą osoby aktualizujące program bez szkody dla tych co nie aktualizują.
Oczywiście te dane podstawowe i tak tracą jakość. Oddaje się nowe drogi, czy przebudowuje lub zmienia węzły co zmienia czas przejazdu i rozdział ruchu na poszczególne drogi.
Tu jest pole do popisu dla inteligentnej ingerencji w dane SR.
Ale jak ktoś nie chce uaktualnień, to jego problem.
Będąc producentem wolałbyś, żeby problem z Twoim produktem miało 80% klientów czy 20%?
Dzisiaj jest jeden wielki bałagan...
A to juz inna kwestia.
-
Zatem ogólnie się zgadzamy, tylko problem w tym, że AQ nie ma w tej kwestii zdania. A jakiekolwiek byle konsekwentne byłoby lepsze od przypadkowości.
-
Jak dla mnie Aqurat się dośc precyzyjnie okreslił i zdefiniował dość prcyzyjnie swoje technologie.
I mnie ten podział (zdefiniowany na stronie odpowiada).
My tutaj toczylismy jedynie spór ideologiczny o roboty drogowe (a co za tym idzie plik events.a) - czy to LD czy SR.
Generlanie dla sprawności funkcjonowania AM nasz spór nie ma wiekszego znaczenia. Wieksze znaczenie ma jakość działania tychże technologii. A co do tego już sa spore zastrzeżenia.
Niestety... :-|
-
@izaw
:ok: :ok: Nic bardziej rozsądnego i w pełni przemyślanego, niż to co napisałeś tutaj:
http://pdaclub.pl/forum/automapa/dlaczego-szybka-nie-jest-najszybsza/msg1535790/#msg1535790 (http://pdaclub.pl/forum/automapa/dlaczego-szybka-nie-jest-najszybsza/msg1535790/#msg1535790)
dawno nie czytałem.
Polecam wszystkim lekturę Twojej wypowiedzi - szczególnie producentowi :proud:
-
SR powinien być wyłączalny
A nie jest? Był o tym wątek http://pdaclub.pl/forum/automapa/jak-wylaczyc-sr-w-am-6-8-1-de-przydatna-instrukcja/ (http://pdaclub.pl/forum/automapa/jak-wylaczyc-sr-w-am-6-8-1-de-przydatna-instrukcja/) i w mojej 6.8.1 to działa. Czy w 6.9 usunięto oprócz opcji w ustawieniach również tę funkcję, którą można sobie było podłączyć do przycisku w Moim Menu?
-
Mi chodziło o zwykłą opcję w Menu. Przez kombinowanie to wiem jak wyłączyć, ale ni o to chodzi. Zresztą w któreś z kolejnych wersji wyłączenie może prowadzić do zawieszania programu lub idiotycznych tras. AQ wyraźnie dąży do uszczęśliwienia tą funkcjonalnością na siłę.
Obecnie korzystam z SR, ale bywały wersje danych absurdalne i chciałbym mieć prawo wyboru.
-
msz1959
Dodam tylko, że nie każdy ma czas i obowiązek studiować godzinami forum, by się doszukać kombinacji, co i jak się da ominąć i jaki to będzie miało wpływ na całość działania aplikacji.
Te funkcje były kiedyś w menu i każdy największy nawet "neptyk w tych zabawach", w prosty sposób mógł z nich skorzystać. I to było moim zdaniem normalne.
Nie rozwijam już nawet tematu, że na dzień dzisiejszy, zapewne 90 % użytkowników, nie ma zielonego pojęcia, o co biega z tym SR, LD, MIPLO ...
Być może producent sam doszedł do wniosku, że działanie tych elementów już za trudno ogarnąć :proud: i dlatego je ukrył. Ale od takich rozwiązań, to mamy w programie Menu Proste :proud:
Wystarczy przestudiować wymianę poglądów w tym temacie w ostatnich dniach. A nie brali udziału w tej dyskusji "neptycy". (polecam lekturę poprzedniej strony)
-
Problem pojawił się, gdy ktoś w pewnym momencie zaczął zapodawać sezonowe dane SR. Czyli na zimę inne, na wakacje inne.
Wiesz o ile łatwiej jeździ się po miastach w wakacje.
Ktoś, kto kupił program z wakacyjnym SR i będzie chciał na tym jeździć przez resztę roku routing będzie miał cały czas wakacyjny - niekoniecznie dobry.
