PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: PapaD w Listopad 17, 2011, 11:47:42
-
Panowie, czy jak jedziecie w terenie sobie nieznanym, czy jak widzicie, że następny manewr jest oznaczony jednym z tych dwóch znaków, czy nie macie uczucia niepewności ? Ja jak widze taki manewr na pilocie, to doświadczenie w programie mówi mi teraz spodziewj się wszystkiego. Czy wy ty też macie troche z interpretacją tego manewru kłopot, czy tylko ja jestem taki ułomny ?
-
Wg. mnie nie ma problemu. Ten znak pojawia się razem z komunikatem :trzymaj się prawego/lewego pasa" co w filozofii komunikatów AM oznacza aby zająć miejsce po prawej/lewej stronie znaku poziomego "P-7a linia krawędziowa przerywana" . Jak sama nazwa wskazuje jest to krawędź drogi wiec jeśli po drugiej stronie P-7 też jest droga to jest to inna droga :ohreally: a to właśnie kojarzy Mi się patrząc na zamieszczone przez Ciebie znaki - Należy przejechać z jednej drogi na drugą B) B)
Wg. mnie jest to logiczne i nie można się czepiać . Oczywiście komuś może się to nie podobać i widział by inny sposób oznaczenia takiego manewru ale nie można mówić że tak jak jest , jest mylące .
-
ten znak absolutnie nie musi być mylny. Ja mam trochę z nim problem, dlatego zwykle wtedy spoglądam na widok trasy przede mną i kieruję się tym przebiegiem, tak mi łatwiej po prostu. ja dość często odnoszę wrażenie, że zbyt często taki manewr podpowiada program, a tak naprawdę jak dojeżdżamy do niego to okazuje się, że wystarczyło jechac np prosto lewym pasem i tyle.
-
... ja dość często odnoszę wrażenie, że zbyt często taki manewr podpowiada program, a tak naprawdę jak dojeżdżamy do niego to okazuje się, że wystarczyło jechac np prosto lewym pasem i tyle.
Potwierdzam i zgadzam sie z tym co cytuje.
-
Nie koledzy ,nie tak. Ani ten znak ani jego dzwiękowy odpowiednik (trzymaj się lewego/prawego pasa) nie mówią jaki manewr trzeba wykonać . Ten znak i komunikat mówią nam po której stronie znaku P-7a mamy się znaleźć, a jak to zrobić (zmieniać pas czy nie) to zależy gdzie jesteśmy (tego program nie wie, za mała dokładność GPSa)
-
Nie koledzy ,nie tak. Ani ten znak ani jego dzwiękowy odpowiednik (trzymaj się lewego/prawego pasa) nie mówią jaki manewr trzeba wykonać . Ten znak i komunikat mówią nam po której stronie znaku P-7a mamy się znaleźć, a jak to zrobić (zmieniać pas czy nie) to zależy gdzie jesteśmy (tego program nie wie, za mała dokładność GPSa)
Czyżby kolega RUKAT był jednym z twórców AM? Z taka pewnością siebie wyjaśnia co ten komunikat oznacza...
Ja go interpretowałem raczej tak jak koledzy wyżej co w sumie mogło prowadzić również do zmiany drogi... Czyli myślę, że prawda leży po obu stronach :ok:
-
Nie kolego nie jestem twórcą AM ale używam ten program dość długo żeby zaobserwować jak działa :ohreally: a nie co mi się wydaje po spojrzeniu na obrazek :P Dodatkowo kwestia co poeta miał na myśli w strofie "trzymaj się lewego pasa" było wałkowane na forum nie raz.
-
Z tym komunikatem "trzymaj się lewego pasa ruchu" też nie jest najlepiej. Jedziesz główną drogą trzy pasy na wprost i pojawia się jeden w prawo. I AM krzyczy jak powyżej. A trzeba jechać prosto każdym dotychczasowym pasem, a nie szukać luki na lewym.
Jeszcze gorzej gdy za kilkadziesiąt metrów jest kolejne skrzyżowanie i lewy jest do skrętu w lewo. Teraz krzyczy aby zjechać na prawy. Syndrom wycieraczki.
-
Np. tu jest sensowny przykład dla takiego wskazania, mnie on pasuje i pomaga.
-
No cóż widzę że nie jest to intuicyjne niestety :( izaw. Jeszcze raz spróbuję wytłumaczyć :-|. Komunikat "trzymaj się lewego pasa " (a nie "trzymaj się lewego pasa ruchu" :P ) nie mówi o pasach ruchu takich jak są zdefiniowane w KRD . W tym komunikacie nie chodzi o pas ruchu tylko o pas drogi w rozumieniu potocznym .Nie oznacza jedź po lewym pasie ruchu drogowego, oznacza jedź po lewej stronie znaku P-7a (gruba linia przerywana) .Po tej lewej stronie może być 1;2;5.. pasów ruchu drogowego .Ten komunikat pojawia się tam gdzie droga rozdziela się na dwie ale jakiś czas biegną razem i są rozdzielone właśnie znakiem P-7a a Ty dostajesz info którą z tych dróg masz pojechać , Nie ma "skręć w lewo" bo nie skręcasz (jeszcze) .
