Chyba koniec dyskusji

  • 72 Odpowiedzi
  • 14519 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline pimpus sadelko

  • *****
  • 5146
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: LooX n560, pda-n, iP4s, ipad 2
Odp: Chyba koniec dyskusji
« Odpowiedź #30 dnia: Czerwiec 13, 2007, 08:50:07 »
panowie spokojnie

*

Offline kwieto

  • ******
  • 2785
Odp: Chyba koniec dyskusji
« Odpowiedź #31 dnia: Czerwiec 13, 2007, 10:08:39 »
Chodzi mi tylko i wyłącznie o to by porównać, w jaki sposób które funkcje są w różnych programach zaimplementowane. (...) Ale oczywiście taką (na pewno trochę akademicką) dyskusję można zdławić w zarodku stwierdzeniem "o czym tu dyskutować skoro AM ma błędy" Na co jakiś zwolennik AM natychmiast zareaguje "a po co mi inny program, który ma tak marne mapy, że nawet palcem do d... się nie trafi" A dyskusja w tym stylu jest całkowicie bez sensu.

To co jest zaimplementowane w programie nawigacyjnym stanowi o jego potencjalnych możliwościach (celowo podkreślam słowo "potencyjalnych"). Natomiast w praktyce owe potencjalne możliwości są mniej lub bardziej "ścinane" przez rzeczywistość - bo jednych nie da się używać z powodu błędów, inne nie mają znaczenia, jeszcze inne - są zwyczajnie nieergonomiczne. Porównywanie "modelowych" możliwości danych programów nie ma sensu (na co zwróciłem uwagę proponując dodanie do stawki programu który sobie sam wymyśliłem, a który nawet nie istnieje), bo co przyjdzie mi ze świetnego programu, który jest z tych czy innych powodów nieużywalny?

Podam przykład - na TT przerzuciłem się z AM (3.9.x) której "potencjalne" (czytaj: zaimplementowane) możliwości zupełnie by mi wystarczyły. Tylko co z tego, skoro w praktyce, nie dało się tego używać? Beznadziejny algorytm trasy krótkiej, trasa "4x4" de facto dla samolotów, zasobożerność, tragiczna komunikacja z moim odbiornikiem GPS (z którym poprzedni program nie miał najmniejszych problemów) - to tylko przykładowe problemy z tym oprogramowaniem.
Piszę powyższe nie po to, by pogrążyć AM (dla przykładu znam też błędy w TTN), ale po to by uświadomić Ci, że potencjalne możliwości (ilość zaimplementowane funkcje) to jedno, a używalność programu to drugie. I używalność, a nie potencjał, decyduje o wyborze programu.

Przykład z innej beczki - mam (a właściwie miałem) fajny program do przechowywania podręcznych informacji (sklepy, strony internetowe, inne takie drobiazgi). Programik świetny, dobrze zaprojektowany, przejrzysty, graficzny interface - słowem "miodzio". Ma tylko jedną wadę - mianowicie o ile pozwala na dodanie nowych wpisów, o tyle każda próba edycji istniejącego rekordu powoduje reset urządzenia. Naprawdę - jeśli idzie o "ilość zaimplementowanych opcji", to nie widziałem nic lepszego. Tyle że na obecnym etapie działania jego użyteczność dla mnie wynosi ZERO.

Zostaje jeszcze kwestia implementacji określonych funkcji. Np. zarówno TT jak i AM pozwalają na zmianę skórek - tyle że o ile w AM opiera się to AFAIK na grzebaniu w tekstowych plikach konfiguracyjnych (słowem: trzeba się na tym znać), o tyle w przypadku TT ściągam sobie prosty programik, dzięki któremu na "przykładowej mapce" zmieniam sobie kolory poszczególnych elementów obrazu - i mam bezpośredni podgląd tego jaki będzie efekt.
Funkcjonalność teoretycznie ta sama, a praktycznie? Nie wydaje mi się...


Pomimo że mam TT to podczytuję fora o innych programach. Z prostego powodu - znam "niedomagania" softu którego używam i jeśli trafię na coś co uznam za lepsze - to po prostu wymienię TT na takie oprogramowanie.
Dla mnie przewagą TT są jego dwie cechy:
1. Stabilność i związana z tym pewność, że mogę zabrać palmtopa na 3 tyg. wakacji i w tym czasie nie będę z nim miał żadnych problemów. Z tego co czytam, w przypadku nowej AM mogę być niemal pewny, że program się w tym czasie parę razy zawiesi, albo wręcz będzie wymagał reinstalacji
2. Zaufanie do wyznaczonych przez TT tras. TT raczej nie zawiedzie mnie na manowce, jest to naprawdę duża rzadkość aby wyprowadził mnie "w pole". W przypadku AM nie miałem takiej pewności, a wytyczenie trasy wymagało skontrolowania jej przebiegu na mapie papierowej.

Możliwości to jedno, używalność to drugie.
Ludzie zazdroszczą ci nie tego, że coś zrobiłeś, ale tego że ci się chciało to zrobić.