Z remontami to rzeczywiście masz rację. Ale problem wakacyjnego routingu można by załatwić rozbudowując nieco kalendarz. Teraz SR uwzględnia jeśli się nie mylę godziny i dni tygodnia. Mógłby dodatkowo traktować okres wakacyjny.
Ale nie wiem jakby to wpłynęło na objętość danych.
-
Teraz SR uwzględnia jeśli się nie mylę godziny i dni tygodnia.
Tez tak myślałem (zresztą rok temu taj mi odpowiedział support).
Ale zimą okazało się, ze mamy SR zimowy, wakacyjny...
Mógłby dodatkowo traktować okres wakacyjny.
Ale nie wiem jakby to wpłynęło na objętość danych.
Jeśli by działało ok to nawet może być.
Ale w obecnej sytuacji uważam to za niepotrzebne skomplikowanie (dla programu i dla danych).
Patrząc z punktu widzenia jakości danych wolałbym, żeby były jedne na cały rok ale dobre i niż takie sobie (bo za takie je obecnie uważam) ale sezonowe.
Zresztą była tu na porą zimowo-wiosenną dyskusja o tym, czy aby na pewno zimą jeździ się wolniej (statystycznie, przez cały okres jej trwania). :mrgreen:
-
Dane SR są na pewno sezonowe. Nie jestem w stanie stwierdzić jak daleko w tył sięga statystyka, ale jest silnie dostosowana do ostatnich danych. Może wcześniejsze uwzględnia słabiej, może wcale, może tylko tam gdzie mało nowych? To jest tajemnica AQ. Chociaż nie wiem dlaczego. Byłaby to wskazówka jak dane traktować.
-
Dane SR są na pewno sezonowe.
To wiadomo - to zimą potwierdził mi ten sam support, który rok temu stwierdził, ze SR danych sezonowych nie zawiera, bo od tego jest LD.
-
...To jest tajemnica AQ. Chociaż nie wiem dlaczego. Byłaby to wskazówka jak dane traktować.
Izaw, bo to nie są dane do traktowania, tylko do jeżdżenia na nich bez zbędnego zadawania pytań. Zauważ, że przeciętny klient producenta programu prawdopodobnie nigdy nie dowie się o programie do aktualizowania sobie tych danych, czyli o AMcenter. Może gdyby support wysyłał do wszystkich mass emaila zaraz po wystawieniu nowszych danych , to wtedy z czasem świadomość społeczna by wzrastała, a tak to jak te baranki na rzeź, że użyję takiego porównania, może nie najlepszego, ale takie mi teraz jako pierwsze przyszło do głowy.
-
Przeciętny użytkownik jeździ na nieaktualnej mapie z SR z poprzedniego roku. I nawet o tym nie wie, że może uaktualnić program, mapy , SR.
I cieszy się, że dotarł do celu :ok:
-
Przeciętny użytkownik jeździ na nieaktualnej mapie z SR z poprzedniego roku. I nawet o tym nie wie, że może uaktualnić program, mapy , SR.
izaw to co wytłuściłem to chyba lekko przesadzone z Twojej strony, no chyba, że użytkownicy nie zaglądają od czasu do czasu do poczty, to wtedy zgoda, ale to juz mogą wtedy miec pretensje do samych siebie, bo tego żaden producent nie przeskoczy, no chyba, że kiedyś tak dorobią, że jak będziesz miał urządzenie z aktywnym internetem mobilnym to np przy starcie AM będzie sprawdzało dostępne aktualizacje programu/map/SR i bóg wie czego tam jeszcze i czytelnym komunikatem będzie nas o tym informowało, ale to pewnie nie prędko. Bo teraz to jedyne sprawdzanie jakie sie odbywa i to nawet off line, to to czy masz jeszcze ważną licencję i wtedy jest komunikat, a jakże i to nadzwyczaj czytelny :E :E :E .Oczywiście na usera typu off-line non stop nic nie wymyślisz.
-
Po prostu traktują nawigację jak telefon. Kupują z programem i mapami nic nie zmieniając. Po kilku latach kupują nową i tak im leci. Nawet nie podejrzewają, że mogą coś zmienić.
-
Przeciętny użytkownik jeździ na nieaktualnej mapie z SR z poprzedniego roku. I nawet o tym nie wie, że może uaktualnić program, mapy , SR.
I cieszy się, że dotarł do celu :ok:
Osobiście znam kilka takich osób. Jedni dostali w prezencie od syna, drudzy jako dodatek do fona ... . Znam nawet jednego, któremu prezent z sieci, w postaci AM na karcie, zleżał się przez rok w szufladzie.