Co do tego na którym pasie ruchu (KRD) masz się ustawić to od tego jest APR .
Prawdopodobnie z chęci utworzenia zwięzłego komunikatu powstało to "trzymaj się lewego pasa" Rzeczywiście nie jest to intuicyjne ale wystarczy załapać i jest ok. albo patrzeć tylko na APR
-
RUKAT - lepiej tego nikt nie wyjaśni, tak właśnie jest jak na obrazku wyżej.
-
Co do tego na którym pasie ruchu (KRD) masz się ustawić to od tego jest APR .
Prawdopodobnie z chęci utworzenia zwięzłego komunikatu powstało to "trzymaj się lewego pasa" Rzeczywiście nie jest to intuicyjne ale wystarczy załapać i jest ok. albo patrzeć tylko na APR
No właśnie i tu trafiłeś w mój czuły punkt, a mianowicie w APR. Gdyby ten APR pojawiał się zawsze przy okazji takiego manewru, to dziś tego wątku bym nie zakładał. Niestety w miarę uczciwy APR jest tylko wg mnie w Warszawie. Kilka dni temu jechałem obwodnicą tą nową Wrocławia przy kiepskiej widoczności i przez to że APR się nie pokazywał zjechałem za szybko i wpakowałem się jadąc do Wawy w centrum zakorkowanego miasta i 40 minut w plecy. W ogóle zauważyłem, że we Wrocku APR jest sporadyczny, ale mogę się mylić. Jeżeli program nie zawiera drogowskazów, o co widziałem były tu niejednokrotnie prośby, to chociaż niech pokrycie tym APR-em będzie możliwie pełne, a tam gdzie są takie właśnie dyskusyjne wątpliwości to obowiązowo. Czy zbyt wiele oczekuję ?
-
@RUKAT masz rację: nie jest to intuicyjne, a powinno. Lepszy brak informacji od dezinformacji.
Pięknie tłumaczysz, tylko jak tego Twojego znaku P-7a nie ma, to czego się trzymać. Widzę tu zalążek dyskusji jak o używaniu kierunkowskazów. Tylko pas nie jest pasem ruchu w odróżnieniu od tamtej. Cóż wieloznaczność w cenie.
Ja tam wolę od patrzenia na APR patrzeć przez szybę. Zawsze to bezpieczniej, zwłaszcza na skrzyżowaniach. APR ma być pomocą a nie od prostowania błędów zapowiedzi.
Przykład właściwy podał @ybco, a inny to Aleje Jerozolimskie w Warszawie i równoległe drogi górą i dołem. Na pewno przykład @PapaD nie powinien być tak oznaczany.
@RUKAT podobnie jak @sewas1979 czuję się informowany jak przez twórcę a nie użytkownika. Nawet PR AQ tego nie wie. Ale jeżeli to Twoje spostrzeżenia to gratuluję wczucia się w AM.
-
........ jak tego Twojego znaku P-7a nie ma, to czego się trzymać..........
Masz na myśli jakieś konkretne miejsce czy tylko gdybasz :ohreally: Jak akurat frezują nawierzchnie to i APR można sobie darować :grin:
ps. dezinformacja to jak jest komunikat "na rondzie w lewo trzeci wyjazd" a trasa prowadzi w prawo :shock: a tu masz info prawidłowe tylko go nie rozumiesz :P :E :E
ps2. Z mojej strony koniec dyskusji na ten temat .Wyjaśniłem jak ja to widzę i nie będę się dalej bił piany :swirus:
-
ps. dezinformacja to jak jest komunikat "na rondzie w lewo trzeci wyjazd" a trasa prowadzi w prawo :shock: a tu masz info prawidłowe tylko go nie rozumiesz :P :E :E
ten cytat niech będzie kwintesencją tej dyskusji. Jeden forumowicz nie ma z tym manewrem najmniejszego problemu i uważa, że jest dobrze. Okey szanuję to, a teraz druga strona medalu, tzn kilku forumowiczów, którzy zabrali głos (poza ycbo, tutaj trudno ocenić) napisali, że jest to dość problematyczny manewr. Jaki z tego wniosek, chyba nie muszę pisać.
Jak jedna osoba mi mówi, że jestem wstrętnym typem, to go zlewam i idę dalej, ale jak mi to mówi kilka osób, to robię sobie samoocenę. To tak mały epilog do poruszonego tematu, który dedykuje twórcom programu.