*

Offline mikal

  • **
  • 178
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Asus A636, AM, TT, MapaMap
Odp: Chyba koniec dyskusji
« Odpowiedź #32 dnia: Czerwiec 13, 2007, 13:03:04 »

Możliwości to jedno, używalność to drugie.

Oczywiście wszystko to co piszesz to prawda, z którą nie sposób się nie zgodzić. Niemniej jednak chodziło mi o coś zupełnie innego. Może posłużę się przykładem.

Od AM3 odrzucała mnie jej ergonomia (a w zasadzie jej brak) i kiedy tylko mogłem używałem TTN. Teraz z AM4 jest na odwrót. Dla przykładu niezmiernie wygodne wydaje mi sie operownie punktami PRZEZ, dużo lepszy jest tekstowy opis trasy itp. Interesuje mnie (ze zwykłej ciekawości) czy w innych programach, których ja nie znam, a znają je inni i mogą sie podzielić uwagami, są podobne rzeczy roziązane lepiej czy gorzej. I tylko tyle, nic więcej.

Natomiast wracając do użyteczności programu to zupełnie inna para kaloszy. Mimo, iż AM4 podoba mi sie bardziej od TTN to jednak nawigację po Włoszech pozostawię jemu i z AM4 nie mam zamiaru przeprowadzać tam eksperymantów "na żywym organiźmie".

Nie zgodzę sie natomiast z Tobą co do przykładu ze skórkami, bo był on trochę chybiony. AM podobnie jak TTN ma możliwość wczytywania gotowych skórek bez konieczności grzebania w plikach tekstowych. Tyle tylko, że jeszcze nie ma ich zbyt wiele. Zważywszy jednak na zapał z jakim ludzie rzucili się do grzebania w UIF to za chwile pojawi ich sie multum. A łatwość dużo dalej idących możliwości modelowania UIF dzieki tekstowemu formatowi plików konfiguracyjnych to z pewnościa duża zaleta.

Pozdrawiam

*

Offline kwieto

  • ******
  • 2785
Odp: Chyba koniec dyskusji
« Odpowiedź #33 dnia: Czerwiec 13, 2007, 14:10:47 »
Od AM3 odrzucała mnie jej ergonomia (a w zasadzie jej brak) i kiedy tylko mogłem używałem TTN. Teraz z AM4 jest na odwrót. Dla przykładu niezmiernie wygodne wydaje mi sie operownie punktami PRZEZ, dużo lepszy jest tekstowy opis trasy itp. Interesuje mnie (ze zwykłej ciekawości) czy w innych programach, których ja nie znam, a znają je inni i mogą sie podzielić uwagami, są podobne rzeczy roziązane lepiej czy gorzej. I tylko tyle, nic więcej.

Lepiej czy gorzej, hmmm... to pojęcie bardzo względne (grząski teren). Weźmy np. ostrzeganie o POI (dla uproszczenia - przyjmijmy że chodzi o fotoradary). Nie wiem jak jest w AM 4, w 3-ce było tak, że podawało się odległość i "kąt widzenia" w jakim punkt miał wywołać ostrzeganie.
W TT jest to rozwiązane inaczej, gdyż punkty można przypisać do określonej strony drogi, tak aby np. system nie ostrzegał nas o radarze ustawionym w przeciwnym kierunku. Czyli lepiej niż w AM, która ostrzega nas o wszystkim co jest na drodze, niezależnie od pasa, prawda? Przypuszczam, że na zachodzie, gdzie punkty tworzą użytkownicy TT, zwracający uwagę na powyższe, działa to genialnie (niestety jeszcze nie miałem okazji sprawdzić w praktyce)
Z drugiej strony, są fotoradary obrotowe, są też punkty niechlujnie naniesione (zwłaszcza w przypadku punktów w PL, gdzie użytkownicy AM - główni dostawcy info o POI - nie zwracają uwagi na zaznaczenie po której stronie drogi jest fotoradar). W praktyce trzeba więc wyłączyć w TT ostrzeganie o punktach "tylko na trasie", a wtedy TT zbiera punkty z okręgu o promieniu równemu ustawionej odległości ostrzegania. Czyli w tej perspektywy wygrywa AM.
A w praktyce jest tak, że zależnie od kombinacji, przewagę ma jedna lub druga opcja i ciężko jest ocenić jednoznacznie która bardziej się sprawdza.
Podobnie z cechami o których mówisz powyżej - np. czytelność opisu trasy to sprawa indywidualna, ja np. z tej funkcji praktycznie i tak nie korzystam (potrzebna mi jest jedynie w przypadku wyznaczania trasy alternatywnej poprzez funkcję "omiń część trasy". Może się okazać, że to co Ty uznasz za czytelne ja ocenię dokładnie przeciwnie i vice versa.
Np. dla wielu dyskwalifikujący dla AM 3 był brak widoku 3D, którego ja z kolei np. w ogóle nie używam. Jednemu będą niezbędne wprowadzone do TTN 6 informacje o ograniczeniach prędkości na drogach, czy lepsze niż w TTN 5 zaznaczenie wiaduktów i poziomowości dróg - inny stwierdzi że jest to cecha nieistotna. I tak dalej, i tak dalej.