Jak mu ją włożyłem do fona, zainstalowałem i zarejestrowałem, to stary chłop cieszył się jak dziecko, że mu działa i pokazało mu że stoi w "ogrodzie" :D Nawet nie chciał, by mu nawijać o aktualizacjach ... by czegoś nie skopsał, a jak dostawał maile z supportu, to mi je podsyłał i pytał o co biega. Po roku, kiedy go odwiedziłem, zerknąłem do jego punktów w historii i zdziwko - pustka. Licencja już wygasła i nawet nie chciał słuchać o możliwości przedłużania... I jak takiemu nabijać głowę teoriami dot. SR i LD :worried:
-
msz1959
Dodam tylko, że nie każdy ma czas i obowiązek studiować godzinami forum, by się doszukać kombinacji, co i jak się da ominąć i jaki to będzie miało wpływ na całość działania aplikacji.
Te funkcje były kiedyś w menu i każdy największy nawet "neptyk w tych zabawach", w prosty sposób mógł z nich skorzystać. I to było moim zdaniem normalne.
Nawet przez myśl mi nie przyszło bronić koncepcji usunięcia tej opcji - pełna zgoda, że powinna być. Moje pytanie było czysto informacyjne, bo 6.9 jeszcze przede mną i byłem ciekaw, czy już właśnie poszli "krok dalej" i usunęli nawet tę funkcję podpinalną do menu
-
Osobiście znam kilka takich osób. Jedni dostali w prezencie od syna.....
Witam wszystkich. Ja własnie jestem takim przykładem. Czytałem od dłuższego czasu ten dział jako gośc, ale Twój q1w2 post mnie zainspirował, żeby napisac kilka słów. Ja dostałem w prezencie AM od kolegi i chyba z pół roku mi sie to przeleżało w szufladzie. Dopiero jak jechałem na wakacje, to się zorientowałem, że chyba mam kilka miesięcy licencji w plecy, a może nie ? Nie wiem sprawdzę. Podobno na stronie producenta mozna to sprawdzić. Trochę poczytałem w internecie, a głównie tutaj o tych wszystkich technologiach i jestem pod wrażeniem tego co napakowali w ten program. Jeżdżę jut jakiś czas z AM i powiem szczerze, że ten live drive nie sprawdza mi się. Raz mnie pcha w korek w mieście, innym razem karze zjechać z np siódemki, gdzies "w pole", żebym zaraz z powrotem wracał na 7-ke. Bez LD ok i chyba na razie niech tak pozostanie.
-
:ok: ponieważ w języku polskim istnieje coś takiego jak stopniowanie przymiotników, to nie możemy winić "tfórców" AM za jakikolwiek błąd. Jest szybka, szybsza i najszybsza..... W menu AM jest tylko szybka co w oczywisty sposób tłumaczy, że nie jest to najszybsza, ani tym bardziej szybsza trasa. Mam nadzieję, że doczekamy się trasy szybkiej jako najszybszej, może kiedyś.... B)
-
Alez mozemy, wystarczy przeczytac instrukcje do programu:
[...]
System obsługuje następujące typy tras:
Szybka
Wyznaczona trasa będzie prowadzić po drogach, dla których czas przejazdu będzie najkrótszy.
[...]
-
B)...będzie...jak zacytowałeś "AM" i na to czekam :) :ok:... można by rzec PR doskonały :P
-
Pamiętam jak kiedyś trasa szybka oznaczała w AM zupełnie co innego i to było fajne. Owszem no niby mamy trasę łatwą powiecie i racja, ale to jednak nie to samo. Witam serdecznie.
-
Pamiętam jak kiedyś trasa szybka oznaczała w AM zupełnie co innego i to było fajne.
Jeśli masz na myśli routing po drogach jak najwyższej kategorii, to bardzo często z szybkością to ma niewiele wspólnego.
Owszem no niby mamy trasę łatwą powiecie i racja, ale to jednak nie to samo.
Bo się komuś zachciało unikać lewoskrętów. Kolejne przekombinowanie.
-
nie uważam aby było przekombinowane... Dla wielu kierowców skręt w lewo nie należy do łatwych manewrów, mimo, że sami siebie o to wcześniej nie podejrzewali.
