Czy to kłopotliwy manewr ?

  • 61 Odpowiedzi
  • 19191 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

PapaD

Czy to kłopotliwy manewr ?
« dnia: Listopad 17, 2011, 11:47:42 »
Panowie, czy jak jedziecie w terenie sobie nieznanym, czy jak widzicie, że następny manewr jest oznaczony jednym z tych dwóch znaków, czy nie macie uczucia niepewności ? Ja jak widze taki manewr na pilocie, to doświadczenie w programie mówi mi teraz spodziewj się wszystkiego. Czy wy ty też macie troche z interpretacją tego manewru kłopot, czy tylko ja jestem taki ułomny ?

*

Offline RUKAT

  • *****
  • 2388
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: POCO X3 NFC
Odp: Czy to kłopotliwy manewr ?
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 17, 2011, 12:29:38 »
Wg. mnie nie ma problemu.  Ten znak pojawia się razem z komunikatem :trzymaj się prawego/lewego pasa"  co w filozofii komunikatów AM oznacza aby zająć miejsce po prawej/lewej stronie znaku poziomego "P-7a linia krawędziowa przerywana"  .   Jak sama nazwa wskazuje jest to krawędź drogi wiec jeśli po drugiej stronie P-7 też jest droga to jest to inna droga  :ohreally: a to właśnie kojarzy Mi się patrząc na zamieszczone przez Ciebie znaki - Należy  przejechać z jednej drogi na drugą   B)  B)
Wg. mnie jest to logiczne i nie można się czepiać . Oczywiście komuś może się to  nie podobać i widział by inny sposób oznaczenia takiego manewru ale  nie można mówić że  tak jak jest ,  jest  mylące .   
« Ostatnia zmiana: Listopad 17, 2011, 12:31:29 wysłana przez RUKAT »
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy ;o)

*

PapaD

Odp: Czy to kłopotliwy manewr ?
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 17, 2011, 12:41:40 »
ten znak absolutnie nie musi być mylny. Ja mam trochę z nim problem, dlatego zwykle wtedy spoglądam na widok trasy przede mną i kieruję się tym przebiegiem, tak mi łatwiej po prostu. ja dość często odnoszę wrażenie, że zbyt często taki manewr podpowiada program, a tak naprawdę jak dojeżdżamy do niego to okazuje się, że wystarczyło jechac np prosto lewym pasem i tyle.
« Ostatnia zmiana: Listopad 17, 2011, 13:01:49 wysłana przez PapaD »

*

Offline kwojtow

  • *****
  • 1035
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad VIVO ST, Sony Xperia Z, Asus A696
Odp: Czy to kłopotliwy manewr ?
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 17, 2011, 13:22:47 »
... ja dość często odnoszę wrażenie, że zbyt często taki manewr podpowiada program, a tak naprawdę jak dojeżdżamy do niego to okazuje się, że wystarczyło jechac np prosto lewym pasem i tyle.
Potwierdzam i zgadzam sie z tym co cytuje.

*

Offline RUKAT

  • *****
  • 2388
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: POCO X3 NFC
Odp: Czy to kłopotliwy manewr ?
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 17, 2011, 13:45:12 »
Nie koledzy ,nie tak. Ani ten znak ani jego dzwiękowy odpowiednik (trzymaj się lewego/prawego pasa) nie mówią jaki manewr trzeba wykonać . Ten znak i komunikat mówią nam po której stronie znaku P-7a mamy się znaleźć, a jak to zrobić (zmieniać pas czy nie) to zależy gdzie jesteśmy (tego program nie wie, za mała dokładność GPSa)
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy ;o)

Odp: Czy to kłopotliwy manewr ?
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 17, 2011, 14:36:53 »
Nie koledzy ,nie tak. Ani ten znak ani jego dzwiękowy odpowiednik (trzymaj się lewego/prawego pasa) nie mówią jaki manewr trzeba wykonać . Ten znak i komunikat mówią nam po której stronie znaku P-7a mamy się znaleźć, a jak to zrobić (zmieniać pas czy nie) to zależy gdzie jesteśmy (tego program nie wie, za mała dokładność GPSa)

Czyżby kolega RUKAT był jednym z twórców AM? Z taka pewnością siebie wyjaśnia co ten komunikat oznacza...
Ja go interpretowałem raczej tak jak koledzy wyżej co w sumie mogło prowadzić również do zmiany drogi... Czyli myślę, że prawda leży po obu stronach :ok:

*

Offline RUKAT

  • *****
  • 2388
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: POCO X3 NFC
Odp: Czy to kłopotliwy manewr ?
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 17, 2011, 14:46:28 »
Nie kolego nie jestem twórcą AM ale używam ten program dość długo żeby zaobserwować jak działa :ohreally: a nie co mi się wydaje po spojrzeniu na obrazek  :P  Dodatkowo kwestia co poeta miał na myśli w strofie "trzymaj się lewego pasa" było wałkowane na forum nie raz. 
« Ostatnia zmiana: Listopad 17, 2011, 15:11:06 wysłana przez RUKAT »
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy ;o)

*

Offline izaw

  • *****
  • 1165
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Czy to kłopotliwy manewr ?
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 17, 2011, 15:09:54 »
Z tym komunikatem "trzymaj się lewego pasa ruchu" też nie jest najlepiej. Jedziesz główną drogą trzy pasy na wprost i pojawia się jeden w prawo. I AM krzyczy jak powyżej. A trzeba jechać prosto każdym dotychczasowym pasem, a nie szukać luki na lewym.

Jeszcze gorzej gdy za kilkadziesiąt metrów jest kolejne skrzyżowanie i lewy jest do skrętu w lewo. Teraz krzyczy aby zjechać na prawy. Syndrom wycieraczki.

*

Offline ycbo

  • ****
  • 810
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 11 Pro
Odp: Czy to kłopotliwy manewr ?
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 17, 2011, 15:34:29 »
Np. tu jest sensowny przykład dla takiego wskazania, mnie on pasuje i pomaga.

*

Offline RUKAT

  • *****
  • 2388
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: POCO X3 NFC
Odp: Czy to kłopotliwy manewr ?
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 17, 2011, 15:35:19 »
No cóż widzę że nie jest to intuicyjne niestety :(   izaw. Jeszcze raz spróbuję wytłumaczyć  :-|. Komunikat "trzymaj się lewego pasa "  (a nie "trzymaj się lewego pasa ruchu:P ) nie mówi o pasach ruchu takich jak są zdefiniowane w KRD . W tym komunikacie nie chodzi o pas ruchu tylko o pas drogi w rozumieniu potocznym  .Nie oznacza jedź po lewym pasie ruchu drogowego, oznacza jedź po lewej stronie znaku P-7a (gruba linia przerywana) .Po tej lewej stronie może być 1;2;5.. pasów ruchu drogowego .Ten komunikat pojawia się tam gdzie droga rozdziela się na dwie ale jakiś czas biegną razem i są rozdzielone właśnie znakiem P-7a  a Ty dostajesz info którą z tych dróg masz pojechać , Nie ma "skręć w lewo" bo nie skręcasz (jeszcze) .
 Co do tego na którym pasie ruchu (KRD) masz się ustawić to od tego jest APR .
Prawdopodobnie z chęci utworzenia zwięzłego komunikatu powstało to  "trzymaj się lewego pasa" Rzeczywiście nie jest to intuicyjne ale wystarczy załapać i jest ok.       albo patrzeć tylko na APR
« Ostatnia zmiana: Listopad 17, 2011, 15:54:39 wysłana przez RUKAT »
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy ;o)

*

Offline ycbo

  • ****
  • 810
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 11 Pro
Odp: Czy to kłopotliwy manewr ?
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 17, 2011, 15:55:14 »
RUKAT - lepiej tego nikt nie wyjaśni, tak właśnie jest jak na obrazku wyżej.

*

PapaD

Odp: Czy to kłopotliwy manewr ?
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 17, 2011, 15:56:58 »
Co do tego na którym pasie ruchu (KRD) masz się ustawić to od tego jest APR .
Prawdopodobnie z chęci utworzenia zwięzłego komunikatu powstało to  "trzymaj się lewego pasa" Rzeczywiście nie jest to intuicyjne ale wystarczy załapać i jest ok.       albo patrzeć tylko na APR
No właśnie i tu trafiłeś w mój czuły punkt, a mianowicie w APR. Gdyby ten APR pojawiał się zawsze przy okazji takiego manewru, to dziś tego wątku bym nie zakładał. Niestety w miarę uczciwy APR jest tylko wg mnie w Warszawie. Kilka dni temu jechałem obwodnicą tą nową Wrocławia przy kiepskiej widoczności i przez to że APR się nie pokazywał zjechałem za szybko i wpakowałem się jadąc do Wawy w centrum zakorkowanego miasta i 40 minut w plecy. W ogóle zauważyłem, że we Wrocku APR jest sporadyczny, ale mogę się mylić. Jeżeli program nie zawiera drogowskazów, o co widziałem były tu niejednokrotnie prośby, to chociaż niech pokrycie tym APR-em będzie możliwie pełne, a tam gdzie są takie właśnie dyskusyjne wątpliwości to obowiązowo. Czy zbyt wiele oczekuję ?

*

Offline izaw

  • *****
  • 1165
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Czy to kłopotliwy manewr ?
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 17, 2011, 16:03:51 »
@RUKAT masz rację: nie jest to intuicyjne, a powinno. Lepszy brak informacji od dezinformacji.

Pięknie tłumaczysz, tylko jak tego Twojego znaku P-7a nie ma, to czego się trzymać. Widzę tu zalążek dyskusji jak o używaniu kierunkowskazów. Tylko pas nie jest pasem ruchu w odróżnieniu od tamtej. Cóż wieloznaczność w cenie.

Ja tam wolę od patrzenia na APR patrzeć przez szybę. Zawsze to bezpieczniej, zwłaszcza na skrzyżowaniach. APR ma być pomocą a nie od prostowania błędów zapowiedzi.

Przykład właściwy podał @ybco, a inny to Aleje Jerozolimskie w Warszawie i równoległe drogi górą i dołem. Na pewno przykład @PapaD nie powinien być tak oznaczany.

@RUKAT podobnie jak @sewas1979 czuję się informowany jak przez twórcę a nie użytkownika. Nawet PR AQ tego nie wie. Ale jeżeli to Twoje spostrzeżenia to gratuluję wczucia się w AM.

*

Offline RUKAT

  • *****
  • 2388
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: POCO X3 NFC
Odp: Czy to kłopotliwy manewr ?
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 17, 2011, 16:33:59 »
........ jak tego Twojego znaku P-7a nie ma, to czego się trzymać..........

Masz na myśli jakieś konkretne miejsce czy tylko gdybasz :ohreally:   Jak akurat frezują nawierzchnie to i APR  można sobie darować :grin:   

ps. dezinformacja to jak  jest  komunikat "na rondzie w lewo trzeci wyjazd" a trasa prowadzi w prawo   :shock:   a tu masz info prawidłowe tylko go nie rozumiesz :P :E :E 


ps2. Z mojej strony koniec dyskusji na ten temat .Wyjaśniłem jak ja to widzę i nie będę się dalej bił piany :swirus:
« Ostatnia zmiana: Listopad 17, 2011, 16:37:36 wysłana przez RUKAT »
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy ;o)

*

PapaD

Odp: Czy to kłopotliwy manewr ?
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 17, 2011, 16:43:27 »
ps. dezinformacja to jak  jest  komunikat "na rondzie w lewo trzeci wyjazd" a trasa prowadzi w prawo   :shock:   a tu masz info prawidłowe tylko go nie rozumiesz :P :E :E 
ten cytat niech będzie kwintesencją tej dyskusji. Jeden forumowicz nie ma z tym manewrem najmniejszego problemu i uważa, że jest dobrze. Okey szanuję to, a teraz druga strona medalu, tzn kilku forumowiczów, którzy zabrali głos (poza ycbo, tutaj trudno ocenić) napisali, że jest to dość problematyczny manewr. Jaki z tego wniosek, chyba nie muszę pisać.

Jak jedna osoba mi mówi, że jestem wstrętnym typem, to go zlewam i idę dalej, ale jak mi to mówi kilka osób, to robię sobie samoocenę. To tak mały epilog do poruszonego tematu, który dedykuje twórcom programu.

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: Czy to kłopotliwy manewr ?
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 17, 2011, 17:15:05 »
Jak akurat frezują nawierzchnie to i APR  można sobie darować :grin:
Niekoniecznie. Bo przeciętny kierowca jest sobie w stanie wytyczyć sam X pasów i wjechać na ten, który APR podpowiada.
A w takiej sytuacji jak opisujesz tej linii na drodze możesz sobie szukać...

Ale przykład jest ekstremalny i nie ma o czym mówić.

Ja widzę inną "słabość" tych komunikatów. Na pilocie (a czasem również komunikat głosowy) pojawia się zanim linia P7-a pojawia się w zasięgu wzroku. I tutaj ten komunikat jest bezużyteczny a nawet porafi być mylący.

Ja uważam, że ten sposób komunikacji jest nie najszczęśliwszy. Ale rozumiem o co chodzi i jak to działa.

Problem robi się wtedy, gdy nawigacje zaczyna uzywac użytkownik niekoniecznie zaznajomiony z tajnikami tego komunikatu. Jedzie i widzi oraz słyszy "trzymaj się lewego pasa". I co robi kombinuje (często niepotrzebnie) jak tu dostać się na lewy skrajny pas.
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Czy to kłopotliwy manewr ?
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 17, 2011, 17:15:41 »
Już dawno się przyzwyczaiłem i wiem czego AM ode mnie chce w takich przypadkach.
Trzymaj się lewego pasa, gdy tych pasów jest więcej niż 2, znaczy po prostu:
- 'nie jedź skrajnym prawym' albo:
- 'zaraz będzie odbicie w prawo, uważaj żebyś tam nie wjechał'.

I nie tak szybko z tym epilogiem, dedykacja dla twórców będzie miała sens
jak dopracujemy się jakiejś propozycji, która będzie naszym zdaniem lepsza
od tego co mamy obecnie w programie.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: Czy to kłopotliwy manewr ?
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 17, 2011, 17:19:05 »
... dedykacja dla twórców będzie miała sens
jak dopracujemy się jakiejś propozycji, która będzie naszym zdaniem lepsza
od tego co mamy obecnie w programie.
To jest faktycznie ciekawe zagadnienie, bo zwykłymi komunikatami "w prawo" czy "w lewo" takich manewrów się nie obsłuży.
Zastanawiałem się kiedyś czy nie lepsze byłyby istniejące już "zjedź w prawo/lewo" :mysli:
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline izaw

  • *****
  • 1165
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Czy to kłopotliwy manewr ?
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 17, 2011, 17:33:31 »
@ochkarol

Masz rację, że wcześniejszy komunikat może być konfundujący, tyle że za późny jest też bez sensu, bo nie ma czasu na reakcję. Zresztą dotyczy to większości komunikatów.

Co do propozycji to może "jedź lewą/prawą jezdnią". Przy wątpliwościach co do pasów może pomóc oznaczenie na jezdni lub znakach pionowych, w ostateczności (o ile jest) APR.

Też gdy są blisko siebie dwa manewry przydałoby się już przed pierwszym wskazywanie optymalnych pasów.

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: Czy to kłopotliwy manewr ?
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 17, 2011, 17:50:43 »
Też gdy są blisko siebie dwa manewry przydałoby się już przed pierwszym wskazywanie optymalnych pasów.
I tak się gdzieniegdzie dzieje  :ok:
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

q1w2

Odp: Czy to kłopotliwy manewr ?
« Odpowiedź #20 dnia: Listopad 17, 2011, 18:19:38 »
Już dawno się przyzwyczaiłem i wiem czego AM ode mnie chce w takich przypadkach.
Trzymaj się lewego pasa, gdy tych pasów jest więcej niż 2, znaczy po prostu:
- 'nie jedź skrajnym prawym' albo:
- 'zaraz będzie odbicie w prawo, uważaj żebyś tam nie wjechał'.
Dokładnie tak samo odbieram intencję Marzenki w tej kwestii.
Jedyne, czego bym sobie i kolegom życzył, to obecności APR-u w takich miejscach. Szczególnie w sytuacji, kiedy na stosunkowo krótkim odcinku, jest kilka miejsc, wymagających precyzyjnego, czy optymalnego ustawienia się na właściwym pasie - zjazdy, wjazdy, rozwidlenia, skrzyżowania czy ronda, a droga, którą się poruszamy ma więcej niż 2 pasy w jednym kierunku.
« Ostatnia zmiana: Listopad 17, 2011, 18:22:32 wysłana przez q1w2 »

*

PapaD

Odp: Czy to kłopotliwy manewr ?
« Odpowiedź #21 dnia: Listopad 17, 2011, 18:38:12 »
I nie tak szybko z tym epilogiem, dedykacja dla twórców będzie miała sens
jak dopracujemy się jakiejś propozycji, która będzie naszym zdaniem lepsza
od tego co mamy obecnie w programie.
No w sumie sie zgadzam z tym cytatem, chociaż pisząc epilog nie przyszło mi do głowy, że producentowi trzeba podać problem na talerzu od razu z rozwiązaniami. Skoro jedna tak napisałeś, to masz w tej kwestii doświadczenie i na nim oparłeś swoje stanowisko :) To trzymaj się lewej/prawej jezdni chyba nie jest złym pomysłem.

*

pliers

Odp: Czy to kłopotliwy manewr ?
« Odpowiedź #22 dnia: Listopad 17, 2011, 18:59:57 »
Nokia Maps zdaje się mówi "trzymaj się lewej/prawej strony". Według mnie to też lepsze niż gdy podmiotem jest pas bo może to zostać zinterpretowane jako konkretny pas a przecież nie o to chodzi.

*

q1w2

Odp: Czy to kłopotliwy manewr ?
« Odpowiedź #23 dnia: Listopad 17, 2011, 20:19:17 »
A co w przypadku, kiedy mamy trzy pasy. Lewy do zjazdu w lewo, lub ew. zawracania, środkowy do jazdy na wprost, i prawy do zjazdu w prawo, lub wjazdu na stację paliw, parking ..
A my chcemy prosto. Ma nam mówić - trzymaj się środka?
Niezły temat  :proud: Taki integracyjny  :ok:

*

pliers

Odp: Czy to kłopotliwy manewr ?
« Odpowiedź #24 dnia: Listopad 17, 2011, 20:22:52 »
ma wtedy nic nie mówić, albo mówić PROSTO jak do tej pory

*

q1w2

Odp: Czy to kłopotliwy manewr ?
« Odpowiedź #25 dnia: Listopad 17, 2011, 21:04:14 »
ma wtedy nic nie mówić, albo mówić PROSTO jak do tej pory
300 m przed tym miejscem, wszystkie pasy są "na wprost", a my chyba w tej dyskusji chcemy, by AM z odpowiednim wyprzedzeniem, nas ustawiła na tym najbardziej optymalnym. :proud:
Osobiście podtrzymuję pogląd, że w tym elemencie dobrze jest, jak jest. :ok:

*

Offline jachu77

  • *
  • 95
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Asus A696
Odp: Czy to kłopotliwy manewr ?
« Odpowiedź #26 dnia: Listopad 17, 2011, 21:10:21 »
ma wtedy nic nie mówić, albo mówić PROSTO jak do tej pory

Na bardziej skomplikowanych skrzyżowaniach, rozjazdach autostradowych itp. obok asystenta pasa ruchu powinny być obowiązkowo pokazywane drogowskazy z których się dowiemy na jaką miejscowość i nr drogi mamy się kierować. Około 1,5 roku temu przez niezrozumienie komunikatu AM musiałem nadrabiać kilkadziesiąt km po Paryżu. Zdaje się, że drogowskazy są zaszyte w mapach Europy i chyba to nie jest duży wysiłek dla programistów aby te informacje pojawiały się na ekranie AM.  :-|

 