-
Jak akurat frezują nawierzchnie to i APR można sobie darować :grin:
Niekoniecznie. Bo przeciętny kierowca jest sobie w stanie wytyczyć sam X pasów i wjechać na ten, który APR podpowiada.
A w takiej sytuacji jak opisujesz tej linii na drodze możesz sobie szukać...
Ale przykład jest ekstremalny i nie ma o czym mówić.
Ja widzę inną "słabość" tych komunikatów. Na pilocie (a czasem również komunikat głosowy) pojawia się zanim linia P7-a pojawia się w zasięgu wzroku. I tutaj ten komunikat jest bezużyteczny a nawet porafi być mylący.
Ja uważam, że ten sposób komunikacji jest nie najszczęśliwszy. Ale rozumiem o co chodzi i jak to działa.
Problem robi się wtedy, gdy nawigacje zaczyna uzywac użytkownik niekoniecznie zaznajomiony z tajnikami tego komunikatu. Jedzie i widzi oraz słyszy "trzymaj się lewego pasa". I co robi kombinuje (często niepotrzebnie) jak tu dostać się na lewy skrajny pas.
-
Już dawno się przyzwyczaiłem i wiem czego AM ode mnie chce w takich przypadkach.
Trzymaj się lewego pasa, gdy tych pasów jest więcej niż 2, znaczy po prostu:
- 'nie jedź skrajnym prawym' albo:
- 'zaraz będzie odbicie w prawo, uważaj żebyś tam nie wjechał'.
I nie tak szybko z tym epilogiem, dedykacja dla twórców będzie miała sens
jak dopracujemy się jakiejś propozycji, która będzie naszym zdaniem lepsza
od tego co mamy obecnie w programie.
-
... dedykacja dla twórców będzie miała sens
jak dopracujemy się jakiejś propozycji, która będzie naszym zdaniem lepsza
od tego co mamy obecnie w programie.
To jest faktycznie ciekawe zagadnienie, bo zwykłymi komunikatami "w prawo" czy "w lewo" takich manewrów się nie obsłuży.
Zastanawiałem się kiedyś czy nie lepsze byłyby istniejące już "zjedź w prawo/lewo" :mysli:
-
@ochkarol
Masz rację, że wcześniejszy komunikat może być konfundujący, tyle że za późny jest też bez sensu, bo nie ma czasu na reakcję. Zresztą dotyczy to większości komunikatów.
Co do propozycji to może "jedź lewą/prawą jezdnią". Przy wątpliwościach co do pasów może pomóc oznaczenie na jezdni lub znakach pionowych, w ostateczności (o ile jest) APR.
Też gdy są blisko siebie dwa manewry przydałoby się już przed pierwszym wskazywanie optymalnych pasów.
-
Też gdy są blisko siebie dwa manewry przydałoby się już przed pierwszym wskazywanie optymalnych pasów.
I tak się gdzieniegdzie dzieje :ok:
-
Już dawno się przyzwyczaiłem i wiem czego AM ode mnie chce w takich przypadkach.
Trzymaj się lewego pasa, gdy tych pasów jest więcej niż 2, znaczy po prostu:
- 'nie jedź skrajnym prawym' albo:
- 'zaraz będzie odbicie w prawo, uważaj żebyś tam nie wjechał'.
Dokładnie tak samo odbieram intencję Marzenki w tej kwestii.
Jedyne, czego bym sobie i kolegom życzył, to obecności APR-u w takich miejscach. Szczególnie w sytuacji, kiedy na stosunkowo krótkim odcinku, jest kilka miejsc, wymagających precyzyjnego, czy optymalnego ustawienia się na właściwym pasie - zjazdy, wjazdy, rozwidlenia, skrzyżowania czy ronda, a droga, którą się poruszamy ma więcej niż 2 pasy w jednym kierunku.
-
I nie tak szybko z tym epilogiem, dedykacja dla twórców będzie miała sens
jak dopracujemy się jakiejś propozycji, która będzie naszym zdaniem lepsza
od tego co mamy obecnie w programie.
No w sumie sie zgadzam z tym cytatem, chociaż pisząc epilog nie przyszło mi do głowy, że producentowi trzeba podać problem na talerzu od razu z rozwiązaniami. Skoro jedna tak napisałeś, to masz w tej kwestii doświadczenie i na nim oparłeś swoje stanowisko :) To trzymaj się lewej/prawej jezdni chyba nie jest złym pomysłem.
-
Nokia Maps zdaje się mówi "trzymaj się lewej/prawej strony". Według mnie to też lepsze niż gdy podmiotem jest pas bo może to zostać zinterpretowane jako konkretny pas a przecież nie o to chodzi.