Teksty które cytuję poniżej należą do tego samego autora :)
Nie chodzi o czepianie się słówek, a uzmysłowienie tego, że punkt widzenia często zależy od punktu siedzenia...
dla mnie tez to jest chore, zeby trasa unikala zakretow w lewo i rond. Jak mozna bylo wpasc na taki pomysl. Nie umiesz jezdzic, to nie wsiadaj do samochodu.
Trasa łatwa miała w swoim algorytmie uwzględniać drogi najwyższej kategorii , a w przypadku braku dostępności takowej miała brać jako kolejną niższej kategorii i tak dalej. I co wyszło z tego ? Jakaś popierdółka, karykatura typu trasy łatwej. Nikt nie mówił, że trasa łatwa ma być dla osób , które boją się jeździć autem :-|
skręciłem w lewo narażając zdrowie i auto, bo z przeciwnego kierunku jechali równo i wcale nie mieli zamiaru zwalniać na mój widok. W końcu strzeliłem z miejsca i udało się skręcić.
Podsumowując: w mojej ocenie algorytm trasy łatwej jest dokładnie taki, jaki jaki powinien być.
-
Podsumowując: w mojej ocenie algorytm trasy łatwej jest dokładnie taki, jaki jaki powinien być.
Widzę, że coś grzebnęli w nim, bo do tej pory z Poznania do Lublina AM prowadziła przez Warszawę :E
Teraz ładnie przez Stryków, Brzeziny, Rawę Mazowiecką, Grójec, Radom, Puławy i Kurów.
-
Widzę, że coś grzebnęli w nim...
A owszem i to już jakiś czas temu. Miedzy innymi unikanie skrętu w lewo nie jest już tak silne jak było na początku. I innych głupich manewrów też jest znacznie mniej.
-
Dla wielu kierowców skręt w lewo nie należy do łatwych manewrów, mimo, że sami siebie o to wcześniej nie podejrzewali.
Proponuję przemyśleć wydaną opinię.
Wjeżdżasz na 2 pasmówkę skrętem w prawo, oddzieloną pasem zieleni i linią tramwajową od 2 pasów w przeciwnym kierunku. Po niespełna 200 m masz łącznik, nawet poprzedzony oddzielnym pasem do skrętu w lewo i zawracania, z którego chętnie byś skorzystał by zawrócić i pojechać tam gdzie chcesz, ale AM go nie respektuje i zaczyna kombinować. By zobaczyć takie numery, czasami wystarczy jechać na "szybkiej" ze zbyt wysoko ustawionym unikaniem zawracania - wtedy Cię zawróci, ale na którejś z kolejnych poprzeczek (ostatniej, mieszczącej się w ustawionym zakresie unikania zawracania.
To samo dotyczy sytuacji, gdy "prześpisz" skrzyżowanie, na którym miałeś pojechać w lewo. 300 m dalej masz łącznik do zawracania, a AM kombinuje jakimiś uliczkami, byle w prawo.
Mówię tu o 6.9bPL (dla jasności)
-
Miedzy innymi unikanie skrętu w lewo nie jest już tak silne jak było na początku.
W ogóle uważam, że unikanie lewoskrętów jest potrzebne jak dziura w moście.
No i muszę odszczekać:
Widzę, że coś grzebnęli w nim, bo do tej pory z Poznania do Lublina AM prowadziła przez Warszawę :E
Teraz ładnie przez Stryków, Brzeziny, Rawę Mazowiecką, Grójec, Radom, Puławy i Kurów.
Miałem skonfigurowane i włączone profile prędkości.
Dalej łatwa z Poznania do Lublina (start piątek, 4 XI 2011, 16:30) prowadzi przez Warszawę.
Bez sensu...
-
a skąd waszmość wie że w przyszły piątek takowy przebieg trasy jest bez sensu ?
-
a skąd waszmość wie że w przyszły piątek takowy przebieg trasy jest bez sensu ?
Ty pytasz poważnie czy jaja sobie robisz?
-
a skąd waszmość wie że w przyszły piątek takowy przebieg trasy jest bez sensu ?
Wjazd Połczyńską, młyn przy rondzie przy dworcu zachodnim, Kopińska, Wawelska, trasa łazienkowska, Stara Miłosna i Zakręt, o Kołbieli nie wspomnę.
A do tego piątek popołudnie czyli godziny największego ruchu w największym mieście w Polsce (i pewnie jednym z najbardziej zakorkowanych).
No proszę Cię :ohreally:
-
kol. stafid widocznie uznał, że jest tu trochę za spokojnie i chciał nas trochę rozruszać :proud: