BAM szczytowe - czyli jak omijać korki

  • 3 Odpowiedzi
  • 871 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
BAM szczytowe - czyli jak omijać korki
« dnia: Maj 31, 2006, 15:05:09 »
Przyszedł mi do głowy taki pomysł, zrodzony na kanwie obserwacji koszmarnych problemów z korkami w Warszawie, żeby wprowadzić na poi.mobilne.net dwie nowe kategorie:
- szczyt poranny
- szczyt popołudniowy.
Można byłoby to podzielić na miasta (większe), albo prowadzić dla całego kraju.

Zamieszczone tam punkty byłyby pobierane w formacie BAM i blokowałyby możliwość utknięcia w korku, który jest w danym miejscu 100%-owo pewny, a czas przejazdu wynosi ponad - załóżmy roboczo - 20 minut.

Podział na dwa szczyty komunikacyjne jest konieczny, bo nitka drogi, którą dociera się zwykle w stronę centrum jest oblężona rano, zaś w kierunku przeciwnym niemal pusta. Po południu jest dokładnie odwrotnie.
Należałoby zatem uważać, żeby nie zablokować całych ulic/dróg jednojezdniowych, prowadzących w obu kierunkach. Lepiej chyba zrezygnować z blokady w takich sytuacjach, niż zamknąć cały ruch.

Usuwanie i wgrywanie pliku stanowiącego zbiór blokad BAM trwa bardzo krótko, więc przełączanie między nimi nie byłoby uciążliwe. Tylko skleroza może tu drogo (w minutach/godzinach) kosztować.

Przy ustalaniu punktów blokady dobrze byłoby popatrzeć jakie to rodzi skutki w wyznaczaniu trasy - czyli z jakich objazdów AM wtedy korzysta.
Jeśli "wymyśli" objazd jakąś polną drogą, to trzeba dodatkowo ją również zablokować. Generalnie, należy znać trasę i okolice/objazdy, żeby się do tego skutecznie zabrać. Czasem wystarczy postawić kilka punktów w newralgicznych miejscach (zwykle dojazdy do skrzyżowań, w tym rond), żeby objazd był wyznaczany całkiem zmyślnie.
Zachęcam do eksperymentów.

Zastanawiam się co zrobić z korkami poza dużymi miastami, jak np. w Krośniewicach, na skrzyżowaniu "jedynki" i "dwójki". Tym bardziej, że jest tam właśnie jednopasmówka, zaś korki są w szczycie w obie strony. Może ktoś ma jakiś pomysł?

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
BAM szczytowe - czyli jak omijać korki
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 31, 2006, 15:15:27 »
Aha, i jeszcze jedno - problem z trasami szybkimi i krótkimi.
Jak wiadomo, AM na "dalekobieżnych" trasach wyznacza trasę krótką często skandalicznie. Krótko mówiąc, nie należy tego trybu w dłuższej trasie używać.
Natomiast, przy objazdach korków w dużych miastach tryb "krótki" jest niezbędny. Żeby całość zadziałała, trzeba byłoby chyba wytyczyć dłuższą trasę do granic miasta jako "szybką", po czym przejść do wyznaczonej (zapisanej) uprzednio trasy już w obrębie miasta w trybie "krótkim".
Trochę to upierdliwe, ale być może warto?

*

Offline palmus

  • ****
  • 623
  • Palmax-Holux
BAM szczytowe - czyli jak omijać korki
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 05, 2006, 11:43:04 »
...a jeszcze,gdyby takie pliki BAM były sterowane zegarem systemowym i same się pojawiały kiedy trzeba..... :idea:

palmus
palmus

*

Offline MaDuch

  • *****
  • 1518
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD2, SGS, HTC TouchPro, Asus 636
BAM szczytowe - czyli jak omijać korki
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 05, 2006, 12:02:45 »
Cytat: "palmus"
...a jeszcze,gdyby takie pliki BAM były sterowane zegarem systemowym i same się pojawiały kiedy trzeba..... :idea:

palmus


Bo bez tego to cały pomysł jeszcze bardziej sfrustruje ;)
Polecam Regulamin forum !!