*

Offline emisiu

  • Ekspert AutoMapa
  • *****
  • 2362
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Czy to kłopotliwy manewr ?
« Odpowiedź #27 dnia: Listopad 18, 2011, 10:27:55 »
...Zdaje się, że drogowskazy są zaszyte w mapach Europy i chyba to nie jest duży wysiłek dla programistów aby te informacje pojawiały się na ekranie AM.  :-|

Tak, tylko zdaje Ci się. Dla tych programistów jest to wysiłek wręcz nie do pokonania.  :E

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: Czy to kłopotliwy manewr ?
« Odpowiedź #28 dnia: Listopad 18, 2011, 11:20:31 »
A co w przypadku, kiedy mamy trzy pasy. Lewy do zjazdu w lewo, lub ew. zawracania, środkowy do jazdy na wprost, i prawy do zjazdu w prawo, lub wjazdu na stację paliw, parking ..
A my chcemy prosto. Ma nam mówić - trzymaj się środka?
Niezły temat  :proud: Taki integracyjny  :ok:
I onegdaj w Lublinie, w takiej sytuacji właśnie AM mówiła "trzymaj się lewego pasa".  :mrgreen: :E
I też była o tym dyskusja tutaj czy to nie jest wprowadzający w błąd komunikat.
Bo z punktu widzenia świeżego uzytkownika AM (o czym już pisałem) nie ma znaczenia czy są linie P7-a czy nie ma. Jeśli gościu dojeżdża do skrzyzowania i słyszy "trzymaj się lewego pasa", to jeśli są tylko trzy pasy i każdy w innym kierunku to wiadomo na którym pasie się ustawi - na niewłaściwym (jeśli na ekran nie popatrzy).  :D

Zgłosiłem to do Aquratu i teraz jest komunikat "prosto" albo nie ma wcale (zależy od wersji AM - ale dawno już tamtędy tak nie jechałem).

Połączone: Listopad 18, 2011, 11:22:33
Tak, tylko zdaje Ci się. Dla tych programistów jest to wysiłek wręcz nie do pokonania.  :E
Oprócz wysiłku może być to kwestia szczegółów licencji na mapy.
« Ostatnia zmiana: Listopad 18, 2011, 11:22:33 wysłana przez ochkarol »
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

q1w2

Odp: Czy to kłopotliwy manewr ?
« Odpowiedź #29 dnia: Listopad 18, 2011, 12:38:21 »
Jeśli gościu dojeżdża do skrzyzowania i słyszy "trzymaj się lewego pasa", to jeśli są tylko trzy pasy i każdy w innym kierunku to wiadomo na którym pasie się ustawi - na niewłaściwym (jeśli na ekran nie popatrzy).
Nie znam nikogo, kto dojeżdżając do skrzyżowania, kątem oka nie podgląda tego, co na ekranie. To, że ktoś niewłaściwie zinterpretuje komunikat, nie znaczy, że ma "pójść w maliny". Oprócz niebieskiej , grubej "krechy", ma jeszcze górną belkę, ma w pilocie info o odl. do najbliższego manewru i graficznie pokazany sposób jego wykonania. Raczej trzeba się mocno starać, by "zbłądzić".
Oczywiście mam tu na myśli klarowne sytuacje, a nie błędy mapowe, czy programowe.
Też znam miejsce, gdzie podporządkowana dojeżdża do drogi z pierwszeństwem pod dosyć dużym kątem i wybór mamy tylko w lewo, lub w prawo, a Marzenka każe "prosto". Ale to nie znaczy, że mam komuś wjechać do ogródka :D
Wiem, że na tym skrzyżowaniu jazda w prawo, to praktycznie tylko "kiwka", nie mniej jednak wjeżdżamy z podporządkowanej i komunikat powinien być "w prawo", lub "lekko w prawo". Po odwróceniu trasy, dojeżdżając do tego skrzyżowania, dostajemy już prawidłowy komunikat "lekko w lewo" :ok:.
Przykład:
Poznań
Start - Głuszyna 33
Meta - Starołęcka 198
« Ostatnia zmiana: Listopad 18, 2011, 12:54:34 wysłana przez q1w2 »