Natomiast wracając do użyteczności programu to zupełnie inna para kaloszy. Mimo, iż AM4 podoba mi sie bardziej od TTN to jednak nawigację po Włoszech pozostawię jemu i z AM4 nie mam zamiaru przeprowadzać tam eksperymantów "na żywym organiźmie".

No właśnie.
I nie mówię tego jako dowód na wyższość TT, za jakiś czas możesz mieć dokładnie odwrotne odczucia - dla mnie jednak o jakości nawigacji świadczy przede wszystkim zaufanie do jej działania, a nie ilości funkcji które ma w menu. A zaufanie bierze się z podzielenia funkcjonalności przez bugi i awaryjność - wychodzi wtedy jakaś wypadkowa pt. "świetnie", "może być" lub "nie do przyjęcia"
I na przykład po tym co czytam o AM 4 widzę, że póki co nie ma sensu w ogóle podchodzić do tego produktu. Może i oferuje sporo, ale ilość kłopotów które generuje jest wyższa niż użyteczność. A ja nie mam czasu na "majsterkowanie" (przetwornice napięcia do ładowania palmtopa, wymagającą 30 min. lutowania, robiłem ponad miesiąc), chcę by produkt po prostu działał.


Nie zgodzę sie natomiast z Tobą co do przykładu ze skórkami, bo był on trochę chybiony.

Dlatego podałem też inny przykład - bardziej dobitny. Program który opisywałem jest potencjalnie naprawdę świetny i bardzo chciałbym go używać. Niestety nie uśmiecha mi się ciągłe resetowanie sprzętu.

Na marginesie - patrząc na inne Twoje wątki widzę, że szukasz jakiegoś idealnego, "jedynego słusznego" softu. A takiego po prostu nie ma, bo nie ma programów które zaspokajałyby wszystkie życzenia użytkowników.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 13, 2007, 14:14:38 wysłana przez kwieto »
Ludzie zazdroszczą ci nie tego, że coś zrobiłeś, ale tego że ci się chciało to zrobić.

*

Offline slavauskas

  • **
  • 136
    • http://www.slawekzdun.webpark.pl
  • Sprzęt: Mio 168, Loox N560
Odp: Chyba koniec dyskusji
« Odpowiedź #34 dnia: Czerwiec 13, 2007, 16:41:45 »
Wiecie na czym polega problem. Kazdy patrzy z własnego punktu widzenia (ale mi sie zdanie wymysliło). Chodzi o to ze nikt nie prubuje być bezstronny. Kazdy widzi swoje. Jeden mówi że AM to siano bo jeździ po Chorwacji a tej nie było czy tez nie ma a w TT jest. (nie wnikam czy faktycznie bo nie mam map europy ). Inni tak jak ja nie dadzą się namówic na TT czy Destnatora (tego miałem okazje potestować na sprzęcioe kuzyna który zakupił go w celu nawiania do Irlandii). I kazdy ma rację. AM była kiepska bo cos tam... za to TT mimo swoich plusów nie nadawał sie do nawigowania po Polsce więc dla AM zadna to konkurencja i odwrotnie w Irlandii czy Anglii TT jest bezkonkurencyjny. Ale dajmy szanse AM. Ile ten soft ma lat - jak wyglądał wówczas TT? Zobaczcie AM jaki zrobiła skok. Do tej pory miała tylko PL a teraz ma Europę a TT? Miał Europę a z PL nadal ma kłopoty. W takim razie kto bardziej tu pracuje. Chłopcy z AM czy sztab Tom Toma?. A może porównajmy to pod względem kasy przeznaczanej na te produkty? Długo by tak jeszcze. Wg mnie AM mimo swoich wileu jeszcze wad jaest w czołówce. Nie będe się spierał czy jest pierwsza czy trzecia. Dla mnie to nr 1. Dlainnych nadal nr 1 to TT ale jak czytacie posty to wielu zaczyna się z tego TTma wycofywać. A ci którzy psioczą na AM to nie rozumiem dlaczego jej nadal uzywaja. Olac ja i zostac przy genialnym TT czy destinatorze. Ale to wystarczy do jazdy z Gdańska do Warszawy. Ale do tego wg mnie nie potrzebny jest GPS. GPS przydaje się do jazdy po wszelkiego typu zadupiach typu Ciechanów czy Ostrołęka że o peryferiach Łodzi nie wspomnę.
Gdyby każdy zgadzał się ze mną wtedy wszyscy mieliby rację.

*

Offline mikal

  • **
  • 178
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Asus A636, AM, TT, MapaMap
Odp: Chyba koniec dyskusji
« Odpowiedź #35 dnia: Czerwiec 13, 2007, 18:08:58 »
widzę, że szukasz jakiegoś idealnego, "jedynego słusznego" softu. A takiego po prostu nie ma, bo nie ma programów które zaspokajałyby wszystkie życzenia użytkowników.

Oj, zupełnie opacznie odczytałeś moje intencje :) Programy, które posiadam całkowicie zaspokajają moje potrzeby i póki co nie mam zamiaru w nic specjalnie inwestować, no może poza mapami EU do AM4 PL, której licencję posiadam, ale na pewno nie w najbliższym czasie. Mam też TTN5 (nie odczuwam potrzeby upgrade) oraz MapęMap (mam nadzieję, że jeszcze załapię się na upgrade do wersji 4). Ten zestaw programów całkowicie pokrywa moje potrzeby i nie widzę sensu wydawania pieniędzy na coś co jest mi zbędne. Nie zmienia to jednak faktu, iż zwyczajnie interesuje mnie  temat jako taki i chciałbym wiedzieć co sądzą o używanych przez siebie programach inni. Oczywiście w każdej ocenie jest mniejsza lub większa dawka subiektywnych preferencji, niemniej jednak ludzie używający kilku systemów jednocześnie są zapewne bardziej obiektywni od tych  zakochanych w "swoim" sofcie. Dlatego też staram się odseparować użyteczność od sposobu zaimplementowania funkcji, tak aby w takim porównaniu każdy program miał takie same szanse.

Pozdrawiam

*

Offline kwieto

  • ******
  • 2785
Odp: Chyba koniec dyskusji
« Odpowiedź #36 dnia: Czerwiec 13, 2007, 18:19:50 »
GPS przydaje się do jazdy po wszelkiego typu zadupiach typu Ciechanów czy Ostrołęka że o peryferiach Łodzi nie wspomnę.

Tu akurat trafiłeś kulą w płot, bo TT miał pokrycie miast o których piszesz o wiele wcześniej niż AM (przykładowo numeracja Ciechanowa była w TT już w zeszłym roku, w AM pojawiła się dopiero w AM 4)
Generalnie mapy TeleAtlasa w chwili obecnej bardzo niewiele odstają od AM - w jakimś sąsiednim wątku dyskutowaliśmy o tym z Ajed'em.

Napisane: Czerwiec 13, 2007, 18:16:25
Dlatego też staram się odseparować użyteczność od sposobu zaimplementowania funkcji, tak aby w takim porównaniu każdy program miał takie same szanse.

Faworyzujesz w ten sposób słabe, gorzej dopracowane (pod względem stabilności pracy) programy.
A generalnie do tego sprowadza się większość różnic między współczesnymi programami do nawigacji - nawet jeśli jeden chwilowo będzie w czymś pierwszy, inni bardzo szybko wprowadzają coś podobnego. Zwłaszcza że rozwój funkcjonalności idzie w jednakowym kierunku - TMC, sterowanie głosem, itd.
BTW, AM obsługuje TMC? Pytam, bo nie wiem...
Ludzie zazdroszczą ci nie tego, że coś zrobiłeś, ale tego że ci się chciało to zrobić.

*

Offline mikal

  • **
  • 178
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Asus A636, AM, TT, MapaMap
Odp: Chyba koniec dyskusji
« Odpowiedź #37 dnia: Czerwiec 13, 2007, 18:47:54 »
Dlatego też staram się odseparować użyteczność od sposobu zaimplementowania funkcji, tak aby w takim porównaniu każdy program miał takie same szanse.

Faworyzujesz w ten sposób słabe, gorzej dopracowane (pod względem stabilności pracy) programy.

No to teraz "jesteśmy w domu" :) Całkowicie mnie nie zrozumiałeś!

Ja nie staram się zrobić raknkingu softów do nawigacji - myślę, że zważywszy na ludzkie preferencje takiego czegoś po prostu zrobić się nie da. To znaczy da się, tylko że to nie ma sensu. Mnie chodzi o coś zupełnie innego. O wyłuskanie (na ile to oczywiście możliwe) "rodzynków" z każdego nawet najmarniejszego programu jego najlepiej zaimplementowanych funkcji, którymi odbija się pozytywnie od konkurencji. A że jesteśmy w dziale poświęconym AM niech ona będzie tą konkurencją - w myśl zasady "prawdziwa cnota krytyki się nie boi"  :)

Pozdrawiam

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Chyba koniec dyskusji
« Odpowiedź #38 dnia: Czerwiec 13, 2007, 19:11:55 »
Interesuje mnie (ze zwykłej ciekawości) czy w innych programach, których ja nie znam, a znają je inni i mogą sie podzielić uwagami, są podobne rzeczy roziązane lepiej czy gorzej. I tylko tyle, nic więcej.

Zdaje się, że wiem o co Ci chodzi, niestety osobny wątek który założyłeś 'zszedł na trampki'  ;)
i został skasowany zanim doszło do jakiejkolwiek sensownej wymiany pogladów ...
Jakiś czas temu udało mi sie 'wydusić' od kwieta garść konkretów w punktach,
na temat czym jego zdaniem przewyższa AM ->w tym wątku<- (masz tu 2w1 jego i moje zdanie na ten temat)
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline kwieto

  • ******
  • 2785
Odp: Chyba koniec dyskusji
« Odpowiedź #39 dnia: Czerwiec 13, 2007, 20:38:11 »
Mnie chodzi o coś zupełnie innego. O wyłuskanie (na ile to oczywiście możliwe) "rodzynków" z każdego nawet najmarniejszego programu jego najlepiej zaimplementowanych funkcji, którymi odbija się pozytywnie od konkurencji. A że jesteśmy w dziale poświęconym AM niech ona będzie tą konkurencją - w myśl zasady "prawdziwa cnota krytyki się nie boi"  :)

To akurat łatwo zrobić organoleptycznie (czyli samemu)
Ja się tu nie wypowiem, bo AM 4.0 nie używałem, iGO również miałem w ręku parę razy (nie przekonał mnie do dalszych testów). Innych programów nie znam. NocnyMarek dał Ci linka do dyskusji, w której parę parametrów wypunktowano, aczkolwiek tam znowu była to rozmowa "AM - kontra", a w Twoim przypadku właściwy tytuł wątku IMO powinien brzmieć np. "cechy/przewagi programów do nawigacji których nie ma konkurencja" lub jakoś tak. I wątek taki powinien być w dziale "GPS - ogólne" (znowu zwracam uwagę moderatorom - nie ma działu GPS - ogólne, uniwersalnego dla Palm OS, Symbian, WM i innych platform)
Ludzie zazdroszczą ci nie tego, że coś zrobiłeś, ale tego że ci się chciało to zrobić.

*

Offline slavauskas

  • **
  • 136
    • http://www.slawekzdun.webpark.pl
  • Sprzęt: Mio 168, Loox N560
Odp: Chyba koniec dyskusji
« Odpowiedź #40 dnia: Czerwiec 14, 2007, 09:11:02 »
GPS przydaje się do jazdy po wszelkiego typu zadupiach typu Ciechanów czy Ostrołęka że o peryferiach Łodzi nie wspomnę.

Tu akurat trafiłeś kulą w płot, bo TT miał pokrycie miast o których piszesz o wiele wcześniej niż AM (przykładowo numeracja Ciechanowa była w TT już w zeszłym roku, w AM pojawiła się dopiero w AM 4)
Generalnie mapy TeleAtlasa w chwili obecnej bardzo niewiele odstają od AM - w jakimś sąsiednim wątku dyskutowaliśmy o tym z Ajed'em.

Napisane: Czerwiec 13, 2007, 18:16:25
Dlatego też staram się odseparować użyteczność od sposobu zaimplementowania funkcji, tak aby w takim porównaniu każdy program miał takie same szanse.

Wszystko możliwe. Napisałem przykładowo a ty wziąłeś to dosłownie. Nie mam TT więc nie mogę porównać dokładnie. To był prxzykład. Jestem jednak przekonany że dałbym ci wiele konkretnych przykładów gdybym miał TTa. A wystarczyło by TT zamienic na destinatora i wtedy już nie mógłbyś mi nic zarzucić. A ciekawe że Destinator jest wyżej od TTa w teście Komputer Swiata. Rozumiem że AM jest na pierwszysm miejscu ale 5 czy 6 te TT mnie rozwala to swiadczy o tym że to Tom Złom
Gdyby każdy zgadzał się ze mną wtedy wszyscy mieliby rację.

*

Offline kwieto

  • ******
  • 2785
Odp: Chyba koniec dyskusji
« Odpowiedź #41 dnia: Czerwiec 14, 2007, 11:56:03 »
Rozumiem że AM jest na pierwszysm miejscu ale 5 czy 6 te TT mnie rozwala to swiadczy o tym że to Tom Złom

Rozumiem, że mimo to nie ma zakazu korzystania z tego programu?  :"P

BTW, testy w takich gazetach, tak jak już pisał ktoś wyżej, najczęściej robione są przez ignorantów nie mających pojęcia o tym co właściwie testują. Albo przez ludzi "sponsorowanych". Przykładowo w gazecie Foto były kiedyś (nie wiem jak teraz) były testy aparatów fotograficznych, w których zawsze wygrywała firma na "N". Nawet jeśli pozostałe firmy miały sprzęt ewidentnie lepszej klasy, wymyślało się argument w stylu "lepiej naświetla w trybie full-auto" (w pozostałych już nie koniecznie) i to wystarczało by firma na N "wygrała" takowy test.
Nie wypowiadam się na temat testu o którym mowa, natomiast różne materiały gazety "K-Ś" już widziałem parę razy w działach "śmieszne" na różnych forach :")

BTW, np. mnie wyniki testów gazety X czy Y wiszą, póki w mojej opinii i w moich oczach dana rzecz ma przewagę nad innymi produktami, wytwarzanymi przez konkurencję. Przyzwyczaiłem się już do tego, że w przypadku sprzętu którego używam, "gazetowi testerzy" często nie mają nawet bladego pojęcia że istnieje takowy (nie mówiąc o nieświadomości istnienia producenta tegoż sprzętu).
Mimo, że dla ludzi obeznanych w danej dziedzinie sama nazwa nie wymaga dalszych wyjaśnień - żeby podać dla przykładu firmę Contax w fotografii.