-
A co w przypadku, kiedy mamy trzy pasy. Lewy do zjazdu w lewo, lub ew. zawracania, środkowy do jazdy na wprost, i prawy do zjazdu w prawo, lub wjazdu na stację paliw, parking ..
A my chcemy prosto. Ma nam mówić - trzymaj się środka?
Niezły temat :proud: Taki integracyjny :ok:
-
ma wtedy nic nie mówić, albo mówić PROSTO jak do tej pory
-
ma wtedy nic nie mówić, albo mówić PROSTO jak do tej pory
300 m przed tym miejscem, wszystkie pasy są "na wprost", a my chyba w tej dyskusji chcemy, by AM z odpowiednim wyprzedzeniem, nas ustawiła na tym najbardziej optymalnym. :proud:
Osobiście podtrzymuję pogląd, że w tym elemencie dobrze jest, jak jest. :ok:
-
ma wtedy nic nie mówić, albo mówić PROSTO jak do tej pory
Na bardziej skomplikowanych skrzyżowaniach, rozjazdach autostradowych itp. obok asystenta pasa ruchu powinny być obowiązkowo pokazywane drogowskazy z których się dowiemy na jaką miejscowość i nr drogi mamy się kierować. Około 1,5 roku temu przez niezrozumienie komunikatu AM musiałem nadrabiać kilkadziesiąt km po Paryżu. Zdaje się, że drogowskazy są zaszyte w mapach Europy i chyba to nie jest duży wysiłek dla programistów aby te informacje pojawiały się na ekranie AM. :-|
-
...Zdaje się, że drogowskazy są zaszyte w mapach Europy i chyba to nie jest duży wysiłek dla programistów aby te informacje pojawiały się na ekranie AM. :-|
Tak, tylko zdaje Ci się. Dla tych programistów jest to wysiłek wręcz nie do pokonania. :E
-
A co w przypadku, kiedy mamy trzy pasy. Lewy do zjazdu w lewo, lub ew. zawracania, środkowy do jazdy na wprost, i prawy do zjazdu w prawo, lub wjazdu na stację paliw, parking ..
A my chcemy prosto. Ma nam mówić - trzymaj się środka?
Niezły temat :proud: Taki integracyjny :ok:
I onegdaj w Lublinie, w takiej sytuacji właśnie AM mówiła "trzymaj się lewego pasa". :mrgreen: :E
I też była o tym dyskusja tutaj czy to nie jest wprowadzający w błąd komunikat.
Bo z punktu widzenia świeżego uzytkownika AM (o czym już pisałem) nie ma znaczenia czy są linie P7-a czy nie ma. Jeśli gościu dojeżdża do skrzyzowania i słyszy "trzymaj się lewego pasa", to jeśli są tylko trzy pasy i każdy w innym kierunku to wiadomo na którym pasie się ustawi - na niewłaściwym (jeśli na ekran nie popatrzy). :D
Zgłosiłem to do Aquratu i teraz jest komunikat "prosto" albo nie ma wcale (zależy od wersji AM - ale dawno już tamtędy tak nie jechałem).
Połączone: Listopad 18, 2011, 11:22:33
Tak, tylko zdaje Ci się. Dla tych programistów jest to wysiłek wręcz nie do pokonania. :E
Oprócz wysiłku może być to kwestia szczegółów licencji na mapy.
-
Jeśli gościu dojeżdża do skrzyzowania i słyszy "trzymaj się lewego pasa", to jeśli są tylko trzy pasy i każdy w innym kierunku to wiadomo na którym pasie się ustawi - na niewłaściwym (jeśli na ekran nie popatrzy).
Nie znam nikogo, kto dojeżdżając do skrzyżowania, kątem oka nie podgląda tego, co na ekranie. To, że ktoś niewłaściwie zinterpretuje komunikat, nie znaczy, że ma "pójść w maliny". Oprócz niebieskiej , grubej "krechy", ma jeszcze górną belkę, ma w pilocie info o odl. do najbliższego manewru i graficznie pokazany sposób jego wykonania. Raczej trzeba się mocno starać, by "zbłądzić".
Oczywiście mam tu na myśli klarowne sytuacje, a nie błędy mapowe, czy programowe.
Też znam miejsce, gdzie podporządkowana dojeżdża do drogi z pierwszeństwem pod dosyć dużym kątem i wybór mamy tylko w lewo, lub w prawo, a Marzenka każe "prosto". Ale to nie znaczy, że mam komuś wjechać do ogródka :D
Wiem, że na tym skrzyżowaniu jazda w prawo, to praktycznie tylko "kiwka", nie mniej jednak wjeżdżamy z podporządkowanej i komunikat powinien być "w prawo", lub "lekko w prawo". Po odwróceniu trasy, dojeżdżając do tego skrzyżowania, dostajemy już prawidłowy komunikat "lekko w lewo" :ok:.
