Przyszedł mi do głowy taki pomysł, zrodzony na kanwie obserwacji koszmarnych problemów z korkami w Warszawie, żeby wprowadzić na poi.mobilne.net dwie nowe kategorie:
- szczyt poranny
- szczyt popołudniowy.
Można byłoby to podzielić na miasta (większe), albo prowadzić dla całego kraju.
Zamieszczone tam punkty byłyby pobierane w formacie BAM i blokowałyby możliwość utknięcia w korku, który jest w danym miejscu 100%-owo pewny, a czas przejazdu wynosi ponad - załóżmy roboczo - 20 minut.
Podział na dwa szczyty komunikacyjne jest konieczny, bo nitka drogi, którą dociera się zwykle w stronę centrum jest oblężona rano, zaś w kierunku przeciwnym niemal pusta. Po południu jest dokładnie odwrotnie.
Należałoby zatem uważać, żeby nie zablokować całych ulic/dróg jednojezdniowych, prowadzących w obu kierunkach. Lepiej chyba zrezygnować z blokady w takich sytuacjach, niż zamknąć cały ruch.
Usuwanie i wgrywanie pliku stanowiącego zbiór blokad BAM trwa bardzo krótko, więc przełączanie między nimi nie byłoby uciążliwe. Tylko skleroza może tu drogo (w minutach/godzinach) kosztować.
Przy ustalaniu punktów blokady dobrze byłoby popatrzeć jakie to rodzi skutki w wyznaczaniu trasy - czyli z jakich objazdów AM wtedy korzysta.
Jeśli "wymyśli" objazd jakąś polną drogą, to trzeba dodatkowo ją również zablokować. Generalnie, należy znać trasę i okolice/objazdy, żeby się do tego skutecznie zabrać. Czasem wystarczy postawić kilka punktów w newralgicznych miejscach (zwykle dojazdy do skrzyżowań, w tym rond), żeby objazd był wyznaczany całkiem zmyślnie.
Zachęcam do eksperymentów.
Zastanawiam się co zrobić z korkami poza dużymi miastami, jak np. w Krośniewicach, na skrzyżowaniu "jedynki" i "dwójki". Tym bardziej, że jest tam właśnie jednopasmówka, zaś korki są w szczycie w obie strony. Może ktoś ma jakiś pomysł?