Ludzie zazdroszczą ci nie tego, że coś zrobiłeś, ale tego że ci się chciało to zrobić.

*

Offline pimpus sadelko

  • *****
  • 5146
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: LooX n560, pda-n, iP4s, ipad 2
Odp: Chyba koniec dyskusji
« Odpowiedź #42 dnia: Czerwiec 14, 2007, 12:07:20 »
chcecie dobry test ? pozostaje poprosic Jakuba jakby mial chwilke  :)

*

Offline slavauskas

  • **
  • 136
    • http://www.slawekzdun.webpark.pl
  • Sprzęt: Mio 168, Loox N560
Odp: Chyba koniec dyskusji
« Odpowiedź #43 dnia: Czerwiec 14, 2007, 14:02:11 »
Rozumiem że AM jest na pierwszysm miejscu ale 5 czy 6 te TT mnie rozwala to swiadczy o tym że to Tom Złom

Rozumiem, że mimo to nie ma zakazu korzystania z tego programu?  :"P

BTW, testy w takich gazetach, tak jak już pisał ktoś wyżej, najczęściej robione są przez ignorantów nie mających pojęcia o tym co właściwie testują. Albo przez ludzi "sponsorowanych". Przykładowo w gazecie Foto były kiedyś (nie wiem jak teraz) były testy aparatów fotograficznych, w których zawsze wygrywała firma na "N". Nawet jeśli pozostałe firmy miały sprzęt ewidentnie lepszej klasy, wymyślało się argument w stylu "lepiej naświetla w trybie full-auto" (w pozostałych już nie koniecznie) i to wystarczało by firma na N "wygrała" takowy test.
Nie wypowiadam się na temat testu o którym mowa, natomiast różne materiały gazety "K-Ś" już widziałem parę razy w działach "śmieszne" na różnych forach :")

BTW, np. mnie wyniki testów gazety X czy Y wiszą, póki w mojej opinii i w moich oczach dana rzecz ma przewagę nad innymi produktami, wytwarzanymi przez konkurencję. Przyzwyczaiłem się już do tego, że w przypadku sprzętu którego używam, "gazetowi testerzy" często nie mają nawet bladego pojęcia że istnieje takowy (nie mówiąc o nieświadomości istnienia producenta tegoż sprzętu).
Mimo, że dla ludzi obeznanych w danej dziedzinie sama nazwa nie wymaga dalszych wyjaśnień - żeby podać dla przykładu firmę Contax w fotografii.


Tu się zgodzę bo sam gdzieś na tym forum pisałem  o takich testach. Mam kolegę któy swego czasu pracował chyba w enterze i on testował telefony komórkowe
jak opowiadał to wyglądało to tak że zlecjaący test dawał swój aparat i już go nie odbierał. I tak było często.
Gdyby każdy zgadzał się ze mną wtedy wszyscy mieliby rację.

*

Offline Adamerso

  • :)
  • ******
  • 4139
  • Płeć: Mężczyzna
  • abonent czasowo niedostępny
  • Sprzęt: Oneplus 9 pro + Teclast T50 PRO + Jornada 728 :))
Odp: Chyba koniec dyskusji
« Odpowiedź #44 dnia: Czerwiec 14, 2007, 15:04:45 »
chcecie dobry test ? pozostaje poprosic Jakuba jakby mial chwilke  :)

jakub też czasem nie jest w pełni obiektywny ;) (recenzja mda pro ;) :P )

"każdemu wg. potrzeb" ;) te wątki "która navi lepsza" są równie nieskończone jak wątki palmos vs win mobile ;)

*

Offline pimpus sadelko

  • *****
  • 5146
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: LooX n560, pda-n, iP4s, ipad 2
Odp: Chyba koniec dyskusji
« Odpowiedź #45 dnia: Czerwiec 14, 2007, 15:06:42 »
moze nie bedzie obiektywny ale na bank bedzie fachowy a nie jak te gazetki gdzie PDA widza raz na 3 lata

*

Offline Adamerso

  • :)
  • ******
  • 4139
  • Płeć: Mężczyzna
  • abonent czasowo niedostępny
  • Sprzęt: Oneplus 9 pro + Teclast T50 PRO + Jornada 728 :))
Odp: Chyba koniec dyskusji
« Odpowiedź #46 dnia: Czerwiec 14, 2007, 15:16:05 »
moze nie bedzie obiektywny ale na bank bedzie fachowy a nie jak te gazetki gdzie PDA widza raz na 3 lata

no to fakt :)

*

Offline Shrek.pl

  • **
  • 196
  • Płeć: Mężczyzna
    • SHREK.pl
  • Sprzęt: TT720, iPhone
Odp: Chyba koniec dyskusji
« Odpowiedź #47 dnia: Czerwiec 14, 2007, 15:57:46 »
Kupiłem toto, celem pośmiania się jak to w tym świecie "obiektywnie" robi się wszelkiego rodzaju testy :D