Przykład:
Poznań
Start - Głuszyna 33
Meta - Starołęcka 198
-
1. Tak, często ten komunikat jest mylący -- najczęściej wtedy, gdy z drogi głównej jest zjazd drogą o tej samej (czy też zbliżonej kategorii jak w przykładzie PapyD).
Przykład z Wrocławia -- jazda Karkonoską na południe w kierunku A4 i sam zjazd na A4, gdzie:
- jedziemy prosto (nie zjeżdżamy na A4) -- "trzymaj się lewego pasa"
- zjazd na A4 -- "trzymaj się prawego pasa".
@PapaD: na obwodnicy Wrocławia jest jakiś myk (błąd) z tym "trzymaniem", ale już nie pamiętam miejsca.
-
Nie znam nikogo, kto dojeżdżając do skrzyżowania, kątem oka nie podgląda tego, co na ekranie.
I całe szczęście :mrgreen:
Ale musisz przyznać, że dobry komunikat, to taki, który Cię dobrze poprowadzi bez patrzenia na ekran.
-
:mrgreen: najlepszym "komunikatem" jest po prostu znajomość przepisów o ruchu drogowym i zasada ograniczonego zaufania :) :police:
-
:mrgreen: najlepszym "komunikatem" jest po prostu znajomość przepisów o ruchu drogowym i zasada ograniczonego zaufania :) :police:
czy możesz rozwinąć swoją myśl, bo jak dla mnie to nijak się ma do tematu tutaj omawianego.
-
Nie znam nikogo, kto dojeżdżając do skrzyżowania, kątem oka nie podgląda tego, co na ekranie.
I całe szczęście :mrgreen:
Ale musisz przyznać, że dobry komunikat, to taki, który Cię dobrze poprowadzi bez patrzenia na ekran.
Trudno się z Twoją tezą nie zgodzić. Jednak fakt, że lubię Marzenkę, nie musi jednocześnie oznaczać, że jej bezgranicznie ufam :proud:
Skoro już przyklejamy sprzęcik do szyby, to chyba nie tylko po to, by nam zasłaniał widok :D
Dobry komunikat .... żeby był dobry i jednoznaczny, to musiałby być często przydługawy. Chyba też nie o to chodzi. Dla mnie dobry komunikat, ma mi coś zwięźle i treściwie zasygnalizować. Jeżeli mam wątpliwości, to zerkam na ekranik ... oczywiście przez szyby patrzę cały czas :proud:
Pozdrawiam :wink:
-
@rgr - Przykład z Wrocławia jest dla mnie całkowicie logiczny bo w pilocie pokazuje zjedź na lewy pas, długo przed skrzyżowaniem wszystkie trzy pasy mają strzałki na drodze prosto. Ktoś kto porusza się spokojnie, spacerowo i powoli jedzie prawym pasem - bez komuniakatu zjedź na lewy pas i wskazania na pilocie zjedź na lewo będzie musiał przed samym rozwidleniem dokonywać karkołomnych manewrów, przecinać ciągłą linię aby zjechać na lewe pasy i pojechać prosto.
AutoMapa zachowuje się dla mnie poprawnie bo informuje mnie że będzie rozjazd. Nie poprawnie znowu dla mnie są pomalowane strzałki na jezdni bo jak widać na zdjęciu dużo wcześniej powinny być strzałki złamane w prawo bo prosto się nimi na skrzyżowaniu jechać nie da.
Bardzo możliwe że nie powinno się używać zwrotu "zjedź na lewy pas" bo wielu rozumie go zbyt dosłownie, może powinno być "PRAWY TYLKO DO ZJAZDU W PRAWO".
Mnie wystarcza to co jest i nigdy nie wprowadziło mnie w błąd, tak jak nie potrzebne są mi ostrzeżenia na osłonach przeciw słonecznych ostrzegające że po spuszczeniu w dół mogę nic nie widzieć.
-
:mrgreen: najlepszym "komunikatem" jest po prostu znajomość przepisów o ruchu drogowym i zasada ograniczonego zaufania :) :police:
czy możesz rozwinąć swoją myśl, bo jak dla mnie to nijak się ma do tematu tutaj omawianego.
Też się nad tym zastanawiam... :E
-
@rgr - Przykład z Wrocławia jest dla mnie całkowicie logiczny bo w pilocie pokazuje zjedź na lewy pas, długo przed skrzyżowaniem wszystkie trzy pasy mają strzałki na drodze prosto.
Nie, prawy pas ma strzałki w prawo. Widać to nawet na Twoim zrzucie z google.