TT Go720 + WE & CE 8.50 <<>> iPhone 3Gs 16GB + TT 1.4.1 W&CE8.50

*

Offline pimpus sadelko

  • *****
  • 5146
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: LooX n560, pda-n, iP4s, ipad 2
Odp: Chyba koniec dyskusji
« Odpowiedź #48 dnia: Czerwiec 14, 2007, 16:06:39 »
no wlasnie artykuliki typowe dla komputer swiata, ciekawe ze igo ma ndst za jakosc/cena skoro mam 26 panstw a automapa za 400zl tylko polske, zapomnieli podac ceny dla am z mapami europy, jak oni to mierza nie mam pojecia

*

Offline kwieto

  • ******
  • 2785
Odp: Chyba koniec dyskusji
« Odpowiedź #49 dnia: Czerwiec 14, 2007, 16:09:46 »
A-cha.
Czyli AM w przypadku której za wersję Europe trzeba zapłacić c.a. 850 PLN ma "celujący" stosunek jakości do ceny, a iGO, które jest o 50 PLN droższe - "niedostateczny" :"P
Panowie porównują np. ceny softu z mapą jednego kraju do cen softu z kilkunastoma państwami - ręce opadają.

Nie mówiąc o tym, że ich recenzje są, hmmmm...  bardzo "głębokie" :"P

A nie mówiłem?

Może ktoś dorzucić jeszcze recenzje TomToma? Ciekaw jestem jak wypadł :"P
A-cha - wadą Destinatora (28 państw) jest to, że mapy mają 1,7 MB. Czy oni w ogóle kiedykolwiek widzieli mapę Europy do jakiegokolwiek programu? W TT i AM przecież zajmuje to bardzo podobnie.

« Ostatnia zmiana: Czerwiec 14, 2007, 16:13:35 wysłana przez kwieto »
Ludzie zazdroszczą ci nie tego, że coś zrobiłeś, ale tego że ci się chciało to zrobić.

*

Offline pimpus sadelko

  • *****
  • 5146
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: LooX n560, pda-n, iP4s, ipad 2
Odp: Chyba koniec dyskusji
« Odpowiedź #50 dnia: Czerwiec 14, 2007, 16:13:22 »
w ogole automapa ma niezle minusy  ;D

*

Offline puniek

  • ******
  • 4617
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S7 EDGE SM-G935F
Odp: Chyba koniec dyskusji
« Odpowiedź #51 dnia: Czerwiec 14, 2007, 16:30:07 »
Kupiłem toto, celem pośmiania się jak to w tym świecie "obiektywnie" robi się wszelkiego rodzaju testy :D
Wiesz, to nawet nie chodzi o obietktywizm ale profesjonalizm.... a tak przykład z innej działki- podobny pseudo-profesjonalizm reprezentuje czasopismo motoryzacyjne o nazwie Auto Świat - żenada...
Choć jestem życzliwym obserwatorem a poniekąd i współtworcą AM 40 (no bo uczestniczyłem w betatestach) to uważam, że taki artykuł to niedźwiedzia przysługa i może zrobić AM więcej szkody niż pożytku....

Pozdrawiam
ISTQB Certified Tester

*

olmeca

Odp: Chyba koniec dyskusji
« Odpowiedź #52 dnia: Czerwiec 14, 2007, 16:32:38 »
Przegladalem ten wspanialy artykol podczas wczorajszego zwiedzania Tesco i jak tylko uda mi sie nabyc wersje tego szmatlawca bez plyty to z checia zeskanuje calosc tego wielkiego testu. Co do cen jakie figuruja w opisach w szczegolowym rankingu jest zaznaczone ze doswiadczenie pracownicy KS nie znalezli nigdzie tanszej oferty od cen zaprezentowanych. Z tego co pamietam to drugie wyroznienie z tego calego testu dostala nawigacja wydana przez Copernicus.
Na podsumowanie calej tej loterii mamy jeszcz szybki poradnik jak zainstalowac AM w pokecie - tradycyjnie wersja poldebilna.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 14, 2007, 17:03:16 wysłana przez olmeca »

*

Offline Shrek.pl

  • **
  • 196
  • Płeć: Mężczyzna
    • SHREK.pl
  • Sprzęt: TT720, iPhone
Odp: Chyba koniec dyskusji
« Odpowiedź #53 dnia: Czerwiec 14, 2007, 16:46:58 »
Nie sądziłem, że wzbudzi tot akie zainteresowanie, w związku z tym lecimy dalej, kolejne 3 podsumowania:





Kolejne będzie pełne zestawienie w tabelach, też jest ciekawe ;)
TT Go720 + WE & CE 8.50 <<>> iPhone 3Gs 16GB + TT 1.4.1 W&CE8.50

*

Offline kwieto

  • ******
  • 2785
Odp: Chyba koniec dyskusji
« Odpowiedź #54 dnia: Czerwiec 14, 2007, 16:50:07 »
A swoją drogą śmieszne - miejsce 4 Destinator, "własność redakcji" Czyli sami nie używają programu który jest zwycięzcą testu? :"PP

BTW, ciekawe czemu przeszkadza im "mało planów miejscowości", w TT, podczas gdy nie przeszkadzało im to w iGO (te same mapy, a nawet AFAR starsze). Podobnie z POI itd.
Ludzie zazdroszczą ci nie tego, że coś zrobiłeś, ale tego że ci się chciało to zrobić.