Ktoś kto porusza się spokojnie, spacerowo i powoli jedzie prawym pasem - bez komuniakatu zjedź na lewy pas i wskazania na pilocie zjedź na lewo będzie musiał przed samym rozwidleniem dokonywać karkołomnych manewrów, przecinać ciągłą linię aby zjechać na lewe pasy i pojechać prosto.
Nie ma takiej możliwości -- prawy pas zaczyna się "znikąd", nie da się nim jechać, trzeba na niego celowo *ZJECHAĆ*.
AutoMapa zachowuje się dla mnie poprawnie bo informuje mnie że będzie rozjazd. Nie poprawnie znowu dla mnie są pomalowane strzałki na jezdni bo jak widać na zdjęciu dużo wcześniej powinny być strzałki złamane w prawo bo prosto się nimi na skrzyżowaniu jechać nie da.
Nie wiem jak Ty widzisz na prawym pasie strzałki "prosto". Są "w prawo".
Mnie wystarcza to co jest i nigdy nie wprowadziło mnie w błąd, tak jak nie potrzebne są mi ostrzeżenia na osłonach przeciw słonecznych ostrzegające że po spuszczeniu w dół mogę nic nie widzieć.
Może i nie, ale strzałek prawidłowo raczej nie widzisz :D.
-
To jest tylko wymiana zdań - dla tego to, a dla tamtego tamto.
Dla mnie jedź lewym pasem znaczy tylko tyle że mam nie jechać prawym.
I to w zupełności mi wystarcza, jak innym nie to niech o tym piszą - po to tu zaglądamy.
-
to może komunikat "jedź pasem na wprost".
-
Dla mnie jedź lewym pasem znaczy tylko tyle że mam nie jechać prawym.
I to w zupełności mi wystarcza
:ok:
Po komunikacie o skręcie w prawo za ... - zajmuję prawy pas
Po komunikacie o skręcie w lewo za ... - zajmuję lewy pas
Po komunikacie za ... m prosto - trzymam się środka
Oprócz tego mam znaki poziome, tablice nad/obok jezdni, ekranik, na nim czasami APR i oczy.
To mi w zasadzie wystarcza, by nie komplikować czegoś, co z założenia skomplikowanym nie jest.
Navi moim zdaniem ma pomagać, a nie wyręczać. Kiedyś jeździłem po EU z "papierzakiem" i jakoś dojeżdżałem do celu. Teraz widzę dyskusję, w której ludzie oczekują, że navi będzie ich krótkimi i treściwymi komendami ustawiało na właściwym pasie. Osobiście nie mam nic przeciwko :wink: , jednak uważam, że krótko i treściwie się nie da, a jak Marzenka się rozgada, to większość z nas będzie się starała ją "ograniczyć" w krasomówstwie :proud:
W tej materii raczej bym się dobijał o dokładny i obejmujący wszystkie (większość) newralgicznych punktów APR, na dodatek włączający się z większym wyprzedzeniem i z jakimś "pik-pik" sygnalizującym jego włączenie.
to może komunikat "jedź pasem na wprost" czyli tym pasem, na którym strzałki na jezdni pokazują prosto.
:ok: Dobre
Gdyby "Paranienormalni" tu zajrzeli, mieliby niezły materiał :proud:
Że też jeszcze nikt nie wpadł na pomysł:
"trzymaj się lewego pasa", czyli tej strony, po której nosisz zegarek. No bo wiecie - różnie to bywa z interpretacją, która to lewa, a która prawa :D
Mam nadzieję, że druga część mojej wypowiedzi zostanie przez towarzystwo przyjęta na wesoło :wink:
-
Dla mnie jedź lewym pasem znaczy tylko tyle że mam nie jechać prawym.
Widzisz sam więc, że komunikat nie oznacza wprost tego co mówi tylko trzeba się domyślać.
-
W tej materii raczej bym się dobijał o dokładny i obejmujący wszystkie (większość) newralgicznych punktów APR, na dodatek włączający się z większym wyprzedzeniem i z jakimś "pik-pik" sygnalizującym jego włączenie.
O to "pik-pik" postulowałam kiedyś, ale mnie panowie zakrzyczeli :(
-
.................
.:........."trzymaj się lewego pasa", czyli tej strony, po której nosisz zegarek. No bo wiecie - różnie to bywa z inspadkiemcją, która to lewa, a która prawa :.........
A czy przypadkiem leworęczni nie noszą zegarka na prawej ???
-
Dla mnie jedź lewym pasem znaczy tylko tyle że mam nie jechać prawym.
Widzisz sam więc, że komunikat nie oznacza wprost tego co mówi tylko trzeba się domyślać.
Ale chyba zgodzisz się Karol z tezą, że by się domyślić sensu tego komunikatu, nie trzeba zbytnio wytężać umysłu B)
Pozdrawiam
A czy przypadkiem leworęczni nie noszą zegarka na prawej ???
Wychodząc z takiego założenia, nie dajesz Marzence najmniejszych szans :D
Pisząc o zegarku, miałem na myśli sytuację, która mi się kiedyś przytrafiła. Były to czasy, kiedy GPS-u, jeszcze nikt nie kojarzył z samochodem.
Koleżanka prosiła, bym ją gdzieś podrzucił, jednak nie do końca kojarzyła adres, ale "robiła" za nawigatora.
W pewnym momencie krzyczy - w prawo!
A ja dziwię się, co jej zegarek robi przed moimi oczami :D. Posłuchałem gestu i dobrze zrobiłem :proud:
Dlatego sugeruję, byśmy zamiast o komendy, walczyli o APR ... no chyba, że trafi na daltonistę :proud:
-
(...)Ale chyba zgodzisz się Karol z tezą, że by się domyślić sensu tego komunikatu, nie trzeba zbytnio wytężać umysłu B)
Pozdrawiam
(...)
Ale po co wytężać? Czy komunikaty mają podawać wiedzę wprost, czy jako quiz? Analogicznie komunikat "zawróć w lewo" ma oznaczać nie jedź prosto?
-
Temat dla mnie jest banalny - problemem jest zrozumienie że informacja pilota (jak w pierwszym wpisie) o zmianie, no właśnie zmianie czego bo ja rozumiem DROGI a inni pasa bo tak podaje komunikat w AM można go również rozumieć tak że zmieniając pas zgodnie z zaleceniem i tak wjedziesz na właściwą drogę (Trzymaj się lewego pasa).
Inni producenci robią to bardziej logicznie i zrozumiale :
MapaMap - Trzymaj się lewej strony.
iGO Primo - Zjedź na lewą stronę.
Wszystkie te komunikaty i wskazania pilota i tak poprowadzą właściwie w przykładzie obrazkowym który dałem na tej i poprzedniej stronie wyraźnie to widać - trzymając się lewej strony lub lewego pasa nie wjedziemy na nie właściwą drogę po prawej.
-
Ale chyba zgodzisz się Karol z tezą, że by się domyślić sensu tego komunikatu, nie trzeba zbytnio wytężać umysłu B)
Pod warunkiem, że osoba słuchające tego komunikatu jest z nawigacjami obyta i wie o co kaman.
Świezy uzytkownik nawigacji może nie domyśleć się tej konstrukcji logicznej. :mrgreen:
-
Analogicznie komunikat "zawróć w lewo" ma oznaczać nie jedź prosto?
Ja raczej jednoznacznie interpretuję ten komunikat :ok:
Ale co niektórzy oczekują jeszcze jakiegoś dodatku w stylu " ... jednak wcześniej ustaw się na lewym pasie, lub dowolnym oznaczonym znakami poziomymi, lub pionowymi umożliwiającym bezpieczne wykonanie tego manewru" :D
Ma też przypominać o ew. konieczności "przepuszczenia" jadących z przeciwnego kierunku? :proud:
Pozdrawiam
-
To może ktoś mi wytłumaczy komunikat "Za XXX metrów zawróć w lewo, a następnie zawróć w lewo". Dodam, że jazda prosto powoduje ewentualne powtórzenie tego komunikatu jeszcze kilkakrotnie i powrót do dalszej nawigacji.
-
Czytając wątpliwości ze zrozumieniem tego komunikatu, znalazłem rozwiązanie dla producenta AM :
Powinien być komunikat : Za sto metrów rozwidlenie dróg, jedź jak uważasz lub zapytaj przechodnia.
-
To jest tylko wymiana zdań - dla tego to, a dla tamtego tamto.
Dla mnie jedź lewym pasem znaczy tylko tyle że mam nie jechać prawym.
I to w zupełności mi wystarcza, jak innym nie to niech o tym piszą - po to tu zaglądamy.
Na podanym przykładzie kawałek dalej masz zjazd z Karkonoskiej (DK8) na DK35. Kiedyś* zamiast "zjedź w prawo" było tam "trzymaj się prawego pasa". Tylko że samo trzymanie nie wystarcza, z tego pasa po prostu trzeba zjechać (gdybym się tylko trzymał, to pojechałbym prosto dalej DK8).
Od nawigacji oczekuję na zjeździe komunikatu "zjazd", a nie pseudo-asystenta zmuszającego dni przyglądania się ekranowi. Jest we Wrocławiu takie skrzyżowanie, na którym skręt w lewo to "trzymaj się lewego pasa", jazda prosto to "lekko w prawo", a skręt w prawo... no akurat to jest dobrze.
Znam też rozwidlenie, gdzie "trzymaj się prawego pasa" byłoby 100% OK (na rozwidleniu jedziemy prosto prawym pasem), ale zamiast tego jest kuriozalne "zjedź w prawo lewy wyjazd". Chyba tylko ycbo zrozumiałby ten komunikat :D.
* ale kiedy poprawili, to już chyba tylko nM mógłby sprawdzić
Połączone: Listopad 22, 2011, 16:09:51
W tej materii raczej bym się dobijał o dokładny i obejmujący wszystkie (większość) newralgicznych punktów APR, na dodatek włączający się z większym wyprzedzeniem i z jakimś "pik-pik" sygnalizującym jego włączenie.
O to "pik-pik" postulowałam kiedyś, ale mnie panowie zakrzyczeli :(
Nie doczekamy się tego, wystarczy spojrzeć na ekran podczas pokonywania dwujezdniowych skrzyżowań - ile tam jest błędów APR (zmienia się podczas pokonywania skrzyżowania).
-
@rgr - czyli słusznie doradzam jaki powinien być komunikat, statystyczna większość go zrozumie i zapyta przechodnia.
-
.........
A czy przypadkiem leworęczni nie noszą zegarka na prawej ???
Wychodząc z takiego założenia, nie dajesz Marzence najmniejszych szans :D
........
No problem B) Wystarczy zrobić w ustawieniach komunikatów przełącznik "komunikaty dla leworęcznych" :E :E
-
@rgr - czyli słusznie doradzam jaki powinien być komunikat, statystyczna większość go zrozumie i zapyta przechodnia.
Oczywiście, że słusznie. Przecież lepiej się nie da.
-
Może pora na małą, ogólną refleksję.
Aktualna wersja AM musi być, naprawdę super, skoro dyskusja o niej schodzi do "czytelności" komunikatów głosowych :ok:
Dawniej, wraz z ukazaniem się nowej wersji, na forum aż roiło się od informacji o takich, czy innych babolach. Teraz "topory" chyba trochę pordzewiały, albo "rycerstwo" złagodniało. W tematyce SR/LD już większość wyrobiła sobie własną opinię, do etykiet, które w aktualnej wersji trzeba na niektórych sprzętach (systemach) wyłączać każdorazowo po odpaleniu AM już się wszyscy przyzwyczaili i uznali, że skoro producent uznał, że mają być, to mają być, bo tak dla nas jest najlepiej, .... to, że o istotnym POI czasami nas ostrzeże zgodnie z wprowadzonymi ustawieniami, a czasami dopiero "do fotki", czyli na 50 - 100 m w przypadku fotoradaru stacjonarnego, to też "Pan Pikuś" - w końcu jesteśmy bogatym narodem i świadomym tego, że za grzeszki na drodze trzeba płacić ....
Nie ma to jak podyskutować o interpretacji komunikatu "zawróć w lewo". :D
Pozdrawiam wszystkich uczestników tej dyskusji :proud:
PS. Proponuję by ten temat "podkleić" - jak ktoś będzie chciał sobie poprawić humorek - będzie jak znalazł :ok:
-
Proponuję by ten temat "podkleić" - jak ktoś będzie chciał sobie poprawić humorek - będzie jak znalazł :ok:
Ten wątek to pikus w porównaniu z dywagacjami na temat włączania kierunkowskazów oraz kiedy prosto znaczy w lewo.
-
@q1w2 - jest sezon ogórkowy między wydaniem jednej wersji a wydaniem nowszej.
Wszystkie błędy o których się tu pisze na tym forum nie są błędami krytycznymi jak odpisał jeden mądry pan z Aquratu.
AutoMapa się włącza, mrugają nazwy ulic w chmurkach czy bez, LD działa i co kilka kilometrów zmienia trasę, kursor skacze po okolicach a Pani Marzena gada "jesteś poza trasą" to oznacza że wszystko jest zgodne z normą w AutoMapie więc piszemy sobie o głupotach.
-
czy już zaglosowaliscie w pdaclub awards na program, który zapewne wygra, bo jest najlepszy ? Licze na to, że AM powtórzy swój ubiegłoroczny sukces.
-
zgłosiłem AM w dwóch (nie)oczywistych kategoriach :)
mam nadzieję, że wygra :ok:
-
To wyników jeszcze nie ma? To wielkie zaniedbanie. Nie wolno polegać na głosach nieodpowiedzialnych, przypadkowych użytkowników!
Pozdrawiam jury.
-
izaw, a myślisz, że wyniki już opracowane ? Ja wszedłem podejrzeć sobie jak ludzie się w to bawią, ale widzę, że zainteresowanie praktycznie żadne, w sumie nie mam pojęcia dlaczego :)