*

Offline Shrek.pl

  • **
  • 196
  • Płeć: Mężczyzna
    • SHREK.pl
  • Sprzęt: TT720, iPhone
Odp: Chyba koniec dyskusji
« Odpowiedź #55 dnia: Czerwiec 14, 2007, 17:10:17 »
Poniżej cała tabela, plik jest trochę za duży, żeby go wstawiać w posta i czekać na załadowanie strony (pamiętajmy o modemowcach :D ), więc kto chce czytać, proszę używać linka:

Kliknij i odpal tabelę ze Świata Komputerów (300Kb)

http://www.gm.internetdsl.pl/tabela.jpg

Miłej lektury

 :D
TT Go720 + WE & CE 8.50 <<>> iPhone 3Gs 16GB + TT 1.4.1 W&CE8.50

*

Offline szahid

  • 36
  • Sprzęt: Fujitsu Siemens Loox n500/520/560 sieries
Odp: Chyba koniec dyskusji
« Odpowiedź #56 dnia: Czerwiec 14, 2007, 20:07:19 »
miejsce 7...MapaMap.... wady... brak obrysow budynkow... ciekawe ze przy innych to nie przeszkadzalo.. eh

*

tramp

Odp: Chyba koniec dyskusji
« Odpowiedź #57 dnia: Czerwiec 14, 2007, 20:33:53 »
reprezentuje czasopismo motoryzacyjne o nazwie Auto Świat - żenada...

AutoŚwiat jest u mnie zwycięzcą cena/jakość. Za chyba jeszcze niecałe 2zł mam w poniedziałkowe poranki szybki przegląd nowości oraz opis jakichś starszych "złomów". W tej cenie nie ma w nim nic żenującego.

miejsce 7...MapaMap.... wady... brak obrysow budynkow... ciekawe ze przy innych to nie przeszkadzalo.. eh

jakby kogoś to interesowało to iGO oczywiście posiada obrysy tam gdzie posiada mapy z takimi danymi. Najlepszy przykład to chyba Rumunia (może Bułgaria już nie pamiętam) - patrzeć na stolicę.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 14, 2007, 20:36:15 wysłana przez tramp »

*

Offline prozor

  • *****
  • 1089
  • Płeć: Mężczyzna
  • Człowieku, nie irytuj siebie i mnie. Zgoda?
  • Sprzęt: ZTE Blade
Odp: Chyba koniec dyskusji
« Odpowiedź #58 dnia: Czerwiec 19, 2007, 10:14:13 »
Bukareszt i owszem, Sofia nie ;)
Jeśli chcesz się o coś zapytać, zadaj jasne i konkretnie pytanie. Ale pamiętaj żeby sprawdzić, czy wcześniej już nikt o to się nie zapytał i nie udzielił odpowiedzi... Przed zadaniem pytania, najpierw przeczytaj to: http://rtfm.killfile.pl/

*

Offline tomaszkap

  • *****
  • 8932
  • Płeć: Mężczyzna
  • Mój avatar to Sawyer
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A52 5G
Odp: Chyba koniec dyskusji
« Odpowiedź #59 dnia: Czerwiec 27, 2007, 11:31:58 »
Witam
Jestem nowicjuszem jeśli chodzi o PDA i używanie go do nawigacji. W tej chwili używam AM 4 i jestem bardzo zadowolony.
Odnoszę wrażenie, że użytkownicy, którzy już długo używają nawigacji zapomnieli, że istnieją znaki drogowe i  kierunkowskazy.
Przecież dojazd do większego miasta w tej chwili nie stanowi żadnego problemu (nawet za granicę) bo drogi są coraz lepiej oznakowane.
Ja jak wyznaczę sobie trasę na AM 4 to jak wybiorę inną możliwość jazdy np wg kierunkowskazu drogowego lub się pomylę to przecież AM wyznacza nową trasę i nie ma problemu. Najważniejsze to przejechać przez miasto nie znane lub mało znane bez większych przygód choćby dalej nawet o 5km.
Za chwilę będziecie wymagać żeby za Was program kierował autem. 
 
Było:Asus A696->SPV M650->Nuvifone M20->i5700->Kaiser-> SGSI,SGSII,SGSIV,Huawei,PALM Centro, Xiaomi Mi Mix 2s, Samsung Galaxy J4, Xiaomi Redmi Note 4 64/4 GB, Huawei P20 ProRealme 8Pro/8GB/128GB, Samsung A52s/A